لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> ایران مال تهران کجاست؟
ایران مال تهران

ایران مال تهران کجاست؟

ایران مال یکی از مهم‌ترین مراکز خرید لوکس تهران که کاملا چندمنظوره و با امکانات تفریحی و فرهنگی مختلف است. معماری تلفیقی و باشکوه بازار بزرگ ایران در کنار خدمات بی‌نظیرش می‌تواند ساعت‌ها شما را به خود مشغول کند، بدون آن‌که ذره‌ای حوصله‌تان سر برود.

در ایران مال از سینما و شهربازی گرفته تا فروشگاه و مراکز ورزشی دیده می‌شود. حتی اگر بخواهید شب را در پایتخت بمانید، هتل ایران مال، یکی از بهترین هتل های تهران در اختیارتان است. برای آشنایی بیشتر با این سازه عظیم و جذاب، تا پایان با ما باشید.

ایران مال تهران کجاست؟

ایران مال کجاست؟

ایران مال یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های تفریحی و گردشگری در ایران و جهان است که در منطقه 22 تهران قرار دارد. این مجتمع عظیم گردشگری در شمال غربی تهران و در نزدیکی بوستان چیتگر و دریاچه زیبای خلیج‌فارس واقع شده است.

اگر از تهران به‌سمت کرج بروید، در مسیر حرکت خود و در انتهای بزرگ‌راه شهید همت و خرازی، بازار بزرگ ایران مال به چشمتان خواهد خورد. این مجموعه کارکردی تجاری، تفریحی، ورزشی و فرهنگی دارد که هرچه بخواهید را در آن پیدا می‌کنید.

با این‌که از تأسیس ایران مال زمان زیادی نگذشته است، اما این بازار بزرگ یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی تهران میان گردشگران داخلی و خارجی محسوب می‌شود. این مجموعه دسترسی خوبی به 3 فرودگاه امام خمینی، مهرآباد و پیام دارد.

معرفی ایران مال تهران

معرفی ایران مال

ایران مال یکی از عظیم‌ترین مجموعه‌های تفریحی، تجاری و فرهنگی در خاورمیانه و جهان است. در این مجموعه، بخش‌های متنوعی دیده می‌شود که نشانی از گذشته و حتی آینده ایران را در خود دارد. طراحی و ساخت بازار بزرگ ایران تلفیقی از معماری مدرن و سنتی است. این مجموعه درعین‌حال که نمایی مدرن متشکل از سنگ و شیشه دارد؛ اما در جای‌جای آن معماری اصیل و سنتی ایرانی نیز مشاهده می‌شود.

ایران مال تهران بیش از آن‌که یک مرکز تجاری باشد، مجتمعی رفاهی و تفریحی است؛ زیرا حدود 70 درصد از این مجتمع عظیم شامل رستوران، مراکز تفریحی و ورزشی است و تنها 30 درصد از آن به واحدهای تجاری اختصاص دارد.

بازار بزرگ ایران، بزرگ‌ترین مجموعه تجاری در خاورمیانه است که به‌عنوان یکی از 5 مالِ بزرگ دنیا شناخته می‌شود. این مجموعه در سال 2017 به‌عنوان برترین مال جهان از منظر فضاهای کاربردی از سوی RLI (مؤسسه ارزیابی مراکز تجاری) انتخاب شده است.

اگر می‌خواهید یک روز مهیج را تجربه کنید و در کنار خرید، زمانی را نیز به تفریح و سرگرمی بپردازید، ایران مال جای مناسبی برایتان است. این مرکز تجاری با خدمات و امکانات مختلفی که دارد، روزی فراموش‌نشدنی را به شما و عزیزانتان هدیه می‌دهد.

مساحت ایران مال

مساحت ایران مال

ایران مال وسعتی بالغ بر 1669504هزار مترمربع دارد. ایده‌پردازی و ساخت این بنای پهناور در سال 1390 آغاز شد که فاز اول آن با مساحت یک میلیون‌ و چهارصد هزار مترمربع در سال 1397 به بهره‌برداری رسید. همچنین فاز دوم ایران مال با مساحت حدودی 400 هزار مترمربع در سال 1399 افتتاح شد. مساحت کلی ایران مال به‌اندازه پیاده‌روی از میدان منیریه تا میدان تجریش در خیابان ولیعصر است.

این مرکز تجاری تفریحی به‌حدی بزرگ است که اگر یک روز کامل هم در آن باشید، باز زمان کم می‌آورید. برای بازدید از همه واحدهای تجاری ایران مال و با احتساب 5 دقیقه برای بازدید از هریک، شما به 3 روز زمان نیاز دارید تا به همه فروشگاه‌ها سر بزنید.

صاحب ایران مال کیست؟

صاحب ایران مال کیست؟

ایده‌پرداز، طراح و صاحب بازار بزرگ ایران، مهندس علی انصاری است. مهندس انصاری یکی از ثروتمندترین افراد ایرانی است که صاحب ده‌ها شرکت صنعتی و مؤسسات فرهنگی است.

بانک آینده، بازار موبایل، بازار کامپیوتر ایران، بازار مبل ایران، بازار آهن شادآباد و بازار میوه بخشی از فعالیت‌های مهندس انصاری در صنعت است. او یکی از سرمایه‌داران کلان و تاجران موفق ایرانی است که در بازارهای مالی ایران به شهرت خوبی رسیده است.

هزینه ورودی ایران مال تهران

حوض آب ایران مال

ممکن است با خود فکر کنید برای ورود به مجموعه‌ای با این عظمت باید حسابی سر کیسه را شل کنید؛ اما خبر خوب این‌که برای ورود به ایران مال و استفاده از پارکینگ و بازدید از بخش‌های مختلف آن نیاز به پرداخت هزینه نیست.

نگاهی کوتاه به طبقات مختلف ایران مال

نگاهی کوتاه به طبقات مختلف ایران مال

ایران مال تهران مجموعه‌‌ای وسیع و پهناور است. به همین دلیل در این بخش می‌خواهیم طبقات مختلف آن را معرفی کنیم تا با آگاهی بیشتر به بازدید آن بروید و در زمان خود صرفه‌جویی کنید.

  • طبقه همکف (G0): این طبقه شامل پارکینگ، دفاتر اداری، آب‌نما، ایستگاه تاکسی، مسجد و مرکز تفریحی است.
  • طبقه اول (G1): در این طبقه نمایشگاه خودرو، هایپراستار، مرکز تفریحی، پیست یخ (پاتیناژ)، باشگاه ورزشی و فودکورت قرار دارد.
  • طبقه دوم (G2): در طبقه دوم ایران مال باغ‌‌های زیبای ماهان و دیدار، اورژانس، کتابخانه جندی شاپور، کافه سینما و بازارچه سنتی تیمچه به چشم می‌خورد.
  • طبقه سوم (G3): طبقه سوم نیز دارای فودکورت، شهربازی، سینما و نمایشگاه هنری است.
  • پشت‌بام (RG): در این طبقه جاده سلامتی، پارکینگ، مرکز ورزشی، زمین اسکواش و نمایشگاه قرار گرفته است.

دیدنی ‌های ایران مال تهران

ایران مال تهران

بازار بزرگ ایران با معماری منحصربه‌فرد و زیبایش و با بخش‌های مختلفی که دارد، تنها یک مجتمع تجاری ساده نیست؛ بلکه در این مجموعه انواع امکانات توریستی، خدماتی و تفریحی پیدا می‌شود که می‌تواند سرگرمتان کند و روز خوبی برایتان بسازد.

در ایران مال علاوه‌بر ارائه خدمات روز دنیا، بخشی از هنر و تاریخ ایران نیز به نمایش درآمده که برای بازدیدکنندگان بسیار جذاب است. با ما باشید تا شما را با جاهای دیدنی ایران مال بیشتر آشنا کنیم.

1- مسجد ایران مال

مسجد ایران مال

مسجد جامع ایران مال که با نام مسجد محمد رسول‌الله (ص) نیز شناخته می‌شود، یک آثار هنری تمام‌معنا است. معماری بی‌نظیر این مسجد با تزئینات کاشی‌کاری و گچ‌بری‌های چشم‌نواز، آن را به یکی از زیباترین مسجدهای ایران تبدیل کرده است.

معماران مسجد جامع بازار بزرگ ایران با بهره‌گیری از معماری ایرانی‌اسلامی و الهام از مسجدالنبی تلاش کردند تا محیطی آرام و زیبا برای عبادت در این مجموعه بنا کنند. گنبد مسجد جامع از گنبد حافظیه شیراز الهام گرفته شده است که 5 قوس دارد.

در کاشی‌کاری و گچ‌بری این مسجد زیبا از هارمونی چهار رنگ لاجوردی، سفید، فیروزه‌ای و آجری استفاده شده است. اگرچه مسجد جامع مکانی برای عبادت است، اما بسیاری از افراد برای تماشای معماری جذاب و زیبایش به آن مراجعه می‌کنند.

در گوشه‌وکنار این مسجد تماشایی، جزئیاتی از معماری و هنر ایرانی دیده می‌شود که شما را سر ذوق می‌آورد. در ایران مال علاوه‌بر این مسجد، 40 نمازخانه نیز در بخش‌های مختلف وجود دارد.

2- باغ ایرانی یا باغ ماهان ایران مال

باغ ماهان ایران مال

یکی از زیباترین بخش‌های ایران مال، باغ ماهان یا باغ ایرانی است. این باغ با الهام از باغ شازده ماهان کرمان و المان‌های باغ ایرانی ساخته شده است. باغ ایرانی به‌صورت تخت و پلکانی طراحی شده که معماری ایرانی به زیبایی هرچه‌تمام‌تر در آن برجسته و نمایان است. درختان و گیاهان سرسبز و صدای دلنشین آب، فضایی بکر برای استراحت در این باغ ایجاد کرده است.

روستای آبنیک کجاست؟ عکس + آدرس
ادامه مطلب

باغ ایرانی دو ورودی با نمایی جذاب و شیشه‌ای دارد. این باغ بخش شمالی بازار بزرگ ایران را به ضلع جنوبی آن، جایی که آب‌نمای موزیکال و دریاچه قرار دارد، وصل می‌کند. در دل باغ ماهان، رودی مصنوعی جریان دارد که زیبایی آن را دوچندان کرده است.

سقف باغ ایران مال از پوششی شفاف ساخته شده است که تابش اشعه خورشید را کنترل و به رشد گیاهان کمک می‌کند. اگر می‌خواهید پس از بازارگردی کمی اکسیژن به ریه‌هایتان برسانید، حتما سری به باغ ایرانی بزنید.

3- باغ دیدار ایران مال

باغ دیدار ایران مال

در نزدیکی بازارچه سنتی تیمچه، باغ دیدار قرار گرفته است. در طراحی این باغ از معماری مدرن کمک گرفته شده که هم‌نشینی آن در کنار بازارچه سنتی، پارادوکس زیبایی ایجاد کرده است. باغ دیدار محیطی زیبا و رؤیایی برای گفت‌وگو و معاشرت است. این باغ 3 هزار مترمربع وسعت و 14 متر ارتفاع دارد. نخل‌های کالیفرنیایی در دو طرف باغ دیدار و گیاهان متنوع، زیبایی خاصی به این مکان بخشیده‌اند.

همچنین آبشاری پلکانی از میانه باغ روان است که به این باغ روح و جان تازه‌ای می‌دهد و امتداد آن از میانه باغ عبور می‌کند. روی این آب، پلی شیشه‌ای قرار دارد که گذر آب از زیرش نمایان است. باغ دیدار نیز سقفی شفاف دارد که برای رشد گیاهان مناسب است. در اطراف این باغ آجرکاری‌های جذابی وجود دارد که یادآور معماری مناطق مرکزی و کویری ایران مانند یزد است.

4- بازارچه سنتی ایران مال

بازارچه سنتی ایران مال

بازارچه سنتی که با نام تیمچه حاج علی‌اکبر نیز شناخته می‌شود، بازاری مجلل به سبک سنتی در طبقه دوم ایران مال است. این بازارچه برای علاقه‌مندان به فرهنگ و سنت ایرانی بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است. بازارچه سنتی با الهام از بازارهای قدیمی ایران در اصفهان، تبریز و شیراز ساخته شده است. معماری باشکوه بازارچه سنتی ایران مال در دل یکی از مدرن‌ترین بازارهای جهان، حسابی شما را غافل‌گیر و مبهوت خواهد کرد.

در این تیمچه تمام چیزی که از معماری سنتی انتظار دارید، برآورده خواهد شد. مقرنس، گچ‌بری، کاربندی، یزدی‌بندی، کاشی‌کاری به‌همراه تزئیناتی ظریف و چشم‌نواز همان چیزی است که شما از یک بازارچه سنتی می‌خواهید.

بخش‌های اصلی تیمچه حاج‌ علی‌اکبر شامل گنبد مرکزی، چهارسوق و راسته اصلی است که با انواع حجره‌ها، شربت‌خانه، تالار آینه و… تکمیل می‌شود. بازار سنتی 4 سرا دارد که در هر کدامشان اشیایی خاص به فروش می‌رسد. این 4 سرا عبارت‌اند از:

  • سرای الماس: این سرا مخصوص فروش سوغاتی‌های شهرهای مختلف ایران است.
  • سرای عقیق: این سرا مخصوص عرضه انواع اشیا و محصولات آنتیک و قدیمی است.
  • سرای زمرد: این سرا برای فروش و عرضه انواع فرش‌های اصیل و دست‌بافت ایرانی است.
  • سرای فیروزه: سرای فیروزه که به تالار هنر و صنعت ایرانی مشهور است، مکانی برای عرضه انواع صنایع‌دستی و سنتی ایران مانند ظروف سفالی، محصولات آینه‌کاری، خاتم‌کاری و میناکاری است.

5- تالار آیینه ایران مال

تالار آیینه ایران مال

در بخشی از بازار سنتی، سالنی به نام تالار آیینه قرار دارد که از تالار آیینه مجلس شورای ملی الهام گرفته شده است. در این تالار بالغ بر 38 میلیون قطعه آینه در سقف و دیوارها به کار رفته است که تماشای آن‌ها روحتان را جلا می‌دهد.

تالار آیینه توسط یک ارسی پنج‌دری به راسته اصلی بازارچه سنتی وصل می‌شود و به مهمانان ویژه اختصاص دارد. طراحان این تالار، با دقت و وسواسی مثال‌زدنی، اثر هنریِ ارزشمندی خلق کردند که از زیبایی آن هر چه بگوییم، کم گفتیم.

سقف این تالار تماشایی مزین به لوسترهایی مجلل است که جلال و زیبایی آن را بیشتر کرده‌اند. صندلی‌های سنتی و سلطنتی دورتادور اتاق و فرش نفیس و ارزشمند کف تالار نیز از دیگر نکات قابل‌توجه در تالار آیینه است.

6- شربت‌ خانه ایران مال

شربت‌ خانه ایران مال

در گذشته، شربت‌خانه‌ها مکانی برای دورهم‌نشینی و صحبت و استراحت بود. در این مکان افراد گرد هم می‌آمدند، با هم گپ می‌زدند و شربتی خنک و گوارا می‌نوشیدند. در ایران مال نیز بخشی به نام شربت‌خانه وجود دارد که معادل کافه‌های امروزی است.

شربت‌خانه بازار بزرگ ایران با کاشی‌های خوش نقش‌ونگار و رنگارنگ تزئین شده است. این مکان به سبک سنتی و قدیمی طراحی و ساخته شده است. همچنین میز و صندلی‌هایی که در شربت‌خانه قرار دارند، ظاهری کلاسیک و قدیمی به آن داده‌اند. اگر می‌خواهید سفری به‌یادماندنی به گذشته داشته باشید و چیزی میل کنید، سری به شربت‌خانه ایران مال بزنید.

7- ایوان اشراق ایران مال

ایوان اشراق ایران مال

ایوان اشراق نمود هنر معماران ایرانی است که از طبقه اول آغاز و تا بام ایران مال ادامه پیدا می‌کند. این ایوان، سازه‌ای طلایی و کریستالی است که  25 متر طول دارد. این سازه معماری متفاوت و بی‌نظیری دارد که ظرافت هنر معماران ایرانی را به رخ می‌کشد.

در میان فضای کریستالی ایوان اشراق، فضایی برای تجارت محصولات خاص در نظر گرفته شده است. در این مکان برندهای معروف داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

8- باغ رستوران ملل

باغ رستوران ملل

باغ رستوران ملل، یکی از رستوران های تهران است که به‌گونه‌ای طراحی شده است که هر بخش آن شما را به یاد کشوری می‌اندازد. در رستوران ملل انواع غذاهای بین‌المللی سرو می‌شود که غذاخوردن در آن می‌تواند تجربه تازه‌ای باشد.

اگر می‌خواهید در فضایی شبیه به کشورهای دیگر جهان قدم بزنید و طعم‌های متفاوت را بچشید، مهمان رستوران ملل شوید. طراحان این رستوران با به‌کارگیری المان‌های بین‌المللی فضایی خاص آفریدند که شما را سر ذوق می‌آورد و اشتهایتان را باز می‌کند.

9- کتابخانه ایران مال

کتابخانه ایران مال

یکی از مکان‌های دیدنی در مجموعه ایران مال کتابخانه مجلل آن با معماری تلفیقی اروپایی و ایرانی است. این کتابخانه جندی‌شاپور نام دارد که یکی از زیباترین کتابخانه‌های موجود در ایران محسوب می‌شود. کتابخانه جندی‌شاپور 3 هزار و 300 مترمربع وسعت دارد که در آن کتاب‌های مختلفی پیدا می‌شود. در این کتابخانه، صدها کتاب در قفسه‌های مرتفع با چوب‌های طبیعی جا خوش کرده‌اند.

فضای کلاسیک جندی‌شاپور، یادِ رمان‌های اروپایی کلاسیک را در دل زنده می‌کند. کتاب‌داری در این مجموعه نیز به سبک اروپایی است. به‌این‌صورت که اگر کتابی می‌خواهید باید آن را به متصدی سفارش دهید تا او کتاب را به شما بدهد.

نکته قابل‌توجه دیگر در جندی‌شاپور، فرش نفیس و دست‌بافتی است که کف کتابخانه را پوشانده است. این فرش باارزش 70هزار مترمربع وسعت دارد و توسط 25 هنرمند در 70 روز بافته شده است.

جالب است بدانید در بخشی از کتابخانه جندی‌شاپور، یک کافی‌شاپ قرار دارد که شما می‌توانید حین نوشیدن یک چای یا قهوه، کتاب موردعلاقه‌تان را ورق بزنید. در این کتابخانه حدود 50 هزار جلد کتاب در زمینه‌های مختلف نگهداری می‌شود.

مراکز خرید ایران مال

حال که با بخش‌های مختلف و جاهای دیدنی ایران مال آشنا شدیم و دانستیم که باغ‌ها و کتابخانه این مجموعه کجاست، نوبت به مراکز خرید ایران مال و بازارگردی می‌رسد. اگر می‌خواهید یک پاساژگردی درست‌وحسابی را تجربه کنید، ایران مال بهترین مکان برای این کار است.

این مجموعه از چند مرکز خرید تشکیل شده است که در آن هر چیزی که بخواهید را پیدا می‌کنید. فرقی ندارد برای خرید مواد غذایی به ایران مال بروید یا پوشاک و محصولات چرمی، درهرصورت در این مرکز موفق به خرید محصول موردنظرتان می‌شوید. قیمت اجناس در ایران مال با توجه به تنوع زیاد محصولات بسیار متنوع است.

1- هایپر استار

هایپر استار

در سال‌های اخیر، در کلان‌شهرهای ایران، دپارتمان‌هایی بزرگ برای تأمین مایحتاج مردم افتتاح شده‌اند. هایپراستار یکی از برندهای شناخته‌شده در این زمینه است. در طبقه اول (G1) ایران مال نیز هایپراستاری با مساحتی بیش از 17هزار مترمربع وجود دارد. در این هایپرمارکت هرچه نیاز دارید از مواد غذایی و خوراکی، محصولات شوینده، میوه، غلات و… پیدا می‌شود.

آوا سنتر تهران
ادامه مطلب

هایپراستار بازار بزرگ تهران بسیار وسیع است؛ به‌طوری‌که شلوغی و ازدحام جمعیت در آن اصلا محسوس نیست. این مجموعه 40 صندوق فعال دارد و شما مجبور نیستید پس از خرید در صف‌های طولانی وقت خود را هدر بدهید.

لوازم و دکوراسیون منزل

لوازم و دکوراسیون منزل

در ایران مال بخشی از فروشگاه‌ها به‌صورت اختصاصی در زمینه عرضه دکوراسیون داخلی منازل فعالیت دارند. اگر می‌خواهید کالایی برای منزل خود تهیه کنید، طبقات G0، G1 و 2G (تیمچه حاج علی‌اکبر) به این کار اختصاص دارند.

در این مجموعه بزرگ شما می‌توانید انواع فرش، مبلمان، لوسترهای مجلل، کالای خواب و وسایل تزئینی را تهیه کنید. انواع کالا و محصولات متنوع در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف با کیفیت مناسب در بازار بزرگ تهران عرضه می‌شود.

2- مراکز خرید پوشاک و لوازم ورزشی

اگر از آن دسته افرادی هستید که برای خرید پوشاک باید به چندین مغازه سر بزنید، ایران مال جای مناسبی برایتان است؛ زیرا در این مرکز تجاری تنوع محصولات بسیار بالا است و شما باتوجه ‌به بودجه و سلیقه خود می‌توانید پوشاک موردنظرتان را تهیه کنید.

طبقه سوم ایران مال به مد، انواع پوشاک و لوازم ورزشی اختصاص دارد که تنوع بی‌نظیری میان محصولات فروشگاه‌ها مشاهده می‌شود. در این طبقه چه دنبال لباس ورزشی و اسپرت باشید و چه مجلسی، دست خالی بازنمی‌گردید.

بسیاری از فروشگاه‌های ایران مال، تنها مراکز عرضه‌کننده برخی از برندهای لوکس داخلی و خارجی هستند؛ بنابراین خیالتان از اصالت و کیفیت محصولات راحت باشد.

3- محصولات چرمی

محصولات چرمی

اگر می‌خواهید محصولات و کیف و کفش چرمی بخرید، در طبقات G0، G1 و G3 فروشگاه‌هایی به این منظور قرار دارند. در این فروشگاه‌ها محصولات چرمی متنوع، از کفش رسمی گرفته تا چکمه و کتونی، با کیفیت مناسب به فروش می‌رسند.

4- جواهرات و زیورآلات

در طبقات G0 و G1 بازار بزرگ ایران، چندین فروشگاه عرضه جواهرات، زیورآلات و ساعت‌های لوکس قرار دارد. در این طبقات انواع زیورآلات در طرح‌های مختلف به فروش می‌رسند که در هر مرکز خریدی پیدا نمی‌شوند.

5- محصولات آرایشی و بهداشتی

لوازم آرایشی و بهداشتی از آن دست محصولاتی هستند که در خرید آن باید دقت و حساسیت کافی به خرج داد؛ زیرا این محصولات به‌طور مستقیم با پوست در ارتباط هستند.

در ایران مال انواع محصولات آرایشی و بهداشتی معتبر و اصیل به چشم می‌خورد که کیفیت خوبی دارند. از ادکلن و عطر گرفته تا لوازم آرایشی و محصولات سلامت پوست را می‌توانید با خیالی آسوده در طبقات G1، G2 و G3 تهیه کنید.

6- مرکز خرید صنایع‌دستی

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم در بازارچه سنتی بازار بزرگ ایران انواع صنایع‌دستی مانند معرق، محصولات سفالی و… یافت می‌شود. اگر علاقه‌مند به خرید این محصولات اصیل و زیبا هستید، سری به تیمچه بزنید.

رستوران و کافی‌ شاپ ایران مال

رستوران ایران مال تهران

از خرید و بازارگردی که بگذریم، نوبت به بحث جذاب شکم‌گردی در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های ایران مال می‌رسد. مگر می‌شود به مجموعه‌ای با عظمت ایران مال قدم گذاشت و خبری از رستوران‌های آن نگرفت؟

اگر پس از گشت‌وگذار در بخش‌های مختلف مجموعه، احساس گرسنگی کردید، نگران نباشید. در ایران مال چند رستوران و کافه جذاب قرار دارد که خدمات خوبی به مشتریان ارائه می‌دهند. در ادامه برخی از این رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها را معرفی می‌کنیم.

رستوران ‌های ایران مال

  • رستوران ساج (غذاهای دریایی) در بخش غربی طبقه سوم، فودکورت پردیس سینمایی
  • رستوران ام شریف (غذای لبنانی) در باغ ماهان
  • رستوران قریشی (سلف‌سرویس) در بخش غربی طبقه سوم
  • رستوران قریشی (غذای ایرانی) در بخش غربی طبقه سوم
  • هانی (غذای ایرانی) در باغ ماهان

فست ‎فودهای ایران مال

  • مانچ باکس در بخش غربی طبقه سوم
  • فریکادل در بخش غربی طبقه سوم

کافی‌شاپ ‌های ایران مال

  • کافه دیدار در باغ دیدار طبقه دوم
  • کافه کتاب در باغ کتاب طبقه دوم
  • شربت‌خانه بازار سنتی در بازارچه سنتی طبقه دوم
  • کافه سینما در خروجی شرقی بازارچه طبقه دوم
  • کافه لانژ سینما در پردیس سینمایی طبقه سوم
  • کافه کاپوچینو در باغ ماهان طبقه دوم

پردیس سینمایی ایران مال

پردیس سینمایی ایران مال

یکی دیگر از تفریحاتی که در ایران مال تهران می‌توانید به سراغش بروید، تماشای فیلم در پردیس سینمایی این مجموعه است. یکی از بزرگ‌ترین پردیس‌های سینمایی تهران در ایران مال قرار دارد که شامل 9 سالن عمومی و 3 سالن اختصاصی است.

در ساخت این پردیس سینمایی از تکنولوژی روز دنیا استفاده شده است که کیفیت صدا و تصویر فوق‌العاده‌ای دارد. پردیس سینمایی ایران مال 5 هزار و 700 مترمربع وسعت دارد و گنجایش میزبانی از 1800 نفر را دارا است؛ همچنین در بخش شرقی بازارچه سنتی، یک کافه سینما قرار دارد. بسیاری از افراد برای بحث و تبادل‌نظر درباره فیلم‌ها و دنیای سینما به کافه سینما می‌روند و ساعاتی خوش را در کنار هم سپری می‌کنند.

مجموعه ورزشی و تفریحات ایران مال

مجموعه ورزشی ایران مال

در ایران مال امکانات متنوع ورزشی برای دوست‌داران ورزش‌های مختلف فراهم شده است. این مجموعه با بهره‌گیری از تجهیزات ورزشی پیشرفته در راستای بهبود سلامت شهروندان گام مهمی برداشته است.

اگر می‌خواهید در محیطی پویا و امن به فعالیت ورزشی بپردازید، ایران مال را فراموش نکنید. در ادامه برخی از مجموعه‌های ورزشی موجود در ایران مال را به شما معرفی می‌کنیم.

1- جاده تندرستی

جاده تندرستی

بر بام ایران مال مسیر سلامت یا جاده تندرستی به طول 6/1 کیلومتر و مساحت 2500 مترمربع قرار دارد. شما عزیزان می‌توانید در هر ساعتی از شبانه‌روز از جاده تندرستی استفاده کنید و از هوای آزاد و مطبوع آن لذت ببرید.

استفاده از کف‌پوش‌های استاندارد سبب شده است که جاده تندرستی به مکانی مناسب برای پیاده‌روی تبدیل شود. خدمات رفاهی، عرضه انواع خوراکی و آشامیدنی و ایستگاه‌های ورزشی از جمله خدمات این جاده است.

2- مرکز آمادگی جسمانی

در ایران مال دو سالن مجهز برای آقایان و بانوان به‌منظور استفاده از مرکز آمادگی جسمانی تعبیه شده است. این مرکز در 7 روز هفته، به‌صورت 24ساعته در خدمت ورزش‌کاران عزیز است.

در مرکز سلامت از مدرن‌ترین تجهیزات ورزشی و مجرب‌ترین کادر آموزشی به‌کارگیری می‌شود. مرکز آمادگی جسمانی حدود 2600 مترمربع وسعت دارد و در آن رستوران، کافی‌شاپ ارگانیک و فضایی برای نگهداری کودکان نیز به چشم می‌خورد.

3- کلینیک پزشکی ورزشی

کلینیک پزشکی ورزشی

در راستای سلامتی ورزشکاران، کلینیک پزشکی در این مجموعه با مساحت 2000 مترمربع بنا شده است. در این کلینیک مجهزترین و مدرن‌ترین دستگاه‌های روز دنیا قرار دارد که با آن‌ها آزمون‌های سلامت ورزشی انجام می‌شود.

در کلینیک پزشکی ورزشی ایران مال در کنار بهره‌گیری از امکانات مدرن، با متخصصان مجرب نیز همکاری می‌شود. همچنین در این کلینیک علاوه‌بر خدمات پزشکی، یک مرکز آب‌درمانی نیز برای کنترل و بهبود امراض حرکتی وجود دارد.

4- بولینگ ایران مال

بولینگ ایران مال

در بام بازار بزرگ ایران و در فضایی دلنشین، 16 خط بازی بولینگ برای علاقه‌مندان به این رشته فراهم شده است. در این مکان از تجهیزات روز دنیا استفاده می‌شود که فضایی عالی برای گذران فراغت با دوستان و خانواده است.

بولینگ ایران مال تهران، 1800 مترمربع وسعت دارد که طراحی و چشم‌انداز جذاب و زیبایش، لذت بازی در آن را بیش‌ازپیش می‌کند. دسترسی آسان به پارکینگ و امکان استفاده از رستوران روباز از دیگر مزایای بازی و سرگرمی در این مکان است.

5- استخر و اسپا ایران مال

استخر و اسپا ایران مال

مجموعه استخر و اسپا ایران مال طراحی جالب و مدرنی دارد و تلفیقی از معماری شرقی و غربی است. این مجموعه از فضاهای آرام‌بخشی مانند اسپا، حمام ترکی، سونا بخار و خشک تشکیل شده است.

مجموعه اسپا و استخر بازار بزرگ ایران شامل یک استخر روباز چهارفصل برای آقایان، یک استخر برای بانوان و یکی نیز برای کودکان است. خدمات مختلفی ازجمله انواع ماساژ و خدمات آرایشی و بهداشتی برای خانم‌ها در این مجموعه ارائه می‌شود.

معرفی هتل ارم تهران - هتلی 4 ستاره در میدان ونک
ادامه مطلب

6- پاتیناژ ایران مال تهران

پاتیناژ ایران مال

در بخش شرقی مجموعه، پیست یخی به مساحت 3600 مترمربع برای هواداران اسکیت و هاکی روی یخ قرار دارد. این پیست مطابق با استانداردهای جهانی ساخته شده و امکان اجاره تجهیزاتی همچون کفش و تجهیزات پاتیناژ در آن وجود دارد.

در اطراف پیست یخ، رستوران و کافی‌شاپ قرار گرفته است که برای استراحت می‌توانید به آن مراجعه کنید. در این پیست دوره‌های آموزشی مختلف در سطوح متفاوت به‌شکل خصوصی یا گروهی برگزار می‌شود.

7- مجموعه اسکواش ایران مال

یکی دیگر از مراکز ورزشی در ایران مال، مجموعه اسکواش این بازار بزرگ ایران است. این مجموعه 4 زمین ورزشی مدرن و مجهز دارد که درصورت تمایل می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

8- استادیوم چند منظوره ایران مال

یکی از فضاهای ورزشی جذاب در ایران مال، استادیوم چندمنظوره آن در محدوده باغ بام است. این استادیوم معماری بی‌نظیری دارد که با فضای سبز، کافه‌ها و رستوران‌ها محصور شده است. استادیوم چندمنظوره با مساحت 4100 مترمربع برای برگزاری ورزش‌های تنیس، ورزش‌های توپی و راکتی، کشتی و ورزش‌های رزمی استفاده می‌شود. در این مکان انواع فروشگاه‌های عرضه تجهیزات مواد آشامیدنی و خوراکی در فضایی مفرح وجود دارد.

استادیوم ایران مال از امکانات مدرن و مطابق با استانداردهای روز دنیا بهره گرفته است. این استادیوم دو زمین تنیس حرفه‌ای دارد. همچنین امکان استفاده از خدمات ورزشی برای ورزشکاران با معلولیت جسمی نیز در این مکان فراهم شده است.

شهربازی ایران مال

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های ایران مال برای خانواده‌ها و به‌خصوص کودکان، شهربازی آن است. در این شهربازی سالن‌های نمایش کودکان، بازی‌های لیزری، ترن هوایی در فضایی بسته و بازی‌های الکترونیک به چشم می‌خورد.

در شهربازی ایران مال خدمات تفریحی و سرگرم‌کننده برای همه سنین ارائه می‌شود. همچنین امکان تماشای فیلم‌های ویژه کودکان، برگزاری مسابقات نقاشی و جشن‌های تولد و مناسبتی کودکان در اتاق‌های ویژه وجود دارد.

هتل ایران مال

هتل ایران مال

اگر تهرانی نیستید و برای بازدید از جاهای دیدنی تهران یا کار به پایتخت آمدید، هتل ایران مال یکی از گزینه‌های عالی و در دسترس برای اقامت است. از هتل ایران مال تهران چشم‌اندازی زیبا به دیدنی‌های پایتخت انتظارتان را می‌کشد.

با اقامت در این هتل با یک تیر نه دو نشان، بلکه چند نشان می‌زنید؛ زیرا هم می‌توانید گشتی در مجموعه ایران مال بزنید، هم از امکانات درجه یک هتل استفاده کنید و هم بدون فوت وقت به تماشای جاذبه‌های اطراف بروید.

هتل ایران مال 123هزار مترمربع وسعت دارد و دارای 18 طبقه و 359 اتاق است. در این هتل چندین اتاق، سالن و آمفی‌تئاتر برای برگزاری مراسم و مهمانی وجود دارد.

این هتل بزرگ 5 ستاره علاوه‌بر ارائه امکانات و خدمات مناسب، در همسایگی پارک چیتگر، دریاچه خلیج‌فارس، آبشار مصنوعی و پارک ملی گیاه‌شناسی نیز قرار دارد؛ پس هرگاه خواستید حال‌وهوایی عوض کنید، کافی است سری به اطراف بزنید.

رستوران‌های ایتالیایی و آرژانتینی، کافی‌شاپ‌های مدرن، رستوران شرقی و ایرانی، استخر آقایان و بانوان، مراکز آب‌درمانی، سالن ورزشی، سالن زیبایی و ماساژ از دیگر امکانات هتل ایران مال است.

سایر بخش‌های ایران مال

رستوران مجلل ایران مال

همان‌طور که بارها گفتیم، ایران مال مجموعه‌ای عظیم و گسترده است که بازدید از آن به زمان زیادی نیاز دارد. در ادامه سایر بخش‌های این مجموعه را آورده‌ایم:

  • نمایشگاه تخصصی خودرو
  • نمایشگاه آثار هنری
  • مرکز نمایشگاهی
  • هلی پد

ساعت کاری ایران مال تهران

فضای داخلی ایران مال

ایران مال در اکثر روزهای هفته به‌استثنای برخی تعطیلات، آماده خدمت‌رسانی به بازدیدکنندگان محترم است. ساعت کاری این مجموعه به شرح زیر است.

  • ایام هفته: ساعت 9 تا 21.
  • عید و جشن‌های مذهبی: 9 تا 21.
  • ایام تعطیل سوگواری و 22 بهمن: 12 تا 21.
  • اول فروردین، تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی، 21 رمضان و 28 صفر: تعطیل.

سایت ایران مال تهران

آدرس سایت این مجموعه تفریحی و گردشگری www.iranmall.com است.

مسیر دسترسی به ایران مال

نمای بیرونی ساختمان ایران مال

حال که بخش‌های مختلف ایران مال را شناختیم، بد نیست با مسیرهای منتهی به بازار بزرگ ایران نیز آشنا شویم. برای آن که خود را به ایران مال برسانیم، باید از چه مسیری برویم؟ آیا می‌توانیم از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنیم؟

ازآنجاکه ایران مال در همسایگی اتوبان شهید خرازی قرار گرفته است، رسیدن به آن کار دشواری نیست. در ادامه به سؤالات مطرح‌شده پاسخ خواهیم داد و روش‌های مختلف دسترسی به ایران مال را بررسی می‌کنیم.

دسترسی با ماشین شخصی

استفاده از ماشین شخصی راحت‌ترین راه برای رسیدن به ایران مال است؛ بنابراین اگر می‌خواهید با ماشین راهی ایران مال شوید، 4 مسیر پیش رویتان قرار دارد. شما باید باتوجه‌به مبدأ حرکت خود بهترین و نزدیک‌ترین راه را برای رسیدن به مقصد انتخاب کنید.

4 مسیر موجود برای رسیدن به ایران مال عبارت است از:

  • دسترسی از سمت شمال، ازطریق اتوبان شهید خرازی
  • دسترسی از سمت جنوب، ازطریق خیابان چهارباغ
  • دسترسی از سمت شرق، ازطریق خیابان بلوار طبیعت
  • دسترسی از سمت غرب، ازطریق خیابان ایران‌خودرو

دسترسی با مترو

اگر ماشین شخصی در اختیارتان نیست یا حال‌وحوصله رانندگی ندارید، یکی از راه‌های رسیدن به ایران مال استفاده از مترو است. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این بازار بزرگ، ایران‌خودرو است که در خط 5 مترو قرار دارد.

بنابراین، از هر جایی که هستید خود را به متروی خط 5 برسانید و سپس در ایستگاه ایران‌خودرو پیاده شوید. ازآنجا می‌توانید با استفاده از تاکسی‌های شهری و اینترنتی به ایران مال بروید که حدود 15 دقیقه طول می‌کشد.

دسترسی با تاکسی‌های ویژه ایران مال

تاکسی‌های ویژه ایران مال

گزینه دیگری که برای رسیدن به ایران مال وجود دارد، تاکسی‌های ویژه ایران مال است. اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید با ماشین شخصی به این مجموعه تفریحی و تجاری بروید و ازطرفی حوصله وسیله نقلیه عمومی و شلوغی را ندارید، غم به دلتان راه ندهید.

ایران مال برای این مشکل نیز چاره‌ای در آستین دارد. این مجموعه مجهز به تاکسی‌های ویژه است که شما را به ایران مال می‌رسانند. برای این کار کافی است که با این بازار تماس بگیرید و از هر نقطه تهران، درخواست تاکسی ویژه بدهید.

این تاکسی‌ها شما را راحت و بی‌دردسر به بازار می‌برند. البته توجه داشته باشید که این گزینه ممکن است خرج بیشتری روی دستتان بگذارد، اما شما را از شلوغی و رانندگی نجات می‌دهد.

وسایل نقلیه ایران مال دارای سوخت پاک و رانندگان آموز‌ش‌دیده و خبره و مسلط به زبان‌های انگلیسی، استانبولی و عربی است. تاکسی و شاتل‌باس این مجموعه خدمات مختلفی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند که شامل موارد زیر می‌شود.

  • بازدیدکنندگان را از جاهای مشخص در شهر تهران مانند میادین اصلی و ایستگاه‌های مترو به ایران مال می‌رسانند.
  • بازدیدکنندگان را از ایستگاه‌های تعریف‌شده در مجموعه ایران مال به مقصد موردنظرشان می‌برند.
  • بازدیدکنندگانی را که از منزل یا هر نقطه تهران با تماس، اپلیکیشن یا وب‌سایت درخواست تاکسی ویژه دادند، به بازار بزرگ ایران می‌رسانند.
  • بازدیدکنندگان را از راه‌آهن، هتل‌های تعیین‌شده، پایانه‌های مسافربری و فرودگاه به مجموعه ایران مال می‌رسانند.

این خدمات در همه روزهای هفته از ساعت 9 صبح تا 12 شب در اختیار بازدیدکنندگان قرار دارد.

خرید و سرگرمی در ایران مال

در این مقاله از ایران هتل ما گشتی در مجموعه عظیم و شگفت‌انگیز ایران مال زدیم و با بخش‌های مختلف آن آشنا شدیم. بازار بزرگ ایران، بزرگ‌ترین مرکز خرید ایران با امکانات تفریحی، فرهنگی و ورزشی متنوع است.

این مجموعه علی‌رغم معماری مدرن و شیکی که دارد، در بخش‌های مختلف از معماری اصیل ایرانی به‌خوبی وام گرفته است. ایران مال را می‌توان یکی از بهترین سازه‌های خاورمیانه با تنوع محصولات بالا، تزئینات زیبا و ظریف و تفریحات متنوع دانست.

نظر شما درباره این ابرسازه چندمنظوره چیست؟ آیا تابه‌حال به بازار بزرگ ایران رفته‌اید؟ خوشحال خواهیم شد تجربیات و نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر