لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 10 مکان برتر توریستی جمهوری چک
10 مکان برتر توریستی جمهوری چک

10 مکان برتر توریستی جمهوری چک

جمهوری چک در حال تبدیل شدن به مقصدی توریستی برای بسیاری از مسافرینی است که مکانی به جز تورهای سنتی اروپایی را می طلبند. این کشور مقصدی محبوب برای افرادی است که معماری های قدیمی تر را می پسندند، تا اندازه ای به این خاطر که این سرزمین در طول جنگ های جهانی تا حد زیادی دست نخورده باقی ماند و تا اندازه ای نیز به این دلیل که در طول هزاره ی آخر، این ناحیه توسط مللی مختلف با تاثیرات معماری متفاوت حکمرانی می شده است. قیمت ها برای کسانی که به دنبال بهترین خرید هستند کمتر از جاهای دیگر است و فرهنگ منطقه معتبرتر است، یا می توان گفت توسط گردشگران دستکاری نشده است. نتیجه ی همه اینها قدمی جذاب به جهان افسانه ای “اروپای واقعی” است. در این مقاله شما را با تعدادی از بهترین مکان ها برای بازدید در این کشور آشنا می کنیم تا با کمک آن با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید.
10. پلزن
این شهر بوهمیایی (منطقه ای در غرب جمهوری چک)، چهارمین شهر بزرگ در چک است و برای نوشیدنی های خود شهرتی جهانی دارد. برای کسانی که به دنبال معماری های عظیم هستند، کلیسای جامع سنت بارتولومئو، کنیسه ی اعظم و تالار شهر به سبک عصر رنسانس در لیست مکان هایی اند که حتما باید بازدید شوند. این شهر مرکز تجارت پر جنب و جوشی دارد و معتبر ترین دانشگاه حقوق کشور به نام وست بوهمیا در آن قرار دارد.

9. منطقه ی آهکی موراویا
Moravian Karst

این پدیده ی زمین شناسی در منطقه ا ی طبیعی و حفاظت شده درست در شمال شهر برنو در جمهوری چک واقع است. این منطقه، رشته ی عظیمی از غارهای زیر زمینی و دره های آهکی است که در مساحتی چند هزار کیلومتری ادامه پیدا کرده است. این ناحیه شامل نقاط برجسته ای از جمله دره ی ماکوچا می شود که 138 متر عمق دارد و در طی ریزش سقف غارهای زیرزمینی شکل گرفته است. علاوه بر این غارها، منطقه ی آهکی موراویا دارای مسیرهای دوچرخه سواری و پیاده روی مناسبی برای گشت و گذار است.

8. لیتومیل
Litomysl

این شهر در شرق جمهوری چک، که زمانی مرز بین دو شهر بوهمیا و موراویا بوده، در مسیر تجاری مهمی به نام مسیر تریستِنسین قرار گرفته است. در اواخر قرن شانزدهم، مهم ترین بنای شهر که قلعه ای به سبک عصر رنسانس بود، ساخته شد. این قلعه محل تولد آهنگساز مشهور موسیقی کلاسیک، بدریچ اسمتانا است. مکان قابل ذکر دیگر این شهر، پورتمونیوم، خانه ی سابق نقاش معروف جوزف پورتمون است که با دیوارها، زمین ها، سقف ها و لوازم منقوش در سبکی کاملا شناور، محلی در ستایش هنر گرافیک می باشد.

7. اولوموس
Olomouc

این شهر در اصل به عنوان دژی رومی در عصر امپراتوری بنا نهاده شد. نام آن نسخه ای تغییر یافته از نام رومی آن، مونت ژولیوس است. بعدها این شهر محل اقامت حاکم موراویا شد. قسمت های زیادی در این شهر برای بازدید وجود دارد، چرا که این شهر تقریبا در طول هر قرن از هزاره ی آخر نقطه ای مهم تلقی می شده است. ساخت قلعه ی اولوموس به قرن دوازدهم برمی گردد و کلیسای جامع زیبای سنت ونسلاس در آن قرار دارد. شهر پر از بناهای مذهبی دوست داشتنی با سبک های معماری پیشرو است، که از آن جمله می توان به شش فواره ی دیدنی به سبک معماری باروک، موزه ی هنر و ساعت نجومی تماشایی اشاره کرد که همگی مایه ی مباهات شهر هستند.

6. تِلک
Telc

این شهر در ناحیه ی جنوبی موراویا، بعنوان شهری بندری در قرن 14 و جهت تسهیل تجارت بین بوهمیا، موراویا و اتریش ساخته شد. مرکز تاریخی شهر، محیطی رنگارنگ و معماری رنسانس را به رخ می کشد، که آن را تبدیل به مکانی خوش منظره برای بازدید می کند. کاخ محلی گوتیک در قرن 17 به منظور تبدیل آن به سبکی رنسانس بازسازی شد. کلیساهای زیبا مثل کلیسای روح القدس و کلیسای محلی یسوعیون، آن را به مکانی دوست داشتنی برای عکاسان و مشتاقان معماری و تاریخ بدل کرده است.
5. قلعه ی کارلستاین

Castle Karlstejn

این قلعه گوتیک (سبکی از معماری) قرن چهاردهمی سکونتگاه امپراتور روم چارلز چهارم بوده است که در فاصله ی 30 کیلومتری از پراگ واقع شده و برای گردشگرانی که در شهر اقامت دارند گردش روزانه ی مناسبی است. قلعه بعنوان دژی جنگی، انباری برای غنائم و منزلی سلطنتی در بازه های زمانی متفاوت مورد استفاده قرار می گرفته است. این بنا در سه سطح تراس دار طراحی شده، که هر یک درجه ی اهمیت متفاوتی دارد. از پایین ترین به بالاترین، بخش ها عبارت از کاخ امپراتوری، برج ماریان و برج بزرگ می باشند. شوالیه ها و امپراتور در کاخ امپراتوری سکونت داشتند، برج ماریان برای شاهزاده خانم اختصاص داده شده بود و برج بزرگ برای پرستش خدا مورد استفاده قرار می گرفت و کلیسای کوچکی در داخل خود دارد.

4. کارلاوی واری
Karlovy Vary

شهر چشمه های آب گرم برای صدها سال این باور را بوجود آورده که آب های درمانگری دارد که می تواند از مشکلات گوارشی تا تومورهای مغزی را از بین ببرد. مانند خیلی از مناطق با چشمه آب گرم، آب ها به اسپاهای (چشمه های آب معدنی) بزرگ منتقل شده است. این انتقال در قرن 13 و به دستور چارلز چهارم انجام شده است. از آنجایی که این چشمه های آب معدنی جایگاه نجیب زادگان بوده، از معماری غنی برخوردار می باشد. اگرچه بلایای طبیعی بسیاری، بیشتر بناهای موجود پیش از اوج گرفتن شهر کارلاوی واری در قرون 18 و 19 را از بین برده است. شهر هنوز هم با عظمت و خوش منظره است و چشمه های آب معدنی هنوز پس از گذشت 6 قرن باز هستند و درمان های معجزه آسایی را برای صدها بیماری مختلف عرضه می کنند.

3. کوتنا هورا
Kutna Hora

این شهر اولین صومعه ی بوهمیایی در 1142 را در خود دارد. شکوفایی و رونق آن از زمانی آغاز شد که کوهستان های شهر منابع عظیمی از نقره را در قرن 12 به رخ کشید. شهر در زمان بیشتر این شکوفایی ها تحت تسلط آلمان ها بود و بناهای گوتیک بی نظیری در آن ساخته شده است. در لیست دیدنی های این شهر، کلیسای جامع پنج رواق و کلیسای سنت بارباراس قرار دارند. همچنین، سکونتگاه اشراف زادگان و ضرابخانه که اکنون بارگاه ایتالیایی خوانده می شود، موزه ای به نام استون هاوس ، اِستودان ( محل نگهداری استخوان های مردگان) و دو کلیسای دیگر بی نظیر به سبک گوتیک نیز وجود دارند. برای شیفتگان معماری گوتیک، چندین مکان موجود است که سازه های حفاظت شده ی آن به قرن 13 بر می گردد.

2. سسکی کروملوف
Cesky Krumlov

این شهر که قلعه ی بوهمیایی بزرگی را در خود دارد، در ناحیه ی کروملوف واقع شده است و در اواخر قرن سیزدهم ساخته شده است، زمانی که این ناحیه تحت اختیار بوهمیایی ها بوده و بعنوان دژی برای داد و ستد مورد استفاده قرار می گرفت. موقعیت آن به همراه گذر رود مولداو از آن ، شهر را محلی بسیار مناسب برای ساخت و ساز کرده است. ظاهر شهر از قرن 18 کمی تغییر کرده و ساختمان ها به خوبی نگهداری و حفظ شده است. این شهر دوست داشتنی در کنار قلعه اش هنوز هم حال و هوای یک شهر قرون وسطایی را دارد. سنگفرش های منحنی خیابان ها و سردرهای گچ کاری شده با رنگ های روشن، شهر سسکی کرولوف را زیبا و منحصر بفرد ساخته است. خیابان ها مملو از فروشگاه های جالب، غذاهای خوش طعم و جذابیتی بی انتها هستند.

1. پراگ
Prague
این گوهر رودخانه ی مولداو، تاریخی 1100 ساله از فرهنگی عظیم و مهم را در خود دارد. پراگ، مرکز بوهمیا و قدمت آن به عصر امپراتوری روم باز می گردد و در زمان هر دو اعصار گوتیک و رنسانس شکوفا شد. پراگ بزرگ ترین شهر جمهوری چک است و یکی از غنی ترین و متنوع ترین نقاط فرهنگی و دارای بناهای برجسته ی معماری و هنری از قرون مختلف و زیبایی شناسی های معماری می باشد. پراگ یکی از ده شهر برتر برای بازدید در اروپا بشمار می آید و به پرده ای منقوش از معماری یک هزاره شباهت دارد. نقاط دیدنی آن شامل قلعه ها و کلیساهای جامع و پل خوش منظره ی چارلز می باشد. عاشقان کافکا می توانند منزل وی و گورستانی که در آن دفن شده را ببینند. علاقمندان به هنر مدرن می توانند زمان سنج آونگی غول پیکر را تماشا کنند یا از خانه ی رقص فِرِد و جینجر بازدید نمایند.

زیباترین جاذبه های توریستی سوئیس
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر