لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> پراگ، سومین پایتخت محبوب اروپایی
پراگ، سومین پایتخت محبوب اروپایی

پراگ، سومین پایتخت محبوب اروپایی

شاید شما هم نظریه فریز کردن را شنیده باشید. در این نظریه بدن انسان فریز می شود تا چندین سال بعد دوباره به حیات برگردانده شود، بدون کوچکترین آسیب و تغییر! اگر چه این امر یک نظریه است و فعلا در مرحله آزمون و خطا، اما نمونه این فریز کردن در گوشه ای دیگر از جهان امتحان خود را پس داده است. پراگ، پایتخت کشور جمهوری چک سرزمینی است که قرون وسطی در آن فریز شده و عینا به زمان حال منتقل شده و سنت همسایه دیوار به دیوار مدرنیته است. عجیب آنکه، هیچ یک زیبایی آن یکی را تهدید نمی کند. شهر معماری های بکر و نو، موسیقی های متفاوت و هنرهای ظریف، در کوچه پس کوچه های قرون وسطی. اگر به دنبال جاهای دیدنی پراگ و یا مراکز خرید پراگ هستید و یا سوالاتی درباره هزینه سفر به پراگ دارید، حتما با ایران هتل آنلاین، متخصص در رزرو آنلاین هتل های ایران، همراه باشید.

پراگ
از دور خانه هایی با بام یکدست نارنجی و اخرایی پیداست. رودخانه ای متین و باوقار در جریان است و روی آن را پل های متعددی قرق کرده اند. یک پل مختص پیاده روی است و غلغله جمعیت بر روی آن خبر از اهمیت پل دارد. در همان بدو ورود مجسمه هایی بزرگ بر کناره های پل چشمک می زنند و ناگهان چشم تان متوجه بنای عظیم روبرو می شود، در همین حال، غوغای قایق های روی رودخانه ولتاوا شما را به سمت خود کشانده و به یکباره متوجه می شوید، پل به پایان رسیده است. عجله نکنید یکبار دیگر از روی پل عبور کنید. با گذر از روی پل، خیابان های سنگ فرش، خانه های قرون وسطایی، باروک و گوتیک، کافه ها سنتی، رستوران های کنار خیابان، دیوارهای رنگ به رنگ، مراکز خرید پراگ و باز هم بام-های نارنجی غافلگیرتان می کند. اینجا پراگ است، بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر کشور جمهوری چک و پایتخت رسمی آن.

شهری با تابستان های گرم و زمستان های سرد. در تابستان پراگ، یکپارچه مملو از گردشگر است، و گرمی تابستان چیزی از محبوبیت آن نمی کاهد. بهتر است قبل از آغاز سفر به فکر رزرو هتل باشید. شهر اقوام بزرگ بوهمیک، که تمام فرهنگش را در گوشه و کنار حفظ کرده و عجیب آنکه هنوز هم در خلق شگفتی های معماری دستی بر آتش دارد. ساختمانی مدرن و رقصان در ورودی یک خیابان به اندازه یک بنای هزار ساله گوتیک جذاب است. پراگ افسانه ای از خیابان های قدیمی پیچ در پیچ و تماما سنگ فرش در محله های قدیمی تا مجسمه های مدرن کوبیسم و عجیب و غریبش و گروه های موسیقی راک و جاز در سطخ خیابان های مدرن تماشایی است. شهری که به جرات می توان گفت دست نخورده باقی مانده و زیبایی اش با پاریس و تاریخش با فلورانس هم قد و اندازه است. پراگ پایتخت هنرهای نو معاصر است و البته مخزنی غنی از هنرهای گذشته. در یک جمله به شهر افسانه ها، کلیساها، باغ های اساطیری، برج ها، گالری ها، موزه ها و کاخ ها، به سرزمین کافکا و امبراند خوش آمده اید.
پراگ

هزینه سفر به پراگ

اگر چه پراگ یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری اروپاست اما هنوز هم یک شهر مقرون به صرفه است، بیایید نگاهی به هزینه یک روز اقامت در پراگ بیاندازیم. واحد پول کشور جمهوری چک کروناست، اما مبالغ ذیل برای راحتی در محاسبات به دلار درج شده است.

سفر ارزان قیمت یک روزه
متوسط هزینه روزانه: 39 دلار
یک شب اقامت در هاستل ارزان قیمت: 22 دلار
سه وعده غذا در روز: 9.55 دلار
استفاده از وسایل نقلیه عمومی: 3.21 دلار
بازدید از یک جاذبه با بلیت به همراه یک جاذبه رایگان در روز: 5.5 دلار

در صورت استفاده از صبحانه هاستل و صرف یک غذای سبک تر و یا آشپزی کردن و همین طور استفاده از تورهای پیاده روی و جاذبه های رایگان، باز هم می توانید هزینه های خود را کاهش دهید. در صورت استفاده از بلیط ها بهتر است از یک بلیط 24 ساعت استفاده کنید. در این صورت هزینه جابجایی بسیار مقرون بصرفه خواهد بود.


سفر معمولی یک روزه
متوسط هزینه روزانه: 95 دلار
اقامت در هتل: 57 دلار
هزینه غذای روزانه: 23 دلار
استفاده از وسایل نقلیه عمومی: 8.22 دلار
بازدید از اماکن گردشگری: 14 دلار

این هزینه ها بر اساس نظرسنجی از گردشگرانی جمع آوری شده است که در سال 2018 به پرو سفر کرده اند، بنابراین این هزینه ها کاملا تقریبی است.
پراگ

پیاده روی در پراگ

یکی از لذت های بی رقیب در پراگ پیاده روی است. اگر قصد آشنایی با شهر و فرهنگ، هنر و تاریخ غنی آن را دارید، حتما یک روز از اقامت خود را به پیاده روی در سطح شهر اختصاص دهید. پیاده روی در بین خیابان های سنتی و سنگ فرش و مدرن و بازدید از معماری های باشکوه و خانه های گوتیک و باروک بام نارنجی، شما را به طرز نامحسوسی مابین دوره های تاریخی دست به دست کرده و با عبور از کنار کافه های قدیمی، مغازه ها و فروشگاه های سنتی و مدرن و پارک های تاریخی شما را در پراگ غرق خواهد کرد.

پراگ

پل چارلز

قطعا شناخته شده ترین جاذبه پراگ، پل چارلز است. پلی که با قدمت ششصد و اندی ساله-اش، زمانی تنها پل موجود بر روی رودخانه ولتاوا بوده است. این پل سنگی و تاریخی با انواع و اقسام مجسمه های زیبا با ظرافتی باروکی آراسته شده است و نمای زیبایی از تاریخ را در مقابل چشمانتان به نمایش می گذارد. می توانید از کلکسیون مجسمه های پل لذت برده و یا اندکی به نرده های پل تکیه کرده، غرق در رودخانه متین ولتاوا از زیبایی هایش بهره مند شوید. تماشای کاخ قرون وسطایی و کلیساهای سربفلک کشیده از روی پل هم بسیار جذاب است. در انتهای پل یک برج قدیمی قرار گرفته است که در قدیم محل نگهبانی پل بوده است.
قلعه پراگ

قلعه پراگ

یک مجموعه بزرگ و بسیار زیبا که از همان نگاه اول احاطه اش به شهر را به رختان می-کشد. اینجا کاخ سلطنتی پراگ است که با استناد به کتاب گینس، بزرگترین کاخ دنیاست. مجموعه ای متشکل از کاخ ، کلیساها،موزه ها، گالری ها، حیاط ها، باغ ها و مجسمه های زیبا که گویی کل بار فرهنگ و هنر چک را به دوش می کشد. از همان ابتدای بازدیدتان به خاطر داشته باشید بازدید کامل از این کاخ قلعه یک روز تمام زمان نیاز دارد. معماری خیره کننده بناها، آن ها را افسانه ای جلوه می دهد و ذوق هر بیننده ای را برمی انگیزد. اگر از معماری سررشته داشته باشید حتما کاخ را معجونی از معماری های گوناگون خواهید یافت. کاخ بنایی متعلق به قرن نهم است که در طول تاریخ بارها مورد بازسازی قرار گرفته است. کاخی که همیشه محل زندگی و حکمرانی پادشاهان این سرزمین بوده، اکنون محل استقرار دولت جمهوری چک است. یکی دیگر از جاذبه های قلعه مراسم جذاب جابجایی نگهبانان راس ساعت دوازده است. این مراسم با رژه خاصی همراه است که علاقمندان بسیاری دارد. برای علاقمندان به هنر نیز محل زندگی کافکا نویسنده معروف جمهوری چک از جذابیت زیادی برخوردار است. به هرحال قدم زدن در این قلعه و تماشای شهر و البته پل زیبای چارلز برای هر گردشگری دلنشین است. اگر قصد بازدید از دیگر جاذبه های قلعه را داشته باشید باید کمی بیشتر از یک روز وقت بگذارید.
کلیسا

کلیسای سنت ویتوس

در میان زیبایی های کاخ سلطنتی، یک کلیسا گوتیک در نهایت استواری چشم ها را مجذوب خود می کند. کلیسایی که بزرگترین و مهم ترین کلیسا در سراسر جمهوری چک است و سال ها شاهد تاج گذاری پاشاهان این سرزمین بوده است. سنگ بنای اولیه این کلیسا در سال 929 ساخته شده است اما بنای شکل کنونی آن در سال 1344 آغاز شده و سال های متمادی در حال گسترش و تعمیر بوده است. دروازه طلایی معروف، برج ساعت، پنجره های بلند با شیشه های رنگی، و نقاشی های زیبا بر روی دیواره ها از این کلیسا یک جاذبه گردشگری جذاب ساخته است.

مالا استرانا

مالا استرانا، شهر کوچک

در گذر از رودخانه ولتا بر فراز پل چارلز و در سایه سار قلعه بزرگ پراگ، یک محله که نام شهر کوچک را یدک می کشد، پنهان شده است. با جرات می توان گفت مالا استرانا یکی از جذاب ترین محلات پایتخت و چه بسا جمهوری چک است. در این محله زیبا خیابان های سنگ فرش در میان ساختمان های گوتیک که معماری شان را فریاد می زنند، غوطه ور شده است. در کنار کاخ های زیبا و متعدد مالا استرانا، کلیسای معروف سنت نیکلاس قرار گرفته است. این کلیسا با گنبدی سبز رنگ و برج ناقوس زیبایش میزبان کنسرت یوهان سباستین باخ و موتزارت بوده است. با رفتن به برج کلیسا شما بیننده زیباترین نمای شهر پراگ خواهید بود. از کلیسا که فاصله بگیریم برج پترین و باغ افسونگر والنشتاین در انتظار شماست. باغی خارق العاده یادگاری از قرن هجدهم، با مجسمه های زیبا و حیرت انگیز که چندین چشمه و البته خرامش چند طاووس بر زیبایی هایش افزوده است. خیابان اصلی مالا استرانا پر از بوتیک هایی است که محصولاتشان را عرضه می کنند و هر بیننده ای را وسوسه کرده تا سری به آن ها بزنند. یک پارک تاریخی و چند موزه می تواند پایان بخش یک سفر ایده آل در این محله استثنایی باشد.

میدان شهر قدیمی

میدان شهر قدیمی

به قلب تاریخ و فرهنگ بوهمی در پراگ خوش آمده اید. اینجا میدان بزرگ شهر قدیمی و مجموعه ای بی نهایت گران بها از معماری خیره کننده پراگ است. خیابان های سنگ فرش و عریض اطراف میدان از همان ابتدا نوید یک دیدار به یاد ماندنی را به هر بیننده ای می دهند. باید بگویم این میدان در کل اروپا بی رقیب است. میدان همیشه مملو از گردشگرانی از تمام کشورهای جهان است که هرکدام در گوشه ای اجتماع کرده و محو زیبایی بناهای اطراف آن شده اند. یک بنای یادبود درست در وسط میدان قرار گرفته است. در گوشه و کنار میدان افرادی مشغول اجرای موسیقی زندگی در سبک های مختلف هستند و چند نفر با لباس ها و گریم های عجیب و غریب به اجرای نمایش می پردازند. یک کلیسای زیبا در کنار خانه های بام نارنجی در میدان خودنمایی می کند. قدم زدن در این میدان به تنهایی می تواند خاطره خوبی از پراگ برایتان به یادگار بگذارد. این میدان برای اهالی پراگ نیز بسیار مهم است و اغلب اجتماعات بزرگ سیاسی، کنسرت ها، فستیوال ها، جشن های کریسمس و…. در این میدان برگزار می شود. اطراف میدان مملو از کافه های مدرن و سنتی، رستوران ها، گالری ها و فروشگاه ها و بوتیک های متنوع برای خرید است.
کلیسا پراگ

کلیسای بانوی ما قبل از تین

یکی از زیباترین بناهای میدان شهر قدیمی، کلیسای تین است که از قرن چهاردهم به یادگار مانده است. قبل از این که به میدان شهر قدیم برسید، یک جفت مناره آن هم با شکل و شمایل کاملا گوتیک خودنمایی می کند. مناره های بلند بالا با ارتفاعی هشتاد متری متعلق به کلیسای تین است و تقریبا از تمام نقاط شهر دیده می شود. داخل کلیسا پر از آثار هنری گوتیک و رنسانس است.

ساعت نجومی پراگ

ساعت نجومی

یکی از جاذبه های بی چون و چرای میدان شهر قدیمی، ساعت نجومی است. شاید باورش سخت باشد اما این ساعت قرون وسطایی چند صد سالی است که کار می کند و کاملا هم دقیق است. ساعت در طول سالیان متمادی بارها تعمیر شده و حتی چند سالی از مدار خارج شده اما بازهم با پیگیری و تعمیر علاقمندان به صحنه بازگشته است. یکی از جذابیت های ساعت این است که علاوه بر گذر زمان مختصات نجومی را نیز به تصویر می کشد. با رسیدن به ساعت دوازده پنجره ها گشوده شده و حواریون از مقابل شما عبور می-کنند. چهار مجسمه کوچک هم در اطراف ساعت چند خصلت مذموم غرور، خساست، خوشگذرانی و در نهایت مرگ را نمایش می دهند.

ساختمان شهرداری پراگ

ساختمان شهرداری

یک بنای بسیار زیبا که نمایانگر هنر معماری نوین چک است. در نگاه اول زیبایی این بنا شما را مسحور خواهد کرد. پنجره های رنگی در کنار نمای سنگی تراش کاری شده از زیبایی-های این بنا است. ساختمانی که در سال 1912 بر روی ویرانه های یک کاخ سلطنتی پایه-گذاری شده، در نمای ورودی خود با یک نقاشی بسیار زیبا آراسته شده است. ساختمان شهرداری که در نزدیکی برج باروت قرار گرفته، یکی از بزرگترین سالن های کنسرت پراگ است. داخل بنا با نقاشی هایی بسیار ظریف و هنرمندانه آراسته شده است. این بنا یک کافه و رستوران شیک هم دارد.
شهر جدید پراگ

شهر جدید

زمانی که صحبت از شهر جدید به میان می آید حتما شما هم به فکر قسمت مدرن پراگ می افتید اما شهر جدید متعلق به سال 1348 است که خارج از دیواره های پراگ آن دوران ساخته شده بود و به این دلیل شهر جدید نامیده می شود که بعد از شهر قدیمی ساخته شده است. اگر چه معماری قرن چهاردهمی ساختمان های آن هنوز هم در این بخش به چشم می خورد اما اکنون بعد از گذشت چندین قرن فقط چند کلیسا و ساختمان با معماری خیره کننده باروک و گوتیک از آن دوران به یادگار مانده است. بخش بزرگی از شهر پراگ، با قدمت ششصد و اندی ساله که اکنون مرکز گردهمایی موزه های مختلفی چون موزه کمونیسم، کوبیسم، موزه چارلز، موزه ملی کنیسه یهودیان و…. و البته انواع و اقسام فروشگاه هاست. شهر جدید بیشتر شهرت خود را وامدار میدان معروف ونسلانس است. میدانی که در ابتدا بازار فروش اسب بوده و حالا با حضور موزه ها و اپرای بزرگ پراگ، علاوه بر مرکزیت فرهنگی، یک مرکز تجاری قدرتمند است. رستوران، کافه، فروشگاه و هتل های بسیاری در این میدان قرار دارند و حتما شما را به یک خرید جانانه و البته یک شبگردی دلپذیر تشویق می کنند. در نهایت در کنار همه این جاذبه ها، مجسمه سنت ونسلانس زینت بخش این میدان است.
صومعه استراهوف

صومعه استراهوف
در میان مکان های مذهبی زیبا و پرآوازه پراگ یک صومعه منحصربفرد قرار دارد که هنر را در یک مکان مذهبی به اوج می رساند. این صومعه در سال 1143 تاسیس شده و هنوز هم مردم زیادی برای کسب آرامش به آن مراجعه می کنند. چند راهب از ساکنان دائمی این صومعه هستند. اما چه چیزی این صومعه را منحصر بفرد می کند؟ کافی است وارد صومعه شده و سری به کتابخانه تاریخی و مذهبی آن بزنید. دو سالن که با یک راهرو به هم متصل شده اند و گنجینه ای ارزشمند از چندین هزار جلد کتاب تاریخی را فراهم آورده اند که در کتابخانه های از جنس چوب گردو نگهداری می شوند. در میان چندین کتاب خطی ارزشمند و چند نسخه از انجیل نیز نگهداری می شود. یکی از دیگر از دیدنی های حیرت انگیز این صومعه، سالن فلسفه و نقاشی های مافوق تصور آن بر سقف و دیوارهاست. دیدن این کتابخانه شما را در آرامشی مطلق عروج خواهد داد.
مراکز خرید پراگ
مراکز خرید پراگ
خرید بخش جدایی ناپذیر هر سفر است، حتی اگر در حد یک یادگاری بسیار کوچک باشد. اگر قصد خرید و یا بازدید از مراکز خرید لوکس را داشته باشید سری به مراکز Palladium، Atrium Flora و centrum chodov بزنید. مراکز خریدی بزرگ و لوکس، با انواع و اقسام رستوران ها و منوها، تعداد زیادی فروشگاه با عرضه برندهای مطرح دنیا، کافه ها و سالن های ورزشی که امکانات زیادی را برای خریداران تدارک دیده اند. مرکز خرید Palladium در این میان با قرار گرفتن در نزدیکی میدان ریپابلیک یا همان جمهوری، درست در مرکز شهر قرار دارد و از نظر با خط مترو به راحتی قابل دسترسی است. در کنار میدان شهر قدیم هم مغازه ها و بوتیک های متعددی برای خرید قرار دارند. میدان ونسلانس هم در محدوده شهر جدید مکان مناسبی برای گشت و گذار در بین فروشگاه ها و بوتیک هاست. مراکز خرید crena ruze، Vinohradsky Pavilion، Arkady Pankrac از دیگر مراکز خریدی است که می توانید به آن ها مراجعه کنید. اگر به دنبال یک بازارچه با اجناس با کیفیت اما قیمت مناسب هستید حتما به Fashion Arena Prague Outlet سر بزنید. اما اگر قصدتان از خرید آشنایی بیشتر با بومیان پراگ و فرهنگ غنی بوهمی و آشنایی بیشتر با زندگی روزمره مردمان محلی است، می توانید سری به دو بازار محلی Naplavka Farmers Market و Botanicus بزنید. بازار اول بهشتی پر از میوه ها، سبزیجات، پنیرهای محلی، قهوه، عسل، انواع کیک و شیرینی خانگی و محصولات ارگانیک بسیاری است که هر شنبه برگزار می شود. بازار دوم اما هیجان-انگیزتر است و محصولاتی عطرها، صابون، شمع، ادویه جات، روغن ها، شمع و محصولات فانتزی بسیاری است که حتما سرگرمتان می کند. اما اگر شما هم آوازه عروسک های سنتی پراگ را شنیده اید می توانید سری به مغازه Marionety Truhlar در نزدیکی پل چارلز بزنید و عروسک های این گالری مغازه را حتما از نزدیک ببینید. عروسک های چوبی و عروسک های سنتی و قدیمی پراگ به همراه صنایع دستی و سنتی زیبای جمهوری چک حتما شما را مجذوب خود خواهد کرد.
می توانید ماه ها در پراگ به گشت و گذار و کشف کردن بپردازید و اصلا احساس خستگی نکنید. آنچه بیان کردیم تنها گوشه ای از زیبایی های این شهر زیباست. بسیاری از دیدنی های پراگ باقی مانده است. شاید یک روز به بهانه دیدن زوایای دیگر شهر زیبای پراگ باز هم از روی پل چارلز عبور کنیم.

15 جاذبه گردشگری برتر و دیدنی در شهر پراگ
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر