لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> شرایط اخذ ویزا سوئد | شرایط و هزینه ها
شرایط اخذ ویزا سوئد

شرایط اخذ ویزا سوئد | شرایط و هزینه ها

مهاجرت امری است که همواره در طول تاریخ توسط افراد مختلف به دلایل متفاوت انجام شده است. مهاجرت به هر دیاری شرایط و هزینه های خاص خود را در بر دارد. از جمله کشورهایی که برای مهاجرت ایرانی ها پیشنهاد می شود کانادا، آلمان، استرالیا، سوئد، آذربایجان و ترکیه است اما توصیه ای که در این زمینه وجود دارد دقت در انجام امر مهاجرت است تا پشیمانی به همراه نداشته باشد. در این مقاله شرایط مهاجرت به سوئد به عنوان یکی از بهترین کشورهای اروپا بررسی شده و راه و روش های آن معرفی می گردد. از جمله ی این روش ها می توان به مهاجرت از طریق تحصیل، مهاجرت از طریق پناهندگی و مهاجرت از طریق ازدواج اشاره کرد. از طرفی در این مقاله هزینه ی مهاجرت به سوئد از طریق روش های مختلف بیان می شود. البته برخی از روش ها ممکن است با وضع قوانینی جدید اندکی تغییر کند اما کلیات آنها ثابت است؛ از جمله اینکه برای رفتن به سوئد وجود ویزای شینگن لازم است.

چنانچه قصد مهاجرت از ایران را دارید می توانید برای آخرین بار چند روزی را در پایتخت بمانید و از جاذبه های دیدنی آن لذت ببرید. برای اقامت در تهران تنها کافی است وارد سایت ایران هتل آنلاین شوید و از بین هتل های تهران هتل مورد نظر خود را انتخاب و رزرو کنید. یکی از بهترین این هتل ها هتل اسپیناس پالاس تهران است که در سعادت آباد – انتهای بزرگراه یادگار امام – میدان بهرود قرار دارد.
مراحل رفتن به سوئد به عنوان مهاجر
مرحله ی اول تهیه ی ویزای شینگین است. برای این کار ابتدا باید فرم درخواست ویزا (روادید) را از طریق وبسایت سفارتخانه ی کشور مقصد یعنی سوئد تهیه کنید. سپس به صورت حضوری یا از طریق ایمیلی که این وبسایت آمده از سفارتخانه وقت بگیرید. وقتی که سفارتخانه برای شما تعیین می کند ممکن است دو ماه بعد باشد. در وقت داده شده باید به سفارتخانه مراجعه کرده و بعد از ارائه ی مدارکی مانند فرم درخواست ویزا (به صورت پر شده و پرینت گرفته شده) در صورتی که مشکلی نداشته باشید ویزا به شما داده می شود. لیست مدارک مورد نیاز را که البته تعداد آنها زیاد است می توانید از طریق وبسایت سفارتخانه ملاحظه بفرمایید.
1683360563 851 شرایط اخذ ویزا سوئد شرایط و هزینه ها
هزینه ی اخذ ویزا برای بزرگسالان معادل ۶۰ یورو (حدود 860 هزار تومان)، برای افراد ۶ تا ۱۲ سال معادل ۳۵ یورو (حدود 500 هزار تومان) و برای کودکان زیر ۶ سال رایگان است. این هزینه برای همسر، فرزندان، والدین، پدربزگ و مادر بزرگ و نوادگان شهروندان اتحادیه اروپا رایگان می باشد.
روش های قانونی مهاجرت به سوئد
در ادامه روش های قانونی مختلفی که یک فرد می تواند از طریق آن به کشوری مانند سوئد مهاجرت کند توضیح داده می شود. این روش ها بسته به شرایط و سلیقه ی افراد می تواند توسط آنها انتخاب شود.
1683360564 332 شرایط اخذ ویزا سوئد شرایط و هزینه ها
1. مهاجرت از طریق تحصیل
مهاجرت از طریق تحصیل یکی از آسان ترین روش های مهاجرت به سوئد می باشد، از طرفی مزایای نسبتا خوبی در مقایسه با دیگر روش های مهاجرت دارد. از جمله اینکه برای ادامه ی تحصیل در دانشگاه های سوئد لازم نیست زبان سوئدی بلد باشید و حتی با داشتن مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره ی ۵ هم می توانید در برخی از دانشگاه های سوئد درس بخوانید و بعد از تحصیل تقریبا به راحتی وارد بازار کار شوید.
قبلا تحصیل در سوئد رایگان بود اما از سال ۲۰۱۱ به بعد دیگر رایگان نیست و هزینه هایی مانند هزینه ی ثبت نام اولیه در دانشگاه، هزینه های مربوط به هر ترم و خوابگاه، هزینه های خورد و خوراک و زندگی را به دنبال دارد و فرد مهاجر باید دولت سوئد را متقاعد کند که از پس پرداخت این هزینه ها برمی آید. این در حالی است که هزینه ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد چیزی حدود ۶۳۰۰۰ کرون (بیش از بیست میلیون تومان) در هر ترم و هزینه ی تحصیل در مقطع کارشناسی نیز چیزی حدود ۵۰۰۰۰ کرون (بیش از ۱۸ میلیون تومان) در هر ترم می باشد. حال اگر دانشجو بورسیه نشده باشد، باید هزینه ی زندگی خود را هم که چیزی بین ۵۵۰۰ تا ۸۰۴۰ کرون (حدود ۲ تا ۳ میلیون تومان) در هر ماه است پرداخت کند. البته معمولا از طرف دانشگاه وام هایی به دانشجویان داده می شود که می تواند حدود 75 درصد از هزینه ها را جبران کند اما برای تحصیل در این کشور باید تلاش و پشتکار بسیار بالایی داشته باشید.
1683360564 620 شرایط اخذ ویزا سوئد شرایط و هزینه ها
لیست بهترین دانشگاه های سوئد را می توانید در اینترنت جست و جو کنید. برای مهاجرت از طریق تحصیل ابتدا باید از دسامبر تا ژوئن (آذر تا خرداد) یک اکانت در وبسایت مربوطه بسازید و برای تحصیل در رشته و محل مورد نظرتان اَپلای نمایید. در این زمینه باید به چند نکته توجه داشته باشید؛ اول اینکه مدارک خود را حتما در زمان تعیین شده بفرستید. دوم اینکه دقیقا همان مدارکی را که از شما درخواست شده ارسال کنید و سوم اینکه اگر نتوانید برای رشته ای در دانشگاه مورد نظر درخواست بفرستید به این معناست که ظرفیت آن برای ترم جاری پر شده است.
ارسال مدارک تحصیلی به سوئد
بهترین روش برای ارسال مدارک تحصیلی استفاده از پست TNT می باشد. مزیتی که این روش دارد اینکه می توانید از طریق وبسایت آن از محل دقیق بسته ی خود مطلع شوید. اگر یکبار قبلا مدارک خود را به سوئد ارسال کرده اید می توانید تنها کد بسته و تصویر پاکت پستی قبلی خود را بفرستید. پس از بررسی مدارک نمره ی MR که نشاندهنده ی شانس متقاضی برای پذیرش او در دانشگاه مورد نظر است تعیین می شود.
1683360564 491 شرایط اخذ ویزا سوئد شرایط و هزینه ها
2. مهاجرت از طریق ازدواج
مهاجرت از طریق ازدواج به این صورت است که اگر شما با یک فرد سوئدی یا مقیم سوئد ازدواج کنید به راحتی می تواند اقامت در این کشور را بگیرد. این روش می تواند مفید باشد اما در این نوع مهاجرت باید به سوالاتی مانند زبانی که با همسرتان صحبت می کنید، تعداد همسران قبلی خود، مدت زمان زندگی با همسر سوئدی، خانه ای که قرار است در آن زندگی کنید، روش آشنایی و … پاسخ واضحی بدهید و اگر پاسخ قانع کننده ای برای این موارد نداشته باشید به صورت موقت از مهاجرت منع می شوید. بعد از سه هفته می توانید درخواست تجدید نظر دهید. اگر باز با مخالفت مواجه شدید یکی دو بار دیگر اقدام کنید و در نهایت به دادگاه های موجود در سوئد اعتراض کنید. البته این سخت گیری ها برای جلوگیری از بروز کلاهبرداری در این زمینه می باشد.
1683360564 523 شرایط اخذ ویزا سوئد شرایط و هزینه ها
3. مهاجرت از طریق کار
مهاجرت از طریق کار تنها زمانی می تواند اتفاق بیافتد که از طرف یک کارفرمای معتبر در سوئد دعوتنامه داشته باشید. لذا بهتر است فرد مهاجر ابتدا به صورت مجازی با کارفرمایان سوئدی ارتباط برقرار کند و از کار خود در کشور مقصد مطلع شود یا اینکه چند بار به صورت کوتاه مدت به کشور مقصد سفر کند و با محیط و شرایط کاری در این کشور آشنا شود و با کارفرمایانی که در حوزه ی رشته ی تحصیلی او فعالیت می کنند ارتباط بر قرار کند. یا اینکه از وکلای خبره در زمینه ی مهاجرت به سوئد کمک بگیرد. البته امروزه تعداد کلاهبرداران در این حوزه زیاد شده است و باید بسیار مواقب باشید. راه دیگری که هست اینکه فرد به وبسایت های کاریابی سوئد مراجعه کند که البته تعداد کلاهبرداری در این حوزه هم کم نیست. در حالت کلی از آنجا که احتمال عدم موفقیت در این روش از مهاجرت بالاست پیشنهاد می شود فرد حتما با یک پشتوانه ی مالی اقدام به استفاده از این روش بنماید. این روش یکی از سخت ترین روش های مهاجرت به سوئد می باشد اما بسیار پرطرفدار است.
مهاجرت از طریق کار جزئیاتی دارد که می توانید با این جزئیات از طریق وکلای مهاجرت و سفارت خانه ی کشور مقصد آشنا شوید. لازم به ذکر است از جمله مشاغلی که سوئد از مهاجرت آنها استقبال می کند پزشکی است.
بعد از موفقیت در مهاجرت از طریق کار شخص ویزایی به مدت 2 سال دریافت می کند. پس از اتمام این ویزا اگر مهاجر همچنان دارای کار ثابتی در سوئد باشد ویزای او ۲ سال دیگر تمدید می شود و بعد از این ۴ سال می تواند درخواست اقامت دائم دهد و با گرفتن اقامت دائم از آن به بعد شهروند سوئد محسوب می شود و می تواند از همه ی امکانات و مزایای شهروندان سوئد استفاده کند.
1683360564 987 شرایط اخذ ویزا سوئد شرایط و هزینه ها
4. مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در سوئد به دو بخش اصلی تقسیم می شود:
بخش اول: مهاجرت از طریق سرمایه گذاری با طرح کاری (business plan)
در این روش مهاجر ادعا می کند که می تواند یک کسب و کار موفق سودآور در سوئد راه اندازی کند. این روش تنها برای مبتکران، مخترعان و کارآفرینان مناسب است. مراحل مهاجرت از این طریق بدین صورت است که فرد مدعی ابتدا یک طرح اولیه از کار خود ارائه می دهد و مقرون به صرفه بودن آن را اثبات می کند. چنانچه طرح، خوب به نظر برسد، حتی بانک های کشور مقصد بر آن سرمایه گذاری می کنند. در این روش حداقل سرمایه ای که نیاز دارید 150 هزار دلار است. حال اگر طرحتان مورد توجه دولت سوئد قرار بگیرد مجبور به پرداخت کل مبلغ به صورت یکجا نیستید و می توانید بعد از سودآوری کار کم کم آن را به دولت پرداخت کنید. چنانچه این روش را انتخاب می کنید مشورت با افراد باتجربه در این زمینه را فراموش نکنید.
1683360564 590 شرایط اخذ ویزا سوئد شرایط و هزینه ها
بخش دوم: مهاجرت از طریق سرمایه گذاری یکجا
این روش در حالی است که طرح جالبی ندارید اما سرمایه ی خوبی دارید. البته لازم است بدانید تنها سرمایه کافی نیست بلکه باید دولت سوئد را قانع کنید که وجود شما برای آنها مفید و سودآور است. کمترین میزان مبلغی که در این روش باید پرداخت کنید همان ۱۵۰ هزار دلار است اما در این روش باید این مبلغ را در همان ابتدا و به طور یکجا به دولت سوئد پرداخت کنید و البته مبلغی را هم برای سایر هزینه های مهاجرت و هزینه های چند ماه اول زندگی خود در سوئد در نظر بگیرید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با چند نفر از مهاجرانی که از طریق این روش در سوئد اقامت گرفته اند صحبت و مشورت کنید و بدون اطلاعات کافی پول و سرمایه ی خود را به دست افراد ناشناس نسپارید. از طرفی لازم به ذکر است از طریق هر روشی که اقدام به مهاجرت به هر کشوری مخصوصا کشور قانونمندی مانند سوئد را می کنید در تمام مراحل صادق باشید تا دچار مشکل نشوید.
1683360565 686 شرایط اخذ ویزا سوئد شرایط و هزینه ها
مهاجرت به سوئد از طریق پناهندگی
چنانچه به عنوان پناهنده به کشور سوئد مهاجرت کنید باید به اداره ی مهاجرت سوئد بروید. طبق قوانین ژنو این اداره وظیفه دارد از حقوق اجتماعی و انسانی پناهندگان محافظت کند. البته این در حالی است که پناهجو باید حتما وارد خاک سوئد شود. ساختمان مرکزی اداره مهاجرت سوئد در شهر نورکپینگ (NORRKOPING) و سایر شعبه های آن در شهرهای گوتنبرگ، استکهلم و مالمو قرار دارند. پناهنده شدن مشکلات و سختی های فراوانی به دنبال دارد. در نتیجه توصیه می شود حتما از طریق یکی از روش های قانونی برای مهاجرت به کشوری مانند سوئد اقدام کنید.
1683360565 277 شرایط اخذ ویزا سوئد شرایط و هزینه ها
شرایط کلی زندگی در سوئد
در حالت کلی زندگی در سوئد بسیار لذت بخش است. مردمان این کشور معمولا به زبان سوئدی صحبت می کنند بنابراین چنانچه بخواهید در کار و زندگی در سوئد موفق باشید باید این زبان را خوب صحبت کنید. حتی اگر بخواهید از طریق تحصیل در سوئد اقامت بگیرید و دانشگاه مورد نظرتان تنها به دانستن زبان انگلیسی رضایت دهد اما باز برای برقراری ارتباطی بهتر با دیگر دانشجویان یا استادان نیاز دارید که زبان سوئدی را بدانید.
از نظر تقسیمات جغرافیایی سوئد دارای ۲۰ استان است و مهم ترین شهرهای آن استکهلم، گوتنبورگ، مالمو، اوپسالا و… می باشد. دین بیشتر سوئدی ها مسیحیت پروتستان لوتری است اما شما با هر دین و مذهب و اعتقادی که دارید می توانید در سوئد به کار و زندگی بپردازید. بیشترین مهاجران به سوئد فنلاندی هستند و ایران از این لحاظ در رتبه ی پنجم قرار دارد.

ترس از مهاجرت و روش های مقابله با آن
ادامه مطلب
امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر