لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> آب گرم سادات محله رامسر
آب گرم سادات محله رامسر

آب گرم سادات محله رامسر

کشور ایران موهبت های فراوانی دارد. از جمله ی این موهبت ها می توان به چشمه های آب گرم یا آب های معدنی اشاره کرد که به دلیل فعالیت های آتشفشانی از زمان های بسیار دور تا به امروز به وجود آمده اند. آب معدنی آبی است که به طور طبیعی از دل زمین می جوشد و مواد معدنی و گاز های محلول در آن با آب معمولی تفاوت دارد. معمولا در چشمه های آب گرم و آب های معدنی گازهایی مانند هیدروژن سولفوره، دی اکسید کربن و … وجود دارد. وجود این گازها در آب اثرات درمانی و دارویی خاصی به آن می بخشد. اثراتی که می تواند در رفع برخی از بیماری های مفصلی، استخوانی و پوستی مفید واقع شود. یکی از بهترین این آب های معدنی آب گرم سادات محله ی رامسر واقع در استان مازندران است که به دلیل ویژگی های خاصی که دارد در کل کشور شهره و شناخته شده می باشد.

رامسر به عنوان یکی از شهرهای گردشگری استان مازندران جاذبه ‌های دیدنی بسیاری دارد. از جمله ی این جاذبه ها می توان به روستای جواهرده، تله کابین رامسر، بوستان جنگلی صفا رود، منطقه ی ییلاقی گرسماسر، جنگل دالخانی، غار یاغی لوکا، دهستان جنت رودبار رامسر، کاخ مرمر رامسر، آبشار سیاسرت رامسر، سد میجران، موزه ی مردم شناسی رامسر و … اشاره کرد. رامسر علاوه بر جاذبه های دیدنی هتل های فراوانی هم دارد لذا پیشنهاد می شود قبل از رفتن به این خطه ی سرسبز از ایران برای جلوگیری از سردرگمی در انتخاب محل اقامت سری به سایت ایران هتل آنلاین بزنید و بعد از مشاهده ی لیست کاملی از بهترین هتل های رامسر اطلاعاتی را که مورد نیاز دارید به دست آورید و هوشمندانه عازم سفر شوید. یکی از بهترین این هتل ها هتل آپارتمان باروژ است که در کیلومتر 7 جاده ی رامسر به تنکابن، نرسیده به چالکرود، در منطقه ی شیرود قرار دارد. این هتل آپارتمان با مساحتی حدود 3 هزار مترمربع در اسفند ماه سال 1395 فعالیت خود در زمینه ی هتلداری را شروع کرده است. هتل آپارتمان باروژ رامسر دارای 8 بلوک سه طبقه و 25 واحد اقامتی است و هر یک از بلوک ها نمای متفاوتی دارند مثلا برخی رو به دریا و برخی رو به جنگل هستند. این هتل علاوه بر اینکه از ساحل اختصاصی برخوردار است دارای کافی شاپ ساحلی هم می باشد به طوری که مهمانان هتل می توانند اوقات خوشی را در آن سپری کنند.
1683367375 815 آب گرم سادات محله رامسر
معرفی کلی
شهر رامسر که یکی از زیباترین شهرهای شمالی ایران است علاوه بر فاصله ی کمی که تا کوهستان و جنگل و دریا دارد، از وجود بهترین آب گرم های ایران بهره می برد. این آب گرم ها علاوه بر اینکه خواص سایر آب گرم های ایران را دارند، رادیواکتیویته هم می باشند. در واقع تعداد زیادی از آب های معدنی کشور که دارای انواع خواص طبی و درمانی هستند در مركز شهر رامسر واقع شده اند. بیشتر این آب ها در اطراف هتل های قدیمی و جدید رامسر قرار دارند. از آنجا که امروزه استفاده از این آب ها در مکان های سرپوشیده و با امکانات روز امکان پذیر است در تمام طول سال گردشگران بسیاری را به سمت شهر رامسر می کشانند تا از خواص درمانی آن ها بهره ببرند.
آب گرم های رامسر از همان زمان های قدیم به عنوان آب هایی که خواص درمانی داشته اند مورد متوجه بوده اند. به عنوان مثال آقای بهلر که فردی فرانسوی بوده و در دربار ناصرالدین شاه قاجار درجه ی سرتیبی داشته و البته در دارالفنون هم مهندس بوده در سفرنامه ی خود با عنوان جغرافیای رامسر و رشت و مازندران که در سال 1269 آن را نگارش کرده درباره ی آب گرم های رامسر چنین می نویسد: «در میان جنگل های رامسر به فاصله ی نیم فرسخ از دریا آب گرم واقع است و آب آنجا بسیار نافع است و بسیار مشهور و اشخاص زیادی به جهت رفع بعضی امراض، آنجا می روند».
1683367375 831 آب گرم سادات محله رامسر
آب گرم های رامسر از دل کوه های البرز می جوشد و در پایین کوه در منطقه ی ییلاقی اربکله از زمین بیرون می زند. با عبور از جاده ای که در این منطقه کشیده شده بوی باروت استشمام می شود. این بو نشانه ی نزدیک شدن به چشمه های آب گرم گوگردی است که امروزه به صورت استخرهایی مدرن در اختیار همگان قرار دارد. چشمه ‌های آب گرم در رامسر یکی دو تا نیستند بلکه چندین رشته دارند و در نقاطی مانند جواهرده، کتالم، سادات محله و خود شهر رامسر واقع شده ‌اند. این چشمه های آب گرم علاوه بر خاصیت درمانی، طبیعت زیبا و دیدنی را در اطراف خود به وجود آورده اند که می تواند برای گردشگران بسیار جذاب و جالب باشد.
آب گرم های رامسر که از نوع گوگردی هستند جزء آب های کلربیکربناته کلسیک می باشند پس مزه ی شوری دارند. از طرفی از نوع منیزین گازدار گوگردی هستند پس برای درمان بیماری های جلدی رماتیسم و دردهای عصبی و عضلانی بسیار مفیدند و در رفع عوارضی که پس از تب به وجود می اید استفاده می شوند. رامسر دارای تعداد زیادی آب گرم از جمله شاه مادر، سنا یا شامار گرما و زیر پل است. برخی از این آب گرم ها در سادات محله یا سادات شهر رامسر قرار دارند. از جمله ی این ها می توان به آب گرم اشکر گرما، آب گرم کش و آب گرم سنگ بنه اشاره کرد.
1683367375 346 آب گرم سادات محله رامسر
آب گرم سادات محله
سادات محله که برخی آن را سادات شهر هم می خوانند کمی دورتر از مرکز شهر رامسر در فاصله ی 5 كیلومتری از جنوب شرقی رامسر واقع شده است. از مرکز شهر رامسر که دور شوید تابلوهای آب گرم معدنی سادات محله را می بینید. این آب گرم با نام آب گرم سادات شهر یا سادات محله شناخته می شود. آب گرم سادات محله امروزه به صورت استخر درآمده، در واقع از چشمه ی اصلی با لوله هایی به داخل استخر هدایت شده است. ارتفاع آب این استخر کمی پایین تر از گردن یک فرد بزرگسال است و نسبت به آب گرمی مانند سنا شوری کمتری دارد.

حدود سی سال پیش خلبانی اهل اردستان شیراز همراه همسرش که دچار نوعی بیماری حرکتی (مفصلی) بوده که احتمال داشته برای همیشه فلجش کند برای گردش به شمال می روند و از آب گرم سادات محله استفاده می کنند. همسر خلبان تقریبا بهبود میابد و از آن پس هر وقت بیماریش عود می کند مجددا سری به آب گرم سادات محله می زند و از خواص بی نظیر آن بهره می برد و برای سال ها سلامتی خود را به دست می آورد. این در حالی بوده که پزشکان با دارو می توانستند بیماری او را فقط تا حد کمی مهار کنند و نمی توانستند از عود مجدد بیماری جلوگیری کنند.
1683367376 999 آب گرم سادات محله رامسر

آب گرم سادات محله را می توان به روش های مختلفی مورد استفاده قرار داد. از جمله اینکه می توان در فضای آن نفس کشید و یا به صورت بخور از آن استفاده کرد. حتی می توان این آب گرم را نوشید و از خواصش بهره مند شد. این اب گرم معمولا برای پیشگیری و درمان بیماری های تنفسی، جلدی و رماتیسمی به کار می رود.
امروزه آب گرم سادات محله ‌ی رامسر یکی از جاذبه ‌های گردشگری طبیعی شهرستان رامسر محسوب می شود که به ‌دلیل وجود املاح معدنی خاص در آن در کل کشور معروف و شناخته شده است. این ناحیه از رامسر به دلیل وجود آب گرم های معدنی با ویژگی‌ های خاص درمانی و دارویی، همواره عده ی زیادی از گردشگران داخلی و خارجی را به سمت رامسر فرا می خواند. دمای این آب گرم ها حدود 40 درجه ی سانتی گراد است که می تواند ارامش را برای افراد به ارمغان آورد. آب گرم سادات محله ‌ی رامسر یک مکان فوق العاده است که حتما باید در سفر به شمال ایران از آن دیدن کرد.

آبگرم شاهان گرماب فریمان خراسان رضوی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر