لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> مهمترین شهر های دیدنی استان گیلان 3
مهمترین شهر های دیدنی استان گیلان 3

مهمترین شهر های دیدنی استان گیلان 3

قاسم آباد سفلی :
قاسم آباد یکی از روستاهای اصیل در شرق استان گیلان است. این روستا که از توابع شهرستان رودسر به شمار می آید، از دو بخش قاسم آباد علیا و سفلی تشکیل یافته است. این روستا از جهت های شمال و جنوب مابین دریای کاسپین و رشته کوه های البرز محصور شده است. رودخانه های جاری و جویبار های متنوع، باغات چای، پرتقال و کیوی در کنارِ گذر های جنگلی مناظری زیبا را در این منطقه خلق نموده اند و زیست بوم های بکری را به نمایش گذاشته اند. این ویژگی ها منجر شده تا این نقطه از استان گیلان مورد توجه بسیاری از بوم گردان و گردشگران قرار گیرد. وجود جنگل های هیرکانی و تنوع پوشش گیاهی و درختان بی نظیر، خزان رنگارنگی را در کوهپایه ها و نیز سر سبزی یکپارچه ای را در فصول گرم سال ایجاد نموده است. از صنایع دستی این روستا می توان به لباس های محلی و چادر شب بافی اشاره نمود. سوغات های قاسم آباد سفلی شامل انواع ترشی ها، مرکبات، گل و گیاه و چای، برنج و …. می باشد. با سفر به این نقطه ی دیدنی از استان گیلان و رزرو اقامتگاه بوم گردی گیشار چابکسر، از جاذبه های بکر و جذاب قاسم آباد سفلی دیدن نمایید، و سفری متفاوت را تجربه کنید.

املش :
شهرستان املش، شهری با مناظر زیبا و خیره کننده در استان گیلان است. این مناظر رویایی لحظات بی نظیری را در ذهن تداعی می کند و متفاوت از هر زمان و مکان دیگری است. املش از سمت شمال و شرق با شهرستان رودسر، از جهت جنوب با سیاهکل و از سمت شمال غرب و نیز غرب با شهرستان لنگرود همجوار می باشد. املش دارای پیشینه ی تاریخی کهن و تمدنی شناخته شده در سطح جهان، تحت عنوان تمدن املش می باشد، که همگی این موارد نشانگر آن است که این منطقه همواره محل استقرار انسانهای گذشته و حال بوده است. باغات زیبای چای و مناطق ییلاقی خوش آب و هوا در این شهر چشم هر بیننده ای را خیره می نماید. از جاذبه های گردشگری در شهرستان املش می توان به برج تاریخی اُمام، خانه های قدیمی خاندان صوفی، تالاب زربیجار، قلعه شاه نشین، هفت خم تله سر، یخچال طبیعی ملی دشت، چشمه ی آب معدنی، دهکده ی ییلاقی و …. اشاره نمود. رستوران های سنتی و مدرن املش که عرضه ی غذاهای سنتی و غیره را امکان پذیر نموده اند نیز، از دیگر جاذبه های این شهر برای گردشگران به شمار می آیند. با سفر به شهر ییلاقات زیبای املش و رزرو مجتمع های اقامتی املش، از این مناظر زیبا و آب و هوای بی نظیرش بهره مند شوید.

املش

کلاچای :
کلاچای که نام قدیمی آن پلرودبار بوده است، یکی از شرقی ترین شهرهای استان گیلان به شمار می آید. این شهر از سمت شمال به دریای کاسپین، از جهت شرق به شهرستان چابکسر، از جنوب به ارتفاعات و جنگل های رشته کوه های البرز و نیز رحیم آباد و از جهت غرب به رودسر منتهی می شود. کلاچای عرضه کننده ی انواع محصولات کشاورزی نظیر چای و مرکبات، کیوی، برنج و ماهی های متنوع دریای کاسپین می باشد. از جاذبه های گردشگری شهر که بر زیبایی آن افزوده است، می توان به سواحل زیبا و مجتمع ساحلی نگین شمال اشاره نمود. بازارهای هفتگی و همجواری این شهر با دریا و نیز مناظر زیبا و بی نظیرش یکی از امتیازاتی است که گردشگران بسیاری را به سوی خود فرا خوانده است. با سفر به کلاچای و اقامت در اقامتگاه بوم گردی مهستان کلاچای از جاذبه های شهر دیدن نمایید.

کلاچای

سلاکجان :
روستای توریستی سلاکجان در فاصله ی 8 کیلومتری جنوب شهر کلاچای واقع شده است. دسترسی به این روستا، از طریق شهر واجارگاه امکان پذیر می باشد. واجارگاه و کلاچای حدود 5 کیلومتر از یکدیگر فاصله داشته و فاصله ی روستای سلاکجان تا شهر واجارگاه حدود 3 کیلومتر می باشد. مسیر دسترسی دیگر سلاکجان از طریق روستای نعمت سرا به جاده ی کلاچای به رحیم آباد امکان پذیر می باشد. قابل ذکر است که دسترسی های ذکر شده همگی دارای جاده ی آسفالته هستند. این روستای زیبا دارای طبیعتی رویایی و بکر است که آن را به یکی از روستاهای توریستی پر طرفدار تبدیل نموده است. رودخانه ی کوچک جاری در داخل روستا، صدایی دلنشین را به گوش می رساند، و آرامشی بی نظیر را هدیه می نماید. خانه های شیروانی و جاده های روستایی سلاکجان که در امتداد آنها درختانی تنومند قرار گرفته اند، زیست بوم هایی بکر را برای بوم گردان و گردشگران فراهم آورده است. با رزرو اقامتگاه های بوم گردی سلاکجان، از طبیعت زیبای این روستا و جاذبه های آن لذت برده و سفری همراه با آرامش را تجربه نمایید.

سلاکجان

چابکسر:
چابکسر از شهرهای توریستی و پرطرفدار استان گیلان به شمار می آید. این شهر از سمت شمال به دریای کاسپین و از سمت شرق به شهرستان رامسر و از جنوب به رشته کوه های البرز و از جهت جنوب به شهرستان کلاچای محدود می شود. شهرستان چابکسر در حد فاصل استان های گیلان و مازندران واقع شده است، و فاصله ی اندکی با کوه و دریا دارد. از محصولات عمده ی کشاورزی این نقطه می توان به برنج، مرکبات و کیوی و چای اشاره نمود. تنوع جاذبه های گردشگری در چابکسر منجر شده تا این شهر هر ساله پذیرای گردشگران بسیاری باشد. از جاذبه های گردشگری چابکسر می توان به چشمه ی آب گرم سجیران، چشمه ی دمکش، روستای سرو لات و غذاهای سنتی در رستوران خاله خاور، بقعه ی آقا سید ابو جعفر ابیض، مجتمع ساحلی گل سرخ، ساحل و پارک گیشار و …. اشاره نمود. با سفر به چابکسر و رزرو هتل آهوان چابکسر، سفری را در همجواری کوه و دریا تجربه نمایید.
چابکسر

2.5/5 - (2 امتیاز)
بهترین جاذبه های گردشگری لاهیجان
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بابک
بابک
7 ماه قبل

زیباترین شهر شمال چابکسر بهشت گیلان نگین خزر

[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر