لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> حمل و نقل >> قدرتمندترین گذرنامه جهان در دستان آلمانی ها
قدرتمندترین گذرنامه جهان در دستان آلمانی ها

قدرتمندترین گذرنامه جهان در دستان آلمانی ها

بر اساس شاخص گذرنامه هتلی در سال 2018 ، کشور آلمان دارای قدرتمندترین گذرنامه در جهان است. امسال پنجمین سالی است که کشورهای اروپایی در رتبه های نخست لیست هتلی قرار می گیرند. این لیست نشان دهنده تعداد کشورهایی است که یک فرد دارای گذرنامه بدون داشتن ویزا می تواند به آنها سفر کند.
بر اساس این گزارش، اکنون شهروندان آلمانی می توانند از 177 کشور دیگر بدون ویزا دیدن کنند. در اکتبر، لیست جداگانه ای به نام رتبه بندی جهانی قدرت گذرنامه، توسط شرکت مشاوره ای Arton Capital تهیه شد که کشور سنگاپور را به عنوان کشوری که دارای قدرتمند ترین پاسپورت در جهان است اعلام کرد. اما آلمان که از آن زمان به بعد در بالای این رتبه بندی قرار گرفته است، در حال محکم تر کردن جایگاه خود در این لیست است. طبق گزارش هتلی در اینجا نام 15 کشور دارنده قدرتمند ترین پاسپورت و تعداد کشورهایی که دارنده آن می تواند بدون داشتن ویزا به آنها سفر کند آورده شده است:

1. آلمان- 177 کشور
2. سنگاپور- 176 کشور
3. دانمارک، فنلاند، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، نروژ، سوئد، بریتانیا – 175 کشور
4. اتریش، بلژیک، لوکزامبورگ، هلند، اسپانیا، سوئیس- 174 کشور
5. ایرلند، کره جنوبی، پرتغال، ایالات متحده- 173کشور
6. کانادا- 172کشور
7. استرالیا، یونان، نیوزیلند-171 کشور
8. جمهوری چک، ایسلند- 170 کشور
9. مالتا- 169 کشور
10. مجارستان- 168 کشور
11. لیختن اشتاین، اسلواکی، اسلوونی- 167 کشور
12. لتونی، لیتوانی، مالزی- 166 کشور
13. استونی- 165 کشور
14. لهستان- 163 کشور
15. موناکو- 162 کشور

قدرتمندترین پاسپورت
کشورهای اوکراین( 44 امین) و گرجستان ( 53 امین) به دلیل آزاد سازی ویزا در حوزه اروپا بیشترین میزان صعود را در لیست امسال داشته اند ، به ترتیب با یک جهش 15 و 14 رتبه ای. پاکستان، سوریه، عراق و افغانستان هر کدام با توانایی سفر به 30 کشور یا کمتر از آن بدون ویزا، برای دومین بار در پایین ترین رتبه بندی های این لیست قرار گرفته اند.
دکتر کریستین کالین ، رئیس شرکت مشاوره ای هتلی و شرکاء، باور دارد که نیاز به سفر به کشورها بدون ویزا بیش تر از هر زمان دیگری است. او افزود ” به دلایل اقتصادی، همه می خواهند که پا را از محدودیت هایی که توسط کشور محل زندگی شان بر آنها اعمال می شود فراتر بگذارند و از فرصت های کسب و کار، اقتصاد، شغل و زندگی بهتر را در مقایس جهانی برخودار باشند”. ” شاخص پاسپورت هتلی در واقع جایگاه کشورها و شهروندان آن را در یک طیف جهانی و همچنین قدرت گذرنامه آنها را در مقایسه با دیگر کشورها نشان می دهد.”

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
5 مورد از دانسته های اشتباه در مورد مسافران جوان
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر