لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> آبشار تارم نی ریز
آبشار تارم  نی ریز

آبشار تارم نی ریز

پس از رزرو هتل مورد نظر خود درست در بالاترین نقطه ی شهر، جایی که بعد از جدا شدن نیم ساعتی از اقامتگاهتان می توانید صعود را شروع کنید، با پای پیاده و یا با حیوانات محلی هیچ فرقی نمی کند، چهل دقیقه ای را فرصت دارید تا کامتان را با دیدن طبیعت بکر منطقه برای چشیدن طعم واقعی اصالت آبشار شیرین کنید!
آبشار به آن عظمت تا چند قدمی اش رخ نمی نماید، گویی در حجاب سنگ ها فرو رفته و مرید را برای کسب مراد به هوس می اندازد.
در تمام طول مسیر صدای رودخانه و چشمه های کوچک بین راه نوازشتان می کنند.
وقتی به آبشار می رسید ابتدای عاشقیست، چشم هایتان را ببندید و بگذارید آبشار با قطره هایش بر گونه هایتان دست بکشد!
آنجاست که زمان حرف نفهم ترین موجود روی زمین است و به سرعت ثانیه ها را طی می کند.
اگر اهل هیجان باشید همه چیز محیاست، بند کفش هایتان را محکم ببندید، بالاتر بروید و در باریکه ای پشت آبشار از نمایی کم نظیر طبیعت و شهر را در دور دست به نظاره بنشینید.

دوربینتان را بردارید !

آبشار تارم ، در شهرستان نی ریز استان فارس واقع است؛ این منطقه با طبیعت بکر، کوه، چشمه، آبشار، جنگل و در نهایت قنات آبادزردشت … فرصتی جذاب را برای گردشگری فراهم آورده است.
ارتفاع این آبشار به ۱۱۵ متر می رسد و سر چشمه آن پس از اضافه شدن چندین چشمه دیگر در طول مسیر و گذر از جنگ های انجیر و تاکستان های انگور به حوضچه ای در بالای آبشار می ریزد تا پس از پر شدن، به پایین سرازیر شود.

این آبشار بزرگترین آبشار فصلی خاورمیانه می باشد و هر ساله به ویژه در فصل بهار میزبان گردشگرانی از سراسر کشور می باشد.
آبشار تارم
راه های دسترسی
شهرستان نی ریز در دویست کیلومتری شیراز و در شرق استان پهناور فارس قرار دارد.

فاصله آبشار تارم تا شهر حدود ۵ کیلومتر است که مسیر آن برای تردد انواع وسیله نقلیه هموار است.
آبشار تارم

تمدن کورش ، معماری اسلام ، زیستگاه گورخر ایرانی

سفر شما به قصد دیدن آبشار تارم می تواند پربار تر هم بشود ، با یک شب اقامت در شهرستان نی ریز که مکان های مناسبی برای عاشقان طبیعت و کمپر ها در آن در نظر گرفته شده است و همچنین هتل نای ذی که در مرکز شهر قرار دارد و امکانات رفاهی مناسبی به گردشگران عرضه می کند می توانید صبحی دل انگیز را در تفرجگاه پلنگان در کنار چشمه ها و جنگل های انجیر شروع کنید.
ادامه روز را علاقمندان به میراث فرهنگی می توانند به بازدید از آرامگاه احمد نی ریزی خطاط خوش آوازه ایرانی، محراب با شکوه و معماری کم نظیر مسجد جامع نی ریز، قلعه تاریخی اس پی آر که به ثبت ملی رسیده است و… بپردازید.

هنگام ظهر زمانی که نگین آفرینش نوید آرمیدن می دهد، مهمانسرا های شهر همگی آماده ارائه خدمات رفاهی با کیفیت های متنوع و قیمت های مناسب هستند.
آبشار تارم

پیشنهاد می کنم زیاد استراحت نکنید، جاهای زیادی برای دیدن مانده است که فاصله کمی تا شما دارند، در شهر قطرویه از توابع نی ریز منطقه حفاظت شده بهرام گور قرار دارد که آخرین زیستگاه گور خر ایرانی در جهان است و گونه های نادر دیگری چون باقرقره، زاغ بور، سیاه گوش را نیز در دل خود جا داده است.
چشمان زیبای این گور خر و خطوط و طرح و رنگ آن هر بیننده ای را خیره می کند و شما را ترغیب می کند شب را با آن ها زیر سقف آسمان بمانید و اگر از اهالی عکاسی هستید، از موقعیت ویژه آنجا برای عکاسی نجومی بهره ببرید.

پارک ملی بمو زیستگاه زیباترین حیوانات و گیاهان در شیراز
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر