لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> بهترین مراکز خرید شهرکرد کدامند؟
مراکز خرید شهرکرد

بهترین مراکز خرید شهرکرد کدامند؟

شهرکرد شهری زیبا با آب‌وهوایی خنک و مطبوع در دل چهارمحال و بختیاری است. از طبیعت بکر و تماشایی این شهر که بگذریم، به بازارهای سراسر رنگ و زندگی آن می‌رسیم که خرید و بازارگردی در آن‌ها صفای خاصی دارد. اگر می‌خواهید پس از بازدید از جذابیت‌های گردشگری بام ایران، برای خرید سوغات شهرکرد عازم بازارهای آن شوید، تا پایان با ما باشید. ما در این مقاله گشتی در مراکز خرید شهرکرد می‌زنیم و شما را با بازارهای سنتی و مدرن آن آشنا می‌کنیم.

بهترین بازار شهرکرد

بهترین بازار شهرکرد

شهرکرد از چند بازار سنتی و مراکز خرید مدرن تشکیل شده که هر کدامشان به نوعی نیاز شما را برطرف می‌کنند. بازارهای سنتی این شهر آینه تمام نمای فرهنگ و آداب و رسوم مردم شهرکرد هستند که قدم زدن در آن‌ها حس سرزندگی را در شما زنده می‌کند.

در ادامه بهترین بازارهای شهرکرد را به شما معرفی می‌کنیم و با هم گشتی در آن‌ها می‌زنیم. اگر می‌خواهید بازارهای سنتی شهرکرد را بشناسید یا از فروشگاه‌های مدرن محصول موردنظرتان را پیدا کنید، این بخش راهنمای خوبی برایتان خواهد بود.

بازارهای سنتی شهرکرد

بازارهای سنتی شهرکرد

گشت و گذار در بازارهای سنتی هر شهر حس و حال خاصی دارد که شهرکرد نیز از این قضیه مستثنی نیست. بازارهای سنتی شهرکرد پُر از صنایع دستی‌های متنوع مانند گیوه‌های معروف و رنگارنگ و قالی‌های خوش نقش و نگار هستند که دل شما را می‌برند.

اگر دوست دارید برای ساعاتی از مشغله‌های زندگی مدرن جدا شوید و به سرزمین عطر و مزه‌های محلی و آثار هنری بومی شهرکرد سفر کنید، بازارهای سنتی بهترین گزینه برایتان هستند. در این بخش بازارهای سنتی معروف شهرکرد را به شما معرفی می‌کنیم.

بازار بزرگ شهرکرد

بازار بزرگ شهرکرد

بازار بزرگ یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین مراکز خرید شهرکرد است که کانون تجارت این شهر به شمار می‌رود. در این بازار انواع غذاهای محلی و خوشمزه مانند نان و شیرینی‌های بومی پیدا می‌شود که عطر و طعمشان هوش از سرتان می‌برد.

در بازار بزرگ علاوه بر خوراکی‌های سنتی و گیاهان کوهی، انواع صنایع دستی نیز به چشم می‌خورد. ویترین‌ها مغازه‌ها و غرفه‌های این بازار سنتی با نمد، گبه، چوقا، خرسک و جاجیم تزئین شده‌اند که جزء اصلی‌ترین سوغات شهرکرد به حساب می‌آیند.

بازار بزرگ شهرکرد ضمن این که جایی مناسب برای خرید سوغاتی و انواع کالاها با قیمت مناسب است، یکی از جاهای دیدنی شهرکرد نیز به شمار می‌رود. بنای قدیمی این بازار توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب می‌کند و در نوع خود تماشایی است.

رسم هی گل استان چهار محال بختیاری
ادامه مطلب

بازار لحاف دوزان شهرکرد

بازار لحاف دوزان شهرکرد

لحاف دوزان بازاری سنتی و محبوب در شهرکرد است که بیش از 140 سال قدمت دارد. این بازار نیز از جاهای دیدنی شهرکرد به شمار می‌رود که در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفته است.

بازار لحاف دوزان در دوره قاجار برپا شده است و بخش مهمی از نیاز مردم شهر را تأمین می‌کند. این بازار در خیابان ولیعصر جنوبی و در نزدیکی امامزاده دو معصوم و مسجد اتابکان جا خوش کرده است.

لحاف دوزان یکی از بازارهای معروف شهرکرد است که در گذشته به بازار مسگرها شهرت داشت. حضور صنف لحاف‌دوز در این بازار باعث شده که در طول سال‌ها نام آن به لحاف دوزان تغییر پیدا کند.

اگرچه بخشی از بازارچه لحاف دوزان در طی زمان از بین رفته است، اما هنوز هم بخشی از حجره‌ها و بناهای تاریخی آن از مدرسه علمیه تا امامزاده باقی مانده‌اند که مرمت و احیا شده‌اند. از حجره‌های فعال در این بازار می‌توان به لحاف‌دوزی، مغازه‌های قنادی، لبافی، صحافی، بقالی، مسگری، سراجی و چلنگری اشاره کرد.

بازارچه دائمی صنایع دستی شهرکرد

بازارچه دائمی صنایع دستی شهرکرد

یکی از اصلی‌ترین مراکز خرید شهرکرد برای تهیه انواع صنایع دستی، بازارچه دائمی آن است. این بازارچه در سال 1395 افتتاح شده است که در آن انواع و اقسام صنایع دستی به فروش می‌رسد.

گلیم، معرق، سفال، لباس‌های محلی، خاتم، قلم‌زنی، سرمه، منبت و سراج بخشی از صنایع دستی‌هایی هستند که در این بازارچه عرضه می‌شوند. بازارچه صنایع دستی در میدان قدس قرار دارد و با اهداف خیرخواهانه برپا شده است.

این بازارچه فرصتی برای احیای صنایع دستی شهرکرد فراهم کرده است تا هنرمندان و به خصوص زنان سرپرست خانوار با انگیزه بیشتری در این راه فعالیت کنند. اگر می‌خواهید به کسب و کار محلی شهرکرد رونق بدهید و از مشاغل خانگی حمایت کنید، از بازارچه دائمی دیدن کنید و خرید از آن را در برنامه خود قرار دهید.

بازار روز شهرکرد کجاست؟

شهرکرد چند بازار روز در بخش‌های مختلف شهر دارد که هر کدام در روز خاصی برپا می‌شوند. این بازارهای روز نقش مهمی در اقتصاد شهر و تأمین مایحتاج مردم شهرکرد ایفا می‌کنند که در آن‌ها محصولات متنوعی به فروش می‌رسد.

در ادامه برخی از بازارهای شهرکرد که در روزهای مختلف هفته دایر می‌شوند را به شما معرفی می‌کنیم. اگر دوست دارید از مردم محلی خرید کنید و با فرهنگ آن‌ها بیشتر آشنا شوید، از بازارهای روز غافل نشوید.

آبشارزرد لیمه بهشتی ناشناخته
ادامه مطلب

یکشنبه بازار شهرکرد

یکشنبه بازار شهرکرد

یکشنبه بازار یکی از بازارهای شهرکرد است که در روزهای یکشنبه در محله گودال چشمه برپا می‌شود. این بازار در خیابان امام خمینی و در نزدیکی شعبه میرآباد غربی بانک ملی قرار گرفته است.

در یکشنبه بازار شهرکرد شما می‌توانید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را پیدا کنید و هرچه می‌خواهید بخرید. در این بازار دست‌فروش‌ها از صبح بساط خود را دایر می‌کنند و تا حوالی غروب آنجا مشغول فروش محصولات خود هستند.

اگر می‌خواهید میوه و سبزی تازه بخرید یا به دنبال خرید جزئی لوازم خانه و آشپزخانه، صنایع دستی و پوشاک هستید، حتماً سری به این بازار هفتگی بزنید. در این بازار می‌توانید کالای موردنظرتان را با قیمت منصفانه تهیه کنید.

پنجشنبه بازار شهرکرد

پنجشنبه بازار شهرکرد

یکی دیگر از بازارهای هفتگی شهرکرد، پنجشنبه بازار است. این بازار روزهای پنج‌شنبه در خیابان امیرکبیر دایر می‌شود و مکانی مناسب برای بازارگردی به شمار می‌رود.

برای رفتن به پنجشنبه بازار شهرکرد باید ابتدا به کمربندی 15 خرداد بروید و از آنجا خود را به خیابان بوعلی سینا و سپس خیابان امیرکبیر برسانید. این بازار در نزدیکی پمپ گاز شهرکرد قرار گرفته است که پنجشنبه‌ها از صبح تا غروب می‌توانید به دیدن آن بروید.

سه شنبه بازار شهرکرد

سه شنبه بازار شهرکرد

سه شنبه بازار از دیگر بازارهای هفتگی فعال در شهرکرد در منظریه است. این بازار در بلوار امام علی و خیابان کریم بیاتی قرار گرفته است و سه‌ شنبه‌ها از 8 صبح تا حدود 8 شب دایر است.

جمعه بازار شهرکرد

جمعه بازار در خیابان سعدی در فرخ شهر شهرکرد برپا می‌شود. فعالیت این بازار هفتگی از صبح زود روز جمعه آغاز می‌شود و حوالی 5 و 6 غروب به پایان می‌رسد.

بازارهای مدرن شهرکرد

مراکز خرید در شهرکرد تنها محدود به چند بازار روز و بازار سنتی نمی‌شود؛ بلکه در این شهر بازارهای مدرن نیز دیده می‌شود که در ادامه برخی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

پاساژ میلاد شهرکرد

پاساژ میلاد شهرکرد

پاساژ میلاد یکی از معروف‌ترین مراکز خرید شهرکرد در خیابان ملت است. این پاساژ 2800 متر زیربنا و 4 طبقه دارد. در پاساژ میلاد 83 واحد تجاری و خدماتی مشغول به فعالیت هستند که هر یک خدمات و محصولات متنوعی ارائه می‌دهند.

مجتمع میلاد موقعیت جغرافیایی خوبی دارد و در نزدیکی موزه باستان‌شناسی، شهربازی و مسجد جامع شهرکرد واقع شده است. نزدیکی به پارکینگ طبقاتی یزدان از دیگر مزایای این پاساژ است که خیالتان را بابت جای پارک راحت می‌کند.

بهترین هتل های شهرکرد را بشناسید! به همراه عکس و آدرس
ادامه مطلب

مرکز خرید ستاره شهر

مرکز خرید ستاره شهر

یکی دیگر از مراکز خرید شهرکرد پاساژ ستاره شهر است که فعالیت خود را از سال 1387 آغاز کرده است. این مجتمع 3 طبقه و 86 واحد تجاری دارد که یک طبقه از آن به پارکینگ اختصاص پیدا کرده است.

البته ستاره شهر تنها یک مرکز خرید نیست؛ بلکه در آن یک شهربازی، رستوران و کافی‌شاپ و سینما نیز قرار دارد. اگر می‌خواهید با یک تیر دو نشان بزنید و در کنار خرید کمی هم تفریح کنید، بد نیست سری به ستاره شهر بزنید.

مجتمع تجاری امام صادق

مجتمع تجاری امام صادق

این مجتمع یکی از اصلی‌ترین مراکز خرید شهرکرد است که در آن انواع کالاها را می‌توانید پیدا کنید. این مجتمع فعالیت خود را از سال 1374 آغاز کرده و دارای 200 فروشگاه تجاری و خدماتی است.

اقامت در شهرکرد

هتل پارسیان شهرکرد

شهرکرد آب‌وهوایی خوش و طبیعت بی‌نظیری دارد که اقامت در آن تجربه خوبی برایتان رقم می‌زند. اگر قصد دارید چند روزی را مهمان این شهر باشید می‌توانید در هتل های شهرکرد یا اقامتگاه‌های بوم‌گردی آن اقامت داشته باشید.

اتاق دو تخته توئین هتل پارسیان شهرکرد

هتل پارسیان شهرکرد یکی از بهترین هتل های شهرکرد است که در سال 1374 بنا و در سال 1396 بازسازی شده است. این هتل با موقعیت جغرافیایی مناسبی که دارد، دسترسی به مراکز گردشگری شهرکرد را برایتان هموار می‌سازد.

سوغات شهرکرد

گز بلداجی سوغات شهرکرد

خرید سوغات یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به هر نقطه از جهان است. چنانچه می‌خواهید برای عزیزان خود از مراکز خرید شهرکرد سوغاتی برازنده تهیه کنید، با ما باشید تا بهترین سوغات شهرکرد را به شما معرفی کنیم.

  • سوغات خوراکی: بادام، گردو، عسل، گز بلداجی، کشک و قره قوروت، نان کاکولی.
  • گیاهان دارویی و کوهی: سلمان تره، کنگر، کرفس کوهی، ترشک، موچه، شیرین بیان، زنجبیل، موسیر، آویشن و غیره.
  • صنایع دستی: گبه، چوقا، نمد، خرسک و جاجیم، گیوه و قفل.

کلام آخر: 

در این مقاله از ایران هتل برخی از معروف‌ترین مراکز خرید شهرکرد را به شما معرفی کردیم. اگر به این شهر تماشایی سفر کردید، پیشنهاد می‌کنیم ساعاتی را در بازارهای آن قدم بزنید و از صنایع دستی رنگارنگ و غذاهای محلی خوشمزه آن لذت ببرید.

نظر شما درباره بازارهای شهرکرد چیست؟ آیا این شهر ظرفیت بیشتری برای بازارهای روز و مدرن دارد؟ قیمت و کیفیت اجناس در هر کدام از این بازارها چگونه است؟ لطفاً اطلاعات و تجربیات خود را در این زمینه در بخش نظرات برایمان بنویسید.

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر