لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> آبشار آتشگاه لردگان، بلند ترين آبشار ايران
آبشار آتشگاه لردگان، بلند ترين آبشار ايران

آبشار آتشگاه لردگان، بلند ترين آبشار ايران

دنیای شلوغ و پر از سروصدای اطراف ما باعث شده بیشتر مردم، خسته، كم حوصله، بد اخلاق و گاهی با چهره ای عبوث، كارهای تكراری و ماشینی روزمره خود را انجام داده كه به مرور زمان باعث خستگی های طولانی و پیری روحیه می شود. شاید سوالی برای خیلی از شما ها پیش بیاید كه این حرف ها چه ارتباطی به آبشار و طبیعت دارد، كه البته بی ربط نیست و تنها چیزی كه می تواند ما انسان ها را از این سختی ها و زندگی های كسالت بار و ماشینی رها كنه شاید، سفر باشد، مخصوصا زدن به دل طبیعت و بدست آوردن آرامشی كم نظیر. سفر امروز ما به آبشار زیبا و یا بهتر است بگوییم آبشار های زیبای «آتشگاه» كه در اطراف شهر «لردگان» از شهرستان های استان استان چهارمحال و بختياري زیبا قرار گرفته، و به جرات می توان به عنوان یكی از شاهكارهای طبیعت در ایران از آن نام برد.

استان چهارمحال و بختیاری از استان های جنوب غربی ایران و بلند ترین نقطه كشور است، به همین دلیل به بام ایران معروف شده و همین موقعیت جغرافیایی باعث شده سرد ترین نقطه كشور شناخته شود. به دلیل كوهستانی بودن و سرد بودن این منطقه، تقریبا نیمی از سال كه از اوایل بهار تا اوایل پاییز می باشد، از هوای خنك و مطلوبی برخوردار است و به همین دلیل طبیعت گردان و مسافران زیادی به این استان سفر می كنند و از مناطق طبیعی و بكر آن نهایت استفاده را می برند. این استان زیبا در همسایگی خود استان خوزستان را دارد كه از گرم ترین نقاط كشور به حساب می آید. همین نقطه اتصال سرد و گرم باعث شده مناطقی بكر با هوایی مطلوب به وجود بیاید كه در هر فصلی پذیرای مسافران باشد. یكی از این مناطق كه از شهرستان های استان چهار محال و بختیاری است، شهرستان «لردگان» كه در 150 كیلومتری «شهركرد» مركز استان قرار گرفته است. شهرستان لردگان به دلیل نزدیكی به استان كهكیلویه و بویر احمد و خوزستان كه از استانهای كوهستانی است، مهد طبیعت های بكر و آبشار های بسیار زیبایی است كه در این سفر نامه گردشگری سعی بر این شده كه یكی از این مناطق و آبشار های زیبا را كه به آبشار های «آتشگاه» معروف است معرفی كنیم.
آبشار آتشگاه

آبشار آتشگاه
آبشار زیبای آتشگاه یا بهتر است بگوییم آبشار های زیبای آتشگاه، به دلیل تعدد آبشار ها در مسیر و حد اقل 7 آبشار بزرگ در منطقه ای حدود 40 كیلومتری شهر لردگان واقع شده. كه از مركز استان حدودا 180 كیلومتر فاصله دارد. پس از ورود به شهر لردگان می توان سفر تفریحی خود را آغاز كرد و با استراحت كردن در كنار «چشمه برم» كه در مجاورت شهر لردگان واقع شده از هوای لطیف بهار گونه در هر فصلی لذت ببرید و مایحتاج مورد نیاز سفر خود را فراهم كرده و در فرصتی مناسب به سمت مقصد نهایی، یعنی همان آبشار و طبیعت آتشگاه حركت كنید.

آبشار آتشگاه
در مورد آبشار آتشگاه همین بس كه به بلندترین آبشار ایران معروف شده است. این آبشار زیبا كه در دره ای به طول 3كیلومتر قرار گرفته است و در دل طبیعتی دست نخورده و پر از گونه های گیاهی زاگرسی از جمله درختان تنومند بلوط قرار گرفته است، به صورت پله كانی این دره را طی كرده و مجموعه ای از آبشار ها را به وجود آورده است. برای رسیدن به چشمه های اصلی این آبشار زیبا به پیاده روی و كوه نوردی نیاز است كه البته خیلی سخت نیست. لازمه سفر به این منطقه زیبا امكانات اولیه كوهنوردی از جمله كفش راحت پیاده روی و دیگر وسایل مورد نیاز شخصی است.
آبشار آتشگاه
همان طور كه می دانید معروف ترین و پر آب ترین رودخانه های كشور از جمله «زاینده رود» و «كارون» همگی ریشه در این استان زیبا دارند. بهتر است بگوییم سرچشمه بسیاری از رودها از دل كوه های زاگرس و دنا جاری می شود و طبیعتا هر چشمه ای منظره زیبا و منحصر به فردی را ایجاد می كند. این آبشار های زیبا پس از جاری شدن از سرچشمه های گوارای خود و طی مسیر كردن و خلق صحنه ها و مناطق زیبایی به سوی «رودخانه خرسان» كه از تامین كنندگان اصلی آب رودخانه كارون است می رود.
آبشار آتشگاه
سفر به مناطق بكر و دست نخورده توسط دوست داران این مناطق حسی خوب و عجیب در هر انسانی به وجود می آورد كه قابل وصف نیست، و هر شخصی فقط با قرار گرفتن در آن محیط می توان دركی از لذت درونی خود را حس كرد. البته لازمه سفر به مناطق بكر و دست نخورده به دلیل فاصله زیاد از مناطق شهری و صنعتی آمادگی و برنامه ریزی دقیق سفر جهت راحتی بیشتر است. در این منطقه زیبا یكی از راه های اقامت زدن كمپ های دسته جمعی و لذت بردن از طبیعت و آبشار های زیبا با صدای پرندگان و رودهای اطراف است. البته یكی دیگر از پیشنهادات اقامتی استفاده و رزرو هتل است. كه از راحت ترین راهكارهای موجود در همه جای كشورمان است. در شهر لردگان هتل هایی وجود دارد از جمله هتل زاگرس كه به دلیل نزدیكی به این منطقه مورد استقبال قرار می گیرد. البته رزرو هتل در شهركرد مانند هتل بام بروجن شهرکرد نیز از دیگر پیشنهادات ما به شما گردشگران عزیز است كه نگرانی برای محل اسكان خود در سفر نداشته باشید. البته همانند دیگر مناطق كشور تنوع هتل و اقامت گاه ها در مراكز استان بیشتر از اطراف و مناطق طبیعی می باشد.

آبشار تودارک تنکابن مازندران
ادامه مطلب

از هرچه بگذریم در سفر،از سوغات ها و دست سازهای هر منطقه ای نمی توان گذشت، در این منطقه عشایری و كوهستانی درختان گردو و بادام زیادی به چشم می خورد كه به راحتی می توان مرغوب ترین این محصولات را در این شهرستان تهیه كرد. همچنین شیره انگور مرغوب و كشمش های این منطقه زبانزد است و كمتر كسی این منطقه را دست خالی ترك می كند. عشایر و روستاییان این خطه و استان چهار محال و بختیاری در بافت فرش و دست باف هایی از قبیل پوشاك محلی شهره هستند.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر