لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> مرکز خرید ونک کجاست و چه امکاناتی دارد؟
مرکز خرید ونک تهران

مرکز خرید ونک کجاست و چه امکاناتی دارد؟

خرید کردن در پاساژهای بزرگ و شیک برای بسیاری از افرد به مانند گردش و تفریحی تمام عیار به شمار می‌رود. خرید در پاساژهای بزرگ و مراکز خرید رنگارنگ لذتی دو چندان به مشتریان  می‌دهد. تهران از آن جمله شهرهایی است که مراکز خرید متنوع موجود در آن مانند مرکز خرید ونک همواره مسافران زیادی را راهی آن می‌کند.

در این مقاله می‌خواهیم در مورد مرکز خرید ونک، مسیر دسترسی به آن، امکانات این مرکز خرید، ساعت کاری مرکز، جاذبه‌های اطراف این مجتمع بزرگ، راهنمای طبقات پاساژ ونک و دیگر ویژگی‌های مربوط به مرکز خريد ونک صحبت کنیم. با ما همراه باشید تا در این زمینه اطلاعاتی بیشتر کسب کنید.

معرفی مرکز خرید ونک

راهرو طبقات مرکز خرید ونک

در مرکز خرید ونک  انواع اجناس با کیفیت از برندهای ایرانی و خارجی برای خرید مشتریان وجود دارد. این مرکز خرید با مساحت ٨٠٠٠ مترمربع در دو طبقه در سال ١٣٧٠ساخته شد.  در حدود ١٢٠ فروشگاه در طبقات این مرکز پراکنده شده‌اند. علاوه بر فروش اجناس در مرکز خرید ونک انواع کافه و رستوران‌ها هم برای پذیرایی از خریداران وجود دارد. نمای زیبای ویترین‌ها، چیدمان شیک البسه و وجود آب‌نما در طبقه دو ساختمان، ظاهری آراسته و لوکس به مرکز خرید ونک داده است.

در اطراف مرکز خرید ونک نیز پاساژ و مغازه‌های زیادی برای خرید وجود دارد. اما مرکز خرید ونک تهران با گذشت چندین سال طولانی از فعالیتش همچنان از محبوبیت زیادی در میان افراد به خصوص خانم‌ها برخوردار است.

مرکز خرید ونک تهران کجاست؟

این مکان در یکی از محله‌ های پرتردد و قدیمی تهران واقع شده است. مراکز خرید تجاری، ادارت دولتی و خصوصی زیادی در محله ونک واقع شده‌اند. مرکز خرید ونک نیز از جمله مراکز خرید پرطرفدار واقع در این محله است. به طور دقیق‌تر اگر بخواهیم آدرس در اختیار شما قرار دهیم مرکز خرید ونک را می‌توانید در میدان ونک، خیابان ونک، نبش خیابان کارو تجارت به راحتی پیدا کنید.

مسیر دسترسی به مرکز خرید ونک

فضای داخلی پاساژ ونک تهران

برای رفتن به مرکز خرید ونک نیاز به پیمودن مسیر پیچیده و سختی ندارید. این مکان با واقع شدن در نزدیکی میدان ونک دسترسی افراد را بسیار راحت کرده است. برای رسیدن به مرکز خرید ونک چندین راه مختلف در پیش روی شما وجود دارد. خودروی شخصی، تاکسی، اتوبوس و مترو وسایلی هستند که با هر کدام از آنها به راحتی می‌توانید به مرکز خرید ونک برسید:

  • خودروی شخصی

اگر چه تردد در شهر تهران نسبت به سایر وسایل حمل و نقل موجود کمی سخت‌تر است اما با خودروی شخصی نیز می‌توانید به میدان ونک و مرکز خرید ونک بروید. در ابتدا باید با خودرو مسیر میدان ونک را در پیش بگیرید. خیابان ونک در در ضلع شمال غربی میدان ونک واقع شده است. شما باید از این خیابان خارج شوید. در نهایت پس از اینکه اولین تقاطع را رد کردید، مرکز خرید ونک را مشاهده می‌کنید. لازم به ذکر است که مرکز خرید ونک دارای پارکینگی مختص فروشندگان و صاحب مغازه‌ها است. شما باید برای پارک خودروی خود از خیابان‌های حوالی مرکز خرید ونک استفاده کنید. ناگفته نماند پارکینگ هتل هما در نزدیکی این پاساژ مکانی دیگر برای پارک خودروی شما است.

بزرگترین مراکز خرید جهان
ادامه مطلب

پاساژ ونک در شب

  • مترو

مترو یکی از وسایل حمل و نقلی است که در شهر تهران از طرفداران زیادی برخوردار است. قطار شهری علاوه بر صرفه‌جویی در زمان هزینه کمتری را نیز برای مسافران به همراه دارد. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به مرکز خرید ونک ایستگاه مترو شهید حقانی می‌باشد. زمانی که از ایستگاه حقانی پیاده شدید به راحتی می‌توانید با تاکسی ویژه مسیر ونک، تاکسی‌های عبوری یا اتوبوس‌ها به میدان ونک بروید. زمانی که به میدان ونک رسیدید دیگر نیاز به هیچ وسیله نقلیه‌ای ندارید. از میدان تا مرکز خرید ونک فقط باید مسافت کوتاه ٥٥٠ متری را با پای پیاده طی کنید.

  • اتوبوس و تاکسی

یکی دیگر از وسایل حمل  نقل که رسیدن شما به میدان ونک را بسیار آسان می‌کند، اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها هستند. این وسایل هر روزه مسافران زیادی را از نقاط مختلف تهران به مرکز خرید ونک می‌رسانند. در واقع می‌توان گفت در اکثر مناطق تهران مانند دهکده المپیک، میدان هفت تیر، میدان آزادی، صادقیه، سید خندان، ولنجک و… تاکسی‌های ویژه برای رسیدن به میدان ونک در دسترس مسافران است. همچنین پایانه معین یا همان سامانه هفت اتوبوس تندرو تهران، دارای ایستگاهی ویژه اتوبوس در میدان ونک است. این اتوبوس‌ها از میدان ولیعصر عبور می‌کنند و سپس مسافران را به اين ميدان و مرکز خرید ونک می‌رسانند.

ساعت کاری پاساژ ونک

فروشگاه های لباس پاساژ ونک

مرکز خرید ونک فقط در روزهای خاصی از سال تعطیل است. این روزها شامل تاسوعا، عاشورا، ٢١ رمضان، اول فروردین، ١٤ خرداد و رحلت حضرت محمد (ص) هستند. در بقیه ایام سال هر روزه می‌توانید از ساعت ٩:٣٠ تا ٢١:٣٠ به مرکز خرید ونک برای خرید مراجعه کنید.

امکانات مرکز خرید ونک

نمای ساختمان مرکز خرید ونک

در مرکز خرید ونک علاوه بر گشت و گذار و خرید در فروشگاه‎‌‌های متنوع از امكانات رفاهی موجود در آن نيز می‌توانید استفاده كنید. این امکانات راحتی و رفاه شما را در زمان خرید فراهم می‌کنند. مرکز خرید ونک و طبقات تشكيل دهنده آن مجهز به سيستم گرمايش و سرمايشی مناسب هستند.

همچنين در مركز خريد ونک نيمكت‌های زيبايی از جنس چوب برای استراحت و لحظاتی نشستن مشتريان تعبيه شده است. در ضمن برای استفاده از سرويس بهداشتی نياز به بيرون رفتن از پاساژ ونک ندارید. در مرکز خرید ونک سرويس بهداشتی برای مشتريان نیز در نظر گرفته شده است.

افرادی هم که بری به جا آوردن نماز به دنبال مکانی تمیز و بهداشتی هستند، نمازخانه مرکز خرید ونک با داشتن محیطی مناسب در اختیار آنها است. پس از گشت و گذار و خرید برای رفع خستگی می‌توانید به یکی از کافه‌های مرکز خرید ونک مراجعه و نوشیدنی دلخواهتان را میل کنید.

خرید پوشاک در مرکز خرید ونک

در ضمن اگر هنگام ناهار یا شام در این مرکز خرید می‌کنید، می‌توانید از رستوران‌های موجود در آن غذاهای سنتی، ساندویچ، سیب زمینی سرخ کرده و پیتزا میل کنید. بیشتر این امکانات رفاهی در طبقه اول و دوم مرکز خرید ونک واقع شده‌اند.

بهترین مراکز خرید نزدیک هتل لیلیوم کیش کدامند؟
ادامه مطلب

لازم به ذکر است که یکی از ضعف‌های مرکز خرید ونک نداشتن پارکینگ برای افرادی است که با خودروی شخصی برای خرید به این مکان مراجعه می‌كنند. نداشتن پله برقی و آسانسور نيز از دیگر كمبودهای مرکز خرید ونک تهران محسوب می‌شود.

بهترین زمان خرید از مرکز خرید ونک

خرید لباس شب زنانه در مرکز خرید ونک

از آنجا که مرکز خرید ونک از جمله پاساژهای پرطرفدار در میان مردم برای خرید می‌باشد، بهتر است ساعت‌هایی که شلوغی و ازدحام کمتری در مرکز خرید ونک وجود دارد را برای خرید انتخاب کنید. صبح‌ها از ساعت ٩ تا ١١ و عصرها از ساعت ١٤ تا ١٦ بهترین زمان برای خرید در این مجتمع است. لازم به ذکر است که ساعات ١٨ تا ٢١ زمان‌هایی شلوغ برای خرید در مرکز خرید ونک هستند.

راهنمای طبقات پاساژ ونک

خرید انواع لباس از مرکز خرید ونک

در ابتدا بهتر است بدانید معماری طبقات مرکز خرید ونک به صورت دایره‌ای طراحی شده است. در این مرکز فروشگاهایی زیبا با عرضه انوع محصولات وجود دارد. در خیابان کار و تجارت می‌توانید درب اصلی را ببینید. از این درب به طبقه اول راه پیدا می‌کنید.

به طبقه اول مرکز خرید ونک که وارد شدید انواعی از مغازه و فرشگاه‌های لباس زنانه شامل مانتو، لباس مجلسی، عطر و ادکلن، لوازم آرایشی، اكسسوری بانوان، لباس عروس، بدلیجات و… را با چیدمان‌های زیبا می‌بینید.

اگر به دنبال پوشاک آقایان در مرکز خرید ونک هستید باید مسیر طبقه دوم را در پبیش بگیرید. در این طبقه انواعی از البسه مردان، لباس بچگانه و همچنین چرم فروشی، اسباب بازی، مغازه‌های گل‌فروشی و… را مشاهده می‌کنید. لازم به ذکر است که اماکن خدماتی رفاهی مرکز خرید ونک مانند رستوران، کافه و بوفه در طبقه دوم به راحتی در دسترس مشتریان هستند.

علاوه بر این، با توجه به اینکه عمده فروشگاه‌های موجود در مرکز خرید ونک به پوشاک خانم‌ها اختصاص دارد، این مکان بیشتر مورد استقبال بانوان عزیز است.

جاهای دیدنی نزدیک مرکز خرید ونک

پس از تفریح و بازار گردی فراوان در مرکز خرید ونک می‌توانید ساعتی از وقت باقیمانده خود را به گردش در مناطق نزدیک این مرکز اختصاص دهید. در زیر دو نمونه از این جاهای دیدنی نزدیک مرکز خرید ونک را شرح می‌دهیم:

  • باغ موزه سینما ایران

باغ موزه سینما ایران در نزدیک پاساژ ونک

یکی از جاذبه‌های دیدنی نزدیک به مرکز خرید ونک باغ موزه سینما ایران است. این مجموعه فرهنگی در خیابان ولی عصر، بعد از سه راه زعفرانیه، نرسیده به تجریش در باغ فردوس تهران واقع شده است. موزه سینما ایران در سال ١٣٧٣ فعالیت خود را آغاز کرد. اولین مدیرعامل این موزه، هنرمند معروف و محبوب کشورمان آقای عزت‌الله انتظامی بودند.

اين موزه با فاصله کم از مرکز خرید ونک یکی از موزه‌های برتر از نظر نگهداری و حفاظت از میان ٧٠ موزه کشور است. در این مکان اسناد با ارزش، وسایل، تجهیزات قدیمی مربوط به سینما مانند دوربین‌های قدیمی، عکس‌ها، عروسک‌های تلویزیونی قدیمی، پشت صحنه فیلم‌های معروف و دیگر مدارک در زمینه سینما در معرض دید بازدیدکننده‌گان گذاشته شده است.

محوطه و فضای سبز موزه سینما ایران

در ضمن در این موزه نزدیک مرکز خرید ونک، ٩ نمایشگاه دائمی وجود دارد. نمایشگاه کودک، نمایشگاه نام‌آوران، نمایشگاه دوبله و صدا، نمایشگاه علی حاتمی (شاه نشین عمارت) و نمایشگاه ارامنه نمونه‌هایی از نمایشگاه‌های موجود در این مجموعه فرهنگی هستند. همچنین سه سالن سینمای موجود در این مجموعه ظرفیت‌های مختلفی برای تماشاگران و علاقه‌مندان به فیلم و سینما دارند.

مکان های تفریحی رایگان تهران کدامند؟ عکس + آدرس
ادامه مطلب

از دیگر قسمت‌های باغ موزه سینما ایران می‌توان به خانه فرهاد، زیرگذر تاریخ، تماشاخانه و دفاع مقدس اشاره کرد. یکی از بخش‌های جذاب و تماشایی این باغ موزه نگارخانه است. در این بخش وسایلی مانند پوسترهای هنرمندان، دوربین‌های قدیمی و دیگر تجهیزات سینما به نمایش گذاشته شده است.

در مجموع می‌توان گفت باغ موزه سینما ایران در نزدیکی مرکز خرید ونک، مجموعه‌ای فرهنگی است که دست‌آوردهای هنرمندان بزرگ، افتخاران بین‌المللی و قدیمی‌ترین وسایل سینما را نمایش می‌دهد. این مکان انتخابی مناسب برای علاقه‌مندان سینما و آشنایی بیشتر آنها با هنر هفتم می‌باشد.

  • باغ ایرانی

حوض زیبای باغ ایرانی

باغ ایرانی تهران یکی دیگر از اماکنی است که پس از خرید در مرکز خرید ونک می‌توانید به آسانی از آن بازدید کنید. این باغ یکی از مکان‌هایی است که می‌توان برای ساعتی از آلودگی‌های شهر تهران دور شد. این باغ قدیمی در منطقه سه تهران، خیابان شیخ بهایی شمالی، ٢٠ متری پیروزان، کوچه شهید صابری واقع شده است. در این مجموعه می‌توان نمونه بارز یک باغ اصیل و ایرانی را با خصوصیات و ویژگی‌های منحصر به فرد مشاهده کرد.

باغ ایرانی از قدیمی‌ترین باغ‌های تهران و جاذبه‌های نزدیک مرکز خرید ونک به شمار می‌رود. بیشتر مساحت این باغ پوشیده از گل‌ها و درختانی سرسبز است. درختانی ماننند سرو، نارون‌، زبان گنجشگ، توت، انار، گونه‌های گیاهی و گردو از جمله درختان زیبای موجود در این باغ هستند. جالب است بدانید قدمت برخی از این درخت‌ها به دوران قاجاریه برمی‌گردد.

در مجموع ١١ بخش مختلف با نام‌های بی‌کرانگی، طبیعت، شعر، باغ درون، بهشت یک، بهشت دو، تنهایی، آرامش، دورنگ، خاطره و اسطوره در این باغ وجود دارد. هر کدام از این بخش‌ها دارای چشم‌اندازهای زیبایی هستند. یکی از چشم‌اندازها رو به اتوبان نیایش است.

گل های لاله در محوطه باغ ایرانی

به جز تماشای بخش‌های مختلف این باغ، در ماه‌های فرودردین و اردیبهشت می‌توانید جلوه‌ای خاص و کم‌نظیر را از گل‌های زیبای لاله به تماشا بنشینید. این لاله‌های رنگارنگ زیبایی مضاعف به باغ ایرانی داده‌اند.

علاوه بر فضای سبز موجود در این جاذبه گردشگری نزدیک مرکز خرید ونک، قسمت‌های دیگری مانند کوشک (ساختمان اصلی)، ورودی‌های مزین به سازه‌های مشبک و لوسترهای رنگی و کتابخانه برای خواندن کتاب نیز در فضای این باغ به چشم می‌خورد.

همچنین زمین بازی، زمین ورزشی، آلاچیق‌ها و نمازخانه و سرویس بهداشتی از جمله امکانات رفاهی موجود در این باغ هستند. ناگفته نماند این باغ در سال ١٣٨١ در فهرست آثار ملی کشورمان به ثبت رسید.

در پایان بهتر است بدانید بازدید از این مجموعه زیبا با فاصله کم از مرکز خرید ونک، به صورت رایگان و شبانه‌روزی برای عموم مقدور است.

جمع‌بندی

مراکز خرید در تهران همواره از مکان‌های پرتردد مردم تهران و مسافران خارج از پایتخت هستند. یکی از این مراکز مرکز خرید ونک است. در این مقاله سعی کردیم تا شما را با ویژگی‌های این پاساژ بیشتر آشنا کنیم. امید است توانسته باشیم اطلاعاتی مفید در مورد مرکز خرید ونک در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر