لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> باغ ایرانی تهران، حضور یک سبزینگی میان دود و دم
باغ ایرانی تهران، حضور یک سبزینگی میان دود و دم

باغ ایرانی تهران، حضور یک سبزینگی میان دود و دم

بوستان باغ ایرانی تهران کجاست ؟
از دست شلوغی و سروصدای دلخراش و آلودگی نفس گیر مرکز شهر می توان به جایی پناه برد که خبری از دغدغه های شهری در آن نباشد و آرامشی نسبی را در دل بکارد. بوستانی که از طبیعتی سازگار، آب و هوایی دلنشین برخوردار است و سایه هایی امن از درختان سر به فلک کشیده دارد که جان و روح آدمی را سبز و ترو تازه می کند و طراوت کدر شده ذهن انسان را به او برمیگرداند. در کنار درختان، حوضچه هایی زیبا نیز با طراحی هایی بی نظیر وجود دارند که به سبک غالب باغ های ایرانی ساخته شده اند، حضور باغچه های مملو از گل های رنگارنگ و خوش عطر و بو در سنگ تمام گذاشتن زیبایی این بوستان نقش پررنگی دارند. اگر درپایتخت زندگی می کنید وقت آزادی را پیدا کرده و حتما سری به این باغ به آدرس خیابان شیخ بهایی، محله قدیمی ده ونک بزنید و اگر خارج از تهران هستید نیز بازدید از باغی که کاملا با اصول معماری باغ های ایرانی ساخته شده است می تواند هم بسیار جذاب و هم آموزنده باشد پس شما هم وقت آزادی پیدا کرده و به تماشای این باغ بیایید. در این بوستان می توان تجربه ی بی نظیری از بازیابی سلامت روح و جسم را تجربه کرد. در نهایت اگر تصمیم گرفتید به تهران بیایید و از این باغ زیبا دیدن کنید بهتر است ابتدا با رزرو آنلاین هتل های نزدیک بوستان مانند هتل استقلال تهران یا هتل اسپیناس پالاس از اسکان خود خاطر جمع شوید و سپس به دیدن این باغ زیبا بروید و در فضای آرامش بخش آن غوطه ور شوید.

تاریخچه بوستان ایرانی ده ونک تهران

هر سرزمین و دیاری باغ هایش را بر اساس پیشینه ی تاریخی، فرهنگی وهنری خود می سازد،همین امر باعث می شود یک سری مشخصات مشترک در تمامی باغ های یک سرزمین وجود داشته باشند ودرلیست باغ های ملی آن کشور قرار بگیرند.در ساخت باغ های ایرانی نیز همین اتفاق افتاده است. تعدادی باغ در دوره های مختلف تاریخی ساخته شد که همگی از اصولی خاص در معماری ساختمان و وطراحی محوطه ی بیرونی برخوردار بودند. باغ ایرانی ده نمک تهران نیز یکی ازهمین باغ هاست و به همین دلیل از رتبه بندی بالایی به لحاظ کیفی نسبت به سایر باغ ها برخوردار است. تاریخ احداث این باغ به دوره ساسانیان بر می گردد و یکی از پادشاهان وقت دستور ساخت آن را داده است. جالب است بدانید ایران جزء اولین کشورهایی بود که سبک منحصر به فردی برای ساخت باغ ها و فضاهای سبز ابداع کرد.آنچه در تمامی باغ های سرزمینمان مشترک است این است که در وسط محوطه باغ یک حوض بزرگ با فواره های زیبا وجود دارد که به اطراف آب می پاشند و باعث طراوت بیشتر محیط اطراف خود می شوند. رنگ بدنه ی داخل این حوض ها معمولا فیروزه ای است و در اکثر آن ها ماهی گلی یافت می شود. البته گاهی در برخی باغ ها علاوه بر حوض بزرگ، حوضچه های نیزیافت می شوند.دومین مورد مشترک بین باغ های مذکور این است که درمحوطه ی بوستان یک عمارت یا اصطلاحا کوشک وجود دارد.از معماری این کوشک ها و تزئینات به کار رفته در آن ها می توان به دوره ی تاریخی ساختشان پی برد و در نهایت سومین مورد از نشانه های باغ های ایرانی تقارنی است که بین تمامی اجزای باغ برقراراست، به عنوان مثال درختان در دو طرف باغ به صورت قرینه کاشته شده اند، سردرهای طاقی شکل به صورت قرینه در محوطه ی باغ بنا شده اند و حوض ها نیز اگر تعدادشان بیش از یکی باشد به صورت قرینه در محوطه وجود دارند، همینطور درهای ورودی و سایر اجزای باغ.

بخش های مختلف باغ ایرانی ده ونک تهران

درهای ورودی: این درها بسیار بلند هستند و از آجرهای مشبک ساخته شده اند.
حوضچه باغ ایرانی
حوض و حوضچه ها: حوض این باغ بسیار بزرگ است و شکل مهندسی آن مربعی شکل است. این حوض از طریق چندین آبراه به حوضچه های کوچکی وصل می شود و در این میان آب نماهای فوق العاده ای به وجود می آیند که طراوت و جذابیت این بخش از باغ را چندین برابر می کنند.
کوشک اصلی باغ ایرانی
کوشک اصلی: در عمارت اصلی باغ لوسترهای سبز آبی بسیار بزرگی نصب شده اند. کوشک اصلی در گذشته کافه و رستوران بوده است اما در حال حاضر به کتابخانه تبدیل شده است که بر سر در ورودی این کتابخانه کاشی کاری های آبی رنگ زیبایی به چشم می خورد. تنها خاصیتی که این عمارت برای بازدیدکنندگانی که قصد استفاده از کتابخانه را ندارند، دارد این است که پس زمینه عکس های یادگاریشان از این باغ باشد.
باغ ایرانی
طاق میانی: این طاق رو به روی کوشک قرار گرفته است و حکم گذرگاهی به داخل عمارت را دارد. سقف این طاق سفید رنگ و نمای بیرونی آن آجرهای قهوه ای است.ویژگی این طاق در ابهتی است که دارد.
باغ ایرانی

تفریحات باغ ایرانی ده ونک تهران

پیک نیک: یکی از ویژگی های این باغ این است که می توان یک پیک نیک درست وحسابی خانوادگی را در آن جا برگزار کرد.
فعالیت های ورزشی: این باغ محبوب ورزش دوستان نیز می باشد چون قسمت هایی از آن به ورزش های مختلف اختصاص داده شده است.به عنوان مثال در قسمتی از باغ تورهای والیبال نصب شده اند و زمین برای والیبال دوستان مهیا گشته است.در گوشه ای دیگر سبدهای توپ بسکتبال ساخته شده اند که مورد استفاده علاقه مندان به ورزش بسکتبال می باشند و زمینی هم به ورزش بدمینتون اختصاص داده شده است وهمینطور ورزش های دیگر. ضمنا در این باغ وسایل بدن سازی عمومی برای مبتدیان و حرفه ای ها وجود دارند. خبر خوب این است که این زمین های ورزشی و وسایل بدن سازی برای عموم آزاد و رایگان می باشد.
پرنده نگری
پرنده نگری: پرنده نگری در این باغ در فصل پاییز بسیار جالب و سرگرم کننده است.در این باغ شاه طوطی و کلاغ به وفور یافت می شوند و محل تجمع آن ها در درخت های خرمالو است. در فصل پاییز که خرمالوها کمتر می شوند این پرندگان بیشتر دیده می شوند.
باغ ایرانی
عکاسی: عکاسان حرفه ای و غیر حرفه ای زمانیکه به باغ ده ونک پا می گذارند با دیدن مناظر حیرت انگیز آن جا وسوسه عکاسی سراغشان می آید. گل کاری های فصلی اعجاب انگیز، تقارن در میان تمام اجزای باغ، پرندگان و… همگی سوژه های نابی برای عکاسی محسوب می شوند. بنابراین اگر به این باغ رفتید بدون یادگاری از آن بیرون نیایید.
لاله های باغ ایرانی

جشنواره ی لاله باغ ایرانی ده ونک تهران

زمان برگزاری این جشنواره در فصل بهار است.اطلاع داشتن از زمان برگزاری جشنواره ی لاله باغ ایرانی ده ونک شاید باعث شود زمان بندی سفرتان را به گونه ای تنظیم کنید که زمان برگزاری این جشنواره در باغ حضور داشته باشید. در این فصل باغچه ها و گلدان های این باغ پر از لاله های سرخ رنگ زیبا می شوند. تماشای ارتشی از لاله های خونین می تواند تجربه ی بی نظیری برای طبیعت دوستان باشد.
لاله

گیاهان باغ ایرانی ده ونک تهران

درختانی که قسمت وسیعی از باغ را به خود اختصاص داده اند عموما سرو و چنار هستند، البته درختان دیگری هم مانند افرا، انار و خرمالو نیز در این باغ به وفور یافت می شوند. گونه های گیاهی دیگر این باغ گل های نسترن، رزها با رنگ های مختلف، شمعدانی هایی نجیب با عطری خوش و… می باشند.
امکانات باغ ایرانی تهران

امکانات باغ ایرانی ده ونک تهران

زمین بازی کودکان: در قسمتی از باغ زمینی برای بازی کردن کودکان اختصاص داده شده است تا بتوانند از سرگرمی ها و وسایل بازی آن جا استفاده کنند و پا به پای بزرگترها از
بودن در باغ به روش خود لذت ببرند.
آلاچیق: خانواده هایی که به باغ ده ونک می روند این حق انتخاب را دارند که در فضای باز بنشینند یا اینکه ازسایبان یکی از ده ها آلاچیقی که آن جاست بهره ببرند.
سطوح شیبدار: یکی از ویژگی های خوب این باغ این است که می توانید پدربزرگ و مادربزرگ هایتان را نیز با خود ببرید چون در قسمتی از ورودی باغ سطوح، شیب دارهستند و امکان رفت و آمد با ویلچر وجود دارد.
نیمکت: نیمکت های بیشماری در سرتاسر باغ برای نشستن و خلوت کردن های دو نفره وجود دارند.
پارک ملت تهران

دیدنی های اطراف باغ ایرانی ده ونک تهران

پارک ملت تهران: در این پارک حسابی سرگرم خواهید شد از دیدن باغ وحشی کوچک، مجسمه هایی عجیب و غریب ولی معنادار، گالری ای فوق العاده از نقاشی هایی جاودانه، دریاچه مصنوعی و ده ها جاذبه ی دیگر که نمی توان از آن ها چشم پوشی کرد.
مجموعه فرهنگی ورزشی تجاری اریکه ایرانیان: بخش فرهنگی این مجموعه شامل سالن های تئاتر و سینما است. بخش ورزشی آن شامل استخر و سالن های بدنسازی است. بخش تجاری آن نیز شامل سی واحد تجاری است.
پارک آب و آتش: دراین پارک یک آمفی تئاتر وجود دارد، یک بازار گل و دیدنی های دیگر. ضمن اینکه متصل است به پل زیبای طبیعت که آن جا هم برای خود عالمی دارد.
1683369166 887 باغ ایرانی تهران، حضور یک سبزینگی میان دود و دم

فصل مناسب برای بازدید از باغ ایرانی ده ونک تهران

این باغ در هر فصل عجائب و دیدنی های اعجاب انگیزی دارد که می تواند شما را به سمت خود جذب کند. به عنوان مثال در فصل بهار به ضیافت گل های لاله را دعوت خواهید شد ، در تابستان از پوشش سبز باغ لذت خواهید برد، در پاییز با دیدن پرنده های رنگارنگ در لا به لای درختان خرمالو کیف خواهید کرد و از برگ های زرد و نارنجی که در زیر پایتان به صدا در می آیند حظ خواهید برد، در زمستان هم که باغ با لباسی سفید رنگ و سرد از شما استقبالی گرم خواهد کرد.انصافا این باغ در چهار فصل تماشایی است.
مرکز خرید ونک

مراکز خرید نزدیک به باغ ایرانی ده ونک تهران

مرکز خرید آسمان ونک: در این مرکز خرید می توان لوکس ترین پوشاک و مرغوب ترین کیف و کفش را خریداری کرد.
مرکز خرید آئینه ونک: در این مرکز لوازم سوارکاری و تابلوفرش های گران قیمت به فروش می رسد.
مرکز خرید آفتاب ونک: در این مرکز می توان انواع لوازم تزئینی و بدلی را خریداری کرد.

ساعت بازدید ازباغ ایرانی ده ونک تهران

ساعت بازدید ازباغ ده ونک تهران از ساهت هشت صبح تا دوازده شب می باشد و ورودی به این باغ رایگان است.
آدرس باغ ایرانی ونک

دسترسی

آدرس: تهران، منطقه ی سه، محله ده ونک، کوچه صابری، باغ ایرانی ده ونک تهران

کلام اخر

با تجربه برخی لذت ها سطح سلیقه ی انسان تغییر می کند، یا ارتقا می یابد یا تنزل پیدا می کند. باغ ایرانی ده ونک تهران جزء مکان هایی است که با تجربه ی حضور در آن سطح سلیقه اتان ارتقا می یابد و دلتان می خواهد مدام به آن جا بروید و از آرامش جاری در فضای باغ استفاده کنید. کمتر باغ هایی یافت می شوند که همه ی این جاذبه ها را کنار هم داشته باشند و در عین حال رایگان هم باشند. وجود چنین مکان هایی به خانواده ها این امکان را می دهد که بتوانند به صورت گروهی به جایی بروند که می دانند از مزاحمت های معمول در محیط های اجتماعی دیگر در امان هستند ضمن اینکه تا می توانند هوای پاک در ریه هایشان ذخیره کنند. این باغ مناسب همه ی نسل هاست،هم بچه ها می توانند آن جا سرگرم شوند هم جوانان و میانسالان می توانند در فضای باغ قدم بزنند و لذت ببرند و هم سالمندان ازبابت ورود و خروج خود به باغ نگرانی ندارند. لحظاتی همراه با شادی و رضایتمندی را برایتان آرزو می کنیم.

معرفی هتل پارسیان اوین تهران | هتلی 4 ستاره در شمال تهران
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر