لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> ساحل بنود عسلویه کجاست؟ عکس + مسیر دسترسی
ساحل بنود عسلویه

ساحل بنود عسلویه کجاست؟ عکس + مسیر دسترسی

گاهی نشستن در یک ساحل رؤیایی خلوت و خیره‌شدن به افق‌های دوردست، لذتی به روح و جان آدم می‌دهد که هیچ تفریح گران قیمتی با آن قابل‌مقایسه نیست. بار سفر ببندید، امروز قرار است به جنوب زیبای ایران و شهر عسلویه برویم تا با تکه‌ای از پازل طبیعت بهشتی ایران، در ساحل بنود آشنا شویم. ساحل بنود عسلویه از جاهای دیدنی است که می‌تواند تصور شما را از عسلویه به‌عنوان شهری که فقط با میادین نفت و گاز شناخته می‌شد، به‌راحتی عوض کند.

معرفی جاذبه گردشگری ساحل بنود

معرفی جاذبه گردشگری ساحل بنود

اکثر مردم نام عسلویه را با میادین گازی و مهاجرین شغلی آن می‌شناسند؛ اما عسلویه از آن شهرهایی است که جاذبه‌های بی‌نظیر و گمنام بسیاری در خود دارد. جاذبه‌هایی که به‌واسطه فضای مجازی در سال‌های اخیر بیشتر شناخته شده‌اند و مقصد گردشگری مسافران این شهر به‌حساب می‌آیند. ساحل بنود یک از مکان های دیدنی عسلویه است که هر ساله گردشگران خاص‌پسند بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. موقعیت این ساحل به‌گونه‌ای است که تصور می‌کنید جز اولین افرادی هستید که به اینجا آمده‌اید و همین موضوع سفرتان را خاص و هیجان‌انگیز می‌کند.

صخره های زیبا ساحل بنود

شهرهای دیدنی بوشهر، با جاذبه های بی‌شمار، بهترین انتخاب گردشگران برای سفرهای زمستانی هستند. اگر فیلم محمد رسول‌الله را دیده باشید، ساحل بنود برایتان آشناست. سکانس‌هایی زیبایی از این فیلم متعلق به این لوکیشن رؤیایی بود. جاذبه‌‌ای بکر که عاشق آن می‌شوید و آرامش بسیاری از آن دریافت خواهید کرد. ساحل بنود شهرستان عسلویه در واقع ساحل و غاری است که فاصله کمی با این شهر دارد و دسترسی به آن برای گردشگران آسان است. صخره‌های بلند، غار ساحلی و منظره زیبای آبی بی‌کران، تابلویی شاهکار از نقاشی خداوند در طبیعت عسلویه ایجاد کرده است که از تماشای آن سیر نمی‌شوید.

ساحل بنود کجاست؟

benood beach 5

جنوب ایران، استان بوشهر و شهرستان عسلویه، مکانی است که بهشت ساحلی بنود را در خود جا داده است. بنود در شرق شهر عسلویه، با فاصله‌ای در حدود ۳۵ کیلومتر قرار گرفته است. جاذبه گردشگری ساحل بنود عسلویه در جنوبی‌ترین قسمت از استان بوشهر واقع شده و با بخش چاه مبارک عسلویه ۶ کیلومتر فاصله دارد. این ساحل تماشایی در کنار روستایی به همین نام است.

فاصله ساحل بنود تا عسلویه

فاصله ساحل بنود تا عسلویه

اگر مقصد اولیه شما شهر عسلویه بوده است و قصد دارید به بازدید از ساحل بنود بروید، باید بدانید فاصله‌ای در حدود  نیم ساعت راه در پیش رویتان است. از روستا و ساحل بنود تا شهر عسلویه ۳۵ کیلومتر فاصله وجود دارد.

ساحل تیس چابهار، آرام و دلربا
ادامه مطلب

مسیر دسترسی به ساحل بنود

مسیر دسترسی به ساحل بنود

برای رفتن به تفریحگاه ساحل بنود عسلویه می‌توانید از مسیرهای مختلفی اقدام کنید که بسته به مسافت و مبدأ شما می‌تواند متفاوت باشد.

دسترسی با خودرو شخصی

اگر از شهر تهران با ماشین شخصی راهی ساحل بنود هستید سه مسیر پیش رویتان است. مسیر اول از طریق جاده قم – کاشان است که 1287 کیلومتر فاصله دارد و حدود 15 ساعت زمان طول می‌کشد. مسیر دوم از اراک عبور می‌کند و حدود 1500 کیلومتر فاصله دارد. مسیر سوم از سمت اصفهان و یزد می‌گذرد که در حدود 1423 کیلومتر طول می‌کشد.

اگر از شهر عسلویه عازم بازدید از ساحل بنود می‌شوید، باید ابتدا وارد بلوار خلیج فارس شوید و مسیرتان را به سمت چاه مبارک ادامه دهید و در نهایت با عبور از روستاهای بساتین، صفیه و زیار عبور به ساحل بنود می‌رسید. ازآنجایی‌که ادامه مسیر جاده خاکی است، اگر وسیله نقلیه مجهزی ندارید پیشنهاد می‌کنیم از ماشین‌هایی کرایه‌ای موجود در چاه مبارک برای رسیدن به ساحل بنود عسلویه استفاده کنید. اگر به مسیر آشنایی ندارید و اولین‌بار است که به اینجا می‌آیید، با‌توجه‌به مسیر پر پیچ‌وخم و خاکی؛ ساعت رفت و آمد را به روشنایی روز موکول کنید.

مسیر دسترسی به ساحل بنود با خودرو شخصی

دسترسی با هواپیما

بسیاری از افراد تحمل سفرهای جاده‌ای را ندارند و ترجیح می‌دهند با زمانی در حدود ۲ ساعت به عسلویه برسند. فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس در فاصله 11 کیلومتری این شهر قرار دارد و انتخاب مناسبی برای طرفداران سفرهای هوایی است.

دسترسی با قطار

شهرستان عسلویه ایستگاه راه آهن ندارد، پس امکان سفر ریلی مستقیم به این شهر برای بازدید از جاذبه ساحل زیبای بنود وجود ندارد. اگر به سفر با قطار علاقه‌ دارید باید از مبدأ خودتان به ایستگاه قطار شیراز برسید و از آنجا تا بوشهر با اتوبوس به مسیرتان ادامه دهید. از شهر بوشهر تا بندر کنگان دو ساعت راه دارید، سپس از آن جا با یک تاکسی به ساحل بنود خواهید رسید.

بهترین فصل سفر و بازدید از ساحل بنود

بهترین فصل بازدید از ساحل بنود

ساحل بنود به‌عنوان جاذبه‌ دیدنی در جنوب ایران و استان بوشهر شناخته شده است. مقصدی بکر برای روزهایی که دلتان برای بخشندگی و آرامش ساحلی دنج، تنگ می‌شود. وقتی صحبت از جنوب ایران و مقصدی خاص می‌شود، فصل تفریح و بازدید نیز متفاوت خواهد بود.

مقایسه هتل پلاس و هتل جهانگردی دلوار بوشهر
ادامه مطلب

صخره های سنگی ساحل بنود

گرما و شرجی جنوب را فقط اهالی دریا و جنوبی‌های خونگرم می‌توانند تحمل کنند. اگر تحمل گرما را ندارید، فکر تفریح و خوشگذرانی را در داغی تابستان از سرتان بیرون کنید. بازدید از ساحل بنود عسلویه را باید در لیست دلخواه سفرهای فصل سرد بگذارید. اواسط بهار تا اواسط پاییز گزینه مناسبی برای لذت‌بردن از طبیعت عسلویه نیست. بهتر است روزهایی که قصد فرار از سوز سرمای زمستان و پاییز را دارید به سمت ساحل بنود بروید.

صخره های ساحل بنود

اگر قصد کمپینگ و شب مانی در ساحل را دارید، باید شب‌های که هوا معتدل است را انتخاب کنید. سرمای شب‌های زمستان و گرمای کلافه کننده تابستان، انتخاب خوبی برای کمپ در ساحل نیست. آخر هفته‌ها و روزهای تعطیل، این جاذبه شلوغ‌تر است و اگر فرصت بازدید در روزهای وسط هفته را دارید ساحل آرام و رؤیایی بنود را می‌توانید در این روزها بهتر شاهد باشید.

جاهای دیدنی اطراف ساحل بنود

جاهای دیدنی اطراف ساحل بنود

احتمالاً شما هم تا کنون غارهای بسیاری مثل غارهای نمکی و غارهای تاریخی در دل کوه را دیده‌اید؛ اما غار در ساحل دریا چیز دیگری است. با بازدید از ساحل، امکان رفتن به غار زیبای بنود را هم دارید. غاری که از آن صحبت می‌کنیم بین اهالی و قدیمی‌های اینجا به چشم خدا معروف است.

این غار‌ها در اصل بر اثر فرسایش صخره‌ای و برخورد با موج‌های خشن ساحل به وجود آمده‌اند. تماشای غروب و موج‌های ساحل بنود از دریچه این غار، منظره‌ای در ذهنتان هک می‌کند که برای همیشه ماندگار خواهد ماند. مکانی جذاب برای عکاسی که از لنز دوربینتان مخفی نخواهد ماند.

دریای نیلگون خلیج فارس در ساحل بنود

زیبایی های عسلویه تنها به ساحل بنود ختم نمی‌شود. در اطراف  ساحل بنود، جاهای دیدنی وجود دارد که بهتر است پیش از سفر آن‌ها را در برنامه بازدید خود قرار دهید. همگی از جاذبه های نزدیک به ساحل بنود که بازدید از آن‌ها خاطراتی خوش از سفرتان به جا می‌گذارد، عبارتند از:

ساحل ماسه ای زیبای بنود

  • منطقه گردشگری پارسیان
  • بندر مقام
  • جزیره مارو
  • پارک جنگلی نایبند
  • روستای بنود
  • روستای کلات
  • روستای بندو با آثاری تاریخی از عهد ساسانیان
  • دهکده گردشگری پاسارگاد
  • پارک ساحلی نخل تقی با نخل‌های استوار

تجهیزات لازم برای سفر به ساحل بنود

تجهیزات لازم برای سفر به ساحل بنود

ازآنجایی‌که قرار است به منطقه‌ای بکر پا بگذارید نباید انتظار امکانات زیادی از اینجا داشته باشید. در سفر به ساحل بنود باید از قبل به فکر همه چیز باشید. از مواد غذایی و آب آشامیدنی گرفته تا جزئی‌ترین تجهیزات سفر و لوازم شخصی را باید قبل از ورود به این ساحل با خودتان بیاورید. اینجا خبری از داروخانه، فروشگاه و آب آشامیدنی نیست؛ پس بهتر است خریدهایتان را به مقصد موکول نکنید.

موزه رئیسعلی دلواری بوشهر
ادامه مطلب

رویش خزه ها در ساحل بنود

اگر قصد کمپینگ در ساحل بنود را دارید لباس مناسب و چادرهای کمپ باید اولویت شما باشد. عکاسی در منظرهای زیبایی که به چشم می‌بینید، تفریحی جذاب است که  نباید از آن غافل شد و بهتر است تجهیزات عکاسی را به همراه بیاورید. اگر با ماشین شخصی عازم ساحل هستید، به‌دلیل خاکی و ناهموار بودن بخشی از مسیر ساحل بنود، بهتر است از قبل به فکر تجهیز آن باشید.

ساحل بنود به دلیل بکر بودن و شناخت کمتر مردم، منطقه‌ای پاکیزه است، سعی کنید طبیعت آن را آلوده نکنید. در فصل‌های که لاک‌پشت‌ها برای تخم‌ریزی به ساحل می‌آیند از آوردن خودرو در نزدیکی ساحل اجتناب کنید.

اقامت در عسلویه برای بازدید از ساحل بنود

اگر اهل کمپینگ نیستید و به‌قصد بازدید از جاذبه های متنوع راهی عسلویه شده‌اید، هتل های عسلویه در فاصله کمی از مکان های دیدنی این شهر قرار گرفته‌اند. اقامتگاه‌هایی مثل هتل ساحلی نخل کنگان عسلویه و هتل ریم رام عسلویه گزینه‌هایی مناسبی برای اقامت در این شهر است که با کمک ایران هتل آنلاین امکان رزرو آن‌ها برای شما به‌راحتی میسر است.

هتل ساحلی نخل کنگان عسلویه

فضای باز و لاین ورودی هتل ساحلی نخل کنگان عسلویه

هتل ساحلی نخل کنگان عسلویه، اقامتگاهی 5 ستاره در شهرستان عسلویه است که هر روزه میزبان گردشگران و مسافران این شهر است. هتل ساحلی نخل با امکانات رفاهی ویژه و کادری مجرب به صورت 24 ساعته آماده خدمت‌رسانی به مسافران است. برای حضور در این هتل باید آدرس آن را در فاصله 5 کیلومتری کنگان به سمت عسلویه – روستای برکه چوپان دنبال کنید.

هتل ریم رام عسلویه

فضای باز هتل ریم رام عسلویه

یکی دیگر از اقامتگاه‌های مناسب این شهر، هتل ریم رام است. هتل ریم رام عسلویه در سال 1395 با 57 واحد اقامتی در طبقه اول و همکف به بهره‌برداری رسید. هتل ریم رام در مرکز شهر عسلویه واقع شده است و تا اسکله بندر عسلویه حدود 1.5 کیلومتر فاصله دارد. این هتل در آدرس: عسلویه، خیابان وحدت، حدفاصل میدان لنج و میدان محمد رسول‌الله، مقابل رستوران تبریزی قرار دارد.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم با معرفی جاذبه گردشگری ساحل بنود نگاهی متفاوت به دریا و ساحل بکر داشته باشیم که در ایران کمتر شناخته شده است. برای بازدید از این جاذبه وقت کافی بگذارید تا آرامشی که به دنبال آن، این‌همه راه تا ساحل بنود آمده‌اید نصیبتان شود. با مردمان خونگرم و مهمان‌نواز اینجا هم‌صحبت شوید و دل به دل قصه‌هایشان بدهید تا عیشتان در این سفر کامل شود و خاطره‌ای خوش بسازید.

5/5 - (2 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رابینهود
رابینهود
3 ماه قبل

سلام یکی از جذاب ترین سواحلی رو که من تا حالا دیدم ساحل بنود هست و بقایای لوکیشن فیلم محمد رسول الله«ص»هم اونجا هنوز هست که به زیبایی ساحل افزوده.

محمدی
محمدی
3 ماه قبل

سلام به همگی 🌹
یه ساحل زیبا وقشنگ به تمام معنی. میشه راحت اونجا خواید با یه چادر مسافرتی. نزدیک به شهر و هر چه لازم دارید میشه تو مسیر رفتن خرید. تو خود ساحل هم میشه یه شب خیلی آروم وبدون هیچ گونه مزاحمتی تا صبح خوابید. مردمان این منطقه هم خیلی خونگرم ومهربان هستند. اگه وسیله ای هم کم داشتید میشه شخصی که بومی منطقه هست درخواست کنید یا مهربونی واحترام وسایل مورد نیازتون رو تهیه میکنه بدون اینکه از شما مبلغی درخواست کنه. مردمانش خیلی با معرفت و مهربون هستند. کافیه یه بار که شده برید اونجا هم زیبایی های ساحل رو ببینید هم اخلاق ورفتار مردم اون منطقه رو کم

[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر