لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> آبشار کیمون کجاست؟ مسیر دسترسی + عکس

آبشار کیمون کجاست؟ مسیر دسترسی + عکس

آبشار کیمون در روستای کیمون واقع شده است. این آبشار یکی از جاذبه‌ های گردشگری بابل محسوب می‌شود. جاهای دیدنی مازنداران به حدی فراوان و متنوع هستند که انتخاب را برای تمام سلایق راحت کرده‌اند. علاوه بر سواحل، روستاها، جنگل‌ها و آبشار‌ها نیز از اماکن پربازدید در این منطقه به شمار می‌روند.

در این مطلب سعی داریم تا شما را با آبشار کیمون بابل، مسیر دسترسی به آن، بهترین زمان برای بازدید، جاهای دیدنی اطراف آبشار و دیگر ویژگی‌های مربوطه به این آبشار آشنا کنیم. با ما همراه باشید تا با کسب اطلاعاتی بیشتر به این آبشار کمتر شناخته شده سفر کنید.

آبشار کیمون در کدام استان است؟

آبشار کیمون در کدام استان است؟

هنگام سفر به این آبشار زیبا شاید سوال آبشار کیمون در کجا قرار دارد برای شما هم پیش آمده باشد. استان مازنداران یکی از استان‌های کشورمان است که آبشارهای زیبایی دارد. ابشار کیمون نیز در استان مازندان شهر بابل واقع شده است.

روستای کیمون کجاست؟

روستای کیمون کجاست؟

روستاهای زیبا و بکر بابل جاذبه‌های متنوعی را در خود نهان کرده‌اند. یکی از این روستاها، روستای کیمون است. آبشار کیمون بابل در روستای کیمون واقع شده است. این روستا با قرار گرفتن در جنگلی سرسبز و پهناور نه تنها این آبشار بلکه بسیاری از جاذبه‌های دیگر را در خود جای داده است.

دریاچه حاصل از آبشار کیمون

روستای کیمون یکی از روستاهای بکر در فاصله ٣٠ کیلومتری شهر بابل است. این روستا با واقع شدن در منطقه بندپی شرقی چشم‌اندازهای زیبایی از کوه‌ها، جنگل، رودخانه و… را در معرض دید مسافران قرار می‌دهد. بندپی با جمعیت حدود ٣٠٠٠٠ نفر یکی از بخش‌های مهم بابل است.

مسیر دسترسی به آبشار کیمون

مسیر دسترسی به آبشار کیمون

چندین راه ارتباطی برای ورود به روستا و آبشار کیمون وجود دارد. اگر از تهران به سمت بابل حرکت و جاده هراز را برای رسیدن به شهر بابل انتخاب می‌کنید، پس از رسیدن به شهر بابل مسیر بلوار نوشیروانی را طی کنید. پس از رسیدن به این مکان خود را به پل قدیمی محمد حسن خان برسانید. پس از این پل مسیر جاده حبیبی را در پیش بگیرید. در این مسیر روستاهای زیادی را بر سر راه خود می‌بینید. روستاهای کلاگر محله، پایین سرست، اقسرا و… نمونه‌هایی از این آبادی‌های پیش روی شما هستند.

آبشار باران کوه گلستان
ادامه مطلب

پس از عبور از آخرین آبادی با نام صورت، روستای زیبای کیمون به همراه آبشار کیمون بابل با سرسبزی بی‌نظیرش در مقابل شما خودنمایی می‌کند. در طی این مسیر نیاز به پیمودن مسافتی ٢٥ کیلومتری از بابل دارد.

رد شدن از لا به لای درختان برای بازدید از آبشار کیمون

مسیر بعدی برای رسیدن به آبشار کیمون مخصوص افرادی است که  از جاده فیروزکوه راهی بابل می‌شوند. پس از آنکه به شیرگاه وارد شدید در اولین دوربرگردان مسیر را به سمت جاده اسلام آباد تغییر دهید. در این مسیر به مرزیکلا می‌رسید. سپس مسیر روستای پوستکلا و حرکت به سمت شمال را ادامه دهید.

در نهایت به روستای کیمون محل قرارگیری آبشار کیمون بابل وارد می‌شوید. لازم به ذکر است که برای مسافرانی که از تهران راهی این آبشار می‌شوند مسیر دوم کمی طولانی‌تر و البته ناشناخته‌تر است.

آبشار کیمون بر روی نقشه

آبشار کیمون بر روی نقشه

شناسایی منطقه مورد نظر از روی نقشه تمام راه‌های دسترسی به آن را به طور واضح به شما نشان می‌دهد. قبل از این که آماده سفر برای رفتن به آبشار کیمون شوید، بهتر است با استفاده از نقشه به صورت جزئی‌تر این محل را مشخص و کلیه راه‌های منتهی به آن را بررسی کنید.

بهترین فصل بازدید از آبشار کیمون

بهترین فصل بازدید از آبشار کیمون

آبشار کیمون بابل از آن دسته آبشارهایی است که در تمام فصول سال جلوه‌ای خاص و کم‌نظیری را به مسافران و گردشگران هدیه می‌دهد. در فصل رنگارنگ پاییز اگرچه هوا کمی خنک و رو به سردی می‌رود با دیدن درختانی با رنگ‌های نارنجی و زرد روحتان جلا پیدا می‌کند.

در فصل زمستان هم به علت بارش‌های متعدد، این آبشار همچنان پر آب و خروشان است. اما به دلیل سردی بیش از حد هوا، بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند فصل تابستان و بهار را برای بازدید از این منطقه گردشگری انتخاب کنند. در بهار و تابستان آبشار کیمون پرآب‌تر، زیباتر و با قدرتی بیشتر از دل کوه‌ها و صخره‌ها بیرون می‌آید.

رستوران‌ های هتل میزبان؛ منوی متنوعی از غذاهای شمالی، ایرانی و فرنگی
ادامه مطلب

تجهیزات مورد نیاز برای بازدید از آبشار کیمون

تجهیزات مورد نیاز برای بازدید از آبشار کیمون

اگر در فصول پاییز و زمستان به آبشار کیمون بابل سفر می‌کنید حتماً با لباس گرم به این منطقه سفر کنید. کفش مناسب، قمقمه آب و دوربین عکاسی برای ثبت خاطراتی ماندگار از دیگر وسایل مورد نیاز در این سفر هستند. همچنین اگر قصد اقامت در دل طبیعت روستا را دارید بهتر است چادر مسافرتی، وسایل تهیه غذا و دم کردن چای نیز با خود همراه داشته باشید.

جاهای دیدنی اطراف آبشار کیمون

جاهای دیدنی اطراف آبشار کیمون

علاوه بر بازدید از آبشار کیمون جاذبه های ديدنی و طبيعی ديگری هم در حوالی آبشار وجود دارد. رودخانه‌ای که از وسط روستای کیمون می‌گذرد یکی از جاذبه ‌های این روستا است. در اوقات فراغت خود می‌توانید جریان آرام این رودخانه را به تماشا بنشینید و از صدای زیبای آن لذت ببرید.

طبیعت زیبای روستای کیمون

این رودخانه زیبا نیز به مانند آبشار کیمون بابل طراوت و تازگی دو چندانی به روستای سرسبز کیمون داده است. همچنین برخی دیگر از آبشارهای مازنداران نیز در اطراف این مکان برای بازدید در دسترس گردشگران هستند. اضافه بر این موارد، با توجه به این که این آبشار در دل جنگلی سرسبز قرار گرفته به راحتی می‌توانید ساعت‌ها در این جنگل و مناطق اطراف آبشار پیاده‌روی کنید.

اقامت در بابل برای بازدید از آبشار کیمون

برای لذت بردن از سفری هیجان‌انگیز در بازدید از آبشار کیمون در ابتدا نیاززمند اطلاعاتی در مورد هتل های بابل هستید. به دلیل گردشگرپذیر بودن این شهر، انواعی از اقامتگا‌ه های مختلف به راحتی در دسترس مسافران است.

سوئیت دبل هتل آپارتمان طبرستان بابل

هتل آپارتمان طبرستان بابل یکی از هتل ‌های با سابقه در این شهر است. این مجموعه در سال ١٣٨٧ برای میزبانی از مسافران به بهره‌برداری رسید. ساختمان پنج طبقه این هتل دارای انواعی از اتاق‌ ها با ظرفیت‌های مختلف است. همچنین در این هتل امکاناتی نظیر آسانسور، نمازخانه، لابی، تلویزیون، فکس و.. برای رفاه مهمانان در نظر گرفته شده است.

زیباترین آبشار های ایران
ادامه مطلب

اتاق توئین هتل مرجان بابل

هتل مرجان بابل یکی دیگر از هتل‌ های بابل برای بازدید از آبشار کیمون بابل است. این هتل اقامتگاهی دو ستاره با امکانات رفاهی مطلوب است. ساختمان هتل مرجان در سال ١٣٩٢ به منظور بالا بردن کیفیت خدمات مورد بازسازی قرار گرفت. علاوه بر اتاق هايی متنوع رستوران، پارکینگ، اینترنت نامحدود، صندوق امانات از دیگر خدمات ارائه شده توسط این هتل هستند.

اقامت در روستای کیمون

اقامت در روستای کیمون

برای بازدید از آبشار کیمون بابل اگر خواهان اقامت در هتل‌های چند ستاره و لوکس بابل هستید به دلیل مسافت کم این روستا با شهر بابل به آسانی می‌توانید در یکی از هتل های بابل اقامت کنید. اما اگر اقامت در طبیعت و بافت روستایی را ترجیح می‌دهید با هزینه‌ای اندک می‌توانيد در نزدیکی روستا چادری برپا کنید و شب‌های تماشایی و آرام اين منطقه را تماشا کنید. ناگفته نماند به منظور حفظ امنیت بیشتر بهتر است در فاصله‌ای نزدیک از روستا اتراق کنید.

علاوه بر این، اگر علاقه‌مند به اقامت در خانه‌های روستایی هستید بهتر است بدانید که بسیاری از خانه‌های این روستا برای پذیرایی هر چه بهتر مسافران تبدیل به اقامتگاه‌هایی سنتی شده‌اند.

امكانات اطراف آبشار كيمون

امكانات اطراف آبشار كيمون

در حوالی آبشار کیمون امکانات خاصی برای رفاه مسافران وجود ندارد. به دلیل حفظ بافت سنتی و همچنین محیط زیست از امکانات رفاهی خاص و آنچنانی در این منطقه خبری نیست. البته در داخل روستا مغازه‌ و سوپرمارکت برای رفع مایحتاج روزانه در دسترس مسافران است.

علاوه بر این، برای استفاده ازسرویس بهداشتی نیازی به مراجعه به بیرون از روستا ندارید. در خود روستا و نزدیکی ابشار کیمون می‌توانید از سرویس‌های بهداشتی مسجد و حسینیه به راحتی استفاده کنید.

جمع‌ بندی

در این مقاله سعی کردیم سفری به خطه بابل داشته باشیم و شما را جاذبه های دیدنی آن از جمله روستای کیمون، آبشار کیمون بابل، راه‌های ارتباطی به این روستا، امکانات رفاهی اطراف آبشار، جاهای دیدنی اطراف روستا و دیگر موارد آشنا کنیم. امید است با این اطلاعات سفری لذت‌بخش‌تر را تجربه كنید.

4.8/5 - (11 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر