لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> آبشارهای مازندران، جادوی طبیعت در دل جنگل های مازندران

آبشارهای مازندران، جادوی طبیعت در دل جنگل های مازندران

استان سرسبز و زیبای مازندران طبیعت بی‌نظیری دارد که آن را سخاوتمندانه در اختیار ساکنان خود و مسافران قرار داده است. در این منطقه مناظر سرسبز و دل‌انگیز فراوانی به چشم می‌خورد که افراد زیادی برای تفریح و آرامش به آن پناه می‌آورند.

در این نوشته ما به سراغ آبشارهای مازندران رفته‌ایم و ماجراجوی لذت‌بخشی را در دل طبیعت رؤیایی آن داشته‌ایم. اگر می‌خواهید چند روزی را در استان مازندران ساکن باشید و با این آبشارهای خروشان آن بیشتر آشنا شوید، چمدان خود را ببندید و در این سفر خاطره‌انگیز با ما همسفر شوید.

آبشار اوبن

آبشار اوبن

یکی از بکرترین آبشارهای مازندران با طبیعتی بی‌نظیر، در دودانگه ساری جا خوش کرده است. آبشار اوبن در 65 کیلومتری شهر ساری و در بخش جنگلی جنوب شرقی آن قرار گرفته است.

این آبشار از سطح دریا حدود 1700 متر فاصله دارد و آبشاری تماشایی و تمام‌خزه‌ای است. آب این شال جادویی خروشان از چشمه‌های بالادستی تأمین می‌شود و در نهایت به شیرین‌رود می‌ریزد و از آنجا راهی تجن می‌شود.

آبشار اوبن یکی از دیدنی‌ترین آبشارهای مازندران است که در مکانی خیال‌انگیز قرار دارد. از زیبایی آبشار و آب‌های زلال چشمه‌های اطراف که بگذریم، مناظر شگفت‌انگیزی اوبن را احاطه کرده‌اند که بازدید از آن‌ها حسابی شما را سرحال می‌کند.

چه بخواهید تنی به آب بزنید و چه در مناظر طبیعی دودانگه کوه‌نوردی و طبیعت‌گردی کنید، پیشنهاد ما به شما آبشار اوبن است. در مسیر این آبشار مازندران پوشش‌های گیاهی مختلفی دیده می‌شود که زیبایی آن در هر فصلی شما را شگفت‌زده می‌کند.

  • آدرس: مازندران، ساری، 35 کیلومتری روستای سنگده، منطقه بولا.

آبشار گزو

آبشار گزو

گزو یکی از مرتفع‌ترین آبشارهای مازندران در سوادکوه و نزدیکی شهر زیرآب است. این آبشار در منطقه‌ای بکر پوشیده از درختان تنومند با آب‌وهوای کوهستانی قرار دارد که طبیعت سرسبز و زنده اطراف آن هوش از سرتان می‌برد.

مسیر دسترسی به آبشار گزو کمی دشوار است، اما اگر بتوانید خود را به آن برسانید منظره‌ای فوق‌العاده را روبه‌رویتان خواهید دید. در بالادست این آبشار که آب از آنجا سرازیر می‌شود، رود پرآبی جریان دارد که با سنگ‌های ریزودرشت جلوه‌ای سحرانگیز پیدا کرده است.

اگر به‌همراه افراد حرفه‌ای و تجهیزات کافی به این مکان بروید، می‌توانید از آبشار گزو به پایین فرود بیایید. این تجربه بی‌شک یکی از بهترین و هیجان‌انگیزترین اتفاقات زندگی شما خواهد بود که هرگز آن را از یاد نمی‌برید.

همچنین اگر بخواهید با خانواده به این آبشار مازندران بروید، می‌توانید در جنگل‌های هیرکانی جنگل‌نوردی و در پایین آبشار لحظات خوشی را سپری کنید. حواستان باشد که مسیر پیاده‌روی شیب‌دار و طولانی است و برای کودکان و افراد سالمند مناسب نیست.

  • آدرس: مازندران، 15 کیلومتری زیراب، روستای سرخ‌کلا، جاده امام‌زاده گزو.

آبشار آب پری

آبشار آب پری

در میان آبشارهای مازندران، آبشار آب پری محبوبیت خوبی دارد که در 5 کیلومتری نور و نزدیکی کجور و یوش واقع شده است. نکته جالب درباره آب پری این است که جریان آب در آن مانند آبشارهای مرسوم نیست. در واقع رانش زمین در این منطقه سبب پخش‌شدن سنگ‌ها روی دامنه کوه شده که آب در بستر این سنگ‌ها جاری می‌شود.

در این منطقه علاوه بر آبشار زیبا و درختان سرسبز و مناظر کوهستانی، چند دکه نیز مقابل آبشار قرار دارد. در این دکه‌ها انواع خوراکی‌ها مانند آش، چای، نان محلی و… به فروش می‌رسد. آلاچیق، سرویس بهداشتی و وسایل بازی از دیگر امکانات موجود در آب پری است.

  • آدرس: مازندران، رویان، به‌سمت کجور، آبشار آب پری.

آبشار هریجان

آبشار هریجان

هریجان روستایی زیبا در جاده چالوس و همسایگی کلاردشت است که یکی از بهترین آبشارهای مازندران را در دل خود پنهان کرده است. این آبشار بلند و باریک در غرب روستا قرار دارد که برای رسیدن به آن باید مسیری خاکی را طی کنید.

برای رفتن به آبشار هریجان، پس از این که حدود 400 متر از ورودی روستا گذشتید، باید وارد جاده فرعی در سمت چپ جاده شوید. حدود یک ربع که پیاده‌روی کنید به جویی زیبا می‌رسید که آب آبشار در آن جمع شده است.

اگر بخواهید کمی ماجراجویی را چاشنی کار کنید و خود را به چالش بکشید، حتماً سری به تاج آبشار بزنید. تا کوتاه‌ترین تاج آبشار با ارتفاع حدودی 9 متر، نیم ساعت کوه‌نوردی نیاز است.

توجه کنید که وارد جاده پشت بالادست آبشار نشوید؛ زیرا حیات‌وحش هریجان غنی از گونه‌های جانوری است و امکان برخورد با حیوانات وحشی وجود دارد. بازدید از این آبشار مازندران، شانس تماشای روستایی زیبا با علفزارهای وسیع و مناظر کوهستانی را به شما می‌دهد.

  • آدرس: مازندران، 10 کیلومتری جاده چالوس، بخش کلاردشت، روستای هریجان.

آبشار اکاپل

آبشار اکاپل

آیا می‌شود به کلاردشت سفر کرد و یادی از بزرگ‌ترین آبشار این منطقه نکرد؟ اکاپل یکی از بلندترین آبشارهای مازندران در منطقه رودبارک است. آب این ابشار مازندران  در فصل سرما یخ می‌زند و نمایی جذاب پیدا می‌کند.

آبشار اکاپل در ییلاقات و ارتفاعات کلاردشت قرار گرفته است که آب‌وهوای بسیار مطبوع و مطلوبی دارد. این آبشار نه‌‌تنها در بهار، تابستان و پاییز میزبان گردشگران است؛ بلکه در زمستان نیز جذابیت‌های بسیاری برای کوه‌نوردان، صخره‌نوردان و یخ‌نوردان دارد.

معرفی هتل‌ اکسین محمود آباد - اقامتگاهی دنج و راحت در شمال ایران
ادامه مطلب

آبشار اکاپل با ارتفاع 20 متر، در تمام فصول با زیبایی خیره‌کننده‌اش شما را شگفت‌زده می‌کند. این آبشار مازندران یکی از پرطرف‌دارترین مناطق برای یخ‌نوردی در فصل زمستان است.

  • آدرس: مازندران، چالوس، کلاردشت، منطقه رودبارک.

آبشار صفارود

آبشار صفارود

اگر به غرب مازندران سفر کردید و می‌خواهید یک طبیعت‌گردی جذاب را تجربه کنید، آبشار صفارود گزینه خوبی برایتان است. صفارود یکی از زیباترین آبشارهای مازندران در 15 کیلومتری ضلع جنوب غربی رامسر است.

این ابشار مازندران در شرق دامنه‌های کوه سماسوس قرار دارد و به آبشار اول جواهرده معروف است. برای رفتن به آبشار صفارود شما باید از جاده‌های پیچ‌درپیچ که با انبوه درختان پوشیده شده‌اند، عبور کنید.

در امتداد مسیر این آبشار رودی پرآب جاری است که علاوه بر خنک‌کردن هوا، جذابیت این مکان را بیش‌ازپیش کرده است. همچنین جوی‌های کوچکی نیز از ارتفاعات به پایین سرازیر می‌شوند و در کناره جاده‌ها جریان می‌یابند که دست در دست هم منظره بی‌نظیری خلق می‌کنند.

  • آدرس: مازندران، 15 کیلومتری جنوب غربی شهرستان رامسر، روستای جواهرده.

آبشار سنگ بن چشمه

آبشار سنگ بن چشمه

بالاتر از دوراهی کلشیم یکی دیگر از آبشارهای مازندران قرار گرفته است که به زیبایی هرچه تمام‌تر جلوه‌گری می‌کند. این آبشار مازندران در جنوب غربی تنکابن و در دل طبیعتی مسحورکننده پوشیده از درختان افرا، بلوط و توسکا جا خوش کرده است.

آبشار سنگ بن چشمه در دهستان عسل‌محله قرار دارد که خود از 31 روستا تشکیل شده است. این منطقه تابستان‌هایی خنک و زمستان‌هایی سرد دارد.

سنگ بن چشمه یکی از رؤیایی‌ترین جاهای دیدنی مازندران واقع در مسیر رودخانه دوهزار است. این بهشت زمینی فرصتی برای طبیعت‌گردی و آب‌تنی با چشم‌اندازی کم‌نظیر در دره سرسبز سنگ بن چشمه و دامنه ارتفاعات البرز را برایتان فراهم می‌کند.

  • آدرس: مازندران، تنکابن، روستای عسل‌محله.

آبشار پلنگ دره

آبشار پلنگ دره

پلنگ دره جنگلی سرسبز با چشم‌اندازی فوق‌العاده است که در دل آن یکی از آبشارهای مازندران را می‌توان دید. این ابشار مازندران حدود 8 متر ارتفاع دارد و بر حوضچه‌ای سنگی می‌ریزد.

برای رسیدن به آبشار پلنگ دره شما باید از میان جنگلی باصفا و خاکی به طول حدودی 13 کیلومتر عبور کنید. در این مسیر درختان سر به فلک کشیده و کهن‌سال چشم انتظارتان هستند و باریکه‌های نور از لابه‌لای آن‌ها به استقبالتان می‌آیند.

پس از عبور از میان این درختان سرسبز به رودخانه‌ای عریض می‌رسید که می‌توانید از میان یا کنار آن به راهتان ادامه دهید. در انتهای مسیر آبشاری زیبا از میان صخره‌ها و بوته‌ها جاری می‌شود که مقصد نهایی گردشگران است.

اگر شناگر ماهری هستید و می‌خواهید تجربه‌ای تکرارنشدنی داشته باشید، می‌توانید از ارتفاع چندمتری درون حوضچه شیرجه بزنید. اگر هم دنبال هیجان نیستید، پای آبشار و حوضچه فضایی خوبی برای شنا و آب‌تنی در اختیارتان قرار می‌دهد.

  • آدرس: مازندران، سوادکوه شمالی، جاده فرعی کنار پل آهنی شیرگاه.

آبشار اسپه او

آبشار اسپه او

اسپه از دیگر آبشارهای مازندران است که به‌شکل پلکانی و کاسه‌ای جاری می‌شود و بر حوضچه‌های آهکی می‌ریزد. این حوضچه‌های آهکی متعدد در 7 طبقه و در طول سالیان طولانی ایجاد شده‌اند.

اسپه او در گویش محلی به معنای آب سفید است و در 30 کیلومتری بهشهر قرار دارد. این آبشار مرتفع حدود 30 متر ارتفاع دارد و به‌عنوان یکی از بلندترین آبشار های مازندران شناخته می‌شود.

آبشار اسپه او از چشمه‌ای نهفته در میان کوه سیاخانی سرچشمه می‌گیرد. این چشمه از دل شکاف سنگی زیر درختی کهن‌سال می‌جوشد و به رودخانه نکارود می‌ریزد.

برای رسیدن به آبشار اسپه او باید ابتدای از هر جایی که هستید خود را به شرق مازندران برسانید. سپس در چند کیلومتری بهشهر به‌سوی روستای پاسند تغییر مسیر دهید و حدود نیم ساعت در جاده نکا رانندگی کنید.

پس از رسیدن به نکارود، باید در خلاف جهت رود پیاده‌روی خود را شروع کنید. زمان تقریبی این پیمایش دو ساعت است که بخش‌هایی از آن از میان آب می‌گذرد؛ بنابراین یک صندل یا دمپایی مناسب با خود به‌همراه داشته باشید.

اسپه او در طبیعتی زیبا با مناظر خیال‌انگیز قرار گرفته است و پیاده‌روی در آن تفریحی مفرح و لذت‌بخش محسوب می‌شود. این آبشار نیز مانند سایر آبشارهای مازندران جلوه‌ای خاص از جدال آب و صخره‌ها را به نمایش می‌گذارد که بازدید از آن خالی‌از‌لطف نیست.

  • آدرس: مازندران، 30 کیلومتری بهشهر، روستای پاسند.

آبشار ایج

آبشار ایج

اگر در رامسر هستید و هوس بازدید از آبشارهای مازندران به سرتان زده، از آبشار ایج غافل نشوید. این آبشار در مسیری پلکانی جاری می‌شود که در اثر فرسایش آرام صخره‌ها در سال‌های متمادی ایجاد شده است.

آبشار ایج به آبشار ده‌قلو نیز معروف است که در آغوش طبیعتی خیره‌کننده آرام گرفته است. اگر می‌خواهید در یکی از جاهای دیدنی رامسر قدم بزنید و از دیدن طبیعت غرق لذت و آرامش شوید، سری به ایج بزنید.

ایج از ذوب‌شدن برف‌های کوه خشم چال و ارتفاعات اشکور علیا سرچشمه می‌گیرد و همیشه پرآب و خروشان است. از روستای ایج تا این آبشار به حدود یک ساعت و نیم پیاده‌روی در مسیری جنگلی نیاز است.

  • آدرس: مازندران، رامسر، روستای رحیم‌آباد، ارتفاعات اشکور، روستای ایج.

آبشار دارنو

آبشار دارنو

دارنو از خاص‌ترین آبشارهای مازندران است که در همسایگی نوشهر قرار دارد. این آبشار 25 متر ارتفاع دارد و در مکانی بکر و ناشناخته قرار گرفته است. با این که مسیر دسترسی به دارنو از سخت‌ترین مسیرها میان آبشارهای مازندران محسوب می‌شود؛ اما زیبایی مناظر طبیعی این سختی را برایتان جبران می‌کند.

  • آدرس: مازندران، جاده سنگ معدن نوشهر، پس از دریاچه فراخین.

آبشار زانوس

آبشار زانوس

بخشی از آبشارهای مازندران در اطراف نوشهر جا خوش کرده‌اند که زانوس نیز در میان آن‌ها قرار دارد. زانوس روستایی با جاذبه‌های طبیعی فراوان مانند غارها، چشمه‌ها، آبشارها و درختانی زیبا است که آبشار زانوس یکی از محبوب‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود.

آبشارهای کوه سر تنکابن
ادامه مطلب

آبشار زانوس با ارتفاع 40 متر در شمار مرتفع‌ترین آبشار های مازندران قرار دارد. آب این آبشار پس از جریان‌یافتن و برخورد با صخره‌ها به‌صورت پودر به اطراف می‌پاشد. به همین دلیل  در گویش محلی آبشار زانوس به اوپاچ معروف است.

نکته جالب در مورد آبشار زانوس علاقه ناصرالدین‌شاه به آن است. این علاقه سبب شد تا این شاه خوش‌ذوق از کمال‌الملک بخواهد تصویرش را کنار آبشار بکشد. این نقاشی اکنون در موزه گلستان نگهداری می‌شود.

  • آدرس: مازندران، نوشهر، جاده کجور، پس از روستای کندلوس، روستای زانوس.

آبشار درازکش

آبشار درازکش

درازکش آبشاری در روستایی به همین نام و در حوالی بابل است. این آبشار با ارتفاع 7 متر همیشه پرآب است و آب خنک و زلال آن احساس سرزندگی و طراوت را در شما زنده می‌کند.

پیاده‌روی در طبیعتی باصفا و آب‌تنی در آبی زلال تمام وجودتان را سرشار از آرامش می‌کند. مسیر دسترسی به درازکش همچون بسیاری از آبشارهای مازندران سخت و شیب‌دار است؛ بنابراین کفش مناسب و تجهیزات کافی را فراموش نکنید.

  • آدرس: مازندران، بابل، بندپی شرقی، فیروزجاه، روستای درازکش.

آبشار آب مراد لاسم

آبشار آب مراد لاسم

آب مراد لاسم مجموعه‌ای از 13 آبشار کوچک و بزرگ در کنار یکدیگر است که در دهستان بالا لاریجان قرار دارد. این مجموعه آبشارها در شمار زیباترین ابشارهای مازندران قرار دارند که روزی تفرجگاه اشرافیان قاجار محسوب می‌شدند.

در این منطقه جنگل و چشمه‌سارها و آبشارها به‌شکل مسالمت‌آمیز و تماشایی در کنار هم قرار گرفته‌اند. جریان پرآب مجموعه آبشارهای مازندران به‌همراه تصویر زیبایی از دماوند و سرسبزی طبیعت پیرامون، از آن مناظری است که در هر جایی آن را نخواهید دید.

  • آدرس: مازندران، جاده هزار آمل، روستای لاسم.

آبشار چلندر

mazandaran waterfalls 12

اگر اهل طبیعت‌گردی در مکان‌های بکر باشید، حتماً تابه‌حال نام چلندر به گوشتان خورده است. چلندر از دیگر آبشارهای مازندران در نزدیکی نوشهر و نور است که زیبایی‌های طبیعی اطرافش حسابی شما را به وجد می‌آورد.

این آبشار در آغوش درختان سرسبز و خزه‌ها و بوته‌های کوتاه و بلند اطرافش جلوه‌ای تماشایی دارد. اگر بازدید از ابشارهای مازندران برایتان جذاب است، بد نیست سری هم به چلندر بزنید.

  • آدرس: مازندران، 18 کیلومتری شهرستان نوشهر، روستای چلندر.

آبشار شاهاندشت

آبشار شاهاندشت

مگر می‌شود سراغ آبشارهای مازندران رفت و از شاهاندشت یادی نکرد؟ شاهاندشت با ارتفاع 180 متر، مرتفع‌ترین آبشار در مازندران و دومین آبشار مرتفع کشور است. در اطراف این آبشار طبیعتی حیرت‌انگیز منتظرتان است که به شما امکانی می‌دهد تا ساعاتی را به دور از دغدغه‌های زندگی شهری به تفریح و استراحت بپردازید.

  • آدرس: مازندران، 65 کیلومتری آمل، روستای شاهاندشت.

آبشار سنگ درکا

آبشار سنگ درکا

از دیگر آبشارهای مازندران در اطراف شهرستان آمل، آبشار سنگ درکا است. این آبشار با ارتفاع حدودی 7 تا 12 متر در دهستان بالاخیابان لیتکوه و در روستای درکا واقع شده است.

قرارگیری آبشار سنگ درکا در ارتفاعات سبب شده است که در فصول سرد سال سطح آن یخ بزند. اگر علاقه‌مند به یخ‌نوردی هستید، سنگ درکا را فراموش نکنید. از دیگر جذابیت‌های این آبشار، طبیعت چشم‌نواز اطراف آن است.

  • آدرس: مازندران، 25 کیلومتری غرب آمل، روستای سنگ درکا.

هفت آبشار تیرکن بابل

هفت آبشار تیرکن بابل

هفت آبشار مکانی زیبا با قدمتی طولانی در نزدیکی شهر بابل است. این جاذبه گردشگری مجموعه‌ای از آبشارهای پلکانی کوچک و بزرگ است که در امتداد هم قرار گرفته‌اند.

هفت آبشار که در شمار زیباترین آبشارهای مازندران قرار دارد، در روستای تیرکن از توابع درازکلا واقع شده است. این مجموعه تماشایی از جنوب بابل 42 کیلومتر، از جنوب غربی قائم‌شهر 51 کیلومتر و از غرب سوادکوه 35 کیلومتر فاصله دارد.

برای رسیدن به اولین آبشار از مجموعه هفت آبشار شما باید 3 کیلومتر از روستای تیرکن در مسیری شیب‌دار و کم‌عرض پیاده‌روی کنید. در این مسیر جنگلی گونه‌های گیاهای گوناگونی به چشم می‌خورد که لذت پیاده‌روی را دوچندان می‌کند.

اگرچه این مسیر بسیار تماشایی و چشم‌نواز است، اما به همان اندازه ممکن است خسته‌کننده باشد؛ بنابراین حتماً کفش مناسب بپوشید و مقداری خوراکی و آب با خود به‌همراه داشته باشید.

همچنین اگر قصد شنا و آب‌بازی در رودهای پرآب هفت آبشار را دارید، فراموش نکنید لباس اضافه بردارید. از اولین آبشار این مجموعه تا آخرین آن، شما باید چیزی حدود 2 کیلومتر را طی کنید. بلندترین آبشار این مکان دیدنی، 9 متر ارتفاع دارد.

  • آدرس: مازندران، 42 کیلومتری شهرستان بابل، روستای درازکلا، تیرکن.

آبشارهای جواهر ده

آبشارهای جواهر ده

جواهرده بهشت مازندران است که طبیعت بی‌مانند آن روح تازه‌ای در شما می‌دمد. این روستا، جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد که آبشارهای کوچک و بزرگ در آن خودنمایی می‌کنند.

اگر اهل طبیعت‌گردی هستید و می‌خواهید در فضایی دیدنی با آب‌وهوایی مطبوع تفریح و استراحت کنید، حتماً سری به جواهرده بزنید. همچنین اگر قصد بازدید از آبشارهای مازندارن را دارید، نام این روستا را به یاد بسپارید.

  • آدرس: مازندران، رامسر، جواهرده.

آبشار سواسره

آبشار سواسره

چالوس و جاده پر پیچ‌وخم آن که در هر گوشه‌وکنار آن طبیعتی بکر قرار دارد، از گذشته تا به امروز طرف‌داران بسیاری داشته است. سواسره با ارتفاع حدود 100 متر یکی از مرتفع‌ترین آبشارهای مازندران در 55 کیلومتری جاده چالوس است.

آبشار سواسره در شهرستان نور و حوالی روستای بلده قرار گرفته است که آب با جوش‌وخروش فراوان از ارتفاعات کوهستان به پایین جاری می‌شود. این تصویر تماشایی به‌همراه هوایی خنک و آبی زلال، لحظات نابی را در کنار این آبشار برایتان رقم می‌زند.

  • آدرس: مازندران، 55 کیلومتری جاده چالوس، نور، روستای بلده.
جشن نشا در نوشهر
ادامه مطلب

آبشار انگمار

انگمار منطقه‌ای دیدنی در 6 کیلومتری دهکده توریستی لاسم در نزدیکی لاریجان است. این روستا از دو بخش شرقی (دله انگمار) و جنوبی (شاه تخت پیش) تشکیل شده است. به دلیل وجود یخچال در بخش جنوبی انگمار، چند چشمه و آبشار کوچک پرآبی در آن به چشم می‌خورد.

آبشار انگمار جزء محبوب‌ترین آبشارهای مازندران است که ناصرالدین‌شاه سالانه در دشت کوچک آن با خدم‌وحشم خود به تفریح می‌پرداخت. بالای این آبشار نیز منطقه‌ای حفاظت‌شده قرار دارد که در آن گونه‌های جانوری مختلفی وجود دارد.

  • مازندران، جاده هراز، 6 کیلومتری لاسم، روستای انگمار.

آبشار قلعه دختر

آبشار قلعه دختر

از دیگر آبشارهای مازندران در شهرستان آمل و منطقه لاریجان، آبشار معروف چشمه دختر است. قطرات آب این آبشار دائمی پرآب، بر صخره‌های اطراف می‌ریزد و چشم‌اندازی بی‌همتا می‌آفرینند. در نزدیکی آبشار قلعه دختر چشمه‌ای نیز به همین نام قرار دارد.

نکته قابل‌توجه درباره آبشار قلعه دختر خاصیت درمانی این آبشار است. آب قلعه دختر معدنی است و برای درمان نقرس، درد مفاصل، اوره بالا، مشکلات گوارشی، کبد و لوزالمعده مناسب است. از این رو بازدید از آبشار قلعه دختر، بازی دو سر برد است که ضمن ایجاد لحظاتی دل‌نشین، سلامتی را نیز به شما هدیه می‌دهد.

  • آدرس: مازندران، جاده هراز، لاریجان، پس از گردنه امامزاده هاشم، به‌سمت پلور.

آبشار ترا

آبشار ترا

تعداد قابل‌توجهی از آبشارهای مازندران در منطقه لاریجان قرار دارند که ترا یکی از آن‌ها به شمار می‌رود. آب این آبشار 25 متری از صخره‌های غربی قله انیس سرچشمه می‌گیرد.

اگرچه دسترسی به این آبشار دشوار است، اما زیبایی طبیعت خیره‌کننده مقصد نهایی به سختی‌های راه می‌چربد. در بالادست آبشار ترا فضایی شبیه به غار در دل کوه ایجاد شده است که بسیار جذاب و دیدنی است.

  • آدرس: مازندران، شهرستان آمل، لاریجان، روستای ترا.

آبشار امیری

آبشار امیری

آبشار امیری یا شمس‌آباد یکی دیگر از آبشارهای مازندران در شهرستان آمل است. این آبشار 100 متر ارتفاع دارد که آب آن با چشمه‌ای جوشان در کنار تک درخت بید و یخچال هاره تأمین می‌شود. از روستای امیری تا آبشار آن حدود یک ساعت راه است.

  • آدرس: مازندران، شهرستان آمل، روستای امیری.

سایر آبشارهای مازندران

اگرچه در این مقاله لیست بلندبالایی از آبشارهای مازندران را برایتان آورده‌ایم، اما آبشارهای این استان تنها به آن‌ها محدود نمی‌شود. در ادامه برخی دیگر از آبشارهای مازندران را آورده‌ایم.

  • آبشار برز
  • آبشار ورسک
  • آبشار سله بن
  • آبشار آلامل
  • آبشار سنگ نو
  • آبشار یخی نوا
  • آبشار هفت سنگ ساری
  • آبشار پرومد.

بهترین هتل های مازندران

اگر برای بازدید از آبشارهای مازندران یا سایر جاذبه‌های گردشگری این خطه سرسبز راهی شمال کشور شده‌اید و قصد اقامت در آن را دارید، گزینه‌های زیادی پیش رویتان است. در ادامه برخی از هتل های مازندران که می‌توانید در آن‌ها ساکن شوید را به شما معرفی کرده‌ایم.

هتل میزبان بابلسر 5 ستاره

هتل میزبان بابلسر 5 ستاره

یکی از بهترین هتل های مازندران هتل 5 ستاره میزبان بابلسر است که فعالیت خود را در سال 1399 آغاز کرده است. این هتل دارای 13 طبقه و 166 باب اتاق و سوئیت است که امکانات و خدمات خوبی را به مهمانان خود ارائه می‌دهد.

این هتل در کیلومتر 3 کمربندی بابلسر واقع شده است و چشم‌انداز خوبی به قله زیبای دماوند، دریای خزر و جنگل‌های سرسبز مازندران دارد. این هتل دسترسی مناسبی به اسلکه ساحلی بابلسر و جاهای دیدنی اطراف دارد.

هتل ساحلی میزبان بابلسر

هتل ساحلی میزبان بابلسر

از دیگر اقامتگاه‌های شهر بابلسر که در سال 1401 افتتاح شده، هتل ساحلی میزبان بابلسر است. این هتل در پارکینگ نهم بابلسر و با هدف دسترسی مناسب به دریا و تفریحات آبی تأسیس شده است. 23 ویلای چوبی، رستوران، فودکورت، مسیر پیاده‌روی ساحلی، فضایی دلنشین و ورزش‌های آبی برخی از امکانات این اقامتگاه است.

هتل پارسیان آزادی خزر چالوس

هتل پارسیان آزادی خزر چالوس

در غرب مازندران و شهر توریستی چالوس نیز یکی از هتل های باسابقه این منطقه قرار گرفته است. هتل پارسیان آزادی خزر (هایت) چالوس در سال 1354 فعالیت خود را آغاز کرده است. این هتل 164 باب واحد اقامتی و امکانات مناسبی دارد که در سال 1395 بازسازی شده است.

هتل ونوس پلاس چالوس

هتل ونوس پلاس چالوس

در چالوس گزینه‌های مختلفی برای اقامت وجود دارد که یکی دیگر از آن‌ها، هتل ونوس پلاس چالوس است. این هتل 5 ستاره در سال 1396 به بهره‌برداری رسیده و دارای 150 باب واحد اقامتی مجلل در دامنه کوه است. هتل ونوس پلاس 16 طبقه دارد که نمای بی‌نظیری به کوه و جنگل‌های پیرامون را در مقابل چشمانتان قرار می‌دهد.

هتل بام سبز رامسر

هتل بام سبز رامسر

یکی دیگر از هتل های مازندران که در این بخش می‌خواهیم به سراغش برویم، هتل بام سبز رامسر است. این هتل در سال 1389 در ارتفاع 700 متری سطح دریا در رامسر افتتاح شده است.

واحدهای اقامتی این مجموعه در دو دسته کلبه جنگلی و سوئیت‌های VIP قرار دارند که به انتخاب خود می‌توانید هر یک از آن‌ها را انتخاب کنید. چشم‌انداز زیبا به کوهستان و جنگل، نزدیکی به تله‌کابین و طراحی خاص واحدها از ویژگی‌های هتل بام رامسر است.

ماجراجویی در آبشارهای مازندران

مازندران خطه‌ای تماشایی در شمال ایران با چشمه‌سارها، آبشارها و طبیعتی شگفت‌انگیز است. آبشارها یکی از زیباترین آثار طبیعی خلقت هستند که آب‌تنی و لمس آب خنک و زلال آن‌ها احساس آرامش و تازگی را در شما ایجاد می‌کند.

در این مقاله از ایران هتل ما برخی از معروف‌ترین آبشارهای مازندران را به شما معرفی کرده‌ایم. شما کدام یک از این آبشارها را برای بازدید و تفریح بیشتر می‌پسندید؟ آیا به هیچ‌کدام از آبشارهای مازندران سفر کرده‌اید؟ فراموش نکنید نظرات و تجربیات خود را برایمان بنویسید.

4.2/5 - (6 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر