لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> ۱۰ آبنمای معروف دنیا
۱۰ آبنمای معروف دنیا

۱۰ آبنمای معروف دنیا

1. آبنماهای بلاجیو- لاس وگاس

مردم همه جای دنیا شیفته ی آب هستند و جایی بهتر از آبنماهای عمومی برای مهار کردن آن وجود ندارد که می تواند یک بنای یادبود شهری، یک منبع سرگرمی و یا مکانی چشم نواز باشد. آبنماهای معروف که در ادامه به آن می پردازیم هر سه مورد را دارا هستند. همراه با موسیقی کلاسیک یا پاپ، آن ها از یک گوشه ی رودخانه ای مصنوعی فوران می کنند، رهگذران را مجاب به ایستادن و تماشا کردن می کند و حتی بی ذوق ترین عابران را نیز به خود جذب می کند. پس با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید و به دیدن این آبنماهای زیبا بروید.

2. آبنمای تروی- رم
TREVI FOUNTAIN, ROME
فیلم کمدی هالیوودی “سه سکه در آبنما” محصول سال ۱۹۵۴ باعث شد تا این بنای زیبا معروف شود. از این بنا همچنین در فیلم های تعطیلات رمی و لا دلچه ویتای فدریکو فلینی نیز استفاده شده است. شکوه بیان عظمت باروک اخیرا به صورت اساسی بازسازی شده و در بالای آن مجسمه ی نپتون سوار بر ارابه ی بالدار قرار داده شده است و گفته می شود که اگر شما یک سکه درون آبنما بیاندازید، آن بازگشت شما به رم را تضمین می کند.

3. آبنمای کرون- شیکاگو
CROWN FOUNTAIN, CHICAGO
این آبنمای متحیرکننده در پارک ملنیوم ترکیبی از آب و نور می باشد. چیزی شبیه نصب یک اثر هنری. دو برج شیشه ای تصاویری از چهره ی ساکنان معمولی شیکاگو را که از آب به گرانیت سیاه منعکس شده است را نشان می دهد. این باعث تعامل می شود. بسیاری از ساکنین (نه فقط کودکان) از راه رفتن داخل آب لذت می برند و به آبی که از آبنما فوران می کند جاخالی می دهند.

17 جاذبه ی توریستی برتر در اتریش
ادامه مطلب

4. آبنمای رنگین کمان پل بنپو- سئول
BANPO BRIDGE RAINBOW FOUNTAIN, SEOUL
آب از یک پل فوران می کند و به درون رودخانه ی هان می ریزد و منظره باشکوه این آبنما را مضاعف می کند. این آبنما ۳۸۰ واتر جت به صورت ردیفی در طول ۱۱۴۰ متری پل دارد که طولانی ترین پل آبنمای دنیا است. شب ها با نورهای مختلفی به مدت ۲۰ دقیقه روشن می شود و آب هماهنگ با موسیقی می چرخد که ۴ تا ۶ بار در طول روز بین ماه های آوریل و اکتبر می تواند دیده شود.

5. آبنمای ژت دو- ژنو
JET D'EAU, GENEVA
نماد مشهور ژنو بر روی خط دریاچه، با نام “جت آب” شناخته می شود که تا ۱۴۰ متر اوج می گیرد. آب از جت با سرعت ۲۰۰کیلومتر فوران می کند و هفت تن آب را در هوا به حرکت در می آورد و به زیبایی در شب دیده می شود. شما می توانید در امتداد مسیر آب حرکت کنید ولی آگاه باشید که تغییرات ناگهانی باد جریان آب را تغییر داده و بسیاری از توریست ها را هنگامی که ایستاده بودند تا عکس بگیرند را خیس کرده است.

6. آبنمای جادویی مونجوییک- بارسلونا
 MAGIC FOUNTAIN OF MONTJUIC, BARCELONA

این آبنما در سال ۱۹۲۹ برای نمایشگاه جهانی ساخته شد و در دهه ی ۸۰ با اضافه کردن نور و روشنایی، موزیک و آب بازسازی شد که آبنما را در حال رقص به نمایش می گذارد. هزاران نفر در غروب های آخر هفته برای تماشا می آیند. این آبنما ۳۶۲۰ واترجت در ۵۰ رنگ مختلف دارد که بعضی از آن ها به هوا می روند و با موسیقی کلاسیک یا پاپ همراهی می کنند.
بیشتر بخوانید:

7. آبنمای دوستی مردم – مسکو
PEOPLE'S FRIENDSHIP FOUNTAIN, MOSCOW
یکی از معدود یادآورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق است. این آبنما خارج از مرکز نمایشگاه قرار دارد و شامل ۱۶ مجسمه ی عظیم طلا کاری شده ی شهروندان خوشحال در لباس ملی است و نمایانگر جمهوری هایی است که اتحاد جماهیر شوروی را تشکیل داده بودند. سال گذشته به طور کامل بازسازی شد. ۸۰۰ واتر جت که آب را ۲۴ متر به هوا فوران می کند و به صورت کاسه ی گرانیتی قرمز رنگ شبیه یک گل پخش می شود.

14 گنبد معروف در جهان
ادامه مطلب

8. آبنمای شاه فهد- جده
KING FAHD'S FOUNTAIN, JEDDAH
تعداد کمی از توریست ها به عربستان صعودی می روند، این آبنما در ژنو مدلسازی شده و مطمئنا جزو خاص ترین آبنماهای جهان است. در ارتفاع ۲۶۰ متری بلندترین آبنمای دنیا است و در امتداد خط ساحلی جده فوران می کند و همچنین از آب دریا استفاده می شود. سرعت فوران آب تا ۳۷۵کیلومتر بر ساعت نیز افزایش می یابد. بهترین حالت آبنما در شب است که با ۵۰۰ نورافکن روشن می شود.

9. آبنمای ثروت- سنگاپور
FOUNTAIN OF WEALTH, SINGAPORE
ظاهرا آبنمای ثروت، نشانه ای از ثروت زندگی است. هرچند مجتمع های خرید آن بیشتر از جاذبه های زمینی صحبت می کند. طراحی در فرم حلقه ی برنزی شکل بر پایه ی ماندالای هندو شکل گرفته است. گقته می شود اگر سه بار دور آبنما بچرخید در حالی که آب را لمس می کنید، اقبال خوبی خواهید داشت. در شب، نمایش های لیزری و موسیقی موزون به آب های رقصان اضافه می شوند.

10. آبنمای دبی- دبی
DUBAI FOUNTAIN, DUBAI
این آبنمای رقصان با موسیقی، نزدیک برج خلیفا (بلندترین ساختمان دنیا) قرار دارد که همین نشان از چشم اندازی گیرا می دهد. منحنی آب ۲۷۵ متری با چراغ های رنگی و موسیقی وسترن و عربی هماهنگ می شود و رقصنده ترین آبنمای دنیاست. سر یک میز در تراس رستوران البهار بنشینید و از شام و نمایش های چندگانه آبنما لذت ببرید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر