لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> جاهای دیدنی کویت
جاهای دیدنی کویت

جاهای دیدنی کویت

مرزهای آبی و خاکی مان ما را به سرزمین های متعددی متصل کرده است. سرزمین های بزرگ و کوچک، با آداب و رسوم متفاوت که سابقه شکل گیری و اعلام استقلال برخی از آن ها به همین چند دهه پیش باز می گردد. همین اتصال آبی و خاکی گاه دلیل محکمی برای سردرآوردن از کار کشورهای همسایه است؛ بخصوص اگر عاشق سیر و سفر بوده و به قرابت های فرهنگی و مذهبی هم علاقمند باشید. یکی از همین کشورهای همسایه که این بار مقصد سفر ماست کشور کوچک کویت است.

خلیج فارس نیلگون فصل مشترک ما با این کشور نفت خیز و همسایه است که از قضا مورد توجه بسیاری از هم وطنان ماست. حالا که عازم کویت شده ایم بعد از یک آشنایی کلی با این کشور مهم، سری هم به مکان های دیدنی کویت می زنیم. مناطق دیدنی کویت، این امیر نشین کوچک همواره در سایه میادین عظیم نفت و گاز کمتر مورد توجه قرار گرفته اما این بار به قصد یک گشت و گذار حسابی در خاک یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان عازم این دیار می شویم.

اگر در حال رزرو هتل در شهر کویت و یا مشتاق کسب اطلاعات در مورد کشور همسایه مان هستید، پس با ایران هتل آنلاین، متخصص در رزرو آنلاین هتل های ایران، همراه شوید تا زیر و بم جذاب ترین اماکن دیدنی کویت را درآوریم.

کویت
یک کشور بیابانی درست به سبک اغلب کشورهای حاشیه خلیج فارس که در تمام مساحت نه چندان بزرگش نمی توانید یک تپه چند ده متری بیابید. سال ها قبل یک شیخ عرب تصمیم به احداث یک انبار برای ذخیره آذوقه در این سرزمین گرفت. با اسکان مردم و افزایش ساکنین این سرزمین، کم کم این انبار آذوقه شکل یک شهر را به خود گرفت. کویت سرزمین بی رودخانه و بدون کوهی است که تمام خاکش را ماسه فرا گرفته است.
حتما می پرسید مگر می شود در یک سرزمین بی حاصل زندگی کرد؟ خوب، کویت تقریبا پاسخ این سوال را داده است. با داشتن ذخایر عظیم نفتی و گازی بدون داشتن یک وجب خاک کشاورزی باز هم می توانید یک کشور کوچک را سرپا نگهدارید، االبته با وارد کردن همه چیز از شیر مرغ تا جان آدمیزاد! البته شگفتی های کشور کویت به همینجا ختم نمی شود چرا که جمعیت مهاجران این سرزمین کوچک دو برابر بومیان آن است. آیین رسمی کویت دین اسلام و پول رایج و بسیار با ارزش آن دینار کویت است. کشوری با ثبات در غوغای خاورمیانه همیشه ناآرام در همسایگی عراق، عربستان و ایران که تابستان هایش گرم و سوزان و سرمای زمستانش برنده است. کویت یک کشور بسیار تاثیرگذار در عرصه بین المللی است، چرا که ذخایر انرژی کم نظیر آن سلاح قدرتمندی برای تاثیرگذاری این جغرافیای کوچک است.
پایتخت این امیرنشین شهر کویت است. مرکز تمام فعالیت های اقتصادی، تجاری و حتی فرهنگی که در شکل و شمایل یک شهر کاملا مدرن ظاهر می شود. تمام دنیا می دانند که کویتی ها میانه بسیار خوبی با تکنولوژی دارند و همیشه در استفاده از فناوری های نو پیشگامند. کشور کویت 5 استان و چندین بندر تجاری مهم دارد. حالا که مختصری با این کشور مهم آشنا شده ایم نوبت گشت و گذار و تفریح در کویت است.

جاذبه های گردشگری کویت
جاهای دیدنی کویت
• مسجد بزرگ
زمانی که حرف یک کشور مسلمان و عربی در میان باشد حتما پای یک مسجد بزرگ و مجلل نیز به میان می آید. یک نمونه عالی از سبک معماری اسلامی که بزرگترین مسجد شهر کویت است و اغلب مراسمات رسمی و مذهبی در این مسجد برگزار می شود.
مکانی با وسعت 46000 متر مربع که رگه هایی از معماری ایرانی نیز در آن به چشم می خورد. در ماه رمضان تعداد بسیار زیادی از مسلمانان به این مسجد مراجعه می کنند. مسجد در قلب شهر همانند مرواریدی می درخشد و شکوه معماری اسلامی را به رخ می کشد.

اقامتگاه مدرن دبی با جزایر مصنوعی 5 میلیارد دلاری
ادامه مطلب

• برج های کویت

کشوری مدرنی همچون کویت مهد برج های زیباست که در معماری و طراحی سرآمد برج های جهان است. در کنار سواحل نیلگون خلیج فارس سه برج نازک و بلند بالا در کنار یکدیگر ایستاده اند. سه برج که قرار است نماد انسان و تکنولوژی باشد و توسط معماری دانمارکی طراحی شده است. یکی از برج ها که دو گوی را بر تن خود دارد یک رستوران گردان و کافی شاپ را نیز در خود جای داده است. دو برج دیگر یکی صرفا نقش برج آبی و دیگری برجی برای تامین روشنی دو قل دیگر است.
باغ وحش کویت

• باغ وحش کویت
یک باغ وحش استثنایی با انواع و اقسام گونه های نادر حیوانی که تعدادشان به 1606 مورد می رسد. انواع پرنده های کمیاب و حیوانات درنده نادر نیز در بخش های مختلف نگهداری می شوند. باغ وحش به منظور ایجاد یک محیط امن برای آشنایی کودکان با حیوانات و نحوه نگهداری آن ها ایجاد شده است و بخش های مختلفی برای این منظور همانند بخش های فرهنگی ساخته شده است.
جاهای دیدنی کویت
• پارک Aqua
یکی از معروفترین پارک ها و مکان های تفریحی شهر پارک Aqua است. نخستین پارک آبی خلیج فارس که در خیابان خلیج فارس قرار گرفته است. پارک در مجاورت برج های کویت قرار گرفته و بیش از 60000 متر مربع وسعت دارد. این شهر کوچک آبی محل مناسبی برای یک تفریح خانوادگی است و استخرهای مناسبی برای شنا و غواصی کودکان و بزرگسالان دارد. انواع زمین های بازی این مجموعه را به محیطی دلچسب تر تبدیل کرده است. مسجد زنانه و مردانه و یک رستوران لوکس نیز در این مجموعه قرار دارند.

• مرکز فرهنگی آمریکا
یک مکان جذاب که مجموعه ای از آثار هنری خاص و هنرمندانه را از فرهنگ های مختلف دور هم گرد آورده است. مهم ترین جاذبه این مکان بیمارستان های آمریکایی است که به شیوه خاص و شگرف در سال 1930ساخته شده اند. در واقع این مکان در ابتدا یک بیمارستان بوده که خدمات تفاوتی را به شهروندان ارائه می کرده است. ساختمانی رو به دریا با معماری جذاب که حالا تغییر کاربری داده و از سال 2011 به چند موزه آثار باستانی و مدرن، سالن تئاتر و کتابخانه تبدیل شده است. این مکان همه روزه به جز روزهای یکشنبه و جمعه از ساعت 7 الی 22 به روی علاقمندان گشوده می شود.
سیاره جادویی کویت
• سیاره جادویی کویت
اگر به دنبال یک مکان تفریحی که هستید که انواع و اقسام تفریحات هیجان انگیز را در خود جای داده باشد سیاره جادویی بهترین مکان است. اسکیت، شنا و هر تفریحی که مد نظر دارید در این مجموعه سرپوشیده مهیاست.

• موزه طارق رجب
یک کلکسیون شخص با ارزش که متعلق به آقای طارق، نخستین وزیر فرهنگ کویت و همسر انگلیسی اوست. یک مجموعه باارزش از سی هزار شی تاریخی و باستانی که در آن میان نمایشگاهی حیرت انگیز از آثار هنری اسلامی در 250 سال گذشته را در برگرفته و از سرتاسر جهان اسلام گردآوری شده است. جمع آوری این کلکسیون باارزش چیزی در حدود 50 سال زمان برده است.
علاوه بر نقاشی ها و عکس های خاص بقیه اشیای باارزش در چندین بخش وسیع در معرض نمایش عمومی قرار گرفته اند. موزه دو بخش اصلی دارد، یک بخش متعلق به آثار سرامیکی، فلزی، خوشنویسی، منبت کاری، سنگ های حکاکی شده و .. است. بخش دیگر متعلق به جواهرات سعودی و کویتی، آلات موسیقی و پوشش متعلق به جهان اسلام است.

گویژو؛ محبوب ترین و بزرگ ترین مقصد گردشگری آینده چین
ادامه مطلب

خانه آینه ای
همه چیز اینجا در زلال آینه منعکس می شود. یک خانه که تمام اجزایش از آینه شکل گرفته و به نظر می رسد تنها خانه تمام آینه در جهان باشد. آینه هایی با شکل و شمایل و قالب های متفاوت که همه و همه ضمیر هر بیننده ای را روشن می کنند. این خانه یک شاهکار معماری است که نگاه های بسیاری را به خود خیره کرده است. پوشیدن کفش پاشنه بلند در ای خانه زیبا ممنوع است و اگر قصد بازدید از آن را دارید باید تماس گرفته و شرایط رزرو را جویا شوید.
1683373102 455 جاهای دیدنی کویت
• بازار 360
بزرگترین و معروف ترین مرکز خرید کویت که در شهر کویت و منطقه الزهرا قرار گرفته است. یک مجموعه لوکس با انواع برندها، با یک باغچه عمودی غول پیکر و زیبا و انواع و اقسام رستوران ها و کافه های لوکس که معماری جذابش حتما چشم شما را هم خواهد گرفت. یک مرکز خرید دایره ای که نام 360 درجه خود را از شکل معماری جالبش گرفته است. باغ خورشید مجموعه ای از 21000 گیاه است که قرار است نقش فیلتر زیستی این مجموعه را ایفا کنند و البته نمای بسیار زیبایی به وجود آورده اند. چندین مجموعه سرگرمی نیز زینت بخش نهایی این مجموعه است.360 لذت گذراندن یک روز لوکس در کویت است.

• کاخ سیف
در هر کشور امیرنشین، آن هم ثروتمند و عربی، حتما یک کاخ درخور توجه و زیبا هم حضور دارد که حتما باید سری به آن بزنید. کاخ متعلق به خانواده سلطنتی است و سقف های طلااندود و کاشی کاری های بی نظیر و هنرمندانه اش در تمام جهان بر سر زبان هاست. این کاخ نمایانگر تمام و کمال معماری اسلامی است. کاخ هنوز هم در مراسمات و رویدادهای خاص مورد استفاده قرار می گیرد اما بازدید از آن برای عموم آزاد است.
روستای قدیمی کویت
• روستای قدیمی Failaka
یک روستا با خانه های بزرگ و قدیمی در جزیره Failaka که شما را به روزگار دور کویت می برد. جزیره در بیست کیلومتری شهر کویت و در میان آغوش خلیج فارس قرار دارد. در یک کلام این روستا یعنی، زندگی به سبک کویتی ها آن هم در میان اسب ها و لذت شترسواری در بیابان به دور از مدرنیته فراگیر این روزها. یک کاخ موزه و بنای قدیمی هم از دیگر جاذبه های این روستاست.
چندین سکه و برنز متعلق به عصر برنز و معبد در این منطقه کشف شده است. برخی بر این باورند که روزگاری یونانی ها در این جزیره حضور داشته اند. روستا در نزدیکی ساحل Wanasa قرار دارد که انواع و اقسام ورزش های هیجان انگیز آبی را در ساحلی با آب های شفاف و شیشه ای و شن های طلایی کمی آن طرف تر از روستایی بیایبانی به بازدیدکنندگان ارائه می کند. ساحل اختصاصی برای خانواده ها، رستوران و قایق از جمله امکانات ساحل است.
این جزیره یکی از توریست پذیرترین مناطق کویت است. بهترین فصل سفر به جزیره اوایل بهار است. نسیمی ملایم و هوایی دلچسب همزمان با رویش گیاهان و باز شدن غنچه ها این جزیره را به مقصدی ایده آل برای تفریح تبدیل می کند.
سیاره جادویی کویت
• جزیره سبز
دیدن این حجم از سبزی در کویت مثل یک معجزه است که به لطف پیشرفت علم و تکنولوژی میسر شده است. این جزیره یک جزیره مصنوعی است که مکانی ایده آل برای تفریح و استراحت است. شن ها، صخره ها، نهال ها و بوته های این جزیره از خارج از خاک کویت تامین شده است. یک استخر عمیق و وسیع، سالن آمفی تئاتر، برج توریستی که نمای کلی از جزیره را در برمی گیرد و چند قلعه کوچک از جاذبه های جزیره است.
در این جزیره چشمتان به جمال آبشارها نیز روشن می شود. سمت دیگر جزیره محیطی آرام تر متشکل از رستوران، فضای بازی کودکان، پیست دوچرخه سواری، مسیر پیاده روی و زمین فوتبال و همچنین فضایی بزرگ و سرسبز برای برگزاری پیک نیک قرار دارد. شاید باورتان نشود که این گوهر سبز رنگ و پرآب در دل کویری همچون کویت سر از خاک برآورده است، اما انگار کویتی ها هیچ مشکلی را لاینحل نمی دانند!
ساحل
• ساحل Al Kout
کویت یکی از کشورهایی است که زیباترین و طولانی ترین خطوط ساحلی خاور میانه را دارد. سواحلی زیبا با وزش نسیمی ملایم از سمت خلیج فارس و آفتابی ملایم که لذت یک شنای عالی و دلچسب را در سواحل عمومی خود فراهم می کند. انواع پارک ها و باشگاه های ساحلی نیز امکانات فراوانی را برای فراهم آوردن جدیدترین تفریحات آبی ارائه می دهند. ساحل Al Kout یکی از بهترین سواحل کویت است. ساحلی زیبا با شن های سفید و آب های نیلگون که بیشترین خط ساحلی را در میان سواحل کویت دارد.
کافه ها و رستوران های ساحل نیز محیط دوست داشتنی را برایتان فراهم می کنند البته این ساحل امکانات باربیکیو را نیز فراهم کرده است. یک فواره زیبا در کنار ساحل قرار دارد که موسیقی ملایمی نیز در کنار آن پخش می شود. اغلب مردم در کنار این فواره به تماشای ساحل می نشینند. این ساحل در 40 کیلومتری شهر کویت و در جزیره Fahheel قرار داد.
موزه ملی کویت
• موزه ملی کویت
موزه ملی هر کشوری عصاره تاریخ و سرگذشت، فرهنگ و آداب و رسوم آن کشور و بسیار قابل احترام است. موزه ملی کویت نیز به راستی نمایانگر تاریخ پرشکوه و غنی کویت است. این موزه توسط یک معمار مشهور فرانسوی طراحی شده است تا نمایانگر سنت ها و آداب و رسوم کویت باشد. موزه از پنج ساختمان در یک باغ تشکیل شده که نمایانگر باغ های سنتی عربی است.
مجسمه ها، آثار باستانی، نمونه یک خانه کویتی قبل از هجوم مدرنیته، عکس هایی تاریخی و تاریخچه ای از خاندان سلطنتی صباح بخش هایی از این موزه زیبا هستند. موزه در نزدیکی کاخ سیف و ساختمان پارلمان در خیابان خلیج در شهر کویت قرار گرفته و بازدید از آن رایگان است. درب های موزه بجز روزهای یکشنبه برای بازدید عموم گشوده می شود.

چرا مردان تایلندی پیش از ازدواج صومعه‌نشین می‌شوند
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر