لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> جنگل گیسوم رشت
جنگل  گیسوم رشت

جنگل گیسوم رشت

پارک جنگلی و ساحل گیسوم در 17 کیلومتری شهرستان تالش و در منطقه ای بسیار زیبا و چشم نواز قرار دارد. برای افرادی که قصد دارند از دغدغه های زندگی شهری و تنش های زندگی روزمره برای ساعاتی دور شوند و به طبیعتی بکر و منحصربفرد پناه ببرند، جنگل گیسوم گیلان بهترین انتخاب است. پارک جنگلی گیسوم با پوشش گیاهی زیبا و گونه های جانوری شگفت انگیز خود نظر بسیاری از مسافران و گردشگران را به خود جلب کرده است. در ادامه این مطلب با زیبایی های این منطقه گردشگری زیبا در استان گیلان بیشتر آشنا می شویم.

فاصله ی جنگل گیسوم تا رشت

حدود 5 ساعت زمان می برد تا بتوان یک دل سیر از این جنگل سرسبز و زیبا دیدن کرد. جنگلی در 17 کیلومتری شهرستان تالش و در 88 کیلومتری رشت قرار دارد و به وسعت حدود 80 هکتار است که دارای انواع مختلفی از گونه های جانوری و گیاهی است. در پایان این جنگل به ساحل گیسوم می رسیم که از سواحل منحصربفرد این منطقه است. در مسیر عبور از این جنگل یک جاده باریک وجود دارد که شاخه های درختان بلند و تنومند این جنگل مانند یک تونل سبز این جاده را احاطه کرده اند. پیاده روی در این مسیر و لذت بردن از فضای طبیعی و صدای پرندگان از هیجان انگیز ترین و لذت بخش ترین بخش های بازدید از این جنگل است. این جنگل زیبا در 7 کیلومتری شهر زیبای اسالم استان گیلان قرار دارد. جنگل گیسوم در واقع یک منطقه جلگه ای است که دارای 76 گونه گیاهی متنوع است که همه آن ها را می توان با گشت و گذار در میان جنگل مشاهده کرد. از میان گونه های گیاهی این جنگل زیبا می توان به درختان آزاد، ازگیل، انجیر، سیب، انار، آلو، زردآلو، انجیلی شاره کرد. مشهور ترین گونه های جانوری این جنگل پلنگ، قرقاول، خرس قهوه ای، راسو، خرگوش، گیلانشاه و روباه اشاره کرد.
جاده ای در جنگل گیسوم
این پارک جنگلی زیبا در مسیر رشت به رامسر و در یک منطقه طبیعی به نام پره سر قرار دارد. یکی از ویژگی های متفاوت و منحصربفرد این جنگل فاصله کم آن با دریا است. مسافران بعد از طی مسافت 3 کیلومتری از جنگل به یک ساحل زیبا می رسند که امکانات تفریحی، ورزشی و بازارگردی برای آنان فراهم گشته است. نام این جنگل از نام روستایی در همین منطقه یعنی منطقه پره سر شهرستان تالش گرفته شده است. روستای گیسوم از توابع شهرستان تالش است و در مسیر تالش به آستارا قرار دارد.
در صورت تمایل به رزرو هتل در جنگل گیسوم سپس گشت و گذار در این منطقه می توانید هم هتل های تالش و هم هتل های آستارا را انتخاب نمایید.

نمای جاده در جنگل گیسوم

آبشار لونک رویایی در دل جاده دیلمان
ادامه مطلب

فصل های مختلف در جنگل گیسوم

جنگل گیسوم به عنوان یکی از مهم ترین جاهای دیدنی رشت و حومه و از محبوب ترین جاذبه های گردشگری استان گیلان به شمار می رود که هر فصل آن زیبایی خاص خود را دارد. فصل بهار فصل شکوفایی جوانه ها بر روی شاخه های درختان است. جنگل گیسوم در فصل بهار حال و هوای متفاوتی دارد و گویی همه چیز برای تولد دوباره جنگل آماده شده است. سایه شاخه های درختان تنومند و پربار این جنگل یک پناهگاه طبیعی برای گریز از آفتاب سوزان تابستان است. گردشگران در فصل تابستان می توانند در ساعاتی از روز در زیر سایه درختان این جنگل به استراحت بپردازند و با نزدیک شدن غروب خورشید و خنک شدن هوا به ساحل گیسوم بروند و از تفریحات آبی و ساحلی مانند قایق سواری، تمشای اسب ها و اسب سواری، جت اسکی، پاراگلایدر و موتور چهارچرخ لذت ببرند.
ساحل گیسوم
درختان گیسوم
فصل پاییز رومانتیک ترین و رویایی ترین فصل برای سفر به جنگل گیسوم است. قدم زدن در طبیعت رومانتیک و رویایی و تماشای درختان رنگارنگ به شکل هنرمندانه به رنگ های مختلف قرمز و زرد و سبز درآمده اند، از کارهای خاطره انگیز در جنگل گیسوم در فصل پاییز است. فصل زمستان اوج زیبایی جنگل گیسوم است، زمانی که درختان به طور کامل سپید پوش می شوند و چشم اندازی رویایی ایجاد می کنند.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر