خانه >> ایرانگردی >> جاهای دیدنی رشت، شهر باران‌های عاشقانه
جاهای دیدنی رشت

جاهای دیدنی رشت، شهر باران‌های عاشقانه

چشمانتان را بببنید و بوی باران را دنبال کنید تا نم نم آن را بر گونه‌های خود حس کنید و خود را در شهر رشت پیدا کنید. به رشت سفر می‌کنیم جایی که گردشگران آن را به دروازه سبز بهشت مانند می‌کنند. جایی که بارش‌های گاه و بی‌گاه عاشقانه‌اش به راحتی دل از هر کسی می‌برد. بعد از بازدید از جاهای دیدنی رشت، از این سفر به عنوان یکی از بهترین گردش‌های عمرتان یاد خواهید کرد.

ییلاق رشت

رشت مرکز گیلان در شمال ایران به‌عنوان شهری امروزی شناخته‌ می‌شود که با وجود مدرن بودن هنوز اهالی آن پایبند آداب و رسوم خود هستند.

رشت کجا بریم؟

پارک جنگلی سراوان
منبع عکس گوگل مپ

بهتر است به سراغ اصل مطلب برویم؛ سوالی که برای یافتن پاسخ آن دست به قلم شده‌ایم تا راهنمای شما در گوشه‌ای از شمال ایران باشیم. رشت کجا برویم؟ برای این پرسش، جواب‌های بسیاری داریم، که گلچینی از آن‌ها را آماده کرده‌ایم تا شما نیز از سفر خود بیشترین بهره را ببرید.

۱- کاروانسرای عباسی گیلان

کاروانسرای شاه عباسی رشت در دوره صفویه
منبع عکس: گوگل مپ

همین ابتدای راه را می‌خواهیم با یکی از جاهای دیدنی رشت در عصر صفویه آغاز کنیم که برخی آن را به نام لات می‌شناسند. لات به معنای زمین‌های صاف است و به موقعیت اینجا اشاره دارد. کاروانسرای عباسی گیلان در دوران حمله روس‌ها به پادگان نظامی تبدیل می‌شود و در همان دوره آسیب‌های زیادی می‌بیند.

در ساخت این جاذبه از مصالحی چون آجر، ساروج، سنگ و آهک استفاده شده است. کاروانسرای عباسی در حال حاضر بعد از تعمیرات انجام شده، میزبان مسافران و گردشگران استان گیلان به صورت اقامتگاه و رستوران می‌باشد. کاروانسرای عباسی در سال ۱۳۵۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آدرس جاده قزوین رشت، ۴ کیلومتری امامزاده هاشم
لوکیشن لوکیشن کاروانسرای عباسی رشت بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری ۷ تا ۲۲
هزینه ورودی رایگان
تلفن 01334502019

۲- موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی رشت

موزه باستانی و مردم شناسی رشت، خانه حسین کسمایی
منبع عکس: گوگل مپ

به سراغ جایی برویم که ما را با مردم این دیار و آداب و رسوم آن‌ها بیشتر آشنا می‌کند. موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی از جاهای دیدنی رشت است که بازدید از آن برایتان جالب خواهد بود. در این موزه مجسمه و ماکت‌های دیده می‌شود که زندگی بومی مردم رشت را معرفی می‌کند.

موزه باستانی و مردم شناسی رشت، خانه حسین کسمایی
منبع عکس: گوگل مپ

این موزه در قدیم خانه شاعر و روزنامه‌نگار مشهور به نام میرزاحسین خان کسمایی بوده است. بخش باستان‌شناسی موزه در زیرزمین این ساختمان قرار دارد و در آن انواع اشیا قدیمی، دست‌سازه، اسکلت و وسایل قدیمی که در این شهر کشف شده است دیده می‌شود. تبدیل شدن این خانه به موزه به دوره پهلوی در سال ۱۳۴۹ می‌رسد که توسط وزارت فرهنگ و هنر خریداری شد و بعد از انقلاب وسایل بیشتری به آن اضافه شد.

آدرس سبزه میدان، خیابان طالقانی
لوکیشن لوکیشن موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی رشت بر روی نقشه گوگل مپ

۳- سبزه میدان

سبزه میدان رشت و تندیس شیون فومنی
منبع عکس: گوگل مپ

یکی از جاهای دیدنی رشت که بدون شک گذر شما به آن خواهد افتاد، سبزه میدان است. این میدان یکی از قدیمی‌ترین میدان‌های شهر می‌باشد که به دلیل بزرگی و فضایی که دارد، تبدیل به یک پارک محلی شده است.

در داخل سبزه میدان شما سردیس‌های متعددی از بزرگان ایرانی و همینطور یک کتاب خانه کوچک مشاهده می‌کنید که پاتوقی برای دانشجویان است. در تمامی ساعات روز حتی در ایام پیک و ساعات شلوغ روز، شما عده‌ای را در حال غذا دادن به پرندگان در این میدان خواهید دید.

آدرس رشت، سبزه میدان
لوکیشن لوکیشن سبزه میدان رشت بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری ۲۴ ساعته
هزینه ورودی رایگان

۴- برج ساعت رشت

برج ساعت رشت
منبع عکس: گوگل مپ
یکی دیگر از جاهای دیدنی رشت برج ساعت است که در واقع یک فانوس دریایی قدیمی می باشد. کاخ میان پشته موزه ای است که اسلحه های نظامی مربوط به دوران صفویه تاکنون به نمایش گذاشته شده است. گورستان لهستانی ها محل دفن مهاجران لهستانی است که در زمان حمله نازی ها به اینجا گریخته اند.
آدرس رشت، میدان شهرداری
لوکیشن لوکیشن برج ساعت رشت بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری ۲۴ ساعته
هزینه ورودی رایگان

۵- خانه میرزا کوچک خان جنگلی

خانه قدیمی میرزا کوچک خان جنگلی
منبع عکس: گوگل مپ
اماکن دیدنی که در شهر رشت قرار دارند زیاد هستند. یکی از آن ها که بسیار دیدنی است خانه میرزا کوچک خان جنگلی می باشد. نام واقعی میرزا کوچک خان یونس استاد سرایی است. شاید تعداد معدودی از افراد با نام واقعی آن آشنا باشند و بسیاری او را با رهبری جنبش جنگل می شناسند.
این بنا در سال 81 بازسازی شد و دارای دو طبقه است که در طبقه پایین آن نمایشگاه ها برگزار می شوند و طبقه بالا محل زندگی میرزا کوچک خان و خانواده وی بوده است.
او در سال 1300 پس از نبردی عظیم با قوای دولتی به کوه های تالش پناه برد و بر اثر سرما در گذشت. جسد میرزا کوچک خان در محله سلیمان داراب رشت دفن شده است که سالیانه محل بازدید گردشگران زیادی است.
آدرس رشت، میدان معلم، خیابان استاد سرا
لوکیشن لوکیشن خانه میرزا کوچک خان جنگلی بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری ۹ تا ۱۳ و ۱۵ تا ۲۰:۳۰
تلفن 01333242366

۶- موزه میراث روستایی گیلان

موزه میراث روستایی رشت
منبع عکس: گوگل مپ
موزه میراث روستایی گیلان موزه بسیار جالبی است که زندگی روستائیان این خطه را به زیبایی تصویر کرده است. موزه یاد شده نمایش خارق العاده ای از کار، زندگی، صنایع دستی گیلان، مزرعه های برنج، خوراک های محلی، پوشش مردمان روستایی و غیره است.
این موزه که در فضای باز قرار دارد مورد استقبال زیادی از گردشگران قرار گرفته است. افراد هنگام بازدید از موزه میراث روستایی عکس های زیبایی به یادگار می گیرند و در اطراف آن بازارچه هایی قرار دارند که صنایع دستی می فروشند.
اگر زمان بگذارید می توانید ساخت این صنایع دستی را از نزدیک مشاهده کنید؛ زیرا کارگاه های کوچکی نیز در این موزه وجود دارند که حصیربافی و کوزه گری ازجمله نمونه های قابل مشاهده هستند.
همچین زنانی با لباس های محلی به پخت نان و یا آش مشغول هستند و عطر خوش نان داغ و تازه شما را وادار می کند که از آن ها خرید کنید. مکان هایی برای سرو چای و برگزاری مراسم گوناگون نیز در این موزه وجود دارد. موزه درون پارک جنگلی سراوان رشت در 18 کیلومتری این شهر قرار دارد.
آدرس گیلان، کیلومتر ١٨ آزادراه رشت – قزوین، نرسیده به پلیس راه، کیلومتر ۳ جاده‌‏ سراوان – شفت
لوکیشن لوکیشن موزه میراث روستایی گیلان بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری  ۶ تا ۱۸
تلفن 01333690970

۷- مدرسه شاهپور رشت

مدرسه شاپوری،دبیرستان شهید بهشتی
منبع عکس: گوگل مپ

دبیرستان شاهپور رشت که در حال حاضر دبیرستان شهید بهشتی نام دارد، در زمان قاجاریه به دست آلمان ها بنا شد و در سال 1315 به بهره برداری رسید. جالب است بدانید اگر از بالا به این مدرسه نگاه کنید مانند یک عقاب است.

این مدرسه به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. بزرگان زیادی مانند محمّد معین، مجید سمیعی و هوشنگ ابتهاج سمیعی در این مدرسه تحصیل کرده اند. مدرسه شاهپور رشت در نزدیکی میدان فرهنگ این شهر قرار دارد.

آدرس رشت، میدان فرهنگ، ابتدای خیابان آزادگان
لوکیشن لوکیشن مدرسه شاهپور رشت بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری ۷ تا ۱۷
تلفن 01333323370

۸- بازار روز رشت

غرفه های فروش مواد غذایی در بازار روباز رشت
منبع عکس: گوگل مپ

این بازار خود مکانی بسیار جذاب برای گردشگران است. کاروانسراهای دوران قاجار و پهلوی تبدیل به بازارهای روز این شهر شده اند و با قدم زدن در آن ها می توان به طور مستقیم با فرهنگ گیلانی ها آشنا شد.

بازار روباز رشت، بازار همیشه شلوغ است و در گوشه و کنار آن دست فروشانی با لهجه شیرین گیلکی خود مشغول فروختن محصولاتشان هستند. انواع میوه، سبزی، ماهی و سایر محصولات گیلان در این بازار به فروش می رسند.

آدرس رشت، خیابان امام
لوکیشن لوکیشن بازار رشت بر روی نقشه گوگل مپ
هزینه ورودی رایگان

۹- خانه قدیری رشت

خانه قدیری رشت
منبع عکس: گوگل مپ

این خانه یک بنای تاریخی مربوط به دوران قاجار است که در شرق سبزه میدان رشت قرار گرفته است. خانه قدیری رشت اکنون پژوهشکده میراث فرهنگی است و بنای ساختمان توسط محمد ولی خان تنکبانی که حمکران گیلان بود بنا شده است. این اثر تاریخی در فهرست آثار تاریخی ایران ثبت ملی شده است.

آدرس رشت ضلع شرقی سبزه میدان، انتهای کوچه اختیاری
لوکیشن لوکیشن خانه قدیری رشت بر روی نقشه گوگل مپ

۱۰- باغ محتشم رشت

باغ محتشم رشت

پارک قدیمی محتشم که به عنوان قدیمی ترین پارک شهر رشت خوانده می شود در این شهر وجود دارد که قدمت آن به دوران ناصرالدین شاه قاجار باز می گردد. مالک آن اکبرخان بیگلربیگی بود که از حکمرانان قدیمی گیلان به شمار می رفت. بعد از وی صادق خان اکبر محتشم الملک که به وی لقب سردار معتمد را داده بود این باغ را خرید و پس از آن باغ به نام باغ محتشم شهرت گرفت.

آدرس رشت، بلوار حافظ، کنار رودخانه گوهر رود
لوکیشن لوکیشن باغ محتشم رشت بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری ۲۴ ساعته
هزینه ورودی رایگان

۱۱- ساغریسازان

محله قدیمی ساغریسازان رشت
منبع عکس: گوگل مپ

ساغریسازان یکی دیگر از جاهای دیدنی رشت است که پیشنهاد می‌کنیم به سراغ آن بروید. اگر شما نیز در مورد نام اینجا کنجکاو شده‌اید باید بگوییم، ساغری در واقع نام نوعی از کفش چرم است که در زمان قدیم استفاده می‌شد. محله ساغریسازان نیز همان‌طور که از نامش پیداست محل دباغی چرم و ساخت این کفش‌ها بوده است.

جواهردشت کجاست؟
ادامه مطلب

ساختار و معماری این محله مثل زمان قدیم همچنان حفظ شده است. اگر اهل عکاسی باشید پیشنهاد می‌کنیم حتما از اینجا دیدن کنید که سوژه‌های نابی را شکار می‌کنید. حمام حاجی، خانه سمیعی‌ها، خانه فرهنگ و خانه‌های قدیمی دوره قاجار از جاذبه‌هایی است که در ساغریسازان رشت می‌توانید بازدید کنید.

آدرس رشت، بلوار مطهری، خیابان ساغری‌سازان
لوکیشن لوکیشن محله ساغریسازان رشت بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری ۲۴ ساعته
هزینه ورودی رایگان

۱۲- پارک دانشجو

پارک دانشجو رشت
منبع عکس: گوگل مپ

پارک‌‌ها از جاذبه‌هایی هستند که می‌توانیم از آن‌ها به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی رشت نام ببریم که مخاطبان بسیاری دارد. پارک دانشجو با مساحت ۷۰۰۰۰ مترمربع در ضلع شرقی شهر رشت قرار دارد. این پارک در سال ۱۳۷۷ تاسیس شد و از آن زمان تا کنون به یکی از جاهای دیدنی محبوب گردشگران در این شهر تبدیل شده است.

تفریحات و امکاناتی که در پارک دانشجو وجود دارد:

  • پیست دوچرخه سواری
  • میز پینگ‌پنگ
  • میز شطرنج
  • سرویس بهداشتی
  • وسایل ورزشی
  • امکان ماهیگیری در دریاچه
آدرس رشت، خیابان حافظ آباد، خیابان ساعی
لوکیشن لوکیشن بوستان دانشجو بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری ۲۴ ساعته
هزینه ورودی رایگان

۱۳-  بوستان کشاورز

بوستان کشاورز رشت
منبع عکس: گوگل مپ

باغ کوچصفهانی یا بوستان زیبای کشاورز نام یکی دیگر از جاهای دیدنی رشت است که از محبوبیت بالایی بین اهالی شهر و گردشگران برخوردار می‌باشد. این بوستان سبز و قدیمی با درختان زیبا در زمینی به مساحت ۳۲۰۰۰ هکتار ایجاد شده است.

معماری طبقاتی بوستان کشاورز به پارک ساعی تهران شباهت دارد. تفریح و شادی بچه‌ها در پارک و استراحت و دور هم نشستن بزرگ‌ترها از بهترین کارهایی است که با بودن در بوستان‌ها به خودتان هدیه می‌دهید.

امکانات و تفریحات بوستان کشاورز:

  • زمین بازی
  • وسایل ورزشی
  • سرویس بهداشتی
  • کتابخانه
  • برپایی پیک‌نیک
  • پیاده‌روی
آدرس رشت، رودبارتان،خیابان معراج، خیابان رسالت
لوکیشن لوکیشن بوستان کشاورز بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری ۲۴ ساعته
هزینه ورودی رایگان

۱۴- خانه ابریشمی

خانه تاریخی ابریشمی رشت
منبع عکس: گوگل مپ

مقصد بعدی ما در لیست جاهای دیدنی رشت خانه ابریشمی است. خانه ابریشمی رشت را حاج میر اسماعیل حاکمی، کلانتر قدیمی رشت ساخته و در سال ۱۳۱۸ حاج میرزا احمد ابریشمی آن را خریداری می‌کند. نام خانه ابریشمی از آخرین صاحب آن گرفته شده است.

این خانه در حال حاضر در اختیار بنیاد ملی نخبگان گیلان است و برای بازدید از بخش‌های مجاز آن باید هماهنگی‌های لازم را انجام دهید. این عمارت دو طبقه با سقف‌های آیینه و گچ‌بری‌های زیبا، دوستداران معماری و خانه‌های قدیمی را شیفته خود می‌سازد. دو تالار با نام‌های تالار آیینه و تالار چینی در این عمارت قرار دارد که متاسفانه بازدید از آن‌ها برای عموم آزاد نیست.

آدرس رشت، ضلع جنوب شرقی میدان صیقلان، انتهای کوچه شاعری
لوکیشن لوکیشن خانه ابریشمی بر روی نقشه گوگل مپ

۱۵- میدان شهرداری رشت و پیاده‌راه علم الهدی

میدان شهرداری و پیاده رو علم الهدی رشت در یک روز بارانی
منبع عکس: گوگل مپ

از دیگر جاهای دیدنی رشت که در مرکز این شهر با جلوه‌ای باشکوه و سفیدرنگ خود را به شما نشان می‌دهد میدان شهرداری رشت است. برای دیدن چهره‌ واقعی رشت پیشنهاد می‌کنیم لحظاتی را به دیدن این میدان مشغول شوید که در خود جاذبه‌های بسیاری دارد.

ساختمان شهرداری، مسیر سنگ فرش منتهی به سبزه‌ میدان رشت، مجسمه میرزای جنگلی، کتابخانه ملی و اداره پست و تلگراف از بناهای تاریخی و قدیمی هستند که در کنار این جاذبه جمع شده‌اند. مجموعه کاخ شهرداری در سال‌های ۱۲۸۶ تا ۱۳۰۵ به دستور رضاخان پهلوی و الگو از سن پترزبورگ روسیه ساخته شده است. این کاخ در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است.

اما خیابانی که میدان شهرداری را به سبزه میدان رشت وصل می‌کند؛ خیابان علم الهدی از دیگر جاهای دیدنی رشت است. این خیابان اولین خیابان پیاده‌رو شمال ایران است که در سال ۱۳۱۰ احداث شد. قدم زدن در خیابان و طی کردن مسیر بین دو جاذبه مهم شهر در کنار درختان و فضای سبز اینجا یکی از تفریحاتی است که در رشت وجود دارد.

آدرس رشت، میدان شهرداری، خیابان علم الهدی
لوکیشن لوکیشن میدان شهرداری رشت بر روی نقشه گوگل مپ
هزینه ورودی رایگان
ساعت کاری ۲۴ ساعته

 ۱۶- بوستان مفاخر رشت

بوستان مفاخر رشت
منبع عکس: گوگل مپ

در سفر به رشت اگر به دنبال فضای دنج و آرام برای تفریح و قدم زدن می‌گردید پیشنهاد می‌کنیم سری به بوستان مفاخر رشت بزنید. پارک مفاخر از جاهای دیدنی رشت است که بخش‌های مختلفی از آن با نام مفاخر و بزرگان استان گیلان نام‌گذاری شده است. درختان قدیمی توسکا، افرا، بلوط و کاج در کنار فضای سبز پوشیده بر زمین، از اینجا محیطی دلنشین و آرام‌بخش ساخته‌اند.

در قدیم اینجا را با نام‌های باغ چمارسرا، باغ بذر و باغ سالار می‌شناختند. رودخانه گوهر رود از کنار این بوستان می‌گذرد و منظره‌ زیبایی ایجاد کرده است. قدمت این بوستان به سال ۱۳۲۶ می‌رسد.

آدرس رشت، بلوار شهید بهشتی، خیابان هنر
لوکیشن لوکیشن بوستان مفاخر بر روی نقشه گوگل مپ
هزینه ورودی رایگان
ساعت کاری ۲۴ ساعته

17- آرامگاه میرزا کوچک خان

آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی و تندیس میرزا کوچک خان
منبع عکس: گوگل مپ

به معرفی آرامگاه سردار جنگل از مفاخر گیلان می‌رسیم که از جاهای دیدنی رشت است. آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی در گورستان سلیمان داراب این شهر قرار دارد. بنای آجری که با رسیدن به این گورستان نظر شما را جلب می‌کند آرامگاه سردار جنگل است. این بقعه بعد از انقلاب به شکل معماری سنتی با بنای هشت ضلعی برای یاد‌بود سردار جنگل در این مکان ساخته شد.

شهرت این شخص به دلیل رهبری مبارزات فداکارانه علیه روس‌های اشغالگر بود که هنوز هم بین مردم جایگاه بلندی دارد. میرزا کوچک خان جنگلی در پاییز سال ۱۳۰۰ به دست نیروهای روسی کشته شد. در این گورستان، محل دفن بزرگانی دیگر چون ابراهیم فخرایی، میرزا حسین خان کسمایی و شیون فومنی شاعر گیلانی نیز دیده می‌شود.

آدرس رشت، سلیمان داراب، بلوار شیون فومنی، کوچه سمیه
لوکیشن لوکیشن آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری ۲۴ ساعته
هزینه ورودی رایگان

جاهای دیدنی گلسار رشت

محله گلسار، بالا شهر رشت
منبع عکس: گوگل مپ

محله گلسار در شمال شهر رشت قرار دارد و با وجود مراکز تفریحی، تجاری، رفاهی و… به یکی از جاهای دیدنی رشت تبدیل شده است. درختان سرسبز و محیط لوکس این منطقه شما را تشویق به پیاده‌روی و بازارگردی می‌کند که نباید از آن غافل شد. در سفر به رشت اگر گذرتان به محله گلسار رشت افتاد از جاذبه‌های که در ادامه معرفی می‌کنیم دیدن کنید که برایتان خالی از لطف نخواهد بود.

۱- پارک ملت رشت

پارک ملت رشت در محله گلسار
منبع عکس: گوگل مپ

این پارک که به سیاه باغ معروف بوده و بزرگترین پارک رشت است. در پارک ملت رشت آکواریوم بزرگی احداث شده که بیش از 680 ماهی کمیاب تزئینی متعلق به بخش های شمالی و جنوبی کشور در آن نگهداری می شوند. این پارک کمپ های مجهز زیادی برای اسکان مسافران دارا است و انجمن نجوم ثاقب استان گیلان نیز در آن مستقر هستند.

آدرس میدان گلسار، بلوار گلسار به سمت ایستگاه انزلی
لوکیشن لوکیشن پارک ملت رشت بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری ۲۴ ساعته
هزینه ورودی رایگان
تلفن 01333759911

۲- مرکز خرید گلسار رشت

مرکز خرید گلسار رشت
منبع عکس: گوگل مپ

مرکز خرید گلسار رشت از مهمترین مراکز خرید گیلان است که یکی از جاهای دیدنی رشت نیز به حساب می‌آید. این مجتمع تجاری در ۶ طبقه ساخته شده است و از غرفه‌های فروش متعدد و متنوعی تشکیل شده است. در مرکز خرید گلسار انواع کالاهای ایرانی و خارجی از جمله لوازم خانگی، پوشاک کیف و کفش و… از بهترین برند‌ها به خریداران عرضه می‌شود. از امکانات رفاهی اینجا می‌توان به فودکورت و کافی‌شاپ اشاره کرد.

آدرس رشت، بلوار گلسار، نبش خیابان ۱۰۸
لوکیشن لوکیشن مرکز خرید گلسار بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری شنبه تا پنج‌شنبه ۶ تا ۲۱
هزینه ورودی رایگان
تلفن 01333128000

۳- مرکز خرید دیلمان

مرکز خرید دیلمان رشت
منبع عکس: گوگل مپ

مرکز خرید دیلمان از دیگر جاهای دیدنی رشت است که برای خرید سوغات، بازارگردی و البته تفریح می‌توانید به آن سر بزنید. مرکز خرید دیلمان در سال ۱۳۹۵ در مساحتی حدود ۲۲۰۰۰ متر مربع با ۱۲۲ واحد تجاری افتتاح شد.

این مرکز تجاری با امکانات رفاهی مناسب و غرفه‌های فروشگاهی متنوع توانسته محبوبیت خوبی بین گردشگران و اهالی رشت پیدا کند. در غرفه‌های فروشگاهی این پاساژ انواع کالا‌های لوکس از جمله لوازم آرایشی، کیف و کفش، ساعت، پوشاک و… با کیفیت بالا ارائه می‌شود.

امکانات و تفریحات مرکز خرید دیلمان:

  • سالن بازی کامپیوتری
  • پارکینگ
  • رستوران و کافی شاپ
  • فست فود
  • هایپرمارکت
آدرس رشت، بلوار دیلمان شرقی، بین دکتر حسابی و همت
لوکیشن لوکیشن مرکز خرید دیلمان بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری ۱۰ تا ۲۳
هزینه ورودی رایگان
تلفن 01333752615

۴- برج گلسار

رستوران برج تفریحی تجاری گلسار رشت
منبع عکس: گوگل مپ

اگر اهل تفریح و خوش‌گذرانی هستید و دنبال جایی لوکس برای ورزش، بازارگردی و کافه و رستوران می‌گردید؛ در لیست جاهای دیدنی رشت، برج گلسار را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این برج در ۱۲ طبقه در منطقه لوکس گلسار رشت واقع شده است. وجود کافه‌های متعدد با منو‌های لذیذ سبب حضور پر رنگ گردشگران و اهالی شهر در این برج شده است.

امکانات و تفریحات برج گلسار رشت:

  • رستوران
  • کافی شاپ
  • باشگاه ورزشی
  • فودکورت
  • غرفه‌های فروش کالا
  • چشم‌انداز زیبا
  • پارکینگ اختصاصی
آدرس رشت، محله گلسار، بلوار توحید، میدان غزنوی
لوکیشن لوکیشن برج گلسار بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری ۹ تا ۲۳
هزینه ورودی رایگان

مکان‌های مذهبی و زیارتگاه‌های رشت

بارگاه امامزاده هاشم رشت
منبع عکس: گوگل مپ

در سراسر استان گیلان و اطراف شهر رشت، بقعه‌های متبرکه بسیاری وجود دارد. برخی از گردشگران برای زیارت و راز و نیاز با خداوند راهی این زیارتگاه‌ها می‌شوند. در این بخش تعدادی از مهمترین مکان‌های مذهبی و زیارتگاه‌های رشت را معرفی می‌کنیم.

۱-امامزاده هاشم رشت

امامزاده هاشم رشت
منبع عکس: گوگل مپ

امام زاده هاشم را همه مسافرانی که از رشت به سمت قزوین راهی می‌شوند در مسیر خود دیده‌اند و به خوبی می‌شناسند. این امامزاده در روستایی هم نام خود قرار دارد که از جاهای دیدنی رشت است. این زیارتگاه در دامنه کوه سراوان و در نزدیکی کاروانسرای عباسی است که فرصت خوبی برای بازدید از هر دو جاذبه در یک روز را دارید.

هتل دلتا گرگان، پروژه ای مدرن در خطه سرسبز شمال
ادامه مطلب

امام زاده هاشم از نوادگان امام علی (ع) است و بنای این آرامگاه در دوران قیام میرزای جنگلی آسیب‌های زیادی دیده که به مرور زمان مرمت و بازسازی بر روی آن انجام شده است.

آدرس رشت، ابتدای جاده رشت به قزوین، بخش سنگر، دهستان سراوان
لوکیشن لوکیشن امامزاده هاشم بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری ۲۴ ساعته
هزینه ورودی رایگان

۲- بقعه دانای علی

بقعه متبرکه دانای علی در رشت
منبع عکس: گوگل مپ

بقعه دانای علی از دیگر جاهای دیدنی رشت است که در دسته مکان های زیارتی این شهر قرار می‌گیرد. این بقعه در محله چمارسرا در میانه خیابان طالقانی قرار گرفته است. این بقعه مطلق به شخصی عارف و زاهد بوده که اهالی رشت برای او احترام زیادی قائل بوده‌اند. معماری و شکل گنبد بقعه دانای علی به گونه‌ای هنرمندانه ساخته شده که نظر گردشگران را به خود جلب می‌کند.

آدرس رشت، خیابان آیت الله طالقانی (بیستون)، نرسیده به سه‌راه رجایی
لوکیشن لوکیشن بقعه دانای علی بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری ۸ تا ۲۰
هزینه ورودی رایگان

3- آرامگاه خواهر امام رضا

امامزاده خواهر امام رضا
منبع عکس: گوگل مپ

اما آرامگاه دیگری که در لیست جاذبه‌های مذهبی رشت به سراغ آن می‌رویم زیارتگاهی به نام خواهر امام است. این امامزاده در مسجدی به همین نام واقع در کوچه سوخته تکیه قرار دارد.

گفته می‌شود آرامگاه متعلق به خواهر امام رضا است که در زمان حکومت عباسی به اینجا آمدند و در اثر بیماری فوت می‌کنند. حسن دیگر بازدید از این جاذبه با توجه به موقعیت جغرافیایی، نزدیک بودن به بازار محلی است که بین رشتی‌ها و گردشگران به ارزانی شهرت دارد.

آدرس رشت، بلوار مطهری، خیابان طالقانی، سوخته تکیه، محله خواهر امام
لوکیشن لوکیشن آرامگاه خواهر امام بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری ۸ تا ۲۳
هزینه ورودی رایگان

جاهای دیدنی طبیعی رشت

دریاچه سد سقالکسار
منبع عکس: گوگل مپ

استان گیلان شهر زیبای رشت به سبز بودن و داشتن طبیعت بهشتی شهرت دارد. طبیعتی که حتی با نگاه کردن به عکس‌های آن غرق لذت می‌شوید چه برسد به اینکه مدتی را در آن به تفریح و استراحت بپردازید. در ادامه شما را با جاذبه‌های طبیعی از جاهای دیدنی رشت آشنا می‌کنیم تا بتوانید در سفر به این شهر از آن بهره ببرید.

۱-دریاچه سد سقالکسار رشت

غروب آفتاب در دریاچه و سد سقالکسار
منبع عکس: گوگل مپ

ازجمله دیگر جاهای دیدنی رشت می توان دریاچه سد سقالکسار را نام برد. دلیل نامگذاری این دریاچه قرارگیری آن در نزدیکی روستایی با همین نام است. گردشگران می توانند در اطراف دریاچه یاد شده به انجام تفریحاتی نظیر قایق سواری، عکاسی و غیره بپردازند. بازدید از دریاچه سد سقالکسار رشت همه روزه امکان پذیر است و باید در نظر داشت هنگام ورود مبلغی به عنوان هزینه ورودی دریافت خواهد شد.

آدرس ۱۵ کیلومتری جنوب شهر رشت، دهستان لاکان، روستای سقالکسار
لوکیشن لوکیشن دریاچه سد سقالکسار رشت بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری ۲۴ ساعته
هزینه ورودی رایگان

۲- تالاب عینک

طبیعت زیبای تالاب عینک
منبع عکس: گوگل مپ

تالاب عینک تالابی بزرگ و زیبا است که در قسمت غربی رشت و در کنار پارک دانشجو قرار گرفته است. در تصویر هوایی این تالاب به شکل عینک دیده می شود از این رو به آن نام تالاب عینک داده‌اند. 

آدرس رشت، پل شهدای گمنام، پارک دانشجو
لوکیشن لوکیشن تالاب عینک بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری ۲۴ ساعته
هزینه ورودی رایگان

۳- بندر انزلی

خانه های رنگی در شهر زیبای بندر انزلی
منبع عکس: گوگل مپ
شهر بندر انزلی یکی از شهرهای استان گیلان است که هر سال پذیرای گردشگران بیشماری است. وقتی به رشت سفر می کنید، سفر به انزلی جزو لاینفک آن محسوب می شود؛ زیرا فاصله این شهر تا رشت از یک ساعت نیز کمتر است. جاهای دیدنی بندر انزلی بسیار زیاد و منحصر به فرد هستند که معروفترین آن ها تالاب انزلی است؛ تالابی بین المللی که در جنوب غربی دریای خزر قرار دارد.
این تالاب جهانی، تنوع زیستی فوق العاده ای دارد. تالاب دارای آب شیرین است و در سرتاسر آن نیلوفرهای آبی به زیبایی خودنمایی می‌کنند. رقص آن‌ها با موج‌های آب منظره‌ای بسیار زیبا را پدید آورده است. وقتی به بندرانزلی می‌روید قایق‌های زیادی وجود دارند که با کرایه کردن یکی از آن‌ها می‌توانید به دل نیزار تالاب بروید و عکس‌های خاصی بگیرید.
آدرس ۳۸ کیلومتری شمال رشت
لوکیشن لوکیشن بندر انزلی بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری ۲۴ ساعته
هزینه ورودی رایگان

۴- پارک جنگلی سراوان

قایق سواری در پارک جنگلی سراوان
منبع عکس: گوگل مپ

دیدن جنگل و پارک جنگلی‌های متعدد در شهر باران چیز عجیبی نیست. پارک جنگلی سراوان از مهمترین جنگل‌های بکر و زیبای رشت است که محبوبیت بالایی بین گردشگران گیلان دارد.

این پارک جنگلی با دلیل اینکه امکانات رفاهی متنوعی برای آن در نظر گرفته شده، بسیاری از مسافران برای جنگل نوردی و حضور در طبیعت آن را انتخاب می‌کنند. پارک جنگلی سراوان حدود ۱۵۰۰ هکتار وسعت دارد و سرتاسر آن با درختان کهنسال و اصیل و گیاهان متنوع پوشیده شده است.

امکانات و تفریحات پارک جنگلی سراوان:

  • جاده جنگلی
  • زمین پینت‌بال
  • موتورهای چهار چرخ
  • آلاچیق
  • قایق سواری
  • عکاسی
آدرس کیلومتر ۱۷ جاده رشت – تهران، سمت غرب جاده
لوکیشن لوکیشن پارک جنگلی سراوان بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری ۲۴ ساعته
هزینه ورودی رایگان

جاهای تفریحی رشت

تاب گردان در شهر شادی رشت
منبع عکس: گوگل مپ

تفریح و بازی از جذابیت‌های هر سفر است که نمی‌توان بی‌خیال آن شد. قصد داریم در لیست جاهای دیدنی رشت به معرفی جاهای تفریحی این شهر بپردازیم تا در کنار لذت بردن از طبیعت زیبا به تفریح و گردش نیز بپردازید.

۱-کارتینگ رشت

مجموعه تفریحی کارتینگ رشت
منبع عکس: گوگل مپ

یکی از پرطرفدارترین جاهای تفریحی رشت، کارتینگ هیجان انگیز آن است که در نزدیکی فرودگاه سردار جنگل رشت واقع شده است. شما در تمامی ایام سال به جز روزهای بارانی از ساعت ۱۳ الی ۱ بامداد می‌توانید از این پیست استفاده کنید. لازم به ذکر است که اندازه این پیست ۶۰۰ متر می‌باشد.

آدرس رشت، بلوار ولیعصر، کارتینگ
لوکیشن لوکیشن کارتینگ رشت بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری ۱۳ تا ۱
هزینه ورودی رایگان
تلفن 01333735111

۲- قصر بازی

مجموعه تفریحی قصر بازی
منبع عکس: گوگل مپ

اگر دنبال تفریح و هیجان در سفر به شمال ایران هستید، مجموعه قصر بازی شهر را به شما معرفی می‌کنیم. قصر بازی پارکی سرپوشیده دو طبقه در جاده رشت به بندرانزلی با مساحت ۷۵۰۰ مترمربع، فضایی برای تخلیه انرژی و داشتن روزی شاد است. در این مجموعه با وجود بازی‌های سالنی متنوع مثل بولینگ فایربال، پنالتی گل، چکش قدرت، ایرهاکی، فوتبال دستی، ماشین کوبنده، دارت و… حسابی به شما خوش می‌گذرد.

تفریحات و امکانات مجموعه قصر بازی:

  • کافی‌شاپ
  • رستوران
  • چایخانه سنتی
  • آمفی تئاتر
  • برگزاری مراسم تولد و دورهمی
  • پارکینگ
آدرس  رشت، کیلومتر 5 جاده رشت –  بندر انزلی
لوکیشن لوکیشن قصر بازی رشت بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری ۱۷ تا ۲۲
هزینه ورودی رایگان
تلفن 01334491208

۳- شهر شادی

مجموعه تفریحی شادی رشت
منبع عکس: گوگل مپ

آخرین جایی که در دسته مکان های تفریحی رشت به سراغ آن می‌رویم شهر شادی است. همانطور که از نام شهر شادی پیداست، قرار است حسابی به شما خوش بگذرد و سرگرم شوید. بازی در این مجموعه سن و سال نمی‌شناسد و بهتر است فقط به تفریح، خوشگذرانی و ترشح آدرنالین فکر کنید.

در این مجموعه وسایل بازی متنوع از جمله گردونه، چرخ‌وفلک، رنجر، فیلیپر، سورتمه، صندلی پرنده، قطار شادی، کشتی سورنا و… وجود دارد. شهر شادی رشت در سال ۱۳۷۰ با ۴ هکتار مساحت تاسیس شد و به یکی از بهترین تفریحگاه‌های رشت تبدیل شده است.

امکانات و تفریحات شهر شادی رشت:

  • کافه و رستوران
  • دریاچه مصنوعی
  • پارکینگ
  • فضای بازی
  • پیاده‌روی
آدرس  رشت، بلوار ولیعصر، روبروی فرودگاه
لوکیشن لوکیشن شهر شادی بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری ۶ تا ۲۳:۳۰
هزینه ورودی رایگان
تلفن 01333726544

روستاهای دیدنی رشت

روستای ییلاقی دیلمان رشت
منبع عکس: گوگل مپ

روستاگردی همیشه از بخش‌های جذاب سفرها به شمار می‌رود، اما روستایی که در شمال ایران آن هم استان گیلان باشد بی شک صفایی دیگر دارد. روستاهای گیلان و رشت با طبیعت بی‌نظیر و رویایی خود چنان از گردشگران دلبری می‌کنند که آرزو کنید ای کاش اهل اینجا بودید و کلبه‌ای ساده داشتید تا از طبیعت و هوای آن لذت ببرید.

۱-روستای استخرگاه رودبار

طبیعت بی نظیر روستای استخرگاه رودبا درنزدیکی رشت
منبع عکس: گوگل مپ

اگر با چشمانی بسته به اینجا بیایید، بعد از باز کردن دیده، باورتان نمی‌شود در رویا سیر می‌کنید یا واقعیت. روستای استخرگاه از جاهای دیدنی اطراف رشت است که حتی سخت‌پسندترین گردشگران را به راحتی راضی می‌کند. این روستا از توابع بخش رحمت آباد و بلوکات رودبار است و در دامنه کوه درفک قرار دارد.

دشت های زیبای روستای استخرگاه
منبع عکس: گوگل مپ

رفتن به روستایی در قلب سبز جنگل، هر گردشگر دوستدار طبیعتی را شیفته خود می‌سازد. جایی که می‌توانید قاب عکس‌های بی‌تکراری از آن ثبت کنید. علت نام گذاری این روستا، وجود دو استخر طبیعی است که در بخش غربی و شرقی روستا قرار گرفته‌اند. با وجود دو استخر و نزدیکی به جنگل، هوای مه آلود در بسیاری از روزهای سال بر اینجا حاکم است.

تفریحات روستای استخرگاه:

  • بازدید از خانه تاریخی
  • آبشار استخرگاه
  • طبیعت گردی
  • بازدید از جنگل
آدرس  ۳۵ کیلومتری رودبار، بخش رحمت‌آباد و بلوکات، دهستان دشتویل، روستای استخرگاه
لوکیشن لوکیشن روستای استخرگاه بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری ۲۴ ساعته
هزینه ورودی رایگان

۲- روستای ماسوله

نمایی از روستای پلکانی ماسوله

یکی دیگر از جاهای دیدنی و بسیار پرطرفدار رشت ماسوله، دهکده بینظیر و مملو از توریست است. انواع گردشگران داخلی و خارجی را می توان در این روستای کوچک مشاهده کرد. به طوری که گاهی در ایام پیک گردشگری ممکن است ساعت ها برای پیدا کردن پارکینگی برای وسیله نقلیه خود منتظر بمانید؛ زیرا در روستا امکان تردد اتومبیل وجود ندارد. در پایین روستا پارکینگ بزرگی برای رفاه حال گردشگران ساخته شده است.
اتوبوس هایی که متعلق به آژانس های مسافرتی هستند و از اقصی نقاط کشور تورهای گردشگری را برای این روستا می آورند در همان ورودی روستا مسافران خود را پیاده می کنند. خانه های گلی و آجری با پنجره هایی قدیمی که تقریباً در سکوی جلو تمام پنجره های این روستا رنگ های مختلف گل های زیبای شمعدانی قابل مشاهده هستند.
فعالیت های اقتصادی بسیار خلاقانه و بیشماری در این روستا برای گردشگران انجام می شود. بر روی برخی از پشت بام‌ها تعدادی عکاس حرفه‌ای مشاهده می‌کنید که با دریافت مبلغی دستمزد لباس‌های محلی مردم این روستا را به علاقه‌مندان کرایه می‌دهند و با بهره‌گیری از مناظر خیره‌کننده این روستا عکس‌های بسیار زیبا و خاطره انگیزی خلق می‌کنند.
فروشگاه صنایع دستی ماسوله
تعدادی از اهالی این روستا خانه‌های خود را تمیز کرده و به گردشگران کرایه می‌دهند. برخی از زن‌های این روستا صنایع دست ساز و زیبای خود را برای فروش در معرض دید گردشگران قرار می‌دهند.
برخی از زن ها و کودکان نیز جلوی درب منازل خود می نشینند و انبوه گردشگران مختلفی که از جلو خانه آن‌ها و در واقع سقف خانه همسایه عبور می‌کنند را نظاره می‌کنند.
در این روستا یک موزه حیات وحش نیز وجود دارد که گردشگران از آن بازدید می‌کنند. وسایلی مانند روسری‌های قلاب بافی شده، انواع دستبندهای زیبا و بافتنی، کیف‌های سنتی، جوراب‌های دست بافت، انواع ترشی و خوراکی‌های خوشمزه و غیره در اینجا یافت می‌شود.
روستای توریستی ماسوله
منبع عکس: گوگل مپ
سرویس بهداشتی عمومی نیز در این روستا ساخته شده است. مسیر پیچ در پیچ و زیبا کوچه‌ها را که بالا می‌روید به بالاترین خانه‌های این روستا می‌رسید. از آنجا منظره زیر پاهای شما یکی از زیباترین مناظری است که تاکنون دیده‌اید.
ماسوله علاوه بر زیبایی‌های روستا جاذبه‌های دیگری نیز دارد که یکی از آن‌ها قله ماسوله داغ است و هر ساله کوهنوردان زیادی برای صعود به آن اقدام می‌کنند. از دیگر مناطق دیدنی ماسوله ییلاق کوربار و آبشار لارچشمه را نیز می‌توان نام برد.
آدرس  استان گیلان، شهرستان فومن، ۳۲ کیلومتری غرب شهر فومن
لوکیشن لوکیشن روستای ماسوله بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری ۲۴ ساعته
هزینه ورودی رایگان
جاهای دیدنی مینودشت گلستان
ادامه مطلب

۳- روستای دیلمان

طبیعت بکر روستای توریستی دیلمان
منبع عکس: گوگل مپ

اگر اهل طبیعت‌گردی باشید بی‌شک نام دیلمان زیبا به گوشتان خورده است. از رشت تا دیلمان حدود یک ساعت و نیم فاصله وجود دارد و برای رسیدن به این منطقه باید مسیر پر پیچ و خمی را طی کنید که لذت سفر را بیشتر می‌کند. دیلمان را بهشت کوچک گیلان می‌دانند؛ جایی که با جاذبه‌های گردشگری خود هر کسی را شیفته و شیدای طبیعت می‌سازد. گذراندن روزهای گرم تابستان در ییلاق دیلمان این فصل را خواستنی و لذت‌بخش می‌سازد.

جاهای دیدنی دیلمان:

  • آبشار
  • جنگل‌نوردی
  • تماشای اسب‌ها
  • چشم انداز رویایی
  • حمام تاریخی
  • رودخانه
  • دشت شقایق
  • قلعه و برج گرماور
  • کاروانسرای تاریخی
  • آرامگاه بابا ولی
آدرس  استان گیلان، ۸۵ کیلومتری جنوب رشت، شهرستان سیاهکل، دیلمان
لوکیشن لوکیشن روستای دیلمان بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری ۲۴ ساعته
هزینه ورودی رایگان

۴- روستای توریستی کچا

روستای سرسبز کجا
منبع عکس: گوگل مپ

حس خوب روستاهای شمال ایران و اطراف رشت بی‌هوا شما را به سمت خود می‌کشاند. روستای کچا واقع در منطقه‌ای سرسبز با پوشش گیاهی متنوع از دیگر جاذبه‌های است که در بازدید از این دیار باید به سراغ آن بروید.

این روستا در جنوب رشت قرار دارد و از مرکز شهر با نیم ساعت رانندگی به این روستای دیدنی می‌رسید. روستای کچا در دل خود جاذبه‌های طبیعی گوناگونی دارد که بازدید از هر کدام به سفری جذاب می‌ماند.

امکانات و تفریحات روستای کچا:

  • جنگل‌نوردی
  • آبگیر
  • رودخانه
  • آبشار کچا
  • چشمه اورجی
  • رستوران
  • اقامتگاه بومگردی
آدرس گیلان، رشت، جاده سراوان، دهستان سراوان، روستای توریستی کچا
لوکیشن لوکیشن روستای کچا بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری ۲۴ ساعته
هزینه ورودی رایگان

۵- روستای موشنگاه

روستای ییلاقی موشنگاه
منبع عکس: گوگل مپ

اما به سراغ آخرین روستای لیستمان در سفر به رشت برویم که در همسایگی روستای کچا در دهستان سراوان قرار گرفته است. روستای موشنگاه تا رشت فاصله زیادی ندارد. به محض ورود به روستا، با درختان سرسبز و گل‌های بنفشه روبرو می‌شوید که شما را بر سر ذوق می‌آورد.

موشنگاه در گویش تالشی به معنای گل‌های بنفشه است که با وجود دشت بنفشه، این نام بر روی این روستا قرار گرفته است. درست است که بنفشه‌ها بهار اینجا را زیباتر می‌کنند، اما از پوشش گیاهی که در چهار فصل سال اینجا را رویایی کرده نمی‌توان غافل شد.

تفریحات و امکانات روستای موشنگاه رشت:

  • قایق‌سواری
  • پینت‌بال
  • موتورسواری
  • طبیعت‌گردی
  • دسترسی راحت به جنگل سراوان
آدرس گیلان، رشت، دهستان سراوان، کیلومتر 20 جاده رشت به سراوان، روستای موشنگاه
لوکیشن لوکیشن روستای موشنگاه بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری ۲۴ ساعته
هزینه ورودی رایگان

جاهای دیدنی رشت در شب

میدان شهرداری رشت در شب
منبع عکس: گوگل مپ

با اقامت در رشت، شب‌های دیدنی این شهر را از دست نمی‌دهید. از آن‌جایی که شهری پرگردشگر و توریستی را برای سفر انتخاب کرده‌اید چهره بیدار شب یکی از جاهای دیدنی رشت خواهد بود که نباید از دست داد. جاهای دیدنی رشت در شب شامل پارک‌ها و خیابان‌های تاریخی تا مراکز تفریحی می‌شود که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم.

  • بوستان مفاخر گیلان
  • برج گلسار
  • پارک ملت رشت
  • مرکز خرید دیلمان
  • میدان شهرداری
  • شهر شادی
  • قصر بازی

جاهای دیدنی اطراف رشت

طبیعت زیبای ماسال
منبع عکس: گوگل مپ

بعد از بازدید از جاهای دیدنی رشت، نوبت به گردش در اطراف این شهر می‌رسد. جاهای دیدنی اطراف رشت به مانند این شهر زیبا و خواستنی‌ است؛ به‌گونه‌ای که به هر طرف سر بچرخانید غرق رویا و خیالی می‌شوید که شما را به اینجا کشانده است. در این بخش برخی از جاذبه‌های اطراف رشت را به شما معرفی می‌کنیم تا در برنامه سفر خود قرار دهید.

  • ییلاق دیلمان
  • دریاچه و سد منجیل
  • پارک جنگلی سراوان
  • سد شوک
  • تالاب انزلی
  • قلعه رودخان
  • ماسال
  • آبشار دودوزن خرم کش رشت

جاهای دیدنی رشت در بهار

طبیعت روستای موشنگاه در بهار
منبع عکس گوگل مپ

اگر قصد سفر به رشت در فصل بهار را داشته باشید یکی از رویایی‌ترین سفرهای خود را می‌توانید بسازید. فصلی که رشت هر چه زیبایی در خود دارد بر دیده گردشگران ظاهر می‌کند. جاهای دیدنی رشت در بهار را به شما معرفی می‌کنیم تا از بازدید آن‌ها لذت ببرید.

  • روستای موشنگاه
  • باغ محتشم
  • پارک جنگلی سراوان
  • تالاب عینک
  • خیابان علم الهدی
  • بازار روباز رشت
  • پارک ملت
  • میدان شهرداری
  • روستای استخرگاه

جاهای دیدنی رشت در تابستان

غروب آفتاب در دشت های اطراف رشت همراه با چرای گوسفندان
منبع عکس: گوگل مپ

تابستان فصل سر زدن به ییلاق‌های رشت است که هوای خنکی دارد و پناهی برای فرار از گرما محسوب می‌شود. اگر در تابستان به رشت آمدید پیشنهاد می‌کنیم جاذبه‌های لیست زیر را برای تفریح و گردش انتخاب کنید:

  • ییلاق دیلمان
  • روستای ماسوله
  • روستای استخرگاه
  • روستای کچا
  • آبشار دودوزن
  • کاروانسرای عباسی
  • سبزه میدان
  • بازار روز
  • قصر بازی
  • کارتینگ رشت

جاهای دیدنی رشت در پاییز

پاییز رنگارنگ در پارک جنگلی سراوان
منبع عکس: گوگل مپ

پاییزهای عاشقانه گیلان و رشت فرصت خوبی برای ساختن خاطرات فراموش‌نشدنی به هر گردشگری می‌دهد. روزهایی که چاره‌ای جز لذت بردن از تماشای طبیعت هزار رنگ و دلفریب اینجا ندارید. اگر مشتاق ساختن خاطرات خوش در پاییز هستید؛ رشت انتخاب بسیار خوبی به نظر می‌رسد. بهتر است در پاییز به سراغ جاذبه‌هایی بروید که در اینجا به شما معرفی می‌کنیم:

  • محله گلسار
  • محله ساغریسازان
  • باغ محتشم
  • میدان شهرداری و برج ساعت
  • مدرسه شاهپور
  • موزه میراث روستایی
  • خانه میرزا کوچک خان جنگلی
  • قصر بازی
  • شهر شادی
  • پارک جنگلی سراوان

جاهای دیدنی رشت در زمستان

طبیعت رشت در زمستان برفی
منبع عکس: گوگل مپ

رشت شهر باران است و همیشه هوای مرطوبی دارد، اما چهره این شهر در فصل زمستان با سرمای هوا و جغرافیای منطقه مانند عروسی سفیدپوش می‌شود که از دیدن آن سیر نمی‌شوید. اگر در فصل زمستان گذرتان به رشت افتاد از جاذبه‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم دیدن کنید تا سفر لذت‌بخش‌تری داشته باشید.

  • برج گلسار
  • موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی رشت
  • خانه قدیری
  • خانه ابریشم
  • بوستان کشاورز
  • بوستان دانشجو
  • قصر بازی
  • شهر شادی
  • مرکز خرید دیلمان
  • مرکز خرید گلسار
  • امامزاده هاشم

مکان های عاشقانه رشت

مکان‌های برای قرارهای عاشقانه در رشت، پیاده رو علم الهدی
منبع عکس: گوگل مپ

برای ساختن خاطرات عاشقانه باید به سراغ مکان عاشقانه رفت. مکان های عاشقانه رشت لذت همسفری و همراهی با یار دلخواهتان را بیشتر از هر زمانی می‌کند. شهری که در آن از طبیعت و تاریخ گرفته تا مناظر بهشتی، همه دست به هم می‌دهند تا عاشقانه‌هایی ابدی بسازید.

  • بوستان کشاورز
  • بوستان دانشجو
  • برج گلسار
  • بوستان مفاخر
  • باغ محتشم
  • دریاچه سد سقالکسار
  • ییلاق دیلمان
  • روستای موشنگاه
  • بازار رشت

فاصله رشت تا شهرها و ییلاقات اطراف

ییلاق بهشتی دیلمان
منبع عکس: گوگل مپ

در این بخش فاصله شهرها و ییلاقات مهم اطراف رشت را به شما معرفی می‌کنیم تا راهنمایی برای سفر شما به این شهر دوستداشتنی باشد.

  • فاصله رشت تا بندر انزلی ۴۱ کیلومتر
  • فاصله رشت تا لاهیجان ۴۳ کیلومتر
  • فاصله رشت تا فومن ۲۹ کیلومتر
  • فاصله رشت تا آستانه اشرفیه ۳۷ کیلومتر
  • فاصله رشت تا رامسر ۱۲۵ کیلومتر
  • فاصله رشت تا قزوین ۱۷۴ کیلومتر
  • فاصله رشت تا ییلاق بلوردکان ۸۲ کیلومتر
  • فاصله رشت تا ییلاق اولسبلانگاه ۷۹ کیلومتر
  • فاصله رشت تا ییلاق شاندرمن ۵۹ کیلومتر
  • فاصله رشت تا ییلاق دیلمان ۸۶ کیلومتر
  • فاصله رشت تا ییلاق خصیل دشت املش ۱۱۲ کیلومتر

در رشت کجا اقامت داشته باشیم؟

نمای ساختمان هتل بزرگ گادوس رشت
منبع عکس: گوگل مپ

برای دیدن زیبایی‌های رشت بهتر است وقت بگذارید و با اقامت در رشت سر فرصت به سراغ جاذبه‌های آن بروید. اما غیر از معرفی جاذبه‌های گردشگری، سوالی که هر مسافری پیش از سفر دارد در مورد محل اقامت است. در بازدید از جاهای دیدنی رشت انتخاب‌های مختلفی بسته به نیاز و سلیقه گردشگران وجود دارد. هتل کادوس رشت انتخابی است که در میان لیست بهترین هتل رشت می‌تواند به‌خوبی سفر شما را لذت‌بخش‌تر سازد.

با رزرو هتل از طریق ایران هتل آنلاین و اقامت و رزرو هتل رشت به سادگی این سفر را به یکی از به یادماندنی‌ترین سفرهای خود تبدیل می‌کنید تا با خیالی آسوده به بازدید از جاهای دیدنی رشت بپردازید.

کلام آخر

خداحافظی از رشت کاری دشوار است؛ شهری که بی‌شک دلتان برای آن تنگ می‌شود و به خودتان قول می‌دهید بار دیگر به دیدن دلبری‌های آن بروید. به جنگل سفر کردیم و سر از ییلاق‌های در آوردیم که خنکای آن روح را تازه می‌کند. به دیدن جاذبه‌های تاریخی رفتیم که اصالت این شهر را به رخ می‌کشد. در بازدید از جاهای دیدنی رشت فرصت گشت و گذر در شهر باران‌های عاشقانه و همیشه سبز را داشتیم. فرصتی که در لابه‌لای شلوغی‌های زندگی امروزی باید قدر آن را دانست.

4.2/5 - (5 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر