لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> باغ موزه مینیاتور تهران، سازه‌ های کوچک از بزرگ‌‌ترین بناهای ایران
باغ موزه مینیاتور تهران

باغ موزه مینیاتور تهران، سازه‌ های کوچک از بزرگ‌‌ترین بناهای ایران

بچه‌های دهه ۶۰ سریال آدم کوچولوها را خوب به‌خاطر می‌آورند؛ دنیایی که در آن آدم‌ها نسبت به محیط اطراف کوچک‌تر بودند. حالا جایی را تصور کنید که آدم‌ها بزرگ‌تر از محیط و همة اجسام اطرافشان باشند. قرار است سفری به چهارگوشه ایران در پایتخت داشته باشیم. اگر ذهن شما هم درگیر شد و دوست دارید در مورد چنین مکانی بیشتر بدانید بهتر است در این مقاله همراه ما باشید تا با هم به این باغ سری بزنیم. شاید شما هم تصاویر باغ موزه مینیاتور تهران را دیده باشید؛ اما بازدید از آن لذتی دیگر دارد.

برخلاف تصور خیلی‌ها تهران فقط شهر شلوغی و مشغله نیست و تفریح و گردش نرفتن در شهری بااین‌همه سرگرمی فقط بهانه‌آوردن و تنبلی است. اگر اهل تهران هستید، برای گردش به اینجا آمده‌اید و یا به هر دلیل دیگری روانه این شهر شده‌اید؛ فرصت خوبی دست می‌دهد تا به موزه‌ های این شهر سری بزنید و بیشتر با فرهنگ، تاریخ و هنر نقاط مختلف ایران در باغ موزه مینیاتور آشنا شوید.گردشگران غیربومی پایتخت با وجود مکان‌های اقامتی مناسب مثل هتل های تهران، خیالشان از بابت مکان اقامت آسوده است و با فراغ خاطر به گردش و تفریح در کلان‌شهر تهران می‌پردازند.

درباره باغ موزه مینیاتور تهران

درباره باغ موزه مینیاتور تهران

باغ موزه مینیاتور تهران را این‌طور معرفی کنیم که جایی برای نگه‌داری کلکسیونی از کوچک‌های بسیار بزرگ است. درست متوجه شدید، آثار بسیار بزرگ؛ به قدمت و وسعت تاریخ ایران اما کوچک و مینیاتوری به اندازه‌ای که همه یکجا گرد هم بیایند. اینجا اولین باغ موزه مینیاتور کشور است و به دلیل ساختار باغی شکل آن علاوه بر موزه، گردش در باغ نیز برایتان لذت‌بخش خواهد بود. عکس های باغ موزه مینیاتور تهران می‌تواند تا حدودی شما را با این مجموعه آشنا می‌کند.

باغ موزه مینیاتور تهران به جهت آشنایی مردم با تاریخ ایران ایجاد شده است. باغ موزه مینیاتور تهران در سال ۱۳۹۲ در محیطی زیبا و دوست‌داشتنی که تلفیقی از باغ و موزه است افتتاح و آماده بازدید گردشگران شد. باغ موزه مینیاتور که توسط شهرداری تهران ایجاد شده، فضایی در حدود ۳ هکتار را به خود اختصاص داده است. آثاری که در باغ موزه مینیاتور تهران می‌بینید از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین آثار تاریخی ایران به‌حساب می‌آیند که به ثبت جهانی رسیده‌اند.

در باغ موزه مینیاتور تهران بیش از ۱۳ ماکت‌ مینیاتوری از آثار تاریخی از جمله تخت‌جمشید، کتیبه بیستون، چغازنبیل و… با توانمندی دستان هنرمندان ایرانی در مقیاس یک‌ بیست‌وپنجم اندازه واقعی آن‌ها ساخته شده است.

تاریخچه باغ موزه مینیاتور تهران

تاریخچه باغ موزه مینیاتور تهران

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم باغ موزه مینیاتور تهران در سال ۱۳۹۲ افتتاح شد و ساخت این مجموعه حدود دو سال طول کشید. وقتی قرار است آثار زیبای هنر و تاریخ ایران به نمایش گذاشته شود چه مکانی بهتر از یک باغ ایرانی می‌تواند باشد. فضای سبز و محیط اینجا ناخودآگاه شما را به یاد باغ‌ های ایرانی می‌اندازد که تا کنون دیده‌اید. آبراه، کاشی‌کاری‌های سنتی، حوض و فواره آب و درختان سرسبز حال هوای خوبی برای گردشگران اینجا رقم می‌زند.

در باغ موزه مینیاتور تهران برای هر اثری که می‌بینید سعی شده تا پوشش گیاهی منطقه‌ای که به آن تعلق دارد در اطرافش دیده شود که علاوه بر زیبایی، جنبه آموزشی به‌ویژه برای کودکان نیز دارد؛ به همین دلیل هم یکی از متمایزترین موزه های تهران است.

باغ موزه مینیاتور کجاست؟

برای بازدید در باغ موزه مینیاتور تهران باید خودتان را به شهر تهران برسانید. باغ موزه مینیاتور در منطقه هشت تهران واقع شده است.  این باغ موزه در خیابان جانبازان غربی، حدفاصل بزرگراه امام علی (ع) و خیابان کرمان، جنب بوستان تمدن (گلبرگ) واقع شده است.

لوکیشن باغ موزه مینیاتور تهران بر روی نقشه

پیش از رفتن به باغ موزه مینیاتور تهران، می‌توانید با استفاده از نقشه به‌خوبی موقعیت را شناسایی و کلیه مسیرها را بررسی کنید.

قیمت بلیط باغ موزه مینیاتور تهران

قیمت بلیط باغ موزه مینیاتور تهران

برای بازدید از باغ موزه مینیاتور تهران نیازی به خرید بلیط ورودی ندارید و کاملاً رایگان است.

ساعت بازدید باغ موزه مینیاتور تهران

ساعت بازدید باغ موزه مینیاتور تهران

بهتر است زمانی در حدود ۲ ساعت را برای بازدید از باغ موزه مینیاتور تهران در نظر بگیرید تا هیچ‌کدام از بخش‌ها را از دست ندهید. برای بازدید از موزه، روزهای شنبه تا چهارشنبه صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ و عصر‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۱ می‌توانید به اینجا بیایید. باغ موزه مینیاتور تهران در روزهای جمعه، امکان بازدید را از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب ممکن ساخته است.

بازار تجریش تهران
ادامه مطلب

مسیر دسترسی به باغ موزه مینیاتور تهران

مسیر دسترسی به باغ موزه مینیاتور تهران

اگر به‌قصد بازدید از باغ موزه مینیاتور تهران مقصدتان را از هر نقطه ایران ترک می‌کنید باید آدرس آن را در منطقه هشت تهران دنبال کنید. ابتدا باید به سمت بزرگ‌راه امام علی حرکت کنید و پس از آن مسیرتان را در خیابان جانبازان غربی ادامه دهید تا به بوستان تمدن که نام دیگر آن گلبرگ است برسانید. در کنار این بوستان می‌توانید باغ موزه مقصدتان را ببینید و برای بازدید به آن وارد شوید.

دسترسی به باغ موزه مینیاتور از طریق مترو

خوشبختانه خط‌های مترو تهران کار را برای اهالی این شهر بسیار راحت کرده است. برای رفتن به باغ موزه مینیاتور تهران باید از خط ۲ مترو ایستگاه گلبرگ استفاده کنید. پس از حدود ۵ دقیقه پیاده‌روی در خیابان نظام‌آباد به سمت گلبرگ بروید تا به باغ موزه مینیاتور تهران برسید.

دسترسی به موزه باغ مینیاتور تهران از طریق اتوبوس

استفاده از خطوط حمل‌و‌نقل عمومی اتوبوس یکی دیگر از راه‌های ساده برای رسیدن به این باغ موزه است. اتوبوس‌های خط ۵ سامانه اتوبوس‌رانی تهران بزرگ در میدان رسالت ایستگاه دارند که از طریق آن می‌توانید به باغ موزه مینیاتور برسید. بعد از سوار شدن در اتوبوس‌های این مسیر باید در ایستگاه گلبرگ پیاده شده و با طی زمان کمی پیاده‌روی خودتان را به باغ موزه برسانید.

دسترسی به موزه باغ مینیاتور تهران از طریق خودرو شخصی

بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند برای تفریح و گردش از خودروی شخصی‌ استفاده کنند. اگر شما هم قصد بازدید از باغ موزه مینیاتور تهران با خودرو شخصی را دارید، باید از بزرگراه امام علی خودتان را خیابان جانبازان غربی برسانید. این خیابان بین تقاطع امام علی و خیابان کرمان قرار دارد. از طریق خروجی خیابان کرمان در بزرگراه رسالت یا خروجی گلبرگ در بزرگ‌راه امام علی به باغ موزه مینیاتور تهران می‌رسید.

معرفی بخش‌ های مختلف باغ موزه مینیاتور تهران

بخش‌های مختلف باغ موزه مینیاتور تهران

وقتی قصد رفتن به باغ موزه مینیاتور تهران می‌کنید؛ یعنی آماده سفر  ایران‌گردی جذاب آن هم در زمانی کوتاه هستید. همه بناهایی که در اینجا دیده می‌شود بادقت و ظرافت خاصی به‌خوبی بیانگر جلوة اصلی اثر است که مقیاس کوچک آن برایتان جالب خواهد بود. از ارگ باشکوه بم در ابتدای راه موزه گردی تا نصف جهان در میدان وسط باغ و سازه‌ های آبی شوشتر در انتهای باغ مسیر باشکوه و هیجان‌انگیزی در پیشرو دارید. در این بخش به معرفی آثاری می‌پردازیم که این باغ را از باغ‌های دیگر متفاوت کرده و آن را باغ موزه مینیاتور تبدیل کرده است.

ارگ بم

ارگ بم

در ابتدای بازدید از باغ موزه مینیاتور تهران  به ارگ بم می‌رسید، جایی که همه آن را به‌عنوان سازه‌ای باشکوه و بی‌همتا در دنیا می‌شناسند. ارگی که از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین بنای خشتی جهان یاد شد. شکل مینیاتوری این ارگ به شیوه ظاهر آن قبل از زلزله ساخته و طراحی شده است. این اثر تاریخی در استان کرمان و شهر بم قرار دارد که در سال ۱۳۸۳ در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده است. ماکت ارگ بم با جزئیات ظریفی که در ساخت، به آن پرداخته شده به‌خوبی شما را با شکل اصلی و متفاوت از ظاهر ویران امروزی آن آشنا می‌کند.

گنبد سلطانیه

گنبد سلطانیه

بعد از ارگ بم به ماکت گنبد سلطانیه در ظاهری مینیاتوری می‌رسید. بنای اصلی این اثر بزرگ تاریخی که قدمت آن به ۷۵۰ سال پیش در قرن هشتم هجری قمری می‌رسد در ۳۹ کیلومتری جنوب شرقی شهر زنجان قرار دارد. حالا که صحبت از ترین‌های تاریخی ایران در باغ موزه مینیاتور تهران شده، خوب است بدانید که گنبد سلطانیه بزرگ‌ترین گنبد آجری جهان است.

این اثر زیبای تاریخی بعد از کلیسای جامع مریم مقدس در ایتالیا و مسجد ایاصوفیه ترکیه، سومین بنای عظیم تاریخی در دنیا به‌حساب می‌آيد. ماکت گنبد سلطانیه به همان شکل اصلی آن؛ بنای به شکل هشت‌ضلعی، ساخته شده از آجر و جلوی زیبای آبی‌رنگ گنبد، طراحی شده تا در میان آثار تاریخی برجسته جهان خودنمایی کند. بنای گنبد سلطانیه در سال ۱۳۸۳ در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است.

پاسارگاد

پاسارگاد

به ماکتی نزدیک می‌شوید که پایتخت امپراتوری باشکوه هخامنشیان بوده است. بنای اصلی پاسارگاد یا همان پارسه در دشت مرغاب در بخش شمالی استان فارس واقع شده است. پاسارگاد در سال ۱۳۸۳ در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است. محدوده اصلی مجموعه پاسارگاد در حدود ۱۵۸ هکتار است که با مقیاس کوچک‌تر در باغ موزه مینیاتور تهران به نمایش گذاشته شده است.

نقش‌برجسته مشهور انسان بالدار در قسمت شمال شرقی آرامگاه کوروش کبیر قرار دارد که شکوه و عظمت تاریخ ایران را نشان می‌دهد. این قسمت تنها بخشی است که جزئیات و بنای اصلی آن تا به امروز از بین نرفته است. این اثر اصلی با جزئیات تمام به‌خوبی در قالب ماکت مینیاتوری در مجموعه باغ موزه مینیاتور به نمایش گذاشته شده است.

معرفی هتل هما تهران | هتل شرایتون روزهای دور
ادامه مطلب

تخت جمشید

تخت جمشید

تخت جمشید از آن دست جاذبه های گردشگری است که در لیست دلخواه همه ایرانی‌ها با هر سلیقه و نگرشی قرار دارد. تخت جمشید یا پرسپولیس در مساحتی بیش از ۱۲۵ هزار مترمربع ساخته شده است که برخی از آن به‌عنوان محلی برای انجام امور حکومتی و برخی به‌عنوان محلی برای برگزاری جشن‌های نوروزی یاد می‌کنند.

این شاهکار هنرمندانه در استان فارس، ۱۰ کیلومتری شهرستان مرودشت قرار دارد. تخت جمشید در سال ۱۳۵۸ در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده است. در این مجموعه می‌توانید سازه‌های سنگی باشکوه را هر گوشه ببینید که یادآور عظمت زندگی شاهانه خاندان هخامنشی است. این بنای عظیم مربوط به ۵۲۰ سال قبل از میلاد مسیح است که تا امروزه بخش‌هایی از آن سالم مانده است.

در باغ موزه مینیاتور تهران، ماکت تالار آپادانا، تالار صدستون، کاخ هدیش، خزانه، دروازه‌ ملل، کاخ تچر، تالار شورا و آرامگاه‌ها، باظرافت و زیبایی تمام ساخته شده است. وسعت مجموعه اصلی تخت جمشید آن‌قدر زیاد است که مثل یک شهر می‌توان در قسمت‌های مختلف آن قدم زد. کنار هم قرارگرفتن تک‌تک اجزای تخت جمشید در باغ موزه و دیدن آن‌ها از نمایی کلی برای گردشگران این موزه بسیار جذاب است. وجود این ماکت در باغ موزه و دیدن هر جز از آن حس غرور و افتخار ایرانی بودن را بین گردشگران بیشتر زنده می‌کند.

گنبد قابوس

گنبد قابوس

گنبد قابوس از شاهکارهای معماری مربوط به قرن چهارم هجری است که در فهرست آثار جهانی قرار گرفته است. در قسمتی از باغ این گنبد، برجی آجری به چشم می‌خورد که به بلندترین برج آجری جهان شهرت دارد. گنبد قابوس بنای ارزشمند در شهر گنبد کاووس است که در استان گلستان قرار دارد. این بنای زیبا را بر روی تپه‌ای به ارتفاع ۱۵ متر ساخته‌اند و بلندای ارتفاع اصلی آن به ۶۰ متر می‌رسد.

ماکت این سازه تاریخی باشکوه به شکلی زیبا در قسمتی از باغ موزه مینیاتور ساخته شده است تا یادآور هنر معماری و اصالت ایرانی در دوران کهن باشد.

تخت سلیمان

تخت سلیمان

مجموعه تاریخی تخت سلیمان در ۴۵ کیلومتری شمال شرقی شهرستان تکاب در استان آذربایجان غربی قرار دارد. این مجموعه در سال ۱۳۸۲  در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده که در دره‌ای سرسبز و بر روی صفحه‌ای سنگی در مساحت حدود ۱۲.۵ هکتار ساخته شده است. قدمت این بنا به دوره ساسانیان برمی‌گردد که گفته می‌شود مکانی برای برگزاری آیین مذهبی بوده است.

تخت سلیمان جلوه‌ای خیره‌کننده دارد که حتی ماکت آن در باغ موزه مینیاتور تهران شما را به سمت خود می‌کشاند. فضای سبز شبیه‌سازی شده در اطراف این اثر نیز بسیار جالب است که بر اساس موقعیت مکانی و پوشش گیاهی منطقه طراحی شده است.

میدان نقش جهان

میدان نقش جهان

یکی از بزرگ‌ترین ماکت‌های مجموعه باغ موزه مینیاتور مربوط به میدان محبوب نقش جهان می‌شود. جزئیاتی چون فضای سبز، عمارت عالی‌قاپو، مسجد جامع عباسی یا مسجد شاه، مسجد شیخ لطف‌الله، سردر قیصریه و دیگر بخش‌های این میدان به زیبایی در قالب ماکتی مینیاتور شده در مجموعه باغ موزه قرار دارد. میدان نقش جهان نیز از آثار خوش‌رنگ و لعاب ایرانی است که قدمت آن به دوره شاهان صفوی می‌رسد.

از این میدان با تمام جزئیات باشکوه آن به‌عنوان شاهکار هنر معماری اسلامی و ایرانی در آن زمان یاد می‌شود. بنایی که رنگ‌های متنوع آن از آجرها و کاشی‌های فیروز‌ه‌ای گرفته شیشه‌های هفت‌رنگ شما را به خود مشغول می‌سازد. ماکت میدان نقش جهان در وسط مجموعه باغ موزه قرار گرفته است که از دور خودنمایی می‌کند. این اثر هنرمندانه که میراث دوران صفویه است در سال ۱۳۵۸ در فهرست آثار جهانی به ثبت رسید.

قره کلیسا

قره کلیسا

بنای اصلی قره کلیسا که ماکت آن را در مجموعه باغ موزه مینیاتور تهران خواهید دید در ۲۰ کیلومتری شرق چالدران قرار دارد. طبق گفته ارامنه بنای اولیه این کلیسا به اوایل دوره مسیحیت برمی‌گردد و مدفن تادئوس است. شکل مینیاتور شده این بنا با تمام ریزکاری‌های ظاهری آن به‌خوبی توسط هنرمندان در باغ موزه به نمایش گذاشته شده است. این کلیسا در سال ۱۳۸۷ در فهرست آثار جهانی ثبت شده است.

کلیسای سنت استپانوس

کلیسای سنت استپانوس

سنت استپانوس کلیسای زیبا در ۱۶ کیلومتری غرب جلفا است که ماکت آن در باغ موزه مینیاتور تهران دیده می‌شود. بنای اصلی این کلیسا به قرن ۱۰ تا ۱۲ میلادی برمی‌گردد. این کلیسا در روستایی متروکه به نام دره شام قرار دارد. این کلیسا در سال ۱۳۸۷ در فهرست آثار جهانی ثبت شده است.

کلیسای زوز زور

کلیسای زوز زور

یکی دیگر از کلیساهایی که ماکت آن در باغ موزه مینیاتور تهران ساخته شده است کلیسای زوز زور است. بنای اصلی این کلیسا در نزدیکی روستای بارون در شهرستان چالدران قرار دارد. این کلیسا نیز در سال ۱۳۸۷ در فهرست آثار جهانی ثبت شده است.

مکان های تفریحی تهران، لذت داشتن یک روز شاد
ادامه مطلب

بازار تبریز

بازار تبریز

به قسمتی می‌رسید که بزرگ‌ترین ماکت باغ موزه مینیاتور یعنی بازار بزرگ تبریز در آن دیده می‌شود. بازاری با قدمتی بسیار که از سازه‌های آجری به هم پیوسته در فضای محصور ساخته شده است. از این بازار به‌عنوان کامل‌ترین سازمان اجتماعی بازارهای ایران یاد می‌شود. بازار تبریز حدود یک کیلومترمربع مساحت دارد که تیمچه‌، سرا و کاروان‌سراهای متعددی را شامل شده است.

ماکت بازار سرپوشیده تبریز به زیبایی در باغ موزه دیده می‌شود که حس بازار‌گردی ایام قدیم را دلتان زنده می‌کند. این اثر ارزشمند در سال ۱۳۸۹ در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده است.

سازه ‌های آبی شوشتر

ماکت دیگری که در باغ موزه مینیاتور تهران به زیبایی ساخته شده است مربوط به سازه های آبی شوشتر می‌شود که به ثبت جهانی رسیده است. سازه های آبی شوشتر از آن دست جاذبه هایی است که با دیدن آن شما را به شگفت و حیرت در کار هنرمندان و مهندسان دوران باستان می‌اندازد. بنای خشتی که از علم مهندسی هیدرولیک در آن استفاده شده تا بتوان آب را به‌خوبی هدایت و مدیریت کرد. بنای اصلی این مجموعه در شهرستان شوشتر استان خوزستان است که قدمت آن به دوره هخامنشیان برمی‌گردد.

بیستون

بیستون با دیوارنگاره‌ها، مجسمه هرکول و کتیبه‌های ارزشمند دوران هخامنشیان از آثاری است که در هراندازه و هیبتی شما را وجد می‌آورد. این اثر که در ۲۵ کیلومتری شمال شرقی کرمانشاه قرار دارد از میراث ارزشمند جهانی به شمار می‌رود. در باغ موزه مینیاتور تهران این بنای باصلابت طوری خودنمایی می‌کند که حتی دیدن آن در مقیاس کوچک هیجان‌انگیز است.

مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی

آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی مجموعه‌ای آرام‌بخش با تزیینات زیبا از کاشی‌کاری و نقش خطوط است که بسیار هنرمندانه کار شده. این بنا در سال 1389 به ثبت جهانی رسیده است که در آن تعدادی از بزرگان از جمله شیخ صفی الله، شاه اسماعیل و بزرگان خاندان صفوی به خاک سپرده شده‌اند. ماکت کوچکی از هر کدام از این بنا‌ها به زیبایی در باغ موزه مینیاتور تهران ساخته شده است تا یادآور هنر معماری دوران صفوی باشد.

زیگورات چغازنبیل

زیگورات چغازنبیل

معبد باستانی و مربعی‌شکل زیگورات چغازنبیل با ارتفاع 52 متری از بنا های مقدس در دوره ایلامیان است که در استان خوزستان قرار دارد. این معبد در 35 کیلومتری جنوب شرقی شهر شوش قرار دارد که در فهرست میراث جهانی قرار دارد. شکل مینیاتوری شده معبد زیگورات چغازنبیل به مانند همان بنای خشتی شکل با آجرهای کتیبه‌دار طراحی و ساخته شده است.

امکانات باغ موزه مینیاتور تهران

امکانات باغ موزه مینیاتور تهران

در باغ موزه مینیاتور برای گردشگرانی که به اینجا آمده‌اند امکانات رفاهی اولیه فراهم شده است. در کنار هر بنای تاریخی که در این باغ است می‌توانید تابلوی راهنمایی درباره آن اثر ببینید. وجود تابلوهای راهنما در مسیر باغ به شما کمک می‌کند تا راه را گم نکنید. چراغ‌های روشنایی در قسمت‌های مختلف باغ سبب شده تا فضای مجموعه در ساعات انتهای روز و شب‌ها روشن باشد، البته در کنار هر ماکت نیز لامپ‌هایی برای روشنایی محیط قرار دارد. آب‌خوری، سرویس بهداشتی و نیمکت‌های موجود در قسمت فضای سبز از دیگر امکاناتی است که در این باغ برای گردشگران مهیا شده است.

جاذبه های نزدیک باغ موزه مینیاتور تهران

باغ ایرانی تهران

یکی از موزه‌های نزدیک به باغ موزه مینیاتور تهران باغ ایرانی تهران است که بازدید از آن برایتان خالی‌ازلطف نخواهد بود. باغی که نام ایرانی به زیبایی برروی آن گذاشته شده تا سمبلی از باغ‌ های مشهور ایران باشد. باغ ایرانی حدود 4 هکتار مساحت دارد و گونه‌های گیاهی متنوعی در آن دیده می‌شود. این باغ در خیابان شیخ بهایی شمالی، 20 متری پیرورزان، کوچه شهید صابری قرار دارد. درب‌های باغ ایرانی از 7 صبح تا 12 شب برای بازدید عموم باز است.

باغ عین الدوله تهران

باغ عین الدوله تهران

باغ عین الدوله تهران از آن باغ‌ های اصیل و دلنشین ایرانی است که تماشای هر بخش آن برایتان لذت‌بخش خواهد بود. در این باغ زیبا عمارتی باشکوه قرار دارد که در دوره رضاشاه پهلوی ساخته شده است. معماری خیره‌کننده این عمارت که در دل باغی به همین نام است شما را با آیینه‌کاری‌ها و گچ‌بری‌های هنرمندانه به دوران خوش گذشته می‌برد. مجسمه‌ها و درخت‌های زیبا در محیط این باغ از دیگر قسمت‌های این باغ است که می‌توانید از آن دیدن کنید.

کلام آخر

احتمالاً شما هم جز آن دسته افرادی باشید که فرصت و یا موقعیت بازدید از همه آثار معروف ایران را نداشته باشید و یا بخواهید آن‌ها را به‌گونه‌ای متفاوت ببینید. تصاویر باغ موزه مینیاتور تهران به زیبایی گواه ماهیت اینجاست که شما را به سمت خود می‌کشاند. بعد از بازدید، عکس های باغ موزه مینیاتور تهران که در اینجا ثبت کرده‌اید، خاطرات گردش را برای همیشه ثبت خواهد کرد.

1/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر