لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> معرفی بام های تهران به همراه عکس و آدرس
بام های تهران

معرفی بام های تهران به همراه عکس و آدرس

اگر از هیاهو و ازدحام شهر خسته شدید و به فکر جایی برای فرار از روزمرگی هستید، بام های تهران بهترین پناهگاه برای شما محسوب می‌شوند. تهران چندین و چند بام را در دل خود پنهان کرده است که تنها تعداد محدودی از آن‌ها شناخته‌شده هستند.
فرقی ندارد پایتخت‌نشین یا مهمان هتل های تهران باشید، درهرصورت بازدید از این بام‌ها احساس خوبی را به شما منتقل می‌کند. در ادامه می‌خواهیم سری به تک ‌تک بام های تهران بزنیم. اگر دوست دارید بر فراز این بام‌ها غرق زیبایی‌های پایتخت شوید، تا پایان با ما باشید.

بام های تهران با ماشین

بام های ماشینی به بام‌هایی گفته می‌شود که دسترسی خوبی با ماشین به آن‌ها وجود دارد و شما می‌توانید همان‌طور که داخل خودروی خود نشسته‌اید از مناظر اطراف لذت ببرید. در ادامه برخی از این بام‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

بام توچال یا بام تهران

بام توچال

هر زمان که صحبت از بام تهران می‌شود، اولین جایی که به ذهن می‌رسد بام توچال است. این بام در انتهای جاده سلامتی مجموعه گردشگری توچال قرار دارد که منظره زیبایی از پایتخت را روبه‌رویتان قرار می‌دهد.
بام توچال از منتهی‌الیه خیابان ولنجک آغاز می‌شود و تا ایستگاه اول توچال ادامه می‌یابد. این بام یکی از زیباترین بام های تهران در شب است که از آن چراغ‌های شهر همچون ستاره‌های پرنور مقابل چشمانتان سوسو می‌زنند.
بام توچال نه‌تنها دید فوق‌العاده‌ای به شمال تا جنوب تهران دارد؛ بلکه امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی نیز در آن دیده می‌شود. آب‌وهوای مطبوع از دیگر نقاط قوت این جاذبه گردشگری تهران است که فرصت پیاده‌روی در هوای مطلوب را برایتان فراهم می‌کند.
از دیگر مزایای بام توچال این است که دسترسی به آن با ماشین شخصی و وسایل نقلیه عمومی نیز وجود دارد. همچنین اگر هوس پیاده‌روی به سرتان زد، می‌توانید کمی در جاده سلامتی قدم بزنید تا به بام توچال برسید.

• آدرس: تهران، بزرگراه چمران، ولنجک، ابتدای تله‌کابین توچال.

امکانات بام توچال

پارکینگ بام توچال

بام توچال را می‌توان یکی از مجهزترین بام های تهران از نظر امکانات تفریحی، ورزشی و رفاهی دانست. در این مکان میدل‌باس‌های تعبیه شده که شما را بی‌دردسر به قسمت اصلی بام می‌رسانند.
پارکینگ، رستوران، دستگاه‌های خودپرداز، غذاخوری و آشکده‌های متعدد و سایبان و نیمکت برای استراحت، از دیگر امکانات رفاهی این مجموعه است. همچنین اگر خواستید کمی آدرنالین خونتان را بالا ببرید، این بام با امکانات تفریحی متنوعی که دارد به‌راحتی این کار را برایتان انجام می‌دهد.
بانجی جامپینگ، سورتمه‌سواری، بگ جامپینگ، ترامپولین، اتاق فرار، پینت‌بال، زمین تنیس، سینما پنج‌بعدی و تیراندازی بخشی از امکانات تفریحی اطراف بام توچال است. راستی اگر زمستان به این بام بروید، در چندقدمی آن پیست اسکی توچال را می‌بینید.

جاذبه‌ های گردشگری اطراف بام توچال

• پیست اسکی توچال
• باغ فردوس
• پارک آبشار
• موزه زمان
• کاخ نیاوران
• کاخ سعدآباد
• رصدخانه زعفرانیه

بام ولنجک

بام ولنجک

در حوالی بام معروف توچال، یکی از بام های خلوت تهران جا خوش کرده است که کمتر کسی از آن خبر دارد. این بام ولنجک نام دارد و معمولاً با بام توچال اشتباه گرفته می‌شود؛ اما این دو بام شباهت زیادی به هم ندارند.
از آنجا که بام ولنجک کمتر شناخته شده است در آن خبری از شلوغی و ازدحام جمعیت نیست؛ پس اگر به‌دنبال جایی برای قرارهای عاشقانه خود هستید یا می‌خواهید در مکانی ساکت و آرام دقایقی با خود خلوت کنید، به این بام بروید.
در بام ولنجک امکانات رفاهی و تفریحی خاصی به چشم نمی‌خورد. در این بام تنها چند نیمکت رو به شهر قرار دارد که می‌توانید روی آن‌ها بنشینید و منظره زیبای شهر را تماشا کنید. بهترین زمان بازدید از بام ولنجک هنگام غروب آفتاب و شب است که شهر غرق نور و زیبایی می‌شود.

• آدرس: تهران، ولنجک، میدان گلریز، خیابان بوستان سوم.

جاذبه‌ های گردشگری اطراف بام ولنجک

• مجموعه تفریحی توچال
• درکه تهران
• کاخ سعدآباد
• رودخانه ولنجک

بام ماشینی

بام ماشینی

یکی دیگر از بام های تهران در محدوده ولنجک، بام ماشینی است. این بام در بلوار دانشجو و خیابان البرز قرار دارد و پاتوقی برای دورهمی دانشجویان شهید بهشتی تهران محسوب می‌شود. بام ماشینی نیز همچون سایر بام های معروف تهران ویوی ابدی به شمال تا جنوب پایتخت دارد.
بام ماشینی تا همین چند سال اخیر مکانی ناشناخته بود که کمتر کسی به آن سر می‌زد؛ اما این روزها این بام بسیار پرطرفدار شده و دیگر مانند سابق خلوت نیست. با این حال هنوز هم ارزش دیدن دارد و جایی عالی برای تماشای بافت شهری به شمار می‌رود.
اگر انتظار امکانات رفاهی و تفریحی از بام ماشینی دارید، باید بگوییم از این خبرها نیست. در این بام حتی نیمکتی برای نشستن وجود ندارد و شما باید در ماشین خود به تماشای شگفتی‌های شهر بنشینید. به همین دلیل هم نام آن را بام ماشینی گذاشته‌اند.
بام ماشینی از معروف‌ترین بام های تهران در شب است که جوانان با ماشین خود به آنجا می‌روند. اگرچه چند چراغ برای روشن‌کردن بام در این مکان قرار دارد؛ اما معمولاً بازدیدکنندگان چراغ‌های ماشین خود را روشن می‌گذارند و در سایه این نور ملایم از مناظر لذت می‌برند.
برخی نیز ماشین خود را در جایی پارک می‌کنند و به لبه ارتفاعات می‌روند. ارتفاعات بام ماشینی همان جایی است که در آن می‌توانید در تاریکی و سکوت شب غرق تهران و زیبایی‌هایش شوید. هرچند بازدید از این بام در روز نیز صفای خاص خود را دارد.
• آدرس: تهران، ولنجک، بلوار دانشجو، خیابان البرز.

باغ ایرانی تهران، حضور یک سبزینگی میان دود و دم
ادامه مطلب

جاذبه‌ های گردشگری اطراف بام ماشینی

بام ماشینی نیز همچون دو بام قبلی پایتخت در محدوده ولنجک قرار گرفته است. این بام دسترسی خوبی به جاهای دیدنی ولنجک دارد؛ بنابراین هر وقت از گشت‌وگذار در بام ماشینی خسته شدید می‌توانید به بازدید از این مکان‌های دیدنی بروید.

بام آرژانتین

بام آرژانتین

حتی اگر طرفدار پروپاقرص تمام بام های تهران باشید؛ اما باز هم ممکن است با شنیدن نام بام آرژانتین متعجب شوید. این بام یکی از ناشناخته‌ترین بام های تهران در بخش مرکزی پایتخت است که در خیابان الوند قرار دارد.
بام آرژانتین را می‌توان از دنج‌ترین بام های تهران دانست که حتی نام آن ممکن است به گوشتان نخورده باشد. اگر به‌دنبال منظره‌ای متفاوت از شهر و مکانی برای فکرکردن هستید، بدون شک طرفدار بام آرژانتین خواهید شد.
با این‌که در گوشه‌وکنار خیابان الوند امکانات گردشگری و تفریحی فراوانی مانند رستوران یا کافه وجود دارد؛ اما در خود بام فقط تعداد محدودی صندلی برای نشستن دیده می‌شود. این بام در شب بسیار دیدنی است و مکانی دنج برای گپ‌وگفت‌های دوستانه به شمار می‌رود.

• آدرس: تهران، منطقه 6، میدان آرژانتین، خیابان الوند.

جاذبه‌ های گردشگری اطراف بام آرژانتین

• کتابخانه ملی ایران
• گنبد مینا
• پارک نظامی گنجوی
• بوستان بهشت مادران
• پارک شفق
• موزه دکتر سندوزی

بام محک

بام محک

محک یکی دیگر از بام های معروف تهران در شمال شرقی پایتخت است. این بام دنج و خوش‌منظره محبوبیت زیادی میان جوانان دارد که در ساعات مختلف روز و شب برای سرگرمی به آنجا می‌روند.
بام محک کمی بالاتر از بیمارستان محک و در منطقه دارآباد واقع شده است. این بام مکانی مناسب برای دورهمی‌های دوستانه یا خانوادگی است و تماشای غروب آفتاب از آنجا لذت وصف‌نشدنی‌ای دارد.
اگر حوصله پیاده‌روی ندارید و می‌خواهید با ماشین در یکی از بام های تهران به تماشای پایتخت بنشینید، بام محک را به‌خاطر بسپارید. همچنین اگر بخواهید با مترو به این بام بروید، نزدیک‌ترین مترو به آن، ایستگاه شهید محلاتی در 4کیلومتری این بام است.
در بام محک امکانات گردشگری یا رفاهی فراوانی وجود ندارد؛ بلکه امکانات آن به چند صندلی محدود می‌شود. البته شما می‌توانید در زمین بزرگ، مسطح و آسفالت آن زیلو بیندازید و لحظاتی خوشی را با خانواده خود سپری کنید.
راستی اگر فراموش کردید چیزی با خود بیاورید، نگران نباشید؛ زیرا در نزدیکی بام محک امکانات رفاهی و مراکز تفریحی وجود دارد که رفتن به آن مکان‌ها زمان زیادی از شما نمی‌گیرد.
بام محک را می‌توان از بهترین بام های تهران در فصل‌های مختلف دانست. چه بخواهید از دیدن مناظر در طول روز و شب لذت ببرید و چه تصاویری ناب از طلوع یا غروب خورشید ثبت کنید، حتماً سری به این بام بزنید.

• آدرس: تهران، منطقه 1، بلوار وثوق، میدان شورا، خیابان اردستانی.

جاذبه‌ های گردشگری اطراف بام محک

• پارک مهرگان

بام بوکان

بام بوکان

بوکان محله‌ای در منطقه یک و شمال شرقی تهران است. بوکان قدیم مکانی فوق‌العاده با زیبایی بی‌حد و اندازه بود که در سال‌های اخیر به‌واسطه ساخت‌وسازهای مختلف دست‌خوش تغییرات زیادی شده است.
با این حال بام بوکان هنوز هم طرفداران بسیاری دارد و یکی از امن‌ترین بام های تهران محسوب می‌شود. در این بام چندان به نورپردازی اهمیت داده نشده که همین امر آن را به مکانی تاریک و آرام در شب تبدیل کرده است.
اگر دوست دارید مناظر شهر را از فضایی کم‌نور تماشا کنید و دور آتشی کوچک با دوستان خود خلوت کنید، بام بوکان منتظرتان است. این بام هیچ امکاناتی ندارد، حتی از صندلی و نیمکت نیز خبری نیست.
بسیاری از افراد با ماشین، خود را به فضای آسفالته و تخت بام بوکان می‌رسانند و از داخل ماشین به مناظر زیبای مقابلشان چشم می‌دوزند. از این بام شما می‌توانید شاهد تهران پرزرق‌وبرق با ساختمان‌های چراغانی‌شده باشید.

• آدرس: تهران، شمیرانات، گلاب‌دره، خیابان صادقی قمی، خیابان بوکان.

جاذبه‌ های گردشگری اطراف بام بوکان

• گلاب‌دره
• بوستان آبک

بام های شرق تهران

برخی از بهترین و معروف‌ترین بام های تهران در شرق یا شمال شرقی پایتخت قرار گرفته‌اند. در ادامه برخی از این بام‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

بام تونل رسالت

بام تونل رسالت

هرچند که ممکن است تصاویر زیادی از بام تونل رسالت را در جاهای مختلف دیده باشید؛ اما این بام به معروفی سایر بام های تهران نیست. بام تونل رسالت در بخش شرقی و مرکزی پایتخت قرار دارد. اگرچه این بام آب‌وهوای مطبوع و کوهستانی ندارد، اما مناظر خوبی در آنجا چشم‌انتظارتان است.
اگر عکاس هستید یا می‌خواهید از دل شهر مناظر واقعی و صنعتی تهران را ببینید، بد نیست سری به این بام بزنید. بام تونل رسالت در پارک گنجوی قرار گرفته است. به همین دلیل نیز برخی امکانات رفاهی مانند سرویس بهداشتی، بوفه، نمازخانه، نیمکت و آب‌خوری در اطراف آن دیده می‌شود.
همچنین یک زمین‌بازی در پارک قرار دارد که برای تفریح و سرگرمی کودکان مناسب است. با این همه در خود بام و جایی که بخواهید عکس بگیرید یا از تماشای مناظر لذت ببرید، امکاناتی وجود ندارد؛ بنابراین هر چه می‌خواهید را با خود ببرید تا مجبور نشوید برای رفع نیازهایتان در رفت‌وآمد باشید.

تهرانگردی در 5 روز
ادامه مطلب

• آدرس: تهران، منطقه 6، بوستان نظامی گنجوی.

جاذبه‌ های گردشگری اطراف بام تونل رسالت

• گنبد مینا
• موزه دکتر سندوزی
• سینما گلریز

بام نیاوران

بام نیاوران

بام نیاوران از دیگر بام های تهران در قسمت شمال شرقی پایتخت است. این بام در گذشته پناهگاهی دنج و آرام برای فرار از شلوغی شهر بود که این روزها شلوغ‌تر از قبل است. با این حال هنوز هم می‌توان بام نیاوران را جزء بام های خلوت تهران دانست که کمتر کسی از وجود آن باخبر است.
بام نیاوران در حدفاصل بوکان و جماران شمالی و در خیابان کوهستان قرار دارد. در این بام تنها چند صندلی برای نشستن و استراحت فراهم شده است و امکانات رفاهی یا تفریحی دیگری به چشم نمی‌خورد.

• آدرس: تهران، حدفاصل بوکان و جماران، خیابان کوهستان.

جاذبه‌ های گردشگری اطراف بام نیاوران

• کاخ نیاوران
• فرهنگ‌سرای تئاتر نیاوران

بام شهرک قائم

بام شهرک قائم

بام قائم نیز مانند بسیاری از بام‌های پایتخت چندان شناخته‌شده نیست. این بام در بزرگراه ارتش و بخش شمال شرقی تهران در شهرک قائم قرار گرفته است. شهرک قائم نام یکی از محله‌های تهران است که بخش انتهایی آن به ارتفاعات و کوهستان‌های شمالی پایتخت ختم می‌شود.
این بام فضای آرامی دارد که حتی برخی از ساکنان شهرک قائم نیز از وجود آن اطلاعی ندارند. اگر ساکن این شهرک یا محله‌های اطراف آن هستید و دلتان گرفت یا خواستید در مکانی خوش‌منظره خلوت کنید، بام شهرک قائم را به یاد داشته باشید.
این بام چه در روز و چه شب نظر شما را جلب می‌کند و تصویری رؤیایی از پایتخت را به شما نشان می‌دهد. از آنجا که هنوز خیلی از افراد از بام شهرک قائم خبر ندارند؛ بنابراین این بام جای مناسبی برای فرار از شلوغی و دود و دم تهران است.
از بام ناشناخته شهرک قائم تهران شما نباید انتظار امکانات رفاهی یا حتی تفریحی زیادی داشته باشید. در این بام تنها چند صندلی آسیب‌دیده قرار دارد و چیزی بیشتر از این نصیبتان نمی‌شود؛ بنابراین اگر به‌دنبال امکانات گردشگری نیستید و سکوت و آرامش برایتان معنای بیشتری دارد، بام شهرک قائم انتخاب خوبی برایتان است.

• آدرس: تهران، شهرک قائم، میدان قائم، بلوار نیروی هوایی، خیابان شهید خدادادی.

جاذبه‌ های گردشگری اطراف بام قائم

• پارک شطرنج تهران
• پارک جنگلی سوهانک
• بوستان نیایش
• پارک جنگلی البرز شرقی

بام محلاتی

بام محلاتی

محلاتی یکی دیگر از محله‌های شمال شرقی پایتخت و نزدیک به کوه‌های شمالی شهر است. این شهرک در نزدیکی کوه‌های دارآباد و سوهانک واقع شده است که از جنوب به اتوبان لشکرک محدود می‌شود.
شهید محلاتی از محله‌های خوش‌آب‌وهوای تهران است که بام آن منظره فوق‌العاده‌ای دارد. از آب‌وهوای خوب این بام که بگذریم، آرامش خاصی در این مکان موج می‌زند که پرسه و پیک‌نیک در آن را لذت‌بخش می‌کند.
بسیاری از ساکنان شهرک محلاتی یا اطراف آن، برای تفریح و سرگرمی با دوستان و خانواده خود به بام محلاتی می‌روند. این بام روزهای تعطیل میزبان جمع‌ها و دورهمی‌های شاد خانوادگی است.
توجه داشته باشید که شهرک محلاتی یکی از محله‌های نظامی و مسکونی تهران است. شاید برایتان عجیب باشد؛ اما گفته می‌شود که ورود افراد مجرد به بام محلاتی مجاز نیست. همچنین خانواده‌ها نیز باید شئونات اسلامی را رعایت کنند.
اگر بخواهیم از امکانات بام محلاتی بگوییم، در خود بام امکانات خاصی وجود ندارد. البته در نزدیکی آن جایی برای پیک‌نیک در نظر گرفته شده است که در آن چند صندلی، سرویس بهداشتی و آب‌خوری به چشم می‌خورد. حتی نورپردازی بام نیز کامل نیست و تنها بخشی از آن نورپردازی شده و بخشی دیگر تاریک است.

• آدرس: تهران، شهرک محلاتی، بلوار شاهد.

جاذبه‌ های گردشگری اطراف بام محلاتی

• پارک ژوراسیک تهران
• پارک نیاوران
کاخ نیاوران
• کاخ مظفری دارآباد

بام شیان

بام شیان

شیان بامی شناخته‌شده و خاص میان اهالی مناطق شمال شرقی تهران بزرگ است. این پارک در ضلع غربی پارک جنگلی شیان یا لویزان قرار گرفته است. برای این‌که به بام شیان بروید شما باید ابتدا از بزرگراه بابایی یا زین‌الدین خود را به بلوار هنگام برسانید و سپس به غرب پارک لویزان بروید.
کمی که از مسیر کوهستانی پارک بالا بروید، به برجک نگهبانی خواهید رسید که کنار آن به بام شیان معروف شده است. پارک شیان هوای مطبوعی دارد و می‌توانید با چند نفس عمیق هوای پاک را به ریه‌های خود برسانید.
از این بام منظره زیبا و منحصربه‌فردی از شهر روبه‌رویتان قرار می‌گیرد که شما را غرق لذت و آرامش می‌کند. بازدید از این بام در روز و شب صفای خاصی دارد که تاریکی هوا و سوسو‌زدن چراغ‌های شب لذت آن را بیشتر می‌کند.
در بام شیان چند صندلی در لبه پرتگاه قرار گرفته که می‌توانید روی آن‌ها بنشینید و طعم رهایی را بچشید. همچنین امکاناتی مانند سرویس بهداشتی، رستوران، مسجد و باربیکیو نیز در پارک لویزان دیده می‌شود که به شما اجازه می‌دهد تا هر وقت که خواستید با خیال راحت در بام خوش بگذرانید.

معرفی هتل پارسیان اوین تهران | هتلی 4 ستاره در شمال تهران
ادامه مطلب

• آدرس: تهران، لویزان، پس از چهارراه استقلال، بلوار هنگام، پارک جنگلی شیان (لویزان).

جاذبه‌ های گردشگری اطراف بام شیان

• پارک جنگلی لویزان
• باغ پرندگان تهران

بام شکاری

بام شکاری

بام شکاری از دیگر بام‌های مناطق شمال شرقی پایتخت است که در شهرک صدف قرار دارد. این بام مقابل باشگاه دیپلماتیک وزارت خارجه جا خوش کرده است که از آن می‌توانید مناظر جذابی از پایتخت را شکار کنید.
این بام از خلوت‌ترین و بکرترین بام های تهران است. اگرچه امکانات زیادی در این بام وجود ندارد؛ اما دسترسی خوبی به کافه دیپلماتیک دارد که برخی از نیازهای شما را تأمین می‌کند.
اگر می‌خواهید در جایی آرام کمی فکر کنید و تصمیمات بزرگ زندگی خود را در سکوت و آرامش بگیرید، به بام شکاری تهران بروید. این بام در حالی که تصویری باورنکردنی از تهران پرهیاهو را به نمایش می‌گذارد، اجازه سکوت و تنهایی نیز به شما می‌دهد.

• آدرس: تهران، شهرک صدف، خیابان وزارت امور خارجه.

جاذبه‌ های گردشگری اطراف بام شکاری

• بوستان صدف
• باشگاه دیپلماتیک وزارت خارجه

بام های غرب تهران

اگرچه بیشتر بام های تهران در مناطق شمالی و شمال ‌شرقی تهران قرار دارند؛ اما برخی از آن‌ها حوالی غرب و شمال غربی پایتخت واقع شده‌اند. در ادامه به برخی از بام های غرب تهران اشاره خواهیم کرد.

بام پارک پرواز

بام پارک پرواز

بام پارک پرواز یکی از معروف‌ترین بام های تهران در محدوده سعادت‌آباد است. این پارک که به نام بام فراز سعادت‌آباد نیز شناخته می‌شود در ارتفاعات تهران و منطقه‌ای خوش‌آب‌وهوا قرار گرفته است.
بام پرواز میان ساکنان شهرک غرب و سعادت‌آباد محبوبیت فراوانی دارد. این بام بخشی از پارک معروف پرواز است که از شمال به بلوار پیام، از جنوب به شهرک پاسارگاد، از شرق به میدان بهرود و از غرب به شهرک کیهان محدود می‌شود.
اگر می‌خواهید از شلوغی و آلودگی هوای پایتخت فرار کنید و دقایقی را در هوایی مطبوع سپری کنید، بام فراز گزینه خوبی برایتان است. این بام دوست‌داشتی منظره بی‌نظیری دارد که برای رسیدن به آن باید زمانی را صرف پیاده‌روی در این پارک بزرگ و زیبا کنید.
از امکانات موجود در بام پرواز می‌توان به مجموعه فلای‌لند، نیمکت، زمین‌بازی کودکان، سرویس بهداشتی و شهربازی اشاره کرد. در این بام معروف چند صندلی نیز برای استراحت و تماشای مناظر شهر قرار گرفته است.

• آدرس: تهران، منطقه 2، بزرگراه یادگار امام، بلوار پیام.

جاذبه‌ های گردشگری اطراف بام پرواز

هتل اسپیناس پلاس
• برج میلاد
• پارک فدک شهرک غرب
• مرکز خرید پلاتین

بام کوهسار

بام کوهسار

کوهسار یکی از زیباترین بام های شمال غربی تهران در پارک جنگلی کوهسار است. از بام این پارک شما می‌توانید تهران را از نمای 360 درجه مشاهده کنید و از مناظری که می‌بینید حسابی لذت ببرید.
در این پارک امکانات متعددی مانند کافه یا رستوران، غرفه غذاهای خیابانی، سرویس بهداشتی و چند آلاچیق برای برپایی پیک‌نیک دیده می‌شود؛ بنابراین هرگاه که از پرسه حوالی بام خسته شدید، کافی است چند قدم بردارید و در کافه و رستوران پارک کمی استراحت کنید.
همچنین در پارک کوهسار امکانات تفریحی مهیج مانند موتورسواری، کایت‌سواری، بالن‌سواری، چتر نجات و… نیز وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در ضمن اگر هوس پیاده‌روی کردید، مسیر مسطح پارک کوهسار جای خوبی برای قدم‌زدن است.

• آدرس: تهران، بزرگراه آبشناسان، بلوار شهران شمالی.

جاذبه‌ های گردشگری اطراف بام کوهسار

• بوستان جوانمردان ایران
پارک ارم
• پل آجری کن
• مرکز خرید اُپال

بام بوعلی

بام بوعلی

بام بوعلی یکی از متفاوت‌ترین بام های تهران واقع در بزرگراه یادگار امام است. از این بام چشم‌اندازی خاص از پایتخت مقابلتان قرار می‌گیرد که حس‌وحالتان را عوض می‌کند. از بام بوعلی شما می‌توانید شاهد عبورومرور خودروها در جاده‌ها باشید و برج میلاد را از دور تماشا کنید.
بام بوعلی شباهت زیادی به بام تونل رسالت دارد و مانند رسالت کمتر کسی از وجود آن با‌خبر است. به همین دلیل در اکثر مواقع این بام شلوغ نیست و مکانی دنج و آرام برای دیدن مناظر کلان‌شهر تهران به شمار می‌رود.
چنانچه بخواهید در بامی کم‌ارتفاع به تماشای شهر بنشینید و کمی سکوت و آرامش را تجربه کنید، بام بوعلی توقع شما را برآورده می‌کند. هرچند که چشم‌انداز این بام نیز مانند بسیاری از دیگر بام‌ها به‌دلیل ساخت‌وساز تغییر زیادی پیدا کرده است؛ اما همچنان ارزش بازدید دارد.
در این بام امکانات زیادی وجود ندارد و تنها تعدادی صندلی برای استراحت دیده می‌شود. با این حال همین امکانات ساده کافی است تا از روزمرگی رها شوید و در مکانی دنج شاهد ساختمان‌ها و خودروهایی باشید که هریک داستانی را در دل خود پنهان کرده‌اند.

• آدرس: تهران، سعادت‌آباد، بلوار یادگار امام، بلوار ذبیحی.

جاذبه‌ های گردشگری اطراف بام بوعلی

پارک پرواز
• پارک پردیسان
• پارک جوانمردان

سخن پایانی
در این نوشته از ایران هتل ما گشتی در بام های تهران زده‌ایم و بام‌های دنج و معروف پایتخت را به شما معرفی کرده‌ایم. آیا تابه‌حال به هیچ‌کدام از این بام‌ها رفته‌اید؟ به نظر شما کدام‌یک از این بام‌ها صفای بیشتری دارد و دید بهتری از شهر را در اختیارتان قرار می‌دهد؟ لطفاً تجربیات خود در این زمینه را در بخش نظرات برایمان بازگو کنید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر