لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> پارک پرواز تهران
پارک پرواز تهران

پارک پرواز تهران

پارک پرواز یکی از زیباترین پارک های تهران است که در تپه‌های مرتفع تهران قرار دارد. این پارک چشم‌اندازی زیبا به بافت شهری و طبیعت اطراف تهران دارد که فرصتی برایتان فراهم می‌کند تا کمی از زندگی شهری و دغدغه‌های آن فاصله بگیرید.

اگر در هتل های تهران اقامت دارید و می‌خواهید از جایی دنج و بکر تمام پایتخت و طبیعت پیرامونش را زیر پاهایتان ببینید، سری به بوستان پرواز بزنید. در این نوشته ما شما را بیشتر با این بوستان و جاذبه‌ها و امکاناتش آشنا می‌کنیم. تا پایان با ما باشید.

پارک پرواز کجاست؟


پارک پرواز، بوستانی دیدنی در شمال غربی تهران و در منطقه سعادت‌آباد است. این پارک در دامنه ارتفاعات پایتخت جا خوش کرده است که چشم‌اندازی زیبا به اطراف دارد.

همسایه شرقی بوستان، بزرگ‌راه یادگار امام است که از شرق تا جنوب آن امتداد یافته است. این پارک از غرب به شهرک نفت و منطقه فرحزاد، از شمال به بام تهران و از جنوب به شهرک پاسارگاد راه دارد.

چگونه به پارک پرواز برویم؟

چگونه به پارک پرواز برویم؟

برای رسیدن به پارک چند گزینه پیش رویتان است. شما می‌توانید با خودروی شخصی یا وسایل حمل‌ونقل عمومی خود را به بوستان زیبای پرواز برسانید. در ادامه هریک از این راه‌ها را بررسی می‌کنیم.

دسترسی با خودروی شخصی

برای رسیدن به پارک پرواز با خودروی شخصی راه‌های مختلفی دارید. این پارک در میدان بهرود و مقابل هتل اسپیناس واقع شده است که از آنجا با میدان صنعت 5 کیلومتر فاصله دارد.

ورودی غربی این بوستان در خیابان گل سرخ قرار دارد. اگر مسیرتان از بزرگ‌راه امام می‌گذرد، می‌توانید از آنجا به بلوار فرحزاد و سپس خیابان نیما یوشیج بروید. پس از آن نیز خود را به بلوار شقایق برسانید و درنهایت از خیابان گل سرخ وارد پارک شوید.

راه دیگری که برای رسیدن به پارک پیش رو دارید، ازطریق بلوار پیام است. شما می‌توانید ابتدا از بلوار پاک‌نژاد به بلوار پیام بروید و سپس خود را به میدان بهرود برسانید که ورودی شمالی پارک آنجا قرار دارد.

چنانچه بخواهید از شمال تهران به بوستان بروید، کافی است به بلوار عابدینی وارد شوید و از آنجا به میدان بهرود بروید. انتخاب هریک از این مسیرها به مبدأ حرکت شما بستگی دارد.

بوستان پرواز تهران

دسترسی با مترو

اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید با ماشین شخصی به پارک بروید، می‌توانید از مترو استفاده کنید. البته در نظر داشته باشید که مترو شما را مستقیم به پارک نمی‌رساند و نزدیک‌ترین ایستگاه مترو حدود 5 کیلومتر با این بوستان فاصله دارد. با دیدن نقشه مترو تهران، اشراف بهتری به ساعت جرکت و خطوط مختلف مترو خواهید داشت.

برای آن‌که با مترو به این پارک بروید باید از هر جایی که هستید، خود را به خط 7 مترو برسانید. سپس تا انتهای مسیر بروید و در ایستگاه آخر یعنی میدان صنعت از مترو پیاده شوید. در میدان صنعت، با استفاده از تاکسی‌های شهرک بام تهران به پارک می‌رسید.

مسیرهای مختلفی از میدان صنعت تا پارک پرواز تهران وجود دارد. کوتاه‌ترین مسیر از راه بلوار فرحزادی است؛ بااین‌حال به‌دلیل ترافیک و شلوغی این مسیر، ازطریق بزرگ‌راه یادگار امام زودتر به پارک می‌رسید.

اگر هم حال‌وهوای پیاده‌روی به سرتان زد، از میدان صنعت 5 کیلومتر تا پارک راه دارید. برای پیاده‌روی در این مسیر حدود یک ساعت یا بیشتر باید زمان بگذارید.

بوستان پرواز

دسترسی با اتوبوس شهری

راه دیگری که با آن به پارک پرواز خواهید رسید، اتوبوس‌ شهری است. شما می‌توانید سوار اتوبوس‌های خط 267 شوید و در ایستگاه هفت تیر پیاده شوید. از این ایستگاه با کمی پیاده‌روی به پارک می‌رسید. فاصله ایستگاه تا پارک حدود 400 متر است.

تاریخچه پارک پرواز

تاریخچه پارک پرواز

پارک پرواز تهران به همت شهرداری تهران در سال 1387 احداث شده است. در طراحی و ساخت این بوستان خوش آب‌ورنگ از هنرمندان و معماران خوش‌ذوق ایرانی کمک گرفته شده که نتیجه آن فضاسازی‌های فوق‌العاده و برجسته است.

مکان های تفریحی تهران، لذت داشتن یک روز شاد
ادامه مطلب

در گذشته، در محل فعلی این پارک، امکان پرواز با پاراگلایدر بر فراز تپه‌های اطراف وجود داشت. با گسترش شهرنشینی و تراکم بافت مسکونی، این تپه‌ها به بوستانی زیبا برای استفاده عموم مردم تبدیل شدند که به یاد گذشته، پرواز نام گرفت.

البته دلیل دیگری نیز برای انتخاب نام این پارک وجود دارد. در سال‌های گذشته در ضلع جنوب شرقی پارک، خیابانی به نام پرواز قرار داشت که امروز آن را با نام شهید آهنگرانی می‌شناسند.

امکانات و جاذبه ‌های پارک پرواز

فضای سبز پارک پرواز

پارک پرواز تهران در ارتفاعات پایتخت واقع شده است که از آن می‌توانید دید خوبی در تمام جهات به زیبایی‌های شهر داشته باشید. از این پارک منظره‌ای چشمگیر از شمال تا جنوب تهران انتظارتان را می‌کشد.

تماشای رشته‌کوه‌های یکپارچه البرز، قامتِ بلند برج میلاد و بافت شهری از بوستان بسیار دیدنی است. در این پارک چه چیزی در انتظارمان است؟ آیا می‌توان برای ورزش و سرگرمی روی این پاک حساب کرد؟ با ما باشید تا با امکانات پارک بیشتر آشنا شوید.

چشم‌انداز 360 درجه به پایتخت

چشم‌انداز 360 درجه به پایتخت در پارک پرواز

اگر خوش‌شانس باشید و در یک هوای پاک و تمیز به این پارک بروید، تصویری واضح از پایتخت و اطراف آن را می‌بینید. دیدن طلوع و غروب خورشید از این منطقه بسیار لذت‌بخش است.

هنگام سپیده صبح یا غروب، آسمان شهر به رنگ سرخ و طلایی درمی‌آید که تصویری رؤیایی مقابل چشمانتان پدید می‌آورد. همچنین شب که می‌شود، آسمان پرنور شهر با سوسوی چراغ‌ها هم‌داستان می‌شوند و آرامش را به قلبتان سرازیر می‌کنند.

اگر می‌خواهید کمی در سکوت و آرامش خود را به طبیعت بسپارید و به زیبایی‌های شهر خیره شوید، سری به پارک پرواز بزنید. تماشای شهر به‌خصوص در شب، حس‌وحال خوبی به شما خواهد داد.

پیک‌نیک خانوادگی در فضایی دنج

پیک‌نیک خانوادگی در فضایی دنج در بوستان پرواز

در پارک پرواز تهران آلاچیق‌هایی قرار دارد که شما می‌توانید به‌همراه خانواده برای یک پیک‌نیک خانوادگی از آن‌ها استفاده کنید. همچنین بد نیست کمی روی سنگ‌فرش‌های پارک قدم بزنید تا حسابی سرحال و قبراق شوید.

اگر پایتخت‌نشین هستید و هوس یک گردش خانوادگی و دوستانه به سرتان زد، از پارک پرواز غافل نشوید. این بوستان جایی عالی برای تفریح و گردش است که لحظه‌های خوشی را با عزیزانتان در آن سپری خواهید کرد.

ورزش و سلامتی در هوایی مطبوع

مسیر پیاده روی پارک پرواز

علاوه‌بر آرامشی که در پارک تجربه می‌کنید، در این مکان امکانات خوبی برای ورزش و سلامتی نیز قرار دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اگر از پیاده‌روی لذت می‌برید و می‌خواهید در فضایی زیبا قدم بزنید، پارک پرواز تهران مکانی عالی برای این کار است.

همچنین اگر از طرف‌داران اسکیت‌سواری هستید، این پارک شیب ملایمی دارد که به‌راحتی این امکان را برایتان فراهم می‌کند؛ بنابراین درصورتی‌که هوا مناسب و زمین خشک بود، فراموش نکنید کفش‌های اسکیت خود را همراه داشته باشید.

ازطرفی در گوشه‌وکنار پارک پرواز، میزهای شطرنج دیده می‌شود که هواداران این رشته از آن استفاده کنند. برای استفاده از این میزها تنها کافی است مهره‌های شطرنج و حریف را با خود ببرید تا در منظره‌ای عالی و هوای آزاد، ذهنتان را به چالش بکشید.

از دیگر امکانات ورزشی این بوستان، زمین فوتبال است. اگر با دوستان خود به پارک می‌روید، می‌توانید در این زمین فوتبال با هم بازی کنید و لحظات مفرحی خلق کنید. ورزش در پارک و هوایی مطبوع، طراوت و نشاط را به شما هدیه می‌دهد.

شهربازی کودکان

وسایل بازی کودکان پارک پرواز

از دیگر امکانات پارک پرواز تهران، شهربازی مخصوص کودکان 2 تا 12 ساله است؛ پس اگر می‌خواهید با کودکان خود به این بوستان بروید، نگران سرگرمی و تفریحشان نباشید.

در این شهربازی ماشین‌برقی، سرسره بادی، قطار کودک، چرخ‌وفلک و… دیده می‌شود که حسابی سرِ بچه‌ها را گرم می‌کند. در پیک‌نیک خانوادگی خود از سهم کودکان غافل نشوید و با هم گشتی در شهربازی بزنید.

آرامش در بام پرواز

نمای 360 پارک پرواز در شب

بام پرواز مرتفع‌ترین قسمت پارک است. پس از این که به ابتدای بوستان رسیدید، 20 دقیقه که به‌سمت بالا بروید به بالاترین نقطه پارک می‌رسیدید. در بام پرواز، شهر زیر پاهایتان و تصویری شگفت‌انگیز مقابل چشمانتان قرار دارد.

مرکز خرید پالادیوم تهران
ادامه مطلب

شکم‌گردی

رستوران در پارک پرواز

اگر نمی‌خواهید غذای خانگی با خود ببرید یا دوست دارید تنوعی ایجاد کنید، در این پاک چند رستوران و کافه وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. فست‌فود پرواز، کافه‌فود پرواز و رستوران پرویز و پونه در ورودی غربی از جمله این مکان‌ها هستند.

در این میان، یکی از بهترین رستوران‌های تهران نیز در بوستان پرواز قرار دارد که در آن انواع غذاها پیدا می‌شود. این رستوران فلای‌لند نام دارد که در ادامه بیشتر آن را معرفی خواهیم کرد.

سینما پنج‌ بعدی پارک پرواز

یکی از بهترین سینماهای پنج‌بعدی تهران در پارک پرواز قرار دارد. در این سینما جدیدترین فیلم‌ها به نمایش درمی‌آید و شما را به اوج هیجان و لذت می‌برد. در این مجموعه 16 صندلی متحرک هوشمند قرار دارد که در همه جهات با شتاب حرکت می‌کنند.

سینما پنج‌بعدی پارک پرواز مجهز به سیستم حرکتی الکتریکی و افکت‌های محیطی مانند اسپری آب، رعدوبرق، نورهای رنگی، مه‌ و دود است. اگر از تماشای فیلم در سینما چندبعدی لذت می‌برید، بد نیست زمانی را در پارک به این سینما اختصاص دهید.

نمای تهران در پارک پرواز

مجموعه فلای ‌لند پارک پرواز

فلای‌لند پاتوقی برای شکم‌گردی در این پارک است که کیفیت و تنوع غذاها در آن شما را شگفت‌زده می‌کند. این مجموعه از بهترین فودکورت‌های شمال غربی تهران است که چشم‌انداز زیبایی دارد.

فلای‌لند رستورانی سه‌طبقه با پرسنلی حرفه‌ای و مجرب است. اگرچه این رستوران در روزهای تعطیل خیلی شلوغ است، اما سرویس‌دهی آن به‌موقع انجام می‌شود. بازدید از فلای‌لند در شب که نور هزاران چراغ روشن بر تاریکی چیره می‌شود، صفای خاصی دارد.

غذاخوردن در طبقات بالای این رستوران درحالی‌که مناظر زیبایی شما را احاطه کرده‌اند، بسیار لذت‌بخش است. فلای‌لند فضایی مدرن با طراحی زیبا دارد و یکی از مکان‌های موردعلاقه عکاسان محسوب می‌شود.

در این مجموعه یک پیست بزرگ تیوب‌سواری نیز دیده می‌شود که مسیری مارپیچ را طی می‌کند. اگر دوست دارید پس از صرف غذا و لذت‌بردن از مناظر، سرعت و هیجان را تجربه کنید، به سراغ این پیست بروید.

در فودکورت فلای‌لند انواع غذاهای بین‌المللی و ایرانی سرو می‌شود. همچنین نوشیدنی‌های متنوع سرد و گرم نیز در منوی رستوران به چشم می‌خورد. این رستوران، تراس بسیار جذابی دارد که در هوای آزاد با نمایی دل‌‌انگیز در انتظار مهمانان است.

چگونه به مجموعه فلای ‌لند برویم؟

فلای لند

برای رسیدن به فلای‌لند شما دو راه دارید. این مجموعه دو ورودی از بالا و پایین بوستان دارد که هر دوی آن‌ها جای پارک مناسبی دارند. برای ورود به رستوران از سمت پایین، باید از مسیری به‌شکل رمپ با تزئینات زیبا عبور کنید و سوار آسانسور مجموعه شوید.

چنانچه از بالای بوستان بخواهید به‌سوی مجموعه بروید، باید ماشین خود را پارک و مسیر کوتاهی را پیاده‌روی کنید. فلای‌لند در سعادت‌آباد قرار دارد که نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به آن میدان صنعت و نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس به آن، ایستگاه بهرود است.

سایر امکانات پارک پرواز

پلکان زیبا پارک پرواز

علاوه‌بر امکاناتی که تا اینجا نام بردیم و تفریحاتی که در بوستان پرواز می‌توان انجام داد، امکانات دیگری نیز در این پارک وجود دارد. در زیر برخی از آن‌ها را آورده‌ایم.

تندیس‌های تماشایی: در این بوستان تندیس‌ها و مجسمه‌های جذاب و دیدنی در جای‌جای پارک دیده می‌شود که فضای آن را دل‌نشین‌تر و باصفاتر کرده‌اند. این تندیس‌ها آثار هنرمندان معاصر ایرانی هستند که رنگ‌ولعاب پارک را بیشتر کرده‌اند.

مزار شهدا: در مرتفع‌ترین بخش بوستان مزار دو شهید گمنام در بنایی به‌شکل یک لاله بزرگ قرار گرفته است. این سازه زیبا حالتی معنوی و عرفانی در بوستان ایجاد کرده است.

مسجد جامع المهدی: این مسجد در شمال پارک و حوالی میدان بهرود قرار گرفته است.

ایستگاه آتش‌نشانی: در شمال شرقی پارک، ایستگاه شماره 58 آتش‌نشانی به‌منظور مهار حوادث احتمالی قرار دارد.

کتابخانه: در قسمت شمالی بوستان و در منطقه‌ای زیبا، کتابخانه پارک قرار دارد که می‌توانید کتاب‌های دل‌خواهتان را از آن به امانت بگیرید. همچنین انواع مجلات و روزنامه‌ها نیز در این کتابخانه موجود است.

پارکینگ: در بخش جنوبی میدان بهرود، پارکینگ پارک قرار دارد که گردشگران می‌توانند خودروی خود را در آن پارک کنند. ظرفیت این پارکینگ 60 خودرو است.

مراکز خرید لوکس تهران
ادامه مطلب

برنامه‌ های فصلی در پارک پرواز تهران

المان پارک پرواز

باتوجه‌به موقعیت‌های خاص و در فصل‌های گوناگون، برنامه‌های مهیجی در این پارک برگزار می‌شود. برای مثال استخر توپ، غرفه ماهی‌گیری برای کودکان، نمایشگاه کتاب، بازارچه محلی و جنگ‌های شاد برخی از این برنامه‌ها هستند.

جاذبه ‌های دیدنی اطراف پارک پرواز

اگر تا این بوستان رفتید و گشتی در آن زدید و وقت اضافه آوردید، در اطراف آن، دیدنی‌هایی وجود دارد که دیدنشان خالی‌ازلطف نیست. در زیر برخی از این جاذبه‌ها را آورده‌ایم.

آدرنالین پارک

آدرنالین پارک

آدرنالین پارک اولین پارک اختصاصی مربوط به ورزش‌های پرخطر و مهیج است که در سال 1400 فعالیت خود را آغاز کرده است. این پارک در ضلع شمال شرقی بوستان و قسمت جنوب شرقی میدان بهرود قرار دارد.

در این پارک انواع ورزش‌های هیجان‌انگیز مانند بانجی‌جامپینگ، بیگ جامپ، سویینگ و… وجود دارد. این فعالیت‌های پرانرژی آدرنالین بدنتان را به اوج می‌رسانند و سطح انرژی شما را افزایش می‌دهند. اگر طرف‌دار خطر و هیجان هستید، آدرنالین پارک جای مناسبی برایتان است.

مرکز خرید میلاد نور و پلاتین

مرکز خرید میلاد نور

چنانچه پس از تفریح و سرگرمی در پارک پرواز تهران، حال‌وحوصله بازارگردی و خرید داشتید، در اطراف این پارک چند مجتمع‌ تجاری وجود دارد. مرکز خرید پلاتین و مجتمع میلاد نور از جمله این مراکز خرید هستند که چرخیدن در آن شما را سر ذوق می‌آورد.

پارک فدک شهرک غرب

پارک فدک شهرک غرب

یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران که در حوالی این بوستان قرار دارد، پارک فدک شهرک غرب تهران است. این پارک با نام فدک ایران‌زمین نیز شناخته می‌شود که می‌توانید برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی به آنجا بروید.

پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک تهران یکی دیگر از جاذبه‌های اطراف این بوستان است. در این پارک مجسمه‌های متحرک دایناسورها در اندازه‌های واقعی دیده می‌شود که آناتومی بدنشان بسیار طبیعی به نظر می‌رسد.

اسنو پارک فلای ‌لند

در ضلع جنوبی پارک، اسنوپارک فلای‌لند قرار دارد که امکان تفریحات مهیج را برایتان فراهم می‌کند. در این مجموعه اسنوبرد و اسکی چهارفصل موجود است که تجربه‌ای دل‌نشین را برایتان رقم می‌زند.

سایر جاذبه‌ های اطراف بوستان پرواز

  • برج میلاد
  • پاساژ رویال سنتر
  • بوستان نهج‌البلاغه
  • پارک پردیسان
  • پارک گفت‌وگو
  • پارک کوهسار
  • مجتمع تجاری پرواز
  • بوستان کیهان
  • پارک جوانمردان

ساعت کاری پارک پرواز

فضای سبز بوستان پرواز

پارک پرواز در طول هفته به‌طور شبانه‌روزی بازی است و عموم مردم می‌توانند از آن استفاده کنند. همچنین ورود به این بوستان کاملاً رایگان است و نیاز به تهیه بلیط ندارد.

چه زمانی به پارک پرواز تهران برویم؟

پارک پرواز در زمستان

این بوستان در هر فصلی و در هر ساعتی از شبانه‌روز جذابیت خاص خود را دارد. شما می‌توانید هر وقت که خواستید به‌تنهایی یا با دوستانتان برای پیاده‌روی و ورزش به این پارک بروید.

یکی از بهترین زمان‌ها برای رفتن به پارک صبح خیلی زود یا هنگام غروب آفتاب است که هوا به خنکی می‌رود و رنگ آسمان زیبا و نفس‌گیر می‌شود. شب نیز در این بوستان بازی رقص و نور است که آرامش را به روحتان تزریق می‌کند.

هوای مطبوع بهاری و طراوت و تازگی شروع سال جدید، این پارک را بسیار تماشایی می‌کند. همچنین در پاییز که طبیعت رنگ‌وبوی دیگری به خود می‌گیرد و برگ‌های زرد و نارنجی خیابان‌ها را پُر می‌کنند، قدم‌زدن در این بوستان بسیار لذت‌بخش است.

در روزهای برفی زمستان نیز بوستان به رنگ سفید درمی‌آید و بسیاری از مردم برای برف‌بازی و ساختن آدم‌برفی به آنجا می‌روند. این بوستان در تعطیلات تابستان نیز پذیرای مسافران و گردشگران است که برای تفریح و سرگرمی به آنجا می‌روند.

تفریح و آرامش در بوستان تماشایی پایتخت

در این مقاله از ایران هتل ما گشتی بر سنگ‌فرش‌های پارک پرواز زدیم و امکانات و جاذبه‌های دیدنی آن را بررسی کردیم. این بوستان در سعادت‌آباد تهران واقع شده است که فضایی دل‌نشین و دوست‌داشتنی دارد.

از این بوستان می‌توان جای‌جای پایتخت را از جهات مختلف تماشا کرد و لذت برد. آیا شما تابه‌حال به این پارک جذاب و زیبا رفته‌اید؟ نظر شما درباره این بوستان چیست؟ خوشحال خواهیم شد نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر