لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> پارک آب و آتش
پارک آب و آتش تهران

پارک آب و آتش

وقتی در روزهای پرهیاهوی تهران صبح را به شب می‌رسانیم؛ گاهی آن‌قدر خستگی به تنمان می‌نشیند که احساس نیاز به تفریح و استراحت ما را به سمت مکان‌های مثل پارک آب ‌و آتش می‌کشاند. جایی که به معنی واقعی هم فال و هم تماشا است. مشغله‌های زندگی و نداشتن وقت کافی برای سفر به طبیعت نقاط مختلف ایران نباید ما را از خانواده و دوستمان دور کند. پارک آب ‌و آتش تهران با فضایی مدرن، گزینه مناسبی برای گذراندن یک روز در کنار کسانی است که برایمان عزیز هستند.

کلان شهری مثل تهران که علاوه بر جمعیت زیاد ساکنان خود به دلیل پایتخت بودن؛ هر روزه از گوشه گوشه ایران و دنیا، مسافرانی را پذیراست. با این وجود، ایجاد مکان‌های جدیدی برای گردش و تفریحات شهری مردم، امری بسیار ضروری است. فضای سبز، امکانات تفریحی و رفاهی مناسب در این پارک، آن را به یکی از بهترین بوستان‌های شهر تهران تبدیل کرده است.

معرفی پارک آب‌ و آتش تهران

معرفی پارک آب‌ و آتش تهران

تهران بیش از 2100 بوستان و پارک در قسمت‌های مختلف خود دارد. این پارک یکی از محبوب‌ترین و مشهور‌ترین پارک‌های ایران است که در سال 1388 در عباس آباد تهران افتتاح شد. یکی از نکات جالب در این پارک، استفاده از تندیس‌های زیبا در قسمت‌های مختلف آن است. پارک آب‌ و آتش را به نام بوستان حضرت ابراهیم نیز می‌شناسند. این مکان مساحتی در حدود 24000 مترمربع را در برگرفته است.

کسانی که روزهای آغازین افتتاح این پارک را دیده‌اند؛ تغییرات آن را طی سالیان بیشتر حس می‌کند. تغییراتی که روز ‌به ‌روز، به مجهز شدن این پارک می‌انجامید. پارک آب‌ و آتش تهران به قسمت‌های مختلفی چون: چهار برج آتش، آب‌نما، لانه کبوتر، آمفی‌تئاتر، فانوس دریایی، گنبد مینایی، محوطه دوچرخه‌سواری، محوطه اسکیت سواری، آلاچیق و بسیاری بخش‌های دیگر تقسیم شده است.

پرده‌های فولادی دورتادور بوستان حضرت ابراهیم را پوشانده است تا داستان ابراهیم را به نقش‌های خود به تصویر بکشد و تماشای آن برای گردشگران پارک خالی‌از‌لطف نیست. پارک آب‌ و آتش به جاذبه‌های گردشگری دیگری مثل پل طبیعت، بوستان بنادر و بوستان نوروز نزدیک بوده و فرصتی خوبی است تا از آن‌ها نیز بازدید کنید.

پارک آب ‌و آتش تهران کجاست؟

تا اینجای مقاله متوجه شدید که این پارک مدرن در پایتخت ایران، یعنی شهر تهران است. پارک آب ‌و آتش تهران در منطقه ۳ تهران بزرگ، حوالی شمال شهر در منطقه عباس‌آباد واقع شده است.

مسیر دسترسی به پارک آب‌ و آتش

مسیر دسترسی به پارک آب‌ و آتش تهران

برای رفتن به پارک آب و آتش از هر نقطه ایران که باشید  باید ابتدا به شهر تهران بیایید. سفر به این شهر از طریق خطوط جاده‌ای، خطوط هوایی و خطوط ریلی امکان‌پذیر است. کافی است از شهر مقصدتان به تهران بلیت تهیه کنید یا با خودرو شخصی خودتان عازم اینجا شوید. این پارک به‌صورت ۲۴ ساعته باز است و ورودی آن رایگان است؛ اما دسترسی به تمام بخش‌های آن در تمام این مدت امکان‌پذیر نیست.

برای کسانی که ساکن تهران نیستند شاید آدرس پیداکردن کار سختی به نظر برسد، ولی این‌طور نیست از هر نقطه‌ای که باشید به‌راحتی به مقصدتان می‌رسید. برای حضور در پارک آب ‌و آتش تهران باید ابتدا به بزرگراه حقانی  بروید و بعد از آن با پشت سر گذاشتن چهارراه جهان کودک، در انتهای کوچه ژوبین به پارک آب ‌و آتش می‌رسید.

طریقه دسترسی به پارک آب‌ و آتش با مترو

برای دسترسی به پارک آب و آتش تهران باید خط یک مترو کهریزک – تجریش را سوار شوید و در ایستگاه مترو شهید حقانی از قطار پیاده شوید. با طی حدود ۱۵ دقیقه پیاده‌روی و عبور از روی پل طبیعت یا استفاده از تاکسی‌های خطی پارک آب و آتش می‌رسید.

طریقه دسترسی به پارک آب ‌و آتش با خودرو شخصی

اگر قصد دارید برای رفتن به این پارک از خودروی شخصی استفاده کنید باید در خیابان جردن یا همان نلسون ماندلا به سمت شمال حرکت کنید. بعد از خروجی بزرگراه همت، ماشینتان را پارک کنید و از ورودی پارک آب‌ و آتش در خیابان شهیدی به سمت این بوستان بروید.

ورودی اصلی پارک از طریق بزرگراه حقانی است که در ضلع شمالی پارک وارد می‌شوید. ورودی دیگر از طریق بلوار آفریقا است که باید از طریق بزرگراه مدرس به میدان آرژانتین و بعد به سمت شمال تهران حرکت کنید. بعد دیدن ساختمان راه‌آهن در اولین فرعی  مسیرتان، در خیابان شهیدی یا همان دیدار سابق، پارک کنید و وارد پارک آب و آتش شوید. این خیابان در ضلع غربی پارک قرار دارد.

برای پارک‌کردن خودروی شخصیتان، می‌توانید از فضای پارک خیابان استفاده کنید و یا به یکی از پارکینگ‌های عمومی پارک آب‌ و آتش، پارکینگ اختصاصی ایثارگران، پارکینگ رستوران‌های پارک و پارکینگ عمومی فودکورت پارک مراجعه کنید.

پارک آب و آتش در زمستان

طریقه دسترسی به پارک آب ‌و آتش با اتوبوس

بسیاری از مردم وسایل حمل‌ونقل عمومی را به خودروی شخصی و ترافیک تهران ترجیح می‌دهند. اگر شما هم قصد دارید از اتوبوس‌های منتهی به این پارک استفاده کنید باید اتوبوس‌هایی را سوار شوید که از بزرگراه رسالت عبور می‌کنند. راه دیگر، استفاده از خطوط اتوبوس تندرو خیابان ولیعصر در میدان ونک است. بعد از پیاده‌شدن در خیابان حقانی با ۱۰ دقیقه پیاده‌روی از ضلع شرقی میدان ونک وارد پارک آب و آتش تهران می‌شوید.

سفر دوروزه به تهران
ادامه مطلب

طریقه دسترسی به پارک آب ‌و آتش با تاکسی

راه ساده دیگر، استفاده از تاکسی‌های خطی است. تمام تاکسی‌های سیدخندان، میدان رسالت و میدان ونک به سمت مترو حقانی برای رسیدن به پارک ایستگاه دارند که به‌راحتی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

پارک آب ‌و آتش تهران بر روی نقشه

با استفاده از راهنمای نقشه و لوکیشن دقیق پارک آب و آتش، مسیرهای دسترسی به‌خوبی برای شما نمایش داده می‌شود.

بهترین زمان بازدید از پارک آب و آتش تهران

بهترین زمان بازدید از پارک آب و آتش تهران

شهر تهران آن‌قدر مسافرپذیر و پر گردشگر است که شاید کمتر کسی به فکر بهترین زمان سفر باشد. تهران همیشه شلوغ و پر ترافیک است، برای بازدید از جاذبه پارک آب و آتش تهران دنبال روز خاصی نگردید؛ چون نه گرمای تهران آن‌قدر غیرقابل‌تحمل است و نه سرمای آن. روزهای اول سال که حجم مسافرت‌ها بیشتر می‌شود، تهران خلوت‌تر است و فرصت خوبی برای بازدید از چنین جاذبه‌هایی به‌حساب می‌آید.

قدم‌ زدن در روزهای بارانی در پیاده‌روهای این پارک حس لذت‌بخشی به شما می‌دهد و یا برف‌بازی در روزهای سرد زمستان نشاط را به جسم و جان شما می‌بخشد. اگر فرصت سفر به دریا و آبشار را ندارید؛ روزهای گرم تابستان را بهتر است با آب‌بازی‌کردن زیر فواره‌های زیبای پارک آب و آتش سپری کنید و شب‌های خنک پارک را به شب‌نشینی کنار همدیگر بگذرانید. به پاییز اینجا برسیم که رنگ و بوی دیگر دارد و جلوه‌ای زیبا از پارک را به نمایش می‌گذارد. با این اوصاف شاید انتخاب بهترین زمان برای بازدید سخت باشد، پارک آب و آتش هر روزه‌اش خاستنی و هیجان‌انگیز است.

مکان های تفریحی پارک آب‌ و آتش

همان‌طور که پیش‌ازاین نیز اشاره شد پارک آب‌ و آتش تهران از جدیدترین پارک‌های این شهر است و از امکانات تفریحی و رفاهی خوبی برخوردار است. در این بخش به معرفی مواردی می‌پردازیم که از بدو ورود تا لحظه خروجتان از این پارک به آن‌ها می‌رسید. از پوشش گیاهی و فضای سبز بسیار زیبا تا مکان‌های تفریحی که لحظاتی شاد برایتان می‌سازد.

سینما هفت بعدی پارک آب و آتش تهران

سینما هفت بعدی پارک آب و آتش تهران

سینما آن هم در دل پارک تمام‌کننده یک روز شاد است. بازی‌های کامپیوتری در فضای هفت بعدی با افکت‌های هیجان‌انگیز و جذاب در قسمت سینما گیم هفت بعدی پارک، انتظار شما را از داشتن روز شاد برآورده می‌سازد. در بخش سینمای این پارک علاوه بر تماشای فیلم، لذت هیجان یک بازی حرفه‌ای را به خودتان هدیه دهید.

این سینما گیم را مهندسان کانادایی ساخته‌اند و علاوه بر تصاویر سه‌بعدی امکانات سینماهای مجهز دنیا مثل صدای رعدوبرق، طوفان، نورهای رنگی، صدای دالبی و حرکت صندلی را دارد. هر کدام از صندلی‌های این سینما یک تفنگ لیزری دارند تا بازی پرهیجان‌تری به شما هدیه کنند. تفریحی سالم و لذت‌بخش که در کنار دوستان و خانواده می‌شود تجربه کرد.

آمفی‌ تئاتر پارک آب و آتش

آمفی‌ تئاتر پارک آب و آتش

اگر به هنر علاقه‌مند باشد حتماً به این بخش سر می‌زنید. آمفی‌تئاتر پارک آب ‌و آتش تهران از آن بخش‌هایی است که در هر پارکی دیده نمی‌شود. نمای این بخش دیدنی است و شما را به سمت خود می‌کشاند. چادری ۷۰۵ متری در محوطه پارک با سکوهای سیمانی، ساختمان این آمفی‌تئاتر را تشکیل داده‌اند که نمونه‌ای از سازه‌های غشایی در ایران است. این آمفی‌تئاتر محوطه بازی است و با ظرفیت ۷۵۰ نفر بیننده، مکانی برای اجرای مراسم آیینی و تئاترهای خیابانی به‌حساب می‌آید.

بخش ورزشی پارک آب‌ و آتش تهران

فضای پارک آب و آتش

قسمت جذابی که خیلی از پارک‌های بزرگ در اختیار میهمانان خود قرار می‌دهند، جایی برای ورزش‌کردن است. هر وقت اسم ورزش در پارک برده شود بی‌اختیار به یاد دوچرخه‌سواری و اسکیت می‌افتیم. در پارک آب‌ و آتش تهران دوستداران این ورزش‌ها می‌توانند در محیطی امن زیبا به ورزش و تفریح خود برسند. برای دوچرخه‌سواری در اینجا مسیری ۵ کیلومتری در اختیار شماست که با خیال راحت تا وقتی پاهایتان خسته می‌شود می‌توانید رکاب بزنید.

اسکیت و دوچرخه‌سواری تفریحی است که کوچک و بزرگ نمی‌شناسد و برای انجام آن سن اهمیتی ندارد. پیستی که در پارک آب و آتش تهران به دوستداران ورزش اختصاص داده شده است، فضایی در حدود ۴۵۰۰ مترمربع دارد. علاوه بر کلاس‌های آموزش اسکیت، کلاس‌های بی ام ایکس، رزمی، هوازی و فیتنس نیز برای علاقه‌مندان ورزش در نظر گرفته شده است. این پیست ورزشی امکاناتی چون فروشگاه، گیم‌نت و بوفه نیز دارد.

پیک‌ نیک و دورهمی در پارک آب‌ و آتش تهران

جای امن و کم‌هزینه برای پیک‌نیک و دورهمی می‌خواهید باید به پارک بیایید. در پارک آب ‌و آتش، آلاچیق‌های زیبا و منظمی که در فضای سبز چیده شده است مناسب برپایی پیک‌نیک است. گذراندن اوقات فراغت با خانواده یا دوستان، با نشستن در فضای باز پارک، لذت دورهمی را دوچندان می‌کند. دل به دل هم بدهید و با گپ و گفت در کنار همراهتان روزی خاطره‌انگیز برای خودتان بسازید.

پیاده‌ روی در پارک آب و آتش

پیاده‌ روی در پارک آب و آتش

اولین و شاید محبوب‌ترین تفریح در ورود به هر پارکی؛ همین پیاده‌روی ساده است. در این پارک، فضای پیاده‌روی مناسبی پیش رویتان می‌بینید که در هر گوشه آن می‌توانید به قدم‌زدن مشغول باشید.

برج‌ های آتش پارک آب و آتش

برج‌ های آتش پارک آب و آتش

به پارک آب ‌و آتش آمده‌اید، بهتر است با سنبل‌های این پارک که نمی‌توانند در کنار هم باشند؛ یعنی آب ‌و آتش، بیشتر آشنا شوید. این پارک چهار برج آتش در ضلع شرقی خود دارد. ارتفاع هر کدام از این برج‌ها به ۱۰ متر می‌رسد تا آتش را به سمت آسمان بفرستد. اگر در ساعات تاریکی شب در محیط پارک باشید می‌توانید به تماشای رقص این آتش‌ها بنشینید و لذت ببرید.

10 جای دیدنی پرطرفدار و برتر تهران
ادامه مطلب

با غروب خورشید و سیاهی شب، کار برج‌های آتش شروع می‌شود و شعله‌های پر حرارت آن تا ارتفاع  ۸ متر به آسمان می‌رسد که جلوه‌ای تماشایی دارد. رنگ‌زدن سیاهی شب با نورهای برج‌های آتش در پارک آب ‌و آتش دلیلی زیبا برای حضور گردشگران در این پارک است.

فواره‌ های آب در پارک آب و آتش تهران

فواره‌ های آب در پارک آب و آتش تهران

بعد از هیجان دیدن رقص آتش در شب نوبت به تماشای فواره‌های آب در پارک آب و آتش می‌رسد. آب، عنصری است که تضاد زیبا در داستان ابراهیم و گلستان شدن آتش را، کامل می‌کند. فواره‌های آب در پارک آب ‌و آتش تهران در محیطی دایره شکل گرد هم آمده‌اند. ستون‌های آب در درون زمین قرار گرفته‌اند و طوری طراحی شده‌اند که مردم می‌توانند از روی آن‌ها حرکت کنند. آب از ۲۴۰ نقطه مختلف تا ارتفاع ۱۰ متری به شکل آهنگین به سمت آسمان پرتاب می‌شود.

تماشای این قسمت از پارک در تابستان بسیار جالب و شادی‌آور است. زمانی که قهقهه بچه‌ها با آب‌بازی به گوشتان می‌رسد ناخواسته لبخندی دلنشین کنج لبتان خانه می‌کند و به دوران کودکی می‌روید. دل به دریا بزنید و در کنار کودکان زیر فواره‌های آب بچگی کنید و خاطراتی خوش بسازید.

فانوس دریایی پارک آب و آتش تهران

فانوس دریایی پارک آب و آتش تهران

با دیدن فانوس دریایی در پارک آب ‌و آتش، شاید با خودتان بگویید نماد دریا در تهران چه می‌کند. این فانوس برخلاف تمام فانوس‌های دریایی بر فراز دریا قرار نگرفته است. فانوس دریای روبروی شما چشم‌انداز شهر تهران و منطقه سرسبز عباس‌آباد را دارد. فانوس دریایی در واقع پارک آب ‌و آتش را از بوستان بنادر تهران جدا می‌کند.

این سازه بزرگ زیبا که شاید برخی فقط در فیلم‌ها دیده باشند و حالا در جایی چون تهران که انتظارش را نداشتند آن را لمس می‌کنند در گوشه‌ای از این پارک است. قبلاً می‌توانستید از این فانوس بالا بروید اما؛ در حال حاضر امکان بازدید از بالای این فانوس دریایی وجود ندارد.

دریاچه مصنوعی خزر در پارک آب و آتش

دریاچه مصنوعی خزر در پارک آب و آتش

نام زیبای دریاچه خزر بر روی بخش آبی پارک آب و آتش  تهران قرار گرفته تا یاد این دریای زیبا در تهران نیز حفظ شود. دریاچه مصنوعی خزر با وسعتی بیش از 12000 مترمربع بخشی از بوستان نوروز است که به‌عنوان پارک اکو در پارک آب‌ و آتش تهران شناخته شده است. این دریاچه زیبا نمادی برای همبستگی و دوستی است. عمق این دریاچه به 5/1 متر می‌رسد که اطراف آن محیط مناسبی برای دوچرخه‌سواری در نظر گرفته شده است.

دریاچه مصنوعی خزر سه بخش دارد که در کنار هم تصویری کوچک از دریای خزر را به نمایش گذاشته‌اند. از امکانات اطراف دریاچه خزر می‌توان به آلاچیق، بوفه و دکه غذاخوری اشاره کرد. آلاچیق‌های اطراف دریاچه فضای مناسبی برای استراحت و لذت‌بردن از محیط با چشم‌انداز زیبا است. پیاده‌روی در اطراف دریاچه با وجود نسیم خنکی که از برخورد با آب می‌وزد لذت این تفریح را دوچندان می‌کند.

بازار گل ابریشم و پل ابریشم پارک آب و آتش تهران

پل ابریشم پارک آب و آتش تهران

جاده معروف ابریشم که راه بازرگانی برای تاجران در قدیم و اکنون بوده است را همه می‌شناسند. پل ابریشم نمونه‌ای کوچک از این جاده است. پل ابریشم، پل پیاده‌روی معلقی است که 200 متر طول دارد. این پل دو بوستان نوروز و آب ‌و آتش را به یکدیگر وصل می‌کند. این پل بزرگ که ارتفاع آن به حدود 100 متر می‌رسد قدم زدن‌های متفاوتی در تهران شلوغ برای شما فراهم می‌سازد.

بازار گل ابریشم در دو قسمت پل ابریشم قرار دارد. این بازار به شکل یک سایبان چادری خیمه‌ای شکل طراحی شده است تا جلوه‌ای خاص و متفاوت را از یک بازار شاهد باشید. دو سایبان پارچه‌ای به شکل خیمه درآمده‌اند و قسمت بالای این بازار را پوشش می‌دهند. بازار گل ابریشم در دره‌ای کوچک در ضلع غربی پارک آب و آتش دیده می‌شود. نکته جالب در مورد این بازار این است که چندین بار به‌عنوان طراحی برتر برنده جوایزی شده است.

میدان مشاهیر پارک آب و آتش

در انتهای پارک آب ‌و آتش و مقابل ورودی پارک از سمت بلوار آفریقا، میدانی به شکل مستطیل دیده می‌شود که به میدان مشاهیر شهرت دارد. مجسمه‌هایی از مشاهیر بزرگ ایرانی در ابتدای این میدان به چشم می‌خورد که نگاه کردن به هر کدام حس افتخار و غرور ملی را در بیننده بیدار می‌کند. این میدان زیبا یک دروازه دارد که معماری اصیل ایرانی در ساخت آن به نمایش گذاشته شده است. فضای باز اینجا مکان مناسبی برای ورزش اسکیت است؛ البته گاهی مسابقات رباتیک نیز در اینجا برگزار می‌شود که تماشای آن برای علاقه‌مندان خالی‌از‌لطف نیست.

رصد شب‌ های تهران در گنبد مینا پارک آب و آتش

گنبد مینا پارک آب و آتش

یکی دیگر از جاذبه‌های زیبای پارک آب ‌و آتش آسمان‌نمای گنبد مینا است. همیشه فرصت و موقعیت این را ندارید که برای دیدن آسمان شب تا دل کویر سفر کنید و مکانی مثل این گنبد مینایی فرصت خوبی برای دید زدن آسمان است. این بخش از پارک آب و آتش، برنامه‌های رصد آسمان در شب‌های تهران را برای گردشگران و علاقه‌مندان به نجوم فراهم آورده است.

در این آسمان برنامه‌های چون زمین‌شناسی، بازدیدهای علمی و آموزشی، رویت هلال ماه، روز جهانی نجوم و تورهای گردشگری رصد در این آسمان‌نما برگزار می‌شود.

این گنبد مینا مساحتی در حدود 1850 متر مربع را در برگرفته است.ایده ساخت آسمان نمای پارک آب ‌و آتش در سال 1388  داده شد و در سال 1393 این مکان به بهره‌برداری رسید. طراحی زیبا و حرفه ای این بنا به شکل خورشید است و در بخشی از پارک آب و آتش به نام منظومه شمسی قرار گرفته است.

هتل هزار و یک شب تهران، روایتی از شهرزاد قصه گو
ادامه مطلب

غرفه‌ های فروشگاهی در پارک آب ‌و آتش

در نزدیکی بخش آمفی‌تئاتر پارک گذر گردشگری قرار دارد که مساحت آن به 3600 مترمربع می‌رسد. این بخش  40 غرفه فروشگاهی داردکه در آن‌ها انواع صنایع دستی و سوغات شهرهای مختلف ایران به چشم می‌خورد. بازدید از این غرفه در زمان پیاده‌روی عصر شما خالی‌از‌لطف نخواهد بود.

رستوران‌ ها و کافه‌ های پارک آب ‌و آتش تهران

کافه‌ های پارک آب ‌و آتش تهران

در پارک آب ‌و آتش کافه و رستوران‌های متعددی به چشم می‌خورد. در نقاط مختلف این پارک مکان‌های زیادی برای انواع سلیقه‌های خوراکی دیده می‌شود که دوستداران خوراکی در گردش را به سمت خود می‌کشاند.
فودکورت، کافه، رستوران، غذاخوری، فست‌فود، بستنی و آبمیوه‌فروشی از بخش‌های خوراکی متعددی هستند که در گشت‌و‌گذار از این پارک می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

پل طبیعت در نزدیکی پارک آب ‌و آتش

پل طبیعت در نزدیکی پارک آب ‌و آتش

به پل طبیعت برسیم، جاذبه‌ای تماشایی که نباید از دیدن آن گذشت. پل طبیعت، پارک آب‌ و آتش و طالقانی را از روی اتوبان مدرس به یکدیگر متصل کرده است. یک از خاص‌ترین پل‌های دنیا با معماری زیبا و منحصربه‌فرد که در نگاه اول نظر هر بیننده را جلب می‌کند. این پل زیبا نماد عشق به طبیعت است. پل طبیعت در سه‌طبقه با ارتفاع 40 متر ساخته شده است. یکی از طبقات این پل به بخش خوراکی چون رستوران و کافه مربوط می‌شود. از این پل که 270 متر طول دارد به عنوان پل بدون خودرو یاد می‌شود. پل طبیعت تهران در سال 1393 با ایده از طبیعت ساخته شده است.

نمایی از پل طبیعت به نورپردازی بنفش در شب

نکاتی که باید قبل از رفتن به پارک آب و آتش در نظر بگیرید

  • در پارک آب و آتش برای بازی محوطه‌هایی در نظر گرفته شده است و شما اجازه استفاده از مکان‌های غیر از آن را برای بازی؛ چون اسکیت و دوچرخه‌سواری یا والیبال ندارید.
  • حیوانات خانگی خود را به پارک آب و آتش نیاورید؛ چون امکان حضور حیوانات در پارک وجود ندارد.
  • برای نشستن و برگزاری پیک‌نیک باید فقط از فضای تعبیه شده یعنی آلاچیق‌ها استفاده کنید و از انجام آن بر روی چمن این پارک خودداری کنید.
  • در پارک آب‌ و آتش مجاز به استفاده از قلیان و حتی روشن‌کردن آتش در زمین اینجا نیستید.
  • سرویس بهداشتی، دستگاه خودپرداز، پارکینگ، آب‌خوری،  نمازخانه و هایپرمارکت از دیگر امکاناتی است که برای رفاه حال گردشگران در پارک آب و آتش وجود دارد و در صورت نیاز در دسترس است.

هتل های نزدیک پارک آب‌ و آتش

زمانی که  برای گردش و تفریح، انجام کارهای اداری و درمانی یا هر کار دیگری به تهران می‌آیید، نگران بخش اقامتی سفر به پایتخت نباشید. هتل های تهران فضای اقامتی خوبی برای حضور شما در این شهر فراهم می‌کنند. اگر به دنبال هتل های نزدیک به پارک آب ‌و آتش می‌گردید؛ بهتر است این بخش از سفر را به ایران هتل آنلاین بسپارید. هتل‌هایی چون هتل هما تهران، هتل بزرگ ارم تهران و هتل اسکان الوند تهران، از مکان‌هایی به شمار می‌روند که همه‌روزه میزبان مسافران و گردشگران این شهر است.

هتل هما تهران

هتل هما تهران

هتل هما تهران، یکی از هتل‌های مجهز در قلب تهران است که هر روز به‌صورت 24 ساعت مسافرین این شهر را پذیرش می‌کند. هتل هما در سال  1352 احداث شد و در سال 1396 بازسازی  آن انجام شد. این هتل 5 ستاره، امکانات رفاهی و اقامتی خود را با 173 اتاق و سوئیت در 15 طبقه به میهمانان خود عرضه می‌کند. معماری مدرن و دلنشین این هتل با امکانات ویژه، فضای باشکوه در زمان اقامت شما فراهم می‌سازد. هتل هما تهران در خیابان ولیعصر، خیابان شهید خدامی واقع شده است. هتل هما با جاذبه‌های چون پارک آب وآتش، موزه موسیقی، پل طبیعت، بوستان ملت و بسیاری جاذبه‌های دیگر دسترسی خوبی دارد.

هتل بزرگ ارم تهران

هتل بزرگ ارم تهران

هتل بزرگ ارم تهران در سال ۱۳۷۰ در ۲ طبقه با ۷۰ واحد ساخته شد که در سال ۱۳۹۴ بازسازی آن انجام گرفت. هتل ارم تهران در بسیاری از واحدهای خود چشم‌انداز زیبایی به شهر و فضای سبز اطراف دارد.

هتل ارم در شهر تهران، ميدان ونک، اتوبان شهيد حقاني، بعد از کتابخانه ملی، جنب روگذر شهید همت غرب واقع شده است و دسترسی خوبی به اماکن مختلف شهر چون پارک آب‌ و آتش، پل طبیعت، میدان ولیعصر، موزه عبرت و… دارد.

هتل اسکان الوند تهران

هتل اسکان الوند تهران

هتل اسکان، اقامتگاهی خوش‌سابقه در شهر تهران است. این هتل ۴ ستاره در سال ۱۳۹۴ در ۱۶ طبقه با ۶۷ اتاق احداث شد. هتل اسکان الوند تهران با امکانات رفاهی مناسب برای مسافران این شهر همه‌روزه به‌صورت ۲۴ ساعت آماده پذیرش و مهمان‌نوازی از مسافران این شهر است. برای حضور در هتل اسکان الوند باید آدرس آن را در میدان آرژانتین، انتهای خیابان الوند، خیابان اسفراین، نبش اهورامزدا دنبال کنید.

سخن آخر

بعد از آشنایی با پارک آب‌ و آتش تهران بهتر از هر زمانی می‌دانیم که دوری از دشت و کوه برای گردش و تفریح نکردن فقط بهانه است. در شهری مثل تهران که روزبه‌روز جمعیت آن بیشتر می‌شود؛ وجود بوستان‌هایی چون پارک آب ‌و آتش ضروری‌تر از قبل است. دست خانواده و دوستان را بگیرید و یک روز کامل در آخر هفته را با رفتن به چنین جایی به خودتان استراحت بدهید. با گذراندن روزها و هفته‌های شلوغ و پر کار هر کسی حق دارد ساعاتی را برای جسم و روح خودش بدون بهانه در مکانی مثل پارک آب ‌و آتش بگذراند و خستگی از تن به در کند.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر