لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> بهترین پارک های شیراز به همراه عکس و آدرس
بهترین پارک های شیراز به همراه عکس و آدرس

بهترین پارک های شیراز به همراه عکس و آدرس

شیراز اگرچه مهد فرهنگ و تمدن تاریخی و باستانی در ایران به شمار می رود. اما نباید از دیدن جاذبه های طبیعی آن نیز غافل شد چراکه از مهم ترین بخش های سفر به یک مقصد تفریحی می تواند حضور در جاذبه‌های طبیعی آن مقصد باشد. به همین جهت مهم است که پیش از سفر به شیراز و رزرو هتل های شیراز، با جاذبه‌های طبیعی در داخل شهر شیراز نیز آشنایی داشته باشید. مطالب این صفحه را به پارک های شیراز اختصاص داده ایم تا مناسب ترین پارک‌هایی را که می توانید از حضور در آن ها ساعاتی خوش را در کنار عزیزانتان سپری کنید، پیش از سفر بشناسید.
پارک‌های هر شهر معمولا بنا به تنوع اقلیمی، پوشش گیاهی و آب و هوا با سایر شهرها متفاوت است. شهر شیراز از دیرباز به عنوان شهری خوش آب و هوا، پذیرای اقوام و گروه های مختلفی بوده که برای اقامت این شهر را انتخاب کرده اند. در طول دوران مختلف نیز این شهر به جهت موقعیت جغرافیایی و اقلیم آن بسیار مورد توجه حاکمان و پادشاهان بوده است. پاسارگاد، تخت جمشید همه و همه مظاهری از این مطلوبیت دیرینه شیراز را به نمایش می گذارند.
در گوشه گوشه شیراز همان قدر که آثار و ابنیه تاریخی و فرهنگی برای مراجعه و بازدید وجود دارد، بوستان ها و پارک‌هایی نیز در طول زمان ساخته شده و توسعه یافته اند. این مکان ها شامل باغ‌ها، پارک‌های کوهستانی و بوستان‌های شهری شیراز هستند.
اگر قصد کوهنوردی، ورزش صبحگاهی، پیاده‌روی، پیک‌نیک، بازی کودکان، کمپینگ و اقامت در پارک ها و بوستان های شیراز را دارید، این مطلب مختص شماست! چرا که در این صفحه ما اسم پارک های شیراز را به طور کامل آورده‌ایم و به معرفی پارک های جدید شیراز و پارک های آبی شیراز می‌پردازیم.

مشهورترین پارک های شیراز

پارک کوهپایه شیراز

در نزدیکی دروازه قرآن و هتل بزرگ شیراز، «پارک کوهپایه شیراز» ایجاد شده که یکی از مشهورترین پارک های کوهستانی شیراز است. این پارک کوهستانی با غرفه‌های نارنجی ‌رنگی که در آن محصولات به فروش می رسد شهرت دارد. بخشی از پارک که احتمالا نام آن را شنیده اید و با کمی پله‌نوردی می‌توانید به آن جا برسید، گهواره دید نام دارد و یکی از جاذبه‌های پارک کوهپایه است. در گهواره دید، می توانید منظره زیبایی از دروازه قرآن و بخشی از شهر را تماشا کنید.
پارک کوهپایه حدود ۱۹,۰۰۰ مترمربع مساحت دارد. بخشی از این پارک به ورزش صبحگاهی که به‌صورت همگانی اجرا می‌شود اختصاص یافته است. به منظور رفاه هرچه بیشتر بازدیدنندگان در این پارک امکاناتی مانند شهربازی کودکان، وسایل ورزشی، بوفه، نمازخانه، سرویس بهداشتی و تاکسی سرویس فراهم شده است. در بخش شهربازی وسایلی مانند ماشین برقی، چرخ‌‌ و فلک، بشقاب پرنده، قطار ویژه کودکان، استخر توپ، سینما سه‌بعدی و… برای سرگرمی و تفریح کودکان و بزرگسالان ایجاد شده است.
آدرس پارک کوهپایه: بلوار هفت تنان
ساعت فعالیت پارک کوهپایه: شبانه‌روزی

بوستان بعثت

بوستان بعثت شیراز یکی دیگر از مشهورترین پارک های شهر شیراز «بوستان بعثت» است. مساحت پارک بعثت حدود ۱٫۶ هکتار است. بوستان بعثت ورودی باغ عفیف آباد شیراز به حساب می آید. این بوستان توسط مهرداد ایروانیان، معمار مشهور و پست مدرن شیراز در سال ۱۳۸۵ طراحی شده است.
اجزای مختلف پارک بعثت از قبیل جوی‌های آب و صف‌های منظم درختان سرو از مشخصه‌های بارز این پارک هستند که در نگاه اول خودنمایی می کنند. این پارک را می توانید برای پیاده‌روی، ورزش روزانه و یا گردشی به‌یادماندنی به همراه دوستان و یا خانواده انتخاب کنید.
این پارک دارای زمین‌ ورزشی، میزهای پینگ‌پنگ، زمین فوتبال، فضای مناسب پیک‌نیک، فواره و آبنمای موزیکال، آلاچیق، نیمکت، سرویس بهداشتی و پارکینگ است. پیشنهاد می کنیم اگر برای بوستان بعثت برنامه ریزی می کنید، زمانی را نیز برای بازدید از کوشک تاریخی و مرکز فرهنگی شیرازشناسی در میان این پارک اختصاص بدهید.
آدرس بوستان بعثت: بلوار بعثت
تلفن: ۳۶۴۸۹۳۳۸ ۰۷۱
ساعت فعالیت بوستان بعثت: ۹:۳۰ تا ۲۱:۳۰

قدیمی‌ترین پارک های شیراز

پارک آزادی شیراز

1683196424 883 بهترین پارک های شیراز به همراه عکس و آدرس اگر در قسمت شمال شهر شیراز اقامت دارید، «پارک آزادی شیراز» در شمال شهر، یکی از مشهورترین و قدیمی‌ترین پارک های شهر شیراز است که به راحتی به آن از طریق بلوار آزادی دسترسی خواهید داشت. پارک آزادی شیراز در سال ۱۳۴۵ شمسی و با مساحت ۲۰۰,۰۰۰ مترمربع افتتاح شده است. پارک آزادی را به‌عنوان بزرگ‌ترین پارک شیراز نیز می‌شناسند.
می‌توانید از هر نقطه شهر راهی به سمت این پارک قدیمی بیابید. بلوار آزادی در شمال، خیابان مشکین فام در جنوب، خیابان سمیه در شرق و میدان آزادی یا فلکه گاز در غرب پارک راه‌هایی هستند که شما را به این پارک می‌رسانند. وجود درختان کهن‌سال و انبوه، منظره دریاچه و کوهستان و آب‌وهوای مطبوع این پارک آن را به مکانی مطلوب برای قدم‌زدن، عکاسی و گپ و گفت با دوستان و عزیزان تبدیل کرده است.
یک محوطه قایقرانی و مجموعه بادی برای کودکان و شهربازی با بازی‌های جذاب همچون چرخ‌ و فلک و ترن هوایی برای بزرگسالان نیز در داخل پارک آزادی ایجاد شده‌اند. امکانات رفاهی داخل پارک نیز شامل خدمات کرایه دوچرخه، غرفه‌های فروش خوراکی، نیمکت، نمازخانه و سرویس بهداشتی است.
آدرس پارک آزادی: بلوار آزادی
ساعت فعالیت: شبانه‌روزی

لونا پارک شیراز

 لونا پارک شیراز بر دامنه کوه باباکوهی «لونا پارک شیراز» قرار دارد که با طبیعت سرسبز خود یکی از مشهورترین و قدیمی‌ترین پارک های کوهستانی شیراز است. این پارک که حدوداً ۳۰ سال قدمت دارد، مانند پارک آزادی شیراز در شمال شهر شیراز واقع شده و در نزدیکی دروازه قرآن است.
شهربازی مدرن لونا پارک با دستگاه‌هایی مثل سرسره آبشاری، دایناسور، سورتمه، سالتو، آکروجت، موتور پلیس چرخ‌ و فلک، ترن هوایی، سفینه، کشتی صبا، رنجر، ، دراگون، فریزبی و ماشین مسابقه تجهیز شده است. در داخل لونا پارک از امکاناتی مانند کافه رستوران، نمازخانه و سرویس بهداشتی نیز ایجاد شده است. در دامنه کوه باباکوهی رستوران شاندیز(شعبه شیراز) و رستوران متعدد دیگر تاسیس شده اند.
آدرس لونا پارک شیراز: بلوار آیت‌الله ربانی، مقابل دادگاه انقلاب – تلفن: ۳۲۲۸۴۱۲۱ ۰۷۱
ساعت فعالیت شهربازی: ۱۴ تا ۲۴

پارک بزین شیراز

پارک بزین شیراز اگر اقامتگاه شما نزدیک به بزرگراه دکتر حسابی باشد احتمالاً در محدوده شهرک بزین و کنارگذر بزرگراه دکتر حسابی «پارک بزین شیراز» را با فضای سرسبز و زیبا دیده‌اید. پارک بزین شیراز یکی از قدیمی‌ترین و بهترین پارک های شیراز برای بازی کودکان است.
می‌توانید اگر قصد بازدید از مناطق و جاذبه‌های گردشگری اطراف شیراز را دارید، در این پارک استراحت کرده و نفسی تازه کنید. در داخل شهربازی پارک بزین شیراز تاب، سرسره‌های بادی کودکان، کشتی وایکینگ‌ها، ماشین برقی و ترامپولین وجود دارد.
پارک بزین دارای زمین والیبال، آلاچیق‌های مجهز به صندلی، فضای مناسب پیک‌نیک، نیمکت، نمازخانه و سرویس بهداشتی است. پارک بزین شیراز که به پارک بازی خود شهرت دارد و در شهرک بزن شیراز و محوطه کنارگذر دکتر حسابی واقع شده است.
آدرس پارک بزین شیراز: بزرگراه دکتر حسابی
ساعت فعالیت: شبانه‌روزی

پارک های شیراز برای بازی

پارک حدیث شیراز

پارک حدیث شیراز «بوستان حدیث شیراز» پارکی محبوب برای استفاده خانواده‌ها و یکی از مکان های تفریحی شیراز است. این پارک حدود ۱۶,۰۰۰ مترمربع مساحت دارد. در داخل بوستان حدیث وسایل ورزشی، زمین فوتبال و والیبال و انواع سرسره‌های بادی و ماشین شارژی ایجاد شده است. در نزدیکی پارک حدیث نیز یک اقامتگاه با محیط سنتی وجود دارد و برای صرف غذا یا اقامت مناسب است.
آدرس پارک حدیث: بلوار مطهری جنوبی، خیابان مبعث
ساعت فعالیت: شبانه‌روزی

پارک مروارید شیراز

پارک مروارید شیراز در منطقه دو شیراز «پارک مروارید» واقع شده که در قدیم به نام پارک عطا خان نیز معروف بوده است. این پارک یکی از بهترین پارک های شیراز برای کودکان است. چرا که کودکان می‌توانند در آن به‌صورت تئوری و عملی با مفاهیم و قوانین راهنمایی‌ و رانندگی آشنا شوند و در مورد چراغ راهنما، عبور از خط عابر پیاده، عبور از پل‌های هوایی، علائم و تابلوهای راهنمایی ‌و رانندگی بیاموزند.
در پارک مروارید علاوه‌ بر تجهیزات آموزشی و سرگرمی برای کودکان، فضای سبز زیبا، وسایل ورزشی بدن‌سازی، وسایل بازی برای خردسالان و سرویس بهداشتی نیز ایجاد شده است.
آدرس پارک مروارید: پل دفاع مقدس، بلوار رازی
ساعت فعالیت: شبانه‌روزی

پارک های شیراز برای چادر زدن

پارک جنگلی انقلاب زرقان

پارک جنگلی انقلاب زرقان پارک جنگلی پالایشگاه شیراز یا «پارک جنگلی انقلاب زرقان» از پارک های جنگلی شیراز و بهترین پارک های شهر شیراز برای چادر زدن است. امکانات این پارک شامل آب‌نما، فضای بازی کودکان، نمازخانه، فضای سبز مناسب پیک‌نیک، آلاچیق، قایق‌سواری در دریاچه، بوفه و سرویس بهداشتی است.
این پارک جنگلی حدود ۲۵۰ هکتار مساحت دارد و در حال حاضر بزرگ‌ترین پارک مصنوعی در سطح استان فارس است. امکان چادر زدن نیز در پارک جنگلی پالایشگاه فراهم است.
آدرس پارک جنگلی: آزادراه شیراز – مرودشت، شهر جدید صدرا
ساعت فعالیت: شبانه‌روزی

پارک جنت شیراز

پارک جنت شیراز «پارک جنت» یا «باغ جنت» یکی از زیباترین جاهای دیدنی شیراز است و در بخش غربی شهر شیراز قرار دارد. بنای اولیه این باغ و عمارت داخل آن توسط حاج میرزا ابوالحسن خان مشیرالملک ایجاد شده بود و با اجرای یک طرح بهسازی به شکل امروزی درآمده است و به تفرجگاه محبوبی برای تفریح و استراحت شهروندان و گردشگران تبدیل شده است.
باغ جنت حدود ۵۴ هکتار مساحت دارد. ۲۷ هکتار از این باغ به شهرداری تعلق دارد که این قسمت برای استفاده عموم بکار می‌رود. از مهم‌ترین مشخصه‌های باغ جنت که یکی از بهترین پارک های شیراز برای چادر زدن است، این است که در آن قسمتی برای کمپ مسافران نوروزی ایجاد شده است.
پارک جنت با فضای سبز چشم‌نواز، حوض‌ها، آب‌نماهای سراسری، مسیر پیاده‌روی، زمین فوتبال و والیبال، شهربازی کودکان، بوفه مواد غذایی، نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی مکان مناسبی برای گذران اوقات با اعضای خانواده است.
آدرس پارک جنت: بلوار امیرکبیر، خیابان فرزدقی
ساعت فعالیت: شبانه‌روزی

پارک‌های کوهستانی شیراز

پارک کوهستانی دراک

پارک کوهستانی دراک در خصوص پارک‌های کوهستانی باید بگوییم که یکی از بزرگ‌ترین بوستان‌های ایران و بهترین پارک های کوهستانی شیراز «پارک کوهستانی دراک» است. این پارک در دامنه کوه دراک واقع شده است. کوه دراک در امتداد رشته کوه زاگرس و در شمال غرب شیراز قرار دارد و با نام‌های کوه برفی و کوه مادر نیز شناخته می‌شود. کوه‌های سرخ در غرب دراک و هوای پاک و مطبوع پارک، از مشخصه‌های بازر این پارک هستند.
در سال ۱۳۹۶، اولین فاز پارک دراک با مساحت ۵۸۰ هکتار به بهره‌برداری رسیده است. فاز دوم پارک کوهستانی دراک با امکانات تله‌کابین، زیستگاه حیوانات و باغ پرندگان، هتل، رستوران و فست‌فود، شهربازی، در حال تکمیل است.
امکاناتی مانند مسیر موتورسواری، مسیرهای پیاده‌روی، زمین‌بازی کودکان، دریاچه مصنوعی، پل معلق، باغ گیاهان دارویی، آلاچیق، نیمکت، زیپ‌لاین، پیست دوچرخه‌سواری، کافه و سرویس‌های بهداشتی در پارک دراک ایجاد شده است.
آدرس پارک دراک: بزرگراه حسینی‌الهاشمی
ساعت فعالیت پارک دراک: 8 صبح تا ۲۳

بوستان سایه شیراز

 بوستان سایه شیراز «بوستان سایه» با مساحت ۱۰ هکتار یکی از پارک های کوهستانی شیراز است که در حاشیه کوه‌های شرقی واقع شده است. بوستان سایه را به نام پارک نما نیز می‌شناسند. این پارک که از پارک های جدید شیراز است، در سال ۱۳۹۹ در سه فاز مورد‌ بهره‌برداری قرار گرفته است. البته بخش‌هایی از آن هنوز در حال ساخت و زیباسازی است. پارک سایه اولین پارک کوهستانی در استان فارس است که محیط آن برای استفاده معلولین بهینه‌سازی شده است.
دریاچه مصنوعی به مساحت ۴۰۰۰ مترمربع همراه با آب‌نمای ۱۰ متری، مسیر پیاده‌روی به طول ۱۲ کیلومتر، کارگاه صخره‌نوردی، آبشارهای سنگی، زیپ‌لاین ۴۰۰ متری در دو لاین، مسیر دوچرخه‌سواری، زمین‌بازی کودکان، کافه و فست‌فود از امکانات پارک سایه هستند.
آدرس بوستان سایه: بلوار رسول اعظم
ساعت فعالیت: شبانه‌روزی

پارک کوهستانی بوستان

پارک کوهستانی بوستان «پارک کوهستانی بوستان» در مجاورت جاذبه‌های مشهور شیراز مانند آرامگاه سعدی و باغ دلگشا قرار گرفته و یکی از زیباترین پارک ‌های شیراز محسوب می‌شود. این پارک با فضای سبز انبوه، چشم‌انداز بسیار زیبایی در فصل بهار دارد. پارک بوستان دارای چند آبشار و مسیرهای پلکانی به بالای کوه است و از طراحی‌های زیبا و موفق شهرداری سابق شیراز به شمار می‌رود.
پارک بوستان شیراز، نورپردازی مناسبی برای ساعات تاریکی در شب ندارد. به همین جهت بهتر است در طول روشنایی روز از این پارک بازدید کنید. این بوستان برای افرادی که به کوهنوردی علاقه‌مند هستند انتخاب مناسبی است.
«بوستان سعدی» نیز یکی از پارک های شهر زیبای شیراز برای کودکان است. این پارک که در منطقه پنج شهرداری شیراز قرار دارد، علاوه‌ بر فضای سبز مناسب پیک‌نیک برای خانواده‌ها، محوطه جذابی برای تفریح و سرگرمی کودکان دارد. وسایلی مانند تاب، الاکلنگ، سرسره و مجموعه بادی و ترامپولین در این پارک در دسترس کودکان است.
آدرس پارک بوستان: شیراز، بلوار بوستان
سخن پایانی:
اگر در شهر شیراز و در هتل هایی مانند هتل زندیه شیراز و یا هما و هتل چمران شیراز برای چند روز اقامت دارید، شاید بخواهید ساعاتی را در بهترین پارک های این شهر بگذرانید؛ خصوصا اگر کودک به همراه داشته باشید. فضای پارک آن هم در فصلی مانند بهار در شهری مانند شیراز، فوق‌العاده است. شما با خیال راحت می‌توانید ساعاتی را در پارک مورد علاقه خود سپری کنید و یا اینکه با فرزند خود بازی کنید.
شیراز یکی از کلان شهرهای ایران است که در کنار جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی که دارد، دارای پارک ها و فضای مدرن بسیاری است. هر یک از پارک‌هایی که در این مقاله به آنها اشاره شد، دارای زیباهای منحصری به فردی هستند که ارزش حداقل یک بار دیدن را دارند.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
برترین اجراهای زنده در دیزنی ورلد
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر