لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> مکان های تفریحی شیراز
مکان های تفریحی شیراز

مکان های تفریحی شیراز

شيراز شهر گل های رنگارنگ، بناهای قدیمی، شهر شاعران بزرگ و باغ های باشکوه است. این کلانشهر آثار باستانی، پارک های بزرگ، مراکز خرید سنتی و جدید و مکان های تفریحی متعددی نیز دارد. به جرات می توان گفت که هرگز در مدت کوتاهی نمی توانید از تمام مکان های تفریحی شیراز بازدید کنید. طبیعی است که در چنین شهری هتل های مجلل و باکیفیتی وجود داشته باشد. بسیاری از هتل های شیراز جزء بهترین هتل های ایران محسوب می شوند و اقامتی خاطره انگیز را برای مهمانان به ارمغان می آورند. شیراز مركز استان فارس، شهری زیبا با مساحتي حدود 240 کیلومترمربع، واقع در جنوب غربی ایران است. این شهر در منطقه کوهستانی زاگرس قرار دارد و از آب و هوای بسیار مطلوبی برخوردار است. زبان شیرازی ها فارسی است اما اکثر آن ها با لهجه شیرین شیرازی صحبت می کنند.
جاهای دیدنی شیراز شامل جاذبه های تاریخی و طبیعی مدرن و قدیمی است. شهر شیراز سومین شهر گردشگری ایران بعد از مشهد و جزیره کیش است که هر ساله عده زیادی از گردشگران داخلی و خارجی را به سمت خود فرا می خواند و آن ها را محو تماشای زیبایی هایش می کند. شهر یاد شده حتی برای کسانی که ساکن آن هستند هم همواره جذاب و دیدنی است. بیشتر افراد شیراز را با حافظیه، سعدیه و تخت جمشید، مسجد وکیل و غیره می شناسند اما لازم است بدانید شیراز جاهای دیدنی بی شماری دارد. با ما همراه باشيد تا شما را با دیگر مکان های تفریحی شیراز آشنا كنيم.

پارک های شیراز

پارک ها همواره یکی از بهترین گزینه ها برای گردش و تفریح در سطح شهر هستند. این مکان های تفریحی جدای از فضای طبیعی که دارند از امکانات رفاهی خوبی نیز برخوردارند؛ از طرفی استراحتگاه های بسیار مناسبی برای گردشگران به شمار می روند. یکی از مهم ترین مکان های تفریحی شیراز پارک هایی است که هر یک زیبایی های خاص خود را دارند. با توجه به اینکه شیراز شهر سرسبزی است لذت قدم زدن در دل پارک های آن هرگز تکرار نخواهد شد. مخصوصا اگر در فصل بهار راهی این شهر شوید غرق در تماشای زیبایی ها و مدهوش عطر گل های بهارنارنج آن خواهید شد. در ادامه به معرفی معروف ترین پارک های شیراز می پردازیم.

پارک آزادی

پارک آزادی که با نام پارک شهر هم شناخته می شود یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین پارک های شیراز است که در شمال این شهر واقع شده است. این پارک بیش از ۲۰۰ هزار مترمربع وسعت دارد و شامل شهربازی، دریاچه مصنوعی با امکان قایقرانی، غرفه های مواد غذایی، تالار نمایش، خانه فرهنگ، چندین آبنما، نمازخانه، سرویس بهداشتی و غیره است. پارک آزادی در شرق شیراز از طریق خیابان سمیه، در سمت غرب از طریق خیابان آزادی، در شمال از طریق بلوار آزادی و در جنوب از طریق خیابان مشکین فام، قابل دسترسی است.

پارک بعثت

پارک بعثت واقع در بلوار بعثت با وسعتی بیش از یک هکتار یکی دیگر از پارک های زیبای شهر شیراز است که دارای امکاناتی از جمله زمین های ورزشی، فضاهای مناسب پیک نیک، سرویس بهداشتی و … می باشد. این پارک در سال ۱۳۸۵ تاسیس شده و اخیرا توسط شهرداری مورد بازسازی قرار گرفته است.

پارک کوهپایه

پارک کوهپایهحتما نام دروازه قرآن شیراز را شنیده اید. در نزدیکی این دروازه پارکی وجود دارد که با غرفه های نارنجی رنگ احاطه شده است و تحت عنوان پارک کوهپایه شناخته می شود. از جمله بخش های جالب این پارک قسمتی به نام گهواره دید است که در آن می توانید دروازه قرآن را از نمای بالا تماشا کنید البته برای این منظور باید از یک مسیر پله ای بگذرید. از جمله امکانات پارک کوهپایه می توان به وسایل بازی کودکان، وسایل ورزشی، بوفه مواد غذایی، نمازخانه، سرویس بهداشتی و … اشاره کرد.

پارک جنت

پارک جنت که با نام باغ جنت هم از آن یاد می شود یکی از بهترین پارک های شیراز است که با وجود راهروهای متعدد که درختان کاج و سرو اطرافشان را پر کرده اند بسیار شبیه باغ ارم می باشد. این پارک در واقع یکی از قدیمی ترین باغ های شیراز بوده که توسط شهرداری به شکل امروزی در آمده است تا مکانی برای تفریح و گردش خانواده ها باشد. البته تمام مساحت پارک جنت که حدود 54 هکتار است متعلق به شهرداری نمی باشد و سهم این ارگان تنها 27 هکتار است. امکانات پارک جنت شامل چندین آبنمای زیبا، درختان سرو بلندبالا، فضاهای سبز و دلربا، مکانی برای کمپینگ مسافران نوروزی، بوفه مواد غذایی، نمازخانه، سرویس بهداشتی و … است. این پارک از طریق بلوار امیرکبیر در ابتدای ورودی غربی شیراز قابل دسترسی است.

لونا پارک

لونا پارکپارک، بوستان یا شهربازی لونا پارک یکی از مراکز تفریحی شیراز است که می توان در آن لحظات بسیار خوب و خوشی را گذراند. لونا پارک در نزدیکی دروازه قرآن قرار دارد و در کنار شهربازی، فضای سبز و امکانات تفریحی، دارای امکانات رفاهی مناسبی مانند کافه رستوران، نمازخانه و سرویس بهداشتی نیز می باشد. لازم است بدانید در هر ساعت از شبانه روز می توانید در لونا پارک حضور یابید اما شهربازی آن فقط در ساعت 11 صبح تا 11 شب باز است.

پارک آبی کوثر

پارک کوثر یکی دیگر از پارک های قدیمی شهر شیراز است که امکان انجام تفریحات آبی هیجان انگیزی را برای گردشگران فراهم می کند و بدین وسیله لحظات بسیار خوب و خوشی را برای آنها فراهم می سازد. پارک کوثر با قرارگیری در بلوار رجایی و مجموعه ی ورزشی کوثر دارای سرسره های مختلف، توپ موج، استخر، جکوزی، حمام ترکی، سالن های بدن سازی، قسمتی مخصوص بازی کودکان و چاله فضایی است. حتی اگر اهل تفریحات آبی نیستید می توانید از سالن های ورزشی موجود در مجموعه مانند سالن بیلیاررد استفاده کنید. لازم به ذکر است پارک کوثر در برخی از روزها مخصوص بانوان و در دیگر روزها ویژه آقایان است.

پارک مروارید

پارک مروارید واقع در منطقه 2 یکی از پرطرفدارترین پارک های شیراز است. این پارک با اینکه وسعت زیادی ندارد اما مکان مناسبی برای آموزش مسائل مربوط به ترافیک به کودکان است. تمام قوانین مربوط به راهنمایی و رانندگی در پارک مروارید به کودکان آموزش داده می شود و آن ها در یک محیط شبیه سازی شده و جذاب این موارد را می آموزند و برای همیشه به خاطر می سپارند.

پارک حدیث

بوستان یا پارک حدیث واقع در منطقه 4 شیراز مکان مناسبی برای گذراندن یک بعدازظهر دلانگیز در میان درختان سرسبز و بلندبالاست. این پارک یکی از سرسبزترین پارک های شیراز و جای بسیار مناسبی برای بر پا کردن بساط پیکنیک در کنار اعضای خانواده است. پارک حدیث به سبب وجود درختان فراوانی که دارد از هوای مطلوبی برخوردار می باشد، هوایی که در آن می توان به راحتی نفس کشید و از بودن در دل طبیعت لذت برد. از جمله امکانات پارک حدیث می توان به زمین بازی کودکان، بوفه مواد خوراکی، سرویس بهداشتی و… اشاره کرد.
تعداد پارک های زیبا و سرسبز شیراز به موارد ذکرشده ختم نمی شود. پارک ملت واقع در منطقه 6، پارک گلها در نزدیکی پارک ملت، پارک ایرانی، پارک مطهری، پارک فضیلت و … همگی از جمله مکان های تفریحی شیراز هستند که در دسته ی پارک ها قرار می گیرند. پارک هایی که هر یک به نوبه ی خود مانند زمرد می درخشند و حس طراوت و شادابی و سرزندگی را در آدمی زنده می کنند.

باغ های شیراز

باغ های شیرازیکی دیگر از مراکز تفریحی، باغ های شیراز است که با حضور در آنها می توان حس بودن در بهشت را تجربه کرد. عنصری که تقریبا در تمام این باغ ها به چشم می خورد کتیبه ای است که بر سر در ورودی نصب شده و مشخصات باغ از جمله قدمت آن را نشان می دهد. با ورود به هر باغ می توانید شاهد درختان، گل ها و جویبارهایی باشید که به زیبایی در کنار هم قرار گرفته اند و مناظر فوق العاده دلنوازی را پدید آورده اند. معمولا در هر باغ از شیراز بنایی قدیمی با یک معماری منحصر به فرد دیده می شود که بر جذابیت هر چه بیشتر باغ می افزاید. شیراز باغ‌ های متعددی دارد که از جمله ی آنها می توان به باغ ارم، باغ عفیف آباد، باغ دلگشا، باغ نارنجستان قوام، باغ جهان نما، باغ هفت تنان، باغ نظر و باغ ملی اشاره کرد.

تنگ بستانک شیراز

تنگ بستانک یکی از جاهای دیدنی اطراف شیراز است که از آن با نام بهشت گمشده شیراز نیز یاد می شود. این جاذبه ی دیدنی با وسعتی حدود 20 هزار هکتار در منطقه ی کامفیروز فارس، در فاصله ی 120 کیلومتری از شمال غرب شیراز واقع شده و مناظر طبیعی بسیار شگفت انگیزی دارد. تنگ بستانک شیراز در واقع دره ای سرسبز است که از کوه های مرتفعی در مرز روستاهای کامفیروز و بیضاء شروع شده و به دشت کامفیروز ختم می شود. منطقه بستانک که در اوج زیبایی می درخشد و چشمان هر بیننده ای را محو تماشای درختان بلند بالا و رودهای پرآبش می کند جزء مناطق حفاظت شده ی استان فارس می باشد. از جمله جذابیت های تنگ بستانک پوشش گیاهی مناسب، انبوه درختان و آبشارهای کم ارتفاع طبیعی است که دل هر گردشگری را می رباید و او را جذب تماشای خود می کند.
در این منطقه با تماشای مناظر زیبای طبیعت و شنیدن صدای آواز پرندگان می توان از زندگی روزمره و دغدغه های مربوط به آن در امان بود و چند ساعتی را با حس شادابی سپری کرد. پوشش گیاهی تنگ بستانک شامل درختانی مانند پسته، بادام، بلوط، کیکم، زرشک، شیرخشت، بنه، چنار و گیاهانی مانند خارشتر، شیرین بیان، درمنه، گون و گرامینه است. گونه های جانوری که در این منطقه دیده می شود قوچ، میش، بز وحشی، خرس، سمور، کلاغ و برخی از پرندگان شکاری است.
آب نما، مبلمان چوبی، آلاچيق، باربيكو، سطل هاي زباله، نيمكت و ميز و صندلي و سرويس هاي بهداشتي از جمله مواردی است که در منطقه بستانک به چشم می خورد. جالب است بدانید حتی امکان اقامت شبانه در این منطقه وجود دارد و این اقامت می تواند به صورت اجاره ی تخت روان بر آب یا به صورت بر پا کردن چادر باشد. بهترین زمان برای بازدید از این مکان اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت ماه است. در نزدیکی تنگ بستانک روستایی زیبا به نام دشتک وجود دارد که در ادامه ی مطلب به توضیح آن می پردازیم.

تنگه دم اسب شیراز

تنگه دم اسب شیرازتنگه دم اسب یکی دیگر از دیدنی های اطراف شیراز است که در منطقه ی کوهمره سرخی، در فاصله ی ۵۰ کیلومتری از جنوب شیراز در شرق روستای کره بس واقع شده و یکی از زیباترین مناطق گردشگری ایران است. از آنجا که مسیر رسیدن به این تنگه از طریق گذرگاه های آبی امکان پذیر است مکانی بکر و جذاب به شمار می رود. لازم است بدانید مسیر رسیدن به این تنگه راهی پر فراز و نشیب است که در برخی نقاط بایستی بسیار بااحتیاط و به صورت فردی پیموده شود. در نقطه ای نیز دریاچه ‌ای به طول ۲۰۰ متر وجود دارد که عبور از آن تنها با شنا یا قایق ‌های بادی امکان پذیر می باشد.
آنچه در ادامه ی مسیر دیده می شود آبشار تنگه دم اسب است که بر زیبایی هر چه بیشتر منطقه می افزاید. اگر اهل ماجراجویی دسته جمعی هستید پیشنهاد می شود حتما راه تنگه دم اسب را در پیش بگیرید تا تجربه ی سفری هیجان انگیز و لذت بخش را به دست آورید. در تمام طول مسیر عبور از تنگه تا آبشار دم اسب می توانید شاهد حضور درختان سرسبز بلوط و انار و گیاه پونه کوهی و سنجاب ‌های ایرانی باشید. البته در این منطقه انواع حیوانات وحشی و خزندگان و پرندگان شکاری زندگی می ‌کنند، اما خود را از دید گردشگران پنهان می سازند.
در کل می توان گفت بکر بودن منطقه و مناظر بی نظیری که پیش روی گردشگران قرار می گیرد سختی مسیر را آسان می کند و حتی راه پیمایی های صخره ای که دشوارترین نوع راه پیمایی است نمی تواند ماجراجویان را از رفتن به این سفر هیجان انگیز باز دارد. با توجه به اینکه امکان خیس شدن در مسیر وجود دارد بهترین فصل سفر به تنگه دم اسب شیراز تابستان است که هوا بسیار مطبوع و مورد پسند می باشد.

آبشار فدامی شیراز

آبشار فدامی شیراز یکی دیگر از مکان های دیدنی اطراف شیراز است که در جنوب شرق داراب واقع شده و در فصل گرم تابستان از دل کوه بیرون می زند و فضا را به شدت سرزنده و باطراوت می کند. از طرفی غارهای زیادی با عمق و شکل های مختلف در اطراف آبشار فدامی وجود دارد که دیدن از آنها خالی از لطف نمی باشد. آبشار فدامی در 380 کیلومتری شهر شیراز و 130 کیلومتری جنوب شرق داراب و 8 کیلومتری شمال غرب شهر فدامی، در مسیر جاده ی شیراز به سمت بندرعباس قرار گرفته است. یکی از ویژگی های جالب این آبشار وجود آب سرد، گرم، شور و شیرین است که در فاصله ی 20 متری از آبشار با هم ترکیب شده و استخر زیبایی را تشکیل می دهند.
در فاصله ی 500 متری از آبشار فدامی چشمه ی آب شوری وجود دارد که بر زیبایی هر چه بیشتر منطقه می افزاید. در گذشته این آبشار با عرضی حدود 800 متر به عنوان عریض ترین آبشار طبیعی ایران به شمار می رفته اما امروزه به دلیل خشکسالی و استفاده کشاورزان عرضی تنها برابر با 200 متر دارد. از دیگر ویژگی های آبشار فدامی، شیرین بودن و دائمی بودن آن است که از این لحاظ با دیگر آبشارهای منطقه که همگی شور و موسمی هستند تفاوت دارد. آب شیرین این آبشار آب مصرفی شهر فدامی و روستاهای اطراف است و جالب تر اینکه، آب شیرین آبشار در تابستان خنک و در زمستان گرم است اما آب شور آن در تابستان گرم و در زمستان خنک است.

آبشار مارگون شیراز

آبشار مارگون شیرازیکی دیگر از مکان های تفریحی اطراف شیراز آبشار مارگون است که در فاصله ی 130 کیلومتری از شهر شیراز در نزدیکی سپیدان واقع شده است. آبشار مارگون با عرضی حدود 100 متر و ارتفاعی حدود 70 متر یکی از زیباترین آبشارهای ایران و بزرگ ‌ترین آبشار چشمه‌ ای جهان است. آبشار مارگون همواره از لحاظ زیبایی و بزرگی و حجم آب با آبشار شوی دزفول مقایسه می شود اما ویژگی منحصربه فردی دارد و آن اینکه شامل یک تعداد چشمه است که همگی با هم از بالای کوه به پایین می ریزند و آبشاری با این شکوه و عظمت را تشکیل می دهند.
آب این چشمه ها در پایین دست به شکل رودخانه درآمده و تا نزدیکی شهر سپیدان پیش می رود و در نهایت به رودخانه ی کُمهر می ‌پیوندد. آب آبشار مارگون همواره خنک است و کمترین دمایی که حتی در گرم ترین روزهای تابستان به خود می بیند حدود 10 تا 12 درجه است. لازم است بدانید تا 800 متری آبشار را با ماشین می توانید بروید اما از آن به بعد را بایستی با پای پیاده طی کنید اما مسیر رسیدن به آبشار به قدری زیبا و چشم نواز است که گذر زمان را احساس نمی کنید. بهترین زمان برای بازدید از آبشار مارگون اواسط بهار است. از جمله امکانات رفاهی موجود در این منطقه می توان به سرویس بهداشتی، پارکینگ، باربیکیو و سطل ‌های زباله اشاره کرد.

روستای قلات شیراز

روستای قلات واقع در 36 کیلومتری شهر شیراز، روستایی ییلاقی با خانه ‌های پلکانی ‌است که جزء روستاهای تاریخی ایران به شمار می رود. این روستا در حصار کوه قلات قرار گرفته و با وجود آثار تاریخی، طبیعت سرسبز، چشمه‌ های زیبا و آب و هوای خنکی که دارد بسیار مورد توجه گردشگران می باشد. در این منطقه انبوهی از گیاهان دارویی مانند بومادران، آویشن، گل ختمی، پرسیاوشان، ریواس، کنگر و… به چشم می خورد. اهالی این روستا به زبان فارسی و با لهجه ی قلاتی صحبت می کنند. شغل اکثر آنها کشاورزی، دامداری و باغداری و شغل عده ای نیز گیوه‌ بافی است.
لازم به ذکر است تنها تا وسط روستا را با خودرو می توانید بروید و از آنجا به بعد را باید با پای پیاده طی کنید. روستای قلات در تاریخ 18 اردیبهشت 1398 به ثبت ملی رسیده است. جالب است بدانید ابتدای روستا دارای بافت جدید و از اواسط تا انتهای آن خانه ها بافت قدیمی دارند و از گل و خشت و سنگ ساخته شده اند. در این روستا کلیسایی وجود دارد که متعلق به جنگ جهانی اول می باشد که البته کاملا فرسوده شده و در حال تحریب است. روستای قلات موزه ای نیز دارد که برخی از اشیاء آن جزء میراث فرهنگی استان فارس می باشد.
در کنار موزه مردم شناسی و کلیسای قلات می توانید از قلعه ی قزل ارسلان و حمام قدیمی روستا نیز دیدن کنید. در حاشیه ی روستای قلات سه آبشار زیبا وجود دارد که تنها دسترسی به یکی از آن ‌ها دشوار است. اگر راهی روستای قلات شدید دیدن از رودخانه‌ شب‌ شتری و چشمه انجیری و پاجنار را نیز فراموش نکنید و حتما طعم آش رشته های معروف قلات را بچشید. از دیگر دیدنی‌ های روستای قلات شیراز می توان به بازار قدیمی سنگفرش شده، غرفه صنایع دستی و مسجد تک مناره آن اشاره کرد.

روستای دشتک شیراز

روستای دشتک شیرازروستای دشتک از توابع بخش ابرج شهرستان مرودشت، در تنگه کوه دشتک در شمال دشت درودزن قرار دارد. آب و هوای این روستا در بهار و تابستان معتدل و در پاییز و زمستان بسیار سرد است. دشتک یکی از قدیمی ‌ترین روستاهای استان فارس است و از آنجا که در دشتی کوچک مستقر شده با نام دشتک شناخته می شود. دشتک روستایی تاریخی است که قدمت آن به قرن هفتم هجری قمری می رسد و زبان مردم آن فارسی همراه با لهجه دشتکی است. شغل بیشتر آن ها باغداری و دامداری است و عده ای نیز به تولید صنایع دستی مانند گیوه دوزی، قالی بافی و گلیم بافی مشغول هستند. محصولات باغی این روستا گردو، انگور، انار، بادام بوده و محصولات دامی شان گوشت، فراورده ‌های لبنی و پشم گوسفند است.
این در حالی است که مردم روستا به تولید عسل طبیعی نیز می پردازند. روستای دشتک در یک منطقه کوهستانی قرار گرفته و شکل ظاهری آن به صورت پلکانی است. خانه‌ های قدیمی روستا از سنگ، خشت و گل ساخته شده اند و با معماری پلکانی که دارند چهره زیبایی به روستا بخشیده اند. روستای دشتک، با آب و هوای معتدل، باغ های بزرگ، چشمه های فراوان، آبشارهای زیبا و چشم اندازهای دلربا، مخصوصا در فصول بهار و تابستان بهترین مکان برای هر گردشگری است. اگر به روستای دشتک سفر کردید حتما از درخت چنار کهنسال روستا دیدن کنید. این درخت با قدمتی حدود چهار هزار سال یکی از قدیمی ‌ترین درختان جهان است.
از دیگر جاذبه های این روستا می توان به امامزاده فخرالدین، مسیر راه پله ‌ای کتل با هزار و ۲۰۰ پله سنگی، آسیاب‌ های قدیمی، چشمه‌ های معدنی و غیره اشاره کرد. دسترسی به روستای دشتک از طریق شهرهای مرودشت و کامفیروز با جاده های آسفالت امکان پذیر است. شیراز شهری زیبا است که جاهای دیدنی بی شماری دارد. از پارک های بزرگ و پهناور گرفته تا باغ های دیدنی با بناهای تاریخی. البته مکان های تفریحی شیراز تنها به جاذبه های شهری ختم نمی شوند؛ بلکه جاهای دیدنی اطراف شیراز نیز بسیار زیبا و تماشایی هستند. از آبشارهای بلندبالا گرفته تا روستاهای قدیمی همه و همه جزء دیدنی های شیراز هستند و بودن در دل آن ها بهترین لحظات را برای شما به ارمغان می آورد.

اقامت در شیراز

برای این که بتوانید از اقامت خود در شیراز بیشترین استفاده را ببرید، پیشنهاد ما این است که حتماً روزهای حضور در شیراز را تمام و کمال مغتنم بدارید. در عین حال که جاذبه‌های تاریخی را بازدید می‌کنید، فراموش نکنید که غذاهای خوشمزه شیراز را نیز امتحان کنید. هم‌زمان که در بازارهای سنتی شیراز قدم می‌زنید، از خرید سوغاتی برای عزیزانتان غافل نشوید. خلاصه کلام این که هرچقدر که می‌توانید تمام وجود خود را بر تمام عناصر منحصر به فرد شیراز متمرکز کنید. با مطالعه مطالبی که در وبلاگ ایران هتل در دسترستان قرار گرفته می‌توانید لیستی از فعالیت‌هایی که مورد علاقه شما و هم‌سفرانتان است، تهیه کنید. به این ترتیب هیچ زمان تلف شده‌ای در طول سفر نخواهید داشت. نوع اقامت نیز در تجربه سفر بی‌نهایت اهمیت دارد و می‌تواند روی نظر کلی شما از یک مقصد نیز تأثیرگذار باشد. پس برای رزرو هتل‌های شیراز نیز از طریق همین وب‌سایت به تحقیق بپردازید. می‌توانید انواع هتل‌های شیراز مانند هتل رویال شیراز، هتل زندیه شیراز، هتل داروش، هتل الیزه شیراز، هتل بزرگ شیراز و همچنین هتل چمران شیراز و بسیاری هتل دیگر را از همین طریق رزرو کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
مسجد جامع عتیق شیراز
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر