خانه >> ایرانگردی >> جاهای دیدنی شیراز در شب؛ جاذبه‌هایی زیبا و متنوع در شهر بهارنارنج

جاهای دیدنی شیراز در شب؛ جاذبه‌هایی زیبا و متنوع در شهر بهارنارنج

شیراز یکی از شهرهای زیبای کشورمان که گردشگری در آن به معنای واقعی کلمه تعریف شده است. شهر بهارنارنج، گل ، شعر و ادب به واسطه داشتن اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری بسیار همواره مورد استقبال گردشگران زیادی است. در این میان جاهای دیدنی شیراز در شب نیز از طرفداران خاصی برخوردار است. اینکه شب شیراز کجا بریم؟ و از چه مکان‌هایی بازدید کنیم سوال بسیاری از مسافران و گردشگران دوستدار شیراز است.

قبل از اینکه در شیراز به دنبال اماکن گردشگری خاص باشید، بهتر است نسبت به رزرو هتل در این شهر اقدام کنید. هتل های شیراز با تنوعی زیاد، امکانات مختلف و قیمت‌های گوناگون انواع سلیقه‌ها را راضی نگه می‌دارند. پس از انتخاب هتل مورد نظرتان و اقامت در آن با خیالی راحت می‌توانید به دیدن اماکن تاریخی و گردشگری این شهر بروید. در ادامه با ما همراه باشید تا لیستی از جاهای دیدنی شیراز را در شب ذکر کنیم.

شب شیراز کجا بریم؟

جاهای دیدنی شیراز به قدری متنوع و دیدنی هستند که اگر بخواهیم در مورد هر کدام از آنها حتی به اختصار صحبت کنیم باید ساعت‌ها در مورد هر یک از آنها بنویسم و توصیف کنیم. برخی جاهای دیدنی شیراز در شب با نوپردازی‌های زیبا در فضای آرامش‌بخش  این شهر جلوه‌ای دو چندان نسبت به روز دارد. در ادامه چند نمونه از مهم‌ترین مکان های دیدنی شیراز در شب را ذکر می‌کنیم و در مورد هر کدام توضیحاتی مختصر ارائه می‌دهیم:

ایران لند؛ مجتمع تجاری خلیج فارس

مجتمع تجاری خلیج فارس

از جمله مکان های لاکچری شیراز مراکز تجاری لوکس و زیبا هستند. مجتمع تجاری خلیج فارس که با نام ایران لند نیز شناخته می‌شود در شب‌های شیراز از طرفداران زیادی برخوردار است. هیجان بازی در مجموعه تفریحی و شهربازی ایران لند در کنار نورپردازی زیبای مغازه‌ها دوچندان می‌شود. به جرئت می‌توان گفت این مرکز یکی از بزرگترین مراکز تفریحی کشورمان محسوب می‌شود. مساحت زیاد در حدود ٥٠٠ هزار متر مربعی این مرکز خرید، خود گویای این مطلب است.

مجتمع تجاری خلیج فارس

جالب است بدانید اين مركز بزرگ‌ترین مجتمع تجاری، تفریحی و گردشگری در بخش جنوبی کشور نیز است. ساختمان این مجتمع دارای فضایی لوکس و زیبا و مناسب شبگردی در شیراز است. علاوه بر ساختمان داخلی فضای بیرونی مجتمع نیز دارای چشم‌اندازی دیدنی است. فروشگاه‌های خريد اين مجتمع شامل كيف، كفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، شال، پوشاک کودک، پوشاک آقایان و خانم‌ها، لوازم آشپزخانه و.. می‌شود.

علاوه بر این، به هنگام گردش و تفریح در این مجتمع می‌توانید کودکان را نیز به همراه خود بیاورید تا در شهربازی ایران لند اوقاتی شاد و مفرح را سپری کنند. بزرگسالان نیز می‌توانند در کنار کودکان از تفریحات هیجان‌انگیز مانند سالن بولینگ، بیلیارد، پردیس سینمایی برای تماشای فیلم استفاده کنند.

نکته:

  • اضافه بر تمام موارد گفته شده در این مجتمع کافه‌ها و رستوران‌های متنوع برای پذیرایی و استراحت مهمانان در نظر گرفته شده است.

در مجموع می‌توان گفت این مجتمع تجاری عظیم با فضایی زیبا تمام نیازهای مهمانان را از لحاظ خرید و همچنین تفریح و سرگرمی پوشش می‌دهد.

آدرس ایران لند شیراز، بزرگراه دکتر حسابی، ابتدای ورودی شهر جدید صدرا
شماره تماس ٠٧١٣٦٦٦٥٦٣٠

حافظیه شیراز

حافظیه شیراز

اگر برای شما هم سوال است که شب شیراز کجا بریم؟ پیشنهاد ما یکی از مکان های تفريحی شيراز با نام حافظیه زیبا است. گرچه حافظیه در تمام فصول و در تمام شبانه روز از زیبایی خاصی برخوردار است. اما نورپردازی  و آرامش فضای شبانگاهی حافظیه لذتی دو چندان به گردشگران می‌دهد.

بسیاری از علاقه‌مندان به شعر و فرهنگ در سفر به شیراز بازدید از این مجموعه را در برنامه گردشگری خود قرار می‌دهند؛ چراکه حافظ بدون شک یکی از با ارزشمندترین گنجینه‌ها در زمینه شعر و فارسی محسوب می‌شود.

غزلیات زیبای این شاعر از ارزش بسیار زیادی برخوردارند. تا جایی که این اشعار در ادبیات دنیا نیز رسوخ کرده است. با این اوصاف حیف است به شیراز بروید و در شب‌های زیبا و دیدنی این شهر زیبا از حافظیه ارزشمند دیدن نکنید.

آدرس حافظیه شیراز شیراز، حد فاصل چهار راه ادبیات و چهار راه حافظیه، مقابل ورزشگاه حافظیه
شماره تماس ٠٧١٣٢٢٨٤٥٥٢

رستوران بین‌المللی هفت خوان شیراز

رستوران بین‌المللی هفت خوان شیراز

پس از اقامت در بهترین هتل شیراز اگر به به دنبال بازدید از اماکن تاریخی این شهر هستید، بهتر است بدانید شبگردی در شیراز فقط مختص اماکن تاریخی و فرهنگی نمی‌شود. در شیراز مکان‌های زیادی برای صرف شام و ساعتی کنار یکدیگر بودن نیز وجود دارد. یکی از این اماکن رستورانی با نام رستوران بین‌المللی هفت خوان است.

قرار گرفتن این رستوران در نزدیکی دروازه قرآن شیراز دسترسی به آن را برای مهمانان و مسافران آسان کرده است.  نام این رستوران در کنار بهترین رستوران های شیراز معرفی شده است. نام هفت خان برگرفته از هفت بخش موجود در آن است. پنج رستوران و دو کافی شاپ در هفت بخش این رستوران پراکنده شده‌اند.

تخت جمشید، نماد استواری تاریخ و تمدن
ادامه مطلب

رستوران بین‌المللی هفت خوان شیراز

در منوی این رستوران همه چیز برای خوردن انواع سلایق وجود دارد، از غذاهای گیاهی و رژیمی گرفته تا غذاهای گوشتی مانند چلو کباب و انواع نوشیدنی‌ها همگی با کیفیت و طعمی لذیذ برای شما توسط سرآشپزهای حرفه‌ای طبخ می‌شود.

نورپردازی زیبای فضای رستوران بین‌المللی هفت خوان آن را به مکانی مناسب برای خوردن شامی لذت بخش در کنار دوستان و خانواده تبدیل کرده است.

آدرس رستوران هفت خوان شیراز شیراز، بلوار جدید قرآن، نبش کوچه هفدهم
شماره تماس ٠٧١٣٢٢٧٠٠٠٠

لونا پارک

لونا پارک

یکی از قدیمی‌ترین پارک‌ های شیراز لونا پارک است.  چشم انداز زیبای این پارک رو به شهر شیراز است. بدین ترتیب بسیاری از گردشگران در شب به تفریح در این پارک می‌پردازند تا لذت دیدن شیراز زیبا را در شب از دست ندهند. علاوه بر این موقعیت جغرافیایی لونا پارک و قرار گرفتن آن در منطقه‌ای نسبتا كوهستانی، آب و هوايی مطبوع خصوصا در شب‌های گرم سال به آن داده است.

لونا پارک

علاوه بر تفریح و گردش در محوطه باز این پارک از شهربازی این مجموعه تفریحی نیز می‌توانید برای داشتن لحظاتی هیجان‌انگیز و جذاب استفاده کنید. در شهربازی این پارک انواعی از تفریحات هیجان‌انگیز برای تخلیه هیجانات وجود دارد؛ چرخ و فلک، پینت بال، لیزرتگ، قلعه بادی، حریم وحشت و بازی‌هایی برای کودکان همگی اوقات شاد و مفرحی را باید بازدیدکننده‌گان فراهم می‌کنند.

با توجه به اینکه این شهربازی عصرها فعال می‌شود به عنوان یکی از جاهای دیدنی شیراز در شب از سوی گردشگران انتخاب می‌شود.

آدرس لونا پارک شیراز، بخش شمال شرقی، جنب دروازه قرآن، بلوار آیت‌الله ربانی
شماره تماس ٠٧١٣٢٢٨٤١٢١

باغ ارم شیراز

باغ ارم شیراز

یکی دیگر از مکان های دیدنی شیراز در شب باغ زیبای ارم است. این باغ یکی از باغ های شیراز با اصالتی زیاد است. فضای زیبا و نورپردازی اطراف استخر و درختان در شب جلوه‌ای متفاوت‌تر از روز به این باغ زیبا می‌دهد. تاریخچه این باغ بسیار زیاد است اما تاریخی دقیق و کامل از ساخت آن وجود ندارد. این باغ در دوران پاداشاهان مختلف صفوی، زندیه و… بارها مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است.

باغ ارم شیراز

معماری زیبای باغ ارم شیراز به شکل مستطیلی است. در بدو ورود تنوع گونه‌های گیاهی و درختان سر به فلک کشیده چندین ساله توجه شما را به خود جلب می‌کنند. اما این تمام داستان نیست. سرونازهای این باغ گویی با شما از دورانی کهن صبحت می‌کنند.

در دل هر کدام از درختان باغ رازهای سربه مهر وجود دارد. در میان تمام سرونازهای باغ یکی از آنها از همه قدیمی‌تر است. قدمت چند صد ساله این سروناز شکوه و جلالی دو چندان به باغ ارم شیراز داده است. زیبایی بی‌نظیر و معماری و قدمت زیاد این باغ موجب شد تا اهالی فرهنگ در سال ١٣٥٣ آن را در فهرست میراث ملی کشوران به ثبت برسانند.

آدرس باغ ارم شیراز شیراز، خیابان ارم، نزدیک به میدان ارم، نزدیک مجموعه دانشگاه شیراز
شماره تماس ٠٧١٣٢٢٧٢٥٣٨

تخت جمشید

تخت جمشید

در معرفی جاهای دیدنی اطراف شیراز آنچه که بیش از سایر جاذبه‌ها خودنمايی می‌کند و حرفی برای گفتن دارد تخت جمشید با اصالت و كهن است. تخت جمشید از آن دسته جاذبه‌هایی است که دیدن آن در هر زمانی لذت‌بخش است. مهم نیست در چه ساعتی از شبانه روز به دیدن این مجموعه فرهنگی می‌روید؛ با ورود به محوطه باستانی اين مجموعه ارزشمند ناخودآگاه متوجه شكوه و جلال آن می‌شوید.

مساحت بنای باشکوه تخت جمشید نزدیک به چهار هکتار است. از جمله بخش‌های مختلف این بنا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پلکان ورودی و دروازه ملل
  • کاخ آپادانا
  • کاخ صد ستون
  • کاخ تچر
  • کاخ اچ
  • کاخ هدیش
  • کاخ ملکه
  • کاخ سه دری
  • دروازه نیمه تمام
  • ساختمان خزانه شاهی
  • آرامگاه اردشیر دوم و سوم

تخت جمشید

ناگفته نماند این بنا در طی سالیان سال بارها مورد بازسازی قرار گرفته و بخش‌هایی مانند موزه نیز برای علاقه‌مندان در آن ایجاد شده است. در نهایت با اینکه در زمان ورود به این اثر باستانی با ستون‌هایی ناقص، کاخ‌هایی مرمت شده از هزاران سال گذشته روبه‌رو می‌شوید، اما همین آثار اندک به جا مانده نیز شکوه و عظمت ایرانیان باستان را به صورت تمام عیار به رخ می‌کشند.

آدرس تخت جمشید استان فارس، مرودشت، ١١ کیلومتری شمال شرقی مرودشت، مجموعه تاریخی باستانی تخت جمشید
لوکیشن موقعیت مکانی تخت جمشید روی نقشه

بازار وکیل

بازار وکیل شیراز

بازار وکیل از دیگر جاهای دیدنی شیراز در شب محسوب می‌شود. معماری این بازار الهام گرفته از بازار قیصریه لار است. گچ، آجر و آهک مصالح اصلی به کار رفته در این بنا هستند. همچنین وسعت و بزرگی این بازار موجب شده تا شما بتوانید ساعت‌ها در آن مشغول شوید. هر چند بازار وکیل در طول روز نیز مشتریان مخصوص به خود را دارد، ولی بسیاری از افراد به دلیل هوای مطبوع شیراز در فصل بهار و تابستان و همچنین نورپردازی سقف این بازار سرپوشیده ترجیح‌شان خريد در شب است.

مقایسه هتل بین الحرمین و هتل کریم خان شیراز
ادامه مطلب

همچنین موقعیت مکانی این بازار و قرار گرفتن آن در مسیر دسترسی مهمانان موجب شده تا در زمان اقامت خود در شیراز به راحتی بتوانند در آن خرید و گردش کنید. بازار وکیل شیراز بدون شک با داشتن قدمت زیاد و ظاهری با معماری اصیل یکی از بهترین مراکز خرید شیراز به حساب می‌آید.

بازار وکیل

راسته‌های فرش و گلیم، صنایع دستی، پارچه‌های منقش به طرح‌های زیبای ایرانی، ادویه‌های رنگارنگ و خوش عطر و بو همگی شما را به خریدی لذت‌بخش در اين بازار تشويق می‌کنند.

در حقیقت در این بازار با یک تیر دو نشان می‌زنید؛ علاوه بر خرید، از دیدن صنایع دستی و معماری به جا مانده از دوران زندیه نیز بهره‌مند می‌شوید. در پایان خرید خود در این بازار می‌توانید از سرای مشیر یا سرای گلشن، بازار نو  و دیگر جاذبه‌های اطراف بازار مانند مسجد وکیل، ارگ کریم خانی، حمام وکیل و… نیز دیدن کنید.

آدرس بازار وکیل شیراز، خیابان زند، ضلع شرقی میدان شهرداری
ساعت بازدید  ٩ صبح تا ٢٢:١٥ شب

باغ جهان نما شیراز

باغ جهان نما شیراز

باغ جهان نما نیز در زمره جاهای دیدنی شیراز در شب قرار دارد. هر چند باغ در تمام فصول زیبایی‌های خاص خود را دارد اما فضاي زیبای این باغ آن را به یکی از جاهای دیدنی شیراز در پاییز تبدیل کرده است.

کنده کاری درختان در باغ جهان نما شیراز

هر چند سرسبزی و لطافت این باغ در روز بیشتر نمایان است اما چراغانی محوطه و عمارت باغ جهان نما شیراز آرامش آن را در شب دو چندان کرده است. تاریخچه این باغ بسیار زیاد است.

به همین دلیل یکی از قدیمی‌ترین باغ‌های شیراز محسوب می‌شود. فضای این باغ را علاوه بر عمارتی کهن، درخت‌های قدیمی مانند سرو، نارنج، شمشاد سبز، اطلسی و… پر کرده است. بدون شک قدم زدن در این باغ ٢.٥ هکتاری حال و هوای خاصی در شب‌های شیراز دارد.

آدرس باغ جهان نما شیراز شیراز، شمال شرقی شیراز، ضلع شرقی خیابان حافظ (دروازه قرآن)، بالاتر از میدان حافظیه
شماره تماس ٠٧١٣٢٢٧٥٨٧٥

سعدیه شیراز

سعدیه شیراز

شبگردی در شیراز حال و هوایی دیگر دارد. سعدیه شیراز از آن دست جاذبه‌هایی است که در شب جلوه‌ای خاص دارد. ساختمان این مجموعه از ستون‌هایی بلند و کاشی‌های آبی رنگ تشکیل شده است.

تاریخچه اصلی مقبره سعدی به قرن هفتم می‌رسد. این مقبره توسط حکام مختلف به شکل امروزی پدید آمد. مجموعه سعدیه از بخش‌های مختلفی تشكيل شده كه بازدید از همه آنها خالی از لطف نيست. اين قسمت‌ها شامل سنگ قبر سعدی در مرکز عمارت، هفت کتیبه در هفت ضلع ساختمان، حوض ماهی، زیرزمین، کتابخانه و… است.

سعدیه شیراز

معماری زیبای مجموعه سعدیه با درختان زیبا و کهن آن تصویری زیبا را در مقابل چشمان گردشگران قرار می‌دهد. هر چند دیدن این جاذبه در طول روز و شب امكان‌ پذیر است، اما بيشتر گردشگران به دلیل چراغانی و جلوه زیبای آن  بازدید از آن را در شب بیشتر دوست دارند. به طوریکه این جاذبه گردشگری به عنوان یکی از مکان های دیدنی شیراز در شب از طرفداران بیشتری برخوردار است.

آدرس سعدیه شیراز شیراز، انتهای خیابان بوستان، کنار باغ دلگشا
لوکیشن موقعیت مکانی سعدیه روی نقشه

عمارت شاپوری شیراز

عمارت شاپوری شیراز

حیف است به شیراز سفر کنید و بازدید از عمارت‌ها، خانه‌ها تاریخی و باغ‌های آن را در برنامه بازدید خود از این شهر قرار ندهید. در حقیقت یکی از پیشنهادهای ما در پاسخ به سوال شب شیراز کجا بریم؟ یکی از عمارت‌های زیبای شیراز  به اسم عمارت شاپوری است.

این عمارت با توجه به نورپردازی مناسب یکی دیگر جاهای دیدنی شیراز در شب به شمار می‌رود. هوای فرح بخش بهاری شب‌های شیراز و جلوه این اثر تاریخی در شب شما را به سوی خود جذب می‌کند.

رستوران عمارت شاپوری شیراز

قدمت و اصالت عمارت شاپوری شیراز موجب شد تا در سال ١٣٧٩ در میان آثار ملی کشورمان جا خوش کند. ساختمان اصلی عمارت در دو طبقه ساخته شده است. سبک معماری این عمارت مربوط به دوران قاجاریه است. راهروهای باغ منتهی به عمارت به شیوه‌ای هنرمندانه و متقارن طراحی شده‌اند.

جالب است كه در زمان طراحی این ساختمان از راه پله استفاده شده كه خود پدیده‌ای بی‌نظیر در معماری آن زمان بوده است. درختان قد برافراشته باغ نیز شامل چنار، انجیر، انار، نارنج، خرما و… هستند. در هنگام قدم زدن در باغ زیبایی کم‌نظیر گل‌ها نیز شما را محسور می‌کند. رز و شمعدانی از پرشمارترین نوع گل‌های موجود در این باغ هستند.

آدرس شیراز، خیابان کریم خان زند، خیابان انوری، تقاطع اهلی، باغ و عمارت شاپوری
شماره تماس -٠٧١٣٢٣٤٧٤٩١

شاه چراغ شیراز

شاه چراغ شیراز

بدون تردید پاسخ سوال زائرانی که می‌پرسند شب شیراز کجا بریم؟ شاه چراغ  است. این مکان به عنوان یکی از محبوب‌ترین اماکن زیارتی کشورمان در شهر زیبای شیراز قرار دارد. بسیاری از مسافران حرم شاه چراغ را به عنوان یکی از جاهای دیدنی شیراز در تابستان انتخاب می‌کنند.

سرای مشیر شیراز - ساعت بازدید و آدرس
ادامه مطلب

شاه چراغ شیراز

حرم احمد بن موسی ملقب به شاه چراغ همواره مامن و پناهگاهی امن برای عاشقان و دلباختگان این حضرت است. این مکان مذهبی به عنوان یکی از از زیباترین و معنوی‌ترین اماکن مذهبی شیراز در شب آرامشی بیشتر به زائران می‌دهد. در ضمن آینه‌کاری و معماری زیبای ساختمان نیز با روشن شدن چراغ‌ها در شب جلوه‌ای دیگر به این بنای مقدس می‌دهد.

شما زائران عزیز علاوه بر زیارت بارگاه شاهچراغ می‌توانید از بخش‌های دیگر اين مجموعه نيز مانند مسجد، مدرسه و بازار اطراف آن دیدن کنید.

آدرس شاه چراغ شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، خیابان احمدی
شماره تماس ٠٧١٣٢١٣١١١١

پاسارگاد

پاسارگاد

محال است به شیراز سفر کنید و هوس دیدن جاذبه‌های تاریخی آن را نکنید. اماکن تاریخی این شهر ریشه در اصالت و فرهنگ کشورمان دارد. پس بازدید از اثر باشکوه پاسارگاد را نیز در برنامه سفر خود به این شهر قرار دهید.

پاسارگاد یکی از جاهای دیدنی شیراز در بهار است. در نوروز که شیراز دارای طبیعتی بکر و آب و هوایی مطبوع است مسافران بازدید از این جاذبه را در برنامه گردشگری خود قرار می‌دهند. گردشگران خارجی نیز به دلیل قدمت و شکوه این اثر در سفر به شیراز از این جاذبه دیدن می‌کنند.

پاسارگاد

این بنای تاریخی و ارزشمند یکی از جاهای دیدنی اطراف شیراز و آرامگاه کورش کبیر است. معماری پلکانی  و سقف به شکل شیروانی این بنا به مانند نگینی زیبا در دشت‌های پهناور شیراز خودنمایی می‌کند. معماری این بنا تلفیقی از معماری ایرانی، یونان و مصر است. بدون شک این بنای به جا مانده با زیبایی و شکوه پابرجای خود در لیست بهترین جاهای دیدنی اطراف شیراز قرار دارد.  همچنین خوب است بدانید در مصالح ساختمانی این بنا از موادی همچون سنگ آهکی، سنگ کبود و سیاه مرمری استفاده شده است.

آدرس پاسارگاد استان فارس، سعادت شهر، کیلومتر ٢٠ جاده اصفهان، مجموعه پاسارگاد
لوکیشن موقعیت مکانی پاسارگاد روی نقشه

دروازه قرآن شیراز

دروازه قرآن شیراز

یکی از زیباترین مکان های دیدنی شیراز در شب دروازه قرآن است. در واقع خیلی از مسافران شبگردی در شیراز را با گردش و تفریح در حوالی دروازه قرآن می‌شناسند. نورپردازی سردر این بنا در شب جلوه‌ای خاص و کم‌نظیر به آن می‌دهد.

افرادی که اهل تفریحات شبانه در شیراز هستند حتما برای یکبار هم که شده این اثر را در تاریکی شب مشاهده کرده و متوجه زیبایی دو چندان آن شده‌اند. نمای زیبای دروازه قرآن شیراز در شب مسافران اهل عکاسی و فیلمبرداری را تشویق به ثبت یک اثر هنرمندانه می‌کند. بدون شک این اثر معماری، فرهنگ و هنر شیراز را به خوبی به نمایش می‌گذارد.

دروازه قرآن شیراز

این بنای تاریخی در سال ١٣٧٥ به عنوان اثری ملی و با ارزش به ثبت رسید. پس از بازدید از این بنای تاریخی و جذاب می‌توانید برای خوردن شام يا يک نوشیدنی دلچسب به یکی از چندین رستوران و كافه اطراف آن برويد و به همراه دوستان و خانواده لحظاتی لذت‌بخش را سپری کنید. همچنین پس از بازدید از اين جاذبه می‌توانید به دیدن جاذبه‌های دیگری همچون مقبره خواجوی كرمانی، غارهای بوستان خواجوی کرمانی، حافظیه و… بروید.

آدرس دروازه قران شیراز، ورودی شیراز از سمت مرودشت
ساعت بازدید شبانه روزی

مسجد نصیر الملک

مسجد نصیر الملک

یکی از قدیمی‌ترین مساجد شیراز مسجد نصیرالملک است. داشتن فضای سربسته این مسجد، آن را به  یکی از جاهای دیدنی شیراز در زمستان تبدیل کرده است. معماری زیبا و اصیل، کاشی‌های صورتی، پنجره‌های رنگی و از همه مهم‌تر فضای آرامش بخش این مسجد هر ساله مسافران زیادی را راهی این مکان دیدنی می‌کند. تابش نور خورشید بر پنجره‌های رنگی مسجد منظره‌ای منحصر به فرد و زیبا را می‌آفریند. بخش‌های مختلف این مسجد شامل موارد زیر است:

  • شبستان اصلی
  • شبستان شرقی
  • گاو چاه
  • طاق مروارید
  • ایوان جنوبی
  • امامزاده زنجیری

از دیگر جاهای دیدنی شیراز در  فصل زمستان می‌توان به موزه پارس، موزه سنگ شیراز، مسجد نو شیراز، مسجد مشیر و مسجد جامع عتیق اشاره کرد.

آدرس مسجد نصیرالملک شیراز، خیابان لطفعلی خان زند محله گود عربان، انتهای کوچه نصیر الملک
شماره تماس ٠٧١٣٢٢٤١٦٦١

جمع بندی

شيراز شهری چهار فصل و دیدنی است. جاذبه‌های مختلف در این شهر در تمام طول شبانه روز زیبا هستند. برخی از این جاذبه‌ها در شب بسیار زیباتر و دیدنی‌تر هستند. این که شب شیراز کجا بریم؟ سوالی است که بسیاری از ما در هنگام سفر به این شهر با آن روبرو می‌شویم. در این مقاله سعی کردیم به معرفی جاهای دیدنی شیراز در شب بپردازیم.هر چند صحبت در مورد هر يک از این جاهای دیدنی ساعت‌ها به طول می‌انجامد اما اميدواريم این اطلاعات کوتاه راهنمای سفر به شیراز برای شما عزیزان باشند.

5/5 - (3 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر