لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> سطلسر لاهیجان؛ روستایی بکر و زیبا در دل طبیعت سرسبز شمال
سطلسر لاهیجان

سطلسر لاهیجان؛ روستایی بکر و زیبا در دل طبیعت سرسبز شمال

شمال کشور عزیزمان مملو از جاذبه‌های متنوع است. به طوری که در سفر به این خطه، انبوهی از مکان‌های دیدنی با چشم‌انداز‌های رؤیایی انتظار دیدن شما را می‌کشند. لاهیجان یکی از شهرهای این خطه سرسبز، به دلیل برخورداری از آب و هوای مناسب و طبیعت بکر و دست نخورده همواره مقصد اصلی گردشگران محسوب می‌شود.

یکی از جاهای دیدنی شمال سطلسر است. این روستا منطقه‌ای خوش آب و هوا با طبیعتی زیبا در حوالی شهر لاهیجان است. در این مقاله می‌خواهیم با شما سفری کوتاه به این روستای سرسبز داشته باشیم و اطلاعاتی در مورد آدرس، مسیر دسترسی، امکانات لازم برای بازدید، جاذبه‌های دیدنی این روستا و دیگر ویژگی‌های آن به شما عزیزان ارائه دهیم. با ما همراه باشید:

سطلسر کجاست؟

سطلسر کجاست؟

بدون شک این روستا یکی از زیباترین روستاهای لاهیجان است. فاصله کم این روستا با شهر لاهیجان موجب شده تا مسافران شهر لاهیجان از این روستا به راحتی دیدن کنند. به طور دقیق مسافت هشت کیلومتری شهر لاهیجان محل اصلی قرار گرفتن روستا می‌باشد.

آدرس و مسیر دسترسی به سطلسر لاهیجان

مسیر دسترسی به سطلسر لاهیجان

این روستای دیدنی یکی از راحت‌ترین مسیرهای دسترسی را برای مسافران دارد. اگر از سمت تهران به لاهیجان حرکت می‌کنید خوب است بدانید باید فاصله‌ای ٣٥٠ كيلومتری را از تهران تا لاهيجان طی كنید. مسيرهای آزدراه تهران – كرج، كرج – قزوين و قزوين – رشت مسيرهایی هستند كه می‌توانيد يكی از آنها را برای رسيدن به لاهيجان انتخاب كنید. در ادامه مسیر قبل از اینکه وارد رشت بشوید از بزرگراه خارج و با استفاده از جاده سنگر- سیاهکل جهت شرق را در پیش بگیرید. این جاده شما را به لاهیجان می‌رساند.

‎رستوران های هتل نارنجستان نور مازندران
ادامه مطلب

پس از ورود به لاهیجان فقط کافی است از مسیر کنار بام سبز لاهیجان جهت راست جاده را در پیش بگیرید. در مسیر پیش‌رو تابلوهای مخصوص شما را به روستا راهنمایی می‌کنند. لازم به ذکر است که جاده منتهی به این روستا به صورت آسفالته است.

فاصله سطلسر تا شهر لاهیجان

فاصله سطلسر تا شهر لاهیجان

فاصله کوتاه شهر لاهیجان با این روستای زیبا موجب شده تا بیشتر مسافران به هنگام توقف در این شهر از این مکان نیز دیدن کنید. مسافت ٨ کیلومتری فاصله‌ای است که شما برای رسیدن به روستا از لاهیجان باید طی کنید. این مسافت را در زمانی تقریبا ٢٠ دقیقه‌ای با خودرو طی خواهید کرد.

جاذبه های دیدنی سطلسر

طبیعت زیبای سطلسر

زمانی که به روستا وارد می‌شود در واقع یکی از زیباترین و سرسبزترین روستاهای ایران را از نزدیک می‌بینید. این روستا در زمینه تولید چای در میان روستاها و بخش‌های مختلف لاهیجان از شهرت بسیاری برخوردار است. به طوری که قبل از ورود به روستا با تابلوی به بزرگترین روستای چای خیز ایران خوش آمدید مواجه می‌شوید. در حقیقت بیشتر مردم این روستا به کشت چای در مزارع خود مشغول هستند. همین مزارع سرسبز و زیبای چای چهره‌ای دیدنی و بسیار سبز رنگ به روستا داده‌اند.

علاوه بر دیدن زمین‌های زير كشت رفته چای و استشمام بوی مطبوع آنها از نزدیک، در اين روستا مزارعی برای كشت برنج هم به صورت ویژه وجود دارد. شکل زیبا و خاص این مزارع برنج منظره‌ای شگفت‌انگیز و دیدنی به این دهستان داده است.

زمین‌های برنج به صورت پلکانی در این دهستان بسیار شبیه مزارع کشورهای سریلانکا و بالی هستند. همین شکل خاص مزرعه‌های روستا و زمين‌های زير كشت رفته چای موجب شده تا هر ساله بسياری از مسافران، مشتاق ديدن اين روستا از نزدیک باشند.

اضافه بر تمام موارد گفته شده هنگام گردش در روستا به راحتی می‌توانید باغ‌های میوه‌های رنگارنگ و مزارع کشت سبزی را از نزدیک ببینید. همچنين در نزدیکی این دهستان چشمه‌های زلال و شفاف با آبی خنک و دلپذیر وجود دارد.

آشنایی با بهترین هتل های پنج ستاره گیلان
ادامه مطلب

امکانات سطلسر

امکانات سطلسر

با توجه به توریستی بودن این روستا امکانات رفاهی زیادی هم در خود روستا و هم در اطراف آن برای راحتی مسافران در نظر گرفته شده است. در ابتدا برای اقامت در روستا به آسانی می‌توانید از اقامتگاه های بوم گردی و خانه‌های محلی روستا استفاده کنید. در این اقامتگاه ها انواع خدمات رفاهی برای گذراندن شبی آرام و بدون دغدغه تعبیه شده است. اگر هم اقامت در هتل را می‌پسندید در فواصلی كوتاه از روستا می‌توانيد در هتل اقامت كنید.

برای خوردن غذا از جمله غذاهای محلی نیز می‌توانید به رستوران‌های اطراف روستا مراجعه کنید. از ديگر امكاناتی كه در اين مکان قابل ذكر است، تهيه سوغات به آسانی هر چه تمام‌تر است. چای اصيل ايرانی را به عنوان هديه‌ای با ارزش می‌‌توانيد در اين منطقه خريداری كنيد و به عنوان سوغاتی برای عزيزانتان استفاده كنید.

نکات مهم برای بازدید از سطلسر لاهیجان

سطلسر لاهیجان در زمستان

با توجه به کوهستانی بودن منطقه و سردسیر بودن آن در فصل زمستان، بهتر است هنگام سفر به این محل در این فصل‌ حتماً لباس گرم مناسب با خود داشته باشید. همچنین با توجه به بافت روستایی و کوهستانی منطقه بردن کفش مناسب پیاده‌روی یکی دیگر از نکاتی است که در این سفر باید به آن توجه داشته باشید. عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب نیز برای محافظت در برابر آفتاب در فصل تابستان مورد نیاز شما است.

از دیگر نکات مهم می‌توان به حفظ محیط زیست در این منطقه اشاره کرد. به هنگام گردش در روستا و خوردن مواد خوراکی حتماً از کیسه زباله برای نگهداری آشغال‌ها استفاده کنید. همچنین در هنگام بازدید از مزارع چای و برنج این منطقه با اجازه صاحبان آنها از این مزارع دیدن کنید.

بهترین فصل سفر به سطلسر

بهترین فصل سفر به سطلسر

با اینکه درختان و دشت‌ها در تابستان از سرسبزی بسيار زیادی برخوردار هستند اما خوب است بدانید که تابستان‌های این منطقه دارای آب و هوایی گرم و شرجی است. در زمستان نیز به دلیل کوهستانی بودن منطقه زمین‌های روستا و اطرف آن یکپارچه سفید پوش می‌شوند.

پل خشتی تیمجان رود سر گیلان، یادگاری از تاریخی در رودسر گیلان
ادامه مطلب

اما در بهار و پاییز می‌توانید هم از آب و هوای مطبوع این روستا لذت ببرید و هم منظره‌های شگفت‌انگیزی از مزارع و مراتع را از نزدیک مشاهده کنید. پس در مجموع بهترین فصل سفر به این خطه بهار و پاییز است.

شهرهای زیبا نزدیک به سطلسر لاهیجان

شهرهای نزدیک به سطلسر لاهیجان

در اطراف این روستای زیبا شهرهای متعددی نیز برای تفریح و گردش وجود دارد. در ادامه این شهرها را معرفی می‌کنیم:

  • لنگرود

لنگرود

لنگرود یکی از شهرهای زیبای استان گیلان است. پس از بازدید از این روستا به راحتی می‌توانید از جاذبه‌های فراوان موجود در این شهر نیز دیدن کنید؛ خشته پل، خانه منجم‌باشی، حمام تاریخی منجم‌باشیُ لیلاکوه، تالاب کیاکلایه، رودخانه لنگرود، لیلاکوه و بازار لنگرود نمونه‌هایی از جاذبه‌های موجود در این شهر هستند.

  • لاهیجان

لاهیجان

مسافت کم لاهیجان با این روستا یکی از دلایل بازدید مسافران از شهر لاهیجان است. لاهیجان یا همان عروس گیلان جاذبه‌های گردشگری زیادی را در خود جای داده است. مسجد جامع، بام سبز لاهیجان، شیطان کوه، منطقه شیخانبر و جنگل‌های اطراف شهر لاهیجان این شهر را به یکی از توریستی‌ترین شهرهای کشورمان تبدیل کرده‌اند. برای آشنایی بیشتر با جاهای دیدنی لاهیجان کلیک کنید.

جمع‌ بندی

روستاهای ایران در نقاط گوناگون دارای جاذبه‌های متعددی برای بازدید مسافران هستند. لاهیجان نیز دارای روستاهایی با چشم‌اندازهای بی‌نظیر از اطراف است. روستای ذکر شده در بالا نمونه‌ای زیبا از یک منطقه گردشگری تمام عیار است. در این مقاله شما را با این روستای دیدنی و ویژگی‌های منحصر به فرد آن آشنا کردیم. امیدواریم توانسته باشیم در شناخت بیشتر این جاذبه به شما عزیزان کمک کرده باشیم.

3/5 - (78 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر