لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> مقایسه هتل داریوش و هتل مارینا پارک کیش
مقایسه هتل داریوش با هتل مارینا پارک کیش

مقایسه هتل داریوش و هتل مارینا پارک کیش

مقایسه هتل مارینا پارک و هتل داریوش کیش را در این مقاله می‌خوانید. جزیره کیش برای علاقه‌مندان به سفر و تفریحات آبی نامی آشنا است. البته کیش تنها با تفریحات آبی‌اش شناخته نمی‌شود. شما از این جزیره باید انتظار مسافرتی کامل را داشته باشید. در همه ایام سال کیش میزبان مسافران زیادی است. این جزیره با تفریحات و دیدنی های فوق‌العاده‌اش، اوقات زیبایی را برای میهمانانش رقم می‌زند.

تعداد بالای مسافران جزیره، باعث شده تا هتل ها و اقامتگاه های متعددی در آن افتتاح شود که انتخاب را کمی برای مسافران سخت می‌کند. در این‌ مقاله می‌خواهیم به دو مورد از هتل های کیش، یعنی هتل مارینا پارک و هتل داریوش بپردازیم. در این ‌معرفی بررسی دقیق هر دو هتل را خواهیم داشت، تا شما انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

رزرو هتل داریوش و هتل مارینا پارک کیش

رزرو هتل داریوش و هتل مارینا پارک کیش

  • هتل مارینا پارک

هتل مارینا پارک کیش از سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرد. این هتل واقع در جزیره زیبای کیش در زمینی به مساحت بیش از ۱۰ هکتار، در دو طبقه بنا شده است. هتل متشکل از ۱۹۰ اتاق با معماری خاص، دکوراسیون چشم‌نواز و تجهیزاتی مدرن است. با ورود به هتل شاهد بیش از ۱۷ هکتار فضای سبزی خواهید بود که درست در کنار ساحل قرار دارد. این فضا با آب‌نما و انواع گیاهان متنوع می‌تواند شما را ساعت‌ها به تفریح و استراحت مشغول کند تا بتوانید بتوانید انرژی‌تان را دوباره بازیابید.

  • هتل داریوش کیش

در سال ۱۳۸۲ هتل داریوش کیش در ۱۲ هکتار مساحت و در ضلع شمال شرقی جزیره کیش بنا شد. بکار بردن المان‌های تخت جمشید و تعدادی از نگاره‌های ایران از دوران هخامنشایان در ساختمان هتل، فضای هتل را به فضایی سرشار از روح ایران باستان تبدیل کرده است.

در سال ۱۳۹۵ هتل را با هدف سرویس‌دهی بهتر و کامل‌تر به مهمانان بازسازی کردند. هتل ۵ ستاره داریوش از جمله لوکس‌ترین هتل های جزیره محسوب می‌شود. این هتل علاوه بر داشتن اتاق های مناسب و ایده آل، به نقاط مختلف جزیره دسترسی خوبی دارد و امکانات متنوعی را به مهمانان ارائه می‌دهد.

حتما بخوانید: مقایسه هتل میراژ و هتل مارینا پارک کیش

مقایسه قیمت هتل داریوش با هتل مارینا پارک

مقایسه قیمت هتل داریوش با هتل مارینا پارک

قیمت هتل داریوش کیش

برای اطلاع از قیمت هتل داریوش کیش به وبسایت ایران هتل آنلاین مراجعه کنید.

قیمت هتل مارینا پارک کیش ۱۴۰۲

اگر مایلید تا قیمت هتل مارینا پارک کیش را بدانید به بخش رزرو هتل در وبسایت ایران هتل آنلاین مراجعه کنید و نام هتل و تاریخ اقامت را نیز انتخاب کنید.

امکانات هتل داریوش بهتر است یا هتل مارینا پارک کیش؟

  • امکانات هتل مارینا پارک

هتل مارینا پارک از بهترین هتل های کیش بوده که امکانات کاملی همچون استخر و سونا و جکوزی، اسکله اختصاصی، پارک ساحلی، یخچال،خشکشویی، سالن همایش، تلویزیون، تلفن، مینی بار، اینترنت، صندوق امانات، خانه‌داری ۲۴ ساعته، کافی نت، تاکسی سرویس، سالن پذیرایی، آرایشگاه بانوان، مرکز تجاری، رستوران، کافی‌شاپ، ترانسفر فرودگاه و پارکینگ را برای رفاه حال مهمانان اماده کرده است.

هتل مارینا پارک کیش از فروشگاه‌های متعددی برخوردار است که از آن جمله شامل فروشگاه فرش دستباف، نمایندگی فروش انواع زیورآلات، فروشگاه شکلات و قهوه، فروشگاه پوشاک و لوازم ورزشی، گالری لباس و… می‌شود.

  • امکانات رفاهی هتل داریوش

تمامی تلاش این مجموعه فراهم نمودن خدمات رفاهی برای مسافران بطور کامل بوده تا در طول سفر دغدغه‌های روزمره را نداشته باشند .

این خدمات عبارتند از سالن زیبایی مخصوص آقایان ، فروشگاه ، ارائه خدمات بانکی، خشکشویی، تاکسی سرویس، انبار چمدان و حتی ترانسفر فرودگاهی به شکل رفت و برگشت.

در تمامی اتاق‌ها و لابی این هتل امکان استفاده از اینترنت وجود دارد. البته پیشنهاد ما این است که تنها برای امور مهم از اینترنت استفاده نمایید. اینگونه لحظات زیبایی که در این سفر دارید را در کنار عزیزانتان از دست نمی‌دهید.

هتل هماگ بجنورد نیازمند توجه بیشتر مسئولین
ادامه مطلب

ثبت لحظات به این جزیره دوست  داشتننی در جنوب کشور از واجبات بوده که آتلیه هتل داریوش این امکان را برای مسافران فراهم کرده است. عکاسان مجموعه، در ثبت لحظات این سفر شما را همراهی خواهند کرد.

حتما بخوانید: مقایسه هتل مارینا پارک با هتل آرامیس پلاس کیش

اتاق های هتل داریوش یا هتل مارینا پارک؟ کدام بهتر است؟

در ادامه به مقایسه هتل داریوش و هتل مارینا پارک کیش از نظر تعداد اتاق می‌پردازیم.

اتاق های هتل 5 ستاره مارینا پارک کیش

اتاق های هتل مارینا پارک کیش

هر ضلع هتل 5 ستاره مارینا پارک دارای دو طبقه است. هتل  در حالت کلی با ۱۹۰ فضای اقامتی، از مهمانان جزیره پذیرایی می‌کند. در این هتل، می‌توانید انواع اتاق های استاندارد، دبل، تویین و انواع سوییت را رزرو کنید.

  • اتاق دبل پارک اتاق دبل پارک از چشم‌اندازی بسیار زیبا به پارک برخوردار بوده و مجهز به اینترنت پرسرعت، مینی بار و میزکاری بزرگ می‌باشد.
  • اتاق دو تخته دونفره اتاق دو تخته دونفره برای اتاق ۳۶٫۵ متری دبل دریا در نظر گرفته شده است. میهمانان از این اتاق چشم‌انداز زیبایی از دریا خواهند داشت.
  • اتاق تویین پارک اتاق تویین پارک هم به میهمانان امکان تماشای منظره پارک را می‌دهد؛ همچنین دو تخت مجزا در اتاق قرار دارد.
  • اتاق تویین دریا دارای منظره‌ای جذاب از دریا است و دارای دو تخت مجزا و امکانات ویژه می‌باشد.
  • اتاق استاندارد از اتاق های دبل اندکی کوچک‌تر بوده و از امکاناتی نظیر تخت دو نفره، میز کاری، اینترنت پرسرعت و… برخوردار است. این اتاق چشم‌انداز رو به پارک را به مهمانان هدیه می‌دهد.
  • جونیور سوئیت دو خوابه، ۶۴ متر بوده و در آن تخت دونفره، اتاق نشیمن بزرگ، میز کار، میز ناهارخوری، سرویس چای و قهوه و… وجود دارد. در این اتاق دیدی تماشایی به فضای پارک یا دریا، به مهمانان اقامتی دلچسب ارائه می‌دهد.
  • جونیور سوئیت یک خوابه، دارای منظره‌ای دلپذیر رو به پارک است. امکانات این سوئیت عبارت است از تخت دونفره، اتاق نشیمن، آشپزخانه، مینی‌ بار و غیره.
  • سوئیت رویال، ۱۴۸ متر بوده و دارای منظره دیدنی به پارک می‌باشد. از جمله امکانات آن دو تخت دونفره، دو تخت مجزا، اتاق نشیمن دل‌باز و… می‌باشند.
  • سوئیت دوخوابه، ۱۲۵ متر بوده و دارای منظره‌ای خاص رو به دریا است.
  • سوئيت یک‌خوابه، تقریبا ۹۱ متر می‌باشد. امکانات سوئيت شامل تخت دو نفره، اینترنت پرسرعت و میز کاری است.

حتما بخوانید: معرفی اتاق های هتل داریوش کیش

اتاق های هتل 5 ستاره داریوش کیش

اتاق های هتل داریوش کیش

در هتل داریوش اتاق های مختلفی به میهمانان ارائه می‌شود. شما این امکان را دارید تا براساس بودجه خود یکی از این اتاق‌ها را رزرو کنید. انواع اتاق های هتل داریوش عبارتند از:

  • دو نفره دوبل رو به باغ ( از اتاق های معمولی هتل)
  • دو نفره دوبل رو به دریا (از اتاق های معمولی هتل)
  • سوییت استودیو
  • سوییت آتوسا یک خوابه (این سوییت رو به باغ و جزیره است.)
  • سوییت آتوسا یک خوابه ( این سوییت رو به دریا است.)
  • اتاق دو نفره استاندارد (این اتاق رو به باغ و جزیره است.)
  • اتاق دو نفره استاندارد (این اتاق رو به دریا است.)
  • سوییت رویال لوکس چهار نفره (این سوییت رو به دریا است.)
  • سوییت رویال لوکس چهار تخته ( این سوییت رو به باغ و جزیره است.)

هتل مارینا پارک یا هتل داریوش، خدمات کدام یک بهتر است؟

کافی شاپ و رستوران هتل داریوش

کافی شاپ و رستوران هتل داریوش

  • رستوران پاسارگاد و آپادانا؛ رستوران‌هایی الهام گرفته شده از هخامنشیان

دو رستوران اصلی هتل داریوش کیش رستوران پاسارگاد و آپادانا هستند. این دو رستوران با فضایی آریایی از مهمانان این هتل میزبانی می‌کنند. در طبقه همکف بخش مرکزی رستوران آپادانا، و رستوران پاسارگاد، در قسمت انتهایی طبقه همکف واقع شده است. این دو رستوران ارائه‌دهنده منوی متنوعی از انواع غداهای فرنگی، ایرانی و دریایی برای میهمانان خود هستند.

حتما بخوانید: هتل داریوش کیش | سمبل شکوه و عظمت ایران

  • کافی شاپ لابی

این هتل برای سپری کردن اوقات میانی روز، علاوه‌بر رستوران‌های زیبایش دارای ۳ کافی شاپ مدرن، با محیطی دوستانه می‌باشد . برای دیدارهای دوستانه کافی شاپ لابی این هتل را پیشنهاد می‌دهیم.

  • کافی شاپ استخر

این کافی‌شاپ باتوجه به نامش در کنار ساحل و استخر هتل داریوش واقع شده است. آرامش خاص  ساحل و نسیم برخاسته از آب، تجربه گذراندن اوقاتتان در این کافه است. نوشیدنی‌های تازه و گوارای این کافی شاپ، لذت حضور در این مکان را دوچندان خواهد کرد .

  • کافی شاپ لانج
اینجا همه چی سوسیسیه! گشتی در هتل سوسیسی آلمان
ادامه مطلب

کافی شاپ لانج یک کافی شاپ عصر گاهی بوده که در کنار دو رستوران یاد شده در طبقه همکف هتل قرار دارد.  در این کافه غذاهای سنتی ایرانی ، فرنگی و فست فود سرو می‌شود. یک ویژگی منحصربه‌فرد این کافی شاپ برای مسافرانی که اتاق لوکس رزو کرده‌اند وجود دارد. این میهمانان می‌توانند از ساعت ۱۸ تا ۲۱ از خدمات رایگان این کافی شاپ بهره‌مند شوند.

کافی شاپ و رستوران هتل مارینا پارک

کافی شاپ و رستوران هتل مارینا پارک کیش

رستوران‌های هتل مارینا پارک کیش دارای منویی با غذاهای متنوع هستند که هر روز تغییر می‌کنند. به همین خاطر حتی اگر چندین روز در هتل اقامت کنید، با غذاهای تکراری روبه‌رو نمی‌شوید.

  • رستوران لوتوس

رستوران لوتوس برای میهمانانش انواع غذاهای ایرانی، فرنگی و دریایی را به‌صورت بوفه سرو می‌کند. ساعت سرو صبحانه از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۰ صبح می‌باشد. صبحانه رستوران شامل خامه، لوبیا، عدسی، نودل، سوسیس تخم‌مرغ، پنیر، کره، مربا، انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد و… است.

برای وعده ناهار غذاهایی نظیر شنیسل مرغ، چیکن پارمسان، جوجه کباب مخصوص، فلفل استیک و… ارائه می‌شود. ناهارا را میهمانان می‌توانند از ساعت ۱۳:۳۰ الی ۱۵ میل کنند.

خوب است بدانید، برای مهمانان هتل در رستوران لوتوس صبحانه و ناهار رایگان بوده و میهمانان علاوه‌بر صرف غذا از تماشای مناظر زیبای دریا نیز لذت خواهند برد.

حتما بخوانید: رستوران و کافی شاپ های هتل داریوش کیش

  • کافه باغ استوایی

کافه باغ استوایی، باغی بسیار بزرگ است که ارائه‌دهنده خدمات ۵ ستاره می‌باشد. میهمانان در این کافه باغ امکان رزرو مبلمان وی‌آی‌پی، میز در محل موردنظر، قلیان‌های مصری و عربی و میوه‌ای را دارند. کافه باغ استوایی میزبان میهمانان از غروب آفتاب تا نیمه‌های شب است.

اگر با کودکتان به سفر آمده‌اید، می‌توانید هنگامیکه او مشغول شنا کردن است، در این کافه استراحت کنید. صرف یک نوشیدنی دلچسب را نیز  به شما پیشنهاد می‌دهیم.

  • رستوران باغ

در محوطه هتل و در فضای روباز رستوران باغ (گل کاغذی) قرار دارد که دارای چشم‌اندازی فوق‌العاده به دریا است. در این رستوران آلاچیق‌های متعدد با سایبان‌های باشکوه وجود دارد. غذاخوردن در این فضای شیک و دنج در کنار گل‌های کاغذی صورتی در اطراف‌تان، بی‌نهایت لذت‌بخش است.

  • تی بار

در طبقه اول هتل مارینا پارک کیش تی بار واقع شده است. این تی‌بار ارائه‌دهنده یکی از بهترین و متنوع‌ترین منوهای نوشیدنی تازه و خوراکی‌های لذیذ است. همچنین در کنار چای خود، می‌توانید کیکی نظیر چیزکیک و کیک شکلاتی را سفارش دهید. به علاوه، دمنوش‌ها و چای فوق‌العاده این کافه، حالتان را خوب می‌کند.

  • کافه مارین

کافه مارین در طبقه دوم واقع شده و به پیشرفته‌ترین دستگاه قهوه‌ساز دنیا مجهز است. این کافه در کنار پرسنل مجربش و محیط آرام و دنج، اوقات خوشی را برای میهمانان رقم می‌زند.

فاصله هتل داریوش یا هتل مارینا پارک کدام به دریا نزدیک تر است؟

فاصله هتل مارینا کیش با دریا

فاصله هتل مارینا کیش با دریا

هتل مارینا پارک کیش تا آب‌های خلیج فارس به صورت پیاده و بدون خودرو تنها ۵ دقیقه فاصله دارد. به همین خاطربرای کسانی که علاقه‌مندند در نزدیک سواحل خلیج فارس اقامت داشته باشند این هتل ایده‌آل است.

فاصله هتل داریوش کیش با دریا

فاصله هتل داریوش کیش با دریا

هتل داریوش در نزدیکی دریا قرار دارد.

هتل داریوش یا هتل مارینا پارک کدام به مراکز تفریحی نزدیک تر است؟

در ادامه مقایسه هتل مارینا پارک و هتل داریوش کیش به جاذبه‌های نزدیک این دو هتل می‌پردازیم. هتل مارینا پارک یا هتل داریوش هر دو به جاذبه‌های دیدنی جزیره نزدیک‌اند.

فاصله هتل مارینا پارک با جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش

فاصله هتل مارینا پارک با جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش

  • روستای باغو ۱۰.۵ کیلومتر است.
  • رویال مال ۱۰.۵ کیلومتر است.
  • سینما لبخند کیش ۱۰.۴ کیلومتر است.
  • میدان آبشار ۱۰.۳ کیلومتر است.
  • خیابان رودکی ۱۰.۱ کیلومتر است.
  • فلای بورد ۱۰ کیلومتر است.
  • پارک سیمرغ ۱۰ کیلومتر است.
  • پارک مرجان ۱۰ کیلومتر است.
  • پارک دلفین ها ۴ کیلومتر است.
  • باغ پرندگان ۴ کیلومتر است.
  • بازار مریم ۴ کیلومتر است.
  • بازار پدیده ۴ کیلومتر است.
  • بازار کیش مال ۴ کیلومتر است.
  • بازار مرجان ۲ کیلومتر است.
  • حافظیه ۱ کیلومتر است.

فاصله هتل داریوش با جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش

فاصله هتل داریوش با جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش

  • فاصله هتل تا اسکله تفریحی ۱ کیلومتر و ۷۱۴ متر است.
  • فاصله هتل تا پارک دلفین ها ۵ کیلومتر و ۶۹ متر است.
  • فاصله هتل تا باغ پرندگان ۵ کیلومتر و ۱۱۷ متر است.
  • فاصله هتل تا بولینگ مریم ۱ کیلومتر و ۷۶۱ متر است.
  • فاصله هتل تا پدیده شاندیز ۱۳ کیلومتر و ۲۲۶ متر است.
  • فاصله هتل تا گذر هنرمندان ۱ کیلومتر و ۶۱۵ متر است.
  • فاصله هتل تا کوه نور ۲ کیلومتر و ۴۱۱ متر است.
  • فاصله هتل تا پلاژ بانوان ۲ کیلومتر و ۷۲۵ متر است.
  • فاصله هتل تا پلاژ آقایان ۳۴۲ متر است.
9 هتل حیرت انگیز در ژاپن
ادامه مطلب

هتل مارینا پارک و هتل داریوش کجاست؟

آدرس هتل مارینا پارک

آدرس هتل مارینا پارک

کیش-نوار سياحتى شرقى – -جنب برج هاى دو قلو

شماره تلفن هتل مارینا پارک

05191005105

آدرس هتل داریوش

کیش-میدان داریوش

شماره تلفن هتل داریوش

05191005105

حتما بخوانید: مقایسه هتل ترنج و هتل داریوش کیش

تفریحات هتل داریوش

تفریحات هتل داریوش

1- سالن ماساژ

این هتل دارای کادری مجرب است که شما را در طول این سفر همراهی می‌کنند. ماساژهای ویژه این هتل عبارتند از ماساژ تایلندی و ماساژ پا با ماهی ( فیش پدیکور ).

احتمالا برایتان جالب است که بدانید، ماساژ تایلندی از انواع ماساژها بوده که به یوگا شباهت دارد. در این ماساژ که مفاصل باز و بسته می‌شوند، تمام عضلات بدن تحت تاثیر و کشش قرار خواهد گرفت. کلیه ی ماهیچه‌ها، رگها، اعصاب و روان و نیز پوست بدن در حالت آرامش می‌باشند. بعد ماساژ خستگی یک سال کاری از بدن شما دور خواهد شد .

2- باشگاه پینت بال

چنانچه با خانواده یا با دوستانتان در این هتل اقامت دارید، حتما یک روز را برای بازی و حضور در باشگاه پینت بال نگهدارید. حتی اگر برای آن که چند گروه شوید، تعداد نفرات کافی ندارید، وجود افراد علاقمندان دیگر به این ورزش باعث چند گروه شدن  بازی و جذاب تر شدن آن می‌شود. در نتیجه خاطره‌ای شیرین با بازی پینت بال برایتان ساخته خواهد شد.

3- ورزش غواصی

برای آن که سفری به اعماق آبی خلیج همیشه فارس داشته باشید، ورزش غواصی را پیشنهاد می‌دهیم، تا لذت این سفر دوچندان شود. در هتل داریوش این امکان ویژه وجود دارد، تا مسافران با کمک تجهیزات و پرسنل حرفه‌ای موجودات دریایی نظیر مرجان‌ها، ماهی‌های تزیئنی و خوراکی، توتیا، خرچنگ‌ها و ستاره‌های دریایی را تماشا کنند. این امکان در فضای هتل مشرف به خلیج فارس وجود دارد .

تفریحات هتل مارینا

1- مجموعه های ورزشی و تفریحات آبی

در هتل مارینا پارک، مسافران این امکان را دارند تا از سالن‌های ورزشی، استخر، سونا و جکوزی این هتل بهره‌مند گردند. به هیچ وجه نگران بهداشت این مجموعه‌های ورزشی نباشید. پرسنل حرفه‌ای این هتل ۵ ستاره در کیش وسایل و تجهیزات ورزشی را بطورکلی تمیز می‌کنند. آب استخر در بهترین حالت نگه داشته می‌شود.

هر زمان که علاقه‌مند بودید، به همراه خانواده و دوستان می‌توانید به ساحل اختصاصی هتل مارینا پارک بروید. تفریحات آبی این مجموعه بسیار هیجان‌انگیز است. از جمله این تفریحات عبارت است از کایاک سواری، شاتل سواری، غواصی، ماشین پرواز، بنانا سواری، ویندسرف، جت اسکی، کایت بوردینگ و ویک بوردینگ.

2- قدم زدن در باغ زیبا و بزرگ

یکی از بهترین تفریحاتی که برای زوج‌ها وجود دارد، پیاده‌روی یا دوچرخه سواری در باغ چند هکتاری هتل مارینا پارک می‌باشد. این باغ را طراحان و معماران کاربلد ساخته‌اند. چنانچه در فصل بهار به جزیره سفر کنید، با یک منظره سرسبز و زیبا مواجه می‌شوید.

در این باغ می‌توانید قدم زده و از هوای مطلوب آن بهره‌مند گردید. همچنین با کرایه دوچرخه، در فضای آزاد آن مشغول ورزش شوید و از این هوا لذت ببرید.

3- سالن همایش

هتل مارینا پارک را به شرکت‌هایی که مهمان‌های خارجی دارند یا می‌خواهند یک همایش و کنفرانس برگزار کنند پیشنهاد می‌دهیم. در سالن همایش هتل مارینا پارک کیش می‌توانید کنفرانس‌های خود را با ظرفیت حداکثری ۳۰۰ نفر میهمان برگزار کنید.

تمامی امکانات لازم به شما ارائه می‌شود. شایان ذکر است که شما این امکان را دارید تا حتی چیدمان این سالن را برای همایش خود تغییر دهید.

مقایسه نظرات هتل داریوش با هتل مارینا پارک کیش

هتل داریوش با هتل مارینا پارک کیش

نظرات مسافران درباره هتل داریوش یا هتل مارینا پارک بسیار متنوع است. البته باتوجه به ستاره‌های هتل و کیفیت خدمات و امکانات آن، نمی‌شود انتظار بدی از این دو هتل داشت. با این حال اگر می‌خواهید نظرات مسافران قبلی را بدانید، می‌توانید به بخش نظرات سایت ایران هتل سر بزنید.

جمع‌بندی

تعداد بالای مسافران به کیش، باعث شده تا هتل های متنوع و فراوانی در این ‌جزیره افتتاح شود. همین موضوع قدرت انتخاب خوبی را به مسافران داده است. در این‌ مقاله سعی کردیم مقایسه هتل داریوش و هتل مارینا پارک کیش را داشته باشیم تا شما آسان‌تر انتخاب کنید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر