لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> بهترین هتل های سنتی یزد، اقامتی به سبک مردمان اصیل
هتل های سنتی یزد

بهترین هتل های سنتی یزد، اقامتی به سبک مردمان اصیل

همه ما یزد را شهری اصیل با مردمانی پاک و صمیمی و بناهایی چون بادگیر، قنات، آتشکده و خانه‌های سنتی و خشتی با بوی کاه‌گل می‌شناسیم. وقتی در شهر یزد به دنبال پیدا کردن جایی می‌گردید که کلکسیونی از جاذبه‌های دیدنی و معماری زیبای سنتی این شهر را داشته باشد؛ آدرس آن را باید در هتل های یزد جستجو کنید. اقامت در فضایی سنتی و آرامش‌بخش یکی از دلایل مهمی است که بسیاری از گردشگران را به اولین شهر خشتی جهان می‌کشاند.

کسانی که اهل سفر هستند به‌خوبی می‌دانند که برنامه‌ریزی برای اقامت، یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر سفر است. در سفر به شهر زیبای یزد با رزرو هتل از طریق ایران هتل آنلاین و تنوع بالای هتل‌‌های این سایت، به‌راحتی می‌توانید هتل و یا اقامتگاهی باب میل خودتان پیدا کنید. در مقاله امروز، قصد داریم به معرفی بهترین هتل های سنتی یزد بپردازیم تا به انتخاب شما برای اقامتی دلچسب و رؤیایی در این شهر کمک کنیم.

هتل صفائیه یزد

هتل صفائیه یزد

معرفی بهترین هتل سنتی یزد را با گل سرسبد آن‌ها، یعنی هتل صفائیه یزد آغاز می‌کنیم. هتل ۵ ستاره  صفائیه در بهترین منطقه از شهر زیبای یزد واقع شده است و در سال ۱۳۵۵ به بهره‌برداری رسید. این هتل که ۱۹۵ اتاق و سوئیت لوکس در بخش هتل جدید و هتل باغ دارد، در سال ۱۳۹۲ برای خدمت‌رسانی بهتر به مشتریان بازسازی شد.

در این هتل شاهکاری از تلفیق معماری سنتی و چشم‌نواز ایرانی، در شهرهای مرکزی و معماری مدرن را شاهد هستید که بیش از هر چیزی در اینجا نظر شما را به خود جلب می‌کند. رزرو هتل سنتی یزد و جایی مثل صفائیه یکی از بهترین سفرها را برای گردشگران اینجا رقم می‌زند. برای آشنایی بیشتر با این هتل پیشنهاد می‌کنیم که مقاله معرفی هتل صفائیه یزد را مطالعه کنید.

اتاق های هتل صفائیه یزد

  • امکانات و ویژگی‌های هتل: این هتل از امکانات ویژه برای پذیرایی از مهمانان خود استفاده می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به آسانسور، پارکینگ، کافی‌شاپ، رستوران، سالن بدنسازی، فروشگاه، اینترنت، آرایشگاه، تالار و سالن همایش، صبحانه در اتاق، خشک‌شویی، تلویزیون و انواع اتاق اشاره کرد که می‌توانید بسته به سلیقه و نیازتان رزرو کنید.
  • مکان های تاریخی و دیدنی اطراف هتل: از بهترین ویژگی‌های هتل صفائیه یزد نزدیک بودن آن به امکان تاریخی و دیدنی چون دخمه زرتشتیان، میدان امیر چخماق، میدان مارکار، زندان اسکندر، باغ دولت آباد، باغ خان، موزه قصر آیینه و… است.
  • آدرس هتل صفائیه: یزد، خيابان تيمسار فلاحی

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دو تا از تاپ‌ترین هتل‌های معروف یزد، مقاله مقایسه هتل صفائیه و هتل مشیرالممالک یزد را مطالعه کنید.

هتل داد یزد

هتل داد یزد

به سراغ هتل داد یزد برویم که داد جلوه باشکوه معماری آن بین گردشگران بسیار بلند است. هتل ۴ ستاره داد با قدمتی در حدود یک قرن با ۸۸ باب اتاق، پذیرای مردمان بسیاری از هر گوشه دنیا بوده است. سال ۱۳۰۷ که حاج عبدالخالق داد تصمیم به احداث مهمان‌خانه‌ای در شهر بادگیرها گرفت، گمان نمی‌برد بنایی پایدار و محبوب تا بعد از ۱۰۰ سال در این شهر باشد.

هتل داد با معماری سنتی و کلاسیک در قلب شهر یزد واقع شده است و از مهمانان خود به شیوه‌های مختلف دلبری می‌کند. این مکان تا سال ۱۳۷۲ به همان سبک باقی ماند و در سال ۱۳۸۰ با حفظ هویت سنتی خود، بازسازی و به هتلی امروزی تبدیل شد. از کشش نمای زیبا و معماری این هتل که بگذریم، امکانات به‌روز هتل که در تمام بخش‌های آن دیده می‌شود، سبب شده تا بین گردشگران، شهرت خاصی داشته باشد. برای آشنایی با دیگر خدمات و امکانات این هتل پیشنهاد می‌کنیم مقاله معرفی هتل داد یزد را مطالعه کنید.

اتاق های هتل داد یزد

  • امکانات و ویژگی‌های هتل: از ویژگی‌های این هتل می‌توان به انواع اتاق با امکانات ویژه، رستوران سنتی، کافی شاپ در فضای باز، پارکینگ اختصاصی، اینترنت، خدمات تور، استخر، سالن همایش، مجموعه ورزشی (اسپا، جکوزی، سونا، ماساژ) و خدمات پزشکی اشاره کرد.
  • مکان های تاریخی و دیدنی اطراف هتل: دسترسی آسان در نزدیکی هتل داد به مراکزی از جمله: موزه تاریخ و فرهنگ زرتشتیان مارکار، موزه آب یزد (خانه کلاهدوزها)، بازار خان یزد، موزه خانه لاری‌ها، موزه قصر آیینه، دخمه زرتشتیان، نمایشگاه بین‌المللی یزد، گلستان قدیم یزد، میدان امیر چخماق، میدان مارکار، زندان اسکندر، باغ دولت آباد، باغ خان و… اشاره نمود.
  • آدرس هتل داد: یزد، میدان شهید بهشتی، خيابان دهم فروردين، پلاک ۲۱۴

برای آشنایی بیشتر با اتاق های هتل داد یزد کلیک کنید.

هتل باغ مشیر الممالک یزد

هتل باغ مشیر الممالک یزد

مجموعه ۴ ستاره هتل باغ مشیر الممالک یزد انتخاب بعدی در لیست بهترین هتل سنتی یزد است که به سراغ آن می‌رویم. بنای اصلی این هتل سنتی به دوره قاجار برمی‌گردد و با وسعتی در حدود ۱۳۰۰۰ مترمربع در بافت قدیمی شهر واقع شده است. این بنا در دوره مظفرالدین‌شاه توسط میرزا فتح‌الله مشیر الممالک بنا شد و در سال ۱۳۸۲ با کمک میراث‌فرهنگی و یک شرکت خصوصی، تبدیل به اولین هتل باغ شد که به ثبت جهانی نیز رسیده است.

شاید وقتی نگاهی به گذشته و تاریخ اینجا می‌اندازید، تصور کنید امکانات زیادی در اختیارتان نباشد، اما باید بگوییم یکی از بهترین هتل های سنتی یزد است که با امکانات به‌روز و پیشرفته خود توانسته گردشگران و توریست‌های بسیاری را پذیرا باشد.

این هتل با جاذبه‌های بسیاری که در دل خود دارد علاوه بر اقامتگاه به جاذبه‌ای توریستی نیز تبدیل شده است. درختانی کهن و سربه‌فلک‌کشیده، محوطه زیبای باغ، فواره‌های زلال، حوض‌ها، نهر آب جاری، دو طوطی آفریقایی قرمز و آبی و معماری اصیل ایرانی از جمله ویژگی‌های این هتل است که گردشگران را به خود مشغول می‌دارد. فضای داخلی اتاق‌ها با سقف‌های گنبدی شکل، حس بودن در فضایی اصیل به سبک ایام شاهانه قدیم را زنده می‌کند.

اتاق های هتل باغ مشیر الممالک یزد

  • امکانات و ویژگی‌های هتل: این هتل از امکانات ویژه برای پذیرایی از گردشگران استفاده می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به آسانسور، دستگاه ATM، پارکینگ، کافی‌شاپ، رستوران سنتی، فست فود، سالن بدنسازی، ماساژ، فروشگاه، اینترنت، پارکینگ، آرایشگاه، سالن جلسه و همایش، صبحانه در اتاق، ناهار در اتاق، خشک‌شویی، تلویزیون و انواع اتاق‌ها با خدمات و امکانات متنوع اشاره کرد.
  • مکان های تاریخی و دیدنی اطراف هتل: از ویژگی‌های مهم این هتل که برای مسافران اهمیت دارد، دسترسی آسان به مراکز دیدنی و مکان های گردشگری یزد از جمله موزه تاریخ و فرهنگ زرتشتیان مارکار، دخمه زرتشتیان، نمایشگاه بین‌المللی یزد، موزه آب یزد (خانه کلاهدوزها)، بازار خان یزد، موزه خانه لاری‌ها، موزه قصر آیینه، گلستان قدیم یزد، میدان امیر چخماق، میدان مارکار، زندان اسکندر، باغ دولت آباد، باغ خان و… است.
  • آدرس هتل باغ مشیر الممالک: یزد، خيابان انقلاب، بلوار مشیر
راهنمای سفر به یزد در نوروز 99
ادامه مطلب

برای شناخت بیشتر از این دو هفته 4 ستاره پیشنهاد می‌کنیم مقاله مقایسه هتل داد و هتل باغ مشیر الممالک را مطالعه کنید.

هتل ارگ جدید یزد

yazd traditional hotels 3

هتل ۴ ستاره ارگ جدید یکی از هتل های سنتی یزد است که در سال ۱۳۹۳ با ۱۵۰ واحد اقامتی افتتاح شد. هتل ارگ جدید یزد با معماری منحصربه‌فرد سنتی و آرامش‌بخش خود در کنار امکانات رفاهی متنوع توانسته رضایت بسیاری از مسافران خود را جلب کند.

این هتل به بازارهای سنتی یزد دسترسی خوبی دارد و به شما فرصت می‌دهد تا سبدی متنوع از سوغات یزد که شامل خوراکی‌های لذیذ و صنایع‌دستی متعدد این شهر است را تهیه کنید.

اتاق های هتل ارگ جدید یزد

  • امکانات و ویژگی‌های هتل: این هتل دیدنی غیر از نمای آجری و کاهگلی امکانات متنوع در دل خود دارد که نیاز شما را برطرف می‌سازد. از امکانات هتل می‌توان به پارکینگ، اینترنت، خشک‌شویی آتلیه عکاسی، رستوران سنتی با موسیقی زنده، کافی شاپ حیاط مرکزی، کافی شاپ داخل لابی، رستوران صبحانه، سالن کنفرانس، سالن جشن تولد، فضای ورزشی (ماساژ، بیلیارد پینگ پنگ)، رستوران ناهار و شام، روم سرویس ۲۴ ساعته خدمات تور و غرفه صنایع دستی و ترمه اشاره کرد.
  • مکان های تاریخی و دیدنی اطراف هتل: این هتل دسترسی بسیار خوبی به مراکز دیدنی و تفریحی یزد از جمله میدان امیر چخماق، دخمه زرتشتیان، موزه تاریخ و فرهنگ زرتشتیان مارکار، موزه آب یزد (خانه کلاهدوزها)، گلستان قدیم یزد، بازار خان یزد، موزه خانه لاری‌ها، موزه قصر آیینه، نمایشگاه بین‌المللی یزد، میدان مارکار، زندان اسکندر، باغ دولت آباد، باغ خان و… دارد.
  • آدرس هتل ارگ جدید: یزد، بلوار شهیدان اشرف، بعد از پارک مهرآوران

هتل ملک التجار یزد

هتل ملک التجار یزد

در شهر خشتی محبوب ایرانی به سراغ اولین هتل خشتی جهان یعنی هتل ملک التجار یزد می‌رویم که با قدمت و شکوه خود شما را محصور می‌سازد. رزرو هتل سنتی یزد مساوی با بازدید از جاذبه های گردشگری است که در هیچ جای دیگر نمونه آن را نمی‌توانید پیدا کنید.

هتل ۴ ستاره ملک التجار یزد در حدود ۳۰۰ سال پیش توسط حاج علی عسگر شیرازی ساخته شده و بعد از مرمت و بازسازی، در سال ۱۳۸۷ با ۲۳ اتاق به بهره‌برداری رسید و میزبان میهمانان خوش‌ذوق این شهر شد.

فضای سنتی و تاریخی اینجا همان چیزی است که پای گردشگران ایرانی و خارجی را به آن باز می‌کند. این هتل مثل خانه‌های قدیمی یزدی با معماری خاص این منطقه طراحی شده است و با قدم زدن در هر بخش آن شاهد شاهکاری از معماری اصیل ایرانی هستید.

بخش‌هایی چون زمستانه، راهروها، زیرزمینی، شاه‌نشین، حوض زیبا، هشتی و… شما را به لوکیشن فیلم‌های قدیمی می‌برد. قسمتی از اتاق های هتل ملک التجار، مثل عمارت نارنجستان با نقوش بسیار زیبایی آراسته شده که گفته می‌شود برای رنگ‌آمیزی‌ها از آب طلا استفاده شده است.

اتاق های هتل ملک التجار یزد

  • امکانات و ویژگی‌های هتل: با وجود جلوه باشکوه این هتل احتمالاً خواب از سرتان می‌پرد، اما بهتر است بدانید این هتل قرار است با امکانات ویژه خود شما را بیشتر شگفت‌زده کند. پارکینگ، اینترنت، کافی شاپ، رستوران، سالن صبحانه، تلویزیون، روم سرویس، تلفن، سرویس بیدارباش، صندوق امانات، ویوی حیاط و… بخش از امکاناتی است که در این هتل در اختیار شما قرار دارد.
  • مکان های تاریخی و دیدنی اطراف هتل: بازارچه پنجه علی، موزه آب یزد (خانه کلاهدوزها)، میدان مارکار، میدان امیر چخماق، دخمه زرتشتیان، موزه تاریخ و فرهنگ زرتشتیان، بازار خان یزد، موزه خانه لاری‌ها، موزه قصر آیینه، میدان مارکار، گلستان قدیم یزد، زندان اسکندر، باغ دولت آباد، باغ خان و… از جمله مهم‌ترین مکان های دیدنی و تاریخی در اطراف هتل به شمار می‌روند.
  • آدرس: یزد، خيابان قيام، بازارچه پنجه علی

هتل بوتیک صفی خانی یزد

هتل بوتیک صفی خانی یزد

به یکی دیگر از هتل های قدیمی و تاریخی به نام هتل بوتیک صفی خانی یزد می‌رویم که گفته می‌شود قدمتی بیش از ۱۰۰ سال دارد. در مرمت هتل ۳ ستاره صفی خانی یزد که حدود ۵ سال به طول کشید، سعی شده تا اصالت و سنتی بودن این بنا با جزئیات کامل حفظ شود. این هتل ۲۲ اتاق در دو فضای مجزا در دو طبقه دارد و به کمک المان‌های چون حوض زیبا، فضای سبز، باغچه و معماری چشمگیر آراسته شده است.

اتاق های هتل بوتیک صفی خانی یزد

  • امکانات و ویژگی‌های هتل: پارکینگ، اینترنت، تخت سنتی، صندوق امانات، لابی، روم سرویس، خدمات تور، سیستم بیدارباش، خشک‌شویی، صبحانه در اتاق و… از جمله امکاناتی است که در این هتل سنتی برای میهمانان درنظرگرفته شده است.
  • مکان های تاریخی و دیدنی اطراف هتل: زندان اسکندر، موزه خانه لاری‌ها، بازار خان یزد، موزه آب یزد (خانه کلاهدوزها)، میدان امیر چخماق، میدان مارکار، آرامگاه وحشی بافقی، مجموعه ساباط‌ های یزد، بازار مسگرها یزد، خانه تاریخی سیگاری‌ها، برج ساعت مسجد جامع کبیر یزد، موزه دیرینه‌شناسی کامبرین، باغ دولت آباد، آب انبار رستم گیو، بازارچه پنجه علی، دخمه زرتشتیان، موزه قصر آیینه، موزه تاریخ و فرهنگ زرتشتیان مارکار، نمایشگاه بین‌المللی یزد، گلستان قدیم یزد و باغ خان از جمله جاهای دیدنی در نزدیکی هتل بوتیک صفی خانی یزد است.
  • آدرس: یزد، خیابان سید گلسرخ ، کوچه شاه ابوالقاسم، پارکینگ شاه ابوالقاسم

هتل فیروزه یزد

هتل فیروزه یزد

فیروزه نام یکی دیگر از بهترین هتل های سنتی یزد است که از سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرده است. بنای اصلی هتل فیروزه یزد به حدود 100 سال می‌رسد و طی بازسازی‌های انجام شده سعی شده تا بافت تاریخی و سنتی آن حفظ شود. این هتل 22 اتاق دارد که دورتادور حیاط چیده شده‌اند. تمام امکانات رفاهی در اتاق‌های این هتل ۳ ستاره برای مسافران به‌خوبی فراهم شده است.

اتاق توئین هتل فیروزه یزد

  • امکانات و ویژگی‌های هتل: پارکینگ، اینترنت، صندوق امانات، تاکسی سرویس، رستوران، صبحانه و ناهار در اتاق، چایخانه، رستوران سنتی، فست فود، خدمات تور، تخت سنتی، ماساژ، خشک‌شویی و… از جمله خدمات و امکاناتی است که هتل فیروزه برای مسافران در نظر گرفته است.
  • مکان های تاریخی و دیدنی اطراف هتل: یکی از مزایایی که رزرو هتل سنتی یزد دارد، نزدیک بودن به بسیاری از جاهای دیدنی شهر است. هتل فیروزه دسترسی مناسبی به مکان‌هایی چون دخمه زرتشتیان، بازارچه پنجه علی، بازار خان، موزه آب، میدان امیر چخماق، باغ دولت آباد، دروازه قرآن، آب انبار رستم گیو، موزه تاریخ و فرهنگ زرتشتیان مارکار، بازار خان یزد، موزه خانه لاری‌ها، موزه قصر آیینه، نمایشگاه بین المللی یزد، گلستان قدیم یزد، میدان مارکار، زندان اسکندر، باغ خان و… دارد.
  • آدرس: یزد، چهارراه مسجد جامع، خیابان مهدی، جنب بانک رفاه

هتل فاضلی یزد

هتل فاضلی یزد

هتل فاضلی یکی دیگر از هتل های سنتی یزد است که با نمای زیبا و معماری دلنشین در بافت تاریخی این شهر واقع شده است. هتل فاضلی یزد در سال ۱۳۹۵ با ۱۶ باب اتاق در خیابان مسجد جامع افتتاح شد. در طراحی و معماری داخلی این هتل از عناصری چون حوض و فواره، باغچه، حیاط دلنشین، پنجره‌های بلند و هشتی ورودی استفاده شده که جلوه این هتل سنتی را بیشتر کرده است.

تیمچه هراتی بنایی از دوره پهلوی اول در بافت تجاری – سنتی یزد
ادامه مطلب

اتاق های هتل فاضلی یزد

  • امکانات و ویژگی‌های هتل: پارکینگ، فروشگاه، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، اینترنت، صندوق امانات، تاکسی سرویس، کافی شاپ، خدمات تور، خدمات بیدار باش، روم سرویس، تخت سنتی، ماساژ، خشکشویی و.. از جمله خدمات و امکاناتی است که هتل فاضلی برای مسافران در نظر گرفته است.
  • مکان های تاریخی و دیدنی اطراف هتل: هتل فاضلی به جاذبه های تاریخی و دیدنی بسیاری از جمله میدان امیر چخماق، میدان مارکار، زندان اسکندر، باغ دولت آباد، موزه تاریخ و فرهنگ زرتشتیان مارکار، بازار خان یزد، موزه خانه لاری‌ها، موزه قصر آیینه، باغ خان، بازارچه پنجه علی، موزه آب یزد (خانه کلاهدوزها)، دخمه زرتشتیان، نمایشگاه بین المللی یزد، گلستان قدیم یزد، دسترسی خوبی دارد که می‌توانید از فرصت استفاده کنید و در زمان اقامت خود به این مکان‌ها سر بزنید.
  • آدرس: یزد، خیابان مسجد جامع، میدان وقت الساعت

هتل سنتی یزد (خانه رشتیان) یزد

هتل سنتی یزد (خانه رشتیان) یزد

هتل سنتی یزد (خانه رشتیان) یزد، هتلی ۳ ستاره با قدمتی بلند در این شهر رؤیایی است. بنای اصلی این هتل در حدود ۳۵۰ سال قدمت دارد و در سال ۱۳۸۸ بعد از بازسازی و مرمت به هتلی که امروزه می‌بینیم تبدیل شده است. این هتل در خانه‌ای سنتی واقع شده که چهار حیاط و ۲۴ باب اتاق دارد. اگر سالمند و یا کودک به همراه دارید می‌توانید از اتاق‌های موجود در طبقه همکف استفاده کنید. این هتل دو طبقه است و به دلیل بافت سنتی و قدیمی آسانسور ندارد.

اتاق های هتل سنتی یزد (خانه رشتیان) یزد

  • امکانات و ویژگی‌های هتل: از جذابیت‌های بصری و معماری چشم‌نواز این هتل که بگذریم، به خدمات متنوعی می‌رسیم که در این هتل ارائه می‌شود. اینترنت، تخت سنتی، رستوران، کافی شاپ، صندوق امانات، لابی، روم سرویس، سیستم بیدارباش، صبحانه در اتاق و… از جمله امکاناتی است که در این هتل سنتی برای میهمانان در نظر گرفته شده است.
  • مکان های تاریخی و دیدنی اطراف هتل: موزه قصر آیینه، نمایشگاه بین المللی یزد، موزه تاریخ و فرهنگ زرتشتیان مارکار، بازار خان یزد، موزه خانه لاری‌ها، بازارچه پنجه علی، موزه آب یزد (خانه کلاهدوزها)، دخمه زرتشتیان، گلستان قدیم یزد، میدان امیر چخماق، میدان مارکار، زندان اسکندر، باغ دولت آباد، باغ خان و… از جمله جاذبه های گردشگری یزد است که دسترسی به آن‌ها در زمان اقامت میسر است.
  • آدرس: یزد، میدان امیر چخماق، جنب کوچه شهید فتحی

هتل لاله یزد

هتل لاله یزد

اگر به بناهای دوره قاجار و سبک معماری آن دوره علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم سری به هتل لاله یزد بزنید که با نمای چشم‌نواز خود، شما را شگفت‌زده می‌سازد. این هتل ۳ ستاره، ۴۰ باب اتاق دارد و در طراحی سنتی آن از حیاط مرکزی، باغچه، پنجره‌های بلند، ایوان، حوض و فواره استفاده شده است. انعکاس نور از پنجره‌های رنگی، حس زندگی را به فضای داخلی این هتل می‌آورد و بسیار چشم‌نواز است.

اتاق های هتل لاله یزد

  • امکانات و ویژگی‌های هتل: فروشگاه و غرفه، سالن کنفرانس، پارکینگ، اینترنت، سرویس بیدارباش، صندوق امانات، رستوران سنتی، رستوران فضای باز، کافی شاپ، چایخانه، اتاق مهمانی و جلسه، خشک‌شویی، خدمات تور، سرویس ناهار و صبحانه در اتاق و… از جمله امکاناتی است که هتل لاله در اختیار مسافران قرار می‌دهد.
  • مکان های تاریخی و دیدنی اطراف هتل: در زمان اقامت در هتل سنتی لاله فرصت خوبی برای بازدید از جاذبه‌ های گوناگونی چون: موزه قصر آیینه، نمایشگاه بین المللی یزد، آب انبار رستم گیو، بازارچه پنجه علی، موزه آب یزد، دخمه زرتشتیان، موزه تاریخ و فرهنگ زرتشتیان مارکار، بازار خان یزد، میدان امیر چخماق، میدان مارکار، زندان اسکندر، باغ دولت آباد، باغ خان، موزه خانه لاری‌ها، گلستان قدیم یزد و… دارید که نباید از آن غافل شد.
  • آدرس: یزد، بلوار بسیج، کوی محمدی، جنب آب انبار گلشن

هتل خوان دو حد یزد

هتل خوان دو حد یزد

در لیست بهترین هتل های سنتی یزد به سراغ هتل خوان دو حد یزد می‌رویم تا به نمای متفاوت روبرو شویم. این هتل دو حیاط در دو سبک دارد. ساخت و معماری یکی از حیاط‌ها به اواخر دوره صفویه و حیاط دیگر به دوره قاجار می‌رسد و نام همین دو دوره کافی است تا بدانیم به چه سبکی از معماری روبرو هستیم. این هتل ۲۵ باب اتاق دارد که همگی در طبقه همکف و زیرزمین قرار گرفته‌اند. هتل دو حد یزد آخرین بار در سال ۱۳۹۶ مرمت شد.

اتاق های هتل خوان دو حد یزد

  • امکانات و ویژگی‌های هتل: پارکینگ، اینترنت، فروشگاه، سالن کنفرانس، رستوران، کافی شاپ، چایخانه، رستوران سنتی و فضای باز، اتاق جلسه و مهمانی،  خدمات ناهار در اتاق، خشک‌شویی، بیدارباش، خدمات تور و… از ویژگی‌ها و خدماتی است که در این هتل به مهمانان ارائه می‌شود.
  • مکان های تاریخی و دیدنی اطراف هتل: از مزایای موقعیت مکانی این هتل می‌توان به دسترسی آسان به جاذبه های گردشگری از جمله موزه خانه لاری‌ها، موزه قصر آیینه، نمایشگاه بین المللی یزد، گلستان قدیم یزد، بازارچه پنجه علی، میدان امیر چخماق، میدان مارکار، زندان اسکندر، باغ دولت آباد، باغ خان، موزه آب یزد (خانه کلاهدوزها)، آب انبار رستم گیو، دخمه زرتشتیان، موزه تاریخ و فرهنگ زرتشتیان مارکار، بازار خان یزد و… اشاره نمود.
  • آدرس: یزد، خیابان سلمان، چهارراه بسیج، بلوار شهید عاصی زاده، کوچه سنگ‌ریزه

اقامتگاه بوم گردی خانه سه نیک یزد

اقامتگاه بوم گردی خانه سه نیک یزد

اقامتگاه بوم گردی خانه سه نیک یزد در فضایی بالغ بر ۱۰۰۰ مترمربع میزبان، مسافران خوش‌ذوق و علاقه‌مند به مکان های سنتی یزد است. در معماری این مجموعه از بخش‌های مختلفی مثل حیاط اندرونی، حیاط بیرونی و زیرزمینی که اکنون به گالری تبدیل شده است، تقسیم می‌شود. مهمانان این اقامتگاه در ۱۳ اتاق حیاط اندرونی و بیرونی با بهره‌مندی از امکانات رفاهی، اقامت می‌پذیرند.

اتاق های اقامتگاه بوم گردی خانه سه نیک یزد

  • امکانات و ویژگی‌های هتل: علاوه بر زیبایی‌های جلوه سفید و کاهگلی این اقامتگاه امکانات متعددی در بخش‌های مختلف و اتاق‌ها مثل: خدمات تور، تخت سنتی، خدمات بیدارباش، خشکشویی، صندوق امانات، پارکینگ، اینترنت، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، سالن صبحانه و… برای مهمانان در نظر گرفته شده است.
  • مکان های تاریخی و دیدنی اطراف هتل: به دلیل نزدیک بودن به بافت قدیمی شهر با رزرو هتل سنتی یزد دسترسی بهتری به مکان‌ های دیدنی چون: میدان امیرچخماق، بازارخان، مسجد جامع، آتشکده زرتشتیان، آب انبار شش بادگیری، خانه لاری‌ها، باغ دولت آباد، بقعه دوازده امام و میدان مارکار دارید.
  • آدرس: یزد، خیابان کاشانی، انتهای کوچه شمس (کنار کوچه آتشکده)

هتل مظفر یزد

هتل مظفر یزد

هتل مظفر یزد بنای سنتی و زیبا در شهر خشتی و محبوب ایران است که به دستور تاجری به نام مظفر، در دوره قاجار ساخته شده است. این هتل سه ستاره در سال ۱۳۸۹ بعد از مرمت و بازسازی به‌عنوان هتل، جهت میزبانی از مسافران سنتی پسند این شهر شروع به کار کرد.

سفری به روستای خرانق در استان یزد روستایی از جنس خشت
ادامه مطلب

هتل مظفر از هتل های سنتی یزد است که هر روزه گردشگران و مسافران بسیاری برای اقامت روانه آن می‌شوند. این هتل سنتی ۵۶ اتاق دارد و در معماری و طراحی فضای آن از بخش‌های چون باغچه، حوض، حیاط مرکزی، هشتی ورودی و اتاق‌های با پنجره‌های بلند و نورگیر در پیرامون حیاط می‌توان اشاره کرد که به‌گونه‌ای هنرمندانه چیدمان شده‌اند.

اتاق های هتل مظفر یزد

  • امکانات و ویژگی‌های هتل: سالن صبحانه خوری، کافی شاپ، فروشگاه غرفه، پارکینگ، اینترنت، صندوق امانت، روم سرویس، نهار و صبحانه در اتاق، سرویس بیدار باش،خشکشویی و… از جمله امکاناتی است که برای اقامت در هتل سنتی مظفر در اختیار مهمان قرار داده می‌شود.
  • مکان های تاریخی و دیدنی اطراف هتل: میدان امیر چخماق، آب انبار رستم گیو، بازارچه پنجه علی، دخمه زرتشتیان، موزه تاریخ و فرهنگ زرتشتیان مارکار، باغ دولت آباد، دروازه قرآن، بازار خان یزد، موزه آب، موزه خانه لاری‌ها، موزه قصر آیینه، گلستان قدیم یزد، میدان مارکار، زندان اسکندر، باغ خان و… از جمله مکان های دیدنی و محبوب در اطراف هتل سنتی مظفر یزد هستند.
  • آدرس: یزد، میدان آزادی، خیابان مطهری شمالی، کوچه خلفِ باغ

هتل والی یزد

هتل والی یزد

والی نام یکی دیگر از هتل های سنتی یزد است که گردشگران بسیاری آن را برای اقامت انتخاب می‌کنند. این هتل پیش‌تر بنای بسیار قدیمی در دوره صفویه بوده و حدود ۴۰۰ سال سن دارد. بنای اصلی در سال ۱۳۸۵ بازسازی و مرمت شد و به‌عنوان هتل در اختیار مسافران قرار داده شد. هتل والی یزد در دل خود سرداب ۴۰۰ ساله، حیاط اندرونی و حیاط بیرونی باشکوهی دارد. این بنا در سه طبقه ساخته شده و به‌مانند دیگر بناهای سنتی، جهت حفظ اصالت و معماری آن، آسانسور ندارد.

اتاق های هتل والی یزد

  • امکانات و ویژگی‌های هتل: رستوران سنتی، چایخانه، کافی شاپ، اینترنت، پارکینگ، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، خدمات تور، خشکشویی، صبحانه در اتاق و… از امکاناتی است که هتل والی در اختیار مسافران قرار داده است.
  • مکان های تاریخی و دیدنی اطراف هتل: هر چند این هتل خود بنایی تاریخی و جاذبه گردشگری است، اما با رزرو هتل سنتی یزد فرصت خوبی دست داده تا به جاذبه‌ هایی چون: خانه لاری، موزه آب، مسجد جامع یزد، آب انبار شش بادگیر، حمام خان، مسجد امیر چخماق و… نیز سر بزنید.
  • آدرس: یزد، خیابان امام خمینی (ره)، مقابل بازار شاهزاده فاضل

هتل سنتی پارس یزد

هتل سنتی پارس یزد

آخرین هتلی که قرار است در این لیست به شما معرفی کنیم، هتل سنتی پارس یزد است. بنای اولیه این هتل به دوره قاجار برمی‌گردد و با نگاه کردن به معماری و ظاهر بنا، این موضوع را به‌خوبی متوجه می‌شوید. بعد از مرمت و بازسازی که در سال ۱۳۹۶ بر روی بنا انجام گرفت، رسماً به‌عنوان هتلی خوش سیما و تاریخی در اختیار گردشگران و مسافران قرار گرفت.

هتل سنتی پارس یزد

هتل پارس یزد ۱۸ اتاق دارد و در ساخت آن از المان‌های معماری اصیل ایرانی به‌خوبی استفاده شده است. همخوانی تمام اجزای بنا، در کنار قد رعنای درب و پنجره‌های این هتل چون قابی فراموش نشدنی در ذهنتان حک می‌شود.

هتل سنتی پارس یزد

  • امکانات و ویژگی‌های هتل: سالن صبحانه خوری، اینترنت، پارکینگ، صندوق امانات، تاکسی سرویس، خدمات بیدار باش، صبحانه در اتاق و… از جمله خدماتی است که در هتل سنتی وجود دارد.
  • مکان های تاریخی و دیدنی اطراف هتل: هتل سنتی پارس به مکان های دیدنی و گردشگری شهر مثل: بازار خان یزد، موزه قصر آیینه، بازارچه پنجه علی، دخمه زرتشتیان، موزه تاریخ و فرهنگ زرتشتیان مارکار، زندان اسکندر، موزه خانه لاری‌ها، موزه آب یزد (خانه کلاهدوزها)، میدان امیر چخماق، باغ دولت آباد، آب انبار رستم گیو، نمایشگاه بین‌المللی یزد، گلستان قدیم یزد، میدان مارکار، باغ خان و… دسترسی خوبی دارد.
  • آدرس: یزد، خیابان امام، خیابان فهادان، جنب درمانگاه، پلاک ۲۰

لیست هتل های سنتی یزد

لیست هتل های سنتی یزد

اقامت در دومین شهر تاریخی زنده جهان که به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده است، لذت سفر و بازدید از این شهر را دوچندان می‌کند؛ پس حق دارید اگر برای انتخاب از بین بهترین هتل های یزد وسواس به خرج دهید.

هر گردشگری در بدو ورود به این شهر، به‌وضوح متوجه می‌شود که چه چیزی در انتظارش قرار دارد و خوب می‌داند که این سفر تا ابد از ذهنش پاک نخواهد شد. در بین هتل‌ها و اقامتگاه‌های این شهر، لیستی از بهترین هتل های سنتی یزد را در اختیارتان قرار می‌دهیم تا راهنمای سفر به یزد در بخش اقامتی شما باشد.

هتل های سنتی 5 ستاره یزد

ازآنجایی‌که شهر یزد میراثی بزرگ و تاریخی در بین گردشگران ایران و جهان شناخته می‌شود؛ هتل های متنوع و شایسته میزبانی از مسافران در این شهر دیده می‌شود. در این بین می‌توانیم به هتل‌ های سنتی ۵ ستاره یزد اشاره کنیم که با بهترین امکانات در فضایی سنتی و اصیل پذیرای مهمانان خود هستند.

از جمله این هتل‌ها، هتل صفائیه یزد می‌باشد که در محیط سنتی با امکانات ویژه، بستری مناسب برای ساختن روزهای خاطره‌انگیز در این شهر است.

هتل های سنتی یزد 4 ستاره

هتل های سنتی یزد 4 ستاره

اگر به دنبال هتل های سنتی 4 ستاره یزد می‌گردید که هم امکانات مناسبی داشته باشند و هم بتوانید از فضای سنتی آن‌ها لذت ببرید پیشنهاد می‌کنیم به سراغ جایی چون هتل داد یزد، هتل ملک التجار، هتل ارگ جدید و یا هتل باغ مشیر الممالک بروید که با معماری و خدمات جذاب خود، شما را غافل‌گیر می‌کنند.

هر کدام از این هتل ها دسترسی بسیار خوبی به جاهای دیدنی یزد دارند که گردش در این شهر را برای شما راحت می‌کند.

هتل های سنتی 3 ستاره یزد

هتل های سنتی 3 ستاره یزد

اما در بین مسافران این شهر خشتی بسیاری به دنبال هتل های یزد با قیمت مناسب و فضای سنتی هستند که برای آن‌ها انتخاب‌های متنوعی وجود دارد. هتل سنتی پارس یزد، هتل مظفر یزد، هتل خوان دو حد یزد، هتل لاله یزد، هتل سنتی یزد (خانه رشتیان)، هتل فاضلی یزد، هتل فیروزه یزد، هتل بوتیک صفی خانی یزد، هتل والی یزد از جمله هتل های سنتی ۳ ستاره یزد هستند که امکانات اقامتی خوبی در اختیار گردشگران قرار می‌دهند.

کلام آخر

در مقاله امروز با موضوع معرفی بهترین هتل های سنتی یزد، به‌خوبی دیدیم که بافت سنتی و تاریخی یزد آن‌قدر مهم است که بخواهیم در اقامت هم از آن بهره‌مند شویم. بی‌شک رزرو هتل سنتی یزد و اقامت موقت در چنین جایی تجربه‌ای متفاوت و لذت‌بخش برایتان به ‌همراه می‌آورد که به امتحان کردن آن می‌ارزد. با کمک این لیست و مقایسه هر کدام از هتل های سنتی یزد می‌توانید به کمک ایران هتل آنلاین برحسب نیاز و سلیقه خود، اقامتگاه موردنظرتان را رزرو کنید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر