لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> همه چیز درباره هتل داد یزد و ویژگی‌های آن
همه چیز درباره هتل داد یزد و ویژگی‌های آن

همه چیز درباره هتل داد یزد و ویژگی‌های آن

یزد شهری زیبا، بزرگ و تاریخی است که اکثر گردشگران خارجی به آن علاقه‌مند هستند. بهتر است اینطور بگوییم با هر انگیزه‌ای که به این شهر سفر کنید، ضرر نخواهد کرد. یزد به پارچه‌های ابریشمی و سوغاتی‌های خوشمزه‌اش معروف است؛ از طرفی به دلیل بافت تاریخی به هر طرف که نگاه می‌کنید یک جاذبه طبیعی و تاریخی خواهید دید. هتل داد یزد نیز یکی از جاذبه‌های تاریخی این شهر است، البته که امروزه به عنوان یک اقامتگاه شناخته می‌شود. هتل داد جزو بهترین هتل ‌های یزد بوده و این هتل لوکس و زیبا دارای بهترین امکانات رفاهی برای فراهم آوردن آسایش و آرامش میهمانان شهر یزد نیز محسوب می‌شود.

تاریخچه هتل داد یزد

تاریخچه هتل داد به اوایل همین قرن بازمی‌گردد. این بنای خارق‌العاده در سال ۱۳۰۷ شمسی ساخته شد و در ابتدا به عنوان بنگاه باربری برای پذیرایی از رانندگان حمل و نقل کالا شناخت می‌شد. مؤسس این مجموعه حاج عبدالخالق داد بود که با همت و کوشش خود این بنا را ساخت. بنای هتل داد تا سال ۱۳۷۲ شمسی با همین روال به مسافران خود خدمات می‌داد تا اینکه سرانجام در سال ۱۳۸۰ فرزندان حاج عبدالخالق داد تصمیم گرفتند این مکان را تبدیل به یک مهمانسرای زیبا برای پذیرایی از مسافران شهر یزد نمایند. مرمت هتل داد از سال ۱۳۸۰ آغاز و در سال ۱۳۸۶ به اتمام رسید. پس از به اتمام رسیدن این پروژه، از یک هتل ۴ ستاره به نام هتل داد یزد بهره‌برداری شد. هتلی که یادگار ۸۰ سال بوده و به عنوان یکی از بهترین هتل های یزد در مرکز تاریخی و بافت قدیم شهر قرار گرفته است.

بررسی معماری هتل داد یزد

با اینکه هتل ۴ ستاره داد یزد بازسازی شده اما باز هم با معماری کلاسیک در هم آمیخته شده است. این هتل زیبا نورپردازی بسیار فوق‌العاده‌ای دارد که در سیاهی شب مانند ماه می‌درخشد. وقتی هتل داد را ببینید، سبک معماری اصیل آن را درک خواهید کرد. هتل یاد شده دقیقاً به سبک ایرانیِ اصیل طراحی شده است؛ این موضوع را می‌توانید از دیوارهای بلند آن که مانند یک دژ از داخل هتل مراقبت می‌کنند، متوجه شوید. تمامی اتاق‌های هتل داد یزد، پنجره رو به حیاط دارند. در این حیاط که به سمت پایین پله دارد، چندین باغچه کوچک و آب‌نماهای زیبا را می‌بینید که محوطه داخلی هتل را جلا بخشیده است.
هتل داد یزد نه‌تنها در ظاهر بلکه در باطن خود هم از سبک سنتی پیروی می‌کند. این هتل برای حفظ محیط زیست کارهای مهمی انجام داده که نمونه آن قرار دادن پنل‌های انرژی خورشیدی در پشت بام است. این پنل‌ها در سال ۴۰ هزار کیلو وات ساعت برق تولید می‌کنند و سالانه مصرف ۲۵ تن گاز دی‌اکسیدکربن را کاهش می‌دهند. همان‌طور که اشاره کردیم سبکِ هتل داد درون‌گرا بوده و در طراحی و دکوراسیون داخلی اتاق‌ها از فرش‌های طرح گلیم ایرانی و روتختی‌های دست‌دوزی شده استفاده شده است. برای خنک سازی هتل از روش گودال باغچه استفاده شده تا تابستان‌های خنکی داشته باشد.

امکانات و خدمات هتل داد یزد

امکانات مختلف هتل داد یزد
این هتل مجلل و زیبا، امکانات و خدمات بسیار خوبی را به مسافران خود ارائه می‌دهد تا رضایت آن‌ها را جلب کند. هتل داد دارای امکانات ورزشی و تفریحی مانند استخر و جکوزی است. همچنین برای رفاه حال مسافرانش در تمامی اتاق‌ها و حتی لابی اینترنت بی‌سیم تعبیه نموده است. از خدمات هتل داد می‌توان به تاکسی سرویس، خشک‌شویی، فروشگاه صنایع دستی، آژانس ‌مسافرتی، پارکینگ مستقل، سالن مجهز برای سمینار، همایش و جشن اشاره نمود. این سالن‌ها بسیار مجهز بوده و با سلیقه شما قابل تغییر است. از امکاناتی که داخل اتاق و سوئیت‌های هتل داد می‌توان دید یخچال، پاورسوئیچ، مبلمان، صندوق امانات، تلویزیون، آب رایگان، تلفن، کمد لباس، میز تحریر، آباژور، مینی‌بار با هزینه، سیستم اعلام حریق، سیستم گرمایش و سرمایش، سرویس بهداشتی فرنگی، چای ساز، دمپایی، لوازم بهداشتی و سیستم تهویه مطبوع است؛ علاوه بر این در تمامی اتاق‌های هتل امکان شارژ وسایل الکترونیکی وجود دارد و همچنین می‌توانید از خدمات صبحانه آن لذت ببرید. باید اشاره کنیم که هتل داد یک گیفت شاپ بسیار زیبا دارد که گنجینه‌ای از بهترین صنایع دستی و سوغات یزد را به نمایش گذاشته است. در این گیفت شاپ می‌توانید شیرینی‌های سنتی این شهر مانند لوز، باقلوا، قطاب و صنایع دستی بسیار زیبا مانند ترمه‌های اصیل یزد، سفال، سرامیک و زیلو را خریداری نمایید.

رستوران و کافی شاپ هتل داد یزد

رستوران و کافی شاپ هتل داد یزد
از قلم نیفتد که هتل داد یزد دارای دو رستوران و کافی شاپ برای پذیرایی از میهمانان خود است تا با خیال راحت در اتاق‌شان استراحت کنند و وعده‌های غذایی خود را در چند قدم آن‌طرف‌تر میل نمایند. یکی از رستوران‌های این مجموعه، رستوران بام هتل داد است. این رستوران چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای از شهر یزد را به نمایش می‌گذارد. رستوران بام فضایی دل‌نشین و تاریخی داشته و به خوبی از میهمانان هتل پذیرایی می‌کند. در رستوران بام می‌توانید انواع غذاهای سنتی، گیاهی و گریلی را با چاشنی‌های خوشمزه میل ‌نمایید. این رستوران مکان خوبی برای مهمانی‌های خانوادگی و دوستانه است.
رستوران آیینه یکی دیگر از رستوران‌های دوست‌داشتنی هتل داد است. این رستوران با فضای دل‌نشینی که دارد شما را از تمام روزمرگی‌ها فارغ خواهد کرد. جایی که طعم‌های فراموش شده و فرهنگ غنی ایرانی را باری دیگر تجربه خواهید کرد. در این رستوران زیبا انواع غذاهای فرنگی و ایرانی با بهترین کیفیت برایتان سرو می‌شود.
کافی شاپ حیاط مرکزی هتل داد مکانی برای قدم زدن و تجدید خاطره‌ها است. جایی که آرامش عجیبی دارد و فضای آن آن‌قدر دوست‌داشتنی و صمیمی است که دوست دارید چندین و چند ساعت در این مکان بمانید. در کافی شاپ حیاط مرکزی انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم و کیک‌های خوشمزه برای شما سرو خواهد شد.
هتل داد یزد دارای یک کافی شاپ دیگر به نام کافه گالری نیلوفر است. این فضا بسیار دنج و زیبا بوده و انواع نوشیدنی‌های دلچسب و خوشمزه را به شما ارائه می‌دهد. فضایی که بیشتر برای قرارهای دوستانه و کاری مناسب است.

اتاق ‌های هتل داد یزد

واحدهای اقامتی هتل داد یزد
این هتل زیبا دارای ۸۸ واحد اقامتی بوده که تمامی امکانات و خدمات رفاهی مخصوص اقامت را دارا است. ازجمله واحدهای اقامتی هتل داد می‌توان به اتاق‌های یک تخته، دو تخته، سه تخته، اتاق‌های کانکت متصل به هم، اتاق‌های مخصوص ماه عسل و رویال سوئیت اشاره نمود. طراحی تمامی اتاق‌ها به سبک سنتی انجام شده است و با کمک روتختی‌های دست‌دوزی شده و گلیم‌های سنتی زیبا، تلفیقی از فضای مدرن و سنتی را به میهمانان ارائه می‌دهند. هر امکاناتی که نیاز داشته باشید در این اتاق‌ها مهیا است تا یک اقامت دلنشین را پشت سر بگذرانید. باید بدانید تمامی اتاق‌ها دارای اینترنت بی‌سیم و تلویزیون هستند و چشم‌انداز بسیار زیبایی به حیاط هتل دارند.

موقعیت مکانی هتل داد یزد

برای رسیدن به هتل داد می‌توانید از تاکسی استفاده کنید. این هتل دقیقاً در میدان شهید بهشتی و خیابان دهم فروردین قرار دارد. وقتی که به این آدرس رفتید به دنبال پلاک ۲۱۴ بگردید تا هتل داد جلوی چشمان شما نمایان شود. هتلی که موقعیت جغرافیایی فوق‌العاده‌ای دارد و دقیقاً در بافت قدیمی و سنتی شهر یزد واقع گردیده است. این هتل بسیار لوکس بوده و جزو یکی از منحصربه‌فردترین بناهای یزد به شمار می‌رود. هتلی که به اماکن تاریخی و مراکز خرید مشرف بوده و در صنعت هتلداری حرف اول را می‌زند.

جاهای دیدنی نزدیک به هتل داد یزد

اشاره کردیم که هتل داد در موقعیت مکانی بسیار خوبی قرار دارد؛ از همین رو به جاذبه‌های این شهر مشرف است که نمونه آن مسجد جامع کبیر یزد، میدان امیر چخماق، آب‌انبار شش بادگیری، بقعه دوازده امام، موزه آب یزد، حمام خان یزد و آتشکده زرتشتیان است. برای رسیدن به آتشکده زرتشتیان که یکی از مراکز قدیمی و زیبای ایرانیان محسوب می‌شود، فقط ۲ کیلومتر باید طی کنید. همچنین میدان امیر چخماق در فاصله یک کیلومتری هتل داد قرار دارد. با رزرو هتل داد یزد می‌توانید به خانه تاریخی گلشن هم سر بزنید؛ قدمت این خانه تاریخی به زمان قاجار بازمی‌گردد. جالب است بدانید که هتل داد تا ایستگاه راه آهن فقط ۴ کیلومتر، تا بیمارستان سیدالشهدا دو کیلومتر، تا مجتمع تجاری ستاره‌ یک کیلومتر و تا نمایشگاه بین‌المللی فقط ۹ کیلومتر فاصله دارد.

قوانین رزرو هتل داد یزد

قوانین رزرو هتل داد یزد
هتل داد قوانین و مقررات خاصی دارد که باید از آن پیروی کنید. برای مثال به همراه داشتن کارت ملی و شناسنامه هنگام پذیرش الزامی است. همچنین پذیرش خانم‌ها به صورت تنها مانعی ندارد، اما باید مدارک شناسایی خود را ارائه دهند. ساعت تحویل دادن اتاق ۱۴ و ساعت تحویل گرفتن آن ۱۲ است. همچنین برای کنسلی طبق قوانین هتل، قیمت یک شب محاسبه می‌شود. کودکان زیر ۷ سال می‌توانند از سرویس رایگان استفاده نمایند و اگر فرزند شما بالای ۷ سال دارد باید هزینه ۱ نفر اضافه را پرداخت نمایید. ناگفته نماند که استخر برای مهمانان مقیم در هتل رایگان بوده و اگر بخواهید فقط از خدمات استخر استفاده کنید، باید هزینه پرداخت نمایید.

قیمت هتل داد یزد

هتل ‌های بسیاری در شهر یزد وجود دارند که هر کدام از آن‌ها با توجه به امکانات و خدماتی که دارند، هزینه متفاوتی دریافت می‌کنند؛ در مورد هتل داد نیز این مورد صدق می‌کند. در کل باید بدانید که هتل داد با توجه به نوع معماری، خدمات ویژه، تعداد شب‌هایی که اقامت می‌کنید و امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌گیرد، از شما هزینه دریافت می‌نماید؛ در واقع قیمت هتل داد یزد وابسته به امکانات و خدماتی است که درخواست می‌کنید.

جمع‌بندی

یزد به عنوان یکی از شهرهای دیدنی کشور دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری است که برای گردشگران جالب توجه هستند. پیش از رزرو هتل، دانستن همه چیز درباره هتل داد یزد و ویژگی‌های آن شما را از انتخابتان مطمئن‌تر می‌کند. رزرو هتل به صورت آنلاین، مزایای بسیاری دارد که نمونه آن، بهره‌مندی از تخفیفات ویژه است. ایران هتل آنلاین با چندین سال سابقه در راستای رزرو آنلاین هتل، یکی از بهترین گزینه‌ها برای رزرو هتل داد یزد است.

4.3/5 - (33 امتیاز)
مقایسه هتل پارس و هتل پردیسان مشهد
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر