لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> دریاچه هنر تهران، جاذبه ای در قلب پایتخت
دریاچه هنر تهران

دریاچه هنر تهران، جاذبه ای در قلب پایتخت

اغلب مردم، پایتخت ایران را به شلوغی و ترافیک می‌شناسند و تصور شهری پر جاذبه برایشان دورازذهن است. فرقی نمی‌کند اهل تهران باشید یا نه؛ تهران‌گردی تفریح موردعلاقه بسیاری از گردشگران است. یکی از جاذبه هایی که در تهران‌گردی به آن برمی‌خورید دریاچه هنر تهران است. دریاچه و باغ هنر از جدیدترین پاتوق‌های هنری در پایتخت ایران است که هر روزه گردشگران بسیاری مهمان آن هستند. با ما همراه باشید، در این مقاله سعی داریم با معرفی دریاچه هنر، تهران را جوری زیباتر از قبل به شما نشان دهیم.

دریاچه هنر تهران کجاست؟

دریاچه هنر تهران کجاست؟

دریاچه هنر، یکی از جاذبه های دیدنی استان تهران است که در مرکز آن یعنی شهر تهران واقع شده است. این مجموعه گردشگری زیبا در تهران، بزرگراه شهید حقانی غرب به شرق، بعد از ایستگاه مترو ساخته شده است و در اراضی عباس آباد تهران قرار دارد. دریاچه زیبای هنر در همسایگی پارک آب و آتش تهران و همچنین باغ کتاب و باغ موزه دفاع مقدس است.

مسیر دسترسی به دریاچه هنر

مسیر دسترسی به دریاچه هنر

برای رفتن به دریاچه زیبای هنر تهران، باید ابتدا از طریق خودرو شخصی یا یکی از خطوط حمل و نقل عمومی از جمله قطار، اتوبوس و یا هواپیما وارد این شهر شوید.

دسترسی با خودرو شخصی

استفاده از خودرو شخصی برای بسیاری از افراد در اولویت است. با کمک خودروی شخصی باید مسیر غرب به شرق اتوبان حقانی را در پیش بگیرید و پس از اتوبان مدرس، از خروجی کتابخانه ملی، باغ غذا و باغ کتاب خارج شوید تا به دریاچه هنر تهران برسید. نگران جای پارک ماشینتان هم نباشید؛ چون فضای باز خیابانی امکان پارک رایگان خودرو را برای شما فراهم کرده است.

آدرس دریاچه هنر

دسترسی با مترو

در شهر شلوغ و پر ترافیکی مثل تهران، یکی از بهترین راه­های رفتن به دریاچه هنر استفاده از مترو است. نزدیک‌ترین ایستگاه­‌های مترو به این جاذبه؛ ایستگاه شهید حقانی و ایستگاه شهید همت است که مسیر آن در خط قرمز مترو دیده می‌شود. برای آشنایی با خطوط مترو، نقشه مترو تهران را بخوانید.

بعد از پیاده شدن در ایستگاه مترو، فاصله کمی با دریاچه دارید که با پیاده‌روی ادامه مسیر را می­توانید طی کنید. از طریق محور فرهنگ در میدان فرهنگ، راحت‌ترین مسیر پیاده‌روی برایتان ممکن می­شود. اگر پیاده‌روی برایتان دشوار است می­توانید از ون­هایی که در مقابل خط متر هست برای بازدید از این جاذبه استفاده کنید.

پیست های موتور سواری تهران
ادامه مطلب

دریاچه ی زیبای هنر در شب

دسترسی با اتوبوس

خوشبختانه در کلان‌شهر تهران امکان دسترسی به تمام مسیرها به کمک اتوبوس‌های شهری فراهم است. باتوجه‌به مسیر مبدأ می­توانید از اتوبو­س­های خطی که به باغ کتاب، باغ غذا و دریاچه هنر منتهی می‌شوند، برای رسیدن به دریاچه کمک بگیرید.

معرفی دریاچه هنر تهران

معرفی دریاچه هنر تهران

در شهر تهران باتوجه‌به نیاز مردم، جاذبه های فرهنگی و هنری بسیاری وجود دارد که در مناطق مختلف دیده می­شود. دریاچه هنر تهران محلی برای نمایش هنرمندان و بازدید هنردوستان است. بخش دریاچه این مجموعه 25000 مترمربع و باغ هنر 5000 مترمربع مساحت دارد. این مجموعه باهدف نمایش هنر و برقراری ارتباط بیشتر مردم با هنرهای هفت‌گانه ساخته شده است.

در ساخت این مجموعه از هنر اصیل معماری ایرانی استفاده شده است. این مجموعه به بخش­های مختلفی تقسیم می­شود که در برخی از آن‌ها می­توانید شاهد گردهمایی، همایش، آموزش و امور اداری باشید. در بخش گردشگری و هنری این جاذبه؛ آمفی‌تئاتر روباز ۲۰۰ نفره، کوشک مرکزی،  رواق، سرای نمایش آثار فاخر هنرمندان تجسمی، آمفی‌تئاتر با ظرفیت ۲۵۰ تا ۳۵۰ نفر ویژه همایش و کارگاه، تالار اجتماعات مرکزی، ۶ سالن همایش با ظرفیت ۲۰ تا ۵۰ نفر، فروشگاه‌های عرضه آثار هنری، باشگاه هنرمندان، قهوه‌خانه و سالن غذاخوری وجود دارد.

امکانات دریاچه هنر

امکانات دریاچه هنر

در این مجموعه امکانات رفاهی مناسبی برای تفریح نیمروزی بازدیدکنندگان وجود دارد. اگر با وسیله نقلیه شخصی به دریاچه و باغ هنر تهران آمده‌اید بهتر است نگران جای پارک خودرو نباشید چون می‌توانید از پارکینگ اینجا استفاده کنید. از دیگر امکانات رفاهی این مجموعه می‌توان به سرویس بهداشتی، نیمکت‌های استراحت و فروشگاه‌هایی که در آن­ها آثار هنری به فروش می‌رسد اشاره کرد که در دسترس بازدیدکنندگان قرار دارد.

اگر به همراه فرزند کودک یا نوجوان خود به اینجا آمده‌اید فضای مجموعه برایشان جالب و متفاوت خواهد بود. در فضای باز مجموعه دریاچه و باغ هنر تهران، یک آمفی‌تئاتر روباز با ظرفیت ۲۰۰ نفر ساخته شده است. در این آمفی‌تئاتر، بازی‌های محلی و بومی، نمایش کودک و نوجوان، نمایش‌های سنتی و آیینی و تئاتر کودک و نوجوان در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

جاذبه های دیدنی باغ و دریاچه هنر

tehran honar lake 8

شما با انتخاب باغ و دریاچه هنر تهران برای تفریح یک روزتان قرار است حسابی سرگرم شوید. در این مجموعه با وجود بخش‌های مختلف، تجربه‌ای متفاوت از تهران‌گردی به خود و همراهانتان هدیه خواهید داد. خانه موسیقی، باشگاه هنرمندان و کوشک مرکزی از دیگر جاذبه‌های دیدنی باغ  و دریاچه هنر به‌حساب می‌آید.

کاخ شهربانی تهران
ادامه مطلب

خانه شعر و ادبیات

خانه شعر و ادبیات یا موزه نادر ابراهیمی نام یکی از بخش‌های دیدنی این مجموعه است که بازدید از آن برایتان جالب خواهد بود. از ایام بسیار دور تا کنون،  شعر و ادبیات از عناصر جدایی‌ناپذیر فرهنگ مردم ایران بوده‌اند که در این مجموعه نیز به شکلی حرفه‌ای به آن پرداخته شده است. در خانه شعر و ادبیات باغ هنر تهران برنامه‌های آموزشی مرتبط بسیاری برگزار می‌شود.

ناگفته نماند که اساتید اهل‌قلم بسیاری با این مجموعه همکاری دارند که سبب رونق این خانه شده است. مصطفی علیپور، محمدعلی بهمنی، ناصر فیض، علیرضا بدیع و دیگر هنرمندان از جمله کسانی هستند که در دوره‌های مختلف آموزشی و کارگاهی این مجموعه در کنار علاقه‌مند اهل‌قلم هستند.

در این خانه دوره­های ادبی مختلفی چون: ترجمه، نقد ادبی، برپایی همایش‌های علمی و پژوهشی و کلاس‌هایی برای آموزش اصول داستان‌نویسی برگزار می­شود. در بخش موزه نادر ابراهیمی، کتاب‌ها یادبودها و آثار ارزشمند ایشان به یادگار نگه‌داری می‌شود.

دریاچه هنر در روز

کوشک باغ هنر

کوشک مرکزی یا کوشک باغ هنر، بنایی است که عمر چندانی در این مجموعه ندارد؛ ولی بسیار موردتوجه قرار گرفته است. طراحی و معماری ایرانی ساخت کوشک، به‌گونه‌ای است که در مرکز باشد و به‌راحتی به سایر بخش‌ها راه پیدا کند که در کوشک زیبای باغ هنر نیز از این قاعده پیروی شده است. این ساختمان هماهنگ کننده دیگر اجزای این مجموعه و قلب تپنده آن است.

در طراحی این ساختمان از طرح گنبد چهل‌ستون اصفهان الهام گرفته شده. در کنار آن آیینه‌کاری، نقاشی، خطاطی و هنرهای گچ‌بری تکمیل‌کننده این بنای امروزی به سبک و سیاق قدیم است. ساختمان کوشک محلی برای نمایش آثار هنری صنایع‌دستی و سنتی هنرمندان ارزنده ایرانی است. از بخش‌های مختلف ساختمان کوشک مرکزی می‌توان به سالن سینما، گالری، فضای اداری، گنبد آسمان هنر، غرفه‌های هنری، رستوران، فضای تجاری و فضای باز اشاره کرد.

دریاچه هنر در شب

خانه موسیقی

فرقی نمی‌کند در کجا و چه شرایطی باشید، موسیقی نوازش روح و جسم است. شنیدن سازوآواز همیشه حال انسان را خوب می‌کند. شنیدن موسیقی در مجموعه باغ هنر لذت بیشتری دارد؛ چون گروهی از هنرمندان در برابر شما به اجرای موسیقی مشغول هستند و حس و حال شیرین هنر خود را با شما به اشتراک می‌گذارند.

در مجموعه خانه موسیقی اجراها‌ی خیابانی را می‌توانید نظاره­گر باشد که تجربه‌ای متفاوت از اجرای این هنر به شنونده القا می‌کند. این بخش از مجموعه، نظر گردشگران بسیاری را با هر سلیقه‌ای به خود جلب می‌کند.

درياچه فراخين نوشهر، درياچه ای در ميان كوه و جنگل و دريا
ادامه مطلب

جاذبه های نزدیک به باغ و دریاچه هنر

جاذبه های نزدیک به باغ و دریاچه هنر

در نزدیکی باغ  و دریاچه هنر تهران جاذبه های گردشگری متنوعی وجود دارد که می‌توانید در برنامه بازدید خود قرار دهید. جاذبه های منطقه عباس آباد تهران مثل همین دریاچه، سرگرم‌کننده و دیدنی هستند که پیشنهاد می‌کنیم در برنامه‌های تفریحی خود قرار دهید. در این بخش به معرفی جاذبه‌های دیدنی منطقه عباس آباد در نزدیکی دریاچه هنر می‌پردازیم.

 پارک آب و آتش

پارک آب و آتش

پارک آب و آتش از جاهای دیدنی تهران است که در سال 1388 در منطقه عباس آباد افتتاح شد. این پارک در خیابان آفریقا نرسیده به چهارراه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین قرار دارد. سینما، آمفی تئاتر، میدان مشاهیر، مجسمه‌ها، رصدخانه گنبد مینا، دریاچه مصنوعی، مجموعه ورزش و بازی، پل ابریشم، فانوس دریایی و لانه کبوتر از جاذبه های دیدنی این مجموعه تفریحی به‌حساب می‌آیند.

 موزه دفاع مقدس

موزه دفاع مقدس

موزه دفاع مقدس یکی از جاذبه‌هایی است که در نزدیکی دریاچه هنر قرار دارد. این موزه با 250 هزار مترمربع زیربنا به‌عنوان بزرگترین موزه جنگ جهان اسلام و مدرنترین موزه غرب آسیا شناخته می‌شود. این موزه در سال 1391 افتتاح شد و سالن اصلی این مجموعه 8 تالار دارد. تالار آستانه، تالار حیرت، تالار دفاع و تالار آرامش از جمله تالارهای اصلی این مجموعه به شمار می‌روند.

پل طبیعت

پل طبیعت

یکی از نمادهای تهران در سال‌های اخیر پل طبیعت است که بر روی اتوبان مدرس ساخته شده است. پل 3 طبقه به‌صورت پیاده‌رو که هر روزه میزبان گردشگران بسیاری است. پارک طالقانی، فانوس دریایی پارک بنادر، برج پرچم، برج‌های آتش در پارک آب و آتش و گنبد مینا از چشم اندازهای اطراف این پل است که در حین پیاده‌روی می توانید ببینید.

پارک ساعی تهران

پارک ساعی تهران

پارک ساعی از پارک های تهران منطقه عباس‌آباد است که می‌توانید در شلوغی‌های خیابان ولیعصر آن را پیدا کنید. این پارک در مساحت 12 هکتار با الهام از جنگل طراحی شده است. این پارک را استاد کریم ساعی پدر جنگلبانی ایران احداث کرد. پارک ساعی تهران را ارزان‌ترین پارک تهران می‌دانند که هزینه بالایی برای ساخت آن انجام نشده است.

سخن پایانی

دریاچه و باغ هنر را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های هنری پایتخت دانست. فضایی که عمده مخاطبان آن هنرمندان و هنردوستان هستند. در این مقاله سعی کردیم با معرفی دریاچه هنر تهران، شما را گونه‌ای متفاوت از تفریح در تهران آشنا کنیم. جایی که در بازدید از آن هم به خوراک جسمتان می‌رسید و روحتان آرامش می‌یابد.

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر