لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> پارک ساعی تهران کجاست؟ معرفی امکانات + مسیر دسترسی
پارک ساعی تهران

پارک ساعی تهران کجاست؟ معرفی امکانات + مسیر دسترسی

مقصد گردش امروزمان در دل تهران است، درست در میان هیاهو و ازدحام شلوغی‌های پایتخت. زمانی که قصد فرار از این حجم شلوغی  را دارید و به دنبال پناهگاهی امن و آرام می‌گردید درهای پارک ساعی به رویتان باز می‌شود و به جان شما پناه می‌دهد.

قرار است امروز خانه را به‌قصد پارک‌گردی در یکی از معروف‌ترین، محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین پارک های تهران ترک کنیم. پارکی آرامش‌بخش با سنی بیش از نیم‌قرن، میان شلوغی‌های تهران بزرگ، به نام پارک ساعی. در قدم زن‌های خیابان ولیعصر هرگاه در گوشتان، صدای شلوغی و بوق ماشین‌ها، جایش را به آواز و جیک‌جیک گنجشک‌ها و صدای قهقهه کودکانه داد، پارک ساعی همان جاست.

معرفی پارک ساعی تهران

معرفی پارک ساعی تهران

پارک ساعی تهران بوستانی قدیمی است که 12 هکتار مساحت دارد و ساخت آن 10 سال طول کشیده است. پروژه ساخت این پارک در سال 1352 تکمیل شد و به بوستانی که امروزه می‌بینیم تبدیل شد. پارک ساعی تهران توسط مهندس ساعی درختکاری شده است که مجسمه یادبود آن نیز در پارک دیده می‌شود. بعد از مهندس ساعی این پارک در اختیار وزارت کشاورزی قرار داده شد و در نهایت زمین پارک به شهرداری واگذار شد.

با اینکه برای پارک ساعی هزینه زیادی انجام نشده؛ اما درختان سر به فلک کشیده آن نظر هر عابری را به خود جلب می‌کند. استاد حسین محجوبی نقاش و معمار برجسته ایرانی مسئولیت طراحی این پارک را برعهده داشتند که به‌خوبی از عهده اجرای ماندگار آن برآمدند. الگوی ساخت و طراحی این پارک از باغ‌های ایرانی و طرح‌های اسلیمی و بخش‌هایی از آن به شیوه باغ‌ های ژاپنی بنا شده است.

پارک ساعی تهران

شاید برایتان جالب باشد بدانید که سنگ‌های استفاده شده در اینجا از بازسازی خیابان‌های قدیمی تهران به‌دست‌آمده است.

کریم ساعی دانش‌آموخته محیط‌ زیست و خدمت بسیاری به محیط‌ زیست ایران داشته است. بخش‌هایی از این بوستان را به شکل شیب‌دار ساخته‌اند تا شبیه جنگل باشد و به پارکی جنگلی تبدیل شود. کریم ساعی برای اولین‌بار نهاد جنگلبانی را در ایران تأسیس کرد و این رشته را هم به دانشگاه‌ها اضافه کرد. این مرد بزرگ به‌عنوان پدر جنگلبانی ایران شناخته می‌شود و در سال 1331 در یک سانحه هوایی درگذشت شد و نامش برای همیشه در قلب پایتخت ایران باقی ماند.

مسیر دسترسی به پارک ساعی

مسیر دسترسی به پارک ساعی

پارک ساعی تهران ۶ درب ورودی دارد که از هر سمتی مکان دسترسی برای گردشگران را راحت کرده است. برای حضور در این پارک باید به خیابان ولیعصر پایین‌تر از میدان ونک بروید. درب اصلی پارک از سمت غرب دیده می‌شود و به خیابان ولیعصر می‌رسد و برای ورود باید از مسیری پلکانی عبور کنید. ورودی شرقی پارک به خیابان خالد اسلامبولی یا همان وزار محدود می‌شود. ورودی‌های شمالی و جنوبی‌ به کوچه‌های نزدیک پارک ساعی منتهی می‌شوند. دسترسی به پارک ساعی تهران با کمک خودرو شخصی، مترو و اتوبوس امکان‌پذیر است که هر کدام را شرح می‌دهیم.

پارک ساعی تهران

دسترسی به پارک ساعی تهران با مترو از طریق خط ۳ انجام می‌شود. با سوارشدن در این خط برای رفتن به پارک ساعی باید در ایستگاه متروی میرزای شیرازی پیاده شوید و حدود ۱۶۰۰ متر در مسیر خیابان وزرا پیاده‌روی کنید تا به پارک برسید. نقشه مترو تهران و راهنمای خطوط مترو را بخوانید.

اگر استفاده از خط‌های بی ار تی را برای رفتن به پارک ساعی تهران در نظر دارید، دو خط راه‌آهن – پارک وی و خط راه‌آهن – تجریش در نزدیکی پارک است. در ایستگاه آبشار یا پله سوم در مقابل پارک پیاده شوید و با پیاده‌روی کوتاه‌مدت به پارک ساعی تهران برسید.

پارک ساعی تهران

اما برای کسانی که ترجیح می‌دهند از خودرو شخصی استفاده کنند از طریق سه اتوبان رسالت، همت و مدرس امکان دسترسی برای شما فراهم است. از بزرگراه مدرس وارد خیابان بیهقی شوید و سپس مسیرتان را به سمت بیهقی ادامه دهید تا به خیابان بهاران و بعد از آن خیابان وزرا برسید. از طریق بزرگراه سلیمانی و همچنین از طریق بزرگراه همت و خیابان گاندی نیز می‌توانید به مسیر گفته شده در خیابان وزرا برسید.

لوکیشن پارک ساعی

لوکیشن پارک ساعی

پیش از رفتن به اینجا بهتر است موقعیت پارک ساعی تهران روی نقشه را بررسی کنید و از مسیرهای ممکن نزدیک‌ترین را انتخاب کنید.

پارک ساعی منطقه چند است؟

پارک ساعی منطقه چند است؟

اگر اهل تهران نیستید ممکن است در نگاه اول برایتان آدرس پیدا کردن کمی سخت باشد. با کمک دانستن منطقه هر موقعیتی می‌توانید به‌راحتی به آن دسترسی داشته باشید. اما ببینیم پارک ساعی منطقه چند تهران است؟ بوستان ساعی در منطقه ۶ شهرداری تهران قرار دارد. جایی در میان طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه یعنی خیابان ولیعصر، پایین‌تر از میدان ونک می‌توانید این پارک را پیدا کنید.

پوشش گیاهی پارک ساعی تهران

پوشش گیاهی پارک ساعی تهران

پوشش گیاهی پارک ساعی، بیش از هر چیزی نظر شما را به خود جلب می‌کند. از درختان بومی ایرانی تا درختان نادر جنگلی و خارجی در اینجا دیده می‌شود. چنار، کاج تهران، سرو شیرازی، سرو نقره‌ای، سرو بادبزنی، سرو تبری، یاس وحشی، ژنیگو، زالزالک، گردو، سیب، برگ بو، افرا، نارون، سدروس، ماگنولیا، چنار، عرعر و سرو تبریزی از گونه‌های مختلف و متنوع درختان تشکیل‌دهنده پارک ساعی تهران است. قدم‌زدن در سایه‌سار درختان و نفس‌کشیدن در کنار ریه‌های سبز زمین، همراه با شنیدن صدای آواز پرندگان لذتی وصف‌نشدنی به گردشگران اینجا می‌دهد.

مجتمع تفریحی سورتمه تهران
ادامه مطلب

حیوانات پارک ساعی

حیوانات پارک ساعی

در قسمت حیات‌وحش پارک ساعی تهران، حیوانات مختلفی نگه‌داری می‌شود، حیواناتی که جان تازه‌ای به این بوستان بخشیده است. در این قسمت جانورانی چون خرگوش، قوچ، غاز، قو، سنجاب، مرغابی، طوطی و طاووس نگه‌داری می‌شود و حیوانات دیگری چون پرندگان آزاد و گربه‌ها نیز در اینجا دیده می‌شوند.

شهربازی پارک ساعی

شهربازی پارک ساعی

تفریح و بازی در کنار لذت‌بردن از فضای زیبای پارک یکی از دلایلی است که باعث حضور مردم در پارک ساعی می‌شود. باتوجه‌به نیاز مردم در ضلع شمالی این پارک، مساحتی در حدود ۱۵۰۰ مترمربع برای بازی در اختیار عموم قرار گرفته است. در زمین‌بازی این بخش انواع بازی‌های استاندارد برای کودکان وجود دارد که می‌تواند چند ساعتی آن‌ها سرگرم بسازد. خانه کودک ساعی دارای وسایل بازی مثل: ماشین برقی، قایق، کشتی صبا، ترامپلی، استخر توپ، جیپ، آفتاب مهتاب، انواع تکان دهنده و گیم ها و سقوط آزاد ۸ متر، سالتو و…. است.

جاهای دیدنی پارک ساعی

جاهای دیدنی پارک ساعی

پارک ساعی تهران، تفریحگاهی سالم و کامل برای همه اعضای خانواده در هر سنی به شمار می‌رود. همه‌روزه مردم از گروه‌های خانوادگی، ورزشکاران و گروه‌های دوستانه، راهی این پارک می‌شوند تا نیمروزی خوش به‌ دور از شلوغی و همهمه را سپری کنند. در ادامه این بخش قصد داریم با معرفی بخش‌های مختلف پارک ساعی تهران شما را بیشتر با این بوستان آشنا کنیم.

باغ ژاپنی، طراحی ویژه به سبک ژاپن در پارک ساعی

باغ ژاپنی در پارک ساعی

پیش‌ از این در مورد طراحی بخشی از پارک به نام باغ ژاپنی توسط طراحان اصلی و اولیه باغ صحبت شد که یکی از خاص‌ترین و زیباترین بخش‌های این پارک است. استاد محجوبی برای الهام‌گرفتن از باغ‌های زیبای ژاپنی این بخش از پارک را تبدیل به فضای زیبا و آرام‌بخش نموده است. در باغ ژاپنی آلاچیق‌های تعبیه شده که شباهت به عمارت‌های ویژه ژاپنی‌ با سقف‌های شیب‌دار دارد. حس بودن در اینجا، مکانی مثل انیمیشن‌های ژاپنی را به گردشگران القا می‌کند.

مجسمه های پارک ساعی

مجسمه های پارک ساعی

در پارک ساعی تهران تعدادی مجسمه به چشم می‌خورد که بیش از این معروف‌ترین آن‌ها را که متعلق به بانی پارک، یعنی کریم ساعی بود معرفی کردیم. مجسمه‌ای که انگار برای ابد مواظب درختان و جنگلی است که سال‌ها پیش ساخته. مجسمه‌های دیگری که در اینجا می‌بینید یکی دیگر از جاذبه‌ های بوستان ساعی محسوب می‌شوند که با جلوه‌های بصری خود، نظر عابران را جلب می‌کنند. طراحی زیبا و دقیق مجسمه‌ها که برخی از آن‌ها به شکل حیواناتی چون طاووس و سنجاقک و… هستند بر زیبایی این بوستان افزوده است.

این مجسمه‌ها نظر بچه‌ها را بیشتر به خود جلب می‌کند، به‌ویژه‌ بچه‌هایی که به‌تازگی خواندن و نوشتن را یاد گرفته‌اند. در کنار هر مجسمه نام آن با حروف بزرگ و چشمگیر دیده شده است که جنبه آموزشی نیز دارد تا حروف الفبای فارسی را در ذهنشان حک ‌کند.

باغ وحش پارک ساعی

باغ وحش پارک ساعی

در قسمت جنوب غربی پارک ساعی تهران باغ وحش کوچکی را می‌توانید ببینید که مساحت کمی دارد. این قسمت از پارک از بخش‌های دلخواه کودکان است که به سمت آن کشیده می‌شوند. صخره‌ها و برکه‌های مصنوعی که در این قسمت ساخته شده کمک کرده تا شبیه به زیستگاهی برای جانوران اینجا باشد. گونه‌های مختلف اما محدود جانوری چون سنجاب، همستر، غاز، طوطی، لاک‌پشت، آبزیان و… در اینجا زندگی می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم اگر به همراه کودکتان به پارک ساعی تهران می‌روید حتماً آن‌ها را به باغ وحش کوچک ساعی ببرید تا با برخی از گونه‌های جانوری از نزدیک آشنا شوند.

دریاچه مصنوعی

دریاچه مصنوعی پارک ساعی

دریاچه مصنوعی که برخی آن را به نام برکه نیز می‌شناسند از جاذبه‌های پارک ساعی تهران است که بازدید از آن خالی‌ از‌ لطف نیست. بازی مرغابی‌ها و غازهای مجموعه ساعی بر روی آب دریاچه، شما را به سمت خود می‌کشاند. در برخی از قسمت‌های این دریاچه آبشار هم وجود دارد که صدای دلنشین جریان آب، آرامش و حس خوبی به گردشگران ساعی می‌دهد.

پیست اسکی

پارک ساعی تهران

ورزشکاران بسیاری این پارک را به دلیل موقعیت‌های مختلف ورزشی انتخاب می‌کنند. ورزش به‌صورت گروهی و یا در فضای باز، لذت و انرژی بیشتری به ورزشکاران می‌دهد که آن‌ها را به اینجا می‌کشاند. اگر فرزند شما به اسکی علاقه‌مند است، بوستان ساعی موقعیت آموزش اسکیت را در محیط خود برای علاقه‌مندان فراهم آورده است.

کودکان و نوجوانان از سنین ۴ تا ۱۸ سال در کلاس‌های آموزشی اسکیت نمایشی، اسکیت سرعتی، اسکیت هاکی و اسکیت فری استایل، تحت تعلیم مربیان حرفه‌ای  قرار می‌گیرند. استفاده از پیست اسکیت برای عموم مردم آزاد است و نیاز به پرداخت هزینه نیست.

آلاچیق‌ ها

آلاچیق‌ ها در پارک ساعی

در اینکه بچه‌ها عاشق پارک رفتن هستند و از تفریح و گردش در محیط آن خسته نمی‌شوند، هیچ شکی نیست. اگر به بهانه بچه‌ها به پارک می‌آیید موقعیت خوبی دست می‌دهد تا حین تفریح و بازی بچه‌ها، شما هم در کنار دوستان و خانواده به گفتگو و دورهمی در آلاچیق‌های اینجا سرگرم شوید.  هم‌نشینی با دوستان در هر فرصتی غنیمت است و چه جایی بهتر از فضای سرسبز و شاد پارک برای بودن در کنار دوستان و خانواده می‌تواند باشد.

میزهای شطرنج

پارک ساعی تهران

درست است که شطرنج تفریح موردعلاقه افراد سالمند و بازنشسته‌ها در پارک است، اما حضور جوانان و حتی بچه‌ها در کنار میزهای شطرنج پارک ساعی چیز دیگری می‌گوید. شطرنج ورزشی است که با کمترین هزینه از سنین خردسالی تا کهن‌سالی طرف‌داران خود را دارد. اگر شما هم اهل شطرنج هستید بهتر است  وقتی از کنار میزهای شطرنجی این پارک گذر می‌کنید و کسی را می‌بینید که حریف می‌طلبد، پا به میدان قدرت‌نمایی ذهن بگذارید و خودتان را محک بزنید. بازی در مکانی سرسبز و جنگلی مثل پارک قدیمی ساعی آرامش دوچندان به ذهن بازیکنان شطرنج می‌دهد.

جاده سلامتی و تندرستی

جاده سلامتی و تندرستی

اگر اهل ورزش پیاده‌روی و یا قدم‌زدن‌های صبحگاهی و عصرگاهی هستید، پارک ساعی تهران مقصد خوبی برای شما خواهد بود. در پارک ساعی معابری ویژه، به نام جاده‌ سلامت برای دوستداران پیاده‌روی و زندگی سالم وجود دارد. البته این مسیرها برای کسانی که به دوچرخه‌سواری و اسکیت هم علاقه‌ دارند اختصاص دارد که از هم جدا شده‌اند.

آبشار کلوگان تهران، تنفسی زیر گوش پایتخت
ادامه مطلب

در طول مسیر پیاده‌روی‌تان هر جایی که خسته شدید می‌توانید در کنار نیمکت‌ها بایستید و نفسی تازه کنید. نظاره‌گر بچه‌ها و رهگذرانی باشید که هر کدام داستان‌هایی در سر دارند و روزگاری را به نحوی می‌گذرانند. پارک ساعی پاتوق بسیاری از کسانی است که پیاده‌روی و قدم‌زدن را به ماندن در خانه ترجیح می‌دهند.

امکانات ورزشی پارک

امکانات ورزشی پارک

ورزش‌های گروهی و رایگان همیشه پرطرف‌دار هستند. حتی کسانی که اهل بازی نباشند با دیدن بازیکنان در پارک بر سر ذوق می‌آیند تا دقایقی را با آن‌ها بگذرانند یا به  تماشای بازی‌شان بنشینند. در بوستان ساعی امکانات خوبی برای ورزش‌های رایگان چون والیبال، بدمینتون، فوتبال‌دستی، پینگ‌پنگ، دو و ورزش‌های هوازی وجود دارد. بسیاری از کسانی که در نزدیکی پارک هستند هر روز صبح را به ورزش در این پارک می‌گذرانند که می‌توانید با نشاندن لبخندی بر صورت، دوستان ورزشی خود را انتخاب کنید و به جمع ورزشکاران پر انرژی بپیوندید.

فرهنگسرای بانو

فرهنگسرای بانو

علاوه بر جاذبه های تفریحی و دیدنی که در پارک ساعی به آن اشاره شد، باید بگوییم که این پارک فرهنگسرایی برای بانوان ایرانی نیز دارد. در این فرهنگسرا کلاس‌های آموزشی هنری و موسیقی برای بانوان برگزار می‌شود. در فرهنگسرای بانوان ساعی می‌توانید از امکاناتی مثل کتابخانه، نگارخانه و سینما نیز بهر ببرید. به‌عنوان یک زن باید زمانی را به خود اختصاص دهید و اجازه دهید ذهن و روحتان با پرورش مهارت‌ها آرامش پیدا کند.

در بوستان ساعی چطور تفریحاتی می‌توانیم داشته باشیم؟

پارک ساعی تهران

هر کسی باب میل و سلیقه خود در پارک ساعی می‌تواند تفریحی برای خود بسازد یا پیدا کند. پیاده‌روی، ورزش‌کردن، پیک‌نیک با خانواده و دوستان، بازی با بچه و… از تفریحات ساده‌ای است که برای همه ممکن است.

عکاسی

پارک ساعی تهران

کسانی هم که دانش عکاسی را نیاموخته باشند، در محیطی مثل پارک ساعی آن‌قدر سوژه در دسترس‌شان است که دست به دوربین می‌شوند و با امکاناتی ساده مثل گوشی همراه شروع به شکار سوژه‌های ناب اینجا می‌کنند. اما اگر اهل عکاسی باشید بدون دوربین به این پارک نمی‌آیید. شکوفه‌های بهاری، سرسبزی درختان در تابستان، آبشارهای کوچک کنار برکه، رنگ‌های پاییزی ریخته شده در زیر پای عابران، سفیدی برف بر تن عریان فضای سبز، بازی و شیطنت مرغابی و غازها در آب، چهره معصوم سنجاب‌ها و هزاران سوژه دیگری که لحظه‌شماری می‌کنند تا در قاب لنز شما بنشینند و خاطره‌ای خوش از تفریح در پارک ساعی برایتان بسازند.

پارک ساعی در شب

پارک ساعی در شب

پارک ساعی به دلیل محبوبیت بین مردم، حتی در ساعات شب نیز پر بازدید است و رفت‌وآمد عابران بسیاری را به خود می‌بینید. بعد از یک روز کاری کمی استراحت بروی نیمکت‌ها در فضای زیبای پارک می‌تواند خستگی را از تن بیرون کند.

قرارهای دوستانه‌ای که شاید در طول روز فرصت انجام آن را در نداشته باشید، در محیط باز پارک ساعی بدون دربرداشتن هزینه‌ای ممکن خواهد بود. نورپردازی پارک ساعی امکان گردش و تفریح برای گردشگران اینجا را بسیار راحت کرده است تا هم بچه‌ها به تفریح و بازی‌شان برسند و بزرگ‌ترها از بودن در فضای سالم پارک لذت ببرند.

پارک ساعی در زمستان

پارک ساعی در زمستان

اگر در فصل زمستان به پارک ساعی می‌آیید بهتر است دوربین خود را به همراه داشته باشید. صحنه‌های برف‌بازی و نشاط بچه‌ها و برگ‌هایی که هنوز از فصل پاییز در اینجا مانده، بارش باران بر روی سنگ‌فرش‌ها و ریختن قطره‌های آب بر روی برکه بوستان ساعی، زمستان اینجا را بسیار زیبا ساخته است. طوری که بودن در این فضا را به نشستن در کنار بخاری و در خانه ماندن ترجیح بدهید.

پارک ساعی در زمستان

سرمای هوای تهران در فصل زمستان، تا اواسط اسفند ادامه دارد و بهتر است با پوششی گرم به پارک ساعی تهران بیایید. برف با طبیعت رفاقت بیشتری دارد تا محیط خیابان، اگر در روزهای برفی به اینجا می‌آیید بهتر است هنگام قدم‌زدن مواظب باشید تا پایتان بر روی سطح شیب‌دار و سنگ‌فرش‌های برفی لیز نخورد.

امکانات پارک ساعی

امکانات پارک ساعی

یکی از معیارهای انتخاب پارک یا جاذبه گردشگری برای مردم، داشتن امکانات رفاهی حداقلی است تا با خیال راحت به آن پا بگذراند و دغدغه کمتری در یک روز تفریحی داشته باشند. اگر با خانواده یا گروهی از دوستان به پارک ساعی بیایید در کنار سکو‌ها و آلاچیق‌های این پارک امکان برگزاری پیک‌نیک و دورهمی را در سایه درختان دارید. آمفی‌تئاتر، فرهنگسرا، کتابخانه، بوفه، کافه، سرویس بهداشتی، وسایل ورزشی، نمازخانه در داخل پارک و همچنین امکاناتی چون رستوران و فروشگاه در فاصله نزدیکی از پارک قرار گرفته‌اند.

بهترین زمان بازدید از پارک ساعی

بهترین زمان بازدید از پارک ساعی

تهران با همه شلوغی‌هایش در هر فصلی زیباست. شهری که با تمام وجود از ساکنینش دلبری می‌کند و آن‌ها را پایبند خود ساخته؛ شهری چهارفصل است. برای بازدید از جاذبه پارک ساعی بهتر است که دنبال بهانه‌ای مثل سردی یا گرمی هوا نگردید و هر زمان دلتان تفریحی در دسترس و کم‌هزینه خواست راهی بوستان ساعی شوید. شب‌نشینی‌های فصل بهار و تابستان و ورزش و تفریح که در فصل‌های سرد، گرمتان می‌کند یا قدم‌زدن بر روی خش‌خش برگ‌های درختان، هر کدام  بنا به سلیقه شما می‌تواند بهترین فصل بازدید از پارک ساعی تهران باشد.

جاهای دیدنی در نزدیکی پارک ساعی

جشنواره‌ های فصلی حاشیه پارک ساعی

پیش از شیوع ویروس کرونا در کنار پارک برنامه‌های تفریحی و جشنواره‌های زیادی برگزار می‌شد که با وجود این بیماری کم‌رنگ‌تر شد و امروزه مجدد در حال اجرا است. در نزدیکی پارک ساعی و پارک آب و آتش، جشنواره‌های متعددی با موضوعات فرهنگی، اجتماعی، خوراکی، ورزشی، کودکان و… برگزار می‌شود که برای اطلاع از زمان اجرای آن‌ها می‌توانید از طریق کانال‌های شهرداری تهران باخبر شوید تا هم به بازدید از جشنواره برسید و هم در فضای پارک به گردش و تفریح بپردازید.

آوا سنتر تهران
ادامه مطلب

خیابان ولیعصر

خیابان ولیعصر تهران

اگر ساکن تهران هستید که تابه‌حال حتماً گذرتان به این خیابان خورده است. مراکز خرید، ادارات مختلف، مراکز تفریحی و ورزشی، پارک‌ها، سینماها و…. از جمله جاهای مختلف و بی‌شمار این خیابان طولانی و زیبا هستند. قدم‌زدن در این خیابان و نگاه‌کردن به چنارهای کهن ‌آن، از قدیم تفریحی بوده که دلخواه اهالی تهران است. تا پیش از انقلاب این خیابان به پهلوی شهرت داشت و تاریخ ساخت آن به سال ۱۳۰۰ می‌رسد، زمانی که رضاخان وزیر جنگ دولت قاجار بود، با خریدن زمین‌های بسیاری شروع به ساخت این خیابان و درختکاری آن کرد. خیابان ولیعصر باوجود پذیرش گردشگران بسیار، تاریخی بودن و جاذبه های زیاد، در سال ۱۳۹۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

باغ فردوس

باغ فردوس

باغ زیبای فردوس و موزه سینما یکی دیگر از جاذبه های دیدنی در نزدیکی بوستان ساعی است. در میان باغ فردوس عمارتی باشکوه وجود دارد که قدمت آن به دوران قاجار برمی‌گردد. این باغ در گذشته مکانی برای برگزاری جشن‌‌های ملی و هنری بوده است. در سال ۱۳۸۱ موزه سینما به اینجا آمد و آثار ارزشمند مربوط به این هنر در این ساختمان قرار گرفت.

 مراکز فرهنگی

سینما استقلال تهران

سینماهایی معروف متعددی مثل سینما آفریقا، سینما استقلال و ساختمان تئاتر شهر در نزدیکی این پارک دیده می‌شود که بازدید از هرکدامشان می‌تواند تفریح روزتان را کامل کند. دراین‌بین، بیش از همه ساختمان زیبای تئاتر شهر نظرتان را به خود جلب می‌کند که در میان پارک دانشجو قرار دارد. هنری که در ساخت و معماری آن به‌کاررفته شما را به یاد اصالت و زیبایی معماری ایرانی می‌اندازد.

کاخ مرمر

فضای داخلی کاخ مرمر

یکی دیگر از ساختمان‌های تاریخی در نزدیکی بوستان ساعی کاخ مرمر است. قدمت این ساختمان به دوران پهلوی می‌رسد و در سال ۱۳۵۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.  در سال‌های آخر پادشاهی پهلوی این ساختمان به موزه تبدیل شد که با انقلاب در اختیار حکومت قرار گرفت و بازدید از تا سال ۱۳۹۸ وجود نداشت.

موزه فرش تهران

موزه فرش تهران

یکی دیگر از دیدنی های اطراف پارک موزه فرش است که بازدید از آن به شما پیشنهاد می‌شود. در این موزه هنر زیبا و فاخر ایرانی را می‌توانید شاهد باشید. اینجا هنر و صنعت فرش ایرانی در بخش‌های مختلف دیده می‌شود.

موزه هنرهای معاصر تهران

فضای داخلی موزه هنرهای معاصر تهران

یکی دیگر از موزه‌های نزدیک به پارک، موزه هنرهای معاصر است که با تعریفی درست به نمایش این هنر پرداخته شده است. معماری‌های ایرانی مثل بناهای یزدی و خانه‌های قدیمی از جمله آثاری است که در اینجا می‌توانید ببینید

پارک‌ های نزدیک به بوستان ساعی تهران

  • پارک لاله که سال‌ها پیش به‌عنوان میدان اسب‌دوانی جلالیه در اختیار ارتش بود و به محلی برای رژه شناخته می‌شد. بعدها به وزارت آبادانی سپرده می‌شود و توسط یک طراح فرانسوی به پارک لاله امروزی تبدیل شد.
  • پارک ایرانشهر بوستانی که نام‌های دیگری مثل باغ طهران، بوستان هنرمندان و باغ هنر نیز شناخته می‌شود و سابقه تاریخی آن مربوط به دوره قاجار است.
  • پارک شفق، پارکی زیبای دیگری در این منطقه با طراحی پارک‌های فرانسوی است که بانی آن دکتر رضازاده شفق بوده است.

هتل های نزدیک پارک ساعی

حالا که تهران را برای تفریح و گردش انتخاب کرده‌اید، نگران بخش اقامتی سفرتان نباشید، هتل های تهران فضای اقامتی خوبی برای حضور شما در این شهر فراهم می‌کنند. اگر به دنبال هتل های نزدیک به پارک ساعی تهران می‌گردید؛ بهتر است این بخش از سفر را به ایران هتل آنلاین بسپارید. هتل‌هایی چون هتل بزرگ تهران و هتل اسکان الوند تهران، از مکان‌هایی به شمار می‌روند که همه‌روزه میزبان مسافران و گردشگران این شهر هستند.

هتل اسکان الوند تهران

سوئیت دبل هتل اسکان الوند تهران

هتل اسکان، اقامتگاهی خوش‌سابقه در شهر تهران است. این هتل ۴ ستاره در سال ۱۳۹۴ در ۱۶ طبقه با ۶۷ اتاق احداث شد. هتل اسکان الوند تهران با امکانات رفاهی مناسب برای مسافران این شهر همه‌روزه به‌صورت ۲۴ ساعت آماده پذیرش و مهمان‌نوازی از مسافران این شهر است. برای حضور در هتل اسکان الوند باید آدرس آن را در میدان آرژانتین، انتهای خیابان الوند، خیابان اسفراین، نبش اهورامزدا دنبال کنید.

هتل بزرگ تهران

اتاق دبل هتل بزرگ تهران

یکی از بهترین هتل های پایتخت هتل بزرگ تهران است. هتل بزرگ تهران اقامتگاهی ۴ ستاره است در سال ۱۳۵۳ بنا شده و در سال ۱۴۰۱ مورد بازسازی قرار گرفته است. این هتل که در نزدیکی پارک ساعی تهران قرار دارد هر روزه میزبان مسافران گردشگران داخلی و خارجی است. هتل بزرگ تهران در ۱۲ طبقه با ۲۰۵ اتاق و طراحی زیبا میزبانی شایسته برای مهمانان خود است. هتل بزرگ تهران در آدرس تهران، خیابان ولیعصر، نبش خیابان استاد مطهری واقع شده است.

سخن آخر

بعد از آشنایی با پارک ساعی تهران، بهتر از هر زمانی می‌دانیم که نداشتن موقعیت سفر برای گردش و تفریح، بهانه‌ای بیش نیست. در شهری مثل تهران که روزبه‌روز جمعیت آن روبه‌افزایش است؛ وجود مکان‌هایی مثل پارک ساعی و پارک ارم برای تفریح و ساختن دلخوشی‌های کوچک ضروری‌تر از قبل است. دست خانواده و دوستان را بگیرید و یک روز کامل در آخر هفته را با رفتن به چنین جایی به خودتان استراحت بدهید. تماشای بازی بچه‌ها و صدای خنده‌ آن‌ها حس زندگی و شادی را به انسان هدیه می‌کند، حسی که با هیچ بهایی توان خریدن آن را ندارید و فقط باید خودتان به دنبال ساختن چنین خوشی‌هایی باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر