لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> گنبد مینا تهران
گنبد مینا تهران

گنبد مینا تهران

از همان ابتدای خلقت تا به کنون آسمان یکی از جذاب ترین رازهای بشر بوده است. تماشای فضایی که به نظر می رسد هیچ انتهایی ندارد و دوردست بودن این زیبای رازآلود، آسمان را برای خیلی ها به سرگرمی جالبی تبدیل کرده است. اگر شما هم از عشاق کشف رازهای آسمان و ستارگان هستید و به تولد ستارگان، چرخش کرات، کشف منظومه ها، ماده سیاه، شهاب سنگ ها، رصد ستارگان و هزاران راز دیگر این جهان بی انتها علاقه مندید می توانید در یک بعداظهر دل انگیز خودتان را به گنبد مینای تهران برسانید تا از نزدیک تماشاگر این جهان زیبا باشید. گنبد مینای تهران به عنوان یکی از بزرگ ترین آسمان نماهای خاورمیانه از امکانات بسیار مناسبی برای آشنایی شما با علوم سماوی و رازهای آسمان دارد. تنها کافی است بر روی صندلی های نرم و راحت این پلانتاریوم یا همان آسمان نما بنشینید و بعد مثل یک فضا پیما به سرعت خود را به سرعت به اعماق فضای برسانید. اگر به دنبال یک تفریح علمی جذاب و البته مهیج و سودمند برای اعضای خانواده خود بخصوص کودکان و نوجوانان آن هم در دل پایتخت هستید، آسمان نمای گنبد مینای تهران گزینه بسیار مناسبی برای لذت بردن است.
هتل های تهران
قصد سفر به پایتخت و رزرو هتل های تهران را اگر دارید این بار اقامت در هتل ویستریا تهران را امتحان کنید اما اگر به دنبال گزینه‌های دیگری هستید سری به صفحه هتل های تهران در ایران هتل آنلاین بزنید. تضمین کمترین قیمت و رزرو صد درصد آنلاین در کنار پشتیبانی بیست و چهار ساعته تنها بخشی از مزایای پیوستن به خانواده بزرگ ایران هتل آنلاین است.

معرفی گنبد مینا
فرقی نمی‌کند از بزرگ راه همت مسیر خود را آغاز کرده باشید و یا از بزرگ راه حقانی عازم آسمان نمای پایتخت شده باشید با رسیدن به حوالی پل زیبای طبیعت علاوه بر لذت بردن از چشم انداز منحصربفرد و زیبای تهران بر فراز این پل زیبا و دوست داشتنی باید خودتان را به پارک زیبای آب و آتش برسانید که به فواره های زیبای آب و آتش خود شهره است. یکی از بوستان های این مجموعه که در اراضی موسوم به عباس آباد قرار دارد این سال ها با نام بوستان منظومه شمسی شناخته می شود. بوستانی که یکی از چندین بوستان مفهومی پایتخت است. راهی بوستان منظومه شمسی که بشوید چشمتان به بنایی زیبا و منحصربفرد در دل این بوستان خرم خواهد افتاد. بنایی که در ابتدا شما را برای دریافتن مفهوم خود به فکر فرو خواهد برد. برخی در همان نگاه اول متوجه شباهت این بنای زیبا با خورشید تابان می شوند. بنایی که شعله های تابان اما فلزی ش به زیبایی تمام کره مرکزی آن را در بر گرفته اند و کاشی های لاجوردی خورشیدی کاملا ایرانی را به نمایش گذاشته اند. این بنای زیبا که در مساحتی به وسعت 1800 مترمربع ساخته شده است در سال 1393 درهای خود را به روی عموم مردم گشوده است و هم اکنون بزرگ ترین آسمان نما یا به عبارتی دیگر افلاک نمای سراسر ایران و یکی از بزرگ ترین آسمان نماهای پایتخت است که علاقه مندان بسیاری دارد.
اما اگر مشتاقید تا بدانید کار یک آسمان نما چیست و یا فلسفه ساختن آسمان نماها در جهان مدرن امروزی چیست با ما همراه شوید. آسمان نماها در گام نخست برای شبیه سازی آسمان طراحی شده اند تا مکانی برای آشنایی بیشتر با سیارات، ستارگان و دیگر اجرام سماوی باشند. هدف بعدی آسمان نماها بیان مفاهیم نجومی و آشنایی با پدیده های کیهانی و شگفتی های جهان خلقت برای عموم مردم آن هم به زبانی ساده و قابل درک برای همگان است. در نهایت این آسمان نماها قرار است سبب ترویج نجوم و علوم مربوط به کیهان شناسی شوند تا بسیاری از کودکان و نوجوانان راه دست یافتن به رویاهای خود را راحت تر بیابند. بیایید گشتی در بخش های مختلف این آسمان نمای زیبای بزنیم.
گنبد مینا تهران
بخش اول موزه‌ها
آسمان نمای بوستان منظومه شمسی معماری جالبی دارد که شما را به یاد منظومه شمسی می اندازد با قدم گذاشتن در داخل آسمان نما در همان ابتدا شما شاهد حضور سایر کرات منظومه شمسی خواهید بود. که همگی در کنار هم دور تا دور یک هسته مرکزی قرار گرفته اند. در بخش اول این بنا شما با دنیای علم و تاریخ علم آشنا خواهید شد که با نام موزه علوم شناخته می شود و چیزی در حدود هزار متر مربع فضا را به خود اختصاص داده است. علوم به نمایش گذاشته شده نیز از یکی از مهم ترین کرات منظومه شمسی یعنی زمین آغاز خواهد شد. در نخستین بخش این موزه شما با سیر ایجاد زمین و تحولات آن آشنا می شوید. آشنایی با کانی ها، آتشفشان ها، شهاب سنگ ها و فسیل های مختلف چند هزار ساله نخستین بخش این موزه سرگرم کننده را تشکیل می دهد که شما را با تاریخچه تشکیل زمین آشنا خواهد کرد. در این بخش شما یک جدول آشنا را هم ملاقات خواهید کرد، جدول مندلیف! یکی از برجسته ترین ویژگی های این موزه معرفی مشاهیر برجسته ایرانی در علم نجوم است و نخستین کسی که شما در سیر بازدید خود از موزه او را ملاقات خواهید کرد ابوریحان بیرونی است. وی در زمره نخستین کسانی بود که ابزاری را برای اندازه گیری جرم حجمی کانی ها اختراع کرده است.
گنبد مینا تهران
شما می توانید این ابزار جذاب را هم بر روی یک میز پیدا کرده و همانند یک جستجوگر واقعی به کند و کاو لایه های مختلف زمین شناختی،کانی ها و فسیل ها بپردازید. در دیوارهای این موزه نیز ویترین های شیشه ای تعبیه شده است که هر کدام اشیا باارزش متعددی را در خود پنهان کرده اند. یکی از جذاب ترین بخش های این موزه دیواری، نمایش اسطرلاب های مختلف به عنوان نخستین ابزار ستاره شناسی در طول تاریخ است که موزه اسطرلابی نام داد. در کنار این موزه موزه ای مهیج تر با نام موزه سحر و جادو قرار دارد که به نمایش برخی ابزار می پرازد و از داستان های مختلفی سخن می گوید که از جهل آن روزهای مردم نسبت به آسمان و علوم سماوی نشات می گرفته است. از دیدنی های ارزشمند این بهش پیل تیسفون مشهور به پیل اشکانی است که قریب به 2000 سال قدمت دارد و نشان می دهد که چطور آدم ها چند هزار سال پیش به فناوری ساخت باطری دست پیدا کرده بودند.
گنبد مینا تهران
اما اگر به زمین و سرگذشت آن در طی میلیون ها سال گذشته علاقه مندید باید خود را به نمایشگر جالبی برسانید که با یک فرمان قابل کنترل است. فرمان را که بچرخانید بر اساس دورهایی که فرمان را چرخانده اید هزاران سال در دل تاریخ جابجا خواهید شد و علاوه بر تماشای سرگذشت زمین در قالب انیمیشینی جذاب اطلاعات بسیار مفیدی از شرایط زمین همانند آب و هوا در آن دوران به دست خواهید آورد. گشت و گذار خود را که ادامه بدهید به بخش دوم این موزه وسیع یعنی زمین گهواره حیات خواهید رسید. آنچه بیشتر در این بخش بر روی آن تاکید می شود این است که زمین تنها سیاره قابل سکونت در منظومه شمسی است و حالا حالاها هم امکان ندارد بتوانیم نمونه مشابه آن را پیدا کنیم پس باید بیشتر هوای سیاره محل سکونت خودمان را داشته باشیم.
گنبد مینا تهران
تماشای نمونه های گیاهی و جانوری منحصربفرد از جمله بخش های جالب این قسمت از موزه است. حکیم جرجانی هم چهره برجسته این بخش از موزه است که با وی ملاقات کرده و البته با چند نمونه از گیاهانی بومی مختص ایران نیز آشنا خواهید شد. اگر به تماشای گونه های تاکسیدرمی شده علاقه مندید این بخش برای شما سرگرم کننده خواهد بود. مسیر خود را که ادامه بدهید به نمایشگرهای بسیار بزرگی بر روی دیوارها خواهید رسید که در کنار یکدیگر قرار دارند و برای شنیدن صدای آن ها باید به نمایشگر نزدیک شوید تا بدین ترتیب صدای هیچ نمایشگری با باقی نمایشگرها تداخل نداشته باشد. این نمایشگرها که با نام ویدئووال شناخته می شوند همواره مشغول پخش فیلم های علمی و تخیلی با محوریت فضا هستند که حتما برای شما نیز مهیج خواهد بود.
گنبد مینا تهران
بخش سوم موزه شما را برای حضور در جهان فضایی آماده خواهد کرد. در این بخش شما شاهد رویای پرواز بسیاری از ایرانیان در طول تاریخ از ابتدا تا به امروز خواهیدبود. حتی کیکاووس پادشاه افسانه ای ایران هم سودای پرواز در سر داشته و البته ابزاری را هم برای سفر به آسمان طراحی کرده بود که اموزه ماکت فرضی آن به نمایش گذاشته شده است. عباس ابن فرناس شاید یک از گمنام ترین دانشمندان مسلمان این مجموعه باشد اما وی یکی از پیشروترین افراد در امر پرواز بوده و ماکت وسیله ای که برای پرواز طراحی کرده بوده است نیز در این موزه به چشم می خورد.
گنبد مینا تهران

در ادامه موزه شما اطلاعاتی را در رابطه با جهان پیرامون، فضانوردی، فضاپیماها و راکت های مختلف که تاکنون به فضا رفته اند به دست آورده و به طور کلی با تاریخچه فضانوردی آشنا خواهید شد. یکی دیگر از بخش های قابل توجه این موزه نمایش ماهواره ها و فضاپیماها و راکت هایی است که توسط داشنمدان جوان ایرانی در سال های اخیر طراحی شده و به فضا پرتاب شده است. مصباح و امید نام های آشنایی هستند که در این موزه به چشم می خورند. در کنار تماشای ماکت این سازه های ایرانی شما می توانید اطلاعات مفیدی را از پرتاب این سازه ها و نحوه قرار گرفتن آن ها در مدار به دست بیاورید. در این بخش نیز انیمیشن های جالبی برای شما پخش خواهد شد که تماشای آن ها خالی از لطف نیست. یکی دیگر از مهیج تربن بخش های این موزه به خصوص برای کودکان آیینه های جادویی است. اگر در مقابل این آیینه بایستید لباس های مختلفی را در قامت خود خواهید دید. می توانید کودکان خود در این آیینه در کسوت یک فضانورد و یا دانشمند تماشا کنید اما اگر علاقه مندید تا بدانید که وزن شما بر روی کره مریخ یا حتی اورانوس چقدر است باید سری به ترازوی فضایی بزنید. موزه علوم دور تا دور سالن نمایش اصلی یعنی قلب آسمان نمای تهران قرار دارد.
موزه ی علوم گنبد مینا:
موزه و گالری علوم، مکانی 1000 متر مربعی برای نمایش داستان زمین است. در این موزه می توان اطلاعاتی در مورد انسان های ماقبل تاریخ به دست آورد. سینما سه بعدی گنبد مینا نیز در وسط موزه ی علوم قرار گرفته است.
اطلاعاتی که می توان در موزه ی علوم به دست آورد شامل موارد زیر است:

  • اطلاعاتی در مورد چگونگی پیدایش زمین
  • اتفاقاتی که قرار است در آینده برای کره ی زمین بیفتد
  • گردشی در فضا و آنچه در آن است
خیابان غذای (استریت فود) باب همایون تهران
ادامه مطلب

گنبد مینا تهران
سالن نمایش گنبد مینا تهران
به جذاب ترین بخش آسمان نمای تهران خوش آمده اید. یکصدوپنجاه صندلی که درچند ردیف دور تا دور این سالن قرار دارند سکوی پرتاب هر یک از بازدیدکنندگان به خارج از مرزهای جهان اطراف است. بر فراز این سالن شیب دار پرده ای گنبدی شکل قرار دارد که قریب به هجده متر قطر دارد. به محض آغاز نمایش شما به یکباره خود را در فضایی بی کران و در میان ستارگان و سیارات خواهید یافت. سه فیلم به نمایش درامده در هر سانس این سالن نمایش اطلاعات بسیار مفیدی از فضا و فضانوردی را در اختیار کودکان و نوجوانان خواهد گذاشت. دو فیلم نخست به صورت دو بعدی اکران می شود اما فیلم سوم به صورت سه بعدی به نمایش در می آید. می توانید صندلی های خود را به پشت بخوابانید و از تماشای این جهان رازآلود نهایت لذت را ببرید. تماشای آسمان خیال انگیز این گنبد مینایی را هرگز از یاد نخواهید برد. نمایش این فیلم ها چیزی در حدود یک ساعت زمان می برد.
گنبد مینا تهران
لذت رصد کردن در آسمان نمای پایتخت

رصد ستارگان و پدیده های سماوی یک از لذت بخش ترین تفریحات علاقه مندان به نجوم و علوم کیهانی است. اگر شما هم به رصد علاقه مندید در روزهایی که هوا شرایط مساعدی را مهیا کند می توانید در برنامه رصد این مجموعه مهیج شرکت کنید. آسمان نمای گنبد مینا تهران هر سه شنبه میزبان برنامه رصد ستارگان است. برگزاری تورهای علمی گروهی همچون تورهای رصد و یا زمین شناسی هم از دیگر برنامه های این مرکز آموزشی است. در روزهای خاصی هم که تقویم قرابتی با نجوم و کیهان شناسی دارد این مرکز آموزشی و تفریحی برنامه های ویژه ای را برای گروه های سنی مختلف تدارک می بیند.


هزینه بلیط
برای دریافت بلیط این مجموعه باید به آسمان نما تهران مراجعه کنید. هزینه بلیط ورودی این مجموعه 25000 تومان به ازای هر نفر است. این هزینه ممکن است تغییر کند بنابراین برای اطلاع از اخرین قیمت بلیط، بهتر است سری به وب سایت این مجموعه بزنید.
آدرس گنبد مینا تهران
بزرگ راه حقانی، پارک آب و آتش، بوستان منظومه شمسی

همه چیز درباره هتل استقلال تهران
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر