لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> باغ موزه دفاع مقدس کجاست؟ آدرس + ساعت کاری
موزه دفاع مقدس

باغ موزه دفاع مقدس کجاست؟ آدرس + ساعت کاری

موزه دفاع مقدس تهران محوطه‌ای به مساحت ۲۰۵ هزار متر مربع دارد. موزه ‌ها یادآور ارزش‌ها و دستاوردهای گذشته است. در این موزه نیز می‌توانید بخش بسیار کوچکی از دفاع مردم ایران را در دوران جنگ ایران و عراق ببینید. جنگی که دستاورد آن انقلاب ۱۳۵۷ بود.

این نمایشگاه، روایتی است از روزهای ابتدایی اشغال شهر خرمشهر در آبادان، تا آزادسازی آن. در ادامه این مقاله به این موزه و تمامی جزئیات آن و بخش‌های مختلفی که برای بازدید دارد می‌پردازیم. پس با ما در معرفی یکی از متفاوت ترین موزه های تهران همراه باشید.

تاریخچه موزه انقلاب اسلامی

تاریخچه موزه انقلاب اسلامی

در آذر ماه ۱۳۸۳ اولین اقدامات جهت تاسیس پروژه باغ موزه دفاع مقدس شروع شد که هدف آن ترویج فرهنگ مقاومت بود. در سال ۱۳۸۵ بعد از بررسی‌های متعدد این پروژه به تصویب رسید و مسابقه‌ای برای طراحی موزه برگزار شد. طی این مسابقه که با شرکت ۲۵۰ گروه همراه بود، در نهایت ۴۲ اثر از میان آن‌ها به دبیرخانه ارائه داده شد.

در شهریور ماه سال ۱۳۹۱ این باغ موزه‌ را با حضور شهردار تهران، رئیس مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر و مقامات کشوری و لشکری افتتاح کردند. تغییراتی در اواخر سال ۱۳۹۵ در ساختار و اهداف این مجموعه شکل گرفت که آن را به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تغییر داد.

قیمت بلیط باغ موزه دفاع مقدس

قیمت بلیط باغ موزه دفاع مقدس

اگر می‌خواهید از این مجموعه بازدید کنید، خوب است از قیمت آن اطلاع داشته باشید. گردشگران داخلی برای بازدید باید مبلغ ۱۲ هزار تومان و همچنین گردشگران خارجی مبلغ ۲۵ هزار تومان را پرداخت کنند.

ساعت کاری باغ موزه دفاع مقدس

ساعت کاری باغ موزه دفاع مقدس

ساعت کاری دفاع مقدس برای بازدید عبارتند از:

  • روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۷
  • پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۰ تا ۲۱
  • روزهای جمعه و تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۲۱

آدرس باغ موزه دفاع مقدس

آدرس باغ موزه دفاع مقدس

باغ موزه دفاع مقدس تهران در بزرگراه شهید حقانی، انتهای خیابان سرو، مقابل پارک طالقانی واقع شده است. افرادی که می‌خواهند به سمت باغ موزه با وسایل نقلیه عمومی حرکت کنند، از خط ۱ مترو تهران باید حرکت کنند تا به بزرگراه شهید حقانی برسند.

روستای ایستا در طالقان، روستایی كه ورود زنان به آن ممنوع است
ادامه مطلب

مسیر دسترسی به باغ موزه دفاع مقدس

مسیر دسترسی به باغ موزه دفاع مقدس

  • اگر می‌خواهید با مترو به این مجموعه بروید، باید با استفاده از خط یک مترو به یکی از ایستگاه‌های همت یا شهید حقانی خودتان را برسانید. باغ موزه را در فاصله اندکی از این دو ایستگاه پیدا خواهید کرد.
  • همچنین امکان دسترسی به باغ موزه با استفاده از تاکسی‌های ونک، ولیعصر و نوبنیاد وجود دارد.
  • از آنجایی که باغ موزه دارای پارکینگ نیز می‌باشد، شما می‌توانید با ماشین شخصی نیز جهت بازدید به آن جا بروید. لوکیشن دقیق این موزه را می‌توانید بر روی نقشه مشاهده کنید.

معرفی بخش های مختلف باغ موزه دفاع مقدس

موزه دفاع مقدس تهران

هنگامی که این موزه را برای ساخت طراحی می‌کردند، تصمیم گرفتند تا این موزه دارای قسمت‌های مختلفی برای بازدیدکنندگان باشد. بخش‌های مختلفی که این موزه دارد را با نام تالار می‌شناسند. در ادامه به معرفی هریک از این تالارها می‌پردازیم.

تالار آستانه

تالار آستانه که در واقع به عنوان قسمتی از موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، وقایع مربوط به سال ۱۳۵۷ را نشان می‌دهد. این تالار روایت‌کننده زمان آغاز انقلاب تا آغاز جنگ تحمیلی ایران و عراق برای بازدیدکنندگان است.

تالار حیرت و واقعیت

این تالار به ابتدای پیروزی انقلاب و شادی مردم ایران اختصاص دارد. در تالار حیرت و واقعیت می‌توانید مشاهده کنید که چگونه با جنگ تحمیلی مردم دچار ترس و حیرت شده‌اند؛ اما نتیجه تمام این مقاومت‌ها آن بود که مردم توانستند سرزمین خود را حفظ کنند.

بخش های مختلف موزه دفاع مقدس

تالار پروانه ها

هدف در تالار پروانه به نمایش گذاشتن نمادها و مجسمه‌ها بود، بطوریکه شباهت بسیار زیادی به موزه داشته باشد. به عبارتی در این تالار نماد و مجسمه شهدای ۸ سال دفاع مقدس و فرماندهان ساخته شده که به نوعی ادای احترام به آنهاست. دلیل انتخاب نام پروانه برای این تالار حضور شهدا می‌باشد.

تالار دفاع

در تالار دفاع همانطور که از نام آن می‌شود حدس زد، برای نشان دادن ساختار دفاعی کشور در زمان جنگ تحمیلی است. در آن دوران، در کنار ادوات جنگی و دفاعی، مردم استوار ایران از جمله خوزستان، ساختار دفاعی منحصر به‌فردی داشتند. در این تالار می‌توانید به صورت نمادین آن را ببینید.

ادوات جنگی در موزه دفاع مقدس

تالار آرامش

تالار آرامش از روزهای سخت روایت می‌کند؛ هرچند این روزها بسیار پرچالش و دشوار بودند اما حاصل آن‌ها، آرامش ایست که الان برای ارزش‌های انقلاب وجود دارد.

تالار شهادت

تالار شهادت که به هفت مرحله تقسیم شده نمایشی است از نیت برای شهادت تا عروج. شکوه، ارزشمندی، جایگاه شهید و شهادت را در این تالار احساس خواهید کرد.

معرفی هتل هویزه تهران | هتلی متفاوت در مرکز تهران
ادامه مطلب

تانک موزه دفاع مقدس

تالار پیروزی

در تالار پیروزی، پیروزی‌های دلاورانه جوانان ایرانی در روزهای جنگ را خواهید دید؛ از پیروزی در عملیات‌های متعدد بگیر تا آزادسازی خرمشهر و همچنین پیروزی‌های عرفانی و معنوی.

تالار سرانجام

تالار سرانجام باغ موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، دارای فضایی منحصربه‌فرد در مقایسه با تالارهای دیگر است. با رسیدن به این تالار، پایان جنگ را به طور کامل احساس خواهید کرد. در این تالار می‌توانید نماد و تندیس‌هایی را ببینید که مربوط به پایان و بازماندگان دوران جنگ تحمیلی می‌باشند.

هتل های نزدیک باغ موزه دفاع مقدس

اگر قصد سفر به تهران را دارید و در برنامه‌تان بطور خاص، بازدید از موزه دفاع مقدس می‌باشد، پس خوب است هتل های نزدیک به آن را بشناسید. هتل های تهران که در نزدیکی باغ موزه دفاع مقدس واقع شده‌اند را در ادامه معرفی خواهید کرد.

هتل ارم تهران

هتل ارم تهران

در شمال پایتخت یک هتل خوب آماده پذیرایی از شماست. هتل چهار ستاره بزرگ ارم به دور از هر هیاهو و آشفتگی دارای چشم‌اندازی خاص بوده و در سال ۱۳۸۰ افتتاح شده و آخرین بازسازی این هتل در سال ۱۳۹۴ انجام شده است. ساختمان هتل دارای ۲ طبقه بنا بوده و متشکل از ۷۲ باب اتاق و سوئیت لوکس با تمامی امکانات رفاهی مجهز می‌باشد.

واقع شدن هتل در کنار بزرگراه‌های مهم شهر همچون بزرگراه شهید همت، شهید حقانی و آیت الله مدرس، باعث منحصربه‌فرد شدن این هتل شده است. به صورتیکه داشتن دسترسی به مراکز اداری و تجاری پایتخت در کمترین زمان ممکن موثر است.

هتل ارم تهران دارای امکانات و خدمات کاملی است که با پرسنلی مجرب در محیطی دلپذیر، به میهمانان اقامتی به یادماندنی را هدیه می‌دهد. خوب است بدانید که اتاق های ضلع جنوبی بالکن دارد و قسمت شمالی فاقد بالکن هستند. در هنگام رزرو به این موضوع حتما دقت داشته باشید.

  • آدرس هتل ارم: تهران، میدان ونک، بزرگراه شهید حقانی، بالاتر از کتابخانه ملی، ورودی همت غرب سمت راست

هتل هما تهران

هتل هما تهران

ونک منطقه‌ای خوش آب و هوا در تهران است که هتل‌ هما در آنجا قرار دارد.  هتل هما در سال ۱۳۵۲ افتتاح شد و در تیر ماه سال ۱۳۹۷ آخرین بازسازی در آن صورت پذیرفت. با اقامت در این هتل چشم اندازی خاص از رشته کوه‌های البرز، باغ زیبای هتل و شهر تهران را خواهید داشت.

باغ موزه هنر ایرانی تهران، تجمعی از آثار تاریخی و فرهنگی ایران
ادامه مطلب

این برج  با ۱۶ طبقه متشکل از ۱۷۷ باب اتاق و سوئیت مدرن بوده که به تمامی امکانات رفاهی مجهز است. هتل لوکس هما از جمله بهترین هتل‌ های پنج ستاره تهران بوده و زیرمجموعه گروه هتل های هما به شمار می‌‌آید.

هتل پنج ستاره هما تهران از موقعیت مکانی منحصربه‌فرد، با دسترسی راحت به مراکز مهم فرهنگی‌، تجاری و اقتصادی تهران در کمترین زمان ممکن برخوردار است‌. از هتل هما تهران تا مراكز خريد ونك می‌توانید قدم بزنید و به وليعصر، از جمله زيباترين خيابان شهر كه شمال و جنوب شهر را به يكديگر متصل می‌كند، برسید.

مرکز خرید آسمان، موزه پول و موزه زمان، باغ موزه دفاع مقدس تهران و ساعی از جمله نزدیکترین جاذبه‌ های تهران به هتل هما است. یکی از رستوران ‌های باکیفیت هتل، رستوران دلفین هتل هما است. این رستوران در کنار امکاناتی نظیر سونا، جکوزی و سالن بدنسازی و استخر اوقات دلپذیری را در هتل هما برای میهمانان رقم می‌زند. هتل هما دارای کادری آموزش دیده و مجرب بوده که برای ارائه اقامتی بیادماندنی تلاش می‌کنند.

  • آدرس هتل هما: تهران، میدان ونک، خیابان ولی عصر، خیابان شهید خدامی، شماره ۵۱

هتل اسکان الوند تهران

هتل اسکان الوند تهران

در دل پایتخت، هتل چهار ستاره اسکان الوند در منطقه دنج الوند فعالیتش را در سال ۱۳۹۳ آغاز کرد. ساختمان مدرن و شکیل این هتل باتوجه به آخرین استانداردهای هتلداری بنا شد. هتل با ۶۴ باب اتاق و سوئیت مجهز و لوکس ارائه می‌شود.

با توجه به واقع شدن هتل اسکان الوند تهران در منطقه‌ مرتفع، میهمانان از آب و هوای خوبی برخوردار خواهند بود و دسترسی مطلوبی به نمایشگاه بین المللی، پارک آب و آتش، ترمینال آرژانتین، پارک طالقانی و پل طبیعت خواهند داشت. پرسنل آموزش دیده و مجرب هتل برای ساختن تجربه اقامتی عالی به بهترین شکل از شما میزبانی می‌کند.

  • آدرس هتل اسکان الوند: تهران، میدان آرژانتین، خیابان الوند، کوچه اسفراین، نبش اهورا مزدا

جمع‌بندی

چنانچه شما هم تمایل دارید، بدانید در در طول دفاع مقدس چه فداکاری‌ها و از خودگذشتگی‌هایی را سربازان و مردم ایران کردند، حتما از این موزه بازدید کنید. اینگونه می‌توانید حس‌وحال آن ایام را از نزدیک لمس نموده و با سختی‌ها و چالش‌هایشان آشنا شوید.

ما در این مقاله به معرفی باغ موزه دفاع مقدس تهران پرداختیم. اگر در تهران زندگی می‌کنید یا مسافر پایتخت هستید، بازدید از این موزه را در برنامه‌های خودتان قرار دهید.

3/5 - (2 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر