لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> ده مورد از زیباترین قلعه های جمهوری چک
ده مورد از زیباترین قلعه های جمهوری چک

ده مورد از زیباترین قلعه های جمهوری چک

دلایل زیادی برای دیدن جمهوری چک وجود دارد اما هیچ شکی نیست که قلعه های این کشور از نظر جاهای دیدنی در رتبه اول قرار دارند. چه شما شیفته معماری قرون وسطی باشید و چه علامه تاریخ باشید، قلعه های جمهوری چک هر آنچه می خواهید را دارند. قلعه های زیادی در چک وجود دارد و این مسئله باعث می شود دیدن چندین قلعه جذاب و زیبا را در برنامه سفر آتی خود قرار دهید و با سایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید.

10. قلعه Pernstejn

این قلعه در قرن 13 ام میلادی بنا شد و ساختار سنگی زیبایی است که روی تخته سنگی قرار دارد. سبک معماری گوتیک و رنسانس آن شگفت انگیز است اما چیزی که شگفت انگیزتر است این است که این قلعه هیچ وقت فتح نشده است. موقعیت این قلعه با در نظر گرفتن حالت دفاعی انتخاب شده بود و قطعا انتخاب درستی بوده است. نوسازی اخیر این قلعه نشان داد که زیر یک لایه از گچ، نقاشی های دیواری و کتیبه های قرن 16 ام وجود داشت. این قطعات هنری و نثری در حال حاضر حفظ شده اند و شما می توانید هنگام سیاحت این قلعه آن ها را ببینید.
قلعه Kokorin

9. قلعه Kokorin

این قلعه تاریخی افسانه ای و عجیب دارد. در قرن 14 ام بنا شد و بعد از جنگ 30 ساله در لیست ” قلعه های نفرین شده” امپراطور فردیناند قرار گرفته بود. طبق قانون اجازه بازسازی ان قلعه وجود ندارد. شوالیه ها، هنرمندان و مسافران گاها در این قلعه می خوابیدند اما سرانجام در قرن 20 ام اجازه بازسازی صادر شد. امروزه این قلعه مالکیت خصوص دارد و به عنوان مقصد گردشگری مهمی تلقی می شود و قطعا ارزش دیدن دارد.
Bouzov Castle

8. قلعه Bouzov

این قلعه در مرکز موراویا قرار دارد. در قرن 15 ام بنا شد و شاهکاری زیبا با معماری گوتیک است. حداقل از قرن 15 ام میلادی، این قلعه محل اقامت شوالیه های توتونی بوده است و همین امر باعث شده رازها و توطئه های زیادی به وجود بیاید. اتاق های این قلعه به دقت ترمیم شده اند و به روی گردشگران بازهستند. با این وجود بهترین راه برای داشتن تجربه ای به یاد ماندنی در این قلعه، همراهی با یک تور مسافرتی است که در آن کارکنان و حتی برخی مهمانان برای سیاحت قلعه و محوطه آن لبا های مناسب آن زمان را به تن می کنند.
Kost Castle

7. قلعه Kost

این قلعه که در قرن 15 ام بین بیابان و ماسه سنگ ها بنا شده است را می توانید در شمال بوهمیا ببینید. معنی نام این قلعه در زبان چک استخوان است چون این قلعه مانند استخوان مقاوم و غیر قابل فتح است. وقتی سدهای اطراف قلعه خراب شدند قلعه تبدیل به ساختمانی با یک خندق شد که رخداد کاملا اتفاقی اما جالب برای ساکنان قلعه بود. تورهای سیاحتی این قلعه شامل بازدید از اتاق های بازسازی شده و اتاق های شکنجه است که در قرون وسطی بطور گسترده استفاده می شدند.
بیشتر بخوانید:
قلعه Trosky

6. قلعه Trosky

این قلعه ممکن است ویران شده باشد اما باز هم شما نمی توانید دیدن آن را از دست بدهید. این قلعه روی دو تکه سنگ بازالت آتش فشانی مجزا قرار دارد که ظاهری چند سطحی به این قلعه می دهد. پائین هر دو ساختار “بابا” یا “پیرزن” و بالای آن ها “پانا” یا “بکر” نامیده می شود. با اینکه این قلعه متروکه است ولی برای مشتاقان عکاسی و معماری سوژه ای جالب و زیبا است. شایعاتی مبنی بر وجود تونل های زیرزمینی و سلول ها وجود دارد که هنوز قابل پیمایش هستند اما این مسئله نیازمند بررسی دقیق است مسئولیت آن یر عهده خود شما است.
Zvikov Castle

5. قلعه Zvikov

در محل تلاقی رودخانه های Otava و Vltava می توانید این قلعه را پیدا کنید. از اوایل قرن 1 ام، قلعه کوچکی در این مکان خاص وجود داشته است اما تا اواخر قرن 13 ام چنین قلعه با دوامی ساخته نشده بود. این قلعه شامل یک برج مسکونی رنگارنگ با حیاطی زیبا در هوای آزاد است. بسیاری از دیوارها با نقاشی های دیواری تزئین شده اند که برخی از مشهورترین آن ها در کلیسای تاریخی Weneeslaus قرار دارند.
 Krivoklat Castle

4. قلعه Krivoklat

یکی از قدیمی ترین و مهم ترین قلعه های جمهوری چک این قلعه است. در قرن 13 ام برای Premyslidsیعنی خانواده ثروتمند و نجیب زاده آن زمان بنا شده بود. بسیاری از پادشاهان چک در این قلعه زندگی کرده اند که همین امر تعداد مشخصه های معماری برجسته این قلعه را بیشتر برجسته می کند. دیدن گنبد درخشان و باور نکردنی تالار سلطنتی را از دست ندهید، نمایی خیره کننده از بالای برج بزرگ و کتابخانه که مکان بیش از 52000 کتاب مختلف است.
Hluboka Castle

3. قلعه Hluboka

این قلعه در قرن 13 ام بنا شد اما چندین بازسازی مهم در طول سال ها در آن انجام شده است. این قلعه با معماری گوتیک متعلق به خانواده Schwarzenbergبود که یک قرن بعد با سبک رنسانس بسط پیدا کرد. در قرن 18 ام ظاهر این قلعه سبک باروک داشت. سپس در قرن 19 ام قلعه مستقیما بعد از قلعه Windsorدر انگلستان مدل سازی شد. این قلعه اکنون به روی عموم باز است و باغ های بزرگی دارد که می توانید بعد از سیاحت درون قلعه برای پیک نیک به آنجا بروید.
قلعه Prague

2. قلعه Prague

این قلعه دارای بیشترین میزان بازدید در کل کشور است و در پایتخت جمهوری چک قرار دارد. این قلعه خیلی بزرگ است و یکی از پیچیده ترین و بزرگترین قلعه ها در کل سیاره زمین محسوب می شود. این قلعه در قرن 19 ام برای شاهزاده Borivoj بنا شد. با این وجود، ظاهر قلعه در طول 1200 سال گذشته به طور قابل توجهی تغییر کرده است که این امر در نتیجه بازسازی هایی به سبک گوتیک در قرن 14 ام و برخی بازسازی های اخیر در قرن 20 ام است.
Castle Karlstejn

1.قلعه Karlstejn
فقط با 30 دقیقه فاصله از قلعه Prague این قلعه قرار دارد. دور این قلعه با جنگلی از درختان سبز پرپشت احاطه شده است و تصور می شود قلعه از درون یک داستان تخیلی پدیدار می شود. در حالیکه نمای خارجی این قلعه متعلق به قرن 14 ام زیبا است و طرح و چیدمان پله ای آن خیلی جلوتر از زمان ساختش بوده است، درون آن واقعا محشر و زیباتر است. مجموعه ای بسیار بزرگ از جواهرات امپراطوری رومی مقدس را در خود دارد. بعلاوه شما می توانید نسخه دوم جواهرات سلطنتی چک را در آن ببینید و در برخی موارد حتی می توانید آن ها را لمس کنید.

محله ای آرام که شما را به یاد اسپانیا می اندازد
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر