لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی راهنمای سفر >> راهنمای سفر به کیش
راهنمای سفر به کیش

راهنمای سفر به کیش

کیش در جنوب ایران و در خلیج‌فارس قرار دارد. این جزیره از جمله دیدنی‌ترین نقاط ایران بوده که باید حتی برای یک‌بار هم که شده آن را ببیند. سواحل زیبا، مکان‌های تاریخی و مراکز خرید شیک و جذاب این جزیره، باعث شده تا به مکانی ایده‌آل برای بازدید تبدیل گردد. چنانچه در تقویم چند روز تعطیل دارید و سفری فراموش‌نشدنی می‌خواهید داشته باشید، در برنامه خود سفر به کیش را حتما قرار دهید. آمارها نشان‌دهنده آن است که هرساله حدود دو میلیون گردشگر به این جزیره سفر می‌کنند. خواندن راهنمای سفر به کیش می‌تواند به شما کمک کند تا در طول سفر مناسب‌ترین مکان‌ها را برای بازدید و اقامت را برگزینید.

حضور بیش از یک و نیم میلیون گردشگر در سال در جزیره کیش نشان می دهد که این جزیره یک مقصد گردشگری محبوب است. سواحل زیبا و مرجانی نخستین زیبایی جزیره کیش است. این جزیره با درختان نخل زیبا و سواحل مرجانی خود بدون شک یکی از زیباترین جزایر خلیج فارس است. جزیره کیش همچنین از تنوع بسیار بالایی در مراکز تفریحی برخوردار است.

انواع تفریحات آبی مدرن و هیجان انگیز در کنار غواصی در آب های خلیج فارس از دلایل محبوبیت این جزیره است. کیش دارای زیرساخت های مناسبی برای میزبانی از گردشگران است. اسکله های تفریحی و سواحل زیبا در کنار پارک های ساحلی از نقاط قوت جزیره کیش است. تنها تفریحات آبی این جزیره مهمانان خود را تحت تاثیر قرار نداده است.

سافاری، شهربازی های مدرن، دلفیناریوم، باغ پرندگان و … از دیگر جاهای دیدنی کیش است. این جزیره همچنین دارای مراکز خرید لوکس و جذابی است. تنوع بالای مراکز خرید به همراه قیمت مناسب از دیگر نقاط قوت این جزیره ‌می‌باشد.

بهترین زمان سفر به جزیره کیش

غروب آفتاب در جزیره کیش

در راهنمای سفر به کیش به شما کمک می‌کنیم تا در بهترین زمان به جزیره سفر کنید. از بهترین زمان‌هایی که باید به کیش سفر کرد، پاییز و بهار می‌باشد. زیرا در این زمان هوا به اندازه کافی در کیش خوب است که تصور می‌کنید در بهشت هستید. البته در تابستان این جزیره باتوجه به برگزاری جشنواره تابستانی بسیار شلوغ خواهد بود.

در زمستان نیز اوقات خوشی را در این منطقه خواهید داشت اما دیگر خبری از شنا و آفتاب گرفتن نیست. چرا که در زمستان از دریا نسیم خنکی می‌وزد که باعث ایجاد هوای سرد خواهد شد. جزیره کیش معمولا خشک و کم باران بوده و باران‌هایی هم که در این جزیره می‌بارد، سیل آسا است.

شاید برای شما سوال باشد که بهترین زمان سفر به کیش چه زمانی است؟ کیش همچنین قطب فستیوال ها و جشنواره های مختلف است. انواع رستوران ها، کافی شاپ ها، آثار تاریخی و .. سبب شده تا کیش به قطب گردشگری نوظهور ایران تبدیل شود. کیش بدون شک مروارید خلیج فارس است. در این مقاله شما را بیشتر با موارد گفته شده آشنا می‌کنیم.

درباره ی کیش

ویو برخی از اتاق های هتل های کیش رو به دریا

جزیره کیش یکی از جزایر خلیج فارس است که در تقسیمات کشوری یکی از شهرهای استان هرمزگان است. این جزیره از توابع شهرستان بندرلنگه است و در فاصله 12 کیلومتری منطقه کرانه شیبکوه قرار دارد. بندر آفتاب در 13 کیلومتری جزیره نزدیک ترین بندر ایرانی به کیش است. این جزیره یک جزیره‌ای بیضی شکل با محیط کلی ۴۴ کیلومتر می‌باشد.جزیره

کیش مجموعا ۹۰ کیلومتر مربع وسعت دارد و هیچ رودخانه ای در آن جریان ندارد. بلندترین نقطه جزیره کیش نیز تنها ۳۵ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. آب مورد نیاز این جزیره از تعداد زیادی منابع آب شیرین زیرزمینی تامین می شود. جزیره کیش دارای موقیعت ممتازی است. کیش از شرق با تنگه هرمز، از سمت غرب با بحرین و عربستان و از جنوب با امارات همسایه است.

چنانچه می‌خواهید از جزیره کیش به مناطق اطراف سفر دریایی داشته باشید، باید بدانید که فاصله جزیره کیش تا جزیره سیری ۸۷ کیلومتر، تا جزیره هندورابی ۲۷ کیلومتر، تا بندر خارک ۱۸ کیلومتر، تا جزیره فارور ۵۷ کیلومتر، تا جزیره ابوموسی ۱۷۸ کیلومتر، تا چابهار ۶۷۰ کیلومتر، تا جزیره قشم ۲۲۵ کیلومتر، تا بندرعباس ۳۰۰ کیلومتر، تا بوشهر ۷۴۰ کیلومتر و تا دبی ۲۰۰ کیلومتر است.

اکثر کشتی‌های مربوط به دوران باستان، از شوش و رودخانه کارون به‌طور مستقیم وارد خلیج فارس شده و به سواحل شمالی کشور از این خلیج منتقل می‌شدند. جزایر کیش، قشم و هرمز در انتهای این منطقه واقع شده‌اند. از همین رو، این جزایر به عنوان پایگاه‌های دریایی، برای آماده‌سازی و مبادله کالا و نیازهای تجاری استفاده می‌شوند.

آب و هوای کیش

بارندگی در کیش

در طول سال، جزیره کیش دارای آب‌وهوای گرم و خشک است و به عنوان یک منطقه گرمسیری شناخته می‌شود‌. آب‌وهوای کیش  به‌طور کلی، تحت تاثیر بادهای خشک و معتدلی که از سواحل جنوبی خلیج فارس می‌وزند، قرار دارد. آب‌وهوای کیش در فصل بهار و پاییز، با درجه حرارتی میانه و بادهای خنک ملایم تقریبا معتدل است. این فصول را به بازدیدکنندگانی که قصد دارند تا از ساحل لذت برده و فعالیت‌های آبی در آب‌وهوای مناسب را تجربه کنند پیشنهاد می‌دهیم.

تابستان در کیش با درجه حرارتی متوسط بالا و همچنین رطوبت کم همراه است. آب‌وهوا در فصل زمستان با درجه حرارتی مناسب تقریبا معتدل خواهد شد؛ اما روزهایی ممکن است خنک‌تر هم باشند. این فصل برای سفرهای گردشگری به این جزیره مناسب‌ترین زمان خواهند بود. در این زمان به انجام فعالیت‌هایی نظیر کوهنوردی، پرش با چتر و بازی در ساحل بپردازید.

آب و هوای جزیره کیش گرم و مرطوب و کم باران است. میانگین دمای جزیره در طول سال 26 درجه سانتیگراد است. فصل زمستان نیز پرباران ترین فصل این جزیره است. از نقطه نظر پوشش گیاهی شما شاهد نخل های سرسبزی در جزیره کیش خواهید بود. درختان معروف انجیر معابد نیز سوغات پرتغالی ها در زمان اشغال این جزیره است.

جزیره کیش در سال های اخیر به یکی از قطب های تفریحی ایران تبدیل شده است. انواع تفریحات آبی این جزیره همچون غواصی، پاراسل، جت اسکی، کیبل اسکی، بنانا و .. از طرفداران بسیاری برخوردار است. این جزیره همچنین دارای آثار باستانی، مراکز خرید، رستوران ها، پارک های ساحلی کیش، کلاب های تفریحی و جاهای دیدنی متعددی است. تمامی این موراد کیش را به یکی از محبوب ترین مقاصد تفریحی ایران تبدیل کرده است.

تاریخچه کیش

ماهی گیری در کیش

نگاهی به تاریخچه این جزیره که بیاندازید خواهید دید که این جزیره از زمان هخامنشیان تحت تسلط ایران بوده است. در دوران اشکانیان و ساسانیان نیز جزیره کیش از جایگاه بالایی برخوردار بوده است. جزیره کیش در طول تاریخ با نام جزیره قیس نیز شناخته می شود. این جزیره روزگاری در دوران اموی تحت حکومت خلفای اموی بوده است. از دوران حکومت آل‌بویه باردیگر کیش تحت تسلط حکومت ایران قرار می گیرد.
در دوره سلجوقیان، کیش به یکباره به بزرگ ‌ترین مرکز تجاری در تمام خلیج فارس تبدیل می شود. بسیاری از مورخین از این جزیره به عنوان مقصدی آباد در آثار خود نام برده اند. به طور مثال سعدی شیرازی دوبار به جزیره کیش سفر کرده است. این جزیره در سال 912 هجری به دست پرتغالی ها می افتد. امام قلی خان که سمت سپهسالاری شاه عباس را داشته است این جزیره را از اشغال پرتغالی های آزاد می کند.
در دوره پهلوی دوم کیش مرکز صید ماهی و همچنین مرکز تجارت مروارید در خلیج فارس بوده‌ است. در سال 1349 زیبایی های طبیعی جزیره کیش بیشتر مورد توجه قرار می گیرد و توسعه زیرساخت های جزیره آغاز می شود. در این سال ها هتل ها، نمایشگاه ها و مراکز تفریحی در کیش ساخته می شود. این جزیره در نهایت در سال 1361به عنوان نخستین منطقه آزاد اقتصادی کشور انتخاب می شود. جزیره کیش اکنون یکی از قطب های گردشگری و تجاری ایران است.

باغ پرندگان جزیره کیش

بد نیست در راهنمای سفر به کیش با تاریخچه جزیره هم آشنا شوید. پیشتر کیش از جمله مراکز مهم صید ماهی و مرکز تجارت مروارید خلیج فارس به شمار می‌آمد. اما با واردات مروارید ژاپن به بازار ایران، ارزش مروارید کیش کم شد. به دنبال این قضیه جزیره کیش آن اهمیتی را که پیشتر داشت، از دست داد.

اما برخورداری از ویژگی‌های طبیعی، سواحل چشم‌نواز مرجانی و آب‌‌های نیلگون باعث شد تا از اواخر دهه 40 شمسی، جزیره کیش به مرکز توریستی بین ‌المللی تبدیل شود. این موضوع با توسعه تمامی زیرساخت‌های پایه و اساسی توسط محمد رضا شاه با بودجه دولت نظیر فرودگاه بین المللی کیش، هتل، نمایشگاه بین ‌المللی، کازینو و اقامتگاه خانواده سلطنتی انجام شد.

جاهای دیدنی کیش

جزیره کیش یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری ایرانیان است. این جزیره به دلیل داشتن مراکز خرید متنوع و متعدد شهره است. جزیره کیش همچنین دارای طبیعتی استثنایی و سواحلی مرجانی است. در کنار سواحل منحصربفرد و طبیعت زیبا این جزیره مهد تفریحات آبی نیز است. این شهر همچنین دارای اسکله های تفریحی، پارک های ساحلی و رستوران های مختلفی است. کیش از قدمت بسیار زیادی نیز برخوردار است.

اگر به طبیعت گردی علاقه مندید سری به جزایر هندورابی در نزدیکی جزیره بزنید. روستای تاریخی باغو نیز از چشم انداز بسیار زیبایی برخوردار است. جاده جهان با پنج کیلومتر طول و چشم اندازی جذاب از خلیج فارس از دیگر دیدنی های جزیره است. جشنواره های مختلف و جنگ های شبانه کیش نیز از دیگر تجربیات جذاب در جزیره کیش است.

 درخت سبز کیش

 درخت سبز کیش

درخت انجیر معابد در گویش مردمان خونگرم جنوب کشور «لور» خوانده می‌شود؛ از جمله‌ قدیمی‌ترین و مهم‌ترین درختان جزیره کیش به شمار می‌آید. این درخت را در شمال جزیره و منطقه‌ای موسوم به دره پرتغالی‌ها پیدا می‌کنید. این درخت سرسبز و تنومند یکی از مهم‌ترین دیدنی‌ های کیش است.

گردشگران بسیاری هر ساله جهت بازدید از این گنجینه و جاذبه طبیعی، به سمت مجموعه درخت سبز راهی می‌شوند. این نوع درخت، از هند و چین ۵۰۰ یا ۶۰۰ سال پیش به ایران آمد. هم‌اکنون علاوه بر کیش،‌ در مناطق گرمسیری دیگری نظیر بندر چابهار، جزیره قشم، بندرعباس و قسمت‌هایی از سیستان و بلوچستان هم می‌روید.

در نظر بومیان منطقه و سایر افراد، این درخت فقط گیاهی با قدمت ۵۰۰ ساله نمی‌باشد؛ بلکه این درخت را، مقدس و نوعی توتم با قدرت فوق طبیعی برمی‌شمارند. افراد محلی با بستن پارچه‌هایی بر شاخ آن، خواسته‌هایشان را طلب می‌کنند. در سالیان اخیر، برای آنکه به سلامت کهنسال‌ترین درخت جزیره بیشتر از این، آسیب وارد نشود، دور درخت حصاری کشیده‌ و گره‌ها را باز کرده‌اند.

  • آدرس: خود را به بلوار میرمهنا رسانده و به بلوار المیپک بروید. از آنجا به طرف خیابانی به نام درخت سبز حرکت خواهید کرد.
  • مراجعه به این پارک زمان یا ساعت مشخصی نداشته و هر زمان علاقه‌مند بودید سری به پارک درخت سبز کیش بزنید.

آثار باستانی کیش

کشتی یونانی کیش

  • از جمله آثار باستانی کیش می توان به شهر زیرزمینی کاریز با بیش از 2500 سال قدمت و شهر باستانی حریره اشاره کرد.
  • شهر زیرزمینی کاریز یکی از هیجان انگیزترین و منحصربفردترین آثار باستانی کیش است. این شهر زیرزمینی 2500 سال قدمت داشته و در 16 متری عمق زمین قرار دارد. در سقف این شهر زیرزمینی مرجان‌ها و صدف‌هایی قرار دارند که قدمت آن‌ها به ۲۷۰ الی ۵۷۰ میلیون سال می رسد.
  • شهر باستانی حریره شهری بزرگ با دیواره دفاعی طبیعی بوده است. این شهر در قرن 4 الی 10 هجری از رونق و آبادانی بسیار برخوردار بوده است.
    کشتی یونانی کیش نیز یکی دیگر از دیدنی های جزیره کیش است. این کشتی که بخشی از آن در آب فرورفته در سال 1345 به هنگام عزیمت به یونان به گل نشست.
  • روستای باغو نیز یکی از قدیمی ترین روستاهای جزیره کیش است که دارای مسجدی تاریخی و طبیعتی جذاب و دیدنی است.
  • دلفیناریوم، بوستان آهوان و باغ پرندگان از جاذبه های دیدنی مدرن این جزیره است.

آب انبار کیش

آب انبار کیش

آب انبار سنتی کیش  از جاذبه‌های توریستی مهم در جزیره کیش به شمار می‌آید. آب انبار جزیره کیش متشکل از پنج بادگیر و دو گنبد است. معماری و ساختار آب انبار به سالیان پیش برمی‌گردد. در آن زمان این آب انبار با هدف جمع آوری آب‌های سطحی ساخته شده است.

آب انبار جهت ذخیره و نگهداری آب به دست آمده از باران‌‌های فصلی استفاده می‌شد. طراحی آب انبار اجازه می‌‌دهد تا آب به صورت اندک اندک، داخل آن جمع شود. اینگونه در زمان‌ هایی که به آب نیاز باشد، آب را به سیستم آبیاری و مصرفی جزیره وارد می‌کنند.

در حالت کلی آب انبار‌ها دارای فضای گود نظیر استخر در زیر زمین، سقفی گنبدی شکل و بادگیرهایی جهت خنک ماندن آب هستند. آب انبار سنتی کیش نیز از این قاعده مستثنی نیست. به همین خاطر در نگاه اول با مشاهده بادگیرهای این آب انبار، یاد معماری شهر یزد می‌افتید. با بازدید از این مکان، با نحوه زندگی گذشتگان آشنا خواهید شد. نشستن در فضای خنک آب انبار در گرمای تابستان کیش بسیار خوشایند است.

  • ساعت بازدید: از ساعت 9:00 صبح تا 22:00 شب
  • آدرس: در بلوار میرمهنا و سپس به بلوار المپیک وارد می‌شوید. میدان را رد کرده و وارد خیابان درخت سبز شوید تا بادگیرهای آب انبار را مشاهده کنید.

خانه اعیانی کیش

خانه اعیانی کیش

خانه اعیانی در شهر باستانی حریره یکی از جاهای دیدنی کیش است. وجه تسمیه خانه اعیانی آن است که در مقایسه با تمام ساختمان‌های شهر حریره تفاوت داشته و از مساحت بیشتری برخوردار می‌باشد. از نوع کاشیکاری‌هایی که خانه دارد، می‌توان حدس زد که صاحبان بنا فرد یا افرادی ثروتمند بوده‌اند.

با بررسی‌های صورت گرفته روی نوع معماری و کاشیکاری خانه اعیانی، حدس زده می‌شود که این بنا به دوران ایلخانی یا تیموری تعلق دارد. در دوران ایلخانی، ساختمان‌ها تزیینات آجری داشتند و کاشیکاری‌های ستاره‌ای نیز در آن‌ها بکار می‌رفت. ساختمان خانه اعیانی کیش در حال حاضر سقف ندارد و اکثر اجزای خانه از بین رفته‌اند.

در هر صورت باقیمانده‌های خانه اعیانی، امروزه یادگاری از گذشته کمتر شناخته شده کیش هستند. باتوجه به ارزش این اثر تاریخی، برای نگهداری از آن تجهیزات مناسبی وجود ندارد. گردشگران این امکان را دارند تا آزادانه در این خانه راه بروند.

  • در تمام طول شبانه‌روز می‌توانید از خانه اعیانی بازدید به عمل بیاورید.
  • آدرس خانه اعیانی: کیش، بلوار میرمهنا، بلوار المپیک، میدان حریره، خیابان کرانه، شهر باستانی حریره

شهر باستانی حریره

شهر باستانی حریره

در شمال جزیره این شهر تاریخی با قدمت ۸۰۰ سال واقع شده است. حریره بعد از رونق افتادن بندر تجاری سیراف در قرن چهار هجری قمری ساخته شد و پیشتر شکوفایی بسیار زیادی داشت. به صورتیکه این منطقه یکی از مناطق پراهمیت تجاری و بازرگانی حاشیه خلیج فارس محسوب می‌شد.

شهر باستانی حریره متشکل از قسمت‌های مختلفی است. این بخش‌ها شامل مسجد، حمام، خانه اعیانی، بخش‌های کارگاهی و صنعتی، تاسیسات آبی و بندرگاه می‌شود. روایت‌های گوناگونی درباره وجه تسمیه شهر تاریخی حریره گفته شده است. گویی اسم این شهر نام بانویی بوده که زمانی بر این شهر حکومت می‌کرد. در دیگر روایتی ذکر شده که سرسبزی و آبادانی شهر علت نامگذاری آن بوده است.

  • آدرس: کیش، بلوار میرمهنا، بلوار المپیک، میدان حریره، خیابان کرانه

شهر زیرزمینی کاریز

شهر زیرزمینی کاریز

ساختار فوق‌العاده شهر زیر زمینی کاریز کیش از شکوه تمدن ایران می‌گوید. ویژگی‌های بی‌نظیر بنای تاریخی شهر کاریز کیش همچون سقف مرجانی با فسیل‌ها، هوای خنک مطبوع و جریان آب این بنا را به یکی از جاذبه‌های کشور تبدیل کرده است.

آب این شهر نتیجه بارندگی‌های فصلی در منطقه بوده که به کمک مرجان‌ها تصفیه می‌شود. مسیری که این شهر زیر زمینی دارد، به طور کلی 14 کیلومتر است. فقط 1 کیلومتر از این 14 کیلومتر برای بازدید عموم مردم بازسازی شده است.

نکته جالب در رابطه با این شهر دیدنی،‌ نوع ساخت آن می‌باشد؛ ایرانیان باستان با مهارت زیاد و ایجاد شیب ملایم به طول 15 متر، از آب آن برای آبیاری بهره‌مند شده‌اند. این شهر زیرزمینی از جاذبه‌های شگفت انگیز جزیره کیش با بافت فسیلی،‌ سنگ‌های مرجانی، آب شیرین و هوای خنک و مطبوع است.

  • ساعت بازدید: همه روزه 9 الی 21:30
  • آدرس: جزیره کیش، بلوار میرمهنا، حد فاصل میدان المپیک و میدان فارور، شهر کاریز کیش

مراکز تفریحی کیش

پارک آبی اوشن

اسکله تفریحی یکی از مشهورترین مراکز تفریحی جزیره کیش است. در این اسکله علاوه بر ماهیگیری می توانید از انواع تفریحات آبی لذت ببرید. قایق های پدالی، کف شیشه ای، ماهیگیری و پارویی از جمله تفریحات این منطقه است. شما می توانید از جت اسکی نیز لذت ببرید. پارک شهر کیش نیز یکی دیگر از مراکز تفریحی جزیره است. پیست اسکی، پیست دوچرخه سواری، شهربازی، آلاچیق و فضای سبز از جمله امکانات این پارک است.
دلفیناریوم کیش در کنار باغ پرندگان و بوستان آهوان از دیگر مراکز تفریحی و سرگرمی جزیره است. پارک آبی اوشن یکی از بزرگ‌ترین پارک های آبی سراسر کشور است که دارای سرسره های مختلفی است. در کنار سرسره های مختلف شما می توانید از استخرهای مختلف این پارک آبی نیز لذت ببرید. مسیر 5 کیلومتری دوچرخه سواری کیش که جاده جهان نامیده می شود یکی دیگر از تفریحات این جزیره است.
کیش نیز دارای کلوپ های غواصی و دریایی مختلفی است. مرکز غواصی کیش در نزدیکی هتل شایان قرار دارد. انواع تفریحات آبی همانند غواصی و آموزش غواصی، جت اسکی، شاتل و بنانا در این مرکز ارائه می شود. شما می توانید اسکوتر غواصی را نیز تجربه کنید. برای پاراسل سواری می توانید سری به کلاب دلفین بزنید. برای امتحان کردن کیبل اسکی به آکوا کلوب بروید. پلاژ و کلاب بانوان نیز مکان مناسبی برای غواصی بانوان است.
جزیره کیش ده ها کلاب تفریحی و سرگرمی دارد که انواع تفریحات آبی را ارائه می دهند. کشتی های تفریحی کیش نیز یکی دیگر از پرطرفدارترین مراکز تفریحی جزیره است. مجموعه تفریحی پارس سافاری کیش یکی دیگر از محبوب ترین مراکز تفریحی جزیره است. سافاری یا آفرود لندکروز کیش یکی از محبوب ترین تفریحات این مجموعه است. در این مرکز شما می توانید تفریحات مختلفی همچون تور باگی، کارتینگ و باشگاه پینت بال را امتحان کنید.
بانجی شوتینگ، بانجی ترامپولین، تونل وحشت و… برخی دیگر از سرگرمی های این مجموعه است. شما می توانید فوتبال حبابی، هرم مومیایی، زورت بال، موتور دریفت و فیش اسپا و شترسواری را نیز امتحان کنید. از مراکز تفریحی کیش برای کودکان می توان به شهربازی هایلند کیش اشاره کرد. جزیره کیش نیز دارای تفریحات غیر آبی می باشد.

تفریحات کیش

جایروکوپتر کیش

جایروکوپتر کیش

یکی از جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین پروازهای حال حاضر در جهان پرواز با وسیله‌ای به نام جایروکوپتر (Gyrocopter) است. جایروکوپتر کیش (هلی کوپتر تفریحی) به شما حس واقعی پرواز را می‌دهد. پروازی که با جایروکوپتر کیش صورت می‌گیرد در نهایت ایمنی، هیجان و آرامش همراه است.

بانجی جامپینگ کیش

بانجی جامپینگ کیش

در این تفریح شما یک سقوط آزاد را از ارتفاع بالا و دلخواه تجربه می‌کنید. این تفریح فوق‌العاده، مناسب آن دسته از افرادی می‌باشد که می‌خواهند آدرنالین در بدنشان بالا برود. حس رهایی و ترس و همچنین هیجانی که همزمان در این مجموعه به افراد انتقال می‌یابد بدون شک عالی است.

سافاری کیش

سافاری کیش

در این مجموعه در طبیعت و صحرا امکان گشت و گذار را خواهید داشت. ماشین سواری در تپه‌های شنی بلند با شیب‌های تند، لحظاتی هیجان انگیز را برایتان رقم می‌زند. با استفاده از تور سافاری با ماشین‌های دو دیفرانسیل لندکروز می‌توانید از مناطق جذاب دیدن نمایید و از امکانات متنوعی بهره‌مند ‌شوید.

کارتینگ کیش

کارتینگ کیش

پیست کارتینگ کیش از قدیمی‌ترین پیست‌های ایران است که با کارتینگی که در مجموعه سافاری کیش وجود دارد، متفاوت می‌باشد. جهت دسترسی به این مجموعه تفریحی، ابتدا به بلوار خلیج فارس رفته و بعد به ‌سمت میدان امیرکبیر حرکت کنید. اندکی جلوتر و در اواسط بلوار خلیج فارس، کارتینگ کیش را پیدا خواهید کرد.

آکواریم کیش

آکواریم کیش

در راهنمای سفر به کیش به آکوریوم جزیره می‌پردازیم. چنانچه علاقه‌مندید در آرامش کامل شاهد ماهی‌های رنگارنگ خلیج‌فارس باشید، ما به شما، آکواریوم کیش را پیشنهاد می‌دهیم. این آکواریوم وسیع، گزیده‌ای از دنیای دریای جنوب بوده که به شما ماجراجویی در دنیای زیر آب بدون چالش‌های غواصی را هدیه خواهد داد.

تفریحات آبی کیش

غواصی

غواصی

غواصی در کیش برای همه سنین و سطوح تجربه خوبی است. مراکز غواصی زیادی در کیش وجود دارند که دوره‌های آموزش غواصی را برای مبتدیان ارائه می‌دهند. همچنین غواصی‌های تفریحی برای افراد با تجربه وجود دارد که در آنها می‌توانید به مناطق عمیق‌تر و دیدنی‌تر بروید.

اسکوتر زیردریایی کیش

اسکوتر زیردریایی کیش

اسکوتر زیردریایی کیش یک وسیله نقلیه زیر آبی است که به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به غواصی، از دنیای زیر آب دیدن کنید. این اسکوترها از یک موتور الکتریکی برای حرکت استفاده می‌کنند و می‌توانند تا عمق 10 متری زیر آب بروند. اسکوترهای زیردریایی کیش برای همه سنین و سطوح تجربه مناسب هستند و یک راه عالی برای دیدن زیبایی‌های دنیای زیر آب می‌باشند.

شاتل سواری

شاتل سواری

شاتل سواری در کیش یک فعالیت آبی هیجان انگیز است که در آن شما سوار یک تیوپ بادی بزرگ شده و توسط یک قایق تندرو به سرعت کشیده می‌شوید. شاتل سواری یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌های آبی در کیش بوده و برای همه سنین و سطوح تجربه مناسب می‌باشد.

فلای بورد کیش

فلای بورد کیش

فلای بورد یک فعالیت آبی هیجان انگیز است که در آن شما روی یک تخته بادی سوار خواهید شد و توسط یک موتور قایق به هوا بلند می‌شوید. فلای بورد یک تجربه بسیار سرگرم کننده و لذت بخش را برایتان رقم می‌زند که می‌تواند بخشی از یک سفر فراموش نشدنی به کیش باشد.

پاراسل

پاراسل

برای پاراسل در کیش ابتدا باید به یک شرکت تفریحات آبی مراجعه کرده و بلیط تهیه کنید. سپس باید لباس شنا و جلیقه نجات بپوشید. در ادامه شما را به یک قایق تندرو برده و سوار یک چتر نجات می‌شوید. قایق شروع به حرکت کرده و شما را با سرعت بالا به جلو می‌کشد. چتر نجات در هوا باز شده و شما را به آسمان می‌برد. این یک فعالیت بسیار هیجان انگیز است که لحظات بسیار شادی را به شما می‌دهد.

سواحل کیش

ساحل اسکله تفریحی

ساحل اسکله تفریحی

در راهنمای سفر به کیش بد نیست با ساحل اسکله تفریحی آشنا شوید. در سال ۱۳۸۵ پروژه اسکله تفریحی کیش کلید خورد و فاز دوم نیز بعدها به آن پیوست. کل مجموعه طول ۴۳۷ متر و مساحت تقریبی ده هزار متر است. این اسکله تفریحی را در ۷.۵ کیلومتری فرودگاه بین المللی کیش و به فاصله ۲ کیلومتر از مرکز جزیره پیدا می‌کنید.

مسیری که این اسکله دارد، بسیار سر راست می‌باشد و در شرقی‌ترین بخش جزیره، خیابان سنایی، بلوار دریا و پشت بازار ونوس واقع شده است. مراکز تفریحی، تفریحات هیجان انگیز، تفریحات آبی و تفریحات غیر آبی کیش در اسکله، مراکز خرید و رستوران‌های نزدیک بر محبوبیت این اسکله افزوده است.

ساحل درختان نارگیل

ساحل درختان نارگیل

ساحل درختان نارگیل کیش دارای مساحت ۲۰۰۰۰ مترمربع بوده که در قسمت شرقی مروارید خلیج فارس واقع شده است. در این ساحل بیش از ۲۵۰۰ درخت نارگیل مشاهده خواهید کرد. در ساحل درختان نارگیل می‌توانید دوچرخه سواری کنید و از تعدادی بوفه برای خرید تنقلات در این ساحل بهره‌مند شوید.

این ساحل نزدیک اسکله بزرگ تفریحی و پلاژ و مجموعه ورزشی آقایان واقع شده است. فضای حاکم بر این منطقه باتوجه به دور بودن از هیاهوی مرکز شهر،‌ بسیار آرامش‌بخش می‌باشد.

ساحل سیمرغ

ساحل سیمرغ

در بخش جنوب شرقی جزیره، ساحلی زیبا با ماسه‌های درخشان مرجانی خواهید دید که در زیر نور آفتاب دارای رنگ‌هایی چشم‌نواز است. پارکی به نام سیمرغ در این ساحل جهت تفریح و استراحت گردشگران وجود دارد. این پارک از امکانات رفاهی متعددی نظیر مسیر پیاده روی، آلاچیق، نیمکت، مسیر دوچرخه سواری و … و نیز تفریحات آبی برخوردار است.

پارک ساحلی سیمرغ جزیره کیش در کنار محیط دوست داشتنی‌اش، باتوجه به نزدیکی به مراکز خرید و جاهای دیدنی جزیره محبوبیت بسیاری بین گردشگران دارد.

ساحل میرمهنا

ساحل میرمهنا

چنانچه می‌خواهید به همراه خانواده‌تان یک نیم روز تفریحی دلچسب را سپری کنید، ساحل میرمهنا برای شما بهترین گزینه در تور کیش می باشد. این پارک ساحلی در دو فاز طراحی و ساخته شده است و دارای تمامی امکانات یک ساحل جذاب می‌باشد. از جمله مهمترین این امکانات عبارتنداز امکانات هیجان انگیز ساحلی و دریایی نظیر بانانا سواری و غیره .

امکانات دیگر این ساحل تفریحی شامل دسترسی به سرویس بهداشتی، آلاچیق، کافی شاپ، ابزار طبخ غذا و … می‌شود. به طور کلی برای آن دسته از افرادی که میهمان جزیره شده‌اند، ساحل میرمهنا را برای یک پیک نیک یکروزه خاطره‌انگیز پیشنهاد می‌دهیم.

ساحل مرجان

ساحل مرجان

چنانچه پررنگ ترین تصویر از ترکیب آبی نیلگون دریا و مرجان‌ها و خورشید را می‌خواهید، پارک ساحلی مرجان بهترین گزینه است. آب دریا در ساحل مرجان، به قدری شفاف است که به راحتی می‌توانید آبزیان را تماشا کرده و حتی به آن‌ها غذا دهید.

در این پارک علاوه بر اینکه از تماشای طلوع و غروب لذت خواهید برد، بد نیست سری هم به بازار مرجان بزنید. از دلایل دیگر محبوبیت ساحل مرجان وجود شقایق دریایی، حلزون، عروس‌های دریایی، صدف و ماهی‌های زینتی است.

مراکز خرید کیش

خرید یکی از دلایل اصلی سفر به کیش است. این جزیره تنوع بالایی در مراکز خرید و کالاهای مختلف دارد. از لوکس ترین مراکز خرید کیش می توان به مرکز خرید دامون، سارینا و مراکز خرید پردیس 1 و 2 اشاره کرد. مرکز خرید رویال مال نیز از دیگر مراکز خرید لوکس جزیره است.
از مراکز خرید با قیمت مناسب جزیره می توان به مرکز تجاری کیش، بازار مروارید و بازار ونوس اشاره کرد. مراکز خرید زیتون، مرجان، بازار مریم و مرکز خرید پانیذ تنها بخشی دیگر از مراکز خرید جزیره کیش است.

گرانترین مراکز خرید کیش

کوروش برند سنتر کیش

در راهنمای سفر به کیش بد نیست گرانترین مراکز خرید آن را معرفی کنیم. از دلایل مهم سفر به این جزیره گرانترین مراکز خرید کیش است. گردشگران زیادی برای گشت‌وگذار در این مرکزها و همچنین خرید اقلام گوناگون به آن سفر می‌کنند.

این نقطه جذاب نیز به بهترین نحو پاسخ این شوق و ذوق گردشگران را می‌دهد. هم‌اکنون از میان مراکز خرید متعدد جزیره، تعدادی از پاساژها و مراکز خرید آن لوکس و گران محسوب می‌شوند، نظیر:

  • مرکز خرید دامون کیش
  • کوروش برند سنتر کیش
  • مرکزخرید پردیس 1
  • مرکزخرید پردیس 2
  • سارینا

ارزانترین مراکز خرید کیش

بازار چینی‌های کیش

کیش یک منطقه آزاد تجاری می‌باشد. به همین خاطر کالاهایی که از خارج از کشور به این منطقه وارد می‌شوند، شامل مالیات گمرکی نمی‌شوند. باتوجه به این قضیه، قیمت آن با خارج از مرزهای ایران تقریبا برابر می‌باشد.

افراد زیادی علاقه‌مندند تا به این جزیره سفر کرده و خریدهای خود را انجام دهند. برای اینکه با قیمت و کیفیت مناسب بتوانید وسایل مورد نظر خود را خریداری کنید، باید مراکز خرید کیش را به خوبی بشناسید که عبارتند از:

  • بازار چینی‌های کیش
  • مرکز خرید ونوس
  • بازار عرب‌های کیش
  • بازار زیتون

آداب و رسوم مردم کیش

کیشوندان در حال اجرای مراسم سنتی اهل هوا
کیشوندان در حال اجرای مراسم سنتی اهل هوا

تنوع در جزیره کیش حتی در آداب و رسوم و نژادهای مختلف ساکن در جزیره دیده می شود. این تنوع نژادی سبب ایجاد آداب و رسوم متفاوتی شده است. ارتباط دریای جزیره کیش با سایر کشورهای اطراف نیز در شکل گیری آداب و رسوم این جزیره موثر بوده است. عید قربان و عید غدیر دو عید بسیار ارزشمند در نزد مردمان بومی جزیره است. بومیان در عید قربان همانند نوروز سبزه می رویانند.
مراسم زار نیز یکی از قدیمی ترین مراسمات اهالی کیش اشت که با صدای ساز و دهل همراه است. این مراسم برای از بین رفتن بیماری رواج داشته است. هرس کردن درخت لور هم از دیگر آداب و رسوم جذاب مردم جزیره است. بومیان اعتقاد دارند هرس این درخت درست مثل قطع کردن اعضای بدن است. بومیان معتقدند هرس درخت نه با اره بلکه باید با تبر انجام شود.
در مراسم ازدواج نیز خانواده پسر و خانواده دختر در رابطه با هزینه های مراسم و جهیزیه با یکدیگر به بحث می نشینند. در فرهنگ بومیان اصیل کیش مهریه جایگاهی به صورت مرسوم در سایر شهرهای ایران ندارد. ماه محرم و روزهای عاشورا و تاسوعا نیز در بین هر دوسته از بومیان سنی و شیعه جزیره محترم است.

غذاهای سنتی کیش

سمک مشوی، ماهی سرخ شده با انواع ادویه عربی
سمک مشوی، ماهی سرخ شده با انواع ادویه عربی

جزیره کیش یکی از اصیل ترین شهرهای ایران است که از آداب و رسوم و گنجینه های غذایی غنی برخوردار است. این شهر مهد غذاهای دریایی است که از ماهی های صیدشده از خلیج فارس تهیه می شود. اکثر غذاهای این منطقه شباهت زیادی به غذاهای عربی دارند. سمک مشوی عربی با ماهی سرخ شده و با ادویه عربی مزه دار شده است. این غذا یکی از ساده ترین و خوشمزه ترین غذاهای سنتی جزیره کیش است.
محمر پلو شیرین با ماهی سرخ شده که برنج شکری هم نامیده می شود از دیگر غذاهای خوش آب و رنگ کیش است. مرگوگ مرقوق هم تلفظ می شود. این خوراک با گوشت و انواع سبزیجات همانند بادمجان، سیب زمینی، گوجه و … از دیگر غذای معروف کیش است. مجبوس لحم که مجبوس کیش هم نامیده می شود، یکی دیگر از غذاهای سنتی کیش است.
این غذا پلو با گوشت اعم از ماهی و مرغ و انواع ادویه و کشمش و نخود تهیه می شود. مجبوس لحم در اغلب مهمانی ها سرو می شود. هریسه یا حلیم عربی و مضروبه نیز از دیگر غذاهای سنتی جزیره کیش است.

رستوران های کیش

رستوران ساحلی حافظیه با چترهای آفتابگیر و چشم انداز دریا
رستوران ساحلی حافظیه با چترهای آفتابگیر و چشم انداز دریا

تنوع و لوکس بودن نخستین اصل در جزیره کیش است. همانند تمام تفریحات و جاذبه های جزیره کیش رستوران های کیش نیز از تنوع بسیار بالایی برخوردارند. اگر به یک رستوران ساحلی علاقمندید توتی فروتی تنها رستوران ساحلی جزیره کیش نظر شما را جلب خواهد کرد. رستوران میرمهنا با انواع غذاهای فرنگی و ایرانی نیز یکی از محبوب ترین رستوران های جزیره کیش است.
اگر به شنیدن صدای موسیقی به هنگام سرو غذا علاقمندید انتخاب رستوران پایاب گزینه مناسبی است. رستوران کوه نور با دکوراسیونی جالب و منویی متنوع نیز دیگر انتخاب شما در جزیره کیش است. اگر به دنبال یک رستوران ایرانی هستید رستوران شاندیز صفدری محل سرو انواع غذاهای ایرانی و کباب شما را راضی خواهد کرد. رستوران سنتی پوریا نیز یکی از رستوران های محبوب جزیره کیش است.
اگر به لوکس و متفاوت بودن علاقمندید رستوران لوکس رویال استار را انتخاب کنید. رستوران فودلند نیز یکی از متنوع ترین رستوران های ایران از نظر سرو غذا است. برای سرو انواع غذاهای دریایی نیز می توانید سری به رستوران نهنگ سفید بزنید. این رستوران به شکل یک نهنگ سفید ساخته شده است. رستوران پدیده کیش نیز رستورانی شیشه ای در ارتفاع 42 متری با لنگری 100 تنی در مقابل درب ورودی است.

رستوران پایاب کیش

رستوران‌ها، همیشه از جمله مهمترین مکان‌های محبوب مردم در زمان بازدید از جاهای دیدنی کیش بوده است. در ادامه لیستی از بهترین رستوران های کیش با قیمت مناسب به شما ارائه می‌دهیم.

  • رستوران پارسیان کیش
  • رستوران پایاب کیش
  • رستوران البرز کیش
  • رستوران پوریا کیش

بهترین رستوران ها کیش با موسیقی زنده

رستوران لاکچری پاشا کیش

انتخاب رستورانی که هم دارای غذاهای با کیفیت و هم محیطی جذاب باشد بسیار سخت است. در کیش رستوران‌های متعددی وجود دارد که تعدادی از آن‌ها موسیقی زنده نیز دارند. همین طور در این رستوران‌ها برنامه‌های زیادی نیز توسط هنرمندان اجرا خواهد شد که عبارتنداز:

  • رستوران شاندیز صفدری
  • رستوران میرمهنا کیش
  • رستوران هوک لانژ کیش
  • رستوران لاکچری پاشا کیش

 رستوران های ساحلی کیش

صرف یک وعده لذیذ، به همراه کشف طعم‌های جدید، همیشه خوشایند است؛ اما اگر به این حس، چشم‌انداز ایده‌آل سواحل خلیج فارس را اضافه کنیم، به یکی از خاطره‌انگیزترین لحظات تبدیل خواهد شد. رستوران های ساحلی کیش عبارتنداز:

  • کافه رستوران دیاکو کیش
  • رستوران و کافی‌شاپ بین‌المللی سالود کیش
  • کافه رستوران طهرون کیش
  • کافه رستوران آلور بیسترو کیش
  • کافه رستوران کلبه درویش کی

هتل های کیش

هتل ترنج
اتاق های روی آب هتل ترنج رو به چشم انداز غروب خورشید و دریا

تنوع بالا هتل های جزیره کیش یکی از بهترین نقاط قوت این جزیره است. هتل های جزیره کیش در قالب هتل های 2 الی 5 ستاره دسته بندی شده اند. برخی از برترین هتل های ایران نیز در جزیره کیش قرار دارند. در میان هتل های کیش هتل منحصربفرد ترنج کیش یکی از محبوب ترین هتل این جزیره است.
این هتل که به شکل یک بته جقه بر روی آب طراحی شده است نخستین هتل دریایی در خاورمیانه است. هتل داریوش، هتل ویدا، هتل مارینا پارک کیش، هتل کوروش و هتل پانوراما از دیگر هتل های محبوب جزیره کیش است. تمامی این هتل ها در دسته هتل های 5 ستاره قرار دارند.
از محبوب ترین هتل های 4 ستاره میتوان به هتل لیلیوم کیش، هتل فلامینگو و هتل مریم کیش اشاره کرد. برای دریافت اطلاعات بیشر از هتل های کیش به صفحه هتل های کیش سایت ایران هتل آنلاین مراجعه کنید.

هتل ترنج کیش

هتل ترنج کیش

در راهنمای سفر به کیش هتل ترنج را معرفی می‌کنیم. هتل ترنج کیش یک هتل پنج ستاره در جزیره کیش ایران است. این هتل در سال 1394 افتتاح شد و دارای 100 اتاق و سوئیت است که در دو بخش دریایی و ساحلی قرار دارند. اتاق‌ها و سوئیت‌های هتل ترنج کیش مجهز به امکانات مدرن و لوکس هستند و از چشم‌انداز زیبایی از خلیج فارس برخوردارند.

هتل ترنج کیش دارای امکانات رفاهی متنوعی از جمله استخر، سونا، جکوزی، سالن بدنسازی، رستوران، کافی‌شاپ و مرکز اسپا است. این هتل همچنین دارای یک ساحل اختصاصی می‌باشد که برای شنا، آفتاب گرفتن و ورزش‌های آبی مناسب است. هتل ترنج کیش یکی از بهترین هتل‌های جزیره کیش بوده و انتخابی عالی برای کسانی است که به دنبال یک تجربه لوکس و آرامش‌بخش هستند.

هتل داریوش کیش

هتل داریوش کیش

هتل داریوش کیش یک هتل 5 ستاره در جزیره کیش ایران است که دارای 190 اتاق و سوئیت در 3 طبقه می‌باشد. این هتل، از جمله مدرن‌ترین و مجهز‌ترین هتل‌های جزیره بوده که چشم انداز زیبای آن از دیگر مزایای هتل است. سواحل خلیج فارس به راحتی از داخل این هتل نمایان هستند.

هتل پنج ستاره داریوش تحت تاثیر معماری ایران باستان و تخت جمشید، در شمال شرق کیش ساخته شده است.  اقامت هتل داریوش کیش می‌تواند خاطره‌ای شیرین و متفاوت برای میهمانان باشد. هتل داریوش کیش، امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی دارد که شامل مجموعه آبی، دریاچه اختصاصی و زمین‌های ورزشی می‌شود.

هتل میراژ کیش

هتل میراژ کیش

هتل پنج ستاره میراژ از جمله باشکوه‌ترین هتل‌های نوساز جزیره زیبای کیش بوده که در سال ۱۳۹۷ به بهره برداری رسید. ساختمان این مجموعه از معماری خاص و مدرن برخوردار است. هتل در ۸ طبقه بنا و ۱۷۸ باب اتاق و سوئیت اقامتی با امکانات و تجهیزات مدرن، چشم انداز زیبا را به میهمانان ارائه می‌دهد.

از مزیت‌های هتل باید به نزدیکی آن به ساحل خلیج نیلگون فارس و تفریحات ساحلی نظیر جت‌اسکی، قایق‌سواری، غواصی و … اشاره کرد. همچنین هتل از ساحل فاصله ۸۰۰ متر و مراکز خرید مریم و ونوس به فاصله ۴۵۰ متری دارد. پرسنل ماهر هتل میراژ کیش به خوبی در مدت اقامتتان از شما میزبانی خواهند کرد.

هتل ویدا کیش

هتل ویدا کیش

از سال ۱۳۹۶ بود که هتل پنج ستاره ویدا، در ۱۰ طبقه افتتاح شد. این هتل براساس معماری روز دنیا و طبق بالاترین استانداردهای صنعت گردشگری طراحی گشت. هتل ویدا کیش در فاصله‌ای کوتاه از ساحل دریا، مراکز خرید، سالن همایش های بین المللی و پردیس بین الملل دانشگاه شریف واقع شده است.

رستوران در طبقه اول با ظرفیت ۳۰۰ نفر، نزدیکی به مراکز خرید و ساحل، سالن‌های همایش، سمینار، آمفی تئاتر مجلل با دکوراسیونی متفاوت و با پیشرفته‌ترین تجهیزات صوتی و تصویری، پارکینگ، خشکشویی، سالن بیلیارد، زمین بازی کودکان، آژانس مسافرتی، تاکسی سرویس، مجموعه ورزشی با امکاناتی نظیر استخر، سونا، جکوزی، سالن بدنسازی، حمام ترکی، سونا بخار و خشک، سالن اسپا، ماساژ، حوضچه آب سرد و سالن زیبایی از جمله امکانات رفاهی این هتل هستند.

موزه های کیش

موزه مردم شناسی جزیره کیش

جزیره کیش دارای موزه های متعددی است. موزه و نماد شهر کیش سازه ای بتنی و بلند است که بین کشتی یونانی و کلبه هور قرار دارد. این سازه بلند به شکل صدف که یک مروارید را در برگفته طراحی شده است، یک پیست دوچرخه سواری دور تا دور این سازه قرار دارد. این موزه از بخش های مختلفی همچون چندین گالری، موزه، کافی شاپ، کارگاه آموزشی و .. تشکیل شده است.
در این موزه برخی اسناد خلیج فارس و … نگهداری می شوند. موزه مردم شناسی جزیره کیش نیز در محله تاریخی سفین قرار دارد. این موزه در محل خانه ای قدیمی با بیش از دویست سال قدمت قرار گرفته است. در این موزه می توانید سبک زندگی مردان و زنان جزیره را در سال های دور در این جزیره مشاهده کنید.
در دل شهر زیرزمینی کاریز نیز موزه ای قرار دارد که دیدنی های جالبی دارد. از فسیل یک لاک پشت 570 میلیون سالی تا اسناد مربوط به خلیج فارس در این موزه نگهداری می شوند.

پارک های کیش

پارک آهوان کیش

پارک های کیش یکی از اصلی ترین مراکز تفریحی جزیره کیش است. پارک های جزیره کیش همچنین از امکانات رفاهی و تفریحی بسیار مناسبی برخوردارند. اسکله تفریحی نخستین پارک جزیره است. شما می توانید از تماشای چشم انداز زیبای آن در کنار ماهیگیری و انواع تفریحات آبی لذت ببرید.

پارک شهر کیش هم یکی از زیباترین و جدیدترین پارک های جزیره است. این پارک دارای امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی همچون شهربازی مدرن، پیست اسکیت، پیست دوچرخه سواری، دریاچه، امکانات قایق رانی و … است.
ساحل درختان نارگیل نیز با چشم اندازی زیبا و سرسبز از دیگر پارک های تفریحی محبوب جزیره است. پارک ساحلی مرد ماهیگیر نیز که با ساحلی زیبا و منظره ای سرسبز را پیشکش شما می کند.

اسکله و پارک میرمهنا یکی از جدیدترین پارک های جزیره کیش است که امکانات رفاهی بسیار مناسبی دارد. پارک ساحلی مرجان نیز یکی از محبوب ترین مسیرهای دوچرخه سواری و پیاده روی در کیش است.
پارک ساحلی سیمرغ، پارک هنگام کیش و پارک آبشار نیز دیگر گزینه های پیش روی شما در جزیره کیش است. پارک آهوان کیش هم فرصتی مناسب برای آشنایی با حیات وحش است.

بیمارستان های کیش

بیمارستان شبانه روزی کیش

بیمارستان شبانه روزی کیش

جزیره کیش از یک بیمارستان برخوردار بوده که با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهد، کافی به‌نظر می‌رسد. بیمارستان شبانه روزی کیش متشکل از بخش‌های متعددی نظیر اورژانس، ICU، CSR، CCU، اتاق ایزوله و بخش‌های جراحی، اتاق‌های عمل، داخلی، اطفال و زنان می‌باشد.

ساختمان پزشکان سها در کیش

چنانچه در جزیره به معاینه توسط یک پزشک متخصص نیاز داشتید؛ بهترین مکان برای شما ساختمان پزشکان سها می‌باشد. در این مرکز مجموعه متنوعی شامل پزشکان با تخصص‌های مختلف حضور دارند؛ تا شما بتوانید با خیالی آسوده، کامل‌ترین خدمات ممکن را دریافت کنید.

مرکز بهداشت و درمان بوعلی در کیش

یکی دیگر از مراکز درمانی معتبر در کیش مرکز بهداشت و درمان بوعلی است. این مرکز ارائه‌دهنده خدمات متنوعی در حوزه بهداشت و درمان می‌باشد. طرف قرارداد بودن مرکز بهداشت و درمان بوعلی با انواع بیمه‌ها، به ویژه بیمه تامین اجتماعی، باعث شده تا اکثر افراد به آن مراجعه نمایند.

وسایل حمل و نقل عمومی در کیش

تاکسی کیش

تاکسی کیش

در راهنمای سفر به کیش بد نیست با تاکسی‌های جزیره آشنا شوید. جهت جابجایی در جزیره کیش از تاکسی‌های دربستی سفید رنگ که به شرکتهای تاکسیرانی متفاوتی تعلق دارند، می‌توانید استفاده کنید. فراموش نکنید که تاکسی‌های زرد رنگ تاکسی‌های خطی می‌باشند. این دست از تاکسی‌ها در طول مسیر مسافران بسیاری را سوار و پیاده می‌کنند و دارای مسیر و ایستگاه‌های مشخصی هستند.

مینی بوس در کیش

مینی بوس در کیش

حمل و نقل در کیش با اتوبوس‌ها و خطوط مینی بوسرانی از هر امکان دیگری برای شما ارزان‌تر خواهد بود. البته این تنها مزیت برجسته حمل و نقل با مینی بوس کیش نیست. بلکه اگر به نقشه مسیر مینی بوس‌های کیش توجه کنید؛ پی می‌برید تقریبا تمام مراکز تفریحی کیش دارای ایستگاه‌های اتوبوس و مینی بوس هستند.

خط یک مینی‌بوسرانی کیش متشکل از ۱۳ ایستگاه و خط دو مینی‌بوسرانی از ۴۲ ایستگاه می‌باشد. این بهره‌مندی بدون شک دسترسی شما به نقاط دیگر را آسان‌تر می‌کند.

اجاره خودرو در کیش

اجاره خودرو در کیش

اجاره خودرو در کیش از جمله روش‌های مقرون‌به‌صرفه جهت گشت و گذار در قسمت‌های مختلف این جزیره می‌باشد. از آنجایی که کیش جزو مناطق آزاد محسوب می‌شود، امکان کرایه خودروهای لوکس نظیر لامبورگینی و مازراتی وجود دارد. در مدت اقامت خود در این جزیره بد نیست لذت سواری با این خودروهای لوکس و گران‌قیمت را داشته باشید.

فرودگاه کیش

فرودگاه کیش

روزانه پروازهای متعددی از طریق فرودگاه کیش صورت می‌پذیرد. براساس آمار رسمی موجود، در سال ۲۰۱۶ میلادی در این فرودگاه ۲۳,۹۱۴ نشست و برخاست هواپیما انجام شد. این فرودگاه از دو باند پرواز استاندارد هر کدام به طول ۳۳۶۰ متر با قابلیت پذیرش انواع هواپیماهای پهن‌پیکر برخوردار است.

پنج ترمینال مجهز مسافری که دارای مساحت ۱۳ هزار مترمربع می‌باشد، برای سرویس‌دهی ۱۰ پرواز داخلی و بین‌المللی بطور هم‌زمان در فرودگاه وجود دارد. فرودگاه بین‌المللی کیش علاوه بر حمل بار و مسافر و ترابری هوایی ارائه‌دهنده خدمات ویژه به مسافران و ساکنان جزیره زیبای کیش مانند پاویون، بخش اشیا گمشده، خدمات بسته‌بندی بار، خدمات لیموزین، خدمات اورژانس پزشکی و بهداشتی، دسترسی به اینترنت پرسرعت، رستوران، پارکینگ، امانت بار، خدمات بانکی، صرافی، خدمات پستی و فروشگاه‌های خرید سوغاتی و تاکسی است.

هزینه سفر به کیش

هزینه سفر به کیش

در طی سال هزینه سفر به کیش، باتوجه به شرایط مختلف متغیر خواهد بود. این هزینه به 4 عامل بازه زمانی سفر، وسیله رفت و برگشت سفر، نوع اقامتگاه و خدمات و نیز مدت زمان سفر وابسته است.

با این حال از میان این عوامل، تاثیر چشمگیرتر بر مخارج را بازه زمانی سفر خواهد داشت؛ زیرا همین عامل به تنهایی می‌تواند تمامی عوامل دیگر را تحت تاثیر قرار دهد. نمونه آن، تعطیلات نوروز بوده که بازه زمانی پیک سفر به کیش به شمار می‌آید.

به همین خاطر هم تمامی عوامل ذکر شده از هتل گرفته تا بلیط رفت و برگشت و نیز هزینه رستوران‌ها و تفریحات آبی بیشتر خواهد شد. علت آن نیز مربوط به افزایش تقاضای سفر می‌شود. از طرفی در فصل تابستان که هوا گرم و شرجی بوده و برای بسیاری از مسافران آزاردهنده است، این روند معکوس می‌باشد.

اگر می‌خواهید هزینه سفر خود را کاهش دهید، می‌توانید در زمان‌های کم‌گردشگر به کیش سفر کنید، در هتل‌های ارزان‌تر اقامت کنید و غذاهای محلی بخورید. همچنین می‌توانید برخی از فعالیت‌ها را رایگان یا با هزینه کمتر انجام دهید، مانند:

  • پیاده‌روی در سواحل
  • بازدید از پارک‌ها و باغ‌ها
  • تماشای غروب خورشید
  • خرید از بازارهای محلی

در نهایت، هزینه سفر به کیش به خود شما بستگی دارد و اینکه چقدر می‌خواهید برای آن هزینه کنید. با این حال، با کمی برنامه‌ریزی، می‌توانید سفری مقرون‌به‌صرفه و لذت‌بخش به کیش داشته باشید.

سوغاتی های کیش

حصیر بافی در کیش

این جزیره علاوه بر جاذبه های گردشگری طبیعی، سوغاتی های متنوعی نیز دارد که می‌تواند برای گردشگران جذاب باشد. برخی از محبوب‌ترین سوغاتی های کیش عبارتند از:

خرما: کیش یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خرما در ایران است. خرماهای این جزیره بسیار خوشمزه و با کیفیت هستند و بدون شک سوغاتی خوبی برای عزیزانتان باشند.

عسل: کیش همچنین یکی از تولیدکنندگان عسل در ایران است. عسل های این جزیره بسیار مرغوب و طبیعی هستند و قطعا سوغاتی خوبی برای عزیزانتان باشند.

ادویه: کیش یکی از مراکز اصلی تولید ادویه در ایران است. ادویه‌های این جزیره بسیار مرغوب و معطر هستند و می توانند سوغاتی خوبی برای عزیزانتان باشند.

صنایع دستی: کیش دارای صنایع دستی متنوعی است که می تواند سوغاتی خوبی برای عزیزانتان باشند. برخی از صنایع دستی محبوب کیش عبارتند از:

  • حصیر بافی
  • سفالگری
  • گلابتون‌دوزی
  • گلیم بافی
  • زیورآلات سنتی

علاوه بر اینها، می توانید انواع دیگر سوغاتی‌ها را نیز از بازارهای کیش خریداری کنید. این بازارها انواع مختلفی از کالاها را از جمله پوشاک، لوازم آرایشی، لوازم الکترونیکی و … را به فروش می رسانند.

هنگام خرید سوغاتی از کیش، حتما قیمت‌ها را مقایسه کرده و از فروشندگان معتبر خرید کنید. همچنین، توجه داشته باشید که برخی از کالاها مانند طلا و نقره مشمول محدودیت‌های خروج از کشور هستند.

جمع‌بندی

این روزها سفر به کیش آنقدر رایج شده که کمتر کسی را پیدا می‌کنید که به جزیره سفر نکرده باشد. سواحل کیش و قدم زدن در میان ماسه‌ها، باعث شده تا این نقطه به یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگردی در جنوب کشور تبدیل شود. هوای پاک و سالم، آبی نیلگون خلیج فارس، تفریحات هیجان انگیز و تفریحات آبی کیش و مراکز خرید کیش از دلایل جذابیت این جزیره کوچک می‌باشد. ما در راهنمای سفر به کیش سعی کردیم اطلاعات جامع و کاملی از جزیره را در اختیارتان بگذاریم.

5/5 - (2 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر