لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> معرفی بکرترین سواحل دیدنی بوشهر
سواحل دیدنی بوشهر

معرفی بکرترین سواحل دیدنی بوشهر

یکی از زیباترین جاذبه‌ها در مناطق جنوبی کشورمان سواحل بوشهر هستند. این سواحل با چشم‌انداز زیبای خود مقصدی پرطرفدار برای گردشگران و مسافران هستند. هر ساله تعداد زیادی از افراد برای رفتن به این سواحل برنامه‌ریزی و اوقات فراغت خود را به دور از دغدغه‌های همیشگی در این سواحل سپری می‌کنند.

در این مقاله در مورد سواحل بکر بوشهر، ویژگی‌ها و امکانات سواحل، آدرس آنها و… صحبت می‌کنیم. امید است با خواندن این مقاله اطلاعات شما عزیزان در مورد این قبیل از جاهای دیدنی بوشهر بیشتر شود تا هنگام سفر به این مناطق سفری جذاب‌تر را تجربه کنید. با ما همراه باشید.

زیباترین سواحل بوشهر

٩٠٠ کیلومتر از سرزمین کهن بوشهر اختصاص به سواحل زیبای آن دارد. تمام سواحل این استان دارای ویژگی‌های منحصربه فرد خود هستند. در ادامه چند مورد از مشهورترین و محبوب‌ترین سواحل این شهر را توضیح می‌دهیم:

ساحل گناوه

غروب آفتاب در ساحل گناوه

گناوه یکی از بندرهای مهم کشورمان محسوب می‌شود. وجود بازاهای متعدد هر ساله تعداد زیادی از مسافران را به خصوص در ایام نوروز راهی این شهر می‌کند. اما بازار فقط بخش کوچکی از جذابیت‌های گناوه را تشکیل می‌دهد. در حقیقت ساحل زیبا و رویایی این بندر هر ساله میزبان خیل عظیمی از گردشگران از تمام نقاط ایران است.

ساحل ماسه‌ای و منحصربه فرد بندر گناوه برای لحظاتی خلوت با خود و پیاده‌روی و غرق شدن در آرامشی عمیق مکانی بسیار مناسب است. صدای مرغان دریایی به هنگام غروب خورشید و امواج خروشان احساسی خوشایند در گردشگران ایجاد می‌کند.

ساحل گناوه

علاوه بر موارد بالا، در آب‌های ساحل گناوه می‌توانید قایقرانی کنید، تنی به آب بزنید و صدف‌های زیبا را از نزدیک مشاهده کنید. در مجموع ساحل زیبای گناوه محلی مطلوب برای برپایی یک پیک‌نیک خانوادگی در کنار خانواده و آشنایان و سپری کردن اوقاتی شاد و مفرح در هوای ساحلی جنوب است.

ساحل ریشهر

ساحل ریشهر

یکی از سواحل دیدنی استان بوشهر با فضای آرام و دنج ساحل آرام ریشهر است. ساحل ریشهر در فاصله‌ای اندک (هشت کیلومتری) از شهر بوشهر و در بخش جنوبی این شهر قرار گرفته است. این ساحل یکی از زیباترین و دوست‌داشتنی‌ترین سواحل این استان است.

 محبوبیت این ساحل در میان محلی‌های بوشهر نیز بسیار زیاد است. به طوری که پس از رسیدن به بوشهر از هر کسی آدرس آن را جویا شوید به راحتی شما را به محل قرار گرفتن این ساحل راهنمایی می‌کند. جالب است بدانید ریشهر یکی از مناطق باستانی و با اصالت در بوشهر محسوب می‌شود.

قدمت این منطقه از بوشهر به زمان ایلامی‌ها می‌ رسد. تا آنجا که حکوت ایلامیان در ریشهر پادشاهی داشته است. امروزه به جز بناهایی مخروبه و ویرانه از آن زمان‌ها چیز بیشتری باقی نمانده است.

ساحل زیبای ریشهر

علاوه بر تمدن اصیل و کهن، این منطقه در گذشته به دلیل داشتن موقعیت عالی، محلی برای ارتباط بین تمدن‌های شرق و غرب بوده است. همچنین نام این ساحل در گذشته لیان بوده است. که بعدها مردم محلی، این اسم را به ریشهر تبدیل کرده‌اند.

بندر امام حسن دیلم بوشهر، قدیمی و زیبا
ادامه مطلب

از قدمت و اصالت این منطقه که بگذریم، در این ساحل تفریحات آبی هیجان‌انگیزی برای مسافران در نظر گرفته شده است. همچنین فضای دنج  ساحل برای تفریح خانواده‌ها بسیار مناسب است.

ناگفته نماند یکی دیگر از ویژگی‌های شگفت‌انگیز این ساحل قرار گرفتن آن در سطحی بالاتر نسبت به دریا است. در واقع اگر هوس آب‌تنی در این منطقه را کنید باید ابتدا از یک سری پله پایین رفته و سپس از یک شنای حسابی لذت ببرید.

ساحل بندر دلوار

ساحل بندر دلوار

یکی دیگر از سوحل دیدنی بوشهر دلوار نام دارد. کسانی که اهل گردش و تفریح به خصوص در سواحل ایران هستند حتماً نام این ساحل را بارها شنیده‌اند یا به آن سفر کرده‌اند. در این ساحل به دلیل تردد کمتر، فضایی آرامش‌بخش حکم‌فرما است. به گونه‌ای كه می‌توانيد برای لحظاتی طولانی در ساحل شنی قدم بزنید و نرمی ماسه‌ها و لطافت آنها را با تمام وجود احساس كنید.

ساحل دلوار

 يكی ديگر از زيبایی‌های اين ساحل وجود لنج‌های زياد در آن است. لنج‌های چوبی که در گوشه‌ای از دریا آرام گرفته‌اند و یادآور خاطرات گذشته هستند. علاوه بر تمام موارد گفته شده، اگر قصد سفر به این جاذبه زیبا را داشتید حتماً زمان غروب را انتخاب کنید. غروب زیبای بندر دلوار با صدای مرغان زیبای دریایی لحظاتی رؤیایی را برای شما خلق می‌کنند.

پس از تماشای یک دل سیر از ساحل و غروب آن می‌توانید به موزه رئیسعلی دلواری بروید و از این مکان دیدنی نیز بازدید کنید. این موزه در واقع در خانه رئیسعلی دلواری برپا شده است.

ساحل ماسه‌ای بندر دیلم

ساحل ماسه‌ای بندر دیلم

هر ساله بسیاری از مسافران برای تفریح، گردش و خرید راهی بندر دیلم می‌شوند. به طوری که این بندر در فصل بهار مکانی مهم برای خرید از نظر گردشگران به شمار می‌رود؛ اما در بندر دیلم فقط جاذبه‌ای با نام بازار نیست که مسافران را راهی بندر می‌کند. ساحل دیدنی و بکر این بندر نیز یکی از سواحل بکر بوشهر محسوب می‌شود.

ساحل بندر دیلم

بسیاری از گردشگران برای تفریح و گردش در دیلم و برپایی پیک‌نیکی در کنار خانواده این ساحل را انتخاب می‌کنند. در این ساحل تفریحات زیادی برای تفریح مسافران فراهم شده است؛ قایق‌سواری، اسب‌سواری، موتور سواری از جمله تفریحات هیجان‌انگیز موجود در این ساحل زیبا هستند.

ساحل بنود

ساحل بنود

بنود ساحلی زیبا در بخش جنوبی بوشهر است. در حقیقت این ساحل یکی از زیباترین جاهای دیدنی عسلویه در استان بوشهربه شمار می‌رود. روستای بنود محل قرار گرفتن ساحل بنود است. بازدید از روستا و ساحل بنود بسیار راحت است؛ چراکه به راحتی می‌توانید در روستای بنود اقامتگاهی سنتی اجاره کنید و تجربه شبی آرام را در کنار سواحل داشته باشید.

ساحل بندر امام حسن

ساحل بندر امام حسن

اگر به لیست بلند بالای سواحل زیبای بوشهر نگاهی گذرا بیندازید حتماً نام ساحل امام حسن را نیز مشاهده می‌کنید. بافت و ساختار این ساحل کمی متفاوت‌تر از بقیه سواحل جنوب است. ماسه‌ای- صخره‌ای بافت خاص این ساحل را تشکیل می‌دهد. در واقع زیبایی‌های  این ساحل بسیار دیدنی‌تر از دیگر سواحل ذکر شده است. تا آنجا که نام مریخی نام دیگری است که بر این ساحل نهاده‌اند. برای رسیدن به این ساحل باید مسافتی ٣٠ کیلومتری از بندر دیلم را طی کنید.

كافه ساحلی يونان با يك سقف متحرک باور نكردنی
ادامه مطلب

ساحل بندر دیر

ساحل بندر دیر

ساحل بندر دیر نیز از دیگر سواحل بوشهر است. این ساحل نیز به مانند دیگر سواحل گفته شده دارای ویژگی‌های مخصوص به خود است. اگر تماشای اسکله‌هایی که در آنها ماهی و میگو به نقاط مختلف صادر می‌شود را می‌پسندید این ساحل همان ساحلی است که می‌خواهید.

بندر دیر

در واقع صادرات اصلی آبزیانی مانند میگو و ماهی درکشورمان در این مکان انجام می‌گیرد؛ همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های مناسب این ساحل گشت زدن در آبهای کنار ساحل با استفاده از قایق و لنج است.

ساحل بندر تاریخی حماد

ساحل بندر تاریخی حماد

یکی از سواحلی که علاوه بر زیبایی جنبه تاریخی بسیاری نیز دارد، ساحل بندر تاریخی حماد است. این ساحل در شمال بوشهر قرار گرفته است. در این ساحل امکانات رفاهی بسیاری برای تفریح مسافران در نظر گرفته شده است. همچنین تنوع گونه‌های جانوری مانند ماهی، حلزون، خرچنگ و … این ساحل را به عنوان زیستگاهی مناسب برای این جانوران تبدیل کرده است.

ساحل آب شیرین کن

ساحل آب شیرین کن

آب شیرین‌کن یکی دیگر از سواحل معروف بوشهر است. این ساحل امروزه به یک پارک ساحلی زیبا برای تفریح گردشگران و مسافران تبدیل شده است. دسترسی به این ساحل بسیار راحت است. این پارک ساحلی زیبا در خیابانی با نام بهمنی، خیابان دانشگاه خلیج فارس واقع شده است. شما می‌توانید برای گذراندن ساعتی از اوقات فراغت خود در کنار خانواده از این پارک استفاده کنید.

ساحل صدفی بوشهر

ساحل صدفی بوشهر

غرب بوشهر مکانی است که می‌توانید ساحل زیبا و دیدنی صدفی بوشهر را از نزدیک مشاهده کنید. حتماً شما هم متوجه دلیل نام‌گذاری این ساحل شده‌اید. وجود صدف‌های بسیار در این ساحل موجب شده تا نام صدف را بر روی آن بگذارند.

غروب آفتاب در ساحل زیبای صدفی بوشهر

در این ساحل نیز به مانند دیگر سواحل بوشهر امکانات تفریحی و رفاهی بسیاری برای تفریح گردشگرن تعبیه شده است. آلاچیق، سرویس بهداشتی، پارکینگ، کافه، رستوران، تفریحات آبی متنوع و… همگی اوقاتی شاد و مفرح را برای شما عزیزان فراهم می‌کنند.

پارک ساحلی شغاب

پارک ساحلی شغاب

یکی دیگر از سواحلی که فاصله‌ای بسیار اندک با مرکز شهر بوشهر دارد، ساحل دیدنی شغاب است. در مقابل خیابان امیرالمومنین بوشهر تابلوی راهنمای ساحل شغاب به شما چشمک می‌زند. به دلیل نزدیکی زیاد ساحل شغاب با بوشهر امکانات تفریحی بسیاری برای رفاه و همچنین شنا و آب‌تنی مسافران در این ساحل در نظر گرفته شده است.

پارک ساحلی بنک

پارک ساحلی بنک

اگر به شهرستان کنگان سفر کردید ساحل بنک مکانی عالی برای گذراندن یک روز مفرح در کنار دوستان و عزیزان است. این ساحل یکی از ساحل‌های تفریحی بوشهر است. در سال‌های اخیر امکانات رفاهی بسیاری برای رفاه گردشگران در این منطقه فراهم شده است؛ قایق‌سواری، آلاچیق، پارک بازی کودکان و زمین ورزشی از جمله امکانات موجود در این ساحل هستند.

ساحل هلیله

ساحل هلیله

روستاي هلیله نیز یکی دیگر از روستاهایی بوشهر است که نمونه‌ای کم‌نظیر از سواحل دیدنی استان بوشهر در آن واقع شده است. روستای هلیله فقط ٢٠ کیلومتر با بوشهر فاصله دارد. ساحل هلیله یکی از سواحل بکر بوشهر محسوب می‌شود. شن‌های نرم و ماسه‌ای این ساحل و آرامش کم‌نظیر موجود در آن شما را برای ساعتی از دغدغه‌های روزمره دور می‌کند.

کوه پردیس جم یا کوه پدری کجاست؟
ادامه مطلب

ساحل خلیج نایبند

best booshehr beaches 23

در شهر عسلویه خلیجی کوچک اما زیبا با نام نایبند وجود دارد. در نزدیکی این خلیج دو روستای تاریخی با نام‌های هاله و بساتین قرار گرفته است. این روستاها دارای قدمتی زیاد مربوط به دوران هخامنشیان هستند. ویژگی جالب سواحل خلیج نایبند صخره‌ای بودن آنها است. این خصوصیت موجب شده تا در روزهایی که آب و هوا ناآرام است از بالای صخره‌ها شاهد صحنه‌هایی زیبا از برخورد امواج با صخره‌ها باشید. ناگفته نماند غروب خلیج نایبند نیز بسیار شگفت‌انگیز و آرامش‌بخش است.

درباره بوشهر

بوشهر

یکی از شهرهای بندری و صد البته زیبای کشورمان در جنوب، بوشهر است. زیبایی‌های طبیعی و تاریخی بوشهر به حدی فراوان هستند که برای دیدن همه آنها باید برای چند روز برنامه‌ریزی کنید. علاوه بر این، بوشهر شهری کهن و دارای مردمانی خونگرم و مهمان‌نواز است.

سواحل زیبای بندرهای بوشهر

آب و هوای نیمه‌بیابانی و گرم بوشهر موجب شده تا معماری ساختمان‌های این شهر ترکیبی از بافت ایرانی و هندی باشد. اگر شما هم از آن دسته مسافران هستید که در آینده‌ای نه‌چندان دور قصد سفر به این شهر را دارید، حتماً بازید از سواحل مرجانی بوشهر، بافت تاریخی و اماکن کهن و با اصالت این شهر را در برنامه گردشگری خود قرار دهید.

اقامت در بوشهر

اقامت در بوشهر

برای بازدید از سواحل بوشهر که در بالا به برخی از معروف‌ترین و زیباترین آنها اشاره کردیم در ابتدا نیازمند مکانی برای اقامت هستید. هتل های بوشهر دارای تنوعی زیاد و امکاناتی مناسب برای اقامت مسافران هستند. شما به سلیقه خود می‌توانید هر کدام از اقامتگاه های این شهر را انتخاب و در آنها اقامتی دلپذیر را تجربه کنید.

بهترین زمان برای سفر به سواحل تفریحی بوشهر

بهترین زمان برای سفر به سواحل تفریحی بوشهر

آب و هوای گرم و طاقت فرسای جنوب از جمله بوشهر موجب شده تا مسافران این شهر را در این فصل برای گردش انتخاب نکنند. اگر به دنبال زمانی مناسب برای رفتن به این استان و دیدن سواحل آن هستید بهتر است بدانید پاییز، زمستان و اوایل بهار فصولی با آب و هوای مطبوع در این منطقه هستند. در زمستان و پاییز که بسیاری از نقاط کشورمان دچار سرما و یخبندان‌های شدید هستند آب و هوای بهاری در بوشهر شما را برای مسافرت به این شهر تشویق می‌کند.

جمع‌بندی

بوشهر دارای سواحلی بکر و دیدنی است. این سواحل به قدری متنوع هستند که هر گردشگری را با هر سلیقه‌ای راضی می‌کنند. سواحلی که در بالا نام بردیم نمونه‌هایی از سواحل معروف و محبوب بوشهر هستند. در این مقاله سعی کردیم تا در مورد این سواحل دیدنی، ویژگی‌های آنها، محل قرار گیری و دیگر خصوصیات منحصر به فرد آنها توضیح دهیم. امیدواریم توانسته باشیم قدمی مثبت در شناخته شدن این جاذبه‌های زیبا برداریم.

4.4/5 - (74 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
26 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جعفری
جعفری
2 ماه قبل

با سلام در این مطلب اسمی از گناوه بندر ریگ روستای جزیره و ‌•••••••

حبیب
حبیب
2 ماه قبل

زیباترین و تمیز ترین ساحل ماسه‌ای ساحل شهر گناوه است خیلی عجیبه که اسمی ازش نبردین. در ضمن بیشترین گردشگر رو در سال گناوه داره به خاطر همین ساحل.انش الله که به خاطر فراموشی بوده.

مهری
مهری
2 ماه قبل
پاسخ به  جعفری

درود بر شما. همینطور است

فرهاد
فرهاد
2 ماه قبل
پاسخ به  جعفری

سلام اتفاقا من دیماه بوشهر بودم به نظرم بندر گناوه خیلی ساحل زیبایی داشت واقعا قشنگ بود

احمد
احمد
2 ماه قبل

سلام چه فایده اسکله جفره ماهینی نساختن
همش خاکیه وای به روزی که بارون بیاد
شهردار استاندار بخشدار افتضاحه صدای مردم در آوردن آب کمه یه روز در میانه یک روز هست فردا آب قطعه
بوشهر با این همه درآمد دستشویی تو پآرکش کمه
گاهی قفلش می‌کنه شهرداری خدا به داد برسه عید صف دستشویی دیدنیه

مهری
مهری
2 ماه قبل

ساحل ماسه ای بندر گناوه یکی از زیباترین سواحل جنوب ایران است. بسیار عجیب است در این مقاله از آن نامی برده نشده است. من فکر میکردم اول از این ساحل یاددمی شود

اسحاق
اسحاق
2 ماه قبل

با سلام
لطفا اطلاعات درست بدین به گردشگرها
ساحل گناوه و روستاهای اطراف
نایبند با تنوع سواحل
ساحل سیراف
سایت صنعتی اختر و …
اسمی نیاوردین

فاطمه
فاطمه
2 ماه قبل

ما شیرازیا پنجشنبه و جمعه که میشه میایم ساحل کنگان واقعاً مهمون نواز هستن همه بندر که رفتم خسیس و بداخلاق هستن افتخار میکنم به هر چی کنگانیه

Farkhonde
Farkhonde
2 ماه قبل

ولی بنظر من زیباترین ساحل های بوشهر ساحل بندر گناوه و روستاهای اطرافش و بندر امام حسن و بنود هست

رضا
رضا
2 ماه قبل

نویسنده محترم به جای موکول به آینده همین حالا روشن کند که به چه منظوری نامی از گناوه و توابع آن مثل بندر ریگ نیاورده است؟ مگر می شود از گردشگری در استان بوشهر صحبت کرد بویژه از ساحل اما از گناوه نام نبرد؟

Payam
Payam
2 ماه قبل

ساحل بندر گناوه با بیشترین مساحت بزرگترین ساحل ماسه ای جنوب چرا اسمش نیومده

فرهاد
فرهاد
2 ماه قبل

کاش مینوشتین ساحلهای زیبای بوشهر به همراه بهترین فلافلی های ایران
دمشون گررررم فلافلی که اصفهان با چهار عدد فلافل دوتا کاهو و نصف خیارشور و گوجه و یه گرم سس میده ۴۵ اونجا هرچی میخای بردار میشه ۳۵ نهایتش ۴۰

ابراهیم بناری
ابراهیم بناری
2 ماه قبل

با سلام و احترام
سپاس از اینکه به معرفی مناطق زیبای ساحلی و دیدنی استان بوشهر اهتمام نموده اید. امید است همانطور که در قسمت نظرات قول داده اید به معرفی سایر سواحل این استان زیبا پرداخته شود.
پیروز و کامیاب باشید!

آخرین ویرایش 2 ماه قبل توسط ابراهیم بناری
عماد
عماد
2 ماه قبل

این.نشون میده یا نویسنده کنگان نیومده یا میترسه اسمشو ببره ودیگه بعدش با وجود ساحل زیبا وطولانی ترین ساحل ماسه ای جنوب کشور کسی سمت خوده بوشهر نره ،متاسفم

ابراهیم
ابراهیم
2 ماه قبل

با سلام خدمت تمام ایران عزیزم و هم استانی های خوبم ومحقق.بزرگوار .جای تشکر وقدر دانی دارد از شما که به استان ما بوشهر سری زدین معرفیش کردین،اما ی ایراد داخل این هست که فکر کنم حواس پرتی باشه به جای دانشگاه خلیج فارس(نوشتن دانشگاه خلیج) که باید به پاس شناسنامه ما ایرانی ها اسم خلیج فارس هیچ وقت مثل کشورای عربی همسایه نخوانیم (دریای خلیج)

رضا
رضا
2 ماه قبل

سلام .من یک استان بوشهری هستم و مطمئن هستم فردی‌ یا افرادی که این مطلب رو نشر دادن هیچ شناختی از استان و جغرافیای اون ندارند .فقط برای اینکه شناختتون از استان و سواحلش کامل بشه عرض کنم اگر یک میلیون مسافر و توریست به استان تشریف بیارن ی سر حتما بندرگناوه میان بعد جاهای دیگر مراجعه می‌کنند.به نظر من این مطلب و حذف کنید وبعد از اصلاح نشر بدید.حتی ی تهرانی میدونه من چی میگم شما رو نمیدونم.

[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر