لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> قوانین پاسپورت کودکان و چند نکته برای والدینی که از هم جدا شده اند
قوانین پاسپورت کودکان و چند نکته برای والدینی که از هم جدا شده اند

قوانین پاسپورت کودکان و چند نکته برای والدینی که از هم جدا شده اند

گرفتن پاسپورت برای کودک با امضای تنها یکی از والدین امکانپذیر است
زمانش فرا رسیده است. چندین سال سخت کار کرده و پول هایتان را جمع کرده اید و حالا آماده اید تا خانواده تان را به سفری ببرید که قرار است خاطره اش تا آخر عمر با آنها همراه باشد. اما وقتی برای گرفتن پاسپورت کودکتان مراجعه می کنید، متوجه می شوید که هم به امضای پدر و هم امضای مادر نیاز است.

برای بسیاری از والدینی که از هم جدا شده اند، گرفتن امضای طرف دیگر شدنی نیست. در سایر موارد نیز والد دیگر به انتخاب خودش در دسترس نیست. این بدین معنی است که شما نمی توانید پاسپورت برای کودکتان بگیرید و او را به سفری که آرزویش را داشتید، ببرید؟ همیشه هم اینطور نیست. قوانین مرتبط با پاسپورت کودکان به گونه ای به روز شده اند تا والدین نتوانند در سطح بین المللی،کودکانشان را بربایند. اما راه های قانونی برای دور زدن قوانین پاسپورت کودکان وجود دارد (مخصوصا برای والدینی که از یکدیگر جدا شده اند و نمی توانند از والد دیگر امضا بگیرند). هتل قصر طلایی مشهد آماده پذیرایی از مسافران تابستانه است.

تغییرات صورت گرفته در قوانین پاسپورت کودکان
دولت آمریکا در سال 2001، امضای هر دو والد را برای گرفتن پاسپورت کودکان اجباری کرد. این قانون برای پاسپورت های جدید کودکان زیر 14 سال اعمال می شود. تا آن زمان، هر یک از والدین می توانستند بدون اینکه والد دیگر موافق باشد یا حتی در جریان این کار باشد، فرم تقاضای پاسپورت کودک را تکمیل کنند.

از سال 2007، برای سفر زمینی یا هوایی میان آمریکا، و کانادا، مکزیک، آمریکای جنوبی و مرکزی، کارائیب، و برمودا ارائه پاسپورت ضروری شد. تا قبل از سال 2007، کودکان می توانستند بدون داشتن پاسپورت و تنها به این شرط که بزرگسالی که همراهشان بود، پاسپورت داشته باشد، به این کشورها بروند.


پروسه تقاضای پاسپورت برای کودکان
امضای هر دو والد برای گرفتن پاسپورت، دلیل خوبی دارد، و اگر امکان گرفتن امضای همسر قبلی تان را برای گرفتن پاسپورت کودکتان دارید، بهتر است از پروسه معمولش پیروی کنید. این پروسه شامل مراحل زیر است:
فرم تقاضای پاسپورت را پرینت بگیرید.
تمام تقاضانامه به جز امضاها را پر کنید.
قرار ملاقاتی با همسر قبلی تان در اداره پاسپورت ترتیب دهید و کودکتان را نیز با خودتان ببرید.
تمام مدارک مورد نیاز را به همراه داشته باشید (از جمله گواهی تولد کودک و شناستامه خودتان).

تقاضانامه را در حضور مسئولین اداره پاسپورت امضا کنید (اگر قبلا امضا کرده اید، امضایتان کان لم یکن تلقی می شود و باید دوباره تمام مراحل را از اول شروع کنید)

جایگزین هایی برای قانون امضای هر دو والد
مشخص است که قانون امضای هر دو والد برای تمام خانواده ها مناسب نیست. اگر امکان دسترسی فیزیکی به یکی از والدین نیست تا فرم تقاضای پاسپورت کودک را امضا کند، گزینه های دیگری نیز وجود دارد.
اگر والد دیگر موافق گرفتن پاسپورت برای کودک است ولی نمی تواند همراه شما به اداره پاسپورت بیاید، می تواند موافقت نامه ی خودش را بنویسد و آن را ثبت رسمی کند تا وجاهت قانونی امضایش ثابت شود. زمانیکه این مدرک را گرفتید، آن را به اداره پاسپورت ببرید و به مسئولین نشان دهید.
اگر والد دیگر در دسترس نیست، فرم “اعلام شرایط ویژه” را که در زیر موافقت نامه است، تکمیل کنید. این فرم به شما کمک می کند تا توضیح دهید که چرا والد دیگر رضایت دادن ممکن نیست.
استثنائات قانون امضای هر دو والد

مانند بسیاری دیگر از قوانین، این قانون هم شامل استثنائاتی می شود. اگر تنها نام یکی از والدین در گواهی تولد کودک ثبت شده باشد، نیازی به دو امضا نیست. اگر حضانت تکی فرزندتان را دارید، رای دادگاه درباره حضانت را ضمیمه فرم تقاضای پاسپورت کنید.


کودکتان را در برابر سواستفاده از پاسپورتش حفظ کنید
قوانین دولت برای گرفتن پاسپورت کودک در جهت حفاظت از کودک در برابر خروج از مرزهای بین المللی بدون اجازه یا حین دعوا بر سر گرفتن حضانت است.
اگر می ترسید که همسرتان ممکن است بدون رضایت شما برای گرفتن پاسپورت اقدام کند، باید با اداره پاسپورت محلی خودتان تماس بگیرید تا نام فرزندتان را در لیست برنامه هشدار صدور پاسپورت کودکان قرار دهند.
برخی از کشورها هنوز هم برای اجازه ورود به کشورشان، نامه ی رسمی از والد دیگر کودک از شما می خواهند. با سفارت آمریکا مستقر در کشوری که به آن سفر می کنید، تماس بگیرید تا بفهمید که این قانون در کشوری که قصد سفر به آنجا را دارید، اعمال می شود یا خیر.

پارک علمی پروفسور بازیما مشهد
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر