لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> آبشار جلسنگ لفور مازندران
آبشار جلسنگ لفور مازندران

آبشار جلسنگ لفور مازندران

آبشارها یکی از زیباترین عناصر موجود در طبیعت اند که با چهره شادابی که دارند به راحتی از آدمی دل می ربایند؛ ازجمله مزایایی که هر آبشار از آن بهره می برد وجود طبیعتی سرسبز و خرم در اطراف خود می باشد. طبیعتی که دست در دست آبشار می گذارد تا گردشگران را به سمت خود فرا بخوانند و لحظاتی شاد را برای آن ها به ارمغان بیاورند. کشور ایران پر از این ابشارهای خروشان است که هر یک با ارتفاع و هیبتی متفاوت در گوشه ای از این کشور سرزنده قرار دارند و از نقطه ای متفاوت سرچشمه می گیرند. یکی از این آبشارها که البته بسیار هم زیبا و دل نشین است آبشار جلسنگ لفور مازندران می باشد. آبشار جلسنگ امکان برپایی چادر و بساط کمپینگ در اطراف خود را برای گردشگران و طبیعت گردان فراهم می کند اما چنانچه از آن دسته افرادی هستید که مایلید در سفر حتما در هتل اقامت کنید می توانید وارد سایت ایران هتل آنلاین شده و بعد از جست و جو، تمام هتل های ساری و هتل های رامسر مشاهده کنید و یکی را به دلخواه انتخاب کرده و شب را آسوده خاطر سر بر بالین بگذارید؛ برای بازدید از این منطقه می بایست یک روز از سفرتان به استان مازندران را به گردش در اطراف این آبشار زیبا اختصاص دهید..

معرفی کلی آبشار جلسنگ لفور مازندران

منطقه لفور واقع در شهرستان سوادکوه از استان مازندران منطقه ای بسیار سرسبز و زیبایی است و از جنبه های زیبای آن می توان به وجود آبشارهای متعددی اشاره کرد که هر یک به شکلی متفاوت بر زیبایی منطقه می افزایند و آن را به شکلی مختلف می آرایند. هر یک از این آبشارها قامتی بلند بالا دارند و زیبایی خاصی به منطقه داده اند و طبیعتی ناب و بی نظیر را در دل آن به وجود می آورند. از جمله این آبشارها می توان آبشار سه قلوی جلسنگ را نام برد که واقعا زیبا و دیدنی است. این آبشار در سوادکوه شمالی قرار دارد. فضای اطراف آبشار جلسنگ کاملا بکر و دست نخورده بوده و محل بسیار مناسبی برای زدن به دل بی ریای طبیعت می باشد. آبشار یاد شده که در اوج زیبایی و طراوت قرار دارد در مراتع جنگلی منطقه لفور، در فاصله 24 کیلومتری از شهر شیرگاه (در 230 کیلومتری از تهران) و در 6 کیلومتری از روستای امام کلا لفور واقع شده است.
آبشار جلسنگ
لازم به ذکر است روستای امام کلای لفور به دلیل وجود مرقد امامزاده سید علی کیا سلطان و روستای گالشکلی لفور صرفا به دلیل حفظ بافت قدیمی روستا دو مورد از مناطقی هستند که همواره مورد توجه گردشگران بوده اند. این آبشار زیبا همیشه در لیست برنامه های تورهای طبیعت گردی بوده و طرفداران بسیاری دارد. از جمله نکاتی که در مورد رفتن به دیدن این آبشار باید بدانید آن است که مسیر رسیدن به آبشار پیاده روی طولانی مدتی دارد. این مسیر حدودا 5 کیلومتر است و دارای شیب متوسطی بوده و نزدیک به 2 تا 3 ساعت طول می کشد تا طی شود. در واقع مسیر رفت و برگشت به آن حدود 5 ساعت با پای پیاده راه در پیش دارد؛ پس باید همواره کفش مناسب پیاده روی و یک بطری آب و در صورت تمایل مقداری خوراکی به همراه داشته باشید تا از گشت و گذار در دل طبیعت و مسیر رسیدن به این خلقت زیبای پروردگار لذت بیشتری ببرید.
آبشار جلسنگ
با اینکه راه رسیدن به آبشار سه قلوی جلسنگ طولانی است اما به قدری زیبا، دل نشین و هیجان انگیز است که اصلا طولانی بودن راه احساس نمی شود و خستگی در آن معنایی ندارد. در این راه ابتدا از کوهپایه های منطقه لفور عبور می کنید، سپس به منطقه زیبای پنج بند می رسید؛ از اینجا به بعد در کنار رودخانه خروشان و زیبای موجود در منطقه قدم برمی دارید و پس از مدت کوتاهی به جنگل های انبوه و فوق العاده زیبا و سرسبز منطقه لفور می رسید و کم کم صدای آبشار سه قلوی جلسنگ را می شنوید. در این جنگل ها می توانید کلبه های جنگلی زیبایی را هم ببینید که دامداران منطقه در ماه های اردیبهشت تا خرداد به طور دائم در آن ها سکونت می کنند. چند قدم که جلوتر بروید منظره تماشایی‌ آبشارها خودنمایی می کند؛ در اینجا است که چشمانتان خیره می شود که چگونه ممکن است این همه زیبایی در یک مکان جمع گردد. از طرفی با تنفس اکسیژن خالص جان تازه ای می گیرید و به قدری شاداب می شوید که تا مدت ها احساس سرخوشی می کنید. بدین ترتیب می توانید لحظات خوشی را برای خود و همراهانتان رقم بزنید و خاطره خوب این گردش روزانه را برای همیشه در ذهن بسپارید.
آبشار جلسنگ

آبشار سه قلوی جلسنگ

آبشار سه قلوی جلسنگ مازندران یکی از بی نظیرترین آبشارهای استان مازندران و منطقه لفور به شمار می رود. این آبشار تا حد زیادی مورد علاقه گردشگران و طبیعت‌ گردان است. یکی از دلایل علاقه افراد به این آبشارها محل قرارگیری آن ها است که در واقع آبشار جلسنگ در میان جنگل های هیرکانی قرار دارد. تنوع گونه‌ های گیاهی و جانوری در این جنگل ها بسیار زیاد است. از طرفی آرامشی که در آنها حکم فرماست ستودنی است و زیبایی خاصی که دارند انسان را مات و مبهوت می کند.
آبشار جلسنگ
آبشار جلسنگ از آن دسته مقاصد گردشگری است که مسیر رسیدن به آن خود یک جاذبه دوست داشتنی محسوب می شود. جاذبه ای که زیبایی آن از همان ابتدای جاده شروع می شود، در میان جنگل ‌های انبوه بالا می رود و در نزد آبشارها اوج می گیرد. همین که به آبشارها برسید خنکای آبی زلال صورت‌تان را نوازش می کند و با مناظر دیدنی اش به استقبالتان می شتابد و با صدای شنیدنی که دارد ورودتان را خوش آمد می گوید. آبشار جلسنگ در منطقه تنها نیست بلکه در نزدیکی خود همسایه دیگری نیز دارد. نام این همسایه که در زیبایی دست کمی از آبشار جلسنگ ندارد آبشار اسپی آر است که برای رسیدن به آن باید از روی پلی که در آن حوالی وجود دارد عبور کنید. عبور از روی پل خود یک تجربه هیجان انگیز است. تجربه ای که به هیجان ختم نمی شود بلکه دیدن از چشم ‌اندازهای زیبایی را هم شامل می شود. آبشار اسپی آر یک آبشار صخره ای است که لذت از این سفر سرسبز را کامل می‌ کند.
آبشار جلسنگ

بهترین زمان برای سفر به آبشار جلسنگ

طبیعت در هر فصل از سال چهره ای متفاوت به خود می گیرد که در جای خود زیبا و دیدنی است پس هر زمان که به دل طبیعت منطقه لفو بزنید و از آبشار جلسنگ دیدن کنید با مناظری زیبا و تماشایی مواجه می شوید؛ با این حال گردشگران معمولا ترجیح می دهند در دو فصل بهار و تابستان به این منطقه سفر کنند. هر چند اوایل پاییز تا قبل از اینکه هوای سرد منطقه را در آغوش بگیرد هم زمان خوبی برای رفتن به دیدن آبشار جلسنگ است. در هر صورت پیشنهاد می شود با راهنماهای حرفه ‌ای یا کسانی که قبلا به این منطقه رفته اند راهی سفر شوید تا مسیر را گم نکنید و راهتان دور نشود.

لوازم مورد نیاز در سفر به آبشار جلسنگ

از آنجا که رفتن به دیدن آبشار جلسنگ، پا نهادن در یک مسیر پیاده روی جنگلی را می طلبد حتما باید کفش مناسب پیاده ‌روی و کوه نوردی بپوشید. وسیله بعدی که مورد نیاز خواهید داشت باتوم است که لازمه یک همچین سفری می باشد. مورد بعدی لباس ضدآب و در صورت تمایل یک دست لباس اضافه است چون با رفتن به نزدیک آبشار امکان خیس شدن وجود دارد. کیسه زباله نیز در چنین مناطقی که گنجینه‌ های طبیعی ایران هستند باید همواره پاک و تمیز بمانند، پس بهتر است تنها یادگاری که از خود در اطراف آن ها بر جای می گذاریم لذتی باشد که از آن برده ایم و تنها یادگاری که با خود به خانه می بریم تصاویری به یادماندنی در قالب فیلم و عکس باشد. سایر لوازم مورد نیاز در سفر به آبشار جلسنگ لوازم ضروری شامل کارت شناسایی، داروهای شخصی، کوله یک روزه، چراغ قوه یا هد لامپ، کیسه خواب، کرم ضد آفتاب و لیوان و قاشق و چنگال است.

کلام آخر

استان مازندران یکی از استان های سرسبز شمال کشور است که جاهای دیدنی بسیار آن موجب شده تا همه روز گردشگران زیادی برای سفر به این خطه متقاضی باشند. یکی از جاذبه های دیدنی این استان آبشار سه قلوی جلسنگ نام دارد که دارای مناظر بسیار زیبایی است و بهترین زمان بازدید از آن فصول بهار و تابستان می باشد.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
سفرنامه نکا، هر آنچه لازم است راجع به این شهر دوست داشتنی بدانید!
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر