لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> شرایط اخذ ویزا عمان
شرایط اخذ ویزا عمان

شرایط اخذ ویزا عمان

کشور سلطان نشین عُمان، یک کشور پادشاهی است که در جنوب خلیج فارس و شرق شبه جزیره ی عربستان و همجوار با سواحل زیبای دریای عمان واقع شده است. پایتخت این کشور که دارای مرز دریایی با ایران است، شهر مسقط می باشد. منبع اصلی درآمد کشور عمان به مانند سایر کشور های عربی حاشیه ی خلیج فارس، نفت می باشد. از دیگر منابع مهم در آمد این کشور می توان به ماهیگیری، کشاورزی و گردشگری اشاره نمود. از آنجا که مقامات این کشور اخیرا با اعطای ویزای فرودگاهی به اتباع ایرانی موافقت نموده اند و این مساله با استقبال مواجه بوده است، لذا در اینجا به چگونگی دریافت ویزای عمان و شرایط مختلف آن می پردازیم. با سفر به کشور زیبای عمان و رزرو هتل های مسقط از جاذبه های آن دیدن نمایید.

معرفی کشور عمان
سرزمین عمان در ادوار مختلف تاریخی با نام های مختلفی شناخته می شده است. از بارز ترین نام های این کشور می توان به مگان و یا صورت تغییر یافته ی آن مجان اشاره نمود. مدت زمانی نیز با نام مزون خوانده می شده است و دلیل آن وجود تعداد بسیاری از چشمه های آب شیرین در این مناطق بوده است. تاریخ این سرزمین نیز به ادوار بسیار دور باز می گردد. برخی از باستان شناسان تاریخ عمان را به هزاره ی دوازدهم قبل از میلاد، یعنی زمانی که این کشور تازه از عصر یخبندان خروج نموده بود، نسبت می دهند. گفته شده که در آن دوران عمان سرزمینی سبز و بسیار حاصلخیز بوده است. نتایج باستان شناسی در این کشور مبین آن است که این سرزمین در گذشته روابط تجاری گسترده ای با ایران، هند و بین النهرین داشته است. و این روابط تجاری بسیار مسالمت آمیز بوده است.
1683360392 846 شرایط اخذ ویزا عمان
عمان از سمت غرب با کشور امارات متحده ی عربی و عربستان سعودی و از جهت جنوب با کشور یمن و نیز از سمت شمال با تنگه ی هرمز همجوار می باشد. این کشور که یکی از همسایگان جنوبی کشورمان می باشد، روابط نسبتا خوب و مسالمت آمیزی را در تمامی زمینه ها با ایران داشته است. بزرگ ترین هتل عمان، با اسم فارسی گلستان نام گذاری شده است. از منابع اصلی تامین درآمد عمان می توان به نفت، دامداری، کشاورزی و گردشگری اشاره نمود. همچنین قابل ذکر است که پیش بینی برنامه ریزی کشور عمان، نشانگر آن است که تا سال 2020 این سرزمین پذیرای حدود دوازده میلیون گردشگر از نقاط مختلف جهان می باشند.
1683360393 769 شرایط اخذ ویزا عمان
بخش عمده ی صنعت عمان وابسته به دریا و از نوع گردشگری ساحلی می باشد. از ویژگی های بارز کشور عمان که آن را به یکی از مقاصد گردشگری تفریحی نوظهور در خاورمیانه مبدل نموده است، می توان به سواحل بسیار زیبا، بکر و دلپذیر آن، آب و هوایی معتدل در فصول سرد سال، تنوع بسیار زیاد گیاهی و جانوری، وجود خانه ها و قلاع تاریخی، وجود جاذبه های طبیعت گردی فراوان، رونق تفریحات آبی و شکار و سوارکاری اشاره نمود. پایتخت این کشور شهر قدیمی و بزرگ مسقط می باشد. گفتنی است که تمامی اداره های مهم و نیز نهادهای حکومتی در این شهر جای گرفته اند. ارتباط تاریخی و متعدد عمان با ایران، منجر شده تا بسیاری از مردمان آن به زبان فارسی مسلط بوده و در صورت نیاز با توریست های ایرانی به فارسی صحبت می نمایند. لذا با سفر به عمان و خصوصا مسقط، احساس غربت چندانی برای گردشگران ایرانی صورت نمی گیرد.
1683360393 381 شرایط اخذ ویزا عمان
چگونگی اخذ ویزای کشور عُمان
تمامی شهروندان ایرانی که قصد سفر به کشور عمان را دارند، می بایست قبل از سفر به دریافت ویزای این کشور اقدام نمایند. جهت دریافت ویزا باید شخص مسافر، وکیل یا آژانس های مسافرتیِ مسافر مدارک وی را برای دریافت ویزای کشور عمان ارائه دهند. برای دریافت ویزای توریستی مصاحبه با شخص مسافر صورت نمی گیرد. و اتباع ایرانی می توانند با پرداخت 20 ریال عمان معادل 560 هزار تومان به صورت آنلاین و یا در هنگام ورود به فرودگاه مسقط، اقدام به دریافت ویزای فرودگاهی نمایند. اما جهت اخذ ویزاهای کاری و تجاری قوانین متفاوت می باشد. انواع ویزاهای عمان شامل ویزای توریستی، ویزای تجاری، ویزای تحصیلی، ویزای کار، ویزای ازدواج و ویزای ترانزیت می باشند.
مراحل صدور ویزا این گونه است که ویزای یک ماهه به صورت فرودگاهی یا آنلاین ارائه می شود و دریافت سایر ویزاها از طریق سفارت صورت می گیرد. مدارک لازم نیز جهت صدور ویزا شامل گذرنامه ی دارای اعتبار، اصل شناسنامه، عکس، چک ضمانت، نامه درخواست آژانس و نیز رزرو هتل و بلیط هواپیما می باشد. مدت زمان لازم جهت صدور ویزاهای عادی هفت روز تا ده روز کاری و در خصوص ویزاهای فوری چهار تا پنج روز کاری می باشد. ویزای ترانزیت عمان نیز به مدت سه روز برای شهروندان ایرانی صادر می گردد و اینگونه آنها می توانند از طریق خاک عمان به مقصد اصلی خود سفر نمایند.
1683360393 433 شرایط اخذ ویزا عمان
خروج از عمان نیز فقط از طریق ایران و از راه مرزهای هوایی صورت می پذیرد. درخواست ویزای عمان نیز می بایست شامل نام و نام خانوادگی مسافرها و تاریخ ورود و خروج به عمان باشد. در خصوص اخذ ویزای کار عمان لازم است تا افراد از سوی کارفرمای محلی عمان دعوت نامه ای داشته باشند و مسئولیت شرایط ذکر شده در دعوت نامه را پذیرا باشند. همچنین مجوز استخدام نیز می باید از سوی وزارت کار در کشور عمان صادر گردد و تاییدیه ی اداره ی پلیس سلطنتی را نیز داشته باشد. همچنین متقاضی نیز باید جهت دریافت ویزای کار، مدارک خود را به زبان عربی یا انگلیسی ترجمه نماید. مدارک لازم در این خصوص شامل دو قطعه عکس 6*4، کپی پاسپورت تقاضا کننده با اعتبار بیش از شش ماه، مجوز کار که از سوی وزارت کار صادر شده باشد، و نیز گواهی پزشکی برای شهروندان کشورهای سودان، سریلانکا، مصر، بنگلادش، اندونزی، فیلیپین، پاکستان و هند که از سوی وزارت بهداشت صادر می گردد.

شرایط اخذ ویزای مجارستان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر