لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> برج گالاتا در استانبول
برج گالاتا در استانبول

برج گالاتا در استانبول

شهر استانبول پایتخت کشور ترکیه یکی از مقاصد مهم گردشگری در بین جهانیان و مخصوصا ایرانیان است که دارای جاذبه های دیدنی فراوانی می باشد. از جمله ی این جاذبه ها می توان به بناهای تاریخی فوق العاده زیبایی اشاره کرد که قدمت برخی از آنها به قرن ها پیش بر می گردد. یکی از این بناهای قدیمی برج گالاتا است که با نام گالاتا کوله سی نیز شناخته می شود. در بالای این برج رستورانی وجود دارد که غذاهای خوشمزه ای سرو می کند. در بالای این رستوران یک سکوی بازدید وجود دارد که مناظر فوق العاده ای را در پیش روی بازدیدکنندگان قرار می دهد.

برای رفتن به ترکیه باید راهی تهران شوید. پیشنهاد می شود قبل از رفتن به تهران محل اقامت خود را تعیین کنید. بدین منظور می توانید وارد سایت ایران هتل آنلاین شده و یکی از هتل های تهران را رزرو کنید و با رزرو هتل در تهران اسوده خاطر به سمت این شهر حرکت کنید.
1683360953 408 برج گالاتا در استانبول
معرفی کلی

برج گالاتا (Galata Tower In Istanbul) یکی از معروف ترین جاذبه های شهر استانبول است به طوری که به عنوان نماد این شهر شناخته می شود. این برج یک بنای 9 طبقه است که از بالای آن می توانید مناظر زیبایی از شهر استانبول و جزیره ی پاریم آدا و تنگه ی بسفر را ببینید. از طرفی منظره ی غروب خورشید بر فراز برج گالاتا واقعا تماشایی است. از طرف دیگر برج گالاتا دارای یک رستوران با غذاهایی بسیار خوشمزه است که در آن می توانید طعم غذاهای ناب ترکی را بچشید. برج گالاتا تا سال ۱۷۴۹ به عنوان بلندترین ساختمان استانبول شناخته می شد و طرفداران زیادی داشت البته امروزه نیز با اینکه ساختمان های بلندتری نسبت به آن ساخته شده همچنان پرطرفدار و محبوب است.
جهت آشنایی با برج خلیفه دبی کلیک کنید.

1683360953 867 برج گالاتا در استانبول
تاریخچه برج گالاتا
زمان ساخت برج گالاتا به حدود هفتصد سال پیش یعنی سال ۱۳۸۴ میلادی می رسد. در آن زمان که معادل با دوران بیزانس است این برج با نام مسیح ساخته می شد و متعلق به امپراطوری رم شرقی بود. برج مسیح که امروزه فقط با نام گالاتا از آن یاد می شود با ارتفاعی معادل ۶۷ متر سال های سال به عنوان بلندترین برج استانبول شناخته می شد. در سال ۱۴۶۱ میلادی برج دیگری در کنار برج اول به دست جنوئزها به دستور امپراطور دوم ساخته شد. چند سال بعد منجم تقی الدین به عنوان رصد خانه از این برج استفاده کرد، اما در سال ۱۵۷۹ میلادی در این رصد خانه بسته شد.
1683360953 226 برج گالاتا در استانبول
هدف از ساخت برج گالاتا در ابتدا نظارت بر رفت و آمد کشتی ها و تشخیص کشتی های دشمن بود. سال ها بعد، از برج گالاتا به عنوان زندان و محل دیده بانی استفاده شد و بدین منظور طبقات بالایی آن تعمیر و بازسازی گشت. با توجه به اینکه قدمت برج گالاتا به سال ها پیش برمی گردد طبیعی است که در طول تاریخ دست خوش تغییرات فراوانی شده باشد. از جمله اینکه در قرن ۱۸ و ۱۹ میلادی برای دو بار دچار آتش سوزی بزرگی شد. دیگر اینکه سقف برج بر اثر وزش بادهای شدید و طوفان های سخت دچار آسیب شد و سال ها بعد سقفی مخروطی شکل برای آن ساخته شد.
1683360954 534 برج گالاتا در استانبول
در کنار این بالای طبیعی، وضع نابسامانی که در قرن سیزدهم میلادی در استانبول حاکم بود سبب شد تا این برج دچار آسیب های متعددی شود. بیشترین میزان صدمه در سال ۱۵۰۹ میلادی به برج وارد شد و تا حدودی آن را ویران کرد؛ تا اینکه معماری به نام هیرتین (Hayrettin) کار مرمت آن را بر عهده گرفت و به بهترین شکل ممکن این کار را انجام داشت. این معمار از مشهورترین معماران ترکیه در قرن شانزدهم میلادی بود و بعد از مرمتی که در برج انجام داد دیگر از آن به عنوان زندان استفاده نشد.
1683360954 346 برج گالاتا در استانبول
اسیب جدی دیگری که در طول تاریخ به برج گالاتا وارد آمده مربوط به سال ۱۷۹۴ میلادی می باشد. این اسیب را یک آتش سوزی بزرگ به بار آورد. پس از این حادثه برج مجددا بازسازی شد و این بار یک اتاق چوبی کوچک به آن اضافه گشت. برج گالاتا چند بار دیگر نیز دچار آتش سوزی شد اما مجددا مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت. بعد از این آتش سوزی ها در سال ۱۸۷۵ یک طوفان شدید در اطراف برج اتفاق افتاد و سبب شد برج تا حد زیادی دچار خرابی شود. مرمت و بازسازی برج بعد از این رخداد تا سال ۱۹۶۰ میلادی طول کشید. در همین سال بود که برج تغییر کاربری داده شد و با ساخت یک رستوران در آن به مکانی گردشگری محبوب مبدل گشت.
1683360954 864 برج گالاتا در استانبول
لذت بازدید از برج گالاتا
برای بازدید از برج گالاتا باید از کوچه پس کوچه های خیابان استقلال شهر استانبول عبور کنید تا به این بنای تاریخی و دیدنی برسید. عبور از این مسیر خود یک تفریح جالب است و شما را با فضای شهر استانبول آشنا می کند. بعد از رسیدن به برج با رفتن به بالای آن می توانید چشم اندازهای زیبایی از شهر استانبول را ببینید. در این بالا می توانید وارد رستوران برج شوید و با نشستن در آن و تماشای مناظر شهر استانبول از خوردن غذاهای خوشمزه ترکی لذت ببرید.
1683360954 669 برج گالاتا در استانبول
بخش های مختلف برج گالاتا
برج گالاتا دارای بخش های مختلفی است که هر یک جذابیت خاص خود را دارد. با ما همراه باشید تا با بخش های مختلف این برج قرون وسطایی آشنا شوید.
ورودی برج
برای ورود به برج گالاتا باید از چند پله ی سنگی بالا بروید و پس از عبور از یک در چوبی وارد لابی یا طبقه ی همکف شوید. علاوه بر این پله ها که به صورت مارپیچ ساخته شده می توانید از طریق یکی از دو آسانسور موجود در بنا برای بالا رفتن از آن اقدام کنید. البته آسانسورها فقط تا طبقه ی هفتم بالا می روند و به هر حال دو طبقه ی آخر را باید با پله بالا بروید که البته کار چندان دشواری نیست. لازم به ذکر است که مسئولان برج افرادی بسیار خوش برخوردند و گردشگران را برای بازدید از برج راهنمایی می کنند و اگر سوالی داشته باشند با روی باز پاسخگوی آنها هستند؛ این افراد در قسمت لابی برج حضور دارند.
1683360954 289 برج گالاتا در استانبول
سکوی تماشا
معمولا هدف از رفتن به برج گالاتا قرار گرفتن بر فراز آن و تماشای مناظر دریای مرمره، فضای سبز و خانه های قدیمی محله، ایاصوفیه، گنبد و گلدسته های مسجد آبی و تنگه بسفر است که همه ی اینها از سکوی تماشای برج قابل رویت است. این سکو بهترین مکان برای گرفتن عکس های هنری و یادگاری است. این سکو بر روی رستوران برج قرار گرفته و با تهیه ی بلیط می توان وارد آن شد. در این سکو می توانید صدای مرغان دریایی را بشنوید و در ساعت های خلوت به آن ها غذا بدهید. از روی این سکو می توانید پل طولانی و آهنی گالاتا را نیز ببینید.
1683360955 841 برج گالاتا در استانبول
بهترین زمان برای بازدید از برج گالاتا ساعات انتهایی روز است که خورشید در حال غروب کردن است، البته از آنجا که همه به دنبال تماشای غروب آفتاب از بالای این برج بلندبالا هستند ممکن است فضای داخل برج و سکوی تماشای آن بسیار شلوغ باشد پس با توجه به اینکه مایلید در زمانی خلوت به بالای برج بروید و در کمال آرامش به تماشای مناظر اطراف بنشینید و یا اینکه می خواهید به هر قیمتی غروب افتاب را از آن بالا نظاره گر باشید می توانید راهی این برج قدیمی شوید.
1683360955 897 برج گالاتا در استانبول
رستوران و کافه
همان طور که اشاره شد برج گالاتا بر فراز خود دارای رستورانی است که از لحاظ معماری و چیدمان داخلی مطابق با فرهنگ ترکیه ساخته شده است. با قرار گرفتن در این رستوران می توانید اوقات خوب و خوشی را در برج گالاتا سپری کنید. محیط داخلی و سرویس دهی و دکوراسیون این رستوران کاملا معمولی و به سبک محلی است و با توجه به اینکه محله گالاتا جزء محله های قدیمی استانبول است رستوران آن نیز سنتی است. کباب های این رستوران واقعا خوشمزه است. هزینه ی خوردن غذا در این رستوران تقریبا بالا است اما با توجه به کیفیت غذاها و چشم اندازی که برای مهمانان فراهم می کند ارزش یکبار امتحان کردن را دارد.
1683360955 642 برج گالاتا در استانبول
پیشنهاداتی برای بازدید بهتر از برج گالاتا
چنانچه تصمیم گرفتید از برج گالاتا دیدن کنید حتما در کوچه پس کوچه های اطراف آن قدم بزنید. هر کوچه و خیابانی که در نزدیکی این برج قرار دارد از سبک معماری خاص بهره می برد.
در یکی از کافه های اطراف برج بنشینید و یک فنجان چای میل کنید تا با فرهنگ و آداب ترک ها بیشتر آشنا شوید.
دوربین عکاسی و تجهزات مربوط به آن را با خود به همراه ببرید.
از فروشگاه های اطراف برج دیدن کنید و صنایع دستی ترکیه را با قیمت های مناسبی به عنوان سوغات خریداری کنید.
زمانی به بازدید از برج بپردازید که تقریبا گرسنه باشید و بتوانید طعم کباب های محلی آن را بچشید.
1683360955 475 برج گالاتا در استانبول
نزدیک ترین جاذبه های دیدنی
در کنار بازدید از برج گالاتا دیدن از دیگر جاذبه های استانبول مانند تنگه ی بسفر در فاصله ی 1 کیلومتری، پل گالاتا در فاصله ی 900 متری، میدان تکسیم در فاصله ی تقریبی 2 کیلومتری، خیابان استقلال در فاصله ی 500 متری و کلیسای سنت آنتونی در فاصله ی 1 کیلومتری می تواند بسیار جذاب و دوست داشتنی باشد و یک روز به یادماندنی را برای شما به ارمغان بیاورد.
نحوه ی دسترسی
برج گالاتا در بخش اروپایی شهر استانبول، در شمال خلیج شاخ طلایی (گلدن هورن) قرار دارد. این برج در واقع در منطقه ی بی اوغلو استانبول واقع شده است. این منطقه با مغازه ها و کافه های خیابانی که دارد خود یکی از مناطق گردشگری جذاب در استانبول می باشد. میدان معروف تکسیم (تقسیم) و خیابان استقلال نیز در این منطقه قرار دارد لذا شما می توانید بعد از پیاده روی در خیابان استقلال و تماشای مغازه های زیبای آن به برج گالاتا برسید و از طریق آسانسور و یا پله های برج به بالای آن بروید و بر فرازش قرار بگیرید. از طرفی برای دسترسی به برج که درست در انتهای خیابان استقلال قرار دارد می توانید از مترو استفاده کنید و یا خود را با تراموا به برج برسانید.
1683360955 96 برج گالاتا در استانبول
قطعا بهترین راه برای رسیدن به برج گالاتا استفاده از مترو است. بعد از سوار شدن بر مترو اگر اهل پیاده روی نیستید در ایستگاه شیشانه (Sisane) پیاده شوید و از آن جا تا خیابان گلیپ ۱۵۰ متر پیاده روی کنید. پس از آن ۳۰۰ تا ۳۵۰ متر به سمت پایین خیابان پیش بروید تا برج گالاتا را در سمت راست خود ببینید. حال اگر پیاده روی و قدم زدن در اطراف میدان تکسیم و خیابان استقلال را دوست دارید در ایستگاه تکسیم از مترو پیاده شوید. البته روش های دیگری نیز برای رسیدن به برج گالاتا وجود دارد اما مترو از همه اقتصادی تر است. فاصله ی برج تا میدان تکسیم تقریبا زیاد است؛ اما پیاده روی در این مسیر به دلیل وجود مغازه های مختلف لذت بخش است.
روش بعدی سوار شدن بر تراموا است. در این روش می توانید بر تراموای قدیمی میدان تقسیم سوار شوید و در آخرین ایستگاه تونل پیاده شوید. سپس خود را به خیابان گلیپ (Glyph) در 50 متر جلوتر برسانید و به سمت پایین خیابان حرکت کنید. بعد از ۳۰۰ تا ۳۵۰ متر پیاده روی می توانید به برج گالاتا برسید.
1683360956 128 برج گالاتا در استانبول
روش سوم از طریق فونیکولار است. اگر بخواهید بر فونیکولار سوار شوید می توانید فاصله بین میدان تکسیم تا کاباتاش را با فونیکولار طی کنید و پس از آن با تراموای جدید استانبول به کاراکوی (karakoy) بروید. سپس از طریق زیرگذر به سمت دیگر خیابان بروید و ۵۰ متر به سمت بالا حرکت کنید. حال باید از پله‌ های کوچه حاج علی بالا بروید و سنگ فرش ‌ها را دنبال کنید تا کمی جلوتر به برج گالاتا برسید.
1683360956 607 برج گالاتا در استانبول
اطلاعات تکمیلی
آدرس دقیق برج گالاتا ترکیه، استانبول، محله برکتزاده است. هزینه ی بازدید از برج گالاتا حدود 35 لیر ترکیه است. ساعت های بازدید از برج از 9 صبح تا 20:30 شب است. لازم به ذکر است که رستوران برج از بعد از ساعت ۲۰:۳۰ مهمان نمی پذیرد اما اجازه می دهد مهمانان فعلی تا هر ساعتی که بخواهند در برج بمانند.

برج‌‌هاى آرامگاهى خرقان در قزوین; یادگاری اجری از دوره سلجوقیان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر