لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> تالاب حمید آباد ساری
تالاب حمید آباد ساری

تالاب حمید آباد ساری

تالاب ها یکی از زیباترین جلوه های طبیعت هستند که چشم ها را محو زیبایی خود کرده و گوشه ای از هنر خالق هستی را به رخ می کشند. در این مطلب به سراغ یکی از زیباترین تالاب های سرزمینمان رفته ایم که زیبایی بی حد و حصرش همگان را مات و مبهوت خود کرده و همچنین به معرفی پوشش گیاهی و نوع خاص حیات وحشی که در این منطقه وجود دارد خواهیم پرداخت. تالاب حمید آباد ساری به خوبی معنای حقیقی زیبایی را نشان می دهد. برای دیدن این شگفتیِ هستی می توانید از طریق سایت ایران هتل آنلاین قبل از اینکه راهی سفر شوید از میان هتل های ساری اقامتگاهی که متناسب با سلیقتان است را انتخاب کنید؛ برای مثال هتل بادله ساری بی شک پیشنهاد خوبی برای ساختن شیرین ترین لحظاتتان در شهر پر از جاذبه ساری است.

معرفی تالاب حمید آباد ساری

درست در دل استان مازندران و شهری که به مرداب و تالاب هایش معروف است یعنی ساری، روستایی سرسبز و بهشت گونه در انتهای جاده دریای ساری به سمت فرح آباد وجود دارد که دنیایی از تصاویر ناب و رویایی را در خود جای داده است. تالابی که پوشیده از گل های خوش رنگ نیلوفری بوده و درست مانند یک تابلو نقاشی که به دست یک هنرمند چیره دست کشیده شده است، دلبری می کند. این تالاب با دارا بودن پوشش گیاهی و جانوری متفاوت و البته زیبا و چشم نواز، تبدیل به یکی از زیباترین جاهای دیدنی ساری شده است‌. تالاب حمید آباد بیش از هر چیز، دارای ظاهر و نمایی رویایی است که می تواند هر جنبنده ای را بر سر ذوق بیاورد و شاید کمتر کسی پیدا شود که با دیدن چنین تصاویری به وجد نیاید. بی شک یکی از بهترین لذت های دنیا می تواند قدم زدن برروی علف های خوش رنگی باشد که در اطراف این مرداب روییده اند. تالاب حمید آباد ساری سوژه خوبی برای عکاسی و ساختن لحظات پر از حس خوب و شاد است.

پوشش گیاهی تالاب حمید آباد

یکی از پوشش های گیاهی این منطقه که کمک شایانی به زیبایی تالاب حمید آباد کرده است، گل های نیلوفر آبی هستند که درست مانند یک فرش خوش رنگ و ‌نگار بر روی تالاب پهن شده و تصویری بی نهایت دیدنی را به وجود آورده اند. از گل های نیلوفر آبی که فاصله بگیریم به پوشش گیاهی دیگری با برگ های پهن، حلقوی و مارپیچی برخواهیم خورد که آن ها نیز در زیباتر شدن تالاب حمید آباد نقش به‌سزایی را ایفا می کنند. علف های آبزی و پایا با برگ های ساده در کنار گل های سه پر، از دیگر پوشش های گیاهی هستند که سراسر تالاب حمید آباد به چشم می خورند. تمام پوشش گیاهی این منطقه را می توان از خانواده آبزیان دانست که از آن ها تقریبا۱۰۰گونه در جهان وجود دارد. در این میان نمی توان از وجود نی زارهایی که دورتادور تالاب وجود دارند حرفی نزد.
تالاب حمید آباد

حیات وحش تالاب حمید آباد

در کنار زیبایی های به غایت تماشایی که خاصه تالاب حمید آباد ساری هستند و پوشش بی نظیر این جاذبه رویایی، حیات وحشی منحصر به فرد این تالاب را بیش از پیش بر سر زبان ها انداخته است. در این منطقه حیوانات و پرندگانی نظیر: چنگر، خوتکا، اردک سرسفید، اردک مردابی، پرستوهای دریایی، غاز، قو، اسلیم ها، کشیم ها، اگرت ها، حواصیل ها، کاکایی، قورباغه مردابی، لاکپشت افغانی، وزغ سبز و انواع مارمولک ها وجود دارند که در تالاب حمید آباد سکنی گزیده اند.
جانداران تالاب حمید آباد ساری

بهترین فصل برای سفر به تالاب حمید آباد

بی شک تالاب حمید آباد در تمام فصول سال از زیبایی قابل توجهی بهره می برد؛ برای مثال در فصل پاییز این منطقه تبدیل به دیدنی ترین تصویر عالم خلقت شده و در فصل زمستان نیز درست مانند یک بوم نقاشی می شود. اما در فصل رویش یعنی بهار، سرسبزی و شکفته شدن گل های نیلوفر آبی نمایی بی نظیری را از این جاذبه خارق العاده به نمایش می گذارد؛ تصویری که همراه با آب و هوایی دلپذیر و مطبوع همراه است. کمی که از این جلوه شورانگیز فاصله بگیریم می توانیم از مجموعه تاریخی فرح آباد و ساحل خزر نیز دیدن کنیم که همین امر باعث شهرت روز افزون تالاب جذاب حمید آباد نیز گردیده است.
آدرس: استان مازندران، شهرستان ساری، جاده فرح آباد – روستای حمید آباد

پوشش جانوری تالاب حمید آباد

کلام پایانی

همانگونه که اشاره شد روستای حمید آباد سرسبز با در برگرفتن تالابی بی نظیر همراه با پوشش خاص گیاهی، مامن پرندگان مهاجر و غیر مهاجری است که تبدیل به یک جاذبه بکر گردشگری شده و می تواند شادی و نشاط مثال زدنی را به روح جسم هر کدام از بازدید کنندگانش منتقل کند؛ جاذبه ای که هیچ شخصی از دیدنش سیر و خسته نخواهد شد.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
تالاب هورالعظیم خوزستان
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر