لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> دشت میشان همدان
دشت میشان همدان

دشت میشان همدان

میدان میشان

دشت میشان یا همان میدان میشان، دشتی زیبا در دامنه ی کوه الوند همدان است که از گذشته تاکنون مورد توجه گردشگران و به ویژه کوهنوردان بوده است. علت این نامگذاری این است که این دشت ییلاقی مناسب برای عشایر بشمار می رود و از آنجاییکه گوسفندان بخش مهمی از دام های عشایر را تشکیل می دهند، در فصول گرم این دشت همواره میزبان عشایر و گوسفندهایشان و بطور خاص، میش ها بوده است.
دشت میشان

رفتن به میدان میشان
برای دیدن این دشت زیبا که در فصول گرم بسیار سرسبز و خوش اب و هوا نیز هست، دو راه وجود دارد؛ کوهنوردی و تله کابین. در دامنه ی کوه الوند، آبشار گنجنامه قرار دارد و جاده ای که به آنجا می رسد، جاده گنجنامه نامیده می شود. این جاده مسیری 5 کیلومتری از شهر همدان است که خود این جاده بسیار زیبا و دیدنی است و باغ های میوه ی بسیاری در دو طرف جاده بچشم می خورد. برای پیمودن این مسیر، می توان از وسیله ی نقلیه ی شخصی، تاکسی و اتوبوس استفاده کرد. شایان ذکر است که بسیاری از کوهنوردان قدیمی شهر همدان، خود این مسیر را نیز از کوه به مرکز شهر، پیاده طی می کنند.

میدان میشان
شرایط سفر

همانطور که اشاره شد، دشت میشان دارای آب و هوای کوهستانی است و بهتر آن است که لوازم اولیه ی کوهنوردی بهمراه داشته باشیم. زمان رسیدن به این مکان با تله کابین کمتر از 15 دقیقه و زمان کوهنوردی بطور متوسط یک ساعت و نیم می باشد. مبدا حرکت، دهکده ی تفریحی-توریستی گنجنامه است که مجموعه ای کامل شامل مرکز خرید، رستوران، بازی های هیجانی مانند بانجی جامپینگ و سورتمه ریلی و غیره می باشد.
آنچه خواهیم دید
مسیر رسیدن به دشت میشان بسیار سرسبز و خوش آب و هواست؛ بخشی از مسیر، به ابشار گنجنامه و دره های اطرافش مشرف است که زیبایی مسیر را دو چندان می کند. با کمی دقت می توان از دیدن گونه های گیاهی نادر لذت برد و نیزاز مناظر بسیار زیبایی که وجود دارد، برای گرفتن عکس های بینظیر و ثبت لحظات بهره مند شد.

در مسیر کوهنوردی، به منطقه ای می رسیم که “کیوارستان” نام دارد و ایستگاه بسیار مناسبی برای استراحت اولیه بشمار می رود. از کیوارستان به دشت میشان، راههای بسیاری وجود دارد که بسته به میزان توانمندی کوهنوردان می توان آنها را انتخاب کرد. نزدیکترین مسیر و البته پرخطرترین آنها مسیری مستقیم است که بخش عمده ی آن از میان سنگ ها و صخره هاست. مسیرهای سهل الوصول نیز وجود دارند که بیشتر مناسب افراد کم تجربه تر بوده و سفر از این طریق طولانی تر ولی ایمن تر می باشد.
دشت میشان
میدان میشان

دشت میشان با دامنه های زیبای کوه الوند احاطه شده است. پناهگاهی قدیمی از سال ها پیش در این مکان وجود داشته که مکانی مناسب برای استراحت کوهنوردان بشمار می رود.
میدان میشان بسیار سرسبز و خوش آب و هواست و برای کوهنوردانی که قصد عزیمت به قله ی الوند را دارند، استراحتگاهی بی همتا بشمار می رود.

چشم اندازهای این سفر توصیف نا پذیرند و نیز بدلیل کوتاه بودن زمان سفر، گزینه ای بسیار عالی برای سپری کردن یک روز یا حتی یک نیم روز باتفاق نزدیکان بشمار می رود.
اقامت در همدان
در صورتی که قصد عزیمت به همدان را دارید می توانید در هتل های مجلل همدان سکنی گزینید. از بین هتل های پر طرفدار و محبوب همدان می توان مجتمع اقامتی عباس آباد همدان و هتل بوعلی همدان را نام برد.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
مکان های آرام و دنج در اروپای شرقی
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر