لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> 3 مکانی که باید پیش از 50سالگی از آنها دیدن کنید
3 مکانی که باید پیش از 50سالگی از آنها دیدن کنید

3 مکانی که باید پیش از 50سالگی از آنها دیدن کنید

هنگامی که جوان هستید، دنیا و زندگی به نظرتان بی‌پایان می‌رسد. فکر می‌کنید همیشه برای دیدن نقاط مختلف دنیا وقت دارید و به انجام تمام کارها خواهید رسید. ولی وقتی پا به سن می‌گذارید، لیست مکان‌های دیدنی و کارهایی که باید انجام شوند مختصر به نظر نمی‌رسد و طولی نمی‌کشد که مشغول تهیه لیست کارهایی که باید تا قبل از مرگ انجام شوند خواهید شد. با توجه به اینکه تعداد جاهایی که می‌خواهید ببینید و تجربیاتی که می‌خواهید کسب کنید زیاد است، محدود کردن این لیست به اندازه‌ای منطقی برای برخی دشوار است. بنابراین در ادامه توصیه‌هایی برای تاکید بر کسب برخی تجربه‌ها و دیدن برخی مکان‌ها و رزرو هتل در آن جا، پیش از 50سالگی را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

خوابیدن در کلبه‌های اسکیمویی شیشه‌ای در فنلاند

خوابیدن زیر سقف آسمان پرستاره تجربه‌ایست که هرکسی باید حداقل یک‌بار آن را تجربه کند ولی هیچ ستاره‌ای با ستاره‌هایی که از میان شفق قطبی به شما چشمک می‌زنند قابل مقایسه نیست. شفق در عرض‌های جغرافیایی پایین‌تر به‌دلیل دمای متوسط به‌سختی مشاهده می‌شود، ولی در حال حاضر این کار به لطف استراحتگاه‌های قطبی کاکسلاتانِن واقع در ساریسلکای فنلاند امکان‌پذیر شده است. اگرچه ضمانتی وجود ندارد که بتوانید شفق را در حالی که شب را در این کلبه‌های اسکیمویی شیشه‌ای می‌گذرانید، مشاهده کنید ولی اگر در زمان مناسبی به این استراحتگاه‌ها بروید شانس زیادی برای تماشای زیباترین هنرنمایی نور خواهید داشت.

جزایر گالاپاگوس

تماشای حیوانات منحصربه‌فرد جزایر گالاپاگوس

بیشتر افراد نام جزایر گالاپاگوس را از طریق چارلز داروین، طبیعت‌گرایی که تئوری معروف خود را با نام تکامل به جهان عرضه کرد، می‌شناسند- گفته می‌شود حیوانات منحصربه‌فرد این جزیره(در میان دیگر چیزها) الهام‌بخش او بوده‌اند. جزایر گالاپاگوس گونه‌های بومی بیشماری دارند و غالباً گونه‌های هر جزیره با جزیره‌های دیگر متفاوت هستند. برخی از معروف‌ترین گونه‌های این ناحیه لاک‌پشت گالاپاگوس با طول‌عمر میانگین 150سال، ایگوآنای دریایی(تنها گونه‌ای از ایگوآناها که خود را با زندگی دریایی سازگار کرده است)، پنگوئن‌هایی که در سواحل سردتر جزایر زندگی می‌کنند و 25گونه پرنده که تنها در این منطقه یافت می‌شوند، هستند.
ماچوپیچو

بازدید از ماچو پیچو، شهر گمشده اینکاها
ماچو پیچو در دهه 1450 در قله تمدن اینکاها ساخته شد ولی یک قرن بعد در زمان فتح اسپانیایی‌ها متروکه شد. تقریباً همه این شهر را فراموش کردند تا اینکه دوباره کشف شد و به‌وسیله هیرام بینگهام سوم که با راهنمایی کشاورزی محلی به آنجا رفت در سال 1911 نظر جوامع بین‌الملل را به خود جلب کرد. از آن زمان به بعد برج‌وباروهای این شهر یکی پس از دیگری مرمت شدند و این کار هنوز ادامه دارد. در سال 2007، ماچو پیچو به عنوان یکی از 7شگفتگی‌‌های جهان انتخاب شد.

اورتوریسم و روش های مقابله با آن
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر