لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> غذا و خوراک >> گران ترین سوپ نودل گوشت جهان در تایوان
گران ترین سوپ نودل گوشت جهان در تایوان

گران ترین سوپ نودل گوشت جهان در تایوان

در شهری که یک کاسه نودل در شرایط طبیعی هیچگاه قیمتی بیش از 6 دلار ندارد، کافه ای در تایپه برای سوپ نودل گوشت قرمز خود بیش از 325 دلار معادل 10.000 دلار تایوانی دریافت می کند و مهمانان نیز در کمال میل این مبلغ گزاف را می پردازند.

کافه نیو بابا که این سوپ نودل گوشت قرمز را می فروشد در سال 1990 در این شهر تاسیس شد و تنها 8 نوع نودل گوشت قرمز سرو می کند که از سوپ نودل گوشت قرمز فادر بیف به قیمت 16 دلار آمریکایی تا گران ترین آن ها یعنی سوپ نودل گوشت قرمز 325 دلاری متفاوت است. اریک وانگ یین چی، مالک نسل دوم این کافه می گوید: «قیمت ارزان ترین نودل ما برای برخی بسیار گزاف است اما روش ما در پخت نودل گوشت قرمز بسیار متفاوت از دیگران است».

هر کاسه سوپ حاوی دستکم 6 نوع متفاوت از گوشت گوساله های پرورش یافته در ایالات متحده و استرالیا است. تنها بهترین و لذیذترین برش های گوشت گوساله یعنی گوشت دنده و کتف در بهترین سوپ نودل گوشت قرمز این کافه که به سوپ نودل رییسی مشهور است استفاده می شود. این تکه های گوشت به آرامی پخته شده و سپس برای سه روز پیش از آن که به شکل های خاصی برش داده شود تا طعم و بافت بی نظیری بگیرد فریز می شود.

6 نوع ماده غذایی همراه این گوشت ها ترکیب شده تا سوپی شبیه آبگوشت بدست آید. سپس 5 نوع نودل را بر اساس گزینه ها و خواسته های مختلف میهمانان پخته و مهمانان می توانند از بین آن ها انتخاب کنند. این مغازه مشتریان و طرفداران بسیاری از سراسر جهان پیدا کرده که هر روزه به تایوان سفر می کنند و رزرو هتل انجام می دهند تا به این مکان مراجعه می کنند و گران قیمت ترین و شاید خوشمزه ترین سوپ نودل جهان را بخورند. اما رسیدن به این میزان از موفقیت و شهرت آسان نبوده است. وانگ تسونگ یوان، بعد از گذراندن بیش از دو دهه در کانادا، تصمیم گرفت که به زادگاهش در تایوان بازگردد و کافه سوپ نودل خود با نام نیو با با را در سال 1990 تاسیس کرد.
گران ترین سوپ نودل جهان در تایوان
اریک وانگ که بعد از پدرش مالکیت و مدیریت این کافه را بدست آورده می گوید:«در آن زمان مزه نودل ما برای مردم تایوان مناسب نبود و این کسب و کار خوب پیش نمی رفت به نحوی که شریک پدرم تنها پس از 11 روز از او جدا شد». وانگ تسوانگ یوان که مصمم بود خوشمزه ترین سوپ نودل جهان را تحویل مشتریان خود دهد اما سال ها برای بهبود دستورالعمل آشپزی خود تلاش کرد. برخلاف بسیاری از کسب و کارهای دیگر، با افزایش تعداد مشتریان کافه نیو بابا، فضای کافه کوچکتر شد. در سال 2007، این کافه به یک مکان جدید اما کوچکتر منتقل گردید. وانگ در این باره می گوید:«در بهترین حالت تنها 18 تا 20 مشتری در این کافه جا می شوند. اگر تعداد مشتریان بیشتر می بود کمتر بر روی به حداکثر رساندن کیفیت هر کاسه سوپ نودل متمرکز می شدیم. موضوع ترجیح دادن کیفیت بر کمیت است».
گران ترین سوپ نودل جهان در تایوان

اکنون بیش از 20 سال است که سوپ نودل گوشت قرمز رییسی در این کافه سرو می شود اما قیمت بسیار گزاف آن تنها در سال 2007 به این عدد رسید. وانگ در این باره نیز می گوید:«برای بیش از 14 سال برچسب قیمت خالی مانده بود و ما به مشتریان می گفتیم هر آنچه که سوپ نودل ما به نظرشان ارزش داشته بپردازند. برخی می گفتند که حاضرند 10.000 دلار تایوانی برای سوپ نودل ما بپردازند. و در سال 2007 ما تصمیم گرفتیم که این قیمت را به عنوان قیمت رسمی سوپ نودل مخصوص خود تعیین کنیم».

اما آیا پس از یک عمر خوردن سوپ نودل آیا وانگ از هورت کشیدن غذای مشهور تایوانی ها خسته نشده است؟ به هیچ عنوان. واگ می گوید:«من و پدرم از طرفداران پروپاقرص نودل گوشت قرمز هستیم. وقتی که بیرون از اینجا غذا می خوریم نیز هر جا که بتوانیم نودل گوشت قرمز سفارش می دهیم. حتی زمانی که در رستوران بزرگ و دارای ستاره میشلین دین تای فونگ که تنها به خاطر غذای ژِیائو لونگ بائو خود مشهور است غذا می خوریم نیز نودل گوشت قرمز سفارش می دهیم».
گران ترین سوپ نودل جهان در تایوان

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
تماشای شکوفه های زیبای ویستریا در ژاپن
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر