لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> انواع سفر >> 12 شهر برتر دنیا برای پیاده‌روی
12 شهر برتر دنیا برای پیاده‌روی

12 شهر برتر دنیا برای پیاده‌روی

بهترین راه گشت و گذار در یک شهر پیاده‌روی‌ست تا بتوان از نزدیک از مناظر لذت برد، صداها را شنید و عطر و بوی شهر را استشمام کرد. اما برخی شهرها برای پیاده‌روی مناسب‌تر از بقیه هستند و در محله‌های کوچک و منحصربه‌فرد آنها اماکن دیدنی‌ معروف، معماری تماشایی، غذاهای خوشمزه و جاذبه‌های دیگر به‌ راحتی قابل دسترس هستند. در اینجا ما مناسب‌ترین شهرها برای پیاده‌روی، از خیابان‌های خالی از ماشین ونیز گرفته تا گذرگاه‌های تاریخی شهر قدیمی اورشلیم را با مسیرهای پیشنهادی در هر مقصد در اختیار شما قرار می‌دهیم تا اگر از پیاده‌روی لذت می‌برید با خواندن این مطلب با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید.

سیدنی، استرالیا
بازدید از شهر سیدنی بدون پیاده‌روی در سرتاسر پل بندرگاه سیدنی بی‌معناست. سالن معروف اپرای سیدنی نیز در همین جا واقع شده است و این مکان را مخصوصاً در روزهای گرم و آفتابی به یکی از پرطرفدارترین نقاط دنیا برای پیاده‌روی بدل کرده است.
مسیر پیشنهادی: از مَنلی به پل اِسپیت در شمال سیدنی بروید و از مجموعه‌ای از مسیرهای پیاده‌روی که منتهی به سواحل و خلیج‌های زیبا می‌شوند دیدن کنید.

کجا اقامت کنید: هتل گریس در مرکز شهر سیدنی واقع شده و برای افرادی که اهل پیاده‌روی هستند فوق‌العاده است.
بوستون، امریکا

بوستون، امریکا
بوستون شهر شهر پیاده‌روی‌ست. در مسیر آزادی به طول 4کیلومتر می‌‌توانید با 16 جاذبه تاریخی این شهر از جمله خانه پل ریوِر، بنای یادبود بانکِر هیل و کلیسای شمالی قدیمی آشنا شوید. همچنین پیاده‌روی در خیابان‌های سنگ‌فرش بَک بی تا باغ عمومی بوستون نیز از بایدهای پیاده‌روی در این شهر است.
مسیر پیشنهادی: اگر گردشی کوتاه در نورس اِند بزنید، عطر و بوی کانولی(شیرینی ایتالیایی) و پیتزایی که در هوا پیچیده شما را به سمت غذاخوری‌های ایتالیایی خواهد کشاند.

کجا اقامت کنید: هتل جذاب و تاریخی لِنوکس در قلب شهر بوستون واقع شده و فاصله کمی تا وسایل نقلیه عمومی دارد.
سنگاپور

سنگاپور
از قرار معلوم مسیرهای زیبای مناسب پیاده‌روی در سنگاپور-از پیاده‌روی در امتداد سواحل این شهر تا گشت و گذار در پارک‌های جنگلی و محله‌های تاریخی- بی‌شمارند. برخی از منحصربه‌فردترین نقاط دیدنی این شهر عبارتند از: باغ‌های کنار خلیج، باغ خیال‌انگیز و پل هِلیکس با چشم‌انداز زیبایی از خلیج مارینا به ویژه هنگام شب.
مسیر پیشنهادی: مسیر کوه‌های جنوبی سنگاپور مسافران را از درون جنگل به مرتفع‌ترین پل مخصوص پیاده‌روی در آن کشور می‌برد.

کجا اقامت کنیم: هتل مارینا بی سَندز یکی از نمادهای سنگاپور است و چشم‌انداز خیره‌کننده و موقعیت مناسب آن مسافران را متحیر می‌کند.
کارتاهِنا، کلمبیا

کارتاهِنا، کلمبیا
کارتاهنا با جاذبه‌های تاریخی خود در روز و سرزندگی خود در شب به لطف مرکز شهری که تداعی‌کننده شهر نیواورلئان است همواره رو به رشد است. بیرون از مرکز شهر می‌توانید به قصر سَن فیلیپ دی باراجاس بروید و از دژی که مربوط به قرن شانزدهم است دیدن کنید. همچنین می‌توانید به مناطق اطراف ایگلِسیا دی لا ترینیداد، محله‌ای شیک با رستوران‌ها، بارها، کلاب‌ها و غذاهای خیابانی خوشمزه بروید.
مسیر پیشنهادی: برای تماشای چشم‌اندازی متفاوت در این شهر به ثبت‌رسیده در فهرست میراث جهانی یونسکو در کنار دیوارهای سنگی‌های دور شهر پیاده‌روی کنید.

کجا اقامت کنید: هتل مجلل کاریب که در نزدیکی معروف‌ترین جاذبه‌های کارتاهناست برای افرادی که اهل پیاده‌روی هستند بسیار مناسب است.
فِس، مراکش

فِس، مراکش
شما می‌توانید بیابان‌های مراکش را یا با ماشین و یا به‌وسیله شتر بگردید، اما اگر می‌خواهید محله‌های این کشور و فرهنگ مردمان آنجا را بیشتر لمس کنید باید در شهرهای خیره‌کننده این کشور قدم بزنید. در شهر فس می‌توانید از کاخ‌های باستانی مانند کاخ گلائویی(با کاشی‌هایی آراسته و باغ‌های به‌خوبی نگهداری‌شده تأثیرگذار) دیدن کنید و یا به دباغی‌های محلی بروید و چگونگی ساخت چرم را مشاهده نمایید.
مسیر پیشنهادی: امکان ندارد به فس بروید و مبهوت محله قدیمی شهر با گذرگاه‌هایی شبیه به ماز که بخشی از تاریخ و فرهنگ این کشور است نشوید. در این مسیر افراد محلی را خواهید دید که در حال بافتن فرش، سفالگری و پختن غذاهای سنتی مراکشی هستند.

کجا اقامت کنید: اقامت در هتل نمادین ریاد لی کالیف برای افرادی که اهل پیاده‌روی هستند انتخاب فوق‌العاده‌ایست.
سن آنتونیو، ایالات متحده امریکا

سن آنتونیو، ایالات متحده امریکا
بهترین جاذبه‌های سن آنتونیو در یک نقطه متمرکز شده‌اند و در نتیجه می‌توان از اکثر آنها با پای پیاده دیدن کرد. پیاده‌روی در کنار رودخانه با مغازه‌ها و رستوران‌ها(رستوران بودرو را از دست ندهید) در مسیر آلامو که نزدیک به چندین مکان دیدنی است را نیز از دست ندهید.
مسیر پیشنهادی: در مجموعه مدرن پِرل برِوِری بگردید و از بازار آخر هفته‌ای کشاورزان، سالن رقص، رویدادهای فصلی و چندین رستوران و کافه آنجا لذت ببرید.

کجا اقامت کنید: هتل آمنی لا مانشِن دِل ریو که فاصله اندکی با جاذبه‌های سن آنتونیو دارد گزینه مناسبی‌ست.
پاریس، فرانسه

پاریس، فرانسه
هیچ بازدیدی از شهر نور کامل نمی‌شود مگر با پرسه‌ای رمانتیک از کَمپس الیسیز تا آرک دی تریومف که تعداد زیادی از مغازه‌های لوکس در آنجا واقع شده‌اند. محله‌های این شهر از جمله مونت مارت دوست‌داشتنی با کلیسای باسیلیکا گردشگران اهل پیاده‌روی و عاشق عکاسی را به سوی خود جلب می‌کنند.
مسیر پیشنهادی: به منطقه اسرارآمیز پاریس بروید و از دخمه منفور محل قبور با دالان‌هایی کم‌نور در زیر زمین دیدن کنید.

کجا اقامت کنید: هتل سیتاداینز سِینت-جِرمِین-دس-پرس در پاریس که درست در کنا رودخانه سن و با فاصله اندکی از جاذبه‌های این شهر واقع شده گزینه مناسبی برای اقامت در این شهر است.
بوینس آیرس، آرژانتین

بوینس آیرس، آرژانتین
برخی بوینس آیرس را «پاریس امریکای جنوبی» می‌دانند که این تشبیه تا حدودی به‌دلیل مسیرهای پیاده‌روی موجود در این شهر، موزه‌ها و کلیساهای جامع؛ محله‌هایی مانند رِکولِتا که مناسب خرید کردن هستند و پارک‌هایی با مسیرهای پیاده‌روی سبز و خرم و هزاران نوع گل رز است.
مسیر پیشنهادی: در خیابان پالرمو سوهو که دوطرف آن پر از درخت است و رستوران‌ها و بارها و تفریحات شبانه متعددی در آن وجود دارند قدم بزنید.

کجا اقامت کنید: هتل مادِرو با موقعیتی مرکزی و چشم‌انداز دریا گزینه مناسبی برای اقامت در بوینس آیرس است.
کانادا کبک

شهر کبک، کانادا
شهر کبک با مرکز شهری که ما را به یاد فرانسه و هتل قصرمانند چَتئو فرونتِناک می‌اندازد، با چشم‌اندازهای بی‌نظیر خود مدهوش‌مان می‌کند. شما می‌توانید در امتداد سنت لوئیز، خیابانی که بیشترین میزان عکس از آن گرفته می‌شود با کافه‌هایی به سبک اروپایی قدم بزنید. کسانی که قصد خرید دارند باید به پِتی شَمپلین، قدیمی‌ترین بازار در امریکای شمالی بروند.
مسیر پیشنهادی: از مرکز شهر خارج شوید و برای پیک نیک (احتمالاً مقداری پنیر و شرابی که از مغازه‌ای در مرکز شهر خریده‌اید نیز در سبدتان است) با ماشین به آبشار مونت مورِنسی بروید. در آنجا می‌توانید پیاده‌روی کنید و از پل معلقی که بر روی آن آبشار باعظمت قرار دارد عبور کنید.

کجا اقامت کنید: برای اقامت می‌توانید به هتل آیو برگ سنت آنتونی واقع در قلب شهر کبک بروید و با پیاده‌ روی چنددقیقه ‌ای به جاذبه‌های این شهر دسترسی داشته باشید.

ونیز، ایتالیا

ونیز، ایتالیا
در این شهر به هیچ وجه خبری از ماشین نیست و شکل جدیدی از شهرهای مناسب برای پیاده‌روی را در آنجا مشاهده خواهید کرد. میدان سنت مارکز را پشت سر بگذارید(البته عکس فراموش نشود) و خود را به پیچ و خم‌های دهکده‌های مازمانند آنجا بسپارید. دهکده‌هایی که در کوچه‌های باریک آن لباس‌های روی بند محلی‌ها با وزش باد تاب می‌خورند و در کافه‌های کوچک آن می‌توانید از غذا خوردن در فضای باز لذت ببرید.
مسیر پیشنهادی: قایقی کرایه کنید و به بورانو، دهکده‌ای شاد و رنگارنگ که تنها با پای پیاده قابل گشت زدن است بروید. حقیقتی جالب: برج پیزا تنها برج کج ایتالیا نیست بلکه بورانو نیز برج کج خود یعنی برج ناقوس سنت مارتین بیشاپ را دارد.

کجا اقامت کنید: هتل تاریخی آنتیش فیگِر که درست در کنار کانال بزرگ ونیز واقع شده، برای کسانی که اهل پیاده‌روی هستند گزینه فوق‌العاده‌ایست.
اورشلیم، اسرائیل

اورشلیم، اسرائیل
در این شهر باستانی از اتوبوس‌های تورهای گردشگری خبری نیست و از اماکن مقدس آن-مانند دیوار غربی، پارک ملی شهر داوود و تونل‌های حزقیا- تنها با پای پیاده می‌توان دیدن کرد. دیگر نقاط فوق‌العاده این شهر برای گشت زدن شامل اقامتگاه یهودی‌ها و منظره دیدنی کوه زیتون می‌شوند.
مسیر پیشنهادی: شما می‌توانید با قدم زدن روی دیوارهای شهر قدیمی اورشلیم از بالا خیابان‌های تاریخی شهر را تماشا کنید.

کجا اقامت کنید: هتل ایال در قلب شهر قدیمی واقع شده و به دیدنی‌ترین جاذبه‌های شهر بسیار نزدیک است.
هوی آن، ویتنام

هوی آن، ویتنام
هوی آن که در گذشته بندرگاه تجاری مهمی به شمار می‌رفت اکنون در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. گردشگران می‌توانند در بخش باستانی شهر جایی که رستوران‌ها و دکه‌های غذافروشی مسافران را دعوت به چشیدن غذاهای محلی می‌کنند، قدم بزنند. این شهر حتی هنگام شب با فانوس‌های سنتی خود که خیابان را نورانی می‌کنند، هیجان‌انگیزتر نیز خواهد شد.
مسیر پیشنهادی: تور پیاده‌روی به‌همراه غذاهای خیابانی که توسط محلی‌ها برگزار می‌شود را بگیرید تا از غذاهای محلی هوی آن لذت ببرید.
کجا اقامت کنید: اقامتگاه و اسپای ساحلی ویکتوریا هوی آن که درست در کنار دریا واقع شده، گزینه بسیار مناسبی برای افراد علاقه‌مند به پیاده‌رویست.

بهترین مسیر های دنیا برای پیاده روی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر