لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> هفت روش برقراری ارتباط در کشوری که با زبان آن آشنایی ندارید
هفت روش برقراری ارتباط در کشوری که با زبان آن آشنایی ندارید

هفت روش برقراری ارتباط در کشوری که با زبان آن آشنایی ندارید

زمانیکه به وای فای قابل اطمینان و نیز باطری با شارژ کامل دسترسی دارید گوگل ترنسلیت و دیگر ابزارهای تکنولوژی سفر بسیار سودمند خواهند بود. اما اگر پیش نیازهای ضروری برای استفاده از این تکنولوژی ها فراهم نباشد در طول سفر در مواقع نیاز به مشکل برخواهید خورد. شارون اشچویتزر، مربی فرهنگی، کارشناس بین المللی اخلاق و نویسنده “Access to Asia” (دسترسی به آسیا) معتقد است:”ابزارهای فناوری محدودیت های خاص خود را دارند خصوصا در مناطق روستایی و نیز در کشورهای جهان اولی و صنعتی شده که پوشش داده ای یا اینترنت در آن با مشکلاتی مواجه است. و یک چیز دیگر، تفاوت های ظریف در زبان اغلب باعث ترجمه لفظی اپلیکیشن ها می شود”.

بنابراین زمانیکه که نمی توانید از گوگل ترنسلیت یا دیگر اپلیکیشن ها استفاده کنید راه حل کدام است؟ در ادامه هفت راه حل برای برقراری ارتباط بدون استفاده از تکنولوژی آورده شده است.


1. اشاره کردن، البته نه با انگشت اشاره
شارون اشچویتزر معتقد است:” بجای استفاده از انگشت اشاره، حرکتی که در برخی فرهنگها نشانه ای از بی ادبی است و برای اشاره به متهم درگیر در جنایت یا خلافی بکار گرفته می شود، از کل دست و کف آن استفاده کرده و به مسیر مورد نظر اشاره کنید.”
Chat up your concierge
2. با محافظ یا نگهبان هتل صحبت کنید

دیوید فیشرمن، متخصص سفر درCadillac Travel Group در سوسفیلد میچیگان معتقد است وقتی صحبت از ارتباط برقرار کردن بواسطه زبان خارجی می شود، بهترین منبع اطلاعاتی برای شما محافظ یا نگهبان محل اقامت شماست. از او بخواهید مسیرها و آدرس ها را به زبان محلی برایتان یادداشت کند تا در مواقع نیاز بتوانید به آن مراجعه کنید. زمانی که هتل ها را ترک می کنید مطمئن باشید کارت او را همراه دارید. در اینصورت اگر گم شدید یک نفر می تواند به هتل محل اقامتتان زنگ زده و با نگهبان ارتباط برقرار کند تا بتوانید با کمک راهنمایی های او به هتل برگردید و یا مسیر مد نظرتان را پیدا کنید.

Take notes

3. یادداشت بردارید

قبل از آنکه سفر خود را شروع کنید بدنبال عبارتهای معمول همچون سلام، ممنون، چقدر، حمام کجاست و غیره بگردید و آن را به زبان محلی روی کارت هایی یادداشت کنید که بتوانید به راحتی در جیب یا کیف همراهتان حمل کنید. شاید هم بخواهید در مورد شرایط بدنی و روحی، حساسیت ها و یا آلرژی هایی که دارید یادداشت هایی به زبان محلی تهیه کنید. به اعتقاد اشچویتزر، اگر کارتان به بیمارستان کشید این یادداشت ها بسیار مفید خواهد بود.

Use symbols

4. از نمادها و علایم استفاده کنید

علاوه بر آنکه کارتهایی با عبارتها و کلمات کاربردی را با خود حمل می کنید، اشاره به علایم معمول برای تاکسی، هتل ها، هواپیما، یک لیوان آب، بیمارستان و یا دکتر را نیز در نظر داشته باشید؛ این نمادها را یادداشت کرده و آنها را با خود حمل کنید. اشچویتزر پیشنهاد می کند که لیستی از این نمادها را تهیه و همراه خود داشته باشید.

Visit a hotel

5. به یک هتل مراجعه کنید

اگر محافظ یا نگهبان هتل محل اقامتتان نمی تواند به شما کمک کند، نگران نباشید. به هتل دیگری مراجعه و تقاضای کمک کنید. اشچویتزر ادامه داد “همه ی هتل ها مسیرها را در اختیار شما قرار می دهند؛ حتی هتل هایی که محل اقامتتان نیستند.” فیشرمن در یادداشت هایش به سفر خود به رم اشاره داشت؛ در طول این سفر یکی از هتل ها یک تلفن با GPS به او دارد و او توانست به همین راحتی به مقصدهای مورد نظر خود برسد.

Carry two maps

6. دو نقشه همراه خود داشته باشید

شاید وسوسه شوید نقشه ای به زبان انگلیسی همراه خود داشته باشید. ولی این کار را نکنید. فیشرمن پیشنهاد می دهد ” بجای آن نقشه ای به زبان محلی خود همراه داشته باشید تا محلی ها بتوانند به شما کمک کنند”. البته می توانید نقشه ای به زبان انگلیسی هم داشته باشید ولی حتما نقشه ای به زبان محلی نیز همراه آن داشته باشید.


7. آرامش خود را حفظ کنید.
اشچویتزر ادامه داد” حتی در بحبوحه موقعیت چالش برانگیز ارتباط برقرار کردن، نکته شماره یک آرام ماندن است. نشان دادن خستگی ، بالا بردن صدا و یا مقصر جلوه دادن کسی دیگر هیچ مشکلی از شما را حل نمی کند. اگر نمی توانید ارتباط برقرار کنید، آرام باشید و اجازه دهید همه چیز به آرامی پیش رود. بنابراین با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید و این نکات مهم و کلیدی را بخاطر داشته باشید.

5 تکنیک برای کسانی که زیاد سفر می کنند و خواب سبکی دارند
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر