لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> جاذبه های شگفت انگیز آنتالیا
جاذبه های شگفت انگیز آنتالیا

جاذبه های شگفت انگیز آنتالیا

آنتالیا که بر روی ساحل مدیترانه ای واقع شده است شهری زیبا با طیفی غنی از فعالیت ها و دیدنی هاست. منطقه موسوم به «خط ساحلی ترکیه » بی دلیل «ساحل فیروزه ای» نامیده نشده است. خواه برای سواحل دلربا به اینجا بیایید یا خیر، انواع جاذبه های تاریخی و آبشارهای سحرآمیز را در حومه اینجا خواهید یافت. مطمئناً خاطرات یک سفر فوق العاده به آنتالیا برای تمام عمر در ذهن شما خواهد ماند.

کاوش در مرکز تاریخی آنتالیا برای آشنایی با این شهر و تماشای گذران زندگی در حال نوشیدن قهوه ی ترکی تجربه ای روح افزا را برای شما به ارمغان خواهد آورد. این شهرِ فوق العاده از آن رو که دیاری تاریخی است نه تنها ترکیه امروزی را به شما معرفی خواهد کرد، بلکه شما را با فرهنگ و تمدن غنی که در این گوشه ی دنیا در طول سال ها حاکم بوده است آشنا خواهد کرد. ادامه ی مطلب را حتما مطالعه کنید تا با آشنا شدن با جاذبه های جهانگردی آنتالیا بتوانید با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید.

1. تپه ی «تونک تپ»
تپه ی بزرگ «تونک تپ» که بر فراز غرب آنتالیا قد بر افراشته است، چشم اندازهای خیره کننده ای از شهر، خلیج آنتالیا و خط ساحلی آن که بصورت مارپیچی تا دور دست ها ادامه دارد را فراهم می کند. یکی از بهترین راه برای رفتن به بالای این تپه استفاده از تله کابینی است که در بالای دامنه کوه قرار دارد.در بالای این تپه، رستوران و کلوپ های تفریحی وجود دارد. اگر علاقه مند به کلوپ ها نیستید، باز هم این تپه به خاطر چشم اندازهای باشکوهش ارزش دیدن را دارد.
 Lara Beach
2. ساحل «لارا»

این ساحل که در ده کیلومتری شرقِ مرکز تاریخی آنتالیا قرار دارد محلی زیبا و دوست داشتنی صرفاً برای استراحت، ریلکسیشن و استفاده از پرتوهای خورشید است. در اینجا همانطور که در ساحل حمام آفتاب می گیرید از صدای گوشنوازِ امواج مدیترانیه ای که بر ساحل می خورد لذت می برید؛ از این رو ساحل اینجا آرام است. در ساحل اینجا امکانات توریستی زیادی یافت می شود، بنابراین می توانید به راحتی از نوشیدنی ها بهره ببرید یا در یکی از رستوران های نزدیک به صرف غذا بپردازید. اگر متمایل هستید در هنگام اقامتِ در آنتالیا به ساحل نزدیک تر باشید، اندکی دورتر از ساحل، می توانید هتل های مختلف و گزینه های متنوعی برای اقامت بیابید.

Old Marina

3. تفرجگاه ساحلی «اُلد مرینا»

تفرجگاه ساحلی «اُلد مرینا» که در یک خلیج کوچک و زیبا واقع شده است در آغوش صخره های سنگی جای گرفته است و قایق هایی دارد که بر سطح آب های فیروزه ای آن معلق هستند. با انبوهی از کافه ها و رستوران هایی که در ساحل ردیف شده اند و با خیابان هایی مارپیچی که به تفرجگاه ساحلی متصل می شوند، اینجا مکانی دیدنی و روح افزاست. اینجا روزی قطب اقتصادی آنتالیا بود و امروزه مکانی ایده آل برای نوشیدن قهوه، صرف غذا یا خیره شدن به چشم اندازهای دلرباست. شما نیز می توانید از اینجا سوار قایق شوید و از خط ساحلی ترکیه که در همین نزدیکی واقع شده است بازدید کنید.
Yivli Minaret

4. مناره «ییولی»

یکی از چشمگیرترین بناها در آنتالیا، مناره «ییولی» است که بر فراز پیرامون خود سر بر افراشته است. این مناره نیک صورت به زیبایی معماری سلجوقی را به نمایش می گذارد. مسجد «ییولی» که در مرکز تاریخی آنتالیا واقع شده است مربوط به قرن سیزدهم میلادی است و امروزه همچنان دائر است. این مناره از نمای بالا، چشم اندازهای زیبایی از سقف های قرمز خانه های پیرامونش به نمایش می گذارد. «ییولی مینارت» در ترکی به معنی مناره ی دارای بریدگی های عمودی است. این مناره 38 متر طول دارد و اکنون موزه مردم شناسی آنتالیا را در خود جای داده است که انبوهی از مصنوعات جالب و قدیمی برای دیدن دارد.
بیشتر بخوانید:

 Karaalioglu Park

5 . پارک «کارالیوگلو»
دقیقا خارج از مرکز شهر، پارک «کارالیوگلو» قرار دارد که مکانی بزرگ و ایده آل برای رها گشتن و یا به پیک نیک رفتن است. برج «هیدیرلیک» باستانی در یک گوشه پارک بنا شده است. بر فراز دژ قدیمی رومی، مناظر چشم نوازی که بر خلیج آنتالیا اشراف دارد در روبروی شماست- شما نیز می توانید بندر قدیمی رومی را نیز تماشا کنید. پس از تماشای جاذبه های آنتالیا اگر می خواهید خستگی را از تن در کنید، پارک «کارالیوگلو» که محل نگهداری چندین یادبود تاریخی و مجسمه است محلی عالی برای استراحت است.
 Kursunlu Waterfalls
6. آبشار «کورسونلو»

آبشار دیدنی «کورسونلو» در 12 کیلومتری آنتالیا واقع شده است و در پارک «کورسونلو» قرار دارد. آبِ این آبشار که از رودخانه «آکسو» سرچشمه گرفته است قبل از اینکه از آبشار سرازیر شود و به استخر فیروزه ای زیبا که در زیر آبشار قرار دارد بریزد، از بین مناطق سرسبز عبور می کند. پوشش گیاهی سرسبز، این استخر را احاطه کرده است و ریزش آب، تنها به زیبایی این منظره دلربا می افزاید. در این مکان خلوت و آرام، حیات وحش به وفور یافت می شود و دیدنی های اینجا آنچنان بی نقص و کامل است که احساس خواهید کرد که در یک داستان باورنکردنی سیر می کنید.

Antalya Aquarium

7. آکواریوم آنتالیا

آکواریوم شگفت انگیز آنتالیا یکی از بزرگترین مجموعه های آکواریوم در سرتاسر دنیاست. این مجموعه همانگونه که آموزشی است، به همان اندازه تفریحی نیز هست؛ 40 آکواریوم تفکیک شده در این مجموعه مطمئناً روزی مفرّح برای تمام خانواده رقم خواهد زد. در این آکواریوم که طولانی ترین آکواریوم تونل دار در جهان است، قطعاً می توان از انبوهی از فعالیت ها و دیدنی ها لذت برد. هم چنین خانه خزندگان گرمسیری واقعا ارزش دیدن را دارد. علاوه بر این، دنیای یخی (Snow World) و موزه یخی(Ice Museum) نیز بخش هایی از این مجموعه است که می توانید در آن ها به بازی در سرزمین عجایب یخی و برف بازی بپردازید.

Termessos

8. شهر باستانی «ترمسوس»

شهر باستانی «ترمسوس» تماشایی است؛ این شهر بر روی دامنه کوه «سولیموس» با ارتفاعی بیش از هزار متر واقع شده است. این شهر چشم اندازهای فوق العاده ای از محیط اطراف و کوه های دور «توروس» دارد؛ از این رو کاوش در بین ساختمان های قدیمی که به خوبی باقی مانده است و بقایای شهر «ترمسوس» تجربه ای جادویی است. خیابان آراسته به ردیف ستون های منظم، و بازار، تنها دو جاذبه از میان دیدنی های این شهر است. مردم این شهر یونانی یا «لیسیایی» نبودند بلکه آنها «پیسیدین» بودند؛ خشن و متمایل به جنگ. محل دورافتاده این شهر به آن اجازه می داد که در مواجهه با دشمنانِ متجاوز استقلال خود را حفظ کند. علت اینکه مرمّت آن خوب بوده هست تاحدی به همین دلیل است. با وجود چنین تالار زیبا و درهوای آزادی که در این شهر قابل دسترس است و با دیدن این همه جلوه های باورنکردنی، بازدیدکنندگان هیچ گاه ناامید به خانه باز نخواهند گشت.

Konyaalti Beach

9. ساحل «کنیالتی»

این ساحل فوق العاده که در غرب شهر آنتالیا واقع شده است به طول هفت کیلومتر گسترده شده است. اگر به دنبال جایی برای استراحت در زیر نور خورشید هستید این ساحل مکانی عالی برای شماست. در اینجا کافه ها، رستوران ها و اغذیه فروشی های بسیاری قرار دارد. اگر هم دوست دارید از خورشید فاصله بگیرید، پارک ساحلی آنتالیا که کنار ساحل قرار گرفته است، مکان های سایه دار فراوانی را در اختیار شما قرار خواهد داد. با کوه های تماشایی «بیداگلری» که پشت صحنه زیبایی را در دور دست ها به نمایش می گذارد، ساحل کنیالتی مکان ایده آلی صرفاً برای لذت از مناظر طبیعی در حال لم دادن در کنار دریاست. اگر هم شما حس می کنید فعال تر هستید، چرا در اینجا مهارت خود را در ورزش جت اسکی محک نزنید؟ یا اینکه به پارک آبی آکوالند که چند قدم آنطرف تر است سری نزنید؟
Perge

10. سایت باستان شناسی «پرج»

«پرج» که در 15 کیلومتری آنتالیا قرار دارد یک سایت باستان شناسی فوق العاده است که بایستی از آن بازدید کنید. پایتخت سابق «پامفیلیه» در حدود سال 1000 قبل از میلاد ساخته شد و تعداد زیادی خرابه های بی نظیر در آنجا برای کاوش وجود دارد. تئاتر خیره کننده رومی مقصد برجسته بسیاری از سفرهای توریستی است. بعلاوه طیفی گسترده از بناهای فرسوده، معبدهای نیمه خراب و ستون های پوسیده شده در جای جای این سایت برای بازدید وجود دارد. پرج همچنین یک استادیوم درشکه سواری فوق العاده برای بازدید دارد. این استادیوم روزی در نقطه اوج کاری اش پانزده هزار تماشاگر را در خود جای می داده است. با توجه به اینکه در اینجا همه چیز حماسی است، به شکل غیرمنتظره ای تعداد معدودی جهانگرد در اطراف اینجاست و این به شما این اجازه را می دهد که به گذشته مراجعه و تفکر کنید و پرج را در نقطه شکوهش تصور کنید.

Antalya Archeological Museum

11. موزه باستان شناسی آنتالیا
یکی از بهترین موزه ها در کل کشور ترکیه، موزه باستان شناسی آنتالیا، مهد مجموعه های بزرگی از مصنوعاتی است که از آنتالیا و مناطق اطرافش جمع آوری شده است. بازدید از این موزه نبایستی به فراموشی سپرده شود. علاقه مندان به تاریخ قطعاً به بخش های باستانی وسیع این موزه که نقوش موزائیک، جواهرات نقره ای و مجسمه های زیبای «پرج» یا «بیزانتیوم» را به نمایش می گذارند عمیقاً علاقه مند خواهند بود. این موزه ، که بیش از پنج هزار سال از تاریخ را به معرض نمایش می گذارد، خرابه های شگفت انگیز و مصنوعاتی، از عصر برنز گرفته تا عصر بیزانسی و رومی، را در خود جای داده است.
Aspendos
12. موزه رومی «اسپندس»

موزه رومی «اسپندس» که از دیدنش انسان انگشت به دهان می ماند را باید ببینید تا باور کنید. هرچند این موزه در حدود چهل کیلومتری آنتالیا واقع شده است، به خاطر جلوه های خیره کننده اش که به استقبالتان نشسته ارزش طی این مسیر را دارد. تئاتر رومی شگفت انگیز اسپندس که یکی از برترین جاذبه های جهانگردی در ترکیه است به شکل خارق العاده ای به خوبی باقی مانده است. این موزه در سال 155 پس از میلاد ساخته شده است. این موزه بر دامنه ی یک تپه بنا شده است و همانطور که وارد آن می شوید ورودی بزرگش بر فراز شما قد علم کرده است؛ ذهن انسان از درک وسعت و اندازه آن ناتوان می ماند. آن طرف این تئاتر، تعدادی از خرابه های دیگر برای کاوش وجود دارد؛ همچون قصر سلطنتی، مجرای آب و بازار. جاذبه اصلی اینجا تئاتر فوق العاده ای است که مردم را از سرتاسر دنیا به اینجا می کشاند.

Hadrian's Gate

13. دروازه «هادریان»

دروازه باشکوه و در عین حال دراماتیک هادریان یک یادبود شگفت انگیز است که به افتخار امپراتور رومی با نام هادریان ساخته شده است که در سال 130 پس از میلاد از شهر آنتالیا دیدن کرده است. طاق تشریفاتی به طور شگفت انگیزی سالم باقی مانده است و هنوز بعنوان یکی از ورودی های اصلی محله تاریخی کالیچی مورد استفاده قرار می گیرد. این سه طاق به سه ستون تکیه داده اند و سقف آن ها نیز حکاکی های زیبایی برای خیره شدن دارد. دو برج قدیمی به خوبی در طرفین دروازه هادریان قرار گرفته اند. با این که دیوارهای دفاعی قدیمی هنوز مناطق بیشتر این شهر را احاطه کرده است، دروازه هادریان تنها دروازه ورودی شهر است که هنوز باقی مانده است.

Duden Waterfalls

14. آبشارهای «دودن»

آبشارهای «دودن» که در فاصله 12 کیلومتری مرکز شهر آنتالیا قرار دارد زیبا و دیدنی است؛ این آبشارها هم نزد مردم آنتالیا و هم جهانگردان محبوب است. آب این آبشارها که از کوه های تورس سرچشمه می گیرند راه خود را از میان مناطق کارستیِ اطراف آنتالیا به پیش می برند و در نهایت از طریق آبشارهای پایین دست به طور چشم گیری در دریای مدیترانه غوطه ور می شوند. در حالی که آبشارهای پایین دست به بهترین وجه از روی کشتی قابل مشاهده هستند، آبشارهای بالادست مکانی دلپذیر برای پیکنیک است؛ از آن رو که در گلوگاهی کوچک و خوش منظره واقع شده اند. در اینجا شما می توانید به داخل یک غار در پشت آبشار خطر کنید، که تجربه ای بسیار دلفریب است چون آب از لبه صخره در مقابل شما به پایین می ریزد.

Kaleici

15. منطقه «کالیچی»
مرکز تاریخی شهر آنتالیا دارای عمارت های دلپذیر و قدیمی عثمانی، یادبودهای تاریخی و بناهایی است که متعلق به دوره بیزانتین و عصر رومی است. کالیچی به معنای واقعی کلمه محل دلپذیری برای رهاگشتن است؛ خیابان های پر پیچ و خمش مکانی مناسب برای گم شدن و صرفاً لذت بردن از جلوه ها و آواهای آنتالیا است. با توجه به رستوران های فراوان، فروشگاه ها و کافه های رویایی که می توانید از بین آنها انتخاب کنید، می توان گفت فعالیت های زیادی برای دیدن و انجام دادن در اینجا وجود دارد. همچنین تعدادی گالری هنری کوچک و زیبا وجود دارد که می توانید از آن ها لذت ببرید. در خیابان های باریک آنتالیا بناهای فوق العاده ای مثل مسجد تکلی مهمت پاشا (مربوط به قرن هجدهم) و مسجد شکیل کسیک مناره وجود دارد، در حالی که زندگی در حول محور میدان اصلی خوش منظره شهر در گردش است. از دید بسیاری از بازدیدکننده ها، منطقه کالیچی یک جاذبه برجسته آنتالیا به شمار می رود. اگر در نظر دارید که ترکیبی خارق العاده از زندگی سنتی و مدرن ترکیه را تجربه کنید، نباید دیدار از این منطقه را از دست بدهید.

جاذبه های شگفت انگیز جنوب تایلند
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر