لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> مالدیو کجاست؟
مالدیو کجاست؟

مالدیو کجاست؟

 

شن های سفید در مرزی با آب های فیروزه ای و زلال مثل شیشه و نخل هایی خمیده به یک سو، در کنار یک خانه لوکس بر روی آب و آفتابی که نمی سوزاند با گرمایی مطبوع و هوایی مرطوب و دلپذیر. ماهی هایی هزار رنگ و عروس های دریایی شناور و استخری درست در میانه اقیانوس و لبالب با آب های آزاد و کمی آن سوتر شنای دلبرانه وال ها.

این ها شاید بیشتر شبیه یک رویا و یا یک تصویر ذهنی ناممکن به نظر بیاید اما واقعیت دارد. در گوشه ای از جهان مجمع الجزایری قرار دارد که بیشتر شبیه یک صحنه از شاهکار کریستوفر نولان در فیلم میان ستاره ای است.
1683194611 419 مالدیو کجاست؟
حتما شما هم نام مالدیو را بارها شنیده اید، بهشتی که نیاز به ابزار اغراق ندارد و همین زیبایی های خدادادی اش سبب شده تا در ابتدای لیست سفر بسیاری از ساکنین کره زمین قرار بگیرد.
maldive
اگر شما هم جزو کسانی هستید که تور مالدیو را برای گذران یک تعطیلات خاص انتخاب کرده اید و یا در تکاپوی رزرو هتل در مالدیو هستید حتما با ایران هتل آنلاین، متخصص در رزرو آنلاین هتل های ایران، همراه شوید.
مالدیو
مالدیو مناطق دیدنی بسیاری دارد که به جرات می توان گفت نظیر زیبایی های طبیعی آن را به ندرت در گوشه دیگر از این کره خاکی خواهید یافت.
مالدیو
مالدیو بهشتی کوچک در میانه اقیانوس
کوچکترین و کم جمعیت ترین عضو قاره کهن، مجمع الجزایری است که در گوشه ای از اقیانوس وسیع هند قرار دارد. کشوری کوچک که از 1200 جزیره نه چندان وسیع تشکیل شده و معجونی از فرهنگ هندی، سریلانکایی و عربی است.
مالدیو
دین رسمی آن اسلام است اما رنگ و بوی هندی و سریلانکایی را در گوشه گوشه زندگی روزمره مردم به خوبی حس خواهید کرد. کشوری با قابلیت های عجیب که جمعیتش حتی به نیم میلیون نفر هم نمی رسد اما سالانه بیش از یک میلیون نفر گردشگر را جذب خود می کند. سرزمینی که بر خلاف کشورهای لوکس و کوچک عربی حاشیه خلیج فارس در ظاهر زندگی بومیانش خبری از زرق و برق نیست و بیشتر خانه های کوچک و رنگی و کوچه پس کوچه های باریک آن را فراگرفته اند.
مالدیو
پایتخت این کشور کوچک شهر ماله است که خود از اتصال دو جزیره شکل یافته و از میان هزار و اندی جزیره آن، فقط 200 جزیره مسکونی اند که بیشتر در بافت شمالی کشور قرار می گیرند. نزدیک به نود جزیره نیز صرفا برای امور گردشگری تجهیز شده است و اغلب در فاصله ای دور از بخش مسکونی و در قسمت جنوبی قرار داردند. ماجرای مالدیو از آنجایی جالب تر می شود که با گرم تر شدن زمین و بالا آمدن سطح آب اقیانوس ها، مالدیو در خطر به زیر آب رفتن قرار می گیرد چرا که این کشور کوچک و نقلی، جزو کم ارتفاع ترین کشورهای جهان است.
مالدیو
فرودگاه ولانا در جزیره هول هوله مهم ترین فرودگاه این کشور زیباست که در سه کیلومتری شهر ماله قرار دارد و البته پرواز مستقیمی از تهران به سمت ماله صورت نمی گیرد. ویزای این کشور رایگان است و در همان فرودگاه مقصد صادر می شود. منبع اصلی درآمد این کشور از صنعت گردشگری است و حتما می پرسید این حجم بالای گردشگر چطور جذب این کشور کوچک و استثنایی می شوند؟
مالدیو
پاسخ حیرت انگیز است، مالدیو تقریبا هیچ گونه آثار تاریخی و یا باستانی دندان گیری ندارد و فقط و فقط به آرامش محض، طبیعت استثنایی، سواحل فوق العاده و دنیای زیر آب کم نظیرش شهره است. سواحل مالدیو جزو خاص ترین سواحل دنیا است. مالدیو امکانات اقامتی خاصی را در جزایرش تدارک دیده است که هر بیننده و شنونده ای را برای یک سفر لوکس و پرزرق و برق به این جزیره ترغیب می کند. بیایید گشتی در معروف ترین سواحل و شهرهای مالدیو بزنیم مطمئن بعد از پایان سفر شما نیز نگران به زیر آب رفتن یکی از شاهکارهای خلقت خواهید بود.
مالدیو آب و هوا
آب و هوای مالدیو
مالدیو در یک کلام کشور گرمسیری است و در برخی از فصول رطوبت آن بسیار بالا و گرم و مرطوب است و در صورت پایین بودن رطوبت گرم و خشک است. اقیانوس سهم بسزایی در تعدیل هوای جزیره دارد طوری که گرمای آن قابل تحمل و دلپذیر است. اگر در اوایل بهار یا فصل زمستان به مالدیو سفر کنید، باران های شدید و طوفان های اقیانوس را به چشم خواهید دید.
مالدیو
هتل ها و رستوران های مالدیو
همانطور که در ابتدای مطلب عنوان شد 90 جزیره در مالدیو تبدیل به مقاصد گردشگری شده است. این جزایر پر از هتل های لوکس و پر زرق و برقی است که خود به تنهایی برای آغاز یک سفر کافیست و هر آنچه به ذهنتان می رسد در آن ها مهیاست. از استخر لب اقیانوس گرفته یا ساحل اختصاصی، انواع غذاها، ماساژ در محل اقامت، غواصی و … که شما را از اقامت تان راضی نکاه خواهد داشت. البته این هتل ها اغلب جزو هتل های گران و پرهزینه است.
مالدیو
برخی از هتل ها خدمات ترانسفر از فرودگاه تا هتل را نیز ارائه می دهند اما برخی دیگر چنین خدماتی ندارند بنابراین قبل از رزرو هتل حتما این نکته را در نظر بگیرید. هتل های مالدیو علاوه بر هزینه های معمول رزرو، مالیات گردشگری و هزینه محیط زیست را نیز دریافت می کنند. می توانید در هتل های داخل شهر با قیمتی مناسب و ارزان اقامت کنید و یا یک سوئیت در میانه یک باغ اجاره کنید. ویلاهای رو به سواحل زیبا از دیگر گزینه های پیش روی شماست اما اگر به دنبال یک سفر لوکس هستید حتما سری به ریزورت های استثنایی و خانه های روی آب مالدیو بزنید.
مالدیو
رستوران های مالدیو نیز علاوه بر تامین غذا یکی از جاذبه های گردشگری این کشور زیباست. غذاهای دریایی البته پرادویه و غذاهای بومی گزینه اول شما برای صرف یک غذای عالی است. اغلب رستوران ها فضایی رو به اقیانوس داشته و لحظات نابی را برایتان رقم می زنند. هزینه غذا نیز بسته به رستوران و غذایی که صرف می کنید متفاوت است اما غذاهای با قیمت مناسب نیز به وفور یافت می شود.

قطب منار دهلی نو
ادامه مطلب

جابجایی در مالدیو
کشتی های عمومی و دولتی با ساعات کار محدود که در روزهای جمعه تعطیل است، قایق های تندرو و هوپیماهای دریایی تنها راه های جابجایی شما مابین جزایر مالدیو است. جزایر مالدیو گاه آنقدر کوچک است که با یک پیاده روی کوتاه مدت می توانید کل جزیره را زیر پا بگذارید. هزینه جابجایی با قایق های تندرو و هواپیما در مالدیو به دلار محاسبه می شود و چندین برابر کشتی های دولتی است. حرکت بر روی آب های زلال با قایق های تندرو و یا پرواز بر فراز جزایر از دیگر سرگرمی های مالدیو است.
maldive
جاذبه های گردشگری مالدیو
maldives
• ماله
گشت و گذارمان را از همان پایتخت آغاز می کنیم. ماله پایتخت و قلب تجاری مالدیو و شلوغ ترین بخش این کشور است.
male
مسجد جمعه ماله که قدیمی ترین مسجد در سراسر کشور مالدیو و بنایی متعلق به سال 1656 میلادی است و چندین قهرمان مالدیو نیز در آن به خاک سپرده شده اند. مسجد پر از حکاکی های برجسته حیرت انگیز و آیات قرآنی حکاکی شده است و نزد بومیان بسیار باارزش است.
male
مسجد جامع مدرن و جدید مالدیو دومین بنای معروف شهر است که در سال 1984 ساخته شده است. مسجدی از مرمر سفید و گنبدی طلایی که بسیار چشم نواز است.
maldives
موزه ملی مالدیو سومین مقصد ماست. گرچه مجسمه های تاریخی بسیاری در این موزه توسط گروه های افراط گرا آسیب دید اما هنوز هم در این موزه مجسمه های تاریخی خاصی وجود دارد که حتما ارزش بازدید دارد.
maldive

کاخ ریاست جمهوری مقصد بعدی است که بنایی متعلق به قرن بیستم است و برای پادشاهی ساخته شد که هرگز در آن حکومت نکرد و بلافاصله عزل شد. این بنا محل اقامت رئیس جمهور مالدیو است و یک زیارتگاه در آن قرار دارد که بر اساس اعتقاد مردم مالدیو متعلق به فردی است که اسلام را به مالدیو آورده است.
male

Kuredu
بازار ماهی فروش ها و بازارهای فروش انواع میوه های استوایی از دیگر مکان هایی است که می توانید در شهر ماله از آن دیدن کنید.
Kuredu
اما شاخص ترین بخش شهر ماله ساحل مصنوعی ماله است که اطراف آن را رستوران ها و کافه ها احاطه کرده اند. به خاطر داشته باشید که در شهر ماله به هنگام استفاده از ساحل باید شئونات اسلامی را رعایت کنید.
maafushi
• جزیره Maafushi
اگر به دنبال یک سفر کم هزینه اما خوشایند به مالدیو هستید سری به این جزیره بزنید. در مافوشی به جای اقامت در هتل های 5 ستاره می توانید در مهمان پذیرهای محلی متعدد اما با کیفیت اقامت کنید. ارزان بودن هتل های این جزیره چیزی از ارزش سواحل زیبا و زلال آن کم نمی کند. راه رفتن بر روی شن های سفید و نرم ساحل، آفتاب گرفتن، غواصی و لذت بردن از اقیانوس در این جزیره نیز امکان پذیر است.
Kuredu
• جزیره Kuredu
یک جزیره اختصاصی با سواحل شنی یک دست سفید، درختان نارگیل و نخل، ریزورت های استثنایی، تخت های آفتاب گرفتن و خانه هایی بر روی آب که مصداق بارز یک بهشت کوچک و اختصاصی است. شفافیت آب های اطراف این جزیره آن را تبدیل به یک مروارید در پهنه اقیانوس کرده است. غواصی محبوب ترین تفریح این جزیره است. ملاقات با سفره ماهی های غول پیکر و انواع و اقسام ماهی ها در این ساحل مهیاست. جزیره به دور از هرگونه شلوغی و ازدحام فقط مختص ریلکس کردن و لذت بردن از زیبایی های بی کران است. اگر هوس اسنورکلینگ به سرتان زده است مقصد مناسبی را انتخاب کرده اید.
veligandu
• جزیره Veligandu
یک جزیره استثنایی و رمانتیک دیگر همراه با قایق های شناور بر روی آب و تخته های که این طرف و آن طرف می روند. خانه های روی آب و نمایی رو به اقیانوس در کنار تماشای غروب های حیرت انگیز از این جزیره یک مقصد ایده آل و البته فوق لوکس برای زوج های جوان ساخته است. این جزیره یکی از مقاصد معروف برای ماه عسل است. سواحل این جزیره نیز پوشیده از شن های سفید و آب های زلال آن همانند بلور است.
maldive
• نقطه کله چکشی
شاید شما هم تصاویر کوسه ماهی های کله چکشی را دیده باشید. اگر خوتان را به جزیره Rasdhoo Madivaru برسانید، آب های فیروزه ای و فوق شفاف این جزیره و غواصی در آن این امکان را به شما می دهد تا بتوانید این شاهکارهای اقیانوس را از نزدیک ببینید البته برای موفقیت در این کار باید قبل از طلوع آفتاب غواصی را آغاز کنید. علاوه بر کوسه ماهی ها، ماهی های غول پیکر بسیاری نیز در این منطقه حضور دارند. صخره های مرجانی استثنایی و آب های فوق العاده شفاف از جاذبه های خاص این جزیره است که آن را تبدیل به بهشتی برای غواصی کرده است.
maldive
• Banana reef
اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که دیوانه وار عاشق غواصی آن هم در دنیایی تازه و ناشناخته هستید این منطقه مختص شماست. لمس موجودات زیر آب از نزدیک و تجربه یک غواصی حرفه ای به همراه تجهیزات کامل، یک تیم و سرمربی حاذق تجربه ای است که معادلش را به سختی خواهید یافت. Fish head وManta reef از دیگر نقاط شناخته شده و عالی برای غواصی در مالدیو است.
maldive
• جزیره Como Cocoa
یکی دیگر از مقاصد لوکس و خاص مالدیو که البته یک جزیره خصوصی است. این جزیره در میان آب های فیروزه ای همچون نگینی در اقیانوس است. فاصله این جزیره با ماله اندک است و به راحتی می توانید با قایق های تندرو خود را به این جزیره برسانید. جزیره ای به دور از هرگونه شلوغی که سکوت اقیانوس را به یکباره در جانتان سرازیر می کند. خانه های روی آب و مسیرهایی که از روی اقیانوس شما را به خانه می رسانند و استراحتگاه هایی که با چند پله شما را به یک شنای ایده آل در آب های شفاف مهمان می کنند.
maldive
• سواری با زیر دریایی
اگر شما هم زیردریایی را یک وسیله نظامی می دانید سخت در اشتباهید. اینجا در مالدیو می توانید سوار بر یک زیر دریایی در دنیای شگفت انگیز اقیانوس ها به کشف و شهود بپردازید. ملاقات با ماهی های غول پیکر و کوسه های استثنایی، صخره های مرجانی و هر آنچه تصورش را نکرده اید اینجا در اعماق آب های اقیانوس هند برای شما میسر است. از پنجره های تعبیه شده در زیردریایی که بیشتر شبیه یک اتوبوس دریایی است می توانید تجربه حیرت انگیزی کسب کنید.
maldive
• یک پرس غذا در اعماق اقیانوس
اگر هوس صرف غذا در کنار ماهی های رنگارنگ اقیانوس را کرده اید و یا فضای سواحل برایتان تکراری شده، بهتر است سری به دنیای عجیب و غریب زیر آب بزنید البته نه با وسایل غواصی. رستوران های خاص، لوکس و منحصر بفرد با نماهایی متفاوت از صخره های مرجانی و ماهی های رنگارنگ بزرگ و کوچک و گاه عروس های دریایی و سکوتی دلچسب که لحظاتی رویایی را برایتان فراهم می کنند. رستوران Subsix و رستوران Ithaa از جمله این رستوران ها هستند، سال هاست که برخی از زوج ها این رستوران ها را برای برگزاری مراسم رمانتیک ازدواج خود انتخاب می کنند.
انتخاب یک مقصد از میان جزایر زیبای مالدیو کار سختی است ولی کاملا وابسته به میزان هزینه است که در نظر گرفته اید. می توانید از سواحل رویایی مالدیو نهایت لذت را ببرید و سفری کم هزینه اما به یاد ماندنی را تجربه کنید فقط کافی است هوشمندانه سفر کنید.

راهنمای سفر به چین
ادامه مطلب

 

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر