لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> چگونه سفری راحت و بدون استرس داشته باشیم
چگونه سفری راحت و بدون استرس داشته باشیم

چگونه سفری راحت و بدون استرس داشته باشیم

مسافرت می تواند تجربه ای مثبت و موثر در زندگی باشد. در حالی که مسافرت می تواند برای شما تجربیات زیادی را در پی داشته باشد٬ می تواند شما را به فردی قصه گو تبدیل کند و اگر از ابتدا سفر خود را درست آغاز کرده باشید٬ مسافرت می تواند برای شما ترکیب جذابی از خوشگذرانی٬ ماجراجویی و استراحت باشد. اگر برنامه دارید تا به مسافرتی خارج از کشور بروید٬ این قدم های ساده و آسان برای رزرو آنلاین هتل و مراحل دیگر می تواند باعث شود که سفر شما را دوباره جوان سازد و تجربه ی خوبی را پشت سر بگذارید و می توانید با ذهنی تازه به خانه برگردید و با لبخند آماده ی انجام کارهای روتین خود شوید.

۱. از خودتان دلیل مسافرت کردنتان را بپرسید
اول کارهای مهم. این مهم است که بدانید چرا می خواهید سفر کنید. آیا برای ماجراجویی است٬ یا استراحت یا تجربه ی چیزهایی جدید؟ وقتی دلیل مسافرت کردنتان را متوجه شوید٬ پاسخ این سوال به شما برای قدم بعدی جهت می دهد که انتخاب کنید کجا می خواهید بروید.

۲. برای سفر پول ذخیره کنید
Budget for the trip, including making savings
وقتی تصمیم بگیرید که می خواهید کجا بروید٬ مهم ترین قدم بعدی این است که چک کنید چقدر بودجه دارید. آیا فکر می کنید آنقدر پول دارید که بتوانید به مکانی که انتخاب کرده اید٬ بروید؟ اگر نه٬ وقت آن است که شروع به ذخیره کردن کنید و البته با رویکردی مثبت. این می تواند به شما کمک کند که چه زمانی می خواهید سفر خود را آغاز کنید- چون این وقتی که به اندازه ی کافی پول ذخیره کردید٬ می توانید مقدمات سفر خود را ترتیب ببینید.

۳. مقصد سفر را انتخاب کنید
 Decide the destination
وقتی می دانید که چرا می خواهید سفر کنید و به اندازه ی کافی بودجه در اختیار دارید٬ می توانید ایده ی بهتری درباره ی اینکه مقصد سفرتان کجا باشد٬ داشته باشید. آیا به مکان های تاریخی عللاقمند هستید؟ سواحل؟ زندگی شبانه؟ کوهستان ها؟ با توجه به علاقمندی هایتان٬ می توانید یک مقصد را انتخاب کنید. انتخاب مقصد٬ چه در داخل کشور باشد و چه بین المللی باشد٬ می تواند برای رفتن به قدم بعدی سفر آسان کمک کننده باشد.

۴. نرخ های ارزان معاملات مسافرتی را پیدا کنید
 Look for cheap travel deals
حتی اگر بدانید که به اندازه ی کافی پول ذخیره کرده اید٬ قطعا می خواهید تا جایی که می شود٬ ارزان سفر کنید و پول بیشتری ذخیره کنید. مخصوصا وقتی که به صورت گروهی مسافرت می کنید٬ چه با خانواده و چه با دوستان. پس به دنبال قیمت های پایین در اینترنت بگردید و مطمئنا می توانید نرخی را که برایتان مناسب است را پیدا کنید. بعضی از قیمت ها مثل٬ اقامت در هتل٬ حمل و نقل٬ تورهای شهری و … . یک ترفند خوب این است که پروازهای خود را برای استفاده از تخفیف ها و پیشنهادهای ویژه تا جایی که می توانید زود رزرو کنید.

. اگر امکان دارد برای محل اقامتتان٬ مکانی که صبحانه نیز ارائه می کند را انتخاب کنید. در این صورت٬ شما می توانید صبحانه ی کاملی بخورید و روز خود را با انرژی کامل آغاز کنید.

۵. همه ی وسایل مورد نیازتان را بردارید و آماده شوید
Collect all the essentials and get ready
وقتی که بلیط خریدید٬ وقت آن است که آماده شوید و وسایل مورد نیازتان را جمع آوری کنید. اطمینان حاصل کنید که بیمه ی خوبی شما را پوشش می دهد٬ پول نقد کافی همراهتان دارید (همیشه برای موارد اضطراری مقداری بیشتر داشته باشید)٬ اگر به ویزا نیاز دارید٬ آن را بردارید (همچنین مطمئن شوید که ویزای مکان هایی که در مسیر هواپیما در آن جا توقف می کند را نیز دارید). همه ی مدارکتان را باهم نگه دارید و در این صورت شما آماده ی حرکت کردن هستید.

۶. با ذهنی باز سفر کنید. انتظار هرچیز غیر منتظره را داشته باشید
Travel with an open mind
ممکن است با تاخیر روبه شوید٬ ترافیک٬ فرهنگی متفاوت٬ سبک زندگی٬ غذا٬ مردم٬ حتی با کمبود پول نقد و سایر اتفاقات ناخوشایند – سفر همین است – تجربه کردن چیزهای جدید با دیدی تازه. وقتی انتظار دارید که چیزهای جدیدی را تجربه کنید و مشکلی با کنار آمدن با تاخیرها ندارید٬ شما مسافری خوشحال و بدون استرس هستید. فقط به یاد داشته باشید که شما به سفر می روید تا لذت ببرید. پس سعی کنید نهایت لذت را ببرید.

۷. خاطره سازی کنید
 Make and save your memories
مسافرت٬ تجربه ی چیزهای جدید است٬ فاصله گرفتن از روتین زندگی٬ لذت بردن از سفر و زندگی در لحظه. چه تنها سفر می کنید و چه به صورت گروهی٬ به اندازه ی کافی عکس بگیرید و خاطرات شیرینی خلق کنید. این سفر شما را با ارزش می کند. بیشتر لبخند بزنید و به مکان های مختلف بروید و همه چیزهای روزمره ی زندگیتان را فراموش کنید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
پنج شهربازی برتر در اروپا
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر